37828100
Banskobystrický samosprávny kraj
Nám. SNP 23, Banská Bystrica, 97401, SVK
31651402
COLAS Slovakia, a.s.
Orešianska 3168/7, Trnava, 91707, SVK
Vybudovanie cyklotrasy
Vybudovanie podkladu zo štrkodrviny pre cyklotrasu, odstránenie krovín, sanácia mostu, zhotovenie podkladu mechanicky spevnenej zeminy, zhutnenie, spevnenie krajníc, infiltračný živičný postrek, asfaltový betón, osadenie a montáž ZDZ, vodorovné dopravné značenie.
Stavebná práca, Služba
1. Vybudovanie cyklotrasy
|
|
---|---|
Funkcia |
Stavebné práce, stavebné úpravy, vybudovanie cyklotrasy v dĺžke 3100 m, šírky 3 m v lokalite medzi obcou Poltár a obcou Maštinec. |
Do ceny zahrnúť všetky VRN, (dočasné DZ, zriadenie uzávierky, územné a prevádzkové vplyvy a pod.) |
Objednávateľ poskytne zhotoviteľovi ku dňu odovzdania staveniska alebo max. do 3 pracovných dní od odovzdania staveniska ohlásenie stavebných úprav, určenie dočasného dopravného značenia. |
Predmetom zákazky je vybudovanie cyklistickej komunikácie medzi obcou Poltár a obcou Maštinec. Dĺžka komunikácie bude 3100 m a šírka 3m. Spodnú podkladovú vrstvu komunikácie bude tvoriť zhutnená vrstva štrkodrviny hr.150 frakcie 0-64 mm, vrchnú podkladovú vrstvu bude tvoriť zhutnená vrstva štrkodrviny hr. 150 mm frakcie 0-32 mm. |
Kryt cyklistickej komunikácie bude z asfaltového betónu AC 8 O tr. II. a hrúbky 60 mm. Krajnice budú vysypané štrkodrvinou v šírke 0,25 m. Cyklistické dopravné značenie bude vybudované na základe projektu dopravného značenia. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Zhotovenie podkladu mechanicky spevnenej zeminy zemnou frézou so zhutnením, hr.150 mm | m2 | 7 491,000 | ||
Odstránenie krovín a stromov do 100 mm, pri akomkoľvek sklone terénu, pri ploche nad 1 000 m2 | m2 | 6 232,000 | ||
Odstránenie podvalu po rozobratí koľaje pod koľajou, podval drevený, vrátane likvidácie -0,08500t | m | 300,000 | ||
Odstránenie pňov hrúbky do 30 cm (vytrhanie, vykopanie, presekanie koreňov a premiestnenie do 50m) | ks | 5 | ||
Podklad zo štrkodrviny s rozprestretím a zhutnením, po zhutnení hr. 150 mm 0-32 | m2 | 9 348,000 | ||
Podklad zo štrkodrviny s rozprestretím a zhutnením, po zhutnení hr. 150 mm 0-63 | m2 | 7 491,000 | ||
Spevnenie krajníc alebo komun. pre peších s rozpr. a zhutnením, štrkodrvinou hr. 60 mm | m2 | 1 558,000 | ||
Postrek živičný infiltračný s posypom kamenivom z asfaltu cestného v množstve 0,50 - 0,70 kg/m2 | m2 | 7 790,000 | ||
Asfaltový betón vrstva obrusná AC 8 O v pruhu š. do 3 m z nemodifik. asfaltu tr. II, po zhutnení hr. 60 mm | m2 | 7 790,000 | ||
Sanácia mosta, doplnenie cestného panelu na most, zhotovenie čiel priepustu, úprava vtoku, doplnenie zábradlia | súb. | 1 | ||
Vyrovnanie nánosu zeminy | m3 | 500,00 | ||
Osadenie a montáž cestnej zvislej dopravnej značky na stľpik, stĺp, konzolu alebo objekt | ks | 20 | ||
Stĺpik pre dopravnú značku | ks | 20 | ||
C8 „Cestička pre cyklistov“,pozink.dopr.značka, základný rozmer 700 mm, fólia RA1 | ks | 12 | ||
IP7 „priechod pre cyklistov“,pozink.dopr.značka, základný rozmer 500x500 mm, fólia RA1 | ks | 4 | ||
IS 36 „Začiatok a koniec obce" | ks | 4 | ||
Vodorovné značenie krytu striekané farbou deliacich čiar šírky 125 mm | m | 467,400 | ||
Vodorovné značenie krytu striekané farbou stopčiar, zebier, tieňov, šípok nápisov, prechodov a pod. | m2 | 40 |
Názov |
Požaduje sa predložiť podrobný aktualizovaný rozpočet do 7 dní od uzavretia zmluvy. |
Vrátane dopravy na miesto plnenia |
Predmetom tejto zmluvy je záväzok zhotoviteľa vykonať vo vlastnom mene, na svoje náklady, na svoje nebezpečenstvo a na svoju zodpovednosť v dojednanom čase, pre objednávateľa dielo s názvom: „Vybudovanie cyklotrasy (ďalej len „dielo“ alebo „stavba“) v rozsahu a spôsobom dohodnutým v tejto zmluve a na základe cenovej ponuky, za čo sa objednávateľ zaväzuje riadne a včas dokončené dielo prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú cenu diela. |
Dielo bude zrealizované na nehnuteľnom majetku vo vlastníctve objednávateľa a v správe správcu tohto majetku. Presné parcely objednávateľ poskytne pred odovzdaním staveniska zhotoviteľovi. |
Zhotoviteľ bude pri plnení svojho záväzku vyplývajúceho z predmetu tejto zmluvy postupovať s odbornou starostlivosťou a na vysokej profesionálnej úrovni. Zaväzuje sa dodržiavať príslušné všeobecne záväzné právne predpisy a podmienky tejto zmluvy. Zhotoviteľ sa bude riadiť východiskovými podkladmi objednávateľa, pokynmi objednávateľa, zápismi a dohodami oprávnených pracovníkov zmluvných strán, rozhodnutiami a vyjadreniami dotknutých orgánov štátnej správy a samosprávy a podmienkami dohôd objednávateľa so správcami a vlastníkmi dotknutých inžinierskych sietí. |
Zhotoviteľ zodpovedá za všetky škody a uplatnené sankcie orgánov a organizácií, ktoré spôsobil svojou činnosťou pri realizácii diela. Tieto je povinný v plnej výške uhradiť. |
Objednávateľ má právo kedykoľvek počas účinnosti tejto zmluvy dožadovať sa voči zhotoviteľovi, aby odstránil vady, ktoré spôsobil nesprávnym vyhotovením diela, a to aj priebežne, t. j. počas realizácie diela po zistení predmetného nedostatku. |
Po ukončení každej pracovnej zmeny zhotoviteľ zabezpečí stavenisko a jeho okolie tak, aby nedošlo k prípadným kolíziám a úrazom. |
Počas realizácie stavby je zhotoviteľ povinný zabezpečovať očistenie svojich mechanizmov pred vstupom na verejné komunikácie. |
Za účelom realizácie diela vykoná zhotoviteľ stavebné práce, ktoré budú pozostávať z vytvorenia podkladovej vrstvy zo štrkodrvy a z obrusnej vrstvy z asfaltového betónu v rozsahu cenovej ponuky. |
Objednávateľ sa zaväzuje, že počas vykonávania diela poskytne zhotoviteľovi v nevyhnutnom rozsahu potrebné spolupôsobenie spočívajúce v odovzdaní doplňujúcich údajov, spresnení podkladov, vyjadrení a stanovísk, ktorých potreba vznikne v priebehu plnenia tejto zmluvy |
začatie realizácie diela: dňom písomného odovzdania staveniska, stavenisko bude odovzdané najneskôr do 5 dní od dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy |
V prípade omeškania odovzdania staveniska zhotoviteľovi z dôvodu na strane objednávateľa, nie je zhotoviteľ v omeškaní s plnením svojho záväzku vyplývajúceho z tejto zmluvy o toľko dní, o koľko dôjde k omeškaniu odovzdania staveniska. |
Zmluvné termíny uvedené v ods.1 tohto článku zmluvy sú termíny najneskoršie prípustné a neprekročiteľné s výnimkou:a) vyššej moci (neočakávané prírodné a iné javy) – tzv. okolností vis major,b) v prípade zmien v rozsahu stavebných prác podľa pokynov objednávateľa,c) vydania príkazov a zákazov príslušných správnych orgánov, ak neboli vyvolané situáciou u zhotoviteľa. |
Predĺžené termíny realizácie diela (ods. 13 a 14 ) sa určia podľa dĺžky preukázaného zdržania. |
Ak zhotoviteľ mešká s dodržaním zmluvného termínu, bude objednávateľ žiadať náhradu škody v zmysle § 373 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“), pričom zmluva zostáva v platnosti. Objednávateľ má zároveň nárok na zmluvnú pokutu v zmysle článku XXI. ods. 1 tejto zmluvy. |
V prípade zastavenia stavebných prác na diele z dôvodov vzniknutých na strane objednávateľa budú už vykonané stavebné práce odúčtované podľa stupňa rozpracovanosti (t.j. podľa štádia realizácie diela) ku dňu zastavenia stavebných prác na diele a podľa skutočne preukázaných nákladov zo strany zhotoviteľa. |
Podkladom pre úhradu ceny za vykonané a odovzdané práce na diele bude zhotoviteľom vystavená faktúra na základe objednávateľom potvrdeného súpisu vykonaných prác na diele spracovaného overiteľným spôsobom, v rozsahu skutočne zrealizovaných prác na diele pri použití sadzieb uvedených v cenovej ponuke (ocenený súpis prác v ponuke zhotoviteľa). |
Podkladom pre zaplatenie ceny diela bude faktúra vystavená zhotoviteľom, ktorá bude spĺňať náležitosti daňového dokladu najmä: |
označenie faktúry a jej číslo, názov a sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH objednávateľa a zhotoviteľa, identifikovanie zmluvy /číslo a názov/, rozsah uskutočnených stavebných prác a činností a obdobie /dátum zdaniteľného plnenia/, deň vystavenia faktúry, deň splatnosti, označenie bankového spojenia objednávateľa a zhotoviteľa /názov peňažného ústavu a číslo účtu/, súpis vykonaných stavebných prác, uvedenie ceny práce, fakturovanú čiastku, odtlačok pečiatky a podpis oprávnenej osoby. Faktúra a všetky jej prílohy musia byť potvrdené podpisom a pečiatkou stavebného dozoru objednávateľa. |
Zhotoviteľ je oprávnený vystaviť a objednávateľ povinný zaplatiť zhotoviteľovi faktúru vystavenú podľa podmienok dohodnutých v tejto zmluve len za skutočne vykonané práce na diele. |
Cena za zhotovenie diela bude uhradená formou fakturácie ( ods 18,19,20) na základe odsúhlasených skutočne vykonaných prác na diele. Faktúry musia byť vyhotovené v troch /3/ rovnopisoch. Faktúry musia spĺňať náležitosti daňového dokladu v zmysle platných právnych predpisov. Prílohou faktúry je krycí list faktúry, rekapitulácia, zisťovací protokol o vykonaných stavebných prácach a súpis vykonaných prác na diele odsúhlasených technickým dozorom objednávateľa. Všetky prílohy faktúry musia byť potvrdené podpisom a pečiatkou zo strany zhotoviteľa. |
Zhotoviteľ k súpisu prác doloží fotodokumentáciu podľa jednotlivých položiek. |
Konečná faktúra bude vystavená až po odovzdaní a prevzatí riadne a včas vykonaného diela bez vád a nedorobkov diela medzi zhotoviteľom a objednávateľom. |
Vykonané práce podľa tejto zmluvy bude zhotoviteľ fakturovať faktúrou vyhotovenou na základe zisťovacieho protokolu a súpisu vykonaných prác na diele odsúhlasených technickým dozorom objednávateľa. Odsúhlasenie faktúry objednávateľ vykoná do troch /3/ pracovných dní od jej doručenia alebo ju vráti s pripomienkou brániacou vykonať úhradu na dopracovanie zhotoviteľovi. |
Objednávateľ má právo vrátiť faktúru, ak táto neobsahuje náležitosti daňového dokladu alebo porušuje zmluvné povinnosti. Objednávateľ je povinný takúto faktúru zaslať do troch /3/ pracovných dní zhotoviteľovi. |
Zhotoviteľ je povinný podľa povahy nesprávnosti faktúru po opravení opätovne vystaviť. Oprávneným vrátením prestáva plynúť lehota splatnosti. Celá lehota plynie znovu odo dňa doručenia (odovzdania) opravenej alebo nanovo vyhotovenej faktúry objednávateľovi |
Lehota splatnosti faktúr je vzájomne dohodnutá do 30 kalendárnych dní odo dňa doručenia faktúry objednávateľovi. Do lehoty splatnosti sa nezapočítavajú dni, keď boli faktúry vrátené v zmysle ods. 5 tohto článku zmluvy. |
Zmluvné strany sa zaväzujú, že zmeny inkasných dát pre potreby platenia faktúr si budú oznamovať do siedmich dní po tom, čo ku zmene došlo, a to písomne. |
Zhotoviteľ je povinný dojednať nasledovné druhy poistenia pre obdobie od termínu začatia realizácie diela až do termínu ukončenia a odovzdania diela: |
a) poistenie proti poškodeniu alebo zničeniu majetku tretích osôb spôsobené činnosťou alebo zanedbaním činnosti zhotoviteľa,b) poistenie proti usmrteniu alebo zraneniu osôb spôsobené činnosťou zhotoviteľa alebo zanedbaním činnosti: ba) komukoľvek, kto je oprávnený zdržovať sa na stavenisku;c) poistenie proti poškodeniu diela a materiálov použitých pri jeho realizácii, a to na obdobie počas realizácie diela. |
Poistné zmluvy a poistné osvedčenie v zmysle ods. 1 tohto článku zmluvy je povinný zhotoviteľ originálmi alebo úradne overenými kópiami predložiť objednávateľovi najneskôr v posledný pracovný deň predchádzajúci dňu začatia realizácie diela. V prípade nesplnenia tejto povinnosti zhotoviteľa sa zmluvné strany dohodli, že zhotoviteľ je povinný zaplatiť objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 100 EUR za každý aj začatý deň omeškania. |
Všetky náklady na poistenie (okrem zmluvných pokút) v zmysle tohto článku zmluvy sú zahrnuté v cene diela. |
Odovzdanie staveniska na zhotovenie diela: |
a) Objednávateľ sa zaväzuje, že k termínu odovzdania staveniska zabezpečí právo vstupu zhotoviteľa na pozemky potrebné pre realizáciu diela.b) Objednávateľ je povinný odovzdať stavenisko, jeho časť tak, aby zhotoviteľ mohol na ňom začať práce na diele podľa podmienok dohodnutých v tejto zmluve. |
c) Objednávateľ je povinný zabezpečiť zhotoviteľovi bezplatné užívanie priestoru staveniska po dobu trvania stavby /realizácie diela/ a po dobu potrebnú na vypratanie staveniska. Poplatky, pokuty a majetkové sankcie za dlhší než dohodnutý čas zhotovovania diela a vypratania staveniska a navýšenie plochy dočasných záberov riešených podľa projektovej dokumentácie uhrádza zhotoviteľ.d) Zhotoviteľ si zabezpečí prevádzkové, sociálne, výrobné zariadenia staveniska. Náklady na prevádzku, údržbu a likvidáciu sú súčasťou ceny diela. |
e) Poplatky, pokuty a majetkové sankcie za dlhší než dohodnutý čas užívania staveniska a so stavbou súvisiacich plôch a lokalít (napr. prístupové cesty, miesta náhradnej výsadby a pod.) uhrádza zhotoviteľ po celý čas, v ktorom je v omeškaní z vlastnej viny.f) Zápisnica z odovzdania staveniska musí byť potvrdená zodpovednými osobami vo veciach realizačných. |
g) Zhotoviteľ predloží najneskôr na odovzdaní staveniska doklad o oprávnení na vybrané činnosti vo výstavbe pre inžinierske stavby podľa zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov poverenej osoby, ktorá bude vykonávať funkciu stavbyvedúceho |
Realizácia diela: |
a) Zhotoviteľ svojou činnosťou nesmie v súvislosti so zhotovovaním diela narušiť bezpečnosť osôb nachádzajúcich sa na stavenisku ani iných osôb pohybujúcich sa v bezprostrednej blízkosti staveniska.b) Zhotoviteľ sa zaväzuje, že dielo bude realizovať tak, aby nedošlo k ohrozeniu správcu, jeho zamestnancov, osôb ktoré z vôle správcu vstupujú a nachádzajú sa v stavenisku alebo v bezprostrednej blízkosti staveniska. |
c) Dielo bude na stavenisku realizované po existujúcom železničnom zvršku (bývalá železničná trať) a výlučne podľa pokynov objednávateľa. V prípade akýchkoĺvek povinností pochybností na strane zhotoviteľa ohľadne presného umiestnenia diela na stavenisku (pochybnosti ohľadne presného vedenia prác, ktoré sú súčasťou diela, na konkrétnej časti staveniska) je zhotoviteľ povinný tieto pochybnosti bezodkladne konzultovať s objednávatelom, ktorý určí presné pokyny pre trasu prác, ktoré sú súčasťou diela na stavenisku (presné umiestnenie diela na stavenisku). |
d) Pri zriadení, usporiadaní, vybavení a likvidácii zariadenia staveniska je zhotoviteľ povinný dodržiavať ustanovenia zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov a tiež Vyhlášky Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky č. 147/2013 Z.z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri stavebných prácach a prácach s nimi súvisiacich a podrobnosti o odbornej spôsobilosti na výkon niektorých pracovných činností. |
e) Zhotoviteľ je povinný uhrádzať prípadné vodné a stočné, odbery energií z prevádzkového a sociálneho zariadenia staveniska a tiež náklady na zabezpečenie staveniska (zabránenie vstupu na stavenisko neoprávneným osobám); uvedené náklady sú zahrnuté do ceny diela. |
f) Zhotoviteľ je povinný na prevzatom stavenisku, v jeho okolí a na prenechaných inžinierskych sieťach udržiavať poriadok a čistotu, je povinný odstraňovať odpady a nečistoty vzniknuté jeho stavebnými prácami, a to na vlastné náklady. Spôsob likvidácie odpadu je zhotoviteľ povinný objednávateľovi preukázať príslušnými potvrdeniami. |
g) Pri odovzdaní diela alebo jeho časti je zhotoviteľ povinný usporiadať stroje, výrobné zariadenia, zvyšný materiál a odpady na stavenisku tak, aby bolo možné dielo alebo jeho časť riadne od zhotoviteľa prevziať a bezpečne prevádzkovať. |
h) Po termíne odovzdania a prevzatia stavby, môže zhotoviteľ ponechať na stavenisku len stroje, výrobné zariadenia a materiál potrebný na odstránenie vád a nedorobkov, s ktorými objednávateľ dielo alebo časť diela prevzal. Po odstránení vád a nedorobkov je zhotoviteľ povinný vypratať stavenisko do 2 dní a upraviť stavenisko tak, ako mu to ukladá táto zmluva. |
i) Zhotoviteľ vykonáva činnosti spojené s jeho záväzkom vyplývajúcim z predmetu tejto zmluvy na vlastnú zodpovednosť, pričom rešpektuje technické špecifikácie, právne a technické predpisy, vyhlášky platné v SR, najmä stavebný zákon, zákon o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci, vyhlášku o bezpečnosti práce a technických zariadení pri stavebných a montážnych prácach, zákon o životnom prostredí, zákon o odpadoch a o nakladaní s odpadmi, zákon o ovzduší, zákon o vodách, zákon o požiarnej ochrane, platných STN a STN EN, |
zákon č. 264/1999 Z. z. o technických požiadavkách na výrobky a o zmenách a doplnení niektorých zákonov, Všeobecné technické požiadavky kvality stavieb. Zhotoviteľ je povinný preukázateľne poučiť všetkých zamestnancov pracujúcich na stavbe o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci. |
j) Výkon činnosti technického dozoru zabezpečí objednávateľ. |
k) Technický dozor kontroluje, či sa stavba uskutočňuje v súlade s podmienkami tejto zmluvy s podmienkami a vyjadreniami vydanými k tejto stavbe, iných povolení potrebných pre výstavbu, s technickými normami a platnými predpismi. |
l) Na nedostatky, zistené v priebehu zhotovovania diela, upozorňuje technický dozor bezodkladne zhotoviteľa |
m) Ak technický dozor objednávateľa zistí, že zhotoviteľ nedodržuje technologické postupy, technické normy, právne predpisy, alebo hrubým spôsobom porušuje bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a požiarnu bezpečnosť, má technický dozor právo zastaviť vykonávanie príslušných stavebných prác. |
n) Zhotoviteľ je povinný najneskôr 3 dni vopred vyzvať technický dozor na kontrolu a preverenie tej časti diela, ktorá bude v ďalšom priebehu výstavby zakrytá alebo sa stane neprístupnou. |
o) Ak sa technický dozor objednávateľa nedostaví na kontrolu v požadovanom čase a ani nepožiada o odklad kontroly, pokračuje zhotoviteľ vo vykonávaní nadväzných prác, ako keby bola kontrola vykonaná.p) Zhotoviteľ musí bez meškania a písomne informovať objednávateľa o vzniku akejkoľvek udalosti, ktorá bráni alebo sťažuje realizácii diela. |
q) Zhotoviteľ je povinný zabezpečiť účasť svojich zamestnancov pri preverovaní zhotovených častí diela a uskutočnených stavebných prác a činností na diele, ktoré vykonáva technický dozor objednávateľa, a robiť okamžité opatrenia na odstránenie vytknutých vád, nedostatkov. |
r) Technický dozor objednávateľa je oprávnený dať pokyny, ktoré sú potrebné na riadne vykonanie diela alebo jeho časti podľa zmluvy zhotoviteľovi v stavebnom denníku. s) Po ukončení každej pracovnej zmeny zhotoviteľ zabezpečí stavenisko a jeho okolie tak, aby nedošlo k prípadným kolíziám a úrazom.t) Počas realizácie stavby je zhotoviteľ povinný zabezpečovať očistenie svojich mechanizmov pred vstupom na verejné komunikácie |
u) Zhotoviteľ je povinný pri realizácii diela dbať na ochranu drevín a rastlín, ktoré sa nachádzajú na stavenisku, a za týmto účelom je pri realizácii diela povinný dodržiavať všetky príslušné právne predpisy (napr. zákon č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny). |
V prípade, ak pri realizácii diela bude potrebné zabezpečiť osobitné povolenia alebo súhlasy na výkon prác súvisiacich s realizáciou diela, vykonaním ktorých by mohlo dôjsť k neoprávnenému zásahu alebo poškodeniu alebo zničeniu drevín a rastlín na stavenisku, je zhotoviteľ povinný objednávateľa na takéto skutočnosti bezodkladne upozorniť. |
Zhotoviteľ je povinný odo dňa prevzatia staveniska viesť stavebný denník podľa stavebného zákona a podľa ďalších všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky a to v origináli a v dvoch kópiách. Jednu kópiu je povinný uložiť oddelene od originálu, aby bola k dispozícii v prípade straty alebo zničenia originálu. Ďalšiu kópiu stavebného denníka si odoberá technický dozor. |
Do denníka sa zapisujú všetky skutočnosti rozhodujúce pre plnenie zmluvy, najmä údaje o časovom postupe prác na diele a ich kvality, údaje dôležité pre posúdenie hospodárnosti prác na diele a údaje nevyhnutné pre posúdenie prác na diele orgánmi štátnej správy a samosprávy. Počas pracovnej doby musí byť stavebný denník na stavbe trvale prístupný. Povinnosť viesť stavebný denník končí dňom odovzdania a prevzatia diela. |
Zhotoviteľ splní povinnosť vykonať dielo jeho riadnym ukončením a písomným (zápisničným) odovzdaním objednávateľovi v dohodnutom mieste a čase.Dátum ukončenia diela zapíše zhotoviteľ do stavebného denníka a písomne oznámi zhotoviteľovi ukončenie prác na diele. |
Objednávateľ prevezme dielo do 7 dní odo dňa doručenia písomného oznámenia zhotoviteľa o ukončení prác na diele za podmienky, že bude súčasne zachovaný termín ukončenia diela uvedený v tejto zmluve. |
O odovzdaní diela sa spíše Zápisnica o odovzdaní a prevzatí diela, ktorú podpíšu obidve zmluvné strany. Jej súčasťou budú nasledovné doklady dodané zhotoviteľom:a) 1 x originál a 1 x kópia stavebného denníka,b) finančné odúčtovanie stavby k termínu preberacieho konania,c) Nakladanie s odpadmi - doklady o uložení prebytočného materiálu a ich množstva zo stavby na oficiálnu skládku, |
Absencia niektorého z týchto dokladov je dôvodom pre nezačatie preberacieho konania. |
Objednávateľ je povinný pripraviť na preberacie konanie všetky svoje doklady tak, aby sa ich porovnaním s dokladmi zhotoviteľa zabezpečilo kvalitné, úplné a rýchle uskutočnenie tohto konania, a to v písomnej forme, aj na CD nosiči (príp. inom médiu). |
Dielo je vykonané riadne a včas, ak je objednávateľovi odovzdané bez akýchkoľvek vád a nedorobkov v zmluvne dohodnutom termíne. Pokiaľ bude dielo pri odovzdávaní vykazovať drobné vady a nedorobky, ktoré nebránia jeho riadnemu užívaniu, objednávateľ môže rozhodnúť, či dielo prevezme aj s takýmito vadami a nedorobkami. V takom prípade objednávateľ v preberacom protokole určí lehotu na ich odstránenie. O tom, či dielo má vady a nedorobky a aký majú vplyv na dielo a jeho užívanie, rozhoduje objednávateľ. |
V prípade, že dielo má akékoľvek vady a nedorobky brániace jeho užívaniu, objednávateľ nie je povinný dielo prevziať. Zhotoviteľ plne zodpovedá za takto vzniknutú škodu. |
Zhotoviteľ môže dielo vykonať ešte pred dohodnutým termínom podľa tohto bodu zmluvy a riadne ukončené dielo odovzdať objednávateľovi v skoršom termíne. Objednávateľ je povinný riadne ukončené dielo prevziať. |
Ak objednávateľ odmieta dielo alebo jeho časť prevziať, je povinný uviesť dôvody. Po odstránení nedostatkov opakuje sa konanie v nevyhnutnom rozsahu a spíše sa dodatok k pôvodnej zápisnici. |
Kvalita použitých materiálov na diele sa potvrdzuje certifikátom kvality v zmysle normy ISO 9001: 2000 č. BE98/3192QA alebo ich ekvivalentov platných v krajinách EÚ. Všetky stavebné práce na diele a jeho hotové konštrukcie musia byť vyhotovené podľa TP a TKP MDPT SR, STN, STN EN, technologických predpisov (pokynov výrobcu pre použitie materiálov a výrobkov, ktoré sú súčasťou dodávky) platných v čase vykonávania diela pri dodržaní predpisov o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci. |
Všetky prípadné zmeny, vo vyššie uvedených dokumentoch, ktoré vyplynú napr. z novelizácie technických noriem, TP, TKP resp. iných požiadaviek na kvalitu počas realizácie diela, budú odsúhlasené obidvomi zmluvnými stranami a premietnuté do týchto materiálov. |
Nebezpečenstvo škody na zhotovovanom diele prechádza na objednávateľa okamihom protokolárneho odovzdania a prevzatia diela v súlade s touto zmluvou. |
Zhotoviteľ je počas doby zhotovovania diela zodpovedný za všetky škody, ktoré sa na zhotovovanom diele vyskytnú. |
Zmluvné strany sa dohodli, že časť diela, rozpracovaná ku dňu zastavenia prác, sa považuje za vlastníctvo objednávateľa v prípade predčasného ukončenia tejto zmluvy (v prípade, že ktorákoľvek zmluvná strana od tejto zmluvy odstúpi). |
Vlastníctvo k dielu vyhotovenému riadne a včas prechádza na objednávateľa jeho zápisničným prebratím uskutočneným v súlade touto zmluvou. |
Zhotoviteľ plne zodpovedá za bezpečnosť pri práci a ochranu životného prostredia a to až do riadneho a úplného odovzdania diela objednávateľovi. Zhotoviteľ zabezpečí vlastný dozor a sústavnú kontrolu nad bezpečnosťou práce pri činnostiach na stavenisku v súlade s ustanoveniami príslušných ustanovení platného Zákonníka práce v platnom znení, zákona č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v platnom znení a ďalších všeobecne záväzných právnych predpisov. |
Zhotoviteľ pri použití technických zariadení, vyhradených technických zariadení zabezpečí ich minimálne potrebnú a nevyhnutnú bezpečnostnú úroveň. |
Styk objednávateľa so zhotoviteľom bude vykonávaný pomocou záznamov v stavebnom denníku, kontrolnými dňami a ďalšími potrebnými a dostupnými formami – vyžaduje sa však písomná forma. |
Zhotoviteľ poverí funkciou stavbyvedúceho osobu ktorá je oprávnená ho zastupovať pri prevzatí staveniska, odovzdaní diela, vystavení faktúr, a pod. Zhotoviteľ predloží meno stavbyvedúceho pred prebratím staveniska od objednávateľa. |
Objednávateľ poveruje funkciou technického dozoru osobu ktorá je oprávnená ho zastupovať pri potvrdzovaní vykonaných prác, ako i pri preberaní ukončeného diela. Vedúceho preberacieho konania celého diela určí objednávateľ osobitne v pozvánke na preberacie konanie. Objednávateľ predloží meno osoby poverenej funkciou technického dozoru pred odovzdaním staveniska zhotoviteľovi. |
Zmeny v poverených osobách stavbyvedúceho a stavebného dozoru sú obidve zmluvné strany povinné si písomne oznámiť do 3 pracovných dní. |
Zmeny v ďalších poverených osobách uvedených v zmluve (okrem osôb uvedených v ods. 79 a 80 tejto zmluvy) sú obidve zmluvné strany povinné písomne oznámiť do 5 dní od vykonania takejto zmeny a to písomnou formou. |
Zhotoviteľ je povinný písomne upozorniť objednávateľa na skutočnosti, ktoré budú mať za následok prerušenie prác. |
Zhotoviteľ je oprávnený prerušiť práce v týchto prípadoch:a) pokračovanie v prácach na diele by spôsobilo v ďalšom období škodu alebo by bola ohrozená bezpečnosť pri práci,b) v prípade uvedenom v § 551 ods.1 Obchodného zákonníka. |
Objednávateľ je oprávnený zastaviť stavebné práce na diele v prípade, ak by pokračovanie v prácach na diele spôsobilo v ďalšom období škodu alebo by bola ohrozená bezpečnosť pri práci. |
Pri zastavení alebo prerušení prác na diele je zhotoviteľ povinný urobiť také úpravy alebo opatrenia, aby prípadné škody na diele, ktoré by mohli vzniknúť z uvedeného titulu boli minimálneho rozsahu. Náklady na tieto úpravy resp. opatrenia v plnom rozsahu nesie strana, z ktorej viny boli práce zastavené alebo prerušené. |
Zhotoviteľ písomne oznámi objednávateľovi pripravenosť na odovzdanie diela resp. jeho ucelených samostatných častí, najneskôr 7 dní pred termínom plánovaného odovzdania riadne vykonaného diela, za súčasného splnenia lehoty ukončenia realizácie diela podľa tejto zmluvy. Objednávateľ na základe oznámenia zhotoviteľa zvolá preberacie konanie. |
Záručná doba na zhotoviteľom realizované dielo je 60 kalendárnych mesiacov a začína plynúť dňom odovzdania diela bez vád a nedorobkov. Záručná doba sa skráti o dobu, po ktorú bude objednávateľ v omeškaní so začatím preberacieho konania alebo o dobu, po ktorú objednávateľ neoprávnene odmieta dielo prevziať |
Zhotoviteľ ručí za to, že dielo má v dobe prebratia objednávateľom požadované vlastnosti, ktoré zodpovedajú technickým normám a parametrom tak, aby nevykazovalo chyby, ktoré by mohli negatívne ovplyvniť parametre súvisiace s jeho používaním na požadované účely. |
Zhotoviteľ sa zaväzuje po uplatnení oprávnenej reklamácie objednávateľa bezplatne odstrániť závady v dohodnutom termíne. Termín odstránenia objednávateľom reklamovaných závad sú zmluvné strany povinné dohodnúť si písomne. |
Viditeľné vady diela musí objednávateľ uviesť najneskôr v zápisnici z odovzdania a prevzatia diela. V prípade ich výskytu dielo neprevezme. |
Oznámenie vád musí byť podané len písomne a v záručnej dobe, inak je neplatné. Musí obsahovať označenie vady, ako sa prejavuje a návrh vysporiadania vád. Zmluvné strany sa dohodli pre prípad vady diela, že počas záručnej doby má objednávateľ právo požadovať a zhotoviteľ povinnosť bezplatne odstrániť zistené a reklamované vady. |
Zhotoviteľ sa zaväzuje začať s odstraňovaním vád predmetu diela do 5 dní od uplatnenia oprávnenej reklamácie objednávateľa a vady odstrániť v čo najkratšom technicky možnom čase. Termín odstránenia vád sa dohodne písomnou formou, inak platí, že zhotoviteľ je povinný odstrániť vady v lehote 30 dní od jej/ich uplatnenia objednávateľom. |
Objednávateľ je povinný kontrolovať prácu zhotoviteľa na diele a upozorniť ho na akúkoľvek vadu, ktorú nájde. Takáto kontrola nezbavuje zhotoviteľa jeho zodpovednosti za práce vykonané na diele.Objednávateľ môže zhotoviteľovi nariadiť vyhľadanie vady, odkrytie a odskúšanie akýchkoľvek prác (časti diela), u ktorých predpokladá, že môžu byť vadné. |
Objednávateľ je povinný oznámiť zhotoviteľovi akúkoľvek vadu, o ktorej si je vedomý, ešte pred ukončením záručnej doby. Zakaždým, po takomto oznámení pre ohlásenú vadu, sa začína doba na odstraňovanie vady. Zhotoviteľ je počas spomínanej doby povinný ohlásenú vadu odstrániťPred ukončením záručnej lehoty je zhotoviteľ povinný odstrániť všetky vady, ktoré sám zistí. |
Objednávateľ je povinný potvrdiť, že všetky vady sú odstránené až vtedy, ak všetky známe vady boli skutočne odstránené. |
Objednávateľ môže po ukončení realizácie diela zadať odstránenie nejakej vady diela tretej strane za predpokladu, ak zhotoviteľ takúto vadu neodstránil počas doby stanovenej objednávateľom na odstránenie vady. |
Objednávateľ je povinný informovať zhotoviteľa prinajmenšom 28 dní dopredu o svojom úmysle zadať odstránenie nejakej vady tretej strane. Ak zhotoviteľ sám neodstráni takúto vadu počas predtým dohodnutej doby ( ods. 93), objednávateľ môže zadať odstránenie tejto vady tretej strane. Náklady súvisiace s odstránením vady budú vyúčtované zhotoviteľovi, ktorý ich uhradí do 28 dní odo dňa doručenia faktúry. |
Objednávateľ alebo zhotoviteľ môžu odstúpiť od zmluvy, ak je druhá zmluvná strana príčinou podstatného porušenia zmluvy, čo značne obmedzí úžitky zo zmluvy vyplývajúce, pokiaľ v zmluve nie je uvedené inak.Odstúpenie od zmluvy je možné len v tom prípade, keď oprávnená zmluvná strana poskytla druhej zmluvnej strane primeranú lehotu s upozornením, že po jej nedodržaní od zmluvy odstúpi, pokiaľ v zmluve nie je uvedené inak. |
Zmluvné strany sa dohodli, že objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj v prípade, ak zhotoviteľ neprevezme stavenisko v lehote podľa tejto zmluvy. Objednávateľ aj v takom prípade pred odstúpením od zmluvy poskytne primeranú lehotu zhotoviteľovi na splnenie povinnosti, spolu s upozornením na možnosť odstúpenia od zmluvy. |
Pre odstúpenie od zmluvy platia ustanovenia §§ 344 až 351 Obchodného zákonníka.Odstúpenie od zmluvy je možné len pri podstatnom porušení zmluvy ktoroukoľvek zo zmluvných strán, s výnimkou § 344 a 346 Obchodného zákonníka. Pokiaľ dôjde k odstúpeniu od tejto zmluvy, zhotoviteľ je povinný okamžite zastaviť práce na diele, zabezpečiť a ochrániť stavbu a stavenisko a opustiť ho čo najskôr. Ktorákoľvek zo zmluvných strán môže od zmluvy odstúpiť z titulu vyššej moci. |
Zmluvné strany sa zhodne dohodli, že objednávateľ je oprávnený okamžite odstúpiť od tejto zmluvy kedykoľvek počas realizácie diela, t.j. v akomkoľvek štádiu realizácie diela, pričom zhotoviteľ bude oprávnený fakturovať objednávateľovi len sumu za riadne vykázané a vykonané náklady, ktoré vynaložil na vykonanie diela do okamihu takéhoto okamžitého odstúpenia od tejto zmluvy, čím sa náležite upraví rozsah diela a spôsob jeho vykonania, ako aj lehota na jeho ukončenie, odovzdanie a prevzatie podľa tejto zmluvy. |
Pre účely tejto zmluvy sa za nepredvídané okolnosti – vyššiu moc – považujú prípady, ktoré nie sú závislé od vôle zmluvných strán a ani ich zmluvné strany nemôžu ovplyvniť, napr. živelné pohromy a pod. (tzv. okolnosti vis major). |
Ak sa splnenie tejto zmluvy stane nemožným do 30 dní od vyskytnutia sa prípadu uvedeného v ods. 1 tohto článku zmluvy, zmluvná strana, ktorá sa bude chcieť odvolať na nepredvídanú okolnosť, bude mať právo odstúpiť od tejto zmluvy po zaslaní písomného oznámenia druhej zmluvnej strany. Účinky odstúpenia v takom prípade nastanú po uplynutí 15 dní od doručenia oznámenia (resp. žiadosti o dohodu). |
Ak objednávateľ od zmluvy odstúpi pre jej podstatné porušenie zo strany zhotoviteľa, objednávateľ vystaví potvrdenie o cene zrealizovaných prác na diele (do doby odstúpenia od zmluvy), pričom objednávateľ má nárok na zaplatenie zmluvných pokút, resp. na náhradu škôd vzniknutých z titulu akéhokoľvek omeškania vyplývajúceho z porušenia zmluvy. Ak pritom celková čiastka, na ktorú má objednávateľ nárok prevyšuje platby prislúchajúce zhotoviteľovi, rozdiel musí byť považovaný za pohľadávku objednávateľa voči zhotoviteľovi. |
Pokiaľ zhotoviteľ od zmluvy odstúpi pre jej podstatné porušenie zo strany objednávateľa, zhotoviteľ vyčísli náklady, ktoré mu z toho titulu vzniknú a predloží ich na odsúhlasenie objednávateľovi. Objednávateľ na základe toho vystaví potvrdenie, v ktorom odpočíta už uhradené platby, ktoré zhotoviteľ dostal až do dňa vydania predmetného potvrdenia. |
V prípade, že zhotoviteľ bude veriteľom objednávateľa, po vyčíslení a odsúhlasení nákladov a odpočítaní už uhradených platieb, ktoré zhotoviteľ dostal až do dňa vydania predmetného potvrdenia, zhotoviteľ vystaví objednávateľovi faktúru, ktorú bude dlžník (objednávateľ) povinný uhradiť. |
V prípade omeškania zhotoviteľa s riadnym odovzdaním diela (v lehote podľa článku V. odseku 1 zmluvy) sa zmluvné strany dohodli, že zhotoviteľ je povinný zaplatiť objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % denne z celkovej ceny diela uvedenej v článku VI. ods. 1 (uvádzanej spolu s DPH), a to za každý aj začatý deň omeškania až do odovzdania diela. Uplatnením alebo zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknuté právo objednávateľa na odstúpenie od zmluvy a náhradu škody. |
Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade porušenia povinnosti zhotoviteľa odstrániť riadne a včas vady a nedorobky, ktoré sú uvedené v zápisnici o odovzdaní a prebratí diela a v prípade porušenia povinnosti zhotoviteľa odstrániť vady, uplatnené objednávateľom v záručnej dobe, je zhotoviteľ povinný zaplatiť objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % denne z ceny diela za každý začatý deň omeškania s odstránením vady za každú takto reklamovanú vadu diela jednotlivo. |
Zmluvná pokuta sa počíta z celkovej ceny diela uvedenej v článku VI. ods. 1 zmluvy (uvádzanej spolu s DPH). Uplatnením alebo zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknuté právo objednávateľa na náhradu škody. |
V prípade nedodržania termínu splatnosti faktúry zaplatí objednávateľ zhotoviteľovi úrok z omeškania s úhradou faktúry v sadzbe podľa § 369a Obchodného zákonníka v platnom znení z nezaplatenej sumy. |
Počas samotného zhotovovania diela je objednávateľ, pokiaľ v tejto zmluve nie je výslovne uvedené niečo iné, oprávnený od zmluvy odstúpiť titulom jej podstatného porušenia najmä v prípade, že (výpočet je len deklaratórny):a) zhotoviteľ je v omeškaní s riadnym vykonaním diela alebo jeho časti oproti termínu odovzdania diela uvedeného v tejto zmluve o viac ako 10 dní,b) zhotoviteľ nevykonáva dielo s odbornou starostlivosťou a napriek písomnej výzve objednávateľa nedôjde k náprave, |
c) zhotoviteľ vykonáva dielo v rozpore s pokynom objednávateľa a napriek písomnej výzve objednávateľa nedôjde k náprave. |
Zmluvné strany sa dohodli a spoločne si zvolili pre posudzovanie ich záväzkových vzťahov z tejto zmluvy prípadne z jej dodatkov ako rozhodný právny poriadok Slovenskej republiky. Vzťahy touto zmluvou výslovne neupravené sa budú teda riadiť príslušnými ustanoveniami zákona č.513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v platnom znení a ostatnými všeobecne záväznými predpismi SR |
Zmeny zmluvných záväzkov sa budú uskutočňovať písomne formou dodatkov k zmluve, ktoré budú podpísané štatutárnymi zástupcami obidvoch zmluvných strán. Spory zmluvnej povahy budú zmluvné strany riešiť prednostne mimosúdnou cestou. V prípade neúspešnosti mimosúdneho urovnania budú zmluvné strany riešiť ich vzájomné spory vyplývajúce z tejto zmluvy na vecne a mieste príslušnom súde v systéme súdnictva SR. |
Táto zmluva je vyhotovená v 3 exemplároch, s určením 2 vyhotovení pre objednávateľa a 1 vyhotovenia pre zhotoviteľa.Zmluvné strany prehlasujú, že budú spolupracovať tak, aby bol predmet zmluvy splnený v najlepšej možnej miere. Za týmto účelom sa budú zmluvné strany bez omeškania vzájomne informovať o všetkých okolnostiach, ktoré by bránili riadnemu splneniu predmetu zmluvy. |
Zmluvné strany prehlasujú, že túto zmluvu uzavreli slobodne a vážne, neuzavreli ju v tiesni ani za nápadne nevýhodných podmienok, pozorne si ju prečítali, porozumeli jej a nemajú proti jej forme a obsahu žiadne námietky, čo potvrdzujú vlastnoručnými podpismi. |
Každá zo zmluvných strán sa týmto výslovne zaväzuje, že neprevedie nijaké práva a povinnosti (záväzky) vyplývajúce zo tejto zmluvy, resp. jej časti na iný subjekt bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej zmluvnej strany. V prípade porušenia tejto povinnosti jednou zo zmluvných strán bude zmluva o prevode (postúpení) zmluvných záväzkov neplatná a zároveň druhá zmluvná strana bude oprávnená od tejto zmluvy odstúpiť a to s účinnosťou odstúpenia ku dňu, keď bolo písomné oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy doručené druhej zmluvnej strane. |
Táto zmluva nadobúda platnosť podpisom zmluvných strán a účinnosť dňom nasledujúcim po dni zverejnenia tejto zmluvy na webovom sídle objednávateľa v zmysle § 47a zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov. O tejto skutočnosti je objednávateľ povinný bezodkladne písomne informovať zhotoviteľa. |
Akékoľvek ustanovenie tejto zmluvy, ktoré je neplatné, nezákonné alebo nevynútiteľné podľa platného práva, bude neúčinné len v rozsahu, v akom túto neplatnosť, nezákonnosť alebo nedostatok či stratu vynútiteľnosti postihuje právo, bez akéhokoľvek vplyvu na zostávajúce ustanovenia zmluvy. Zmluvné strany sa zaväzujú nahradiť takéto ustanovenie novým ustanovením, ktoré bude platné a účinné a čo najlepšie zodpovedá jeho pôvodne zamýšľanému účelu. |
Zmluvné strany vyhlasujú, že sú si vedomé všetkých následkov vyplývajúcich z tejto zmluvy, že ich zmluvná voľnosť nie je ničím obmedzená a že im nie sú známe okolnosti, ktoré by im bránili platne uzavrieť túto zmluvu. V prípade, že taká okolnosť existuje zodpovedajú za škodu, ktorá vznikne druhej zmluvnej strane na základe tohto vyhlásenia. |
V prípade, ak bude podľa tejto zmluvy potrebné doručovať inej zmluvnej strane akúkoľvek písomnosť, doručuje sa táto písomnosť na adresu zmluvnej strany uvedenú v záhlaví tejto zmluvy, dokiaľ nie je zmena adresy písomne oznámená zmluvnej strane, ktorá písomnosť doručuje. V prípade, ak sa písomnosť aj pri dodržaní týchto podmienok vráti nedoručená, zmluvné strany si dohodli, že účinky doručenia nastávajú tretím dňom po vrátení zásielky zmluvnej strane, ktorá zásielku doručuje |
Poltár-Maštinec, Poltár, Poltár, Banskobystrický, Slovenská republika
23.11.2016 14:46 — 20.12.2016 14:46
1,00 celok
219 437,73
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
14.11.2016 15:09
21.11.2016 14:43
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
20.11.2016 19:22 - Vstupná ponuka | 218 400,00 | € | Cena s DPH |
21.11.2016 14:42 - Najvýhodnejšia ponuka | 171 757,05 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: