35542632
Základná škola
Janigova 2, Košice, 04023, SVK
47517484
INVESTMENT PO s.r.o.
Šrobárova 19, Prešov, 08001, SVK
Výmena okenných a dverných konštrukcií
Výmena okien, výmena dverí, plastové okná, plastové dvere, stavebné práce, murárske práce, maliarske práce
Stavebná práca, Služba
1. Výmena okenných a dverných konštrukcií
|
|
---|---|
Funkcia |
Okno: Plastové , bielej farby |
1. Zameranie okna: |
Prvým predpokladom kvalitnej montáže je presné zameranie. Pri tomto úkone by si mali pracovníci montážnej firmy zároveň všimnúť typ obvodovej konštrukcie a prispôsobiť k nej spôsob montáže, ukotvenia okennej konštrukcie a zvoliť vhodné technické vybavenie. |
Pri zameraní je potrebné dohodnúť aj presnú polohu okna v ostení. Správne sa okná umiestňujú asi do polovice hrúbky obvodového plášťa. |
2. Príprava na realizáciu |
Uvoľniť manipulačný priestor okolo okna a chrániť zariadenie miestnosti pred zvýšenou prašnosťou buď presunutím do inej miestnosti, alebo zakrytím ochrannými plachtami. |
Inštalácia nového okna: |
demontáž starého dreveného okna. Do pripraveného vyčisteného otvoru osadiť nový rám, ktorý by má do otvoru presne zapadnúť. Treba ho podložiť a fixovať do správnej polohy, až potom možno pristúpiť k jeho pripevneniu ku konštrukcii. |
Pripevní sa pomocou špeciálnych kovových úchytiek, ktoré umožňujú oknu pracovať vplyvom teplotných zmien. Po pevnom pripevnení rámu môžu montážnici zavesiť okenné krídla, ktoré je potrebné rektifikovať do správnej polohy. |
Utesnenie škár medzi oknom a ostením: |
Škáry nevypĺňať izolačnou penou . Pri tomto spôsobe dochádza k infiltrácii vlhkého vzduchu do škáry a postupnému navlhnutiu izolantu. Škára sa vyplní polyuretánovou penou s nízkou expanziou tak, aby nepresahovala zo škáry. Následné orezávanie peny totiž poškodí jej štruktúru a bude náchylnejšia na vlhnutie. |
Z interiérovej strany sa umiestni parotesná zábrana – butylové alebo hliníkové vystužené fólie, prípadne akrylový tmel v kombinácii s tesniacim povrazcom. Všetky tieto materiály možno povrchovo ďalej upravovať. Z vonkajšej strany sa pena oblepí komprimačnou páskou, ktorá bráni prenikaniu atmosférickej vlhkosti, ale umožňuje odvetranie vodných pár do exteriéru. |
Podklad parapetu: |
musí byť rovný, suchý, zbavený prachu a nečistôt. Zároveň by mal parapet podpierať v celej dĺžke. Pokiaľ nie je dodržaná rovina podkladu musíme použiť podložky pre vyrovnanie roviny parapetu. |
Také je nutné zavážiť plochu parapetu tak, aby mala sklon smerom od okenného rámu cca 2 - 4 stupňov, aby sa nemohla u okna zadržovať voda |
Montáž parapetu vnútorný: |
a) na pevný podklad - na lepení používame nízkoexpanznú montážnu penu. Podklad najprv navlhčíme vodou (rozprašovačom) a nanesieme dostatočnú vrstvu montážnej peny. Pripravený parapet zasunieme do drážky u rámu okna (u plastového okna tvoria drážku na parapet podkladový profil pod oknom) a pritlačíme na podklad. Výška priestoru od drážky na parapet po podkladový betón by nemala byť vyššia ako 30mm. |
Odporúčame parapet na skúšku osadiť „nasucho" a zo spodnej strany vypodložiť drevenými alebo plastovými podložkami a zavážiť vodováhou. V prípade, že parapet montujeme k starším oknám, ktoré túto drážku nemajú, odporúčame namontovať U alebo L profil, do ktorého parapet zasunieme. Parapet vyberieme, podklad zapeníme montážnou penou, nasadíme parapet a pritlačíme na montážne podložky. Potom parapet zafixujeme na dobu cca. 30min. |
b) na montážne konzoly - používajú sa hlavne tam, kde sú hlboké výklenky na radiátory a parapet neleží celou plochou na podklade, alebo tam, kde je požiadavka zväčšiť plochu parapetu. Použijeme vhodné konzoly podľa predpokladaného zaťaženia a rozmerov parapetu. |
Na pripevnené konzoly priskrutkujeme parapet. Pri výbere skrutiek dávame pozor predovšetkým na ich dĺžku, aby nedošlo k prevŕtaniu lícovej strany parapetu. Skrutka by mala byť zašróbovaná max.10mm do dosky parapetu. |
Na utesnenie špáry medzi oknom a parapetom použijeme silikón (odporúčame transparentný) alebo vo farbe podkladu. Pomocou montážnej pištole vtlačíme hmotu do špáry. Pre vytvorenie hladkej vodotesnej špáry potom navlhčíme saponátom (jarová voda), použijeme stierku a špáru vyhladíme. |
Silikón necháme zaschnúť. Na špáru medzi parapetom a murivom odporúčame akrilový tmel. Jeho výhodou oproti silikónu je pretierateľnosť maliarskymi farbami. Parapety ošetrujeme bežnými prostriedkami používanými v domácnosti, napr. D 509 Polish, Parkett polish, Parket remover. |
Montáž vonkajších parapetov: |
Podklad parapetu - musí byť rovný, zbavený prachu a nečistôt, zároveň by mal parapet podpierať v celej dĺžke. Pokiaľ nie je dodržaná rovina podkladu musíme použiť podložky pre jeho vyrovnanie (klinky apod.). |
Tiež je nutné vyrovnať plochu podkladu tak, aby mala sklon smerom od okenného rámu cca 5 - 7 stupňov, v žiadnom prípade nesmie mať parapet sklon k oknu. V takom prípade by sa u okna zadržovala voda. |
Rezanie a ošetrenie hrán |
Rezanie : |
Pre rezanie vonkajšieho hliníkového parapetu je nutné použiť rezný nástroj určený pre rezanie tohto materiálu (rezací kotúč na hliník, pozink a pokosovú pílu). Pozornosť venujeme predovšetkým presnosti pri práci. Špalety väčšinou nie sú kolmé, využívajme pri montáži uhlomer. Pred samotným rezaním by parapet mal byť na pevnej podložke. Vždy vedieme rez od prednej strany (od nosa parapetu). |
Ošetrenie bočných strán |
Ku každému parapetu sú priložené bočné plastové alebo hliníkové krytky. Krytky sú vyrábané presne podľa výrobných hĺbok tak, že nie sú potrebné ich následné úpravy. Montáž krytiek na parapety sa prevedie nasadením. Je nutné zaistiť, aby sa voda nemohla dostať pod parapet zatekaním alebo vzlínaním medzi krytkou a parapetom. |
Z tohto dôvodu je nutné zaistiť tesnosť medzi krytkou a parapetom napr. silikónovým tmelom. Pred nasadením krytky je nutné odstrániť z hrany ochrannú fóliu (len za šírku krytky, na ploche parapetu fólia zostává až do dokončenia montáže parapetu). U pozinkovaných parapetov odporúčame ošetriť rez proti korózií ochranným náterom. |
Ochranná fólia slúži k ochrane plochy parapetu pred poškodením pri doprave a manipulácií pri montáži. Pokiaľ sa v najbližších hodinách po montáži parapetov neprevádza murárske zapravenie, popr. náter fasády, je nutné fólii odstrániť! |
Montáž vonkajších parapetov: |
Na montáž používame nízkoexpanznú montážnu penu. Podklad najprv očistíme a navlhčíme vodou. Potom dopredu pripravený parapet i s nasadenými krytkami zasunieme do drážky v okennom ráme. |
Do otvorov na zadnom leme parapetu zaskrutkujeme pribalené skrutky, ktoré zatiaľ nedoťahujeme. Parapet zľahka zodvihneme smerom hore a vzniknutú dutinu vyplníme montážnou penou. Potom parapet pritlačíme na vopred vyrovnanú podmurovku alebo podložky, dotiahneme skrutky a s pomocou vodováhy sa presvedčíme, že je parapet správne usadený a nainštalovaný. |
Potom parapet zafixujeme na dobu cca. 30min. Na záver montáže nasadíme na skrutky pribalené čiapočky. Ochrannú fóliu odstránime až po úplnom dokončení montáže parapetu. |
UPOZORNENIE: Je potrebné ochrániť povrch parapetu i koncoviek , pretože akékoľvek postriekanie vápnom alebo fasádnou farbou zanecháva na povrchu parapetu i krytiek neodstrániteľné škvrny! |
Dokončovacie práce: |
Nakoniec sa osadia parapety, vonkajší. Vonkajší parapet by mal prečnievať pred rovinu fasády minimálne 30 mm a má by byť vyspádovaný, aby voda stekajúca z okna bezpečne odtiekla. Posledným krokom je očistenie okna a kontrola jeho funkčnosti. Odstrániť ochranné fólie z rámov a okenných krídel. Aby neostali na profile zvyšky lepidla. |
Výrobok je určený do zvislých obvodových konštrukcií bytových a nebytových objektov, na ktoré sa nevzťahujú požiadavky na požiarnu odolnosť a dymotesnosť. |
Kvalita prác a dodávok musí byť realizovaná v zmysle platných legislatívnych noriem týkajúcich sa predmetu diela, platných STN, /EN/, technologických postupov, všeobecne záväzných technických požiadaviek na stavbu, platných právnych, prevádzkových a bezpečnostných predpisov. |
Stavebné úpravy budú realizované za plnej prevádzky objektu a tejto skutočnosti musí uchádzač /zhotoviteľ/ prispôsobiť svoju činnosť. |
Všetky materiály a technológie použité v procese realizácie diela musia byť platné certifikované resp. musia byť v súlade s príslušnými právnymi predpismi upravujúcimi certifikáciu a vyhlásenie o parametroch. |
Ako neoddeliteľnú súčasť ponuky žiadame predložiť k výrobkom : |
1. Uw – kalkuláciu - výpočtovou metódou na konkrétny výrobok osadený na konkrétnu realizáciu v súlade s STN EN ISO 10077-1 |
2. Statický prepočet výpočtovou metódou na konkrétny výrobok osadený na konkrétnu realizáciu v súlade s STN EN 1991-1-4 a STN EN 1991-1-4/NA |
3. Statickú tabuľku minimálnych a maximálnych rozmerov prvkov zostavy |
4. Vyhlásenie o parametroch podľa STN EN 14351-1+A1:2010 |
5. Rez výroku zvislý aj vodorovný s popisom |
6. Ak je výrobok predelený priečnikom, alebo štulpom tak dodať aj rezy cez priečnik a štulp ((*štulp – falošný stĺpik) |
Požadujeme uskutočniť montáž výrobkov výlučne podľa STN 73 3133 , 73 3134 . Vyžadujeme od dodávateľa písomne preukázanie splnenia požiadaviek podľa STN 73 3133 , 73 3134 t. j. pred podpisom zmluvy o dielo preukázať písomnou formou všetky požadované požiadavky podľa platných noriem. |
Objednávateľ si vyhradzuje právo: kedykoľvek počas realizácie prác skontrolovať kvalitu dodaných výrobkov |
/okien a dverí/ a to rozrezaním náhodne vybraného rámu a krídla priamo na stavbe za prítomnosti oboch zmluvných strán. |
V prípade, že daný výrobok nespĺňa minimálne požiadavky na výplne stavebných otvorov, náklady na dodanie nového výrobku znáša v plnej výške objednávateľ. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Výkaz výmer | kpl | 3 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
- masívnou stavebnou hĺbkou rámu | 74 mm |
- príslušenstvo | kovanie plastové biele |
- Kovanie | Celoobvodové bezpečnostné kovanie s mikroventiláciou, - celoobvodové kovanie uložené v chránenej kovacej drážke pre dlhú životnosť a vysokú bezpečnosť |
- Odolnosť proti zaťaženiu vetrom | Trieda C5 |
- Okenný profil | päťkomorový profil s dvoma dorazovými vymeniteľnými tesneniami |
- Hrúbka výstuhy | 1,9 mm |
- Hrúbka vonkajšej steny | 3 mm – trieda A |
- súčiniteľ prechodu tepla | Uf= 1,3 W/(m2.K) |
- zasklenie izolačným dvojsklom | 4/16/4 číre Ug=1,1 W/(m2.K) |
- Prievzdušnosť | Trieda 4 |
- Kotviaci materiál | - Skrutky – technický list - Kovové kotvy na rámy – technický list - Rozperky s klincom W-ZND – technický list |
- Nosné a dištančné podložky | purenit 40 x 30 mm - príloha technický list |
- Paro nepriepustná interiérová páska | príloha technický list |
- Vodotesná exteriérová komprimovaná páska | príloha technický list |
- Omietková zmes | -Vonkajšia štuková omietka napr. Baumit FeinPutz – technický list - Hrubá jadrová omietka napr. Baumit - technický list |
- Vonkajšia parapetná doska š 400mm | Hlinikový profil hr.1,5 – 2,6 mm s koncovkami ( bočné plastové kryty vo farbe parapetu), farba biela, oteruvzdorná, stála farebnosť, vysoká tvrdosť |
- Vnútorný parapet š.250mm, šr. 300mm | hrúbka 20mm - mm s koncovkami ( bočné plastové kryty vo farbe parapetu), farba biela , neľahko horľavý materiál, povrchová vrstva parapetu je odolná proti poškriabaniu, slnečnému a tepelnému žiareniu |
--Vnútorný parapet | -oteruvzdorná, stála farebnosť, vysoká tvrdosť |
---Vnútorný parapet | - Objemná predná kondenzačná drážka ako ochrana kovania, výhoda oproti hocakému dorazovému systému |
- Zameranie skutočného stavu | všetkých okien |
- Demontáž pôvodných drevených okien vrátane vonkajších parapetov a vnútorných parapetov | - |
- Odvoz a ekologickú likvidáciu odpadu a pôvodných okien | - |
- Montáž a osadenie plastových okien a parapetných dosiek aj v zmysle STN 73 3134 | - |
- Montáž žalúzií | podľa výkazu výmeru |
- Murárske a začisťovacie, dokončovacie práce – oprava omietok | - |
- Odstrániť ochranné fólie z rámov a okenných krídel. Aby neostali na profile zvyšky lepidla | - |
- Vyčistenie priestoru okna a okolo okna v prípade veľkého znečistenia aj miestnosti | - |
- Záruka 5 rokov, pozáručný servis | - |
Názov |
Zmluvné strany sa dohodli, že pri realizácii Diela sa budú riadiť ustanoveniami Všeobecných zmluvných podmienok pre elektronické trhovisko (ďalej len „OPET“) a nasledovnými osobitnými požiadavkami na plnenie uvedenými nižšie: |
Osobitné požiadavky Objednávateľa je nutné chápať ako súvislý text, pričom číslovanie texto má vplyv na význam a uprednostnenie podmienok a požiadaviek vo vzťahu k poradiu v akom sú Objednávateľom zadané. |
Dodávateľ vyhlasuje, že je: |
Spoločnosťou, ktorej predmetom podnikania je stavebná činnosť a súvisiace služby v plnom rozsahu zodpovedajúce predmetu zákazky a je spoločnosťou, ktorá je oprávnená v zmysle platných predpisov, zákona o verejnom obstarávaní a podľa OPET-u uzavrieť Zmluvu na uvedený predmet zákazky. |
Dodávateľ vyhlasuje, že má odborné, technické a iné kapacity k dispozícií na riadne vykonanie Diela podľa podmienok a požiadaviek zmluvy, podľa OPET-u, ustanovení obchodného zákonníka a podľa príslušných platných VZP, ktoré musí Dodávateľ pri realizácií diela akceptovať a dodržiavať. |
Dodávateľ vyhlasuje po posúdení všetkých podmienok a dostupných dokumentov dielo je v zmysle Výkazu výmer a požiadaviek Objednávateľa realizovateľné a ku dňu uzavretia zmluvy mu je známe technické riešenie diela, že sa oboznámil s požiadavkami Objednávateľa, preštudoval všetky zverejnené podklady stanovené a poskytnuté objednávateľom a má všetky potrebné údaje súvisiace s predmetom plnenia. |
Dodávateľ vyhlasuje a zaväzuje sa, že na svoje náklady a na svoje nebezpečenstvo vykoná-zrealizuje dielo v uvedenom rozsahu s požadovanými špecifikáciami a v požadovanej kvalite a zabezpečí a uskutoční všetky s tým súvisiace činnosti a služby zabezpečujúce riadne plnenie predmetu zákazky - realizáciu diela. |
Vrátane dopravy na miesto plnenia |
Vrátane inštalácie na mieste plnenia |
Požaduje sa predložiť podrobný aktualizovaný rozpočet do 5 dní od uzavretia zmluvy prostredníctvom Elektronického kontraktačného systému |
Dodávateľ je povinný spracovať vecný a časový harmonogram s termínom dokončenia prác najneskôr do 27.03.2017 a predložiť ho Objednávateľovi do 5 dní od uzavretia zmluvy. |
Požaduje sa predložiť zoznam min. 3 referencií podobného charakteru, tak aby minimálne dve z nich boli v hodnote nad 70 000,- € bez DPH (do 5 dní od uzavretia zmluvy) |
Dodávateľ sa zaväzuje pre Objednávateľa zhotoviť kompletné dielo, bez akýchkoľvek technických nedostatkov a to vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť, pri dodržaní predpísaných kvalitatívnych a technických podmienok. |
Dodávateľ je povinný odovzdať do 5 dní od uzavretia zmluvy Objednávateľovi certifikáty na použité materiály v zmysle platných právnych predpisov. Ide o nasledovné doklady: |
Certifikáty pre plastové profily a zasklenie, ktoré budú použité na výplňové konštrukcie okien a dverí. Certifikát kvality vydaným nezávislou inštitúciou, ktorá potvrdí splnenie noriem zabezpečenia kvality v zmysle STN EN ISO 9001 alebo iný platný ekvivalent. za podmienky, že ekvivalentné plnenie preukáže splnenie rovnakých alebo vyšších parametrov v porovnaní s uvedenými parametrami v opise a nebude v rozpore s inými všeobecne platnými predpismi a rozhodnutiami príslušných orgánov. |
Ak Dodávateľ ponúkne ekvivalentné plnenie, je povinný do trochh (3) kalendárnych dní od uzavretia Zmluvy predložiť potvrdenie, že ním ponúknutý výrobok /stavebný postup je ekvivalentný v požadovaných technických parametroch alebo výbave |
- ekvivalentný výrobok vrátane popisu parametrov, ktorý spĺňa úžitkové, prevádzkové a funkčné charakteristiky, ktoré sú nevyhnutné na zabezpečenie účelu na ktorý je požadovaný výrobok určený |
Platné osvedčenie odbornej spôsobilosti výkon činnosti stavbyvedúceho - pozemné stavby, uvedený stavbyvedúci bude riadiť a koordinovať stavbu. |
Požaduje sa predložiť kópiu poistnej zmluvy na stanovenú výšku poistnej udalosti, kópiu dokladu uhradenia príslušného poistného za dohodnuté obdobie |
Nepredložením požadovaných dokumentov v stanovenom termíne uchádzač súhlasí so zmluvnou pokutou 5 000 EUR bez DPH z dôvodu marenia verejného obstarávania. Pokuta je splatná na základe osobitnej faktúry do 14 dní od termínu jej vystavenia |
Objednávateľ odovzdá Dodávateľovi stavenisko do 3 pracovných dní odo dňa účinnosti zmluvy. O odovzdaní staveniska bude spísaný zápis v stavebnom denníku podpísaný zástupcami zmluvných strán. Objednávateľ sa zaväzuje odovzdať Dodávateľovi stavenisko tak, aby Dodávateľ mohol začať s realizáciou Diela a aby mohol Dielo ukončiť v požadovanom termíne. |
Dielo bude zhotovené podľa: špecifikácie a opisu, sprievodnej dokumentácie-platných STN, EN a technických predpisov, podkladov a požiadaviek Objednávateľa, podľa cenovej ponuky/rozpočtu/výkazu výmer, požiadaviek Objednávateľa zapísaných v stavebnom denníku. |
Dodávateľ sa zaväzuje, že všetky ním dodané zariadenia budú homologované a akceptované na podmienky a normy platné v SR/EU. Dodávateľ zodpovedá Objednávateľovi, že pri realizovaní Diela bude plniť a dodržiavať všetky príslušné ustanovenia právnych a technických predpisov v SR/EU, a že po dokončení bude Dielo všetky takéto ustanovenia spĺňať. |
Dodávateľ nie je oprávnený pri vykonávaní diela použiť hmoty a výrobky nižšej kvality a akosti ako sú zadefinované v zadaní diela a vo výkaze výmer. Rovnako nie je oprávnený odchýliť sa od podmienok zmluvy, ktoré zadal Objednávateľ, a ktoré sú pre Dodávateľa záväzné. |
Dodávateľ diela bude vykonávať dielo vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť v súlade s príslušnými právnymi predpismi, zaväzuje sa vykonávať práce na svoje vlastné nebezpečenstvo a náklady, vlastnými prostriedkami a materiálom, pri dodržaní zadaných parametrov, platných STN, technologických postupov, všeobecne záväzných technických požiadaviek, platných právnych, prevádzkových a bezpečnostných predpisov. Vykonaním diela môže poveriť Dodávateľ aj inú osobu. Pri vykonaní diela inou osobou má Dodávateľ zodpovednosť, akoby dielo vykonával sám. |
Dodávateľ sa zaväzuje, že vykoná Dielo riadne a včas v termíne: prevzatie staveniska – do 5 dní od uzavretia zmluvy s tým, že zmluvné strany sa zaväzujú vykonať písomný zápis z odovzdania staveniska samostatne (osobitne). Začatie prác : dňom prevzatia staveniska ukončenie prác a odovzdanie diela: do 27.03.2017 |
Dodávateľ sa zaväzuje, že ocení súpis položiek v súlade s výkazom výmer, pričom jednotkovú cenu na dve desatinné miesta uvedie v eurách vo všetkých položkách . V programe MS Excel sa pre takýto spôsob musí použiť funkcia „round“ (matematické zaokrúhlenie). Jednotkové ceny budú počas trvania zmluvy pevné, nemenné a cena bude maximálna. Dielo sa považuje za riadne ukončené a odovzdané po písomnom protokolárnom prevzatí Diela Objednávateľom podľa ustanovení tejto zmluvy. |
Dodávateľ potvrdzuje a zaručuje, že Cena Diela uvedená v zmluve a následne doručená a potvrdená podľa oceneného výkazu výmer je úplná a záväzná minimálne do 30.06.2017. |
Dodávateľ vyhlasuje a potvrdzuje, že Cena za realizáciu Diela je stanovená s ohľadom na možné chybné (nedostatočné) určenie postupov a/alebo materiálov a/alebo technológií obsiahnutých v obsahu tejto zmluvy a bola stanovená ako reálna za realizáciu diela v požadovanom rozsahu, kvalite a lehote. |
Cena za Dielo zahŕňa okrem stavebných prác a dodávok aj všetky poplatky za odborné skúšky, merania, poplatky za energie pri realizácii Diela, telefón, poplatky za odvoz a uskladnenie odpadov, cenu za zariadenie staveniska a ostatné náklady Dodávateľa. Zriadenie, prevádzkovanie, likvidácia, vypratanie zariadenia staveniska a staveniska samotného sú súčasťou ceny za Dielo. |
Cena za vykonanie Diela je maximálna, ktorú nemožno zvýšiť a je pre Dodávateľa záväzná. V prípade, ak dôjde k zmene sadzby DPH (zníženiu alebo zvýšeniu) je Dodávateľ povinný fakturovať za práce, ktoré sú predmetom tejto zmluvy, aktuálne platnú sadzbu DPH. O zmene sadzby DPH uzatvoria zmluvné strany písomný dodatok k tejto zmluve. |
- Nedodržanie tejto povinnosti sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvy podľa článku XVIII. OPET časť VZP, Objednávateľ je oprávnený požadovať od Dodávateľa zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 1 000,00 EUR |
Dodávateľ je povinný pred zahájením samotných prác na stavbe predložiť na schválenie stavebnému dozoru: Menný zoznam pracovníkov a z ich zaškolenie a spôsobilosť pracovníkov na práce vo výškach. Po montáži resp. demontáži lešenia do užívania sa vykoná zápis do stavebného denníka osobou oprávnenou na stavbu lešenia |
Menný zoznam zamestnancov / živnostníkov s potvrdením o ich zamestnaní. V prípade zmeny u svojich zamestnancov a zamestnancov svojich subdodávateľov ( zvýšenie počtu, výmena zamestnancov a pod.) je Dodávateľ povinný písomne predložiť odbornému dozoru objednávateľa túto zmenu. Technické listy a certifikáty k stavebným materiálom, ktoré budú na stavbe používané, Montážne návody k jednotlivým stavebným celkom, najmä však montážny návod okien výrobcu, zatepľovacieho systému, Harmonogram postupu prác v súčinnosti zo zástupcom školy |
Všetky práce a dodávky, ktoré bude Dodávateľ realizovať musia byť schválené stavebným dozorom Objednávateľa. |
V technických veciach bude Objednávateľa zastupovať stavebný dozor, ktorý bude vykonávať stavebný dozor Objednávateľa v zmysle zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov. Stavebný dozor bude určený Objednávateľom dodatočne. |
Dodávateľ vykoná a odovzdá dielo najneskôr do 27.03.2017. |
Dodávateľ je povinný chrániť Dielo počas jeho vykonávania a znáša nebezpečenstvo škody na ním zhotovovanom diele ( strata, odcudzenie, poškodenie, zničenie) od prevzatia staveniska do odovzdania vykonaného diela alebo jeho ucelenej časti zo strany Objednávateľa. |
Dodávateľ je zodpovedný za to, že pred výrobou diela zameria skutočné rozmery potrebné pre zhotovenie diela. Dodávateľ zodpovedá za to, že všetky rozdiely a vopred odsúhlasené zmeny zaznamená v stavebnom denníku a tieto zmeny budú zapísané v protokole o prevzatí diela, alebo jeho dokončenej časti. |
Dodávateľ je povinný denne udržiavať na prevzatom stavenisku a príjazdových komunikáciách a na prenechaných inžinierskych sieťach poriadok a čistotu a odstraňovať odpady a nečistoty vzniknuté z jeho prác. Zároveň sa dohodli, že pri porušení tohto bodu je Objednávateľ oprávnený požadovať pokutu vo výške 50 € za každý jednotlivý prípad porušenia. Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
Dodávateľ je povinný si zabezpečiť na vlastné náklady skladovacie priestory na stavenisku, zabezpečiť si na vlastné náklady určené meradlo s platnou revíziou na meranie spotrebovaných médií. Zápis s počiatočnou hodnotou meradla sa vykoná pri odovzdaní staveniska v stavebnom denníku a zároveň sa zhotoví a priloží fotodokumentácia. |
Dodávateľ vyhlasuje a potvrdzuje, že Cena za realizáciu Diela je stanovená s ohľadom na možné chybné (nedostatočné) určenie postupov a/alebo materiálov a/alebo technológií obsiahnutých v obsahu tejto zmluvy a bola stanovená ako reálna za realizáciu diela v požadovanom rozsahu, kvalite a lehote. |
Po ukončení diela sa zapíše koncový stav meradiel a vyhodnotí sa spotrebované množstvo médií a vypočíta sa cena za spotrebované množstvo médií. Cenu za spotrebované množstvo je Dodávateľ povinný zaplatiť Objednávateľovi, a to na základe vystavenej faktúry, alebo znížením výslednej ceny diela, alebo na základe inej písomnej dohody. |
Dodávateľ je povinný nahlásiť zaujatie verejného priestranstva – zariadenie staveniska, veľkokapacitné kontajnery, lešenie atď. žiadosťou príslušnému úradu. Vzniknuté náklady znáša Dodávateľ stavby |
Dodávateľ zodpovedá za čistotu a poriadok na stavenisku a odstráni na vlastné náklady všetky odpady vzniknuté pri realizácii diela (najmä odstráni na vlastné náklady staré pôvodné okná). Dodávateľ bude nakladať s odpadmi v zmysle platnej legislatívy. Pri odovzdávaní a prevzatí diela predloží Objednávateľovi doklad o nakladaní s odpadmi od osoby oprávnenej nakladať s odpadmi. |
V prípade, že dielo má drobné nedorobky, ktoré sami o sebe a ani spolu nebránia jeho bezpečnému užívaniu, tieto musia byť v celom rozsahu odstránené Dodávateľom do termínu stanovenom v Protokole o odovzdaní a prevzatí diela. |
Dodávateľ je povinný pri vykonávaní diela rešpektovať pokyny odborného dozoru Objednávateľa a Objednávateľa. |
Odborného dozoru Objednávateľa je oprávnený: a) odovzdať stavenisko, b) vykonávať kvalitatívno – technickú kontrolu realizovaných stavebných prác, c) v spolupráci so stavebným dozorom a Dodávateľom navrhovať a robiť opatrenia na odstránenie závad d) kontrolovať či Dodávateľ vykonáva predpísané skúšky materiálov, konštrukcií a prác, kontrolovať ich výsledky a požadovať doklady, ktoré preukazujú kvalitu uskutočnených prác a dodávok (atesty, protokoly), e) kontrolovať postup prác, |
f) kontrolovať a potvrdzovať odstránenie vád, dohodnúť termíny ich odstránenia, vyjadrovať sa k zmene termínov, g) v prípade nutnosti, t.j. hroziaci vznik škôd, nedodržanie bezpečnosti s ohrozením života alebo zdravia pracovníkov alebo samostatnej stavby prerušiť alebo zastaviť práce Dodávateľa. h) kontrolovať súpisy vykonaných prác a zisťovacie protokoly. |
Dodávateľ zabezpečí účasť svojich zamestnancov na preverovaní svojich dodávok a prác, ktoré vykonáva stavebný dozor Objednávateľa a bez meškania urobí opatrenia na odstránenie vyčítaných závad a odchýlok od technickej špecifikácie. |
Dodávateľ umožní zástupcovi Objednávateľa kontrolovať vykonávanie dohodnutých prác. |
Zmluvné strany sa dohodli na pravidelných kontrolných dňoch, ktoré sa budú konať 1 krát za týždeň v priebehu dohodnutej doby realizácie diela. Na týchto kontrolných dňoch sa bude uskutočňovať hodnotenie kvality a postupu prác podľa dohodnutého časového harmonogramu plnenia. |
Dodávateľ je povinný písomne oznámiť Objednávateľovi najneskôr do 7 dní vopred, kedy bude dielo pripravené na odovzdanie. Na základe tohto oznámenia sú zmluvné strany povinné dohodnúť časový pracovný program preberania. Vykonanie diela sa považuje za splnené odovzdaním diela Dodávateľom a prevzatím diela Objednávateľom. O odovzdaní a prevzatí diela, resp. jeho časti vyhotovia zmluvné strany zápis o odovzdaní diela. |
V prípade, že Dodávateľ vykoná Dielo pred lehotou uvedenou v zmluve je oprávnený upovedomiť Objednávateľa o tejto skutočnosti a o pripravenosti na prevzatie Diela a Objednávateľ je oprávnený Dielo prevziať aj pred touto lehotou. |
K odovzdaniu a prevzatiu diela pripraví Dodávateľ tieto doklady: a) jedenkrát realizačnú dokumentáciu potvrdenú Dodávateľom, t.j. súpis prác skutočného vyhotovenia diela b) zoznam zariadení, ktoré sú súčasťou odovzdávanej stavby, ich pasporty a návody na obsluhu, c) zápisnice a osvedčenia o vykonaných skúškach použitých materiálov, d) zápisnice o prevzatí prác a konštrukcií v priebehu prác zakrytých, |
e) zápisnice o vyskúšaní zmontovaného zariadenia s vyhodnotením kvality podľa noriem a zadania, zápisnice o komplexných skúškach v trvaní 48 hodín, f) stavebné denníky, g) revízne správy u vyhradených technických zariadeniach a skúšobné protokoly a atesty. h) iné , podľa potreby a požiadaviek k odovzdaniu diela |
Ak sa Objednávateľ a Dodávateľ nedohodnú na niečom inom, spisuje sa zápisnica o prevzatí diela alebo jeho prevádzkyschopných častí, ktorá obsahuje najmä: zhodnotenie akosti vykonaných prác, súpis zistených vád a nedorobkov, dohoda o opatreniach a lehotách na ich odstránenie, prípadne zľavy z odplaty alebo o iných právach zo zodpovednosti za vady a ak nedošlo k dohode, stanoviská Dodávateľa a Objednávateľa a odborný dozor Objednávateľa, ako aj vyhlásenia Objednávateľa, že odovzdanú dodávku alebo jej časť preberá. |
Ak Objednávateľ odmieta dodávku prevziať, spíšu obe strany zápisnicu, v ktorej uvedú svoje stanoviská a ich odôvodnenie. |
V prípade, že dôjde k zrušeniu alebo k odstúpeniu od tejto zmluvy z dôvodov na strane Objednávateľa, bude Dodávateľ práce rozpracované ku dňu zrušenia alebo odstúpenia fakturovať vo výške, ktorá bude vzájomne zápisnične potvrdená. |
V prípade omeškania Dodávateľa s odovzdaním diela je Objednávateľ oprávnený uplatniť zmluvnú pokutu vo výške 100,00 eur za každý aj začatý deň omeškania. |
Vadou sa rozumie nedorobok, odchýlka v kvalite, rozsahu a parametroch diela stanovených touto zmluvou a jej prílohami, ako aj všeobecne záväznými právnymi predpismi a technickými špecifikáciami. Ak si Dodávateľ nesplní povinnosti pri nakladaní s odpadmi, je Objednávateľ oprávnený odstrániť takéto odpady a nečistoty sám alebo zabezpečiť ich odstránenie treťou osobou, to všetko na náklady Dodávateľa. Objednávateľ má popri zmluvných pokutách podľa tejto zmluvy nárok aj na náhradu škodu spôsobenej porušením právnej povinnosti, na ktorú sa táto zmluvná pokuta vzťahuje. |
Po ukončení prác sa Dodávateľ zaväzuje odstrániť stavenisko vrátane všetkých zariadení, dočasných budov a konštrukcií použitých pri výstavbe a prebytočných materiálov, a to najneskôr do siedmich (7) dní od protokolárneho prevzatia diela Objednávateľom v zmysle tejto zmluvy. |
V prípade, že tak Dodávateľ neurobí, je Objednávateľ oprávnený na náklady Dodávateľa odstrániť stavenisko sám alebo zabezpečiť jeho odstránenie treťou osobou, pričom nenesie žiadnu zodpovednosť za škodu na odstránených veciach. Objednávateľ vystaví a zašle faktúru Dodávateľovi, na základe faktúry vystavenej treťou osobou za odstránenie staveniska a danie staveniska do pôvodného stavu, v akom bolo pred odovzdaním Dodávateľovi. Faktúru sa zaväzuje uhradiť najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia Objednávateľom. |
Dodávateľ je povinný zabezpečovať všetky činnosti v súlade so zákonom č. 124/2006 o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v znení neskorších predpisov, dodržiavať Nariadenie vlády 387/2006 o požiadavkách na zaistenie bezpečnostného a zdravotného označenia pri práci a požiadavky vyhlášky Slovenského úradu bezpečnosti práce a Slovenského banského úradu číslo 374/1990 o bezpečnosti práce a technických zariadení pri stavebných prácach. |
Dodávateľ je povinný vypracovať projekt BOZP pre splnenie § 18 ods. 4 Zákona NR SR č.124/2006 Z.z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci, ktorý predpisuje stavebníkovi dodržiavať podmienky na zaistenie BOZP pri príprave projektu stavby a uskutočňovaní stavby v rozsahu ustanovenom v osobitnom predpise. Dodávateľ je povinný zabezpečiť a zodpovedá za to, že ním prebraté stavenisko spĺňa podmienky nariadenia vlády č. 395/2006 Z. z. o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na stavenisko. |
Stavebné práce, na ktoré je potrebná odborná spôsobilosť sa môžu vykonávať len po jej získaní. Dodávateľ stavebných prác, nesmie poveriť pracovníkov vykonávaním stavebných prác, ak nespĺňajú požiadavky odbornej a zdravotnej spôsobilosti. Dodávateľ zodpovedá za to, že práce budú vykonávať len zamestnanci zdravotne spôsobilí na výkon diela s platným potvrdením od lekára. Dodávateľ je povinný oboznámiť všetkých svojich zamestnancov a ním poverených subdodávateľov s Plánom BOZP a Bezpečnostnými pokynmi vydanými Objednávateľom, a túto skutočnosť zaznamenať na prezenčnej listine |
V prípade zmeny u svojich zamestnancov a zamestnancov svojich subdodávateľov ( zvýšenie počtu, výmena zamestnancov a pod.) je Dodávateľ povinný oboznámiť týchto zamestnancov a túto povinnosť je povinný vykonať aj u svojich subdodávateľov. Za dodržiavanie BOZP a ochranu pred požiarmi pri činnosti týchto zamestnancov taktiež v plnom rozsahu zodpovedá Dodávateľ. |
Dodávateľ je povinný zabezpečiť dodržiavanie zákona č. č. 314/2001 Z. z. o ochrane pred požiarmi v znení neskorších predpisov a vyhlášky č. 121/2002 Z. z. o požiarnej prevencii v znení neskorších predpisov. Dodávateľ sa zaväzuje vykonať opatrenia proti požiarom na stavenisku pred začatím realizácie diela, preškoliť v oblasti ochrany pred požiarmi svojich zamestnancov a iné osoby, ktoré sa jeho prostredníctvom budú podieľať na jeho realizácií. |
Pri vykonávaní činností so zvýšeným požiarnym nebezpečenstvom je Dodávateľ zodpovedný za protipožiarne zabezpečenie, hlavne za zamedzenie vzniku výbuchu, nebezpečenstva požiaru, odstránenie horľavých látok, vybavenie staveniska hasiacimi prostriedkami, zabezpečenie dostatočných únikových ciest, zabezpečenie monitoringu zodpovednou osobou atď. |
Dodávateľ je povinný dbať na to, aby sa únikové cesty, prístupy k núdzovým východom, k priestorom pred elektrickými rozvodmi, k uzáverom vody a plynu, k prostriedkom a zariadeniam zabezpečujúcim ochranu pred požiarmi na stavenisku udržiavali nezaložené, voľné a čisté. Dodávateľ je povinný zaistiť následný dozor po skončení prác s otvoreným ohňom alebo po skončení prác pri činnostiach so zvýšeným nebezpečenstvom vzniku požiaru. |
Dodávateľ si zabezpečí na vlastné náklady všetky opatrenia a povinnosti z hľadiska dodržiavania predpisov BOZP a PO, havarijnú prevenciu a ochranu pracovného prostredia, vyplývajúce z povahy vykonávaných prác |
Dodávateľ je povinný zaistiť, aby jeho zamestnanci na stavenisku nepožívali alkoholické nápoje, návykové, omamné a psychotropné látky a nevstupovali na stavenisko pod ich vplyvom. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ má právo vykonať dychovú skúšku k zisteniu prítomnosti alkoholu v dychu zamestnanca Dodávateľa. Zároveň sa dohodli, že pri porušení tohto bodu je Objednávateľ oprávnený požadovať pokutu vo výške 600 € za každý jednotlivý prípad porušenia a vykázať zamestnanca zo staveniska. |
Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
Dodávateľ je povinný zabezpečiť kompletné vybavenie, trvalé a správne používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov svojimi zamestnancami ako aj zamestnancami svojich subdodávateľov počas realizácie diela v zmysle Nariadenia vlády Slovenskej republiky č.395/2006 z. z. o minimálnych požiadavkách na poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov. |
Zároveň sa Dodávateľ a Objednávateľ dohodli, že pri porušení tejto povinnosti je Objednávateľ oprávnený požadovať pokutu vo výške 600 € za každý jednotlivý prípad porušenia a vykázať zamestnanca zo staveniska. Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
Zamestnanci Dodávateľa, ktorí vykonávajú práce vo výškach alebo nad voľnou hĺbkou z časti v priestore s kolektívnym zabezpečením a z časti mimo neho, sú povinní mať počas realizácie diela na trupe upevnený bezpečnostný postroj s pripájacím lanom a tlmičom pádu. |
Dodávateľ sa zaväzuje, že bude v prípade nehody alebo pracovného úrazu postupovať v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky. Zároveň okamžite upovedomí zodpovedného zamestnanca Objednávateľa na stavbe o pracovných úrazoch, škodách na vybavení a strojoch, na stavbe a stavenisku, o škodách na životnom prostredí. |
Dodávateľ je povinný v prípade vzniku pracovného úrazu poskytnúť predlekársku prvú pomoc použitím všetkých dostupných lekárskych prostriedkov, a to až do odovzdania postihnutého lekárovi. Dodávateľ je povinný vykonať opatrenia smerujúce k zabezpečeniu ochrany povrchových vôd, spodných vôd, podzemných tokov, drenáži alebo iných zdrojov vody na stavenisku a na priľahlých pozemkoch pred znečistením. |
Dodávateľ je povinný pri realizovaní diela dodržiavať právne predpisy o ochrane prírody a krajiny a nepoškodzovať dreviny, iné porasty alebo ďalšiu zákonom chránenú faunu a flóru. Dodávateľ je povinný spolupracovať so všetkými zúčastnenými subjektmi pri prevencii, príprave a zaistení bezpečného, zdravie neohrozujúceho pracovného prostredia pre všetky osoby na stavenisku, ak na tomto stavenisku vykonávajú pracovnú činnosť zamestnanci viacerých zamestnávateľov. |
Dodávateľ je povinný zabezpečiť, aby jeho pracovná činnosť na stavenisku bola organizovaná a vykonávaná tak, aby súčasne boli chránené všetky osoby, ktoré sa na stavenisku pohybujú. Dodávateľ je povinný vykonávať práce v súlade s ustanoveniami všeobecne platných právnych predpisov a technických noriem, dodržiavať pri svojej práci stanovené technologické a pracovné postupy, ktoré súvisia s jeho vykonávanou pracovnou činnosťou, dodržiavať návody na bezpečnú obsluhu strojov a zariadení, ktoré bude pri svojej práci používať. |
Dodávateľ je povinný oboznámiť s rizikami možného ohrozenia života a zdravia všetkých osôb pohybujúcich sa na príslušnom stavenisku , dodržiavať stanovené opatrenia na ich minimalizáciu, oboznámiť sa so všetkými povinnosťami, ktoré vyplývajú zo zmluvného vzťahu a dodržiavať ich plnenie. |
Dodávateľ je povinný písomne poskytnúť Objednávateľovi informácie o nebezpečenstvách a ohrozeniach, ktoré sa pri jeho práci a v súvislosti s ňou môžu vyskytnúť a o výsledkoch posúdenia rizík vyplývajúcich z charakteru jeho vykonávanej činnosti, ktoré môžu ohroziť bezpečnosť a zdravie zamestnancov danej spoločnosti, prípadne ďalších osôb, ktoré sa s vedomím spoločnosti pohybujú na stavenisku . |
Dodávateľ je povinný poskytnúť Objednávateľovi karty bezpečnostných údajov nebezpečných chemických látok alebo prípravkov v prípade, ak pri vykonávaní jeho pracovnej činnosti používa nebezpečné chemické látky alebo prípravky. |
Dodávateľ je povinný dodržiavať zákaz fajčenia na stavenisku mimo vyhradených fajčiarskych priestorov, rešpektovať bezpečnostné značenie a bezpečnostné signalizačné zariadenia (akustické, optické) na stavenisku ako aj dopravné značenie na stavenisku ( resp. v areáli prevádzky), udržiavať poriadok a čistotu na stavenisku , po skončení pracovnej činnosti uviesť stavenisko do pôvodného stavu. |
Dodávateľ je povinný ohlásiť bez odkladu vznik každej mimoriadnej udalosti (požiar, výbuch a pod.), ktorá vznikne na stavenisku , kde Dodávateľ prác vykonáva svoju pracovnú činnosť a to vedúcemu daného staveniska, príp. túto udalosť ohlásiť podľa požiarno-poplachovej smernice a riadiť sa pokynmi vedúcich zamestnancov daného staveniska. |
Dodávateľ je povinný oboznámiť sa s postupom záchranných prác, evakuácie a postupom pri vzniku poškodenia zdravia vrátane umiestnenia lekárničiek prvej pomoci, čísel prvej pomoci a systémom privolávania lekárskej služby prvej pomoci a riadiť sa podľa toho. Ak konanie Dodávateľa má za následok porušenie predpisov BOZP , PO a životného prostredia a odpadového hospodárstva a tieto porušenia budú mať za následok uloženie pokuty Objednávateľovi zo strany orgánov verejnej alebo štátnej podľa príslušných právnych predpisov, odškodní Dodávateľ Objednávateľa v celej výške uplatnenej pokuty |
Objednávateľ je oprávnený vykonať kontrolu dodržiavania uvedených povinností a ďalších povinností vyplývajúcich z predpisov o ochrane BOZP a PO. Za porušenie povinností je Objednávateľ oprávnený od Dodávateľa požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 100 € za každý prípad porušenia. Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
Dodávateľ sa zaväzuje niesť plnú zodpovednosť za bezpečný postup vykonávaných pracovných činností a za dodržiavanie predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany pred požiarmi na stavenisku. Dodržiavanie ustanovení nezbavuje Dodávateľa zodpovednosti za BOZP a PO. |
Stavebný dozor Objednávateľa upozorní Dodávateľa na porušenie povinností vyplývajúcich z predchádzajúcich ustanovení prípadnou kontrolnou činnosťou počas doby výstavby diela záznamom do stavebného denníka, prípadne protokolárnym záznamom z vykonanej kontroly zabezpečovania úloh v oblasti BOZP na príslušnej stavbe. |
Zodpovedný zamestnanec Dodávateľa - stavbyvedúci je povinný zistené nedostatky neodkladne odstrániť do stanoveného termínu. V prípade, že tak neurobí, je stavebný dozor oprávnený nariadiť prerušenie stavebných prác. Dôsledky a škody vyplývajúce z prerušenia stavebných prác znáša v plnej miere Dodávateľ. |
Dodávateľ je povinný viesť stavebný denník, do ktorého bude zapisovať všetky skutočnosti rozhodujúce pre zhotovenie diela. Stavebný denník sa bude nachádzať vždy na stavenisku, na mieste vopred dohodnutom pri odovzdaní staveniska aby bol k dispozícii pre kontrolu denných záznamov a možnosť zápisu zo strany investora, stavebného dozoru, prípadne ďalším účastníkom stavby. |
Dodávateľ je povinný počas realizácie diela viesť stavebný denník, určí osobu oprávnenú na záznamy do stavebného denníka. V prípade, že niektorá zo zmluvných strán zapíše určitú skutočnosť do stavebného denníka a druhá zmluvná strana s obsahom zápisu nebude súhlasiť, je povinná vyjadriť to formou písomného záznamu do stavebného denníka s uvedením dôvodov, pre ktoré s pôvodným zápisom nesúhlasí. |
O skutočnostiach ku ktorým sa týmto spôsobom treba druhej strane k zapísaným skutočnostiam vyjadriť, je potrebné informovať písomne druhú stranu na určený email uvedený v Stavebnom denníku - Objednávateľ a Dodávateľ. |
Stavebný denník bude viesť Dodávateľ odo dňa prevzatia staveniska. Do denníka sa budú zapisovať všetky skutočnosti rozhodujúce pre plnenie zmlúv, najmä údaje o časovom postupe prác a ich akosti, zdôvodnenie odchýlok vykonávaných prác od technickej špecifikácie predmetu zákazky. V priebehu pracovného času musí byť denník na stavbe trvalo prístupný. Vedenie denníka sa končí odovzdávaním a prevzatím prác, nie však skôr ako bude odstránená posledná vada alebo nedorobok zistený pri preberacom konaní stavby diela. |
Stavebný denník sa skladá z úvodných listov, z denných záznamov a príloh. Úvodné listy v denníku budú obsahovať: základný list, v ktorom je uvedený názov a sídlo Objednávateľa (investora), stavebný dozor, Odborný dozor stavebných prác dodavatela, Dodávateľa a zmeny týchto údajov, identifikačné údaje stavby podľa zadania zákazky, zoznam dokumentácie stavby, jej zmien a doplnkov, prehľad skúšok každého druhu. |
Denné záznamy sa budú písať do knihy s očíslovanými listami na 2 oddeliteľné prepisy. Denné záznamy čitateľne zapisuje a podpisuje stavbyvedúci Dodávateľa zásadne v ten deň, keď sa práce vykonali alebo keď nastali okolnosti, ktoré sú predmetom zápisu. |
Dodávateľ je povinný najneskôr do 48 hodín vopred záznamom v stavebnom denníku a zároveň písomne na určený email uvedený v Stavebnom denníku – investor a stavebný dozor, príp. v dohodnutých termínoch vyzvať Objednávateľa na preverenie prác, ktoré budú v ďalšom pracovnom postupe zakryté alebo sa stanú neprístupnými. |
Súčasťou stavebného denníka bude aj fotodokumentácia rozhodujúcich skutočností zachytených v priebehu vykonania prác s identifikačným označením miesta, s dátumom a časom zhotovenia na každej snímke v elektronickej forme na CD, s tým, že CD s fotodokumentáciou bude odovzdané na požiadanie príslušným zodpovedným zástupcom Objednávateľa, najneskôr však pri odovzdávaní a preberaní ukončeného diela. Pôjde spravidla o dennú fotodokumentáciu rozhodujúcich časti diela, podľa dohody stavebného dozoru Objednávateľa a hlavného stavbyvedúceho Dodávateľa. |
Za Objednávateľa vykonáva zápisy v stavebnom denníku odborný stavebný dozor Objednávateľa. Okrem hlavného stavbyvedúceho Dodávateľa a stavebného dozoru Objednávateľa môže do stavebného denníka vykonávať potrebné záznamy iba koordinátor bezpečnosti prác, autorský dozor, alebo iný zodpovedný zástupca Objednávateľa alebo zástupcovia dotknutých orgánov, prípadne ďalšie osoby podľa dohody zmluvných strán. |
Objednávateľ neposkytne a Dodávateľ nebude požadovať zálohu z ceny za vykonanie diela. |
Cena za vykonanie Diela je maximálna, ktorú nemožno zvýšiť a je pre Dodávateľa záväzná. V prípade, ak dôjde k zmene sadzby DPH (zníženiu alebo zvýšeniu) je Dodávateľ povinný fakturovať za práce, ktoré sú predmetom tejto zmluvy, aktuálne platnú sadzbu DPH. O zmene sadzby DPH uzatvoria zmluvné strany písomný dodatok k tejto zmluve. |
Cena za Dielo zahŕňa okrem stavebných prác a dodávok aj všetky poplatky za odborné skúšky, merania, poplatky za energie pri realizácii Diela, telefón, poplatky za odvoz a uskladnenie odpadov, cenu za zariadenie staveniska a ostatné náklady Dodávateľa. Zriadenie, prevádzkovanie, likvidácia, vypratanie zariadenia staveniska a staveniska samotného sú súčasťou ceny za Dielo. Cenu za dielo uhradí Objednávateľ bankovým prevodom na účet Dodávateľa, a to na základe faktúry s náležitosťami daňového dokladu do 30 dní odo dňa jej doručenia. |
Cena za Dielo bude uhradená po predložení faktúry Objednávateľovi vystavenej Dodávateľom a to na základe Objednávateľom a stavebným dozorom odsúhlasených súpisov skutočne vykonaných prác a dodávok. Faktúra (vyhotovená v min. 4 origináloch) sa považuje za doklad, ktorým bude vykonané celkové finančné vysporiadanie diela. |
Dodávateľ je oprávnený vystaviť faktúru len v rozsahu skutočne realizovaného diela, písomne potvrdenej stavebným dozorom Objednávateľa. Faktúra musí obsahovať všetky náležitosti daňového dokladu podľa platných právnych predpisov a súčasne musí obsahovať aj názov diela podľa inštrukcií Objednávateľa. |
Prílohou faktúry musí byť: Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela. Položkovitý rozpočet. Krycí list rozpočtu. Fotodokumentácia o postupe realizácie prác a zrealizovaných prácach na elektronickom nosiči dát. Atesty a certifikáty zabudovaných materiálov, doklady o likvidácii odpadov, záznamy a protokoly o vykonaných skúškach, ak mali byť vykonané. Ďalšie dokumenty, ktoré bude vyžadovať implementácia technickej špecifikáciacie predmetu zákazky, o ktorých potrebe získania a/alebo vystavenia bude Objednávateľ Dodávateľa včas informovať. |
Ak faktúra nebude obsahovať náležitosti stanovené právnymi predpismi a požiadavky Objednávateľa, Objednávateľ ju vráti Dodávateľovi bez zaplatenia. Doručením opravenej faktúry Objednávateľovi začne plynúť nová 30 dňová lehota splatnosti. Objednávateľ neposkytne Dodávateľovi žiadny preddavok alebo zálohu na plnenie predmetu zákazky. |
Dodávateľ vystaví Objednávateľovi faktúru najneskôr do 3 dní odo dňa potvrdenia súpisu vykonaných prác stavebným dozorom Objednávateľa. |
Splatnosť faktúry je najneskôr do 30 kalendárnych dní od jej doručenia Objednávateľovi. V prípade, ak Dodávateľ doručí Objednávateľovi faktúru skôr, než mal Objednávateľ možnosť vykonať obhliadku Diela alebo skôr, než došlo k odovzdaniu a prevzatiu Diela, plynie 30 dňová lehota splatnosti takto doručenej faktúry odo dňa skončenia obhliadky, ktorou Objednávateľ zistí riadne vykonanie Diela |
Objednávateľ na základe fakturácie môže uhradiť maximálne 90% z ceny Diela. Objednávateľ si vyhradzuje právo zadržať čiastku 10 % z ceny Diela ako zádržné, ktoré Objednávateľ uhradí Dodávateľovi najneskôr do 30-tich dní po odstránení všetkých vád a nedorobkov zistených na preberacom konaní. Vady a nedorobky odstráni Dodávateľ na vlastné náklady. |
Objednávateľ sa zaväzuje, že prípadné vady diela uplatní bezodkladne po ich zistení písomnou formou |
Pokiaľ sa písomne zmluvné strany nedohodnú inak, Dodávateľ sa zaväzuje odstrániť závady do 5 dní od doručenia písomnej reklamácie. O odstránení vád sú zmluvné strany povinné, bez zbytočného odkladu, vyhotoviť protokol, ktorý bude podpísaný zástupcami oboch zmluvných strán. Za každý deň omeškania s odstránením vady zaplatí Dodávateľ zmluvnú pokutu 100,00 Eur na účet Objednávateľa. |
Dodávateľ je povinný odstrániť vady na diele na vlastné náklady. Dodávateľ nemá nárok na úhradu nákladov za vykonané práce, použitý materiál a ani na úhradu akýchkoľvek iných nákladov, ktoré mu z titulu odstránenia vád vzniknú. |
Ak Dodávateľ neodstráni vady diela v dohodnutom termíne, má Objednávateľ právo zabezpečiť odstránenie vád diela prostredníctvom tretej osoby na náklady Dodávateľa. O vzniknuté náklady spojené s odstránením vád diela treťou osobou sa znižuje výsledná cena za dielo ktorú má Objednávateľ zaplatiť Dodávateľovi. |
Dodávateľ zodpovedá za škody spôsobené na majetku Objednávateľa spôsobené činnosťou Dodávateľa alebo zanedbaním jeho povinností. |
Zmluvné strany sa dohodli na záručnej dobe 84 mesiacov na plastové, okná a dvere – hlavne na ich funkčnosť a 24 mesiacov na ostatné stavebné práce, odo dňa podpisu zápisu o odovzdaní a prevzatí diela oboma zmluvnými stranami. |
Nároky z vád diela sa nedotýkajú nároku na náhradu škody a nároku na zmluvnú pokutu. Dodávateľ má povinnosť mať po dobu platnosti zmluvy o dielo dohodnuté poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú tretím osobám na zdraví a majetku, poistenie preukázať predložením poistnej zmluvy, alebo potvrdením o uzavretí poistnej zmluvy. Ich kópie sú neoddeliteľnou súčasťou dokumentácie. |
Ak nastane akákoľvek strata alebo poškodenie diela, alebo akejkoľvek jej časti, materiálov alebo zariadení počas obdobia, v ktorom je Dodávateľ povinný sa o nich starať o to z akýchkoľvek dôvodov, je Dodávateľ povinný na vlastné náklady napraviť škodu, resp. stratu tak, aby dielo vyhovovalo v každom ohľade ustanoveniam tejto zmluvy o dielo. Prípadnú škodu môže Objednávateľ započítať z neuhradenej dlžnej sumy za predmet diela. |
Zmluvné strany sa dohodli, že všetky písomnosti si budú doručovať na adresu sídla zmluvnej strany. V prípade, že nebude možné písomnosť doručiť na adresu sídla zmluvnej strany uvedenú v tejto zmluve, písomnosť sa po troch dňoch od vrátenia nedoručenej zásielky odosielateľovi považuje za doručenú, a to aj vtedy, ak ten, kto je oprávnený za zmluvnú stranu konať, sa o tom nedozvie. |
Zmluvné strany sa zaväzujú všetky zmeny identifikačných údajov (napr. zmenu sídla, oprávnených osôb atď.) a iných skutočností potrebných pre riadne a bezproblémové plnenie zmluvy, bezodkladne písomne oznámiť druhej zmluvnej strane. |
Dodávateľ nezodpovedá za omeškanie spôsobené vyššou mocou. Začiatok, koniec pôsobenia ako aj charakter vyššej moci musí byť písomne zdokumentovaný. Tento dokument musí byť podpísaný oboma zmluvnými stranami. |
Za vyššiu moc sa považujú prípady: vyhlásenia vojny prezidentom Slovenskej republiky; výkonu opatrení na predchádzanie ochoreniam vyhlásených Úradom verejného zdravotníctva Slovenskej republiky, resp. príslušným Regionálnym úradom verejného zdravotníctva, znemožňujúce realizáciu diela; živelnej pohromy vyhlásenej obcou, pričom za živelnú pohromu sa považuje mimoriadna udalosť, pri ktorej dôjde k nežiaducemu uvoľneniu kumulovaných energií alebo hmôt v dôsledku nepriaznivého pôsobenia prírodných síl, |
pri ktorej môžu pôsobiť nebezpečné látky alebo pôsobia ničivé faktory, ktoré majú negatívny vplyv na život, zdravie alebo na majetok. |
Ak plnenie tejto zmluvy bude nemožné pre pôsobenie vyššej moci po dobu troch mesiacov, ktorákoľvek zmluvná strana môže požiadať o úpravu zmluvných podmienok. Ak nedôjde k dohode, má zmluvná strana, ktorá sa odvolala na vyššiu moc právo odstúpiť od zmluvy. |
Zmluvné strany sú oprávnené odstúpiť od zmluvy z dôvodov podľa príslušných ustanovení Obchodného zákonníka v platnom znení, resp. v prípadoch upravených v tejto zmluve. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj v prípade opakovaného porušenia podmienok realizácie diela vyplývajúcich z tejto zmluvy Dodávateľom. |
V prípade, že Dodávateľ sa omešká oproti pôvodne dohodnutému termínu na vykonanie Diela o viac ako 5 dní, považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy z jeho strany s právom Objednávateľa odstúpiť od tejto zmluvy. Súčasťou predmetu tejto zmluvy je i záväzok Dodávateľa zúčastniť sa kolaudačného konania a poskytnúť Objednávateľovi všetku súčinnosť, ktorú možno od neho požadovať pre skolaudovanie stavby, ak sa uplatnia. |
Účinky odstúpenia od zmluvy nastanú dňom doručenia oznámenia druhej zmluvnej strane. Ak Dodávateľ nezaháji dielo do 30 dní odo dňa účinnosti zmluvy, Objednávateľ má právo na jednostranné odstúpenie od tejto zmluvy. Dodávateľ sa v tom prípade zaväzuje uhradiť Objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 10% zo zmluvnej ceny s DPH. |
Zmluvná strana, ktorá sa dostane do omeškania s úhradou peňažných plnení podľa tejto zmluvy, je povinná uhradiť druhej zmluvnej strane úrok z omeškania vo výške 0,01 % z dlžnej sumy za každý aj začatý deň omeškania. |
Dodávateľ je povinný bez požiadania Objednávateľa, bezodkladne po nástupe na plnenie predmetu zákazky v zmysle §7b časť 6 zákona č. 82/2005 Z.z. v nevyhnutnom rozsahu predložiť doklady a osobné údaje fyzických (právnických) osôb, prostredníctvom ktorých dodáva prácu alebo poskytuje službu. Predložené doklady musia preukazovať, že uvedené fyzické osoby majú s ním uzatvorený pracovnoprávny vzťah, prípadne, že vykonávajú pre neho práce (dodávajú služby) v subdodávke (SZČO, právnické osoby). |
Uvedená povinnosť je platná počas celého obdobia plnenia predmetu zákazky, teda vždy, keď dôjde k nástupu novej fyzickej alebo právnickej osoby. Za dodržiavanie Zákona č. 82/2005 Z.z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní v znení účinnom od 18.6.2016 pri plnení predmetu zákazky je v plnom rozsahu zodpovedá Dodávateľ. Nedodržanie tejto požiadavky sa považuje za podstatné porušenie Zmluvy |
Nedodržanie ktorejkoľvek podmienky resp. osobitnej požiadavky na plnenie zo strany Dodávateľa bude Objednávateľ považovať za podstatné porušenie zmluvných podmienok, Zmluvy. |
Zmluva sa končí: |
a.) riadnym splnením všetkých práv a povinnosti zmluvných strán, odovzdaním zrealizovaného diela podľa týchto zmluvných podmienok v požadovanom rozsahu, kvalite a lehotách |
b) odstúpením od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok, ktoré ako podstatné porušenie označil v zmluve Dodávateľ |
c) odstúpením od zmluvy z dôvodov a za podmienok uvedených vo Všeobecných zmluvných podmienkach OPET-u |
d) ukončením zmluvy dohodou zmluvných strán - pre ukončenie zmluvy dohodou zmluvných strán sa vyžaduje vyhotovenie dohody o ukončení zmluvy v písomne v listinnej forme, ktorá bude obsahovať podstatné náležitosti súvisiace s ukončením zmluvy a vysporiadaním záväzkov zmluvných strán |
Zmenu zmluvy - Dodatok je možné uzatvoriť len ak jeho obsah nebude: v rozpore so zmluvnými podmienkami tejto zmluvy a OPET, nebude zvýhodňovať Dodávateľa a nebude uzatvorený v rozpore s ustanoveniami zákona o verejnom obstarávaní. Akákoľvek zmena zmluvných podmienok je možná len na základe písomnej zmeny zmluvy - Doplnok zmluvy, ktorá bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť zmluvy. |
Upozorňujeme na doplnenie ustanovenia § 26 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní od 29. 4. 2015 o podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia o skutočnosť, že verejného obstarávania sa môže zúčastniť len subjekt, ktorý nie je v reštrukturalizácii. |
Objednávateľ upozorňuje Dodávateľa na znenie bodu 4.4 VZP OPET, ktorý pojednáva o momente nadobudnutia účinnosti Zmluvy až zápisom Dodávateľa v Registri konečných užívateľov výhod, pokiaľ Dodávateľ v čase uzatvorenia Zmluvy nebude registrovaný. |
Meniť alebo dopĺňať obsah zmluvy je možné len vo forme písomných dodatkov, ktoré budú platné , ak budú potvrdené a podpísané obidvoma zmluvnými stranami. Vedľajšie ústne dojednania neexistujú. |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Janigova 2, Košice - mestská časť Sídlisko KVP, Košice II, Košický, Slovenská republika
10.02.2017 08:00 — 27.03.2017 15:00
1,00 celok
137 500,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
24.01.2017 08:06
06.02.2017 08:30
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
24.01.2017 08:33 - Vstupná ponuka | 137 400,00 | € | Cena s DPH |
06.02.2017 08:29 - Najvýhodnejšia ponuka | 82 999,92 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: