00689726
Obec Malá Tŕňa
Tokajská 25, Malá Tŕňa, 07682, SVK
43823734
HOLLSTAV, s. r. o.
Horná Skotňa 2945 , Kysucké Nové Mesto , 02404, SVK
Materská škola Lienka
stavba z modulov, elektrická prípojka, zdravotechnika
Stavebná práca, Tovar, Služba
1. Materská škola Lienka
|
|
---|---|
Funkcia |
Novovytvorená stavba z modulov bude slúžiť ako funkčne ucelená skupina miestnosti a príslušného zariadenia pre funkčnosť chodu MŠ. . |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Zastavaná plocha budovy | m2 | 324,00 | ||
Obostavaný priestor | m2 | 1056,25 | ||
Podlahová plocha | m2 | 300,45 | ||
Úžitková plocha | m2 | 300,45 | ||
Hrúbka obvodových stien | mm | 250 | ||
Hrúbka protipožiarnych sadrokartónových dosiek | mm | 15 | ||
Hrúbka trapézového plechu T35 | mm | 0,5 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Stručný opis navrhovaného objektu: | Stavba modulovej budovy materskej školy. Nový objekt bude pozostávať z jednej herni, jednej lôžkovejčasti - spálni, jedálne a ostatných príslušných miestností |
Pokračovanie: | Objekt bude zastrešený plochou strechou tvorenou jednotlivými modulmi so sklonom 4% |
Dokumentácia pre stavebné povolenie a realizáciu | |
Architektúra | Prílohy č. : 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09 |
Elektroinštalácia | Prílohy č: 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Energetické hodnotenie -požiadavky | Príloha č. 21 |
Plyn | Prílohy č. 22, 23, 24 |
Protipožiarna bezpečnosť stavby | Prílohy č. 25, 26, 26a, 27 |
Situačný výkres | Príloha č. 28 |
Technické zabezpečenie budovy | Prílohy č.29, 30 |
Ústredné kúrenie | Prílohy č. 31, 32 |
VÝKAZ VÝMER | Prílohy č. 33, 34, 35, 36,37,38 |
Opis jestvujúceho stavu - pozemok: | Objekt sa nachádza v rovinatom pozemku v obci a je umiestnený v zastavanom území |
Pokračovanie: | obce pri spevnenej ceste na voľnom priestranstve a je riešený ako samostatne stojací. Pozemok je vo vlastníctve obce. |
Zemné práce a výkopy | Terén, kde bude postavená novostavba je rovinatý a preto zemné práce pozostávajú z odstránenia krovín a humusu v hrúbke 150mm po celej ploche staveniska. Zemina bude vyvezená na skládku |
Pokračovanie: | a spätne použitá na terénne úpravy okolia objektu a na zásypy. |
Základy | Do stavebných jám, vyhĺbených pri zemných prácach bude nasypaný štrk a následne zhutnený. |
Pokračovanie: | Pod základové pätky a pásy bude realizované štrkové lôžko hrúbky 100 mm a pod modulmi bude násyphrúbky 150 mm |
Pokračovanie: | Základové pásy a pätky budú od úrovne základovej škály po terén realizované z prostého betónu triedy C16/20. Na monolitické základové konštrukcie budú osadené debniace betónové tvárnice |
Pokračovanie: | vyplnené betónovou zmesou |
Stavebná sústava objektu | Jednopodlažná budova o pôdorysových rozmeroch 24m x 15m. Montovaný objekt pozostáva z 12 kskontajnerových modulov. |
Pokračovanie: | Tieto moduly sú vopred vyhotovené a na mieste stavby sa pomocou spojovacích prvkov vzájomnespájajú, čím vytvoria jeden ucelený objekt |
Pokračovanie | Nosnou konštrukciou montovanej časti je oceľový skelet kontajnerového typu zateplený vo zvislýchstenách, podlahe a strope minerálnou vatou. |
Pokračovanie | Každý modul zostavy má vlastnú nosnú oceľovú konštrukciu, ktorá je staticky navrhnutá akosamostatná jednotka prenášajúca zaťaženie z konštrukcie strechy a podlahy do rohov stĺpov anásledne |
Pokračovanie: | prostredníctvom základovej konštrukcie do podložia. Niektoré kontajneri majú navrhnuté aj bočné stĺpikykvôli statickému riešeniu. |
Pokračovanie: | Tepelná izolácia je na báze minerálnej vlny hr. 220 mm, uložená medzi oceľové nosníky z exteriéruopláštené trapézovým pozinkovaným plechom T8 s hrúbkou 0,5 mm, lakovaný vo farbách RAL. |
Pokračovanie: | Z interiérovej strany sú na oceľové nosníky priskrutkované lamelové drevotrieskové dosky OSB3bez povrchovej úpravy hr. 10 mm, do ktorých budú kotvené sadrokart. protipož. dosky v dvoch vrstvách |
Strešná konštrukcia | Sústava plochých striech s krytinou z pozinkovaného plechu, odvod vody z priečne uložených modulov jecez otvory umiestnené v rohoch plastovým zvodom s priemerom 50 mm |
Nenosné konštrukcie | Delenie priestorov v jednotlivých moduloch: ľahkými priečkami hrúbky 2x70 mm, pórobetónovýmitvárnicami hrúbky 100 mm |
Názov |
Úvodné informácie k osobitným požiadavkám |
Stanovené osobitné požiadavky je potrebné chápať ako súvislý text a jednotlivé očíslované riadky sú len technickou záležitosťou a nemajú vplyv na význam a uprednostnenie niektorých podmienok a požiadaviek vo vzťahu k poradiu v akom sú uvedené. |
Vyhlásenia dodávateľa, povinnosti a záväzky dodávateľa súvisiace s plnením Zmluvných podmienok a s priamou realizáciou diela |
1. Dodávateľ sa zaväzuje na svoje náklady a na svoje nebezpečenstvo vykonať-zrealizovať dielo v uvedenom rozsahu s požadovanými špecifikáciami a v požadovanej kvalite a zabezpečiť a uskutočniť všetky s tým súvisiace činnosti a služby zabezpečujúce riadne plnenie predmetu zákazky - realizáciu diela. |
2. Dodávateľ vyhlasuje, že je: |
Spoločnosťou, ktorej predmetom podnikania je stavebná činnosť v plnom rozsahu zodpovedajúca predmetu zákazky a je oprávnený uzavrieť túto Zmluvu o dielo (ďalej aj ako "Zmluva") spoločnosťou odborne spôsobilou na vykonanie Diela v zmysle príslušných platných všeobecne záväzných právnych predpisov a v zmysle technických noriem Slovenskej republiky. |
3. Dodávateľ predloží najneskôr do 5 pracovných dní po uzavretí zmluvy: |
- platný certifikát systémov manažérstva kvality podľa ISO 9001, resp. jeho ekvivalent vydaný nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie noriem zabezpečenia kvality s možnosťou využitia zabezpečenia kvality vyplývajúcej z eur. noriem. Nedodržanie sa považuje za podstatné porušenie zmluvy |
4. Ak Dodávateľ nedoručí dokumenty - požadované kópie certifikátov uvedených v bode 3 a v lehote podľa bodu 3 považuje to Objednávateľ za podstatné porušenie Zmluvy s možnosťou uplatnenia zmluvnej pokuty vo výške 5 000 EUR a využitia inštitútu odstúpenia od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok |
5. ak sa preukáže, že ku dňu uzavretia zmluvy, alebo v priebehu plnenia zmluvy - realizácie diela, nepravdivosť vyhlásenia Dodávateľa podľa bodu 2, považuje to objednávateľ za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou uplatnenia zmluvnej pokuty vo výške 5 000 EUR a využitia inštitútu odstúpenia od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok |
6. Dodávateľ je povinný dodržiavať počas celej doby realizácie diela - plnenia predmetu zákazky a plnenia podmienok tejto zmluvy príslušné platné všeobecne záväzné právne predpisy technické normy SR a EÚ vzťahujúce sa k vykonaniu diela, ustanovenia zákona zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v platnom znení |
7. Dodávateľ môže zabezpečovať realizáciu Diela prostredníctvom subdodávateľov a v takom prípade je povinný doručiť Objednávateľovi najneskôr tri (3) pracovné dni pred nástupom subdodávateľa na výkon realizácie časti Diela informáciu o subdodávateľovi v požadovanom rozsahu : |
- Identifikáciu subdodávateľa, obchodné meno, sídlo, kontaktná osoba; identifikácia a opis časti realizácie Diela, ktoré bude subdodávateľ realizovať; doklad o oprávnení subdodávateľa, že spĺňa podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. |
8. Dodávateľ potvrdzuje, zaväzuje sa a zodpovedá za to, že on a ním nominovaní subdodávatelia, ktorí sa budú podieľať na realizácií časti Diela, disponujú všetkými licenciami, povoleniami a živnostenskými oprávneniami potrebnými pre vykonávanie všetkých prác a dodávok v súlade s touto Zmluvou. |
9. Dodávateľ nie je oprávnený zadať realizáciu Diela subdodávateľovi/subdodávateľom v 100 % rozsahu Diela |
10. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo bude realizovať a Dielo bude zhotovené podľa týchto zmluvných podmienok v požadovanom rozsahu a v požadovanej kvalite a lehotách a podľa: |
- špecifikácie, technických parametrov a opisu uvedeného v tejto Zmluve, podľa projektovej dokumentácie a výkazu výmer (neoceneného) a inej sprievodnej dokumentácie a dokladov, rozhodnutí a príslušných povolení, nevyhnutných na začatie realizácie diela, ktoré mu doručí objednávateľ najneskôr do päť dní po uzavretí zmluvy, pokiaľ nie je určené v zmluve inak, |
-alebo v primeraných lehotách, ktoré reálne vzhľadom na vydanie týchto dokladov, dokumentov alebo sprievodnej dokumentácie ich doručenie reálne umožnia. |
11.Doručená projektová dokumentácia, podrobný výkaz výmer (neocenený/ocenený) a iná sprievodná dokumentácia, doklady a dokumenty poskytnuté Objednávateľom/Dodávateľom po uzavretí zmluvy a poskytované počas realizácie diela tvoria a budú tvoriť neoddeliteľnú súčasť tejto zmluvy |
12. Dodávateľ potvrdzuje, že sa oboznámil s opisom predmetu zákazky, jeho technickou a funkčnou špecifikáciou uvedenou v zmluve a sú mu známe zmluvné podmienky a požiadavky na realizáciu diela a nemá k tomu výhrady |
13. Dodávateľ vyhlasuje a potvrdzuje, že Cena za realizáciu Diela je stanovená s ohľadom na možné chybné (nedostatočné) určenie postupov a/alebo materiálov a/alebo technológií obsiahnutých v obsahu tejto zmluvy a bola stanovená ako reálna za realizáciu diela v požadovanom rozsahu, kvalite a lehote |
14. Cena za Dielo zahŕňa všetky nevyhnutné náklady spojené s realizáciou Diela , s dodaním nevyhnutných materiálov, poskytnutím nevyhnutných služieb a nevyhnutných stavebných prác na riadne splnenie a realizáciu Diela podľa požiadaviek a technickej špecifikácie uvedenej v tejto zmluve a dostupnej dokumentácie potrebnej na realizáciu Diela; Všetky náklady za: materiály, transport, energie, náklady na zariadenia a stroje, údržbu prístupových ciest, náklady na odstránenie odpadov, náklady na robotníkov a špecialistov ako aj ostatné náklady súvisiace s realizáciou Diela |
15. Dodávateľ berie na vedomie a nemá výhrady proti skutočnostiam: |
- podmienky a požiadavky na realizáciu Diela boli stanovené s ohľadom na možné chybné (nedostatočné) určenie postupov a/alebo materiálov a/alebo technológií obsiahnutých v špecifikácií a v podmienkach uvedených v zmluve |
- že v prípadné práce naviac, ktoré budú nevyhnutné na realizáciu Diela, zabezpečí ich bez nároku na náhradu za ich plnenie, bez nároku na navýšenie ceny a zmenu termínu plnenia, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak |
- že zo svojho postavenia odborníka v danej oblasti, tieto skutočnosti sú mu známe a cenu za predmet plnenia - cenu za Dielo stanovil podľa opisu predmetu zákazky a technickej a funkčnej špecifikácie a daných podmienok zmluvy |
16. Objednávateľ môže uznať náklady na vykonanie prác, ktoré neboli zahrnuté v Zmluve a sú nevyhnutné na riadne plnenie Zmluvy, ak sa ich potreba objektívne preukáže, a ak sa dohodnú zmluvné strany , a to formou písomného dodatku k Zmluve pri splnení a dodržaní |
17. Dodávateľ sa zaväzuje za podmienok špecifikovaných v Zmluve, zhotoviť pre Objednávateľa Dielo v rozsahu podľa danej technickej a funkčnej špecifikácie a podľa podmienok určených v tejto zmluve ako aj v zmysle poskytnutých - doručenej projektovej dokumentácie a výkazu výmer , dokumentov, inej sprievodnej dokumentácie a v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a s platnými technickými a technologickými normami |
18. Dodávateľ pred uzavretím zmluvy zvážil a odborne posúdil všetky riziká spojené s realizáciou Diela, zobral do úvahy rozsah potrebných materiálov, rozsah prác a služieb potrebných na riadnu realizáciu Diela podľa zmluvných podmienok a dostupnej dokumentácie pre realizáciu Diela |
19. Dodávateľ sa zaväzuje vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť zhotoviť a Objednávateľovi odovzdať Dielo a Objednávateľ sa zaväzuje Dielo prevziať a poskytnúť Dodávateľovi nevyhnutnú súčinnosť v súlade so Zmluvou. |
20. Dodávateľ sa zaväzuje, že pri realizácii diela nepoužije: |
- žiadne materiály, zariadenia, technológie alebo technické riešenia, ktoré by boli odlišné od podkladov poskytnutých alebo schválených Objednávateľom, zmena materiálov, technológie alebo technických riešení a postupov je možná, len ak bude najskôr písomne schválená technickým dozorom Objednávateľa a to zápisom v stavebnom denníku a kvalita bude minimálne na úrovni špecifikovanej v technickej špecifikácii |
- pokiaľ na niektorú dodávku alebo jej časti neboli dohodnuté osobitné technické podmienky pre voľbu materiálov a výrobkov určených k vykonaniu Diela, musia dosahovať vlastnosti a technické a technologické parametre určené Projektovou dokumentáciou a príslušnými právnymi normami |
21. Dodávateľ vyhlasuje, že mu je známe technické riešenie Diela, že sa oboznámil s požiadavkami Objednávateľa, preštudoval všetky dostupné podklady a má potrebné údaje súvisiace s predmetom plnenia podľa Zmluvy |
22. Dodávateľ je oprávnený použiť podklady pre realizáciu Diela (vydané stavebné povolenie, vzťahujúce sa na Dielo, Projektová dokumentácia, Výkaz výmer) výhradne pre účely plnenia tejto Zmluvy. |
23. Dodávateľ je povinný upozorniť Objednávateľa na chyby v Projektovej dokumentácie a ostatných podkladov ktoré súvisia realizáciu Diela najneskôr do času, kedy má dôjsť k výkonu realizácie časti Diela, ktorej sa chybná a/alebo nepresná Projektová dokumentácia a/alebo iný podklad k zhotoveniu týka,tieto zistenia na vlastné náklady odstrániť a zabezpečiť riadne a včasné vykonanie Diela vrátane zistených nepresností, ak ich plnenie sú nevyhnutné na riadne splnenie Diela, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak |
24. Objednávateľ sa zaväzuje poskytnúť Dodávateľovi najneskôr do 5 dní po uzatvorení zmluvy: kompletné paré projektovej dokumentácie a neocenený výkaz výmer a inú sprievodnú dokumentáciu a povolenia nevyhnutné pre riadne plnenie diela. |
25. Dodávateľ je povinný najneskôr do 7 pracovných dní po prevzatí neoceneného výkazu výmer a projektovej dokumentácie podľa bodu 25 doručiť Objednávateľovi ocenený výkaz výmer, vo formáte MICROSOFT EXCEL alebo inom editovateľnom formáte (na nosiči USB, alebo CD) a v listinnej forme a statický posudok k modulom použitým na stavbu diela |
-Ak Dodávateľ nedoručí Objednávateľovi ocenený výkaz výmer v stanovenej lehote a podľa požiadavky Objednávateľa uvedenej v bode 25 a ďalších uvedených podmienok viažúcich sa k oceneniu výkazu výmer, považuje to Objednávateľ za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou uplatnenia zmluvnej pokuty vo výške 1 000 EUR a využitia inštitútu odstúpenia od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok |
26. Prevzatie staveniska a Termín realizácie Diela - začatie prác na realizácií Diela |
-Termín realizácie Diela je stanovený - najneskôr do sedem (7) mesiacov od dňa protokolárne odovzdaného a prevzatého Staveniska |
- Dodávateľ prevezme Stavenisko od Objednávateľa najneskôr do desiatich (10) kalendárnych dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto Zmluvy, pričom túto skutočnosť zmluvné strany potvrdia v Protokole o odovzdaní a prevzatí Staveniska , podpísanou zástupcami oboch zmluvných strán |
- O odovzdaní a prevzatí Staveniska bude vyhotovený aj zápis v stavebnom denníku , ktorého vedenie sa začína k momentu odovzdania a prevzatia Staveniska |
27. Dodávateľ začne s výkonom stavebných prác určených na zhotovenie Diela najneskôr do desiatich (10) pracovných dní odo dňa prevzatia Staveniska |
28. Dodávateľ riadne vykoná a odovzdá Dielo Objednávateľovi najneskôr sedem (7) mesiacov odo dňa prevzatia Staveniska v rozsahu diela po tejto Zmluvy, pokiaľ sa na zmene termínu alebo rozsahu plnenia a realizácie diela nedohodnú zmluvné strany inak |
29. Dodávateľ sa bezodkladne po prevzatí Staveniska zaväzuje a je povinný zabezpečiť na Stavebnom pozemku inštaláciu meracích zariadení na spotrebu energií a vody, a iných médií, ktoré bude čerpať z účelom riadneho plnenia Zmluvy a realizácie Diela |
30. Dodávateľ na Stavenisku počas realizácie diela a až do ukončenia Zmluvy riadnym odovzdaním a prevzatím Diela je povinný Stavenisko označiť na vlastné náklady a v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a je povinný zabezpečiť Stavenisko tak, aby počas výkonu prác v pracovných dňoch a tiež v období pracovného pokoja, na stavbe nedošlo k poškodeniu a ohrozeniu života, zdravia a majetku tretích osôb |
31. Dodávateľ je povinný označiť stavbu umiestnením informačnej tabule , ktorá bude obsahovať nasledovné informácie a údaje: - text s názvom stavby, obchodné meno Objednávateľa/jeho názov/sídlo Objednávateľa/kontaktné údaje a kontaktnú osobu Objednávateľa, meno zodpovedného stavbyvedúceho (aj kontakt) ako aj prípadné ďalšie informácie požadované všeobecne záväznými právnymi predpismi |
32 Dodávateľ je povinný bez zbytočného odkladu: najneskôr však do troch (3) kalendárnych dní písomne informovať Objednávateľa o vzniku akejkoľvek skutočnosti, ktorá bráni alebo sťažuje realizáciu Diela, a ktorá by mohla mať vplyv na termín realizácie diela; ak hrozí, že dôjde zo strany Dodávateľa k omeškaniu prác v termínoch určených v Zmluve, je povinný posilniť výrobné a technické kapacity k eliminácii časového sklzu, resp. zahájiť viaczmenné práce, a to všetko bez nároku na zvýšenú odmenu - zvýšenie ceny Diela |
Cena Diela |
33. Cena Diela - Plnenia predmetu zákazky zahrňuje všetky náklady Dodávateľa pri vykonávaní Diela podľa špecifikácie uvedenej v tejto Zmluve a podľa jej príloh a zahŕňa: |
- všetky materiálové, mzdové, dopravné a vedľajšie mat. náklady, príslušenstvo, stroje, prístroje, nástroje a stavebné pomocné materiály, ktoré sú potrebné na vykonanie prác, náklady na zabezpečenie ochrany a bezpečnosti staveniska a majetku objednávateľa,náklady na vyhotovenie projektu skutočného vyhotovenia Diela (ktorý po jeho odovzdaní Diela doručí Objednávateľovi v jednom vyhotovení); náklady spojené so zabezpečením vydaní nevyhnutných rozhodnutí a certifikátov, potrebných pre riadne odovzdanie Diela |
- náklady na zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci podľa príslušných predpisov (BOZP); pre zamestnancov Dodávateľa a pre zamestnancov jeho subdodávateľov |
- náklady spojené s odvozom a likvidáciou stavebnej sute, a vzniklého odpadu pri realizácií Diela a v súvislosti s plnením predmetu zákazky |
- náklady spojené so zabezpečením revízií a vyhotovením revíznych správy, ak ich potreba vyplynie pri realizácií Diela |
- náklady spojené so zabezpečením záručných listov v kópii, návodov na údržbu a použitie výplňových konštrukcií, ak sa vyžadujú pre plnenie Diela |
- doklady a certifikáty na akúkoľvek časť Diela, ak si to plnenie a realizácia Diela vyžaduje a/alebo ak pokiaľ sa takéto doklady v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo technickými normami a stavebným konaním vyžadujú; |
- náklady spojené s poskytnutím záruky na realizované Dielo, v dôsledku porušenia povinnosti Dodávateľom; |
- náklady vypratanie Staveniska a odvoz stavebného odpadu a sute a náklady spojené s uvedením staveniska a jeho priľahlých časti do riadneho pôvodného stavu |
- náklady na zriadenie ochranného koridoru pre chodcov a náklady na zriadenie Staveniska a jeho likvidáciu; a uvedenie priestorov staveniska do pôvodného stavu ak je to relevantné a potrebné v zmysle dokumentov súvisiacich s realizáciou Diela |
- akékoľvek ďalšie vedľajšie rozpočtové náklady (najmä ale nie výlučne mimo Stavenisková doprava, územné vplyvy, prevádzkové vplyvy); a iné náklady, ktoré vzniknú Dodávateľovi pri realizácii Diela podľa Zmluvy; |
34. Ak cena Diela - cena za predmet plnenia zmluvy bude o 30 % nižšia ako je výška zdrojov určených Objednávateľom na predmet Diela, je Dodávateľ povinný predložiť a to aj bez výzvy objednávateľa písomne v listinnej forme v lehote najneskôr do piatich (5) pracovných dní doklady, dokumenty a vyjadrenie, ktorým preukáže a bude deklarovať že je schopný a že je reálne realizovať Dielo podľa požiadaviek uvedených v Zmluve a v stanovenej kvalite a v určenej lehote za Zmluvnú cenu uvedenú v zmluve |
35. Dodávateľ potvrdzuje a zaručuje, že Cena Diela uvedená v zmluve a následne doručená a potvrdená podľa oceneného výkazu výmer je úplná a záväzná |
36. Dodávateľ, ktorý predloží ponuku ako neplatca DPH t. z. bez DPH, prehlasuje, že v prípade zmeny postavenia dodávateľa na platcu DPH je ním predložená kontraktačná cena konečná a nemenná a bude považovaná na úrovni s DPH. |
37. V prípade vzniku potreby činností, prác naviac nevyhnutných na riadnu realizáciu Diela, ktoré Dodávateľ v čase uzatvorenia Zmluvy z akýchkoľvek dôvodov nepredvídal, tieto zrealizuje dodávateľ riadne a : |
- nevzniká mu nárok na úhradu nákladov spojených s ich realizáciou, nevyhnutnou na riadne plnenie Diela, na zmenu Ceny diela a zmenu termínu ukončenia, pokiaľ sa na zmene Ceny diela z titulu realizácie týchto prác a na zmene termínu plnenia - realizácie Diela, z uvedeného dôvodu zmluvné strany nedohodnú inak |
38. Objednávateľ môže uznať náklady na vykonanie prác, ktoré neboli zahrnuté v zmluve, ale sú nevyhnutné na riadne plnenie Diela, ak sa ich potreba objektívne preukáže a ak sa na tom zmluvné strany dohodnú a to formou písomného dodatku pri splnení a dodržaní príslušných ustanovení zákona o verejnom obstarávaní, VZP OPET-u. |
39. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade ak sa niektoré práce podľa Výkazu výmer nevykonajú, alebo vykonajú v menšom rozsahu, Dodávateľ tieto nevykonané práce nebude Objednávateľovi fakturovať a uplatňovať si za ne úhradu |
40. Dodávateľ nie je, bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa, oprávnený postúpiť akúkoľvek pohľadávku voči Objednávateľovi na tretiu osobu, nie je oprávnený jednostranne započítať akúkoľvek svoju pohľadávku voči pohľadávke Objednávateľa, nie je oprávnený jednostranne započítať akúkoľvek svoju pohľadávku voči pohľadávke Objednávateľa, pokiaľ sa na tom zmluvné strany nedohodnú inak |
Forma úhrady |
41. Dodávateľ je oprávnený vystaviť faktúru za čiastočne zrealizované časti diela - maximálne v počte 4 častí, po vykonaných a Objednávateľom odsúhlasených prácach. |
42. Objednávateľ uhradí čiastkové faktúry za zrealizované práce Dodávateľovi, na základe vystavených, doručených a odsúhlasených faktúr, bezhotovostným prevodom na bankový účet dodávateľa. Objednávateľ neposkytuje Dodávateľovi počas realizácie Diela zálohové platby |
43. Dodávateľ je oprávnený vystaviť faktúru (daňový doklad) na príslušnú časť najskôr ku dňu podpísania protokolu o odovzdaní a prevzatí príslušnej časti. Podkladom pre vystavenie faktúry je Protokol a súpis skutočne realizovaných prác potvrdený oboma zmluvnými stranami a bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť vystavenej faktúry. |
44.Faktúra vystavená Dodávateľom musí byť vyhotovená v súlade s ustanovením § 71 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. Splatnosť vystavenej a doručenej faktúry je určená touto zmluvou a podmienkami OPET-u, Všeobecnými zmluvnými podmienkami a začína plynúť od nasledujúceho dňa po jej riadnom doručení Objednávateľovi |
45. Objednávateľ má právo zadržať 10 % zo sumy bez DPH z vystavenej faktúry a to na zabezpečenie nákladov spojených za odstránenie vád diela, alebo úhradu časti alebo celej hodnoty zmluvných pokút |
46. Zadržanú čiastku vráti - uvolní Objednávateľ Dodávateľovi |
- do 15 dní ak nenastali dôvody na jej zadržanie z titulu úhrady nákladov na odstránenie vád, všetko po protokolárnom odovzdaní a prevzatí Diela, do 3 dní po odstránení vád Diela alebo po úhrade zmluvnej pokuty alebo iných sankcií uplatnených podľa zmluvy |
- do 3 dní po odstránení vád Diela alebo po úhrade zmluvnej pokuty alebo iných sankcií uplatnených podľa zmluvy |
Zmluvné pokuty, dôvody uplatnenia zmluvných pokút, spôsob, forma a lehoty na ich úhradu: |
47. Objednávateľ je oprávnený uplatniť voči Dodávateľovi zmluvné pokuty podľa tejto Zmluvy z dôvodov podstatného porušenia zmluvy - zmluvných podmienok ako aj z nasledovných dôvodov a v uvedenej výške ak Dodávateľ : |
a) bude v omeškaní s vykonávaním a odovzdaním diela vo výške 0,50% z ceny diela a to aj za každý začatý deň omeškania |
b) nepredloží informácie spojené so subdodávateľom vo výške 200 eur, za každý deň omeškania poskytnutia danej informácie a zmluvnú pokutu vo výške 5 000 eur ak takúto informáciu neposkytne vôbec a Objednávateľ zistí výkon činnosti subdodávateľom |
c) ak najneskôr tri (3) dni pred odovzdaním Diela objednávateľovi neodstráni z miesta vykonávania diela, ako aj z ostatných pozemkov, resp. objektov nachádzajúcich sa v mieste plnenia všetok odpad a znečistenie, ktoré spôsobil alebo vytvoril pri vykonávaní diela a všetok nepoužitý materiál, výrobky a veci, všetky nástroje, prístroje, resp. zariadenia, ktoré používal na vykonávanie diela |
a to ani po písomnej výzve Objednávateľa a nezabezpečí nápravu do 24 hod. , je možné uplatniť zmluvnú pokutu vo výške 1000,- € za každý začatý deň omeškania. |
d) ak bude v omeškaní s odstránením vád, ktoré je povinný odstrániť podľa tejto Zmluvy, je možné uplatniť zmluvnú pokutu vo výške 0,50% z ceny diela za každý začatý deň omeškania s odstránením vád |
e) ak v prípade ceny Diela, ktorá je nižšia ako 30 % od výšky zdrojov určených Objednávateľom na predmet Diela, nepredloží Dodávateľ v stanovenej lehote doklady, dokumenty a vyjadrenie v zmysle bodu 34: |
- o schopnosti a reálnosti realizácie Diela podľa požiadaviek uvedených v zmluve a v stanovenej kvalite a v určenej lehote za Zmluvnú cenu uvedenú v zmluve a /alebo ich obsahom nepreukáže reálnosť realizácie Diela za danú cenu alebo dané doklady, dokumenty a vyjadrenie predloží ale tieto nebudú objektívne preukazovať jeho schopnosť reálne realizovať dielo podľa požiadaviek uvedených v tejto Zmluve a v stanovených lehotách - môže uplatniť pokutu vo výške 5000,- EUR |
48. Zmluvnú pokutu/pokuty uplatnenú Objednávateľom je povinný Dodávateľ vždy uhradiť do 15 dní po doručení písomnej výzvy na jej úhradu. Zmluvná pokuta sa uplatňuje v príslušnej výške bez DPH |
49. Uplatnením Zmluvných pokút podľa vyššie uvedených bodov nie sú dotknuté oprávnenia Objednávateľa na uplatnenie ďalších sankcií a zmluvných pokút v zmysle zmluvy, Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, podľa obchodného zákonníka a iných právnych predpisov |
50. Objednávateľ je oprávnený nechať sa zastupovať stavebným dozorom, konzultantskou spoločnosťou alebo projektantom. Rozsah práv a povinností každého zástupcu Objednávateľa bude presne vymedzený v písomnom plnomocenstve, ktoré bude poskytnuté Dodávateľovi. Objednávateľ do päť pracovných (5) dní po účinnosti zmluvy oznámi Dodávateľovi meno osoby, ktorá bude vykonávať stavebný dozor. |
51. Dodávateľ je povinný doručiť do päť pracovných (5) dní po uzavretí zmluvy oznámenie o určení kontaktej osoby, ktorá bude určená na zastupovanie Dodávateľa a na konanie vo veciach zmluvy a to po celý čas jej trvania ktoré bude obsahovať plnomocenstvo s presne určeným rozsahom práv a povinností a kompetencií na konanie v mene Dodávateľa |
52. Dodávateľ je povinný určiť do päť pracovných dní (5) dní od dňa uzavretia zmluvy osobu stavbyvedúceho. Stavbyvedúci musí byť bezúhonný a musí svojimi odbornými a profesionálnymi znalosťami a dĺžkou praxe zaručovať riadne a včasné splnenie povinností Dodávateľa. Doloží aj doklad o oprávnenosti vykonávať činnosť stavbyvedúceho a životopis stavbyvedúceho v ktorom sa preukáže minimálna prax 5 rokov v danom odbore |
53. Dodávateľ pri zmene určenej osoby stavbyvedúceho je povinný túto zmenu písomne listinne /alebo elektronicky oznámiť Objednávateľovi a to najneskôr tri dni pred nástupom novej osoby stavbyvedúceho, pričom predloží doklady o novom stavbyvedúcom tak ako sú uvedené v bode 52. |
54. Dodávateľ alebo jeho zástupca a stavbyvedúvi sa zúčastni na poradách vyvolaných Objednávateľom v rámci plnenia zmluvy , koordinačných porádách a kontrolných dňoch organizovaných Objednávateľom |
55. Objednávateľ je povinný preukázateľne doručiť Dodávateľovi pozvanie na dané stretnutie, v rozsahu určenia : |
- miesta a termín konania koordinačných porád a kontrolných dní; určenia osôb, ktorých účasť zo strany Dodávateľa vyžaduje; určenia osôb, ktoré sa zúčastnia za Objednávateľa; predmet a rokovania a príslušné potrebné materiály a dokumenty súvisiace s predmetom rokovania a to najneskôr päť (5) dni pred samotným stretnutím, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak |
Stavebný denníík, obsah stavebného denníka, kompetencie , práva a povinnosti viažuce sa k vedeniu a obsahu stavebného denníka |
56. Stavebný denník je vedený na stavbe a zapisujú sa doň všetky rozhodujúce skutočnosti týkajúce sa realizácie Diela. Zástupca Dodávateľa je povinný umožniť prístup stavebnému dozoru Objednávateľa k denným záznamom v stavebnom denníku na posúdenie a vyjadrenie a inému určenému zástupcovi Objednávateľa |
-v prípade zaznamenania udalosti vyžadujúcej si okamžité riešenie a rozhodnutie Objednávateľa vo veci, je zástupca Dodávateľa povinný bezodkladne oboznámiť s daným stavom priamo aj stavebný dozor, dozor Objednávateľa na stavbe. |
- zástupca Objednávateľa je povinný najneskôr do päť (5) pracovných dní odo dňa vykonania záznamu v stavebnom denníku uviesť/vyjadriť svoj súhlas, prípadne nesúhlas, s obsahom predloženého denného záznamu a to aj s uvedením dôvodu nesúhlasu. V prípade, ak sa Objednávateľ v stanovenej lehote k záznamu Dodávateľa nevyjadrí, platí, že so záznamom a/alebo navrhovaným riešením a konaním vo veci záznamu súhlasí |
57. Stavebný denník sa bude viesť odo dňa prevzatia a odovzdania staveniska až do doby protokolárneho odovzdania a prevzatia Diela Objednávateľom a v prípade zistenia vád alebo nedorobkov až do ich riadneho odstránenia |
58. Stavebný denník musí byť na stavbe Diela trvalo prístupný Objednávateľovi a/alebo zástupcovi Objednávateľa. |
59. Dodávateľ je povinný vopred písomne v listinnej alebo elektronickej forme a /alebo zápisom v stavebnom denníku vyzvať Objednávateľa na vykonanie kontroly prác, ktoré v ďalšom pracovnom postupe budú zakryté alebo sa stanú neprístupnými. Výzva musí byť doručená Objednávateľovi najneskôr tri (3) pracovné dni vopred, pred vykonaním predmetných prác |
60. Nebezpečenstvo vzniku škody na Diele prejde na Objednávateľa dňom protokolárneho odovzdania a prevzatia Diela, pokiaľ sa nedohodnú zmluvné strany inak |
Ďalšie povinností, práva a oprávnenia pri realizácií Diela |
61. Dodávateľ nie je oprávnený pri realizácii Diela použiť náhradné materiály a výrobky oproti stanoveným v tejto zmluve a v doručenej Projektovej dokumentácii a sprievodných dokumentov bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa alebo oprávnenej osoby Objednávateľa. |
62. Objednávateľ prehlasuje, že pri realizácii diela budú účastné iba osoby, ktoré majú uzatvorený pracovno- právny vzťah s Dodávateľom, alebo subdodávateľom. Zodpovednosť za porušenie je v plnom rozsahu na Dodávateľovi. |
63. Objednávateľ môže žiadať od Dodávateľa odvolanie subdodávateľa z realizácie časti Diela ak nastane jedna, alebo viac skutočnosti nižšie uevedených : |
- subdodávateľ koná a vykonáva činnosť v rozpore s touto zmluvou a s požiadavkami alebo pokynmi Objednávateľa, stratil schopnosť vykonávať činnosti na realizácií Diela alebo svojím konaním/zdržaním sa konania spôsobil alebo mohol spôsobiť škodu Objednávateľovi |
64. Nahradenie nového subdodávateľa/alebo nominovanie nového subdodávateľa na realizáciu diela vždy podlieha súhlasu Objednávateľa, ktorý je povinný sa k nemu vyjadriť do troch dní po nahlásení zmeny/nového subdodávateľa. Nový subdodávateľ je povinný predložiť doklady v zmysle bodu 7 a musí spĺňať všetky podmienky a požiadavky viažuce sa k oprávnenosti vykonávať činnosti spojené s realizáciou časti Diela, ktoré v zmysle zmluvy s Dodávateľom majú v prospech Objednávateľa vykonať |
65. Dodávateľ v plnom rozsahu zodpovedá za dodržiavanie právnych predpisov vzťahujúcich sa na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a ochranu životného prostredia svojich pracovníkov / zamestnancov a iných osôb vykonávajúcich svoju činnosť pre Dodávateľa, pracovníkov / zamestnancov subdodávateľa Dodávateľa a je povinný vykázať zo Staveniska všetky osoby, ktoré odmietajú podmienky zmluvy a príslušné predpisy dodržiavať dodržiavať alebo ich porušujú |
66. Dodávateľ zabezpečí, aby všetci jeho pracovníci a pracovníci jeho subdodávateľov, ktorí sa podieľajú na realizácií Diela absolvovali právnymi predpismi ustanovené školenia alebo mali príslušné platné oprávnenia, atesty a osvedčenia, ktoré sa na realizáciu danej časti Diela, na ktorej sa budú podieľať vzťahujú |
67. Dodávateľ je povinný v prípade nehody, pracovného úrazu alebo inej podobnej udalosti, ktorá nastane na stavenisku počas realizácie diela postupovať v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a je povinný okamžite upovedomiť Objednávateľa, resp. oprávnenú osobu Objednávateľa o pracovných úrazoch, škodách na vybavení objekte v mieste realizácie Diela , neoprávnených zásahoch na stavenisku alebo inej udalosti, ktorá má vplyv a súvisí s riadnym plnením Diela |
68. Dodávateľ sa zaväzuje, že v prípade, ak ako Dodávateľ predmetnej zákazky bude potrebovať navýšiť svoje kapacity pre realizáciu predmetnej zákazky, v takomto prípade zamestná na realizáciu predmetnej aktivity osoby dlhodobo nezamestnané v mieste realizácie zákazky ( v poradí obec, okres, VÚC) |
69. V prípade, že sa Dielo bude realizovať v obci z Atlasu róm. komunít 2013, sa Dodávateľ zaväzuje, že požiadavku na uplatnenie sociálneho aspektu uvedenú vyššie, bude podľa Partnerskej dohody SR na roky 2014 - 2020 uplatňovať vo vzťahu k inklúzii Marginalizovaných rómskych komunít (ďalej len MRK) t. j. pri zákazkách realizovaných v obciach z Atlasu rómskych komunít 2013, bude sociálne hľadisko uplatňovať vo vzťahu k inklúzii MRK |
70. Pokiaľ z opisu predmetu zákazky, alebo projektovej dokumentácie, doručeného výkazu výmer alebo v inej sprievodnej dokumentácie, ktorá bola poskytnutá po a známa Dodávateľovi vyplýva priame alebo nepriame označenie stavebného postupu ( výrobku alebo výrobcu), Objednávateľ : |
- umožňuje ekvivalentné plnenie, za ktoré bude považovať stavebný postup (výrobok) rovnakých alebo vyšších parametrov a ak ich uplatnenie nebude v rozpore s inými predpismi a rozhodnutiami príslušných orgánov ,ak dodávateľ ponúkne ekvivalentný predmet plnenia, zaväzuje sa spolu s jeho dodaním predložiť potvrdenie, že ním ponúkaný stavebný postup/ výrobok je ekvivalentný v požadovaných technických parametroch a výbave |
Ďalšie povinnosti Dodávateľa a následky ich neplnenia, zmluvné pokuty a sankcie |
71. Dodávateľ najneskôr do 10 dní po uzavretí zmluvy je povinný uzatvoriť poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú podnikateľa minimálne do výšky hodnoty Diela. Na preukázanie splnenia podmienky je povinný predložiť kópiu poistnej zmluvy a kópiu dokladu o uhradení poistnej zmluvy |
72. Ak Dodávateľ nepredloží dokumenty viažuce sa k poisteniu v stanovenej lehote/alebo v požadovanom rozsahu, alebo Objednávateľ preukázateľné zistí, že s priebehu realizácie Diela, poistenie bolo ukončené považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou uplatnenia zmluvnej pokuty za podstatné porušenie zmluvných podmienok - zmluvy a to vo výške 5 000 eur a uplatnenia inštitútu odstúpenia od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok |
73.Porušenie zmluvných podmienok, ktoré majú vplyv na riadne plnenie zmluvy, na dodržanie termínu odovzdania riadne splneného a realizovaného diela oprávňuje Objednávateľa uplatniť jednorázovo voči Dodávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 10 % z ceny Diela. |
74. Uplatnením zmluvnej pokuty podľa bodu 74. nie je dotknutý nárok Objednávateľa voči dodávateľovi na náhradu škody, ktorú svojím konaním, nekonaním spôsobil Objednávateľovi Dodávateľ, alebo ním nominovaný subdodávateľ, ktorému bolo zo strany Dodávteľa umožnené konanie a realizácia časti Diela. |
75. Zmluva nadobudne platnosť a účinnosť v zmysle ustanovení Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u |
76. Zmluva sa končí: |
a.) riadnym splnením všetkých práv a povinnosti zmluvných strán, odovzdaním zrealizovaného diela podľa týchto zmluvných podmienok v požadovanom rozsahu, kvalite a lehotách |
b) odstúpením od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok, ktoré ako podstatné porušenie označil v zmluve Dodávateľ |
c) odstúpením od zmluvy z dôvodov a za podmienok uvedených vo Všeobecných zmluvných podmienkach OPET-u |
d) ukončením zmluvy dohodou zmluvných strán - pre ukončenie zmluvy dohodou zmluvných strán sa vyžaduje vyhotovenie dohody o ukončení zmluvy v písomne v listinnej forme, ktorá bude obsahovať podstatné náležitosti súvisiace s ukončením zmluvy a vysporiadaním záväzkov zmluvných strán |
77. Dodávateľ je povinný strpieť výkon kontroly/auditu súvisiaceho s dodaným tovarom kedykoľvek počas plnenia predmetu zákazky a v nevyhnutnej dobe aj po ukončení zmluvy a poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť pri výkone kontroly/auditu. ak to bude aktuálne |
78. Dodávateľ berie na vedomie a rešpektuje, že zákazka môže byť predmetom administratívnej kontroly procesu verejného obstarávania zo strany poskytovateľa finančných prostriedkov |
79. Uplatnením zmluvných pokút v stanovenej výške nie sú oprávnenia Objednávateľa na uplatnenie sankcií, penále, pokút a na náhradu škody, všetko v znení Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, zákona o verejnom obstarávaní, Obchodného zákonníka a iných platných právnych predpisov |
80. Zmenu zmluvy - Dodatok je možné uzatvoriť len ak jeho obsah nebude: v rozpore so zmluvnými podmienkami tejto zmluvy a OPET, nebude zvýhodňovať Dodávateľa a nebude uzatvorený v rozpore s ustanoveniami zákona o verejnom obstarávaní. Akákoľvek zmena zmluvných podmienok je možná len na základe písomne uzatvoreného dodatku - Zmena zmluvy, ktorá bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť zmluvy. |
81. V každom prípade, kde sú uvedené špecifikácie navrhovaných výrobkov, materiálov alebo zariadení pomocou odkazu na konkrétnu značku, alebo výrobcu platí, že môže byť ponúknutý a bude akceptovaný aj iný – ekvivalentný výrobok alebo materiál, ak spĺňa požadované charakteristiky ako sú uvedené v zmluve/ technickej špecifikácii a ak predložené ekvivalentné riešenie bude zabezpečovať výhodnejšie funkcionality a funkčnosť predmetu zákazky ako sú požiadavky verejného obstarávateľa na funkčnosť predmetu zákazky/zmluvy, predložené ekvivalentné riešenie nesmie vyžadovať iné vedľajšie náklady. |
83. Požaduje sa predložiť rozpis sadzby DPH a ceny s DPH alebo bez DPH, ktorá ako údaj v zmluve chýba v prípade plnenia zahŕňajúce rôzne sadzby DPH do 7 dní od uzavretia zmluvy |
84. Upozorňujeme na doplnenie ustanovenia § 26 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní od 29. 4. 2015 o podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia o skutočnosť, že verejného obstarávania sa môže zúčastniť len subjekt, ktorý nie je v reštrukturalizácii. |
85. V prípade ak kontraktačnú ponuku predkladá Dodávateľ z iného členského štátu EÚ, predkladá ju vrátane DPH v príslušnej výške %, pričom fakturácia zo strany Dodávateľa bude v takomto prípade bez DPH a DPH zaplatí Objednávateľ v príslušnej výške % do štátneho rozpočtu na Slovensku |
86. Požaduje sa v momente uzavretia Zmluvy mať v RKUV zapísaných konečných užívateľov výhod v súlade s príslušnými ustanoveniami ZVO. Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie Zmluvy a objednávateľ je oprávnený od Zmluvy odstúpiť podľa čl. XVIII.OPET, VZP. |
Názov | Upresnenie |
Používané skratky | |
Zákon o verejnom obstarávaní | Zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
OPET | Obchodné podmienky elektronického trhoviska |
VZP | Všeobecné zmluvné podmienky |
Určenie podstatného porušenia zmluvy a jeho následky | |
Objednávateľ určil podmienky zmluvy, ktorých nesplnenie v danom rozsahu alebo splnenie po lehote považuje za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou uplatnenia zmluvnej pokuty a inštitútu odstúpenia od Zmluvy pre podstatné porušenie Zmluvy v bodoch | 3, 5, 25, 72, 84, 86 |
Objednávateľ určil v zmluve zmluvné podmienky, ktorých nedodržanie umožňuje uplatnenie zmluvnej pokuty v stanovenej výške | |
Určením možnosti uplatnenia zmluvných pokút v stanovenej výške za podstatné porušenie zmluvy alebo určením možnosti uplatnenia zmluvných pokút v stanovenej výške za porušenie zmluvy | nie je dotknutá možnosť a oprávnenie inštitútu iných sankcií, pokút a penále |
- | v zmysle Zmluvy |
- | v zmysle OPET-u, VZP |
- | podľa ustanovení Obchodného zákonníka |
S podstatným porušením zmluvy alebo s porušením zmluvy - zmluvných podmienok s vplyvom na samotné plnenie zmluvy sa viaže možnosť odstúpenia od zmluvy, všetko | v zmysle Zmluvy |
- | v zmysle OPET-u, VZP |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Tokajská 25, Malá Tŕňa, Trebišov, Košický, Slovenská republika
20.12.2016 11:08 — 31.07.2017 11:08
1,00 ks
139 678,08
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
30.11.2016 11:11
08.12.2016 11:09
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
01.12.2016 10:51 - Vstupná ponuka | 139 678,08 | € | Cena s DPH |
08.12.2016 11:08 - Najvýhodnejšia ponuka | 128 000,01 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: