31263119
Základná škola Gemerská 2, Košice
Gemerská 2, Košice, 04001, SVK
46648241
GRIZZLY s.r.o.
Kráľovská 811/34, Šaľa, 92701, SVK
Odstránenie havarijného stavu vlhnutia suterénnych priestorov
Stavebné práce, havarijný stav, suterén, sanácie, izolácie, búracie práce, zemné práce, nosné konštrukcie, statika stavby, stabilita,
Stavebná práca, Tovar, Služba
1. Odstránenie havarijného stavu vlhnutia suterénnych priestorov
|
|
---|---|
Funkcia |
Takmer všetky zvislé stavebné konštrukcie nachádzajúce sa na 1. PP (podzemnom podlaží) školskej budovy v časti A, B a C, ktoré sú pod úrovňou upraveného terénu, resp. na 1. NP (nadzemnom podlaží) v časti D(telocvičňa) sú poškodené soľami a vlhkosťou z dôvodu nefunkčnosti pôvodnej izolácie proti zemnej vlhkosti a následkom zatekania dažďovej vody z okolitých spevnených plôch a poškodených dažďových zvodov do vnútorných priestorov školskej budovy. |
V súčasnosti je poškodenie také, že vplyvom degradácie povrchových úprav a muriva zvislých nosných konštrukcií na 1. PP školskej budovy sú tieto konštrukcie v havarijnom stave. Tento stav si vyžaduje celkovú sanáciu stavebných konštrukcií na 1. PP školskej budovy v časti A, B a C a stavebných konštrukcií na 1. NP v časti D, ktoré sa nachádzajú pod úrovňou okolitého terénu. |
Celková sanácia by mala obsahovať jednak opatrenia na zabránenie ďalšieho zatekania dažďových vôd z okolitých spevnených plôch a poškodených zvislých dažďových zvodov, doplnenie chýbajúcej, resp. realizáciu novej hydroizolácie a sanáciu už poškodených stavebných konštrukcií. |
Vzhľadom k tomu, že stavebník (užívateľ stavby) má k dispozícii iba obmedzené finančné prostriedky, ktoré musí preinvestovať v zimnom období január-marec 2017 je možné s ohľadom na tieto skutočnosti sanovať iba časť poškodených konštrukcií a pri sanácii použiť také technické riešenie, aby nebolo potrebné realizovať sanačné práce v exteriéri. |
Účelom stavby je sanácia časti najviac poškodených stavebných konštrukcií na 1. PP školskej budovy realizáciou horizontálnej infúznej clony a dodatočnej zvislej hydroizolácie na pasívnej (vnútornej) strane obvodových stien na 1. PP školskej budovy v časti B a C, neutralizácia poškodených stien a nové povrchové úpravy stien. |
Na sanáciu sú navrhnuté kvalitné materiály, ktoré si vyžadujú prísnu technologickú disciplínu počas dopravy,skladovania a spracovania. Sanáciu podľa tejto projektovej dokumentácie preto môžu realizovať iba také organizácie, ktorých pracovníci boli riadne zaškolení výrobcom navrhnutých materiálov a ktoré majú strojnotechnologické vybavenie potrebné na aplikáciu týchto materiálov. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
1.) Projekt | ks | 1 | ||
2.) Výkaz - výmer | kpl. | 1 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
1. Základné stavebno-technické riešenie stavby | Stručný opis: |
1.1 Búracie práce | Stručný opis: |
Pred začatím búracích prác je potrebné demontovať existujúce vykurovacie telesá, ktoré sa nachádzajú na stenách určených na sanáciu. Pripojovacie potrubia je potrebné po demontáži vykurovacích telies doplniť na odtoku uzatváracím ventilom, aby bolo možné vykurovací systém po demontáži vykurovacích telies naplniť a používať aj počas prác na sanácii stavebných konštrukcií. | Pokračovanie |
Existujúce vnútorné povrchové úpravy stien určených na sanáciu (keramický obklad, resp. omietka) je potrebné vybúrať po celej výške steny, t. j. od hornej hrany terazzového sokla po spodnú hranu stropnej dosky nad 1. PP. Na murovaných stenách je potrebné vyškrabať maltu zo škár v murive. | Pokračovanie |
Vybúraný materiál musí byť uložený na skládke stavebného odpadu.Súčasťou búracích prác bude aj vybúranie existujúcej železobetónovej šachty (núdzový výlez) na juhovýchodnej fasáde časti C školskej budovy, spevnených plôch okolo tejto šachty a demontáž plynotesného oceľového uzáveru. Poznámka: Odstránenie nefunkčnej 50 m starej vodovodnej rúry pre studenú vodu v časti "B" školskej budovy | Pokračovanie |
1.2 Zemné práce | Stručný opis: |
Výkopy súvisiace s vybúraním existujúcej železobetónovej šachty (núdzový výlez) na juhovýchodnej fasáde časti C školskej budovy budú v zemine triedy ťažitelnosti zeminy 3 (íl). Ustálená hladina podzemnej vody sa nachádza pod úrovňou dna výkopu. | Pokračovanie |
Výkopové práce je vzhľadom na ich charakter potrebné realizovať ručne, prípadne pomocou malej mechanizácie. | Pokračovanie |
Pred začatím výkopových prác je potrebné vytýčiť trasy podzemných vedení, nachádzajúcich sa v miestach navrhovaného výkopu. | Pokračovanie |
1.3 Nosné zvislé a vodorovné konštrukcie | Stručný opis: |
Otvor núdzového výlezu do železobetónovej šachty bude vyplnený prostým betónom C25/30, X0. | Pokračovanie |
1.4 Izolácie proti vode a zemnej vlhkosti, sanácia muriva | Stručný opis: |
Najviac poškodené obvodové steny 1. PP školskej budovy budú v časti B a C sanované v rozsahu podľa výkresovej dokumentácie.Technologický postup sanácie (poradie jednotlivých krokov) je určený poradovým číslom technologického postupu sanácie nasledovne: | Pokračovanie |
I. Horizontálna infúzna clona pomocou tlakovej injektáže prípravkom AQUAFIN-F (Schomburg), vrty z vnútornej strany sanovaného muriva, osová vzdialenosť vrtov 15-17 cm, dĺžka vrtov bude o 8 cm kratšia ako hrúbka sanovaného muriva, rovina injektáže bude v úrovni okolitého terénu (platí pre injektáž muriva podľa detailu D1), resp. nad podlahou (platí pre injektáž muriva podľa detailu D6), sklon vrtov bude 0° (vodorovné vrty),priemer vrtov bude Ø30 mm, spotreba je 15,0 l/m2 prierezovej plochy muriva. | Pokračovanie |
II. Dvojnásobný náter neutralizačným prostriedkom ESCO- FLUAT (Schomburg), spotreba 2 x 0,25 kg/m2, naniesť po celej výške vnútorného povrchu steny. | Pokračovanie |
III. Hydroizolačná stierka AQUAFIN-1K (Schomburg), spotreba 5,0 kg/m2, naniesť na vnútorný povrch sanovaného muriva od hornej hrany existujúceho terazzového sokla po hornú hranu horizontálnej infúznej clony (cca. 250 mm nad úroveň okolitého terénu), podľa detailu D1, resp. od hornej hrany existujúceho terazzového sokla po spodnú hranu stropnej dosky nad 1. PP,podľa detailu D6. | Pokračovanie |
IV. Polokrycia cementová striekaná omietka s prídavkom ASOPLAST-MZ (Schomburg), spotreba 0,1 kg/ m2, naniesť po celej výške vnútorného povrchu steny (na vyrovnanie miestnych nerovností použiť vápennocementovú maltu s prevzdušňovacou prísadou). | Pokračovanie |
V. Sanačná omietka THERMOPAL-SR24 (Schomburg), spotreba 14,0 kg/ m2, naniesť po celej výške vnútorného povrchu steny a jemná biela štuková omietka THERMOPAL-FS33, spotreba 3,0kg/ m2, naniesť po celej výške vnútorného povrchu steny. | Pokračovanie |
1.5 Úpravy povrchov | Stručný opis: |
Po sanácii budú vnútorné povrchy stien natreté dvojnásobným umývateľným a oteruvzdorným paropriepustným náterom HerbolInnenweiss s farebným pigmentom do výšky 1,6 m nad úrovňou existujúcej podlahy. | Pokračovanie |
1.6 Statické riešenie, zakladanie a stabilita stavby | Stručný opis: |
Počas sanácie nedôjde k zásahom do nosných konštrukcií stavby v takom rozsahu, ktorý by mal za následok narušenie statickej stability stavby. | Pokračovanie |
1.7 Bezpečnosť a ochrana zdravia | Stručný opis: |
Projektová dokumentácia bola vypracovaná v súlade so základným predpisom platným pre proces prípravy a realizácie investičnej výstavby, ktorým je Zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavenom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov a súvisiacich vyhlášok a nariadení vlády SR. | Pokračovanie |
V projekte boli zohľadnené príslušné predpisy a technické normy súvisiace okrem iného aj s požiadavkami na dodržiavanie bezpečnosti a ochrany zdravia pracujúcich. | Pokračovanie |
Vzhľadom k tomu, že sanácia bude realizovaná počas bežnej prevádzky školskej budovy (vyučovanie) je potrebné, aby prevádzkovateľ stavby spracoval plán bezpečnosti a ochrany zdravia zamestnancov a žiakov školy počas sanačných prác a upravil prevádzkový (školský) poriadok tak, aby nedošlo počas sanačných prác k ohrozeniu bezpečnosti a zdravia zamestnancova žiakov školy. | Pokračovanie |
Počas sanácie zodpovedajú za BOZP svojich pracovníkov jednotliví dodávatelia stavby, ktorý musia zabezpečiť všetky pracovné činnosti tak, aby nemohlo prísť k ohrozeniu zdravia vlastných ako aj ostatných pracovníkov zúčastnených na výstavbe. | Pokračovanie |
V priebehu výstavby (sanácie) je nutné bezpodmienečne dodržiavať záväzné legislatívne ustanovenie týkajúce sa zaistenia bezpečnosti pri stavebnej činnosti, použitie ochranných pomôcok,hygienických predpisov a predpisov o požiarnej ochrane. | Pokračovanie |
Stavba bude vybavená bezpečnostnými prostriedkami a označeniami podľa príslušných noriem a zákonných ustanovení. | Pokračovanie |
1.8 Riešenie požiarnej ochrany | Stručný opis: |
Sanácia časti stavebných konštrukcií školskej budovy je navrhnutá tak, že pôvodné riešenie požiarnej ochrany stavby(vrátane rozdelenia na požiarne úseky, hodnoty požiarneho zaťaženia, únikových ciest, vlastností požiarnych uzáverov a požiarnych deliacich konštrukcií a pod.) zostáva nezmenené. | Pokračovanie |
Názov |
Úvodné informácie k osobitným požiadavkám: |
Stanovené osobitné požiadavky je potrebné chápať ako súvislý text a jednotlivé očíslované riadky sú len technickou záležitosťou a nemajú vplyv na význam a uprednostnenie niektorých podmienok a požiadaviek vo vzťahu k poradiu v akom sú uvedené. |
1. Dodávateľ vyhlasuje, že je: |
1.1 Spoločnosťou, ktorej predmetom podnikania je stavebná činnosť a súvisiace služby v plnom rozsahu zodpovedajúce predmetu zákazky a je spoločnosťou, ktorá je oprávnená v zmysle platných predpisov, zákona o verejnom obstarávaní a podľa OPET-u uzavrieť Zmluvu na uvedený predmet zákazky. (Dodávateľ predloží vyhlásenie do 3 pracovných dní od do dňa uzavretia Zmluvy) |
1.2.Dodávateľ vyhlasuje, že má odborné, technické a iné kapacity k dispozícií na riadne vykonanie Diela podľa podmienok a požiadaviek zmluvy, podľa OPET-u, ustanovení obchodného zákonníka a podľa príslušných platných VZP, ktoré musí Dodávateľ pri realizácií diela akceptovať a dodržiavať. (Dodávateľ predloží vyhlásenie do 3 pracovných dní od do dňa uzavretia Zmluvy) |
1.3 Dodávateľ vyhlasuje po posúdení všetkých podmienok a dostupných dokumentov dielo je v zmysle Výkazu výmer a požiadaviek Objednávateľa realizovateľné a ku dňu uzavretia zmluvy mu je známe technické riešenie diela, že sa oboznámil s požiadavkami Objednávateľa, preštudoval všetky zverejnené podklady stanovené a poskytnuté Objednávateľom a má všetky potrebné údaje súvisiace s predmetom plnenia. (Dodávateľ predloží vyhlásenie do 3 pracovných dní od do dňa uzavretia Zmluvy) |
1.4 .Dodávateľ vyhlasuje a zaväzuje sa, že na svoje náklady a na svoje nebezpečenstvo vykoná-zrealizuje dielo v uvedenom rozsahu s požadovanými špecifikáciami a v požadovanej kvalite a zabezpečí a uskutoční všetky s tým súvisiace činnosti a služby zabezpečujúce riadne plnenie predmetu zákazky - realizáciu diela. (Dodávateľ predloží vyhlásenie do 3 pracovných dní od do dňa uzavretia Zmluvy) |
1.5 Ak sa preukáže, že ku dňu uzavretia zmluvy, alebo v priebehu plnenia zmluvy - realizácie diela, nepravdivosť vyhlásenia Dodávateľa podľa bodu 1, považuje to objednávateľ za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou uplatnenia zmluvnej pokuty vo výške 2 000 EUR a využitia inštitútu odstúpenia od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
2. Dodávateľ predloží : |
2.1 Najneskôr v lehote do troch (3) pracovných dní po uzavretí zmluvy: Časový harmonogram, ktorý zohľadní všetky nevyhnutné úkony, služby a dodávky ako aj stavebné práce, technologické postupy nevyhnutné na riadnu realizáciu diela a plnenia predmetu zákazky. |
2.2 Najneskôr do troch (3) pracovných dní od uzavretia tejto Zmluvy doručí Dodávateľovi písomné plnomocenstvo, ktorým určí zástupcu, oprávneného konať v mene Objednávateľa s uvedením rozsahu jeho práv a povinností . |
2.3 Najneskôr do troch (3) pracovných dní od uzavretia tejto Zmluvy oznámenie o určení stavbyvedúceho vrátane dokladu - oprávnenia na výkon stavbyvedúceho v predmete zákazky. Stavbyvedúci musí byť bezúhonný a musí svojimi odbornými a profesionálnymi znalosťami a dĺžkou praxe zaručovať riadne a včasné splnenie povinností Dodávateľa. |
2.4 Dodávateľ do troch (3) pracovných dní od uzavretia tejto Zmluvy doloží doklad o oprávnenosti vykonávať činnosť stavbyvedúceho a životopis stavbyvedúceho v ktorom sa preukáže minimálna prax 5 rokov v danom odbore. |
2.5 Najneskôr do troch (3) pracovných dní od uzavretia tejto Zmluvy sa požaduje predložiť zoznam min. 3 referencií podobného charakteru, tak aby minimálne dve z nich boli v hodnote nad 37 000,- € bez DPH (do 3 pracovných dní od uzavretia zmluvy) |
2.6 Najneskôr do troch (3) pracovných od uzavretia tejto Zmluvy sa požaduje predložiť Aplikačný certifikát , potvrdzujúci zaškolenie od výrobcu na aplikáciu sanačných omietkových systémov podľa smernice WTA 2-9-04 a hydroizolačných systémov, vrátane vytvorenia horizontálnej clony nízkotlakovou injektážou v zmysle smernice WTA 4-4-04. |
2.7 Dodávateľ sa zaväzuje, že do 3 pracovných dní ocení a predloží Objednávateľovi súpis položiek v súlade s výkazom výmer a projektovou dokumentáciou, pričom jednotkovú cenu na dve desatinné miesta uvedie v eurách vo všetkých položkách . V programe MS Excel sa pre takýto spôsob musí použiť funkcia „round“(matematické zaokrúhlenie). Jednotkové ceny budú počas trvania zmluvy pevné, nemenné a cena bude maximálna. |
2.8 Najneskôr do troch (3) pracovných dní od uzavretia Zmluvy je Dodávateľ povinný bez požiadania Objednávateľa, bezodkladne po nástupe na plnenie predmetu zákazky v zmysle §7b časť 6 zákona č. 82/2005 Z.z. v nevyhnutnom rozsahu predložiť doklady a osobné údaje fyzických (právnických) osôb, prostredníctvom ktorých dodáva prácu alebo poskytuje službu. |
2.8.1 Uvedená povinnosť je platná počas celého obdobia plnenia predmetu zákazky, teda vždy, keď dôjde k nástupu novej fyzickej alebo právnickej osoby. Za dodržiavanie Zákona č. 82/2005 Z.z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní v znení účinnom od 18.6.2016 pri plnení predmetu zákazky je v plnom rozsahu zodpovedá Dodávateľ. Nedodržanie tejto požiadavky sa považuje za podstatné porušenie Zmluvy |
2.9 Najneskôr do troch (3) pracovných dní od uzavretia Zmluvy je Dodávateľ povinný predložiť Objednávateľovi Technické listy a certifikáty k stavebným materiálom, ktoré budú na stavbe používané. |
2.10 Všetky práce a dodávky, ktoré bude Dodávateľ realizovať musia byť schválené stavebným dozorom Objednávateľa. |
2.11. Ak Dodávateľ nedoručí požadované dokumenty uvedené v bodoch 1 a2 v lehote podľa bodu 2 považuje to Objednávateľ za podstatné porušenie Zmluvy s možnosťou uplatnenia zmluvnej pokuty vo výške 2 000 EUR a využitia inštitútu odstúpenia od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
2.12 Objednávateľ upozorňuje na skutočnosť, že okrem dokladov (dokumentácie)uvedených v tomto odstavci, je potrebné predložiť aj ďalšie doklady, ktoré sú uvedené v osobitných požiadavkách. |
3. Dodávateľ je povinný dodržiavať počas celej doby realizácie diela - plnenia predmetu zákazky a plnenia podmienok tejto zmluvy príslušné platné všeobecne záväzné právne predpisy technické normy SR a EÚ vzťahujúce sa k vykonaniu diela, ustanovenia zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov. |
4. Dodávateľ môže zabezpečovať realizáciu Diela prostredníctvom subdodávateľov a v takom prípade je povinný doručiť Objednávateľovi najneskôr tri (3) pracovné dní pred nástupom subdodávateľa na výkon realizácie časti Diela informáciu o subdodávateľovi v požadovanom rozsahu : |
- Identifikáciu subdodávateľa, obchodné meno, sídlo, kontaktná osoba; identifikácia a opis časti realizácie Diela, ktoré bude subdodávateľ realizovať; doklad o oprávnení subdodávateľa, že spĺňa podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. |
5. Dodávateľ potvrdzuje, zaväzuje sa a zodpovedá za to, že on a ním nominovaní subdodávatelia, ktorí sa budú podieľať na realizácií časti Diela, disponujú všetkými licenciami, povoleniami a živnostenskými oprávneniami potrebnými pre vykonávanie všetkých prác a dodávok v súlade s touto Zmluvou. |
6. Dodávateľ nie je oprávnený zadať realizáciu Diela subdodávateľovi/subdodávateľom v 100 % rozsahu Diela. |
7. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo bude realizovať a Dielo bude zhotovené podľa týchto zmluvných podmienok v požadovanom rozsahu a v požadovanej kvalite a lehotách a podľa: |
- špecifikácie, technických parametrov a opisu uvedeného v tejto Zmluve, podľa projektovej dokumentácie a výkazu výmer (oceneného), odsúhlaseného Časového harmonogramu a inej sprievodnej dokumentácie a dokladov najneskôr do troch (3) pracovných dní po uzavretí zmluvy, pokiaľ nie je určené v zmluve inak |
8. Doručená projektová dokumentácia, podrobný výkaz výmer (neocenený/ocenený) a iná sprievodná dokumentácia, doklady a dokumenty poskytnuté Objednávateľom/Dodávateľom po uzavretí zmluvy a poskytované počas realizácie diela, Časový harmonogram tvoria a budú tvoriť neoddeliteľnú súčasť tejto zmluvy. |
9. Dodávateľ potvrdzuje, že sa oboznámil s opisom predmetu zákazky, jeho technickou a funkčnou špecifikáciou uvedenou v zmluve a sú mu známe zmluvné podmienky a požiadavky na realizáciu diela a nemá k tomu výhrady. |
10. Cena za Dielo zahŕňa všetky nevyhnutné náklady spojené s realizáciou Diela , s dodaním nevyhnutných materiálov, poskytnutím nevyhnutných služieb a nevyhnutných stavebných prác na riadne splnenie a realizáciu Diela podľa požiadaviek a technickej špecifikácie uvedenej v tejto zmluve a dostupnej dokumentácie potrebnej na realizáciu Diela; Všetky náklady za: materiály, doprava, energie, náklady na zariadenia a stroje, údržbu prístupových ciest, náklady na odstránenie odpadov, náklady na zamestnancov a špecialistov ako aj ostatné náklady súvisiace s realizáciou Diela. |
11. Dodávateľ sa zaväzuje za podmienok špecifikovaných v Zmluve, zhotoviť pre Objednávateľa Dielo v rozsahu podľa danej technickej a funkčnej špecifikácie a podľa podmienok určených v tejto zmluve ako aj v zmysle poskytnutých - doručenej projektovej dokumentácie a výkazu výmer , inej sprievodnej dokumentácie a v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a s platnými technickými a technologickými normami. |
12. Dodávateľ pred uzavretím zmluvy zvážil a odborne posúdil všetky riziká spojené s realizáciou Diela, zobral do úvahy rozsah potrebných materiálov, rozsah prác a služieb potrebných na riadnu realizáciu Diela podľa zmluvných podmienok a dostupnej dokumentácie pre realizáciu Diela |
13. Dodávateľ sa zaväzuje vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť zhotoviť a Objednávateľovi odovzdať Dielo a Objednávateľ sa zaväzuje Dielo prevziať a poskytnúť Dodávateľovi nevyhnutnú súčinnosť v súlade so Zmluvou. |
14. Dodávateľ sa zaväzuje, že pri realizácii diela nepoužije: |
- žiadne materiály, zariadenia, technológie alebo technické riešenia, ktoré by boli odlišné od podkladov poskytnutých alebo schválených Objednávateľom, zmena materiálov, technológie alebo technických riešení a postupov je možná, len ak bude najskôr písomne schválená stavebným dozorom Objednávateľa a to zápisom v stavebnom denníku a kvalita bude minimálne na úrovni špecifikovanej v technickej špecifikácii |
- pokiaľ na niektorú dodávku alebo jej časti neboli dohodnuté osobitné technické podmienky pre voľbu materiálov a výrobkov určených k vykonaniu Diela, musia dosahovať vlastnosti a technické a technologické parametre určené Projektovou dokumentáciou a príslušnými právnymi normami |
15. Dodávateľ je oprávnený použiť podklady pre realizáciu Diela ( vzťahujúce sa na Dielo, Projektová dokumentácia, Výkaz výmer) výhradne pre účely plnenia tejto Zmluvy. |
16. Dodávateľ je povinný upozorniť Objednávateľa na chyby v Projektovej dokumentácie a ostatných podkladov ktoré súvisia realizáciu Diela najneskôr do času, kedy má dôjsť k výkonu realizácie časti Diela, ktorej sa chybná a/alebo nepresná Projektová dokumentácia a/alebo iný podklad k zhotoveniu týka, tieto zistenia na vlastné náklady odstrániť a zabezpečiť riadne a včasné vykonanie Diela vrátane zistených nepresností, ak ich plnenie sú nevyhnutné na riadne splnenie Diela, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak |
17. Prevzatie staveniska a Termín realizácie Diela - začatie prác na realizácií Diela: |
17.1 Objednávateľ odovzdá a Dodávateľ prevezme Stavenisko od Objednávateľa najneskôr do 6.2.2017. |
17.2 Dodávateľ začne s výkonom stavebných prác určených na zhotovenie Diela najneskôr do päť (5) kalendárnych dní od dňa protokolárne odovzdaného a prevzatého Staveniska. |
17 .3 Termín realizácie diela - najneskôr do 24.3.2017 |
17.4 O odovzdaní a prevzatí Staveniska bude vyhotovený aj zápis v stavebnom denníku , ktorého vedenie sa začína k momentu odovzdania a prevzatia Staveniska. |
17.5 . Dodávateľ riadne vykoná a odovzdá Dielo Objednávateľovi najneskôr do 27.3.2017 v rozsahu diela podľa tejto Zmluvy, pokiaľ sa na zmene termínu alebo rozsahu plnenia a realizácie diela nedohodnú zmluvné strany. |
17.6 . Dodávateľ sa bezodkladne po prevzatí Staveniska zaväzuje a je povinný zabezpečiť na Stavebnom pozemku inštaláciu meracích zariadení na spotrebu energií a vody, a iných médií, ktoré bude čerpať z účelom riadneho plnenia Zmluvy a realizácie Diela. |
17.6.1 Po ukončení diela sa zapíše koncový stav meradiel a vyhodnotí sa spotrebované množstvo médií a vypočíta sa cena za spotrebované množstvo médií. Cenu za spotrebované množstvo je Dodávateľ povinný zaplatiť Objednávateľovi, a to na základe vystavenej faktúry, alebo na základe inej písomnej dohody. |
17.7 . Dodávateľ na Stavenisku počas realizácie diela a až do ukončenia Zmluvy riadnym odovzdaním a prevzatím Diela je povinný Stavenisko označiť na vlastné náklady a v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a je povinný zabezpečiť Stavenisko tak, aby počas výkonu prác v pracovných dňoch a tiež v období pracovného pokoja, na stavbe nedošlo k poškodeniu a ohrozeniu života, zdravia a majetku zamestnancov, žiakov a tretích osôb. |
17.8 . Dodávateľ je povinný bez zbytočného odkladu: najneskôr však do troch (3) kalendárnych dní písomne informovať Objednávateľa o vzniku akejkoľvek skutočnosti, ktorá bráni alebo sťažuje realizáciu Diela, a ktorá by mohla mať vplyv na termín realizácie diela. Ak hrozí, že zo strany Dodávateľa dôjde k omeškaniu prác v termínoch určených v Zmluve, je povinný posilniť výrobné a technické kapacity k eliminácii časového sklzu, resp. zahájiť viaczmenné práce, a to všetko bez nároku na zvýšenú odmenu - zvýšenie ceny Diela |
18. Cena Diela |
18.1 Cena Diela - Plnenia predmetu zákazky zahrňuje všetky náklady Dodávateľa pri vykonávaní Diela podľa špecifikácie uvedenej v tejto Zmluve a podľa jej príloh a zahŕňa: |
18.1.1 Všetky materiálové, mzdové, dopravné a vedľajšie mat. náklady, príslušenstvo, stroje, prístroje, nástroje a stavebné pomocné materiály, ktoré sú potrebné na vykonanie prác, náklady na zabezpečenie ochrany a bezpečnosti staveniska a majetku objednávateľa,náklady na vyhotovenie projektu skutočného vyhotovenia Diela (ktorý po jeho odovzdaní Diela doručí Objednávateľovi v jednom vyhotovení); náklady spojené so zabezpečením vydaní nevyhnutných rozhodnutí a certifikátov, potrebných pre riadne odovzdanie Diela (ak relevantné) |
18.1.2 Náklady na zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci podľa príslušných predpisov (BOZP); pre zamestnancov Dodávateľa a pre zamestnancov jeho subdodávateľov |
18.1.3 Náklady spojené s odvozom a likvidáciou stavebnej sute, a vzniknutého odpadu pri realizácií Diela a v súvislosti s plnením predmetu zákazky |
18.1.4 Náklady spojené so zabezpečením revízií a vyhotovením revíznych správy, ak ich potreba vyplynie pri realizácií Diela |
18.1.5 Náklady spojené so zabezpečením záručných listov v kópii, návodov na údržbu a použitie výplňových konštrukcií, ak sa vyžadujú pre plnenie Diela |
18.1. 6 Doklady a certifikáty na akúkoľvek časť Diela, ak si to plnenie a realizácia Diela vyžaduje a/alebo ak pokiaľ sa takéto doklady v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo technickými normami a stavebným konaním vyžadujú; |
18.1.7 Náklady spojené s poskytnutím záruky na realizované Dielo, v dôsledku porušenia povinnosti Dodávateľom; |
18.1.8 Náklady vypratanie Staveniska a odvoz stavebného odpadu a sute a náklady spojené s uvedením staveniska a jeho priľahlých časti do riadneho pôvodného stavu |
18.1 9 Náklady na zriadenie ochranného koridoru pre chodcov a náklady na zriadenie Staveniska a jeho likvidáciu; a uvedenie priestorov staveniska do pôvodného stavu ak je to relevantné a potrebné v zmysle dokumentov súvisiacich s realizáciou Diela |
18.1.10 Akékoľvek ďalšie vedľajšie rozpočtové náklady, ktoré vzniknú Dodávateľovi pri realizácii Diela podľa Zmluvy |
18.1.11 Cena za vykonanie Diela je maximálne, ktorú nemožno zvýšiť a je pre Dodávateľa záväzná. |
18.2 . Ak cena Diela - cena za predmet plnenia zmluvy bude o 20 % nižšia ako je výška zdrojov určených Objednávateľom na predmet Diela, je Dodávateľ povinný predložiť a to aj bez výzvy objednávateľa písomne v listinnej forme v lehote najneskôr do troch (3) kalendárnych dní od uzavretia Zmluvy doklady, dokumenty a vyjadrenie, ktorým preukáže a bude deklarovať že je schopný a že je reálne realizovať Dielo podľa požiadaviek uvedených v Zmluve a v stanovenej kvalite a v určenej lehote za Zmluvnú cenu uvedenú v zmluve. |
18.3 Dodávateľ potvrdzuje a zaručuje, že Cena Diela uvedená v zmluve a následne doručená a potvrdená podľa oceneného výkazu výmer je úplná a záväzná minimálne do 30.6.2017. |
18.4 Dodávateľ, ktorý predloží ponuku ako neplatca DPH t. z. bez DPH, prehlasuje, že v prípade zmeny postavenia dodávateľa na platcu DPH je ním predložená kontraktačná cena konečná a nemenná a bude považovaná na úrovni s DPH. |
18.5 . V prípade vzniku potreby činností, prác naviac nevyhnutných na riadnu realizáciu Diela, ktoré Dodávateľ v čase uzatvorenia Zmluvy z akýchkoľvek dôvodov nepredvídal, tieto zrealizuje dodávateľ riadne a : |
- nevzniká mu nárok na úhradu nákladov spojených s ich realizáciou, nevyhnutnou na riadne plnenie Diela, na zmenu Ceny diela a zmenu termínu ukončenia, pokiaľ sa na zmene Ceny diela z titulu realizácie týchto prác a na zmene termínu plnenia - realizácie Diela, z uvedeného dôvodu zmluvné strany nedohodnú inak |
18.6 Objednávateľ neposkytne a Dodávateľ nebude požadovať zálohu z ceny za vykonanie Diela. |
18.7 Dodávateľ nie je, bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa, oprávnený postúpiť akúkoľvek pohľadávku voči Objednávateľovi na tretiu osobu, nie je oprávnený jednostranne započítať akúkoľvek svoju pohľadávku voči pohľadávke Objednávateľa, pokiaľ sa na tom zmluvné strany nedohodnú inak |
19. Forma úhrady: |
19.1 Spôsob fakturácie a splatnosti bude v zmysle OPET-u čl. XI. VZP a v súlade s ostatnými súvisiacimi právnymi normami |
19.2 Cena za Dielo bude uhradená po predložení faktúry Objednávateľovi vystavenej Dodávateľom a to na základe Objednávateľom a stavebným dozorom odsúhlasených súpisov skutočne vykonaných prác a dodávok. Faktúra (vyhotovená v 4 origináloch) sa považuje za doklad, ktorým bude vykonané celkové finančné vysporiadanie diela. |
19.3 Dodávateľ je oprávnený vystaviť faktúru len v rozsahu skutočne realizovaného diela, písomne potvrdenej stavebným dozorom Objednávateľa. Faktúra musí obsahovať všetky náležitosti daňového dokladu podľa platných právnych predpisov a súčasne musí obsahovať aj názov diela podľa inštrukcií Objednávateľa. |
19.4 Prílohou faktúry musí byť: Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela. Položkovitý rozpočet. Krycí list rozpočtu. Fotodokumentácia o postupe realizácie prác a zrealizovaných prácach na elektronickom nosiči dát. Atesty a certifikáty zabudovaných materiálov, doklady o likvidácii odpadov, záznamy a protokoly o vykonaných skúškach, ak mali byť vykonané. Ďalšie dokumenty, ktoré bude vyžadovať implementácia technickej špecifikácie predmetu zákazky, o ktorých potrebe získania a/alebo vystavenia bude Objednávateľ Dodávateľa včas informovať. |
19.5 Ak faktúra nebude obsahovať náležitosti stanovené právnymi predpismi a požiadavky Objednávateľa, Objednávateľ ju vráti Dodávateľovi bez zaplatenia. Doručením opravenej faktúry Objednávateľovi začne plynúť nová lehota splatnosti. |
19.6 Dodávateľ vystaví Objednávateľovi faktúru najneskôr do 3 dní odo dňa potvrdenia súpisu vykonaných prác stavebným dozorom Objednávateľa. |
19.7 Splatnosť faktúry je najneskôr do 30 kalendárnych dní od jej doručenia Objednávateľovi. V prípade, ak Dodávateľ doručí Objednávateľovi faktúru skôr, než mal Objednávateľ možnosť vykonať obhliadku Diela alebo skôr, než došlo k odovzdaniu a prevzatiu Diela, plynie 30 dňová lehota splatnosti takto doručenej faktúry odo dňa skončenia obhliadky, ktorou Objednávateľ zistí riadne vykonanie Diela |
19.8 Objednávateľ na základe fakturácie môže uhradiť maximálne 90% z ceny Diela. Objednávateľ si vyhradzuje právo zadržať čiastku 10 % z ceny Diela ako zádržné, ktoré Objednávateľ uhradí Dodávateľovi najneskôr do 15-tich dní po odstránení všetkých vád a nedorobkov zistených na preberacom konaní. Vady a nedorobky odstráni Dodávateľ na vlastné náklady. |
19.9 Objednávateľ sa zaväzuje, že prípadné vady diela uplatní bezodkladne po ich zistení písomnou formou |
19.10 Pokiaľ sa písomne zmluvné strany nedohodnú inak, Dodávateľ sa zaväzuje odstrániť závady do 5 dní od doručenia písomnej reklamácie. O odstránení vád sú zmluvné strany povinné, bez zbytočného odkladu, vyhotoviť protokol, ktorý bude podpísaný zástupcami oboch zmluvných strán. Za každý deň omeškania s odstránením vady zaplatí Dodávateľ zmluvnú pokutu 100,00 Eur na účet Objednávateľa. |
19.11 Dodávateľ je povinný odstrániť vady na diele na vlastné náklady. Dodávateľ nemá nárok na úhradu nákladov za vykonané práce, použitý materiál a ani na úhradu akýchkoľvek iných nákladov, ktoré mu z titulu odstránenia vád vzniknú. |
19.12 Ak Dodávateľ neodstráni vady diela v dohodnutom termíne, má Objednávateľ právo zabezpečiť odstránenie vád diela prostredníctvom tretej osoby na náklady Dodávateľa. O vzniknuté náklady spojené s odstránením vád diela treťou osobou sa znižuje výsledná cena za dielo ktorú má Objednávateľ zaplatiť Dodávateľovi. |
19.13 Dodávateľ zodpovedá za škody spôsobené na majetku Objednávateľa spôsobené činnosťou Dodávateľa alebo zanedbaním jeho povinností. |
19.14 Zmluvné strany sa dohodli na záručnej dobe 36mesiacov na stavebné práce, odo dňa podpisu zápisu o odovzdaní a prevzatí diela oboma zmluvnými stranami. |
19.15 Nároky z vád diela sa nedotýkajú nároku na náhradu škody a nároku na zmluvnú pokutu. Dodávateľ má povinnosť mať po dobu platnosti zmluvy o dielo dohodnuté poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú tretím osobám na zdraví a majetku, poistenie preukázať predložením poistnej zmluvy, alebo potvrdením o uzavretí poistnej zmluvy (predložiť do 3 pracovných dní od uzatvorenia Zmluvy). Ich kópie sú neoddeliteľnou súčasťou dokumentácie. |
19.16 Ak nastane akákoľvek strata alebo poškodenie diela, alebo akejkoľvek jej časti, materiálov alebo zariadení počas obdobia, v ktorom je Dodávateľ povinný sa o nich starať o to z akýchkoľvek dôvodov, je Dodávateľ povinný na vlastné náklady napraviť škodu, resp. stratu tak, aby dielo vyhovovalo v každom ohľade ustanoveniam tejto zmluvy o dielo. Prípadnú škodu môže Objednávateľ započítať z neuhradenej dlžnej sumy za predmet diela. |
19.16.1 Zmluvné strany sa dohodli, že všetky písomnosti si budú doručovať na adresu sídla zmluvnej strany. V prípade, že nebude možné písomnosť doručiť na adresu sídla zmluvnej strany uvedenú v tejto zmluve, písomnosť sa po troch dňoch od vrátenia nedoručenej zásielky Odosielateľovi považuje za doručenú, a to aj vtedy, ak ten, kto je oprávnený za zmluvnú stranu konať, sa o tom nedozvie. |
19.17 Zmluvné strany sa zaväzujú všetky zmeny identifikačných údajov (napr. zmenu sídla, oprávnených osôb atď.) a iných skutočností potrebných pre riadne a bezproblémové plnenie zmluvy, bezodkladne písomne oznámiť druhej zmluvnej strane. |
20. Zmluvné pokuty, dôvody uplatnenia zmluvných pokút, spôsob, forma a lehoty na ich úhradu: |
20.1 Objednávateľ je oprávnený uplatniť voči Dodávateľovi zmluvné pokuty podľa tejto Zmluvy z dôvodov podstatného porušenia zmluvy - zmluvných podmienok ako aj z nasledovných dôvodov a v uvedenej výške ak Dodávateľ : |
a) bude v omeškaní s vykonávaním a odovzdaním diela vo výške 0,50% z ceny diela a to aj za každý začatý deň omeškania |
b) nepredloží informácie spojené so subdodávateľom vo výške 200 eur, za každý deň omeškania poskytnutia danej informácie a zmluvnú pokutu vo výške 2 000 eur ak takúto informáciu neposkytne vôbec a Objednávateľ zistí výkon činnosti subdodávateľom |
c) ak najneskôr tri (3) pracovné dni pred odovzdaním Diela objednávateľovi neodstráni z miesta vykonávania diela, ako aj z ostatných pozemkov, resp. objektov nachádzajúcich sa v mieste plnenia všetok odpad a znečistenie, ktoré spôsobil alebo vytvoril pri vykonávaní diela a všetok nepoužitý materiál, výrobky a veci, všetky nástroje, prístroje, resp. zariadenia, ktoré používal na vykonávanie diela a to ani po písomnej výzve Objednávateľa a nezabezpečí nápravu do 24 hod. , je možné uplatniť zmluvnú pokutu vo výške 200,- € za každý začatý deň omeškania. |
d) ak bude v omeškaní s odstránením vád, ktoré je povinný odstrániť podľa tejto Zmluvy, je možné uplatniť zmluvnú pokutu vo výške 0,50% z ceny diela za každý začatý deň omeškania s odstránením vád |
e) ak v prípade ceny Diela, ktorá je nižšia ako 20 % od výšky zdrojov určených Objednávateľom na predmet Diela, nepredloží Dodávateľ v stanovenej lehote doklady, dokumenty a vyjadrenie v zmysle bodu 18.2: |
- o schopnosti a reálnosti realizácie Diela podľa požiadaviek uvedených v zmluve a v stanovenej kvalite a v určenej lehote za Zmluvnú cenu uvedenú v zmluve a /alebo ich obsahom nepreukáže reálnosť realizácie Diela za danú cenu alebo dané doklady, dokumenty a vyjadrenie predloží ale tieto nebudú objektívne preukazovať jeho schopnosť reálne realizovať dielo podľa požiadaviek uvedených v tejto Zmluve a v stanovených lehotách - môže uplatniť pokutu vo výške 1000,- EUR |
20.2 Zmluvnú pokutu/pokuty uplatnenú Objednávateľom je povinný Dodávateľ vždy uhradiť do 14 dní po doručení písomnej výzvy na jej úhradu. Zmluvná pokuta sa uplatňuje v príslušnej výške bez DPH. |
20.3 Uplatnením Zmluvných pokút podľa vyššie uvedených bodov nie sú dotknuté oprávnenia Objednávateľa na uplatnenie ďalších sankcií a zmluvných pokút v zmysle zmluvy, Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, podľa obchodného zákonníka a iných právnych predpisov |
21. Objednávateľ je oprávnený nechať sa zastupovať stavebným dozorom. |
21.1. Objednávateľ do troch (3) pracovných dní po uzavretí Zmluvy oznámi Dodávateľovi meno osoby, ktorá bude vykonávať stavebný dozor. Dodávateľ je povinný pri vykonávaní diela rešpektovať pokyny stavebného dozoru a Objednávateľa. |
21.2 Stavebný dozor Objednávateľa je oprávnený: a) odovzdať stavenisko, b) vykonávať kvalitatívno – technickú kontrolu realizovaných stavebných prác,c) v spolupráci so stavebným dozorom a Dodávateľom navrhovať a robiť opatrenia na odstránenie závad |
d) kontrolovať či Dodávateľ vykonáva predpísané skúšky materiálov, konštrukcií a prác, kontrolovať ich výsledky a požadovať doklady, ktoré preukazujú kvalitu uskutočnených prác a dodávok (atesty, protokoly), |
e) kontrolovať postup prác, |
f) kontrolovať a potvrdzovať odstránenie vád, dohodnúť termíny ich odstránenia, vyjadrovať sa k zmene termínov, |
g) v prípade nutnosti, t.j. hroziaci vznik škôd, nedodržanie bezpečnosti s ohrozením života alebo zdravia pracovníkov alebo samostatnej stavby- prerušiť alebo zastaviť práce Dodávateľa. |
h) kontrolovať súpisy vykonaných prác a zisťovacie protokoly. |
21.3 Dodávateľ pri zmene určenej osoby stavbyvedúceho je povinný túto zmenu písomne listinne /alebo elektronicky oznámiť Objednávateľovi a to najneskôr tri dni pred nástupom novej osoby stavbyvedúceho, pričom predloží doklady o novom stavbyvedúcom tak ako sú uvedené v bode 2.4. |
21.4 Dodávateľ alebo jeho zástupca a stavbyvedúci sa zúčastni na poradách vyvolaných Objednávateľom v rámci plnenia zmluvy , koordinačných poradách a kontrolných dňoch organizovaných Objednávateľom |
22. Stavebný denník, obsah stavebného denníka, kompetencie , práva a povinnosti viažuce sa k vedeniu a obsahu stavebného denníka: |
22.1 Stavebný denník je vedený na stavbe a zapisujú sa do neho všetky rozhodujúce skutočnosti týkajúce sa realizácie Diela. Zástupca Dodávateľa je povinný umožniť prístup stavebnému dozoru Objednávateľa k denným záznamom v stavebnom denníku na posúdenie a vyjadrenie a inému určenému zástupcovi Objednávateľa |
-v prípade zaznamenania udalosti vyžadujúcej si okamžité riešenie a rozhodnutie Objednávateľa vo veci, je zástupca Dodávateľa povinný bezodkladne oboznámiť s daným stavom priamo aj stavebný dozor, dozor Objednávateľa na stavbe. |
- zástupca Objednávateľa je povinný najneskôr do troch (3) pracovných dní odo dňa vykonania záznamu v stavebnom denníku uviesť/vyjadriť svoj súhlas, prípadne nesúhlas, s obsahom predloženého denného záznamu a to aj s uvedením dôvodu nesúhlasu. V prípade, ak sa Objednávateľ v stanovenej lehote k záznamu Dodávateľa nevyjadrí, platí, že so záznamom a/alebo navrhovaným riešením a konaním vo veci záznamu súhlasí |
22.2 Stavebný denník sa bude viesť odo dňa prevzatia a odovzdania staveniska až do doby protokolárneho odovzdania a prevzatia Diela Objednávateľom a v prípade zistenia vád alebo nedorobkov až do ich riadneho odstránenia. |
22.3 Stavebný denník musí byť na stavbe Diela trvalo prístupný Objednávateľovi a/alebo zástupcovi Objednávateľa. |
22.4 Dodávateľ je povinný vopred písomne v listinnej alebo elektronickej forme a /alebo zápisom v stavebnom denníku vyzvať Objednávateľa na vykonanie kontroly prác, ktoré v ďalšom pracovnom postupe budú zakryté alebo sa stanú neprístupnými. Výzva musí byť doručená Objednávateľovi najneskôr tri (3) pracovné dni vopred, pred vykonaním predmetných prác. |
23. Ďalšie povinností, práva a oprávnenia pri realizácií Diela: |
23.1. Dodávateľ nie je oprávnený pri realizácii Diela použiť náhradné materiály a výrobky oproti stanoveným v tejto zmluve a v doručenej Projektovej dokumentácii a sprievodných dokumentov bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa alebo oprávnenej osoby Objednávateľa. |
23.2 Objednávateľ prehlasuje, že pri realizácii diela budú účastné iba osoby, ktoré majú uzatvorený pracovno- právny vzťah s Dodávateľom, alebo subdodávateľom. Zodpovednosť za porušenie je v plnom rozsahu na Dodávateľovi. |
23.3 Objednávateľ môže žiadať od Dodávateľa odvolanie subdodávateľa z realizácie časti Diela ak nastane jedna, alebo viac skutočnosti nižšie uvedených : |
23.3.1 Subdodávateľ koná a vykonáva činnosť v rozpore s touto zmluvou a s požiadavkami alebo pokynmi Objednávateľa, stratil schopnosť vykonávať činnosti na realizácií Diela alebo svojím konaním/zdržaním sa konania spôsobil alebo mohol spôsobiť škodu Objednávateľovi |
23.3.2 Nahradenie nového subdodávateľa/alebo nominovanie nového subdodávateľa na realizáciu diela vždy podlieha súhlasu Objednávateľa, ktorý je povinný sa k nemu vyjadriť do troch dní po nahlásení zmeny/nového subdodávateľa. Nový subdodávateľ je povinný predložiť doklady v zmysle bodu 4 a musí spĺňať všetky podmienky a požiadavky viažuce sa k oprávnenosti vykonávať činnosti spojené s realizáciou časti Diela, ktoré v zmysle zmluvy s Dodávateľom majú v prospech Objednávateľa vykonať |
23.4 Dodávateľ v plnom rozsahu zodpovedá za dodržiavanie právnych predpisov vzťahujúcich sa na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a ochranu životného prostredia svojich pracovníkov / zamestnancov a iných osôb vykonávajúcich svoju činnosť pre Dodávateľa, pracovníkov / zamestnancov subdodávateľa Dodávateľa a je povinný vykázať zo Staveniska všetky osoby, ktoré odmietajú podmienky zmluvy a príslušné predpisy dodržiavať dodržiavať alebo ich porušujú |
23.4.1 Dodávateľ je zodpovedný za bezpodmienečne dodržiavanie záväzne legislatívnych ustanovení týkajúcich sa zaistenia bezpečnosti pri stavebnej činnosti, použitie ochranných pomôcok, hygienických predpisov a predpisov o požiarnej ochrane. Dodávateľ označí stavbu bezpečnostnými prostriedkami a označeniami podľa príslušných noriem a zákonných ustanovení. |
23.5 Dodávateľ zabezpečí, aby všetci jeho pracovníci a pracovníci jeho subdodávateľov, ktorí sa podieľajú na realizácií Diela absolvovali právnymi predpismi ustanovené školenia alebo mali príslušné platné oprávnenia, atesty a osvedčenia, ktoré sa na realizáciu danej časti Diela, na ktorej sa budú podieľať vzťahujú. |
23.6 Dodávateľ je povinný v prípade nehody, pracovného úrazu alebo inej podobnej udalosti, ktorá nastane na stavenisku počas realizácie diela postupovať v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a je povinný okamžite upovedomiť Objednávateľa, resp. oprávnenú osobu Objednávateľa o pracovných úrazoch, škodách na vybavení objekte v mieste realizácie Diela , neoprávnených zásahoch na stavenisku alebo inej udalosti, ktorá má vplyv a súvisí s riadnym plnením Diela. |
23.7 Pokiaľ z opisu predmetu zákazky, alebo projektovej dokumentácie, doručeného výkazu výmer alebo v inej sprievodnej dokumentácie, ktorá bola poskytnutá Dodávateľovi vyplýva priame alebo nepriame označenie stavebného postupu ( výrobku alebo výrobcu), Objednávateľ : |
- umožňuje ekvivalentné plnenie, za ktoré bude považovať stavebný postup (výrobok) rovnakých alebo vyšších parametrov a ak ich uplatnenie nebude v rozpore s inými predpismi a rozhodnutiami príslušných orgánov ,ak dodávateľ ponúkne ekvivalentný predmet plnenia, zaväzuje sa spolu s jeho dodaním predložiť do troch ( 3) dni od uzatvorenia Zmluvy potvrdenie, že ním ponúkaný stavebný postup/ výrobok je ekvivalentný v požadovaných technických parametroch alebo výbave |
23.8 Dodávateľ nie je oprávnený pri vykonávaní diela použiť hmoty a výrobky nižšej kvality a akosti ako sú zadefinované v projektovej dokumentácii diela a vo výkaze výmer. Rovnako nie je oprávnený odchýliť sa od podmienok zmluvy, ktoré ktoré sú pre Dodávateľa záväzné. |
24. Ďalšie povinnosti Dodávateľa a následky ich neplnenia, zmluvné pokuty a sankcie: |
24.1 Dodávateľ najneskôr do troch (3) kalendárnych dní od uzatvorenia Zmluvy je povinný predložiť kópiu poistnej zmluvy na stanovenú výšku poistnej udalosti, kópiu dokladu uhradenia príslušného poistného za dohodnuté obdobie. |
24.2 Ak Dodávateľ nepredloží dokumenty viažuce sa k poisteniu v stanovenej lehote/alebo v požadovanom rozsahu, alebo Objednávateľ preukázateľné zistí, že s priebehu realizácie Diela, poistenie bolo ukončené považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou uplatnenia zmluvnej pokuty za podstatné porušenie zmluvných podmienok - zmluvy a to vo výške 2 000 eur a uplatnenia inštitútu odstúpenia od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok |
24.3 Porušenie zmluvných podmienok, ktoré majú vplyv na riadne plnenie zmluvy, na dodržanie termínu odovzdania riadne splneného a realizovaného diela oprávňuje Objednávateľa uplatniť jednorázovo voči Dodávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 10 % z ceny Diela. |
24.4 Uplatnením zmluvnej pokuty podľa bodu 25.3 nie je dotknutý nárok Objednávateľa voči dodávateľovi na náhradu škody, ktorú svojím konaním, nekonaním spôsobil Objednávateľovi Dodávateľ, alebo ním nominovaný subdodávateľ, ktorému bolo zo strany Dodávateľa umožnené konanie a realizácia časti Diela. |
24.5 Uplatnením zmluvných pokút v stanovenej výške nie sú oprávnenia Objednávateľa na uplatnenie sankcií, penále, pokút a na náhradu škody, všetko v znení Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, zákona o verejnom obstarávaní, Obchodného zákonníka a iných platných právnych predpisov |
24.6 Zmluva nadobudne platnosť a účinnosť v zmysle ustanovení Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u. |
25. Zmluva sa končí: |
a.) riadnym splnením všetkých práv a povinnosti zmluvných strán, odovzdaním zrealizovaného diela podľa týchto zmluvných podmienok v požadovanom rozsahu, kvalite a lehotách |
b) odstúpením od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok, ktoré ako podstatné porušenie označil v zmluve Dodávateľ c) odstúpením od zmluvy z dôvodov a za podmienok uvedených vo Všeobecných zmluvných podmienkach OPET-u |
d) ukončením zmluvy dohodou zmluvných strán - pre ukončenie zmluvy dohodou zmluvných strán sa vyžaduje vyhotovenie dohody o ukončení zmluvy v písomne v listinnej forme, ktorá bude obsahovať podstatné náležitosti súvisiace s ukončením zmluvy a vysporiadaním záväzkov zmluvných strán |
26. Dodávateľ je povinný strpieť výkon kontroly/auditu súvisiaceho s dodaným predmetom zákazky kedykoľvek počas plnenia predmetu zákazky a v nevyhnutnej dobe aj po ukončení zmluvy a poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť pri výkone kontroly/auditu ak to bude aktuálne |
27. Zmenu zmluvy - Dodatok je možné uzatvoriť len ak jeho obsah nebude: v rozpore so zmluvnými podmienkami tejto zmluvy a OPET, nebude zvýhodňovať Dodávateľa a nebude uzatvorený v rozpore s ustanoveniami zákona o verejnom obstarávaní. Akákoľvek zmena zmluvných podmienok je možná len na základe písomnej zmeny zmluvy - Doplnok zmluvy, ktorá bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť zmluvy. |
28. V každom prípade, kde sú uvedené špecifikácie navrhovaných výrobkov, materiálov alebo zariadení pomocou odkazu na konkrétnu značku, alebo výrobcu platí, že môže byť ponúknutý a bude akceptovaný aj iný – ekvivalentný výrobok alebo materiál, ak spĺňa požadované charakteristiky ako sú uvedené v zmluve/ technickej špecifikácii a ak predložené ekvivalentné riešenie bude zabezpečovať výhodnejšie funkcionality a funkčnosť predmetu zákazky ako sú požiadavky verejného obstarávateľa na funkčnosť predmetu zákazky/zmluvy, predložené ekvivalentné riešenie nesmie vyžadovať iné vedľajšie náklady. |
29. Požaduje sa predložiť rozpis sadzby DPH a ceny s DPH alebo bez DPH, ktorá ako údaj v zmluve chýba v prípade plnenia zahŕňajúce rôzne sadzby DPH do 5 dní od uzavretia Zmluvy |
30. Upozorňujeme na doplnenie ustanovenia § 26 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní od 29. 4. 2015 o podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia a na skutočnosť, že verejného obstarávania sa môže zúčastniť len subjekt, ktorý nie je v reštrukturalizácii. |
31. V prípade ak kontraktačnú ponuku predkladá Dodávateľ z iného členského štátu EÚ, predkladá ju vrátane DPH v príslušnej výške %, pričom fakturácia zo strany Dodávateľa bude v takomto prípade bez DPH a DPH zaplatí Objednávateľ v príslušnej výške % do štátneho rozpočtu na Slovensku |
32. Objednávateľ upozorňuje Dodávateľa na znenie bodu 4.4 VZP OPET, ktorý pojednáva o momente nadobudnutia účinnosti Zmluvy až zápisom Dodávateľa v Registri konečných užívateľov výhod, pokiaľ Dodávateľ v čase uzatvorenia Zmluvy nebude registrovaný. |
33. Dodávateľ je povinný bez požiadania Objednávateľa v zmysle zákona č.91/2016Z.z., bezodkladne po nástupe na plnenie predmetu zákazky predložiť doklad na preukázanie trestnej bezúhonnosti právnickej osoby. Predložený doklad musí obsahovať splnenie predmetnej podmienky účasti osobného postavenia. |
33.1 Podľa § 32 ods. 2 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní je potrebne doložiť výpis z registra trestov právnickej osoby, nie starším ako tri mesiace. To neplatí pokiaľ v čase uzatvorenia zmluvy preukázal splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia v zozname hospodárskych subjektov vedené na UVO. |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Gemerská 2, Košice - mestská časť Juh, Košice IV, Košický, Slovenská republika
06.02.2017 08:00 — 27.03.2017 12:00
1,00 súbor
44 450,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
23.01.2017 09:06
27.01.2017 08:30
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
23.01.2017 12:30 - Vstupná ponuka | 44 449,99 | € | Cena s DPH |
27.01.2017 08:29 - Najvýhodnejšia ponuka | 32 400,00 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: