35542632
Základná škola
Janigova 2, Košice, 04023, SVK
46722815
Industry Technology, s.r.o.
Dénešova 35, Košice, 04023, SVK
Oprava fasády
Stavebné úpravy, obnova,
Stavebná práca, Služba
1. Oprava fasády
|
|
---|---|
Funkcia |
Stavebné úpravy fasády školy za účelom lepšej tepelnej pohody, celkové zjednodušenie údržby fasády a neposlednom rade vylepšenie estetickej úrovne objektu. Funkčná náplň objektu zostane po vykonaní stavebných úprav zachovaná. |
Požadujeme použiť jedne fasádny certifikovaný system : 1. podklad – murivo, odstránené pôvodné omietky v plnom rozsahu, zbavený prachu |
2. príprava podkladu - Prednástrek 2 mm |
3. podkladná omietka - Jadrová omietka strojová min. hr. 20 mm, nahrubo stiahnutá |
4. šťuková omietka s vloženou výstužou - Výstuž omietok, hr. min. 4 mm, zahľadená |
5. penetrácia |
6. povrchová úprava |
Technologické postupy a prestávky pri realizácii vonkajšej omietky: ■ príprava podkladu pod omietku - Prednástrek 2 mm, nanášanie strojovo/ručne, tech. prestávka min. 3 dni ■ podkladná omietka - Jadrová omietka strojová, min. hr. 20 mm, nahrubo stiahnutá, technologická prestávka min. 1 deň/mm omietky, t.j min. 20 dní/2 cm. ■ šťuková omietka - šťuková omietka hr. min. 4 mm s vloženou výstužou - Výstuž omietok, nanášanie ručne, tech. prestávkach pred nanášaním ďalších vrstiev min. 5 dní |
penetrácia a povrchová úprava: - penetrácia štukovej omietky, nanášanie ručne, tech. prestávka pred nanášaním povrchovej úpravy (omietky) min. 1 deň. Konečná povrchová úprava, nanášanie ručne. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Výkaz výmer | kpl | 1 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Stavebný zákon v znení neskorších predpisov ( posledná novela Zákon č. 479/2005 Z. z.) | Zákon č. 50/1976 Zb. |
ktorou sa určujú základné požiadavky na zaistenie bezpečnosti práce a technických zariadení v znení Vyhl. č. 484/1990 Zb. | Vyhláška č. 59/1982 Zb., |
o bezpečnosti práce a technických zariadení pri stavebných prácach | Vyhláška SÚBP a SBÚ č. 374/1990 Zb. |
o bezpečnosti práce a technických zariadení pri prevádzke, údržbe a opravách vozidiel | Vyhláška SÚBP a SBÚ č. 208/1991 Zb. |
o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v znení neskorších predpisov (úplne znenie - Zákona č. 367/2001 Z. z.) | Zákon č. 330/1996 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách pri používaní pracovných prostriedkov v znení neskorších predpisov (Nariadenia vlády SR č. 470/2003 Z. z.) | Nariadenie vlády SR č. 159/2001 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na pracovisko | Nariadenie vlády SR č. 201/2001 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách pri práci s bremenami | Nariadenie vlády SR č. 204/2001 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách pri práci so zobrazovacími jednotkami | Nariadenie vlády SR č. 247/2001 Z. z. |
o požiadavkách na používanie označenia, symbolov a signálov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci | Nariadenie vlády SR č. 444/2001 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na stavenisko v znení neskorších predpisov (Nariadenie vlády SR č. 282/2004 Z. z.) | Nariadenie vlády SR č. 510/2001 Z. z. |
o ochrane zdravia pred hlukom a vibráciami v znení neskorších predpisov (Nariadenie vlády SR č. 44/2005 Z. z.) | Nariadenie vlády SR č. 40/2002 Z. z., |
o ochrane zdravia pri práci s karcinogénnymi a mutagénnymi faktormi | Nariadenie vlády SR č. 46/2002 Z. z., |
o ochrane zdravia pri práci s biologickými faktormi | Nariadenie vlády SR č. 47/2002 Z. z., |
o minimálnych požiadavkách na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia vo výbušnom prostredí | Nariadenie vlády SR č. 493/2002 Z. z., |
o podmienkach poskytovania osobných ochranných pracovných prostriedkov | Nariadenie vlády SR č. 504/2002 Z. z., |
na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a bezpečnosti technických zariadení | Vyhláška MPSVR SR č. 718/2002 Z. |
Zákonník práce v znení neskorších predpisov | Zákon č. 433/2003 Z. z.úplné znenie Zákona č. 311/2001 Z. z. |
Elektrotechnické predpisy. Revízie elektrických zariadení | STN 33 1500 |
Bezpečnostné požiadavky na obsluhu a prácu na elektrických inštaláciách | STN 34 3100 |
Ktorou sa ustanovujú technické požiadavky na protipožiarnu bezpečnosť pri výstavbe a pri užívaní stavieb | Vyhláška č.94/2004 Z.z |
Ktorou sa ustanovujú podrobnosti na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci s technickými zariadeniami tlakovými, zdvíhacími, elektrickými a plynovými a ktorou sa ustanovujú technické zariadenia, ktoré sa považujú za vyhradené technické zariadenia | Vyhláška č.508/2009 Z.z |
zaistenie bezpečnosti práce a ochrany zdravia pri práci a bezpečnosti technických zariadení | 718/2012 Z.z |
o bezpečnosti práce a technických zariadení pri stavebných Vyhláška SÚBP a SBÚ č. 374/1990 Zb. pri stavebných prácach | Vyhláška SÚBP a SBÚ č. 374/1990 Zb. |
Vyhláška Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o všeobecných technických požiadavkách na výstavbu a o všeobecných technických požiadavkách na stavby užívané osobami s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie | Vyhláška č. 532/2002 Z. z. |
požiadavky na výchovné a výchovno-vzdelávacie zariadenia pre deti | 362/2006 Z.z. |
Názov |
Zmluvné strany sa dohodli, že pri realizácii Diela sa budú riadiť ustanoveniami Všeobecných zmluvných podmienok pre elektronické trhovisko (ďalej len „OPET“) a nasledovnými osobitnými požiadavkami na plnenie uvedenými nižšie: |
Osobitné požiadavky Objednávateľa je nutné chápať ako súvislý text, pričom číslovanie texto nemá vplyv na význam a uprednostnenie podmienok a požiadaviek vo vzťahu k poradiu v akom sú Objednávateľom zadané. |
1. Predmet zmluvy: |
1.1. Dodávateľ vyhlasuje, že je: |
Spoločnosťou, ktorej predmetom podnikania je stavebná činnosť a súvisiace služby v plnom rozsahu zodpovedajúce predmetu zákazky a je spoločnosťou, ktorá je oprávnená v zmysle platných predpisov, zákona o verejnom obstarávaní a podľa OPET-u uzavrieť Zmluvu na uvedený predmet zákazky. |
Dodávateľ vyhlasuje, že má odborné, technické a iné kapacity k dispozícií na riadne vykonanie Diela podľa podmienok a požiadaviek zmluvy, podľa OPET-u, ustanovení obchodného zákonníka a podľa príslušných platných VZP, ktoré musí Dodávateľ pri realizácií diela akceptovať a dodržiavať. |
Dodávateľ vyhlasuje po posúdení všetkých podmienok a dostupných dokumentov dielo je v zmysle Výkazu výmer a požiadaviek Objednávateľa realizovateľné a ku dňu uzavretia zmluvy mu je známe technické riešenie diela, že sa oboznámil s požiadavkami Objednávateľa, preštudoval všetky zverejnené podklady stanovené a poskytnuté objednávateľom a má všetky potrebné údaje súvisiace s predmetom plnenia. |
Dodávateľ vyhlasuje a zaväzuje sa, že na svoje náklady a na svoje nebezpečenstvo vykoná-zrealizuje dielo v uvedenom rozsahu s požadovanými špecifikáciami a v požadovanej kvalite a zabezpečí a uskutoční všetky s tým súvisiace činnosti a služby zabezpečujúce riadne plnenie predmetu zákazky - realizáciu diela. |
1.2. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo bude realizovať podľa špecifikácie a technických parametrov uvedených v Zmluvnom formulári tejto zákazky a jeho prílohách |
1.3. Dodávateľ sa zaväzuje na svoje náklady a na svoje nebezpečenstvo zhotoviť Dielo v požadovanom rozsahu, kvalite a zabezpečiť a uskutočniť všetky s tým súvisiace činnosti a služby zabezpečujúce riadne plnenie predmetu tejto Zmluvy |
1.4. Dodávateľ potvrdzuje a je zodpovedný za to, že ako Dodávateľ a ním nominovaní subdodávatelia, ktorí sa budú podieľať na zhotovení Diela, disponujú všetkými oprávneniami, povoleniami, licenciami potrebnými pre vykonávanie všetkých dodávok, prác a činností v súlade s touto Zmluvou |
2.Plnenie a preberanie predmetu Zmluvy: |
2.1 Dodávateľ je povinný doručiť do troch (3) pracovných dní od uzavretia tejto Zmluvy oznámenie o určení kontaktnej osoby, ktorá bude určená na zastupovanie Dodávateľa a na konanie vo veciach zmluvných a to po celý čas trvania tejto Zmluvy |
2.1.1. Požaduje sa predložiť podrobný aktualizovaný rozpočet do 3 dní od uzavretia zmluvy prostredníctvom Elektronického kontraktačného systému. |
2.1.2. Dodávateľ je povinný spracovať vecný a časový harmonogram s termínom dokončenia prác najneskôr do 27.03.2017 a predložiť ho Objednávateľovi do 3 dní od uzavretia zmluvy. Technické listy a certifikáty k stavebným materiálom, ktoré budú na stavbe používané a zoznam technológií použitej na zrealizovanie diela - predmetu plnenia zmluvy. |
2.1.3. Dodávateľ je povinný odovzdať do 3 dní od uzavretia zmluvy Objednávateľovi certifikáty na použité materiály |
2.1.4. Požaduje sa predložť zoznam min.3 referencií obdobného charakteru, súvisiace s predmetom zákazky, tak aby minimálne dve z nich boli v hodnote 70 000,-€ bez DPH (do 3 pracovných dní od uzavretia zmluvy ) |
2.2. Prípadná zmena osoby podľa bodu 2.1. podlieha oznámeniu Objednávateľovi a jeho schváleniu. |
2.3. Dodávateľ je povinný doručiť do troch (3) pracovných dní od účinnosti tejto Zmluvy oznámenie o určení stavbyvedúceho vrátane dokladu - oprávnenia na výkon stavbyvedúceho v predmete zákazky, |
2.4. Objednávateľ do troch (3) pracovných dní od uzavretie tejto Zmluvy doručí Dodávateľovi písomné plnomocenstvo, ktorým určí zástupcu, právneného konať v mene Objednávateľa s uvedením rozsahu jeho práv a povinností. |
2.4.1. Dodávateľ je povinný pred zahájením samotných prác na stavbe predložiť na schválenie stavebnému dozoru: Menný zoznam pracovníkov a z ich zaškolenie a spôsobilosť pracovníkov na práce vo výškach. Po montáži resp. demontáži lešenia do užívania sa vykoná zápis do stavebného denníka osobou oprávnenou na stavbu lešenia. |
- Všetky práce a dodávky, ktoré bude Dodávateľ realizovať musia byť schválené odborným dozorom Objednávateľa. V technických veciach bude Objednávateľa zastupovať odborný dozor stavebných prác. |
2.4.2. Nepredložením požadovaných dokumentov v osobitných požiadavkách v stanovenom termíne uchádzač súhlasí so zmluvnou pokutov 2 000,- € bez DPH z dôvodu marenia verejného obstrávania. Pokuta je splatná na základe osobitnej faktúry do 14 dní od termínu jej vystavenia |
2.5. Zmluvné strany sa dohodli, že k odovzdaniu a prevzatiu staveniska dôjde na základe písomnej výzvy Objednávateľa. |
2.6. Objednávateľ odošle výzvu najneskôr do troch (3) pracovných dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto Zmluvy |
2.7. Dodávateľ sa zaväzuje, že stavenisko od Objednávateľa prevezme najneskôr do troch (3) pracovných dní odo dňa doručenia výzvy objednávateľa na prevzatie staveniska |
2.8. Dodávateľ začne so zhotovením Diela najneskôr do troch (3) pracovných dní odo dňa prevzatia staveniska. |
2.8.1. Dodavateľ sa zaväzuje, že vykoná Dielo riadne a včas v termíne. |
2.9. Dodávateľ pre zhotovenie Diela je povinný zabezpečiť stavenisko a vykonať všetky potrebné opatrenia z hľadiska bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a verejnosti podľa všeobecne platných predpisov |
2.10. Dodávateľ sa zaväzuje, že pri realizácii Diela nepoužije žiadne materiály, technológie alebo technické riešenia, ktoré by boli odlišné od podkladov poskytnutých Objednávateľom |
2.11. V prípade, ak vyplynie takáto potreba, je možná len ak bude najskôr písomne schválená odborným dozorom stavebných prác Objednávateľa a to zápisom v stavebnom denníku. |
2.11.1. Pri vedení stavebného denníka sa budú zmluvné strany riadiť príslušnými ustanoveniami, najmä ustanovením § 46 písm. d) zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov. Dodávateľ začiatok prác oznámi Objednávateľovi najmenej 3 dni vopred. |
2.11.2. Stavebný denník sa bude nachádzať vždy na stavenisku, na mieste vopred dohodnutom pri odovzdaní, aby bol k dispozícii pre kontrolu denných záznamov a možnosť zápisu zo strany investora, stavebného dozoru, odborným dozorom stavebných prác Objednávateľa, prípadne ďalším účastníkom stavby. |
2.11.3 Stavebný denník bude viesť Dodávateľ odo dňa prevzatia staveniska. Do denníka sa budú zapisovať všetky skutočnosti rozhodujúce pre plnenie zmlúv, najmä údaje o časovom postupe prác a ich akosti, zdôvodnenie odchýlok vykonávaných prác od technickej špecifikácie predmetu zákazky. V priebehu pracovného času musí byť denník na stavbe trvalo prístupný. Vedenie denníka sa končí odovzdávaním a prevzatím prác, nie však skôr ako bude odstránená posledná vada alebo nedorobok zistený pri preberacom konaní stavby diela. |
2.11.4. Stavebný denník sa skladá z úvodných listov, z denných záznamov a príloh. Úvodné listy v denníku budú obsahovať: základný list, v ktorom je uvedený názov a sídlo Objednávateľa (investora), stavebný dozor, Dodávateľa a zmeny týchto údajov, identifikačné údaje stavby podľa zadania zákazky, zoznam dokumentácie stavby, jej zmien a doplnkov, prehľad skúšok každého druhu. |
2.11.5. Denné záznamy sa budú písať do knihy s očíslovanými listami na 2 oddeliteľné priepisy. Denné záznamy čitateľne zapisuje a podpisuje stavbyvedúci Dodávateľa zásadne v ten deň, keď sa práce vykonali alebo keď nastali okolnosti, ktoré sú predmetom zápisu. |
2.11.6. Dodávateľ je povinný najneskôr do 48 hodín vopred záznamom v stavebnom denníku a zároveň písomne na určený email uvedený v Stavebnom denníku – investor a stavebný dozor, príp. v dohodnutých termínoch vyzvať Objednávateľa na preverenie prác, ktoré budú v ďalšom pracovnom postupe zakryté alebo sa stanú neprístupnými. |
2.12. Dodávateľ je povinný zdokumentovať navrhované zmeny a predložiť ich Objednávateľovi spolu s oznámením podľa bodu 2.11 na odsúhlasenie |
2.13. Dodávateľ je povinný: |
2.13.1. upozorniť na chyby v Zmluvnom formulári a jeho prílohách a ostatných podkladoch súvisiacich so zhotovením Diela a to najneskôr do času, kedy má dôjsť k zhotoveniu časti Diela, ktorej sa chyba v Zmluvnom formulári a jeho prílohách týka. |
2.13.2. tieto zistenia na svoje náklady odstrániť a zabezpečiť riadne a včasné zhotovenie Diela, ak ich plnenie je nevyhnutné na riadne zhotovenie Diela, pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak. |
2.14. Dodávateľ je povinný vopred písomne v listinnej alebo elektronickej podobe resp. zápisom v stavebnom denníku vyzvať Objednávateľa na vykonanie kontroly prác, ktoré v ďalšom pracovnom postupe budú zakryté alebo sa stanú neprístupnými a to v lehote najneskôr dva (2) pracovné dni vopred |
2.15. Nedoručenie výzvy podľa bodu 2.14. resp. nedoručenie v stanovenej minimálnej lehote oprávňuje Objednávateľa požiadať o zabezpečenie odkrytia a opakovane zakrytia a uvedenia danej časti Diela do pôvodného stavu a to na náklady Dodávateľa. |
2.16. Dodávateľ sa zaväzuje, že počas zhotovovania Diela bude zabezpečovať fotodokumentáciu zrealizovaných prác a to obzvlášť detailne zachytených konštrukcií,ktoré sú ďalšími prácami zakryté (v rozsahu minimálne 30 digitálnych fotografií na CD/ DVD) |
2.17. Odovzdanie a prevzatie Diela potvrdia Zmluvné strany písomne v Protokole o odovzdaní a prevzatí Diela. |
2.17.1. Riadnym vykonaním Diela a riadnym splnením všetkých záväzkov Dodávateľa vyplývajúcich z tejto zmluvy sa rozumie riadne vykonanie Diela v súlade s touto zmluvou. Tak, aby bolo spôsobilé pre úspešné ukončenie procesu odovzdania a preberania Diela, ktorého výsledkom je Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela. |
2.17.2. Podmienkou riadneho vykonania Diela je aj úspešné vykonanie všetkých skúšok predpísaných osobitnými predpismi a záväznými normami. Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela musí byť zo strany Objednávateľa podpísaný: Objednávateľom, odborným dozorom stavebných prác Objednávateľa. |
2.17.3. Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela musí byť zo strany Dodávateľa podpísaný najmä: stavbyvedúcim a osobou oprávnenou konať za Dodávateľa v realizačných veciach. Objednávateľ je povinný poskytnúť Dodávateľovi súčinnosť v takej forme a takým spôsobom, ako predpokladá účel zmluvy. Dodávateľ po vykonaní Diela zabezpečí odstránenie objektov a zariadení, ktoré sa nachádzajú na stavenisku, zabezpečí jeho likvidáciu a vypratanie, úpravou terénu staveniska do 10 dní po odovzdaní Diela Objednávateľovi. |
2.17.4 Vrátane dopravy na miesto plnenia |
2.18. Súčasťou Protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela budú najmä: atesty, certifikáty, prehlásenia o zhode od použitých materiálov a staveb. výrobkov, projekt skutočného vyhotovenia Diela a rozhodnutí potrebných ku kolaudacií diela, |
revízne správy (ak ich potreba vyplynie z realizácie Diela), záručné listy, návody na použitie |
2.19. Dodávateľ môže zabezpečovať realizáciu Diela prostredníctvom subdodávateľov a v takom prípade |
doručiť Objednávateľovi najneskôr tri (3) pracovné dni pred nástupom subdodávateľa na výkon realizácie časti diela informáciu v nasledovnom rozsahu a nasledovné dokumenty: |
2.19.1. identifikácia subdodávateľa/obchodné meno/sídlo/kontaktná osoba |
2.19.2. identifikácia a opis časti realizácie diela, ktorú bude subdodávateľ realizovať |
2.19.3. čestné vyhlásenie subdodávateľa, že spĺňa podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní |
2.19.4.Dodávateľ sa zaväzuje, že: a) strpí výkon kontroly/auditu/overovania súvisiaceho s predmetom zákazky oprávnenými osobami, zároveň zaväzuje, že poskytne týmto osobám potrebnú súčinnosť. b) umožní všetkým kontrolným subjektom a ďalším kontrolným orgánom a orgánom oprávneným na výkon kontroly v zmysle príslušných právnych predpisov SR, ako aj všetkým subjektom povereným týmito inštitúciami, úplný prístup k svojmu účtovníctvu. |
2.19.5. Dodávateľ sa zaväzuje, že strpí výkon kontroly k inej dokumentácii, ktorá súvisí s plnením zmluvy a/alebo so zmluvou, a že týmto oprávneným osobám umožní vykonať kontrolu dokladov súvisiacich s plnením zmluvy a/alebo so zmluvou, a to po celú dobu povinnej archivácie týchto dokumentácie určenou v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Dodávateľ zodpovedá za škody na cudzom majetku, ktoré by vznikli z jeho činnosti a tieto odstráni na vlastné náklady. |
2.20. Zmluvné strany sa dohodli na pravidelných kontrolných dňoch, ktoré sa budú konať 1 krát za týždeň v priebehu dohodnutej doby realizácie diela. Na týchto kontrolných dňoch sa bude uskutočňovať hodnotenie kvality a postupu prác podľa dohodnutého časového harmonogramu plnenia. |
2.21. Dodávateľ je povinný pri vykonávaní diela rešpektovať pokyny odorného dozoru stavebných prác a Objednávateľa. |
2.21.1 Odborný dozor Objednávateľa je oprávnený: a) odovzdať stavenisko, b) vykonávať kvalitatívno – technickú kontrolu realizovaných stavebných prác,c) v spolupráci so stavebným dozorom a Dodávateľom navrhovať a robiť opatrenia na odstránenie závad d) kontrolovať či Dodávateľ vykonáva predpísané skúšky materiálov, konštrukcií a prác, kontrolovať ich výsledky a požadovať doklady, ktoré preukazujú kvalitu uskutočnených prác a dodávok (atesty, protokoly),e) kontrolovať postup prác |
2.21.1 - f) kontrolovať a potvrdzovať odstránenie vád, dohodnúť termíny ich odstránenia, vyjadrovať sa k zmene termínov,g) v prípade nutnosti, t.j. hroziaci vznik škôd, nedodržanie bezpečnosti s ohrozením života alebo zdravia pracovníkov alebo samostatnej stavby prerušiť alebo zastaviť práce Dodávateľa. h) kontrolovať súpisy vykonaných prác a zisťovacie protokoly. |
2.21.2 Dodávateľ zabezpečí účasť svojich zamestnancov na preverovaní svojich dodávok a prác, ktoré vykonáva stavebný dozor Objednávateľa a bez meškania urobí opatrenia na odstránenie vyčítaných závad a odchýlok od technickej špecifikácie. Dodávateľ umožní zástupcovi Objednávateľa kontrolovať vykonávanie dohodnutých prác. |
3. Čas plnenia zmluvy: |
3.1. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo zrealizuje (ukončí) riadne a včas do 27.03.2017 odo dňa odovzdania staveniska |
4. Cena |
4.1. Dodávateľ vyhlasuje, že cena Diela zahŕňa všetky náklady za: |
- materiálové, dopravné a vedľajšie materiálové náklady |
- príslušenstvo, stroje, prístroje, nástroje a stavebné pomocné materiály, |
- náklady na zabezpečenie ochrany a bezpečnosti staveniska a majetku objednávateľa (zriadenie staveniska a vypratanie staveniska po odovzdaní Diela) |
- náklady na dočasné napojenie elektriny, vody, |
- suma je konečná vrátane rezervy na nepredpokladané náklady vo výške 5%. |
pokračovanie: Dodávateľe je povinný si zabezpečiť na vlastné náklady určené meradlo s platnou revízou na meranie spotrebných médií. Zápis s počiatočnou hodnotou meradla sa vykoná pri odovzdaní staveniska v stavebnom denníku a zároveň sa zhotoví a priloží fotodokumentácia. Po ukončení diela sa zapíše koncový sav meradiel a vyhodnotí sa spotrebované množstvo medií. |
Cenu za spotrebované množstvo je Dodávateľ povinný zaplatiť Objednávateľovi, a to na základe vystavenej faktúry |
- zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a pre verejnosť podľa príslušných predpisov |
- mzdové náklady a vedľajšie mzdové náklady |
- náklady na dočasné dopravné značenie počas realizácie Diela |
- zabezpečenie dokladovej časti v dvoch vyhotoveniach v slovenskom jazyku (pre účely odovzdania a prevzatia Diela) |
- zabezpečenie vydaní nevyhnutných rozhodnutí, povolení, revíznych správ, a certifikátov potrebných pre riadne zhotovenie, odovzdanie a spustenie do prevádzky Diela |
- náklady spojené s odvozom a likvidáciou stavebného odpadu v súlade so všeobecne platnými predpismi |
- akékoľvek ďalšie náklady ktoré vzniknú Dodávateľovi pri zhotovovaní Diela, |
- Cena za vykonanie Diela je maximálna, ktorú nemožno zvýšiť a je pre Dodávateľa záväzná. V prípade, ak dôjde k zmene sadzby DPH (zníženiu alebo zvýšeniu) je Dodávateľ povinný fakturovať za práce, ktoré sú predmetom tejto zmluvy, aktuálne platnú sadzbu DPH. O zmene sadzby DPH uzatvoria zmluvné strany písomný dodatok k tejto zmluve. |
- Cena za Dielo zahŕňa všetky nevyhnutné náklady spojené s realizáciou Diela , s dodaním nevyhnutných materiálov, poskytnutím nevyhnutných služieb a nevyhnutných stavebných prác na riadne splnenie a realizáciu Diela podľa požiadaviek a technickej špecifikácie uvedenej v tejto zmluve a dostupnej dokumentácie potrebnej na realizáciu Diela; Všetky náklady za: materiály, transport, energie, náklady na zariadenia a stroje, údržbu prístupových ciest, náklady na odstránenie odpadov, náklady na robotníkov a špecialistov ako aj ostatné náklady súvisiace s realizáciou Diela. |
4.1.1. Dodávateľ potvrdzuje a zaručuje, že Cena Diela uvedená v zmluve a následne doručená a potvrdená podľa oceneného výkazu výmer je úplná a záväzná minimálne do 30.06.2017. |
4.1.2. Dodávateľ vyhlasuje a potvrdzuje, že Cena za realizáciu Diela je stanovená s ohľadom na možné chybné (nedostatočné) určenie postupov a/alebo materiálov a/alebo technológií obsiahnutých v obsahu tejto zmluvy a bola stanovená ako reálna za realizáciu diela v požadovanom rozsahu, kvalite a lehote. |
4.2.Dodávateľ je povinný doručiť Objednávateľovi ocenený Výkaz výmer (t.j. prílohy Zmluvného formulára doplnený Dodávateľom o všetky ceny jednotliv. položiek uvedených vo Výkaze výmer) v lehote najneskôr do troch (3) kalendár. dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy vo formáte M EXCEL v tlač. a el. verzii. |
4.2.1. Ocenený rozpočet stavby musí spĺňať túto podmienku: jednotlivé položky rozpočtu a ich súčty sa uvádzajú v eurách s presnosťou na dve desatinné miesta. V programe MS Excel sa pre takýto spôsob musí použiť funkcia „round“ (matematické zaokrúhlenie). |
- Nedodržanie tejto povinnosti sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvy podľa článku XVIII. OPET časť VZP, objednávateľ je oprávnený požadovať od dodávateľa zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 1 000,00 EUR |
4.3. V prípade vzniku potreby činností, prác naviac, nevyhnutných na riadnu realizáciu Diela, ktoré Dodávateľ v čase uzatvorenia tejto Zmluvy z akýchkoľvek dôvodov nepredvídal, tieto zrealizuje riadne Dodávateľ a nevzniká mu nárok: |
4.3.1. na úhradu nákladov spojených s ich realizáciou, nevyhnutnou na riadne plnenie zmluvy |
4.3.2. na zmenu ceny Diela a zmeny termínu ukončenia Diela, |
pokiaľ sa na zmene Ceny Diela z titulu realizácie týchto prác a na zmene termínu plnenia tejto Zmluvy z uvedeného dôvodu Zmluvné strany nedohodnú inak. |
4.4.Objednávateľ môže uznať náklady na vykonanie prác, ktoré neboli zahrnuté v Zmluve a sú nevyhnutné na riadne plnenie Zmluvy, ak sa ich potreba objektívne preukáže a ak sa na tom dohodnú Zmluvné strany a to formou písom. dodatku k Zmluve pri splnení a dodržaní príslušných ust.zákona o VO, OPET-u |
4.5. Pri oceňovaní prác podľa 4.4 sa budú Zmluvné strany riadiť oceneným výkazom výmer pre zhotovenia Diela. V prípade, ak nie je možné použiť ocenený výkaz výmer (pre neprítomnosť položky) Dodávateľ je povinný predložiť Objednávateľovi návrh ceny podľa obvyklých cien v čase predkladania návrhu |
4.6. V prípade, že kalkulácia ceny nebude predložená alebo nedôjde k dohode o cene prác budú tieto práce ocenené pomocou smerných orientačných cien, odporučených Objednávateľovi spoločnosťou CENEKON, spol. s r.o., Bratislava, na obdobie, v ktorom budú práce vykonávané |
4.7. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade, ak sa niektoré práce podľa výkazu výmer nevykonajú, alebo sa vykonajú v menšom rozsahu, Dodávateľ nebude tieto práce fakturovať a uplatňovať si za nich úhradu. Táto skutočnosť bude zaznamenaná v stavebnom denníku. |
4.8. Ak má zhotoviteľ pripomienky k druhu prác stanovených s výkazom výmer alebo k spôsobu ich vykonávania, musí tieto bez meškania písomne oznámiť objednávateľovi. Tým sa zhotoviteľ nezbavuje zodpovednosti za vykonávanie diela. |
5. Platobné podmienky: |
5.1 Zmluvné strany sa dohodli, že splatnosť faktúr je dohodnutá na tridsať (30) kalendárnych dní odo dňa jej doručenia Objednávateľovi. |
5.2. Okrem všeobecných príloh k faktúre, má Dodávateľ povinnosť predložiť aj fotodokumentáciu z realizácie prác na Diele (na CD/DVD), ktoré sú predmetom fakturácie a súpisu vykonaných prác |
5.3 Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ bude uhrádzať Cenu Diela na základe jednej faktúry vystavenej Dodávateľom po ukončení celého diela a ukončení preberacieho konania Diela |
5.4. K faktúre musia byť dokladované súpisy vykonaných prác, ktoré budú odsúhlasené oboma Zmluvnými stranami. Dodávateľ je oprávnený fakturovať iba skutočne vykonané práce. |
5.4.1. Faktúra musí obsahovať všetky náležitosti daňového dokladu podľa platných právnych predpisov a súčasne musí obsahovať aj názov diela podľa inštrukcií Objednávateľa. |
5.4.2. Prílohou faktúry musí byť: - Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela. - Položkový rozpočet. - Krycí list rozpočtu. - Fotodokumentácia o postupe realizácie prác a zrealizovaných prácach na elektronickom nosiči dát. - Atesty a certifikáty zabudovaných materiálov, doklady o likvidácii odpadov, záznamy a protokoly o vykonaných skúškach, ak mali byť vykonané. |
5.5. K súpisom bude vždy priložený zisťovací protokol. Objednávateľ sa musí do piatich (5) pracovných dní odo dňa doručenia súpisu vykonaných prác vyjadriť k predloženému súpisu vykonaných prác (ďalej len„Súpis vykonaných prác“). |
5.6. Ak sa Objednávateľ v danej lehote k Súpisu vykonaných prác nevyjadrí, Dodávateľ je oprávnený vystaviť faktúru a Objednávateľ je povinný takto vystavenú faktúru uhradiť v súlade s podmienkami tejto Zmluvy. |
5.7. V prípade, ak Objednávateľ preukázateľne preukáže, že z objektívnych príčin sa nemohol k Súpisu vykonaných vo vyššie uvedenej lehote vyjadriť, námietky, ktoré by mohol uplatniť voči Súpisu vykonaných prác mu zostávajú zachované. |
5.8. Všetky Súpisy vykonaných prác predložené Dodávateľom, musia byť členené podľa položiek, množstva a zoznamu prác. Faktúra, vrátane popisu vykonaných prác, budú očíslovaná s udaním fakturačného obdobia. |
5.9 Podmienkou zaplatenia faktúry je aj splnenie všetkých povinností Dodávateľa vo veci predloženia predpísanej a dohodnutej dokladovej časti Diela. |
5.9.1 Ak faktúra nebude obsahovať náležitosti stanovené právnymi predpismi a požiadavky Objednávateľa, Objednávateľ ju vráti Dodávateľovi bez zaplatenia. Doručením opravenej faktúry Objednávateľovi začne plynúť nová lehota splatnosti. Objednávateľ neposkytne Dodávateľovi žiadny preddavok alebo zálohu na plnenie predmetu zákazky. |
5.10. Objednávateľ má právo zadržať 10 % zo sumy v EUR s DPH z faktúry a to na zabezpečenie nákladov spojených s odstránením prípadných vád Diela uvedených v Protokole o odovzdaní a prevzatí diela |
5.11. Zadržanú čiastku Objednávateľ uvoľní do troch (3) kalendárnych dní po odstránení vád Diela a jeho prevzatí Objednávateľom. |
6. Zodpovednosť za vady a záruka Diela |
6.1. Zmluvné strany sa dohodli, že Dodávateľ na Dielo poskytuje záručnú dobu a to šesťdesiat (60) mesiacov |
6.1.2. Počas záručnej doby sa dodávateľ zaväzuje nastúpiť na odstránenie vád do 24 hodín od ich oznámenia objednávateľom. |
6.2. Objednávateľ je povinný oznámiť Dodávateľovi vady na Diele najneskôr do šesťdesiatich (60) mesiacov od podpisu Protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela Zmluvnými stranami |
6.3. Objednávateľ na odstránenie vád stanovuje lehotu desať (10) pracovných dní odo dňa doručenia písomného uplatnenia nároku na ich odstránenie Dodávateľovi. Za spôsob doručenia si Zmluvné strany dohodli aj elektronickú komunikáciu |
Pre tieto účely Zmluvné strany v Protokole o odovzdaní a prevzatí diela uvedú kontaktné údaje zodpovedných osôb ( najmä kontaktné meno a email) |
7. Sankcie |
7.1. Objednávateľ bude nesplnenie povinností zo strany Dodávateľa vyplývajúcich z ust. bodov 2.7., 2.8., 4.2. a 8.6. osobitných požiadaviek na plnenie tejto Zmluvy považovať za podstatný spôsob porušenia tejto Zmluvy s možnosťou uplatnenia: |
7.1.1. zmluvnej pokuty vo výške 5 000 Eur za takéto porušenie povinnosti Dodávateľa alebo |
7.1.2. využitia inštitútu odstúpenia Objednávateľa od tejto Zmluvy |
8. Ďalšie požiadavky |
8.1.Pokiaľ z opisu technickej špecifikácie predmetu zákazky vyplýva priame alebo nepriame označenie výrobku resp. výrobcu Objednávateľ umožňuje predložiť ekvivalentné plnenie |
za podmienky, že ekvivalentné plnenie preukáže splnenie rovnakých alebo vyšších parametrov v porovnaní s uvedenými parametrami v opise a nebude v rozpore s inými všeobecne platnými predpismi a rozhodnutiami príslušných orgánov |
8.2. Ak dodávateľ ponúkne ekvivalentné plnenie, je povinný do piatich (5) kalendárnych dní od uzavretia Zmluvy predložiť potvrdenie, že ním ponúknutý výrobok /stavebný postup je ekvivalentný v požadovaných technických parametroch alebo výbave |
- ekvivalentný výrobok vrátane popisu parametrov, ktorý spĺňa úžitkové, prevádzkové a funkčné charakteristiky, ktoré sú nevyhnutné na zabezpečenie účelu na ktorý je požadovaný výrobok určený |
8.2.1. Zhotoviteľ zodpovedá za to, že pri realizácii diela nepoužije materiál, o ktorom je v dobe jeho zabudovania známe, že je škodlivý resp. je po záručnej dobe, alebo vykazuje iné vady a nedostatky. Zámenu materiálov a výrobkov musia potvrdiť objednávateľom |
8.2.2. Objednávateľ je oprávnený i v priebehu realizácie požadovať zámeny materiálu a zhotoviteľ je viazaný na tieto zmeny pristúpiť. Požiadavky na zámenu materiálu odsúhlasené odsúhlasené odborným dozorom stavebných prác Objednávateľa. Musia byť vykonané písomnou formou. Zhotoviteľ má právo na prípadnú úhradu preukázateľných nákladov, pokiaľ k zámene dôjde až počas zabudovávania materiálov, príp. 1 mesiac pred ich zabudovaním (záväzná objednávacia doba). Všetky skutočnosti musia odsúhlasiť osoby zodpovedné – objednávateľ. |
8.3 Dodávateľ najneskôr do siedmych (7) kalendárnych dní po nadobudnutí účinnosti zmluvy predloží objednávateľovi doklad o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú podnikateľom, uzavretú minimálne do výšky hodnoty Diela |
- Dodávateľ predloží Objednávateľovi - kópiu poistnej zmluvy, kópiu uhradenia poistného |
- Dodávateľ sa zaväzuje, že poistenie bude trvať počas celej doby realizácie Diela |
8.4. Ak Dodávateľ nepredloží doklad o predmetnom poistení v stanovenej lehote/alebo ho nepredloží vôbec/alebo sa zistí v priebehu realizácie Diela, že poistenie bolo ukončené,, považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou uplatnenia zmluvy |
8.5. Dodávateľ sa zaväzuje, že bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa neprevedie žiadne záväzky, práva a/alebo povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy na žiadnu tretiu osobu |
9. Iné: |
9.1 V prípade ak kontraktačnú ponuku predkladá dodávateľ z iného členského štátu EÚ, predkladá ju vrátane DPH v príslušnej výške %, pričom fakturácia zo strany Dodávateľa bude v takomto prípade bez DPH a DPH odvedie (zaplatí) Objednávateľ v príslušnej výške do štátneho rozpočtu na Slovensku. |
9.2 Dodávateľ je povinný postupovať v zmysle zákona a registrovať sa v RKUV. Plnenie zmluvy subjektom, ktorý nie je registrovaný v RKUV je nezákonné a objednávateľ má možnosť uplatniť odstúpenie od zmluvy podľa Čl. XVIII ods. 2 písm. a) VZP |
9.3 Objednávateľ uvádza, že nie je platcom DPH. |
9.3.1 Dodávateľ, ktorý predloží ponuku ako neplatca DPH t. z. bez DPH, prehlasuje, že v prípade zmeny postavenia dodávateľa na platcu DPH je ním predložená kontraktačná cena konečná a nemenná a bude považovaná na úrovni s DPH. |
9.4. Ak cena za plnenie predmetu zákazky bude nižšia o viac ako 30 % ako je cena, ktorú Objednávateľ určil ako maximálnu výšku zdrojov, ktorú má na predmet zákazky určenú, Objednávateľ ju považuje za mimoriadne nízku. |
- V tomto prípade je Dodávateľ povinný doručiť Objednávateľovi najneskôr do 3 dní po uzavretí zmluvy: |
- vysvetlenie, doklady a dokumenty, ktorými bude vedieť preukázať reálnosť plnenia predmetu zákazky v požadovanom rozsahu a kvalite za dodržania danej ceny |
Požadované vysvetlenie, doklady a dokumenty by sa mali týkať skutočností v zmysle § 53 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Nedostatočné vysvetlenie a preukázanie mimoriadne nízkej ceny bude Objednávateľ považovať za podstatné porušenie zmluvy |
9.5.Vyššia moc |
9.5.1. Pre učely predmetnej zmluvy sa za vyššiu moc považujú prípady, ktoré nie sú závislé, ani ich nemôžu ovplyvniťúčastníci tohto zmluvného vzťahu, napr. živelné pohromy, snehové prehánky, vonkajšie teploty pod – 5 stupňov Celzia. |
9.5.2. Ak sa plnenie predmetnej zmluvy stane nemožným v trvaní 7 kalendárnych dní od vyskytnutia sa vyššej moci,strana, ktorá bude chcieť odvolať na vyššiu moc, požiada druhú stranu o úpravu zmluvy vo vzťahu k predmetu , cene a času plnenia. V prípade, že nebude možná dohoda, môže strana, ktorá sa na vyššiu moc odvolala, odstúpiť od zmluvy. Účinky nastanú dňom doručenia písomnej výzvy účastníkovi vzťahu na jeho poslednú známu adresu. |
9.6. Dodávateľ nezodpovedá za omeškanie spôsobené vyššou mocou. Začiatok, koniec pôsobenia ako aj charakter vyššej moci musí byť písomne zdokumentovaný. Tento dokument musí byť podpísaný oboma zmluvnými stranami. |
Za vyššiu moc sa považujú prípady: vyhlásenia vojny prezidentom Slovenskej republiky; výkonu opatrení na predchádzanie ochoreniam vyhlásených Úradom verejného zdravotníctva Slovenskej republiky, resp. príslušným Regionálnym úradom verejného zdravotníctva, znemožňujúce realizáciu diela; živelnej pohromy vyhlásenej obcou, pričom za živelnú pohromu sa považuje mimoriadna udalosť, pri ktorej dôjde k nežiaducemu uvoľneniu kumulovaných energií alebo hmôt v dôsledku nepriaznivého pôsobenia prírodných síl, |
pri ktorej môžu pôsobiť nebezpečné látky alebo pôsobia ničivé faktory, ktoré majú negatívny vplyv na život, zdravie alebo na majetok. |
Ak plnenie tejto zmluvy bude nemožné pre pôsobenie vyššej moci po dobu troch mesiacov, ktorákoľvek zmluvná strana môže požiadať o úpravu zmluvných podmienok. Ak nedôjde k dohode, má zmluvná strana, ktorá sa odvolala na vyššiu moc právo odstúpiť od zmluvy. |
Zmluvné strany sú oprávnené odstúpiť od zmluvy z dôvodov podľa príslušných ustanovení Obchodného zákonníka v platnom znení, resp. v prípadoch upravených v tejto zmluve. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj v prípade opakovaného porušenia podmienok realizácie diela vyplývajúcich z tejto zmluvy Dodávateľom. |
10. V prípade, že Dodávateľ sa omešká oproti pôvodne dohodnutému termínu na vykonanie Diela o viac ako 5 dní, považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy z jeho strany s právom Objednávateľa odstúpiť od tejto zmluvy. Súčasťou predmetu tejto zmluvy je i záväzok Dodávateľa zúčastniť sa kolaudačného konania a poskytnúť Objednávateľovi všetku súčinnosť, ktorú možno od neho požadovať pre skolaudovanie stavby, ak sa uplatnia. |
10.1. Všetky vzorky-druhy povrch. úprav, farebnosť a prevedenie je potrebné odsúhlasiť s objednávateľom, príp. odborným dozorom stavebných prác Objednávateľom. |
10.2. Účinky odstúpenia od zmluvy nastanú dňom doručenia oznámenia druhej zmluvnej strane. Ak Dodávateľ nezaháji dielo do 30 dní odo dňa účinnosti zmluvy, Objednávateľ má právo na jednostranné odstúpenie od tejto zmluvy. Dodávateľ sa v tom prípade zaväzuje uhradiť Objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 10% zo zmluvnej ceny s DPH. |
10.3. Zmluvná strana, ktorá sa dostane do omeškania s úhradou peňažných plnení podľa tejto zmluvy, je povinná uhradiť druhej zmluvnej strane úrok z omeškania vo výške 0,01 % z dlžnej sumy za každý aj začatý deň omeškania. |
11. Dodávateľská firma, ktorá bude realizovať výstavbu musí investorovi predložiť spracovaný technologický postup prác, ktorý musí byť v súlade s bezpečnostnými a vnútropodnikovými smernicami, predpismi a nariadeniami. Realizáciu stavby je potrebné koordinovať s prevádzkou školy. |
12. Zamestnanci dodávateľskej firmy budú z hľadiska bezpečnosti práce pravidelne školení svojim zamestnávateľom |
12.1. Dodávateľ je povinný zabezpečiť kompletné vybavenie, trvalé a správne používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov svojimi zamestnancami ako aj zamestnancami svojich subdodávateľov počas realizácie diela v zmysle Nariadenia vlády Slovenskej republiky č.395/2006 z. z. o minimálnych požiadavkách na poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov. Pri porušení tejto povinnosti je Objednávateľ oprávnený požadovať od Dodávateľa pokutu vo výške 600 € za každý jednotlivý prípad porušenia a vykázať zamestnanca z pracoviska. |
- Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
12.2. Dodávateľ zabezpečí, aby všetci jeho zamestnanci absolvovali predpísané školenia alebo mali príslušné atesty a osvedčenia. Dodávateľ sa zaväzuje vybaviť svojich zamestnancov zodpovedajúcimi osobnými ochrannými pracovnými pomôckami. Dodávateľ zodpovedá za to, že počas realizácie Diela bude dodržiavať podmienky stanovené v príslušnom povolení na vykonanie Diela vydané oprávneným orgánom, ako aj ďalšie podmienky a požiadavky Objednávateľa uplatnené v súlade so zmluvou. |
12.2.1 Dodávateľ je povinný zaistiť, aby jeho zamestnanci na stavenisku nepožívali alkoholické nápoje, návykové, omamné a psychotropné látky a nevstupovali na stavenisko pod ich vplyvom. Objednávateľ má právo vykonať dychovú skúšku k zisteniu prítomnosti alkoholu v dychu zamestnanca Dodávateľa. Pri porušení tohto bodu je Objednávateľ oprávnený požadovať od Dodávateľa pokutu vo výške 600 € za každý jednotlivý prípad porušenia a vykázať zamestnanca z pracoviska. |
- Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
12.3 Dodávateľ je povinný pred zahájením samotných prác na stavbe predložiť na schválenie odbornému dozoru stavebných prác Objednávateľa: Menný zoznam pracovníkov a z ich zaškolenie a spôsobilosť pracovníkov na práce vo výškach. Po montáži resp. demontáži lešenia do užívania sa vykoná zápis do stavebného denníka osobou oprávnenou na stavbu lešenia |
12.3.1 Menný zoznam zamestnancov / živnostníkov s potvrdením o ich zamestnaní, v prípade zmeny u svojich zamestnancov a zamestnancov svojich subdodávateľov ( zvýšenie počtu, výmena zamestnancov a pod.) je Dodávateľ povinný písomne predložiť stavebnému dozoru túto zmenu. Technické listy a certifikáty k stavebným materiálom, ktoré budú na stavbe používané. Montážne návody k jednotlivým stavebným celkom, najmä však montážny návod okien výrobcu, zatepľovacieho systému, Harmonogram postupu prác v súčinnosti zo zástupcom školy |
12.3.2 Všetky práce a dodávky, ktoré bude Dodávateľ realizovať musia byť schválené odborným dozorom stavebných prác Objednávateľa Objednávateľa. |
13. Pri búracích a stavebných prácach dbať na bezpečnosť pri práci a pri nepredvídaných skutočnostiach , neriešených v projekte informovať odborného dozora stavebných prác Objednávateľa o zmenách |
14. Dodržiavať nariadenie vlády SR 124/2006 Z.z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a 396/2006 Z.z o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na stavenisko . |
15. Realizácia zákazky nesmie mať vplyv na okolie a ani na životné prostredie v okolí školy, ani rušivé vplyvy z hľadiska zaťaženia hlukom |
16. Počas realizácie stavby je potrebné dodržiavať ustanovenia zákona 718/2012 Z.z na zaistenie bezpečnosti práce a ochrany zdravia pri práci a bezpečnosti technických zariadení |
17. Ďalej je potrebné dodržiavať ustanovenia Vyhlášky SÚBP a SBÚ č 374/90 Zb. a zákona 124/2006 o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v znení neskorších predpisov |
18. Dodávateľ musí predložiť potrebné oprávnenia k vykonávaniu predmetu zákazky a prác s tým spojených prác |
18.1. Stavebné práce, na ktoré je potrebná odborná spôsobilosť sa môžu vykonávať len po jej získaní. Dodávateľ stavebných prác, nesmie poveriť pracovníkov vykonávaním stavebných prác, ak nespĺňajú požiadavky odbornej a zdravotnej spôsobilosti. Dodávateľ zodpovedá za to, že práce budú vykonávať len zamestnanci zdravotne spôsobilí na výkon diela s platným potvrdením od lekára.Dodávateľ je povinný oboznámiť všetkých svojich zamestnancov a ním poverených subdodávateľov s Plánom BOZP a Bezpečnostnými pokynmi vydanými Objednávateľom, a túto skutočnosť zaznamenať na prezenčnej listine |
18.2. V prípade zmeny u svojich zamestnancov a zamestnancov svojich subdodávateľov ( zvýšenie počtu, výmena zamestnancov a pod.) je Dodávateľ povinný oboznámiť týchto zamestnancov a túto povinnosť je povinný vykonať aj u svojich subdodávateľov. Za dodržiavanie BOZP a ochranu pred požiarmi pri činnosti týchto zamestnancov taktiež v plnom rozsahu zodpovedá Dodávateľ. |
19. Práce musia byť v súlade s platnou legislatívou. |
20. Počas výstavby bude vykonávaný odborným dozorom stavebných prác Objednávateľa , prípadné zmeny musia byť konzultované a odsúhlasené odborným dozorom stavebných prác Objednávateľa. |
21. Vykonávanie všetkých stavebných prác vyžaduje dodržiavanie platných technických noriem, technologickej disciplíny a technologických postupov |
22. Pre projektovanie, investora, užívateľa a dodávateľa sú záväzné bezpečnostné a hygienické smernice a predpisy. Najmä vyhláška 374 Zb. Z roku 1990. Z toho vyplýva ich neoddeliteľnosť od projektovej a realizačnej fázy ako aj užívania objektu. |
22.1. Zároveň sú úpravy navrhnuté v súlade s vyhláškou Ministerstva životného prostredia 532/2002, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o všeobecných technických požiadavkách na výstavbu a o všeobecných technických požiadavkách na stavby užívané osobami s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie. |
22.2. Vykonávanie všetkých stavebných prác vyžaduje dodržiavanie platných technických noriem, technologickej disciplíny a technologických postupov |
22.3. Dodávateľ je povinný zabezpečiť dodržiavanie zákona č. č. 314/2001 Z. z. o ochrane pred požiarmi v znení neskorších predpisov a vyhlášky č. 121/2002 Z. z. o požiarnej prevencii v znení neskorších predpisov. Dodávateľ sa zaväzuje vykonať opatrenia proti požiarom na stavenisku pred začatím realizácie diela, preškoliť v oblasti ochrany pred požiarmi svojich zamestnancov a iné osoby, ktoré sa jeho prostredníctvom budú podieľať na jeho realizácií. |
- Pri vykonávaní činností so zvýšeným požiarnym nebezpečenstvom je Dodávateľ zodpovedný za protipožiarne zabezpečenie, hlavne za zamedzenie vzniku výbuchu, nebezpečenstva požiaru, odstránenie horľavých látok, vybavenie staveniska hasiacimi prostriedkami, zabezpečenie dostatočných únikových ciest, zabezpečenie monitoringu zodpovednou osobou atď. |
- Dodávateľ je povinný dbať na to, aby sa únikové cesty, prístupy k núdzovým východom, k priestorom pred elektrickými rozvodmi, k uzáverom vody a plynu, k prostriedkom a zariadeniam zabezpečujúcim ochranu pred požiarmi na stavenisku udržiavali nezaložené, voľné a čisté.Dodávateľ je povinný zaistiť následný dozor po skončení prác s otvoreným ohňom alebo po skončení prác pri činnostiach so zvýšeným nebezpečenstvom vzniku požiaru. |
- Dodávateľ si zabezpečí na vlastné náklady všetky opatrenia a povinnosti z hľadiska dodržiavania predpisov BOZP a PO, havarijnú prevenciu a ochranu pracovného prostredia, vyplývajúce z povahy vykonávaných prác |
- Dodávateľ je povinný zaistiť, aby jeho zamestnanci na stavenisku nepožívali alkoholické nápoje, návykové, omamné a psychotropné látky a nevstupovali na stavenisko pod ich vplyvom. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ má právo vykonať dychovú skúšku k zisteniu prítomnosti alkoholu v dychu zamestnanca Dodávateľa. Zároveň sa dohodli, že pri porušení tohto bodu je Objednávateľ oprávnený požadovať pokutu vo výške 600 € za každý jednotlivý prípad porušenia a vykázať zamestnanca zo staveniska. |
- Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. Dodávateľ je povinný zabezpečiť kompletné vybavenie, trvalé a správne používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov svojimi zamestnancami ako aj zamestnancami svojich subdodávateľov počas realizácie diela v zmysle Nariadenia vlády Slovenskej republiky č.395/2006 z. z. o minimálnych požiadavkách na poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov. |
- Zároveň sa Dodávateľ a Objednávateľ dohodli, že pri porušení tejto povinnosti je Objednávateľ oprávnený požadovať pokutu vo výške 600 € za každý jednotlivý prípad porušenia a vykázať zamestnanca zo staveniska. Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
-Zamestnanci Dodávateľa, ktorí vykonávajú práce vo výškach alebo nad voľnou hĺbkou z časti v priestore s kolektívnym zabezpečením a z časti mimo neho, sú povinní mať počas realizácie diela na trupe upevnený bezpečnostný postroj s pripájacím lanom a tlmičom pádu. |
- Dodávateľ sa zaväzuje, že bude v prípade nehody alebo pracovného úrazu postupovať v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky. Zároveň okamžite upovedomí zodpovedného zamestnanca Objednávateľa na stavbe o pracovných úrazoch, škodách na vybavení a strojoch, na stavbe a stavenisku, o škodách na životnom prostredí. |
- Dodávateľ je povinný v prípade vzniku pracovného úrazu poskytnúť predlekársku prvú pomoc použitím všetkých dostupných lekárskych prostriedkov, a to až do odovzdania postihnutého lekárovi.Dodávateľ je povinný vykonať opatrenia smerujúce k zabezpečeniu ochrany povrchových vôd, spodných vôd, podzemných tokov, drenáži alebo iných zdrojov vody na stavenisku a na priľahlých pozemkoch pred znečistením. |
- Dodávateľ je povinný pri realizovaní diela dodržiavať právne predpisy o ochrane prírody a krajiny a nepoškodzovať dreviny, iné porasty alebo ďalšiu zákonom chránenú faunu a flóru.Dodávateľ je povinný spolupracovať so všetkými zúčastnenými subjektmi pri prevencii, príprave a zaistení bezpečného, zdravie neohrozujúceho pracovného prostredia pre všetky osoby na stavenisku, ak na tomto stavenisku vykonávajú pracovnú činnosť zamestnanci viacerých zamestnávateľov. |
- Dodávateľ je povinný zabezpečiť, aby jeho pracovná činnosť na stavenisku bola organizovaná a vykonávaná tak, aby súčasne boli chránené všetky osoby, ktoré sa na stavenisku pohybujú.Dodávateľ je povinný vykonávať práce v súlade s ustanoveniami všeobecne platných právnych predpisov a technických noriem, dodržiavať pri svojej práci stanovené technologické a pracovné postupy, ktoré súvisia s jeho vykonávanou pracovnou činnosťou, dodržiavať návody na bezpečnú obsluhu strojov a zariadení, ktoré bude pri svojej práci používať. |
- Dodávateľ je povinný oboznámiť s rizikami možného ohrozenia života a zdravia všetkých osôb pohybujúcich sa na príslušnom stavenisku , dodržiavať stanovené opatrenia na ich minimalizáciu, oboznámiť sa so všetkými povinnosťami, ktoré vyplývajú zo zmluvného vzťahu a dodržiavať ich plnenie. |
23. K termínu odovzdania diela stavenisko zlikvidovať a terén okolia jestvujúcich objektov dať do užívania schopného stavu - najmä terénne úpravy |
24. Dodávateľ zodpoveda za poriadok a čistotu na stavenisku a v jeho bezprostrednom okolí a za jeho upratovanie. Za porušenie tejto povinnosti je pokuta vo výške 200€za každý deň porušenia povinnosti udržiavania poriadku. |
24.1. Dodávateľ svojimi prácami nesmie obmedzovať premávku na verejných komunikáciách a chodníkoch, okrem predpokladaných vzájomne dohodnutých obmedzení. Náklady na nutné rozkopávky, výstrahy, zábrany a obchádzky musí mať zhotoviteľ zahrnuté do ceny za dielo. |
24.1.1 Dodávateľ je povinný úplne vypratať pracovisko a ihneď po odozdaní a prevzatí diela ako celku Objednávateľovi a je povinný dať do pôvodného stavu - najmä terénne úpravy. |
24.1.2. Po ukončení prác sa Dodávateľ zaväzuje odstrániť stavenisko vrátane všetkých zariadení, dočasných budov a konštrukcií použitých pri výstavbe a prebytočných materiálov, a to najneskôr do siedmich (7) dní od protokolárneho prevzatia diela Objednávateľom v zmysle tejto zmluvy. |
24.1.3. V prípade, že tak Dodávateľ neurobí, je Objednávateľ oprávnený na náklady Dodávateľa odstrániť stavenisko sám alebo zabezpečiť jeho odstránenie treťou osobou, pričom nenesie žiadnu zodpovednosť za škodu na odstránených veciach. Objednávateľ vystaví a zašle faktúru Dodávateľovi, na základe faktúry vystavenej treťou osobou za odstránenie staveniska a danie staveniska do pôvodného stavu, v akom bolo pred odovzdaním Dodávateľovi. Faktúru sa zaväzuje uhradiť najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia Objednávateľom. |
24.2.Dodávateľ je povinný priebežne počas vykonávania diela odstraňovať zo stavby na vlastné náklady všetky obaly, prepravky a tiež zvyšky materiálov, ktoré sú výsledkom jeho činnosti. V prípade nesplnenia tejto povinnosti je objednávateľ oprávnený vykonať tieto práce a má právo vzniknuté náklady odpočítať zhotoviteľovi z fakturácie. |
25. Prípadné škody preukázateľne zapríčinené zhotoviteľom a jeho subdodávateľmi v priebehu realizácie diela uhradí zhotoviteľ. |
25.1.Dodávateľ sa zaväzuje, že akúkoľvek ním spôsobenú, alebo zapríčinenú škodu pri realizácii diela odstráni tak, že zaplatí náhradu škody v plnej výške. |
26. Dodávateľ sa zaväzuje zabezpečovať na vlastné náklady zneškodňovanie a likvidáciu odpadov vznikajúcich pri realizácii predmetu tejto zmluvy alebo inak na účely realizácie tejto zmluvy. Zhotoviteľ musí dodržať všeobecne záväzné právne predpisy, najmä predpisy upravujúce nakladanie s odpadmi. |
27. Dodávateľ je povinný chrániť Dielo počas jeho vykonávania a znáša nebezpečenstvo škody na ním zhotovovanom diele ( strata, odcudzenie, poškodenie, zničenie) od prevzatia staveniska do odovzdania vykonaného diela alebo jeho ucelenej časti zo strany Objednávateľa. |
28. Dodávateľ je zodpovedný za to, že pred výrobou diela zameria skutočné rozmery potrebné pre zhotovenie diela. Dodávateľ zodpovedá za to, že všetky rozdiely a vopred odsúhlasené zmeny zaznamená v stavebnom denníku a tieto zmeny budú zapísané v protokole o prevzatí diela, alebo jeho dokončenej časti. |
29. Dodávateľ je povinný denne udržiavať na prevzatom stavenisku a na príjazdových komunikáciách a na prenechaných inžinierskych sieťach poriadok a čistotu a odstraňovať odpady a nečistoty vzniknuté z jeho prác. Zároveň sa dohodli, že pri porušení tohto bodu je Objednávateľ oprávnený požadovať pokutu vo výške 50 € za každý jednotlivý prípad porušenia. Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
30. Dodávateľ je povinný si zabezpečiť na vlastné náklady skladovacie priestory na stavenisku, zabezpečiť si na vlastné náklady určené meradlo s platnou revíziou na meranie spotrebovaných médií. Zápis s počiatočnou hodnotou meradla sa vykoná pri odovzdaní staveniska v stavebnom denníku a zároveň sa zhotoví a priloží fotodokumentácia. |
30.1. Po ukončení diela sa zapíše koncový stav meradiel a vyhodnotí sa spotrebované množstvo médií a vypočíta sa cena za spotrebované množstvo médií. Cenu za spotrebované množstvo je Dodávateľ povinný zaplatiť Objednávateľovi, a to na základe vystavenej faktúry, alebo znížením výslednej ceny diela, alebo na základe inej písomnej dohody. |
30.2. Dodávateľ je povinný nahlásiť zaujatie verejného priestranstva – zariadenie staveniska, veľkokapacitné kontajnery, lešenie atď. žiadosťou príslušnému úradu. Vzniknuté náklady znáša Dodávateľ stavby |
30.3. V prípade, že dielo má drobné nedorobky, ktoré sami o sebe a ani spolu nebránia jeho bezpečnému užívaniu, tieto musia byť v celom rozsahu odstránené Dodávateľom do termínu stanovenom v Protokole o odovzdaní a prevzatí diela. |
30.4. Dodávateľ sa zaväzuje, že bude v prípade nehody alebo pracovného úrazu postupovať v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky. Zároveň okamžite upovedomí zodpovedného zamestnanca Objednávateľa na stavbe o pracovných úrazoch, škodách na vybavení a strojoch, na stavbe a stavenisku, o škodách na životnom prostredí. |
30.5. Dodávateľ je povinný oboznámiť sa s postupom záchranných prác, evakuácie a postupom pri vzniku poškodenia zdravia vrátane umiestnenia lekárničiek prvej pomoci, čísel prvej pomoci a systémom privolávania lekárskej služby prvej pomoci a riadiť sa podľa toho. Ak konanie Dodávateľa má za následok porušenie predpisov BOZP , PO a životného prostredia a odpadového hospodárstva a tieto porušenia budú mať za následok uloženie pokuty Objednávateľovi zo strany orgánov verejnej alebo štátnej podľa príslušných právnych predpisov, odškodní Dodávateľ Objednávateľa v celej výške uplatnenej pokuty |
31. Nedodržanie ktorejkoľvek podmienky resp. osobitnej požiadavky na plnenie zo strany Dodávateľa bude Objednávateľ považovať za podstatné porušenie zmluvných podmienok, Zmluvy. |
32. Dodávateľ je povinný bez požiadania Objednávateľa, bezodkladne po nástupe na plnenie predmetu zákazky v zmysle §7b časť 6 zákona č. 82/2005 Z.z. v nevyhnutnom rozsahu predložiť doklady a osobné údaje fyzických (právnických) osôb, prostredníctvom ktorých dodáva prácu alebo poskytuje službu. Predložené doklady musia preukazovať, že uvedené fyzické osoby majú s ním uzatvorený pracovnoprávny vzťah, prípadne, že vykonávajú pre neho práce (dodávajú služby) v subdodávke (SZČO, právnické osoby). |
Uvedená povinnosť je platná počas celého obdobia plnenia predmetu zákazky, teda vždy, keď dôjde k nástupu novej fyzickej alebo právnickej osoby. Za dodržiavanie Zákona č. 82/2005 Z.z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní v znení účinnom od 18.6.2016 pri plnení predmetu zákazky je v plnom rozsahu zodpovedá Dodávateľ. Nedodržanie tejto požiadavky sa považuje za podstatné porušenie Zmluvy |
33. Zmluva sa končí: |
a.) riadnym splnením všetkých práv a povinnosti zmluvných strán, odovzdaním zrealizovaného diela podľa týchto zmluvných podmienok v požadovanom rozsahu, kvalite a lehotách |
b) odstúpením od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok, ktoré ako podstatné porušenie označil v zmluve Dodávateľ |
c) odstúpením od zmluvy z dôvodov a za podmienok uvedených vo Všeobecných zmluvných podmienkach OPET-u |
d) ukončením zmluvy dohodou zmluvných strán - pre ukončenie zmluvy dohodou zmluvných strán sa vyžaduje vyhotovenie dohody o ukončení zmluvy v písomne v listinnej forme, ktorá bude obsahovať podstatné náležitosti súvisiace s ukončením zmluvy a vysporiadaním záväzkov zmluvných strán |
34. Zmenu zmluvy - Dodatok je možné uzatvoriť len ak jeho obsah nebude: v rozpore so zmluvnými podmienkami tejto zmluvy a OPET, nebude zvýhodňovať Dodávateľa a nebude uzatvorený v rozpore s ustanoveniami zákona o verejnom obstarávaní. Akákoľvek zmena zmluvných podmienok je možná len na základe písomnej zmeny zmluvy - Doplnok zmluvy, ktorá bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť zmluvy. |
35. Upozorňujeme na doplnenie ustanovenia § 26 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní od 29. 4. 2015 o podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia o skutočnosť, že verejného obstarávania sa môže zúčastniť len subjekt, ktorý nie je v reštrukturalizácii. |
36. Objednávateľ upozorňuje Dodávateľa na znenie bodu 4.4 VZP OPET, ktorý pojednáva o momente nadobudnutia účinnosti Zmluvy až zápisom Dodávateľa v Registri konečných užívateľov výhod, pokiaľ Dodávateľ v čase uzatvorenia Zmluvy nebude registrovaný. |
37. Meniť alebo dopĺňať obsah zmluvy je možné len vo forme písomných dodatkov, ktoré budú platné , ak budú potvrdené a podpísané obidvoma zmluvnými stranami. Vedľajšie ústne dojednania neexistujú. |
Názov | Upresnenie |
Cena diela obsahuje | Všetky práce, služby, materiály a tovary súvisiace s realizáciou diela |
Cena diela obsahuje | Odvoz a uskladnenie stavebného a iného odpadu vzniknutého počas realizácie diela |
Cena diela obsahuje | Vyčistenie priestorov (interier a exterier) dotknutých realizáciou diela |
Cena diela obsahuje | Výkon stavebného dozora v zmysle § 46b zákona 50/1976 Zb. |
Cena diela obsahuje | Rezervu na nepredvídané náklady vo výške 5% z ceny zákazky |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Janigova 2, Košice - mestská časť Sídlisko KVP, Košice II, Košický, Slovenská republika
15.02.2017 13:43 — 27.03.2017 13:43
1,00 celok
120 000,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
07.02.2017 13:44
10.02.2017 15:15
10.02.2017 15:30
20 min.
2 min.
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
09.02.2017 08:29 - Vstupná ponuka | 120 000,00 | € | Cena s DPH |
10.02.2017 15:14 - Najvýhodnejšia ponuka | 107 079,60 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: