00690937
Mestská časť Košice-Staré Mesto
Hviezdoslavova 7, Košice, 04001, SVK
43823734
HOLLSTAV, s. r. o.
Horná Skotňa 2945 , Kysucké Nové Mesto , 02404, SVK
Prístavba budovy materskej školy (2,2) - o
prístavba materskej školy, ktorou bude vytvorená nová trieda materskej školy
Stavebná práca, Tovar, Služba
1. Prístavba budovy materskej školy (2,2) - o
|
|
---|---|
Funkcia |
Objekt prístavby je situovaný na pozemku Mesta Košice, ktorého správcom je stavebník, t.j. Mestská časť Košice - Staré Mesto 4. Prístup na pozemok je z miestnej komunikácie od Základnej školy. Prístavba sa plánuje využívať ako trieda MŠ s vlastným sociálnym zariadením a príslušnými priestormi, využiteľná aj osobami so zníženou pohyblivosťou. Pozemok je rovinatý, nepravidelného tvaru, obklopený obytnými blokmi, objektmi garáží a zeleňou ktorú z plochy prístavby bude potrebné presadiť. |
Prístavba bude situovaná na SV strane súčasného objektu, ktorý svojou hmotou predeľuje severnú časť pozemku po šírke. Južná časť pozemku v súčasnosti slúži ako dvor pre MŠ, ktorý poskytuje dostatočné dimenzie pre svoje fungovanie i po prístavbe. |
Objekt prístavby bude stavaný v jednej etape ako samostatný stavebný objekt(oddilatovaný). Stavba je navrhnutá tak, aby bolo možné dostavať ďalšiu triedu MŠ (predpripravené priestory, rozvody, inštalácie, dimenzie prístavby k MŠ tak, aby po všetkých stránkach vyhovovala aj po prípadnej ďalšej prístavbe v 2.etape. |
Prístavba bude jednopodlažná, nepodpivničená, s plochou strechou v 2% spáde. Pôdorysne má prístavba obdlžníkový tvar rozmerov 13,10x11,30m. Prepojenie pôvodnej stavby a spojovacej chodby je navrhnuté v mieste jestvujúceho okna. Strecha prepojovacej chodby plochá s minimálnym spadom. |
Objekt bude vybavený zdravotechnickou infraštruktúrou /voda, kanál/, elektroinštaláciou, ústredným vykurovaním - kompletné napojenie na rozvody súčasnej MŠ, okrem kanalizácie, tá je navrhovaná ako pripojenie na rozvod verejnej kanalizácie. Ohrev TÚV zabezpečený el. bojlerom v prístavbe. |
Pred zahájením stavebných prác nevyhnuté vytýčenie podzemných vedení jednotlivými správcami vedení na náklady dodávateľa. |
Prekládka lavičiek, pieskoviska a hracích prvkov po dohode s investorom nie je súčasťou PD ani rozpočtu, je potrebné riešiť z iných rozpočtových zdrojov (aktivačné práce a pod.) |
Stavba je zabezpečená proti požiaru svojím stavebným riešením, (podrobné riešenie v samostatnej PD príslušnej profesie). Pre príjazd požiarnej techniky slúži prístupová komunikácia k predmetnej stavebnej parcele. |
Architektúra objektu je navrhnutá ako jednoduchý kváder, ktorého tvar vychádza z funkcie, dispozície a čo najefektívnejšieho využitia priestoru. Takisto sa snaží v maximálnej miere rešpektovať súčasný objekt, ktorý aj naďalej zostáva dominantou(aj hmotovou aj architektonickou), nesnaží sa o jeho napodobnenie, naopak, svojou čisotou a jednoduchosťou priznáva svoj status prístavby, niečoho nového. |
Dispozično-prevádzkové riešenie: 1.np – chodba (1.01), šatňa (1.02), trieda (1.03), hygiena (umyváreň + WC)(1.04), upratovačka/sklad(1.05), zádverie(1.06). Podrobnejšie dispozičné usporiadanie viď. PD. Farebnosť medziokenných výplní, fasády a interiér podrobnejšie rieši architektonická štúdia, ktorá je súčasťou projektovej dokumentácie |
Pred zahájením stavebných prác dodávateľ stavby si vyžiadá od referátu dopravy mesta Košice súhlas na trasu dopravy materiálu vrátane betónovej zmesi, pohybu mechanizmov po miestnych komunikáciách |
Výkopová zemina sa použije na terénne úpravy na pozemku investora. Základové pásy monolitické, presný popis v profesii statika. Po odrytí základovej škáry prizvať na stavbu geológa dodávateľom stavby. Pri návrhu základov sa vychádzalo z predpokladaného dovoleného namáhania zeminy Rd=150kPa. Základové pásy zateplené EPS Perimeter hrúbky 100 mm.Na základovú dosku sa vybetonuje podkladová doska hrúbky 100 m |
Výstuž Murivo navrhnuté z tvárnic tiedy P2-420 hrúbky 400 mm. Vnútorné murivo nosné tiedy P2-480 hrúbky 250 mm. Nenosné murivo hrúbky 150 mm. Nosníky Steico budú uložené na monolitický veniec nad nosnýmí stenami.Pred objednaním nosníkov premerať skutočné rozmery stavby. |
Strecha plochá, krytina Fatrafol, klampiarske výrobky – odkvapoý systém Lindab, |
Okenné výplne plastové |
Vnútorná kanalizácia – odvádza splaškovú vodu a dažďovú vodu zo strechy objektu. Splašková kanalizácia je navrhnutá vo vnútri budovy. Ležatý rozvod je uložený pod podlahou (pod záklopom) alebo v stene. Ležaté rozvody sú napojené na stúpačky, na ktorých je umiestnený čistiaci kus. Rozvod je navrhovaný z PP-HT rúr pre ležatý rozvod, pre stúpačky a pripojovacie potrubie. Odvetranie kanalizácie je riešené cez stúpačky ukončené ventilačnou hlavicou nad strechou objektu. Pripájacie potrubie od zariaďovacích predmetov k odpadom bude v spáde min. 3%, a to v stene, pod stropom alebo v podlahe. |
Plastové potrubie, ktoré prechádza voľne stavebnými konštrukciami oddeľujúce požiarne úseky musí byť chránene požiarnymi manžetami. Dažďové vody sú zvedené do spoločnej kanalizácie. Prepojiť splaškovú a dažďovú vodu je možné len mimo budovy. |
Vnútorný vodovod - bude pripojený na navrhovaný rozvod studenej vody. Vodovodné potrubie bude inštalované v podlahe, v stene alebo v strope. Vodovod v objekte bude zhotovený z rúr plastových. Všetky rúrky budú izolované trubkovou izoláciou. Teplá voda - pre objekt bude v navrhovanej prístavbe ohrievaná v priamo výhrevnom elektrickom zásobníku s objemom 100 litrov. |
Vodovodná prípojka - Jestvujúca časť materskej školy je v súčasnosti napojená vodovodnou prípojkou na verejný vodovod. Navrhovaná prístavba bude riešená napojením do jestvujúcej šachty na pozemku stavebníka. Jestvujúca vodovodná prípojka vyhovuje zvýšenému prietoku navrhovanej studenej vody. |
Ústredné vykurovanie – riešené s napojením na existujúce rozvody úk v suteréne jestvujúceho objektu škôlky. Rozvody budú zhotovené z plastických rúrok. Regulácia vykurovania ekvitermická podľa vonkajšej teploty. Teplota v jednotlivých miestnostiach prístavby bude regulovaná termostatickými hlavicami na radiátoroch |
Vetranie - prirodzeným spôsobom – oknami |
Elektroinštalácie :Prívod NN : Existujúci objekt materskej školy je napojený na NN sieť existujúcou prípojkou do rozvádzača RH, umiestneného v šatni. V RH je inštalované trojfázové meranie spotreby elektrickej energie. Rozvádzač RH sa dozbrojí o trojfázový istič B16A/3. Z tohto ističa viesť pevne pod omietkou a následne povalou v PVC chráničke kábel CHKE-R -J 4x10 a CHKE-R -J 3x1,5 (ovládanie), ktorými sa napojí podružný rozvádzač pre prístavbu objektu RP, umiestnený v miestnosti č. 1.08. |
Elektroinštalácia objektu: Elektroinštalácia objektu bude napojená z rozvádzača RP. Bod rozdelenia sústavy TN-C na TN-S bude v rozvádzači RP, kde sa za bodom rozdelenia sústavy nesmie spojiť pracovný N vodič s ochranným PE vodičom. |
Požadovanú svetelnosť v zmysle STN EN 12 464-1 dosiahneme inštaláciou potrebného počtu a typov svietidiel s požadovaným krytím. Vnútorné priestory objektu budú osvetľované žiarovkovými alebo žiarivkovými svietidlami, svietidlami s kompakt žiarivkou a to stropnými, závesnými, resp. nástennými alebo bodovými, podľa typu miestnosti a vlastného výberu investora. Ovládanie je navrhnuté miestne pomocou vypínačov. |
Vonkajší hydrant – potreba vyvolaná projektom požiarnej ochrany. Požadovaná potreba požiarnej vody je stanovená pre požiarny úsek objektu s najväčšou pôdorysnou plochou, Q = 12 l.s-1 = 720 l.min-1 na vodovodnom potrubí. |
Výtokový stojan a plniace miesto bude umiestnené na verejnom vodovode (DN150) na pozemku stavebníka Pripojenie sa bude realizovať s písomným súhlasom majiteľa nehnuteľnosti napojenej prípojky. Pred začatím zemných a výkopových prác zabezpečí dodávateľ vytýčenie a zakreslenie všetkých podzemných vedení nachádzajúcich sa v časti navrhovanej prípojky. Navrhovaný nadzemný hydrant bude napojený potrubím na verejný vodovod DN150. |
Odbočka z jestvujúceho verejného vodovodu sa vysadí pomocou dvoch E – kusov a T- kusu DN 150/100/150, za ktorým sa osadí uzáver DN 100 s teleskopickou zemnou súpravou. Ku hydrantu je vedené liatinové potrubie DN 100. Potrubie sa uloží do zapaženého výkopu. Navrhovaný je nadzemný hydrant s pevnými spojkami 2x75(b) a 1x110 v zelenom páse mimo požiarne nebezpečnej vzdialenosti. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
súhrnná technická správa | súbor | 1 | ||
architektúra | súbor | 1 | ||
statika | súbor | 1 | ||
zdravotechnika | súbor | 1 | ||
elektroinštalácie | súbor | 1 | ||
vykurovanie | súbor | 1 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
zastavaná plocha riešenej časti | |
úžitková plocha novej triedy |
Názov |
Zmluvné strany sa dohodli, že pri realizácii Diela sa budú riadiť ustanoveniami Všeobecných zmluvných podmienok pre elektronické trhovisko (ďalej len "OPT") a nasledovnými osobitnými požiadavkami na plnenie uvedenými nižšie: |
1. Predmet zmluvy: |
1.1 Zhotoviteľ sa zaväzuje, že Dielo bude realizované podľa špecifikácie a technických parametrov uvedených v Zmluvnom formulári tejto zákazky a jeho príloh. |
1.2 Zhotoviteľ sa zaväzuje na svoje náklady a na svoje nebezpečenstvo zhotoviť Dielo, a to v kvalite podľa príslušných platných technických noriem, schválených technologických postupov a platných právnych, prevádzkových, požiarnych a bezpečnostných predpisov a zabezpečiť a uskutočniť všetky s tým súvisiace činnosti a služby zabezpečujúce riadne plnenie predmetu tejto Zmluvy. |
1.3 Zhotoviteľ potvrdzuje a je zodpovedný za to, že ako Zhotoviteľ a ním poverení subdodávatelia, ktorí sa budú podieľať na zhotovení Diela, disponujú všetkými oprávneniami, povoleniami, licenciami potrebnými pre vykonanie všetkých dodávok, prác a činností v súlade s touto Zmluvou. |
1.4 V Zmluve o dielo určí zhotoviteľ kontaktnú osobu, ktorá bude určená na zastupovanie Zhotoviteľa a na konanie vo veciach zmluvných, a to počas trvania tejto Zmluvy. |
1.5 Objednávateľ súčasne s podpisom zmluvy odovzdá zhotoviteľovi projektovú dokumentáciu týkajúcu sa diela a ten túto prejektovú dokumentáciu preverí s riadnou odbornou starostlivosťou dodávateľa predmetu diela podľa tejto zmluvy a potvrdí,že podľa tejto projektovej dokumentácie je predmet vykonateľný . |
2. Plnenie a preberanie predmetu Zmluvy. |
2.1 Prípadná zmena osoby podľa bodu 1.4 podlieha oznámeniu Objednávateľovi a jeho schváleniu. |
2.2 Zhotoviteľ je povinný doručiť do piatich (5) pracovných dní od účinnosti Zmluvy oznámenie o určení stavbyvedúceho vrátane dokladu - oprávnenia na výkon stavbyvedúceho v predmete zákazky. |
2.3 Objednávateľ do piatich (5) pracovných dní od uzatvorenia Zmluvy doručí Zhotoviteľovi písomné plnomocenstvo, ktorým určí zástupcu, oprávneného konať v mene Objednávateľa s uvedením rozsahu jeho práv a povinností. |
2.4 Zmluvné strany sa dohodli, že k odovzdaniu a prevzatiu staveniska dôjde na základe písomnej výzvy Objednávateľa. O odovzdaní a prevzatí staveniska vyhotoví Objednávateľ písomný protokol, ktorý obidve strany podpíšu. |
2.5 Zhotoviteľ sa zaväzuje, že stavenisko od Objednávateľa prevezme najneskôr do piatich (5) pracovných dní odo dňa doručenia výzvy Objednávateľa na prevzatie staveniska. V prípade neprevzatia staveniska v stanovenej lehote, určí objednávateľ náhradný termín prevzatia staveniska a v prípade neprevzatia staveniska ani v náhradnom termíne, má objednávateľ právo od zmluvy odstúpiť s účinnosťou dňom doručenia odstúpenia zhotoviteľovi |
2.6 Zhotoviteľ začne so zhotovením Diela najneskôr do piatich (5) pracovných dní odo dňa prevzatia staveniska. |
2.7 Zhotoviteľ sa zaväzuje dodať pre Objednávateľa predmet zmluvy, a to za podmienok dohodnutých v zmluve, riadne a včas zhotovené Dielo odovzdať Objednávateľovi v zodpovedajúcej kvalite. Zhotoviteľ sa zaväzuje zhotoviť Dielo vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť. |
2.8 Zhotoviteľ je povinný ku dňu odovzdania staveniska Diela predložiť objednávateľovi na odsúhlasenie časový harmonogram postupu prác podľa ktorého sa bude Dielo realizovať. Objednávateľ do 5 kalendárnych dní potvrdí alebo upraví časový harmonogram písomnou formou. Zhotoviteľ berie na vedomie , že časový harmonogram postupu prác je záväzný a jeho nedodržanie znamená podstatné porušenie tejto zmluvy o Dielo, a to za podmienky, že navrhovaná doba realizácie diela nesmie presiahnuť 120 dní odo dňa prevzatia diela. |
2.9 Zhotoviteľ pre zhotovenie Diela je povinný zabezpečiť stavenisko a vykonať všetky potrebné opatrenia z hľadiska bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a verejnosti podľa všeobecne platných predpisov. Zhotoviteľ zodpovedá za to, že: stavenisko bude označené ako stavenisko s uvedením potrebných údajov o stavbe a účastníkov stavby na stavenisku na náklady Zhotoviteľa a zabezpečí umiestnenie, udržanie a prevádzkovanie dopravných značiek v súvislosti s priebehom prác počas celej doby realizácie Diela. |
2.10 Zhotoviteľ sa zaväzuje, že pri realizácii Diela nepoužije žiadne iné materiály, technológie alebo technické riešenia, ktoré by boli odlišné od podkladov poskytnutých Objednávateľom. V prípade, ak vyplynie takáto potreba, je možná len ak, bude najskôr písomne schválená technickým dozorom Objednávateľa a zodpovedným projektantom príslušnej profesie. |
2.11 Zhotoviteľ o potrebe zmeny upozorní Objednávateľa písomne osobitným oznámením, a to v lehote troch (3) pracovných dní od zistenia, kedy k tejto skutočnosti došlo a to ešte pred zabudovaním materiálu alebo pred vykonaním zmeny technologického postupu v dostatočnom predstihu aby nedošlo k zdržaniu na stavbe. |
2.12 Zhotoviteľ je povinný zdokumentovať navrhnuté zmeny a predložiť ich Objednávateľovi spolu s oznámením podľa bodu 2.11. |
2.13 Zhotoviteľ môže zabezpečovať realizáciu Diela prostredníctvom subdodávateľov a v takom prípade je povinný: |
doručiť: Objednávateľovi najneskôr tri (3) pracovné dni pred nástupom subdodávateľa na výkon realizácie časti Diela informáciu v nasledovnom rozsahu a nasledovné dokumenty. |
2.13.1 identifikáciu subdodávateľa, obchodné meno, sídlo, kontaktná osoba, |
2.13.2 identifikácia a opis časti realizácie Diela, ktoré bude subdodávateľ realizovať, |
2.13.3 doklad o oprávnení subdodávateľa, že spĺňa podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. |
2.14 Zhotoviteľ preberá v plnom rozsahu zodpovednosť za vlastné riadenie postupu prác, za bezpečnosť a ochranu zdravia vlastných pracovníkov i pracovníkov subdodávateľov a ostatných ním pozvaných osôb na stavenisko, za akúkoľvek stratu alebo poškodenie diela, materiálov, zariadení, ktoré sú predmetom tejto zmluvy, alebo za stratu alebo poškodenie majetku (iného ako dielo), za úmrtie alebo zranenie akejkoľvek osoby v súvislosti s vykonávaním diela a to počas celého vykonávania diela, ako i za sledovanie a dodržiavanie predpisov bezpečnosti práce a ochrany zdravia pri práci, |
za bezpečnosť technických zariadení pri stavebných prácach, za dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov a platných technických noriem, týkajúcich sa činností pri vykonávaní diela a ochrany životného prostredia ako aj za dodržiavanie platných požiarnych predpisov a za požiarnu ochranu diela. Zhotoviteľ jej povinný preukázateľne poučiť všetkých zamestnancov pracujúcich na stavbe o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a zabezpečiť im ochranné pracovné pomôcky. |
2.15 Objednávateľ vykoná kontrolu dodržiavania podmienok tejto zmluvy v spolupráci so stavebným dozorom objednávateľa vo všetkých veciach súvisiacich s prípravou, realizáciou a užívaním diela podľa tejto zmluvy. Výkon týchto činností nenahrádza činnosť zhotoviteľa podľa tejto zmluvy, ani zhotoviteľovu zodpovednosť za jej plnenie v rozsahu jeho dodávky. |
2.16 Do stavebného denníka okrem povinných záznamov, ktoré sa v SD vedú zhotoviteľom, budú robiť záznamy zástupcovia objednávateľa, stavebný dozor, a projektanti, a to o skutočnostiach rozhodujúcich pre plnenie tejto zmluvy. Poverení pracovníci objednávateľa, zhotoviteľa, projektant sú povinní do dvoch kalendárnych dní odpovedať zápisom v SD na písomný záznam v SD. |
Ak sa k záznamom nevyjadria písomne v lehote do dvoch kalendárnych dní predpokladá sa , že so zápisom v SD bez výhrad súhlasia. V stavebnom denníku je zakázané prepisovať a vyberať listy( listy musia byť očíslované). Originál SD je v držbe zhotoviteľa a jedna kópia všetkých strán patrí objednávateľovi, ktorého stavebný dozor listy tvoriace túto kópiu priebežne vyberá zo SD. |
2.17. Zhotoviteľ je povinný predložiť najneskôr pri prevzatí staveniska platný doklad o poistení prevádzkovej zodpovednosti za škodu v minimálnej výške: 250 000 EUR. Poistenie musí pokrývať zodpovednosť zhotoviteľa za škodu spôsobenú tretím osobám, vrátane objednávateľa, za ktorú je právne zodpovedný. Zhotoviteľ sa zaväzuje udržiavať v platnosti predmetné poistenie počas celej doby realizácie predmetu diela |
3. Čas plnenia zmluvy: |
3.1 Zhotoviteľ sa zaväzuje, že Dielo zrealizuje riadne a včas v termíne do 30.6.2017 najneskôr. |
4. Cena za zhotovenie diela |
4.1 Zhotoviteľ vyhlasuje, že cena zahŕňa všetky náklady za: |
- materiálové, dopravné a vedľajšie materiálové náklady - príslušenstvo, stroje, prístroje, nástroje a stavebné pomocné materiály |
- náklady na zabezpečenie ochrany a bezpečnosti staveniska a majetku Objednávateľa (zariadenie a vypratanie staveniska po odovzdaní Diela) |
- náklady na dočasné napojenie elektriny, vody - zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a pre verejnosť podľa príslušných predpisov |
- mzdové náklady a vedľajšie mzdové náklady - náklady na dočasné dopravné značenie počas realizácie Diela |
- zabezpečenie dokladovej časti v troch vyhotoveniach v slovenskom jazyku (pre účely kolaudačného konania) |
- zabezpečenie vydaní nevyhnutných rozhodnutí,. povolení a certifikátov potrebných pre riadne zhotovenie a odovzdanie Diela |
náklady spojené s odvozom a likvidáciou stavebného odpadu v súlade so všeobecne platnými predpismi - akékoľvek ďalšie náklady, ktoré vzniknú Zhotoviteľovi pri zhotovení Diela |
4.2 Zhotoviteľ je povinný doručiť Objednávateľovi ocenený Výkaz - výmer, t.j. Výkaz - výmer, ktorý tvorí prílohu Zmluvného formulára doplnený Zhotoviteľom o všetky ceny jednotlivých položiek uvedených vo Výkaze - výmer, |
v lehote najneskôr siedmich (7) kalendárnych dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy vo formáte Excel. |
4.3 V prípade vzniku potreby činnosti prác naviac, nevyhnutných na riadnu realizáciu Diela, ktoré Zhotoviteľ v čase uzatvorenia tejto Zmluvy z akýchkoľvek dôvodov nepredvídal, tieto realizuje riadne Zhotoviteľ a: |
4.3.1 nevzniká mu nárok na úhradu nákladov spojených s ich realizáciou, nevyhnutnou na riadne plnenie zmluvy |
4.3.2 na zmenu ceny Diela a zmeny termínu ukončenia Diela pokiaľ sa na zmene ceny Diela z titulu realizácie týchto prác a na zmenu termínu plnenia Zmluvy z uvedeného dôvodu zmluvné strany nedohodnú inak |
4.4 Objednávateľ môže uznať náklady na vykonanie prác, ktoré neboli zahrnuté v Zmluve a sú nevyhnutné na riadne plnenie Zmluvy, ak sa ich potreba objektívne preukáže, a ak sa dohodnú zmluvné strany , a to formou písomného dodatku k Zmluve pri splnení a dodržaní |
príslušných ustanovení zákona o verejnom obstarávaní, VZP - OPET. |
4.5 Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade, ak sa niektoré práce podľa Výkazu - výmer nevykonávajú, alebo vykonávajú v menšom rozsahu, Zhotoviteľ nebude tieto práce fakturovať a uplatňovať si ich úhradu. Táto skutočnosť bude zaznamenávaná v stavebnom denníku a uvedená v konečnej rekapitulácii nákladov stavby. |
4.6 Zhotoviteľ je povinný viesť stavebný denník, do ktorého bude zapisovať všetky skutočnosti rozhodujúce pre zhotovenie diela, najmä: |
4.6.1 je povinný v denných záznamoch zapisovať údaje o časovom postupe prác, ich akosti, zdôvodnenie odchýliek vykonaných prác od Opisu predmetu zákazky |
4.6.2 stavebný denník sa musí nachádzať na stavbe a musí byť prístupný zástupcom Objednávateľa a dotknutým orgánom štátnej správy |
4.6.3 zápisy do stavebného denníka čitateľne zapisuje a podpisuje stavbyvedúci vždy v ten deň, kedy boli práce vykonané alebo nastanú okolnosti brániace ich výkonu, resp. je potrebné riešiť ďalší postup prác, všetky strany stavebného denníka musia byť očíslované. |
4.6.4 zhotoviteľ je povinný vyzvať Objednávateľa na kontrolu činností, ktoré budú ďalším postupom pokryté, a to písomne v stavebnom denníku minimálne tri (3) pracovné dni vopred. Ak Zhotoviteľ nesplní uvedenú povinnosť, je povinný umožniť Objednávateľovi vykonanie dodatočnej kontroly a znášať náklady s tým spojené |
4.6.5 objednávateľ sa zaväzuje vyjadriť svoje stanovisko k predloženému súpisu vykonaných prác do troch (3) pracovných dní odo dňa jeho predloženia. |
5. Platobné podmienky |
5.1 Zmluvné strany sa dohodli že splatnosť faktúr je dohodnutá na tridsať (30) kalendárnych dní odo dňa jej doručenia Objednávateľovi. |
5.2 Zmluvné strany sa dohodli na dvoch splátkach za realizáciu diela. Prvá splátka po ukončení hrubej stavby vrátane strešnej krytiny vo výške zodpovedajúcej vykonaným prácam podľa odsúhlaseného rozpočtu a druhá splátka po ukončení a odovzdaní diela. |
5.3 K faktúre môžu byť doložené súpisy vykonaných prác, ktoré budú odsúhlasené oboma Zmluvnými stranami. Zhotoviteľ je oprávnený fakturovať iba skutočne vykonané práce. |
5.4 K súpisom bude vždy priložený zisťovací protokol. Objednávateľ sa musí do piatich (5) pracovných dní odo dňa doručenia súpisu vykonaných prác vyjadriť k predloženému súpisu vykonaných prác. |
5.5 Ak sa Objednávateľ v danej lehote k Súpisu vykonaných prác nevyjadrí, Zhotoviteľ je oprávnený vystaviť faktúru a Objednávateľ je povinný takto vystavenú faktúru uhradiť v súlade s podmienkami Zmluvy. |
5.6 V prípade, ak Objednávateľ preukázateľne preukáže, že z objektívnych príčin sa nemohol k Súpisu vykonaných prác vo vyššie uvedenej lehote vyjadriť, námietky, ktoré by mohol mať voči Súpisu vykonaných prác mu zostávajú zachované. |
5.7 Všetky Súpisy vykonaných prác predložené Zhotoviteľom, musia byť členené podľa položiek, množstva a zoznamu prác. Faktúra, vrátane zoznamu vykonaných prác, budú očíslované s udaním fakturačného obdobia. |
5.8 Podmienkou zaplatenia faktúry je aj splnenie všetkých povinností Zhotoviteľa vo veci predloženia predpísanej dohodnutej dokladovej časti Diela. |
5.9 Objednávateľ je oprávnený zadržiavať 5 % z celkovej sumy Diela (vrátane DPH) po celú dobu záruky diela z dôvodu zabezpečenia nákladov spojených s odstránením vád Diela počas záruky Diela. Po uplynutí záručnej doby, nie však skôr ako po ukončení poslednej záručnej opravy prevzatej objednávateľom, uvoľní objednávateľ zadržiavané finančné prostriedky v prospech zhotoviteľa. |
6. Zodpovednosť za vady a záruka Diela. |
6.1 Zmluvné strany sa dohodli, že Zhotoviteľ na Dielo poskytne záručnú dobu, a to šesťdesiat (60) mesiacov od protokolárneho ukončenia stavebných prác podpísaného zodpovednými osobami oboch zúčastnených strán na predmet zmluvy. Presný termín ukončenia záručnej doby zmluvné strany zapíšu do protokolu z odovzdania a prevzatia Diela. |
6.2 Zhotoviteľ je povinný odstrániť Objednávateľovi vady na Diele najneskôr do šesťdesiat (60) mesiacov od protokolu z odovzdania a prevzatia Diela podpísaného oboma zmluvnými stranami bez nároku na odplatu za odstránenie vád. |
6.3 V prípade oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu, po ktorú bola odstraňovaná závada Diela. Oznámenie vád Diela (reklamácia) musí byť v písomnej forme a musí obsahovať popis, ako sa vada prejavuje a miesto, kde sa vada nachádza. |
6.4 Objednávateľ na odstránenie vád stanovuje lehotu desať (10) pracovných dní odo dňa doručenia písomného uplatnenia nároku na ich odstránenie Zhotoviteľovi. Za spôsob doručenia si Zmluvné strany dohodli aj elektronickú komunikáciu. |
Pre tieto účely Zmluvné strany v Protokole o odovzdaní a prevzatí Diela uvedú kontaktné údaje zodpovedných osôb (najmä kontaktné meno, e-mail, telefón). |
7. Preberacie konanie |
7.1 Zhotoviteľ je povinný pri preberacom konaní odovzdať Objednávateľovi v troch (3) vyhotoveniach minimálne: |
- zoznam výrobkov, materiálov a zariadení, ktoré sú súčasťou odovzdaného Diela, vrátane atestov, certifikátov na použité výrobky, zariadenia a materiály o vyhlásení o zhode |
- správy o vykonaní prehliadok a odborných skúšok (revízne správy) u vyhradených technických zariadení |
- stavebný denník |
- zápisnice a osvedčenia o vykonaných skúškach použitých materiálov, zariadení a výrobkov |
- zápisnice o preverení zakrytých prác a konštrukcií |
- doklad o spôsobe naloženia so vzniknutým odpadom počas vykonávania Diela |
- ostatné doklady podľa príslušných platných technických noriem |
- zdokladovať požiarnú odolnosť ako celku u viac vrstvových konštrukcii, |
- projektovú dokumentáciu skutkového stavu v papierovej forme a 1x na CD nosiči v pdf a dwg. |
- popis zmien vykonaných oproti stavebnému povoleniu, |
Zápisnica o odovzdaní a prevzatí diela okrem základných údajov musí obsahovať: - zhodnotenie kvality diela ktorá je určená STN, zmluvou a projektovou dokumentáciou - súpis zistených vád a nedorobkov a dohodu o termínoch ich odstránenia, - prehlásenie zhotoviteľa, že dielo odovzdáva k určitému dátumu, alebo dôvody neodovzdania diela alebo potrebných dokladov a podkladov, |
- prehlásenie objednávateľa, odsúhlasené stavebným dozorom, že dielo preberá k určitému dátumu. V zápornom prípade dôvody neprevzatia, - súpis odovzdávaných dokladov, - určenie začatia a trvania záručnej lehoty, pokiaľ k takémuto určeniu nepríde, platia všeobecné podmienky začatia a trvania záručnej lehoty, ktoré sú dojednané v tejto zmluve. |
7.2 Zhotoviteľ je povinný písomne oznámiť Objednávateľovi najneskôr sedem (7) kalendárnych dní vopred, kedy bude Dielo pripravené k odovzdaniu a prevzatiu. Objednávateľ je následne povinný do dvoch (2) pracovných dní od oznámenia pripravenosti Diela |
na jeho odovzdanie začať preberacie konanie a riadne v ňom pokračovať. |
8.Zmluvné pokuty a iné následky porušenia povinnosti zo zmluvy |
8.1 Ak zhotoviteľ odovzdá dielo po termíne stanovenom v odsúhlasenom harmonograme (s výnimkou vyššej moci), má objednávateľ právo faktúrovať zmluvnú pokutu vo výške 0,5 % z ceny diela za každý deň omeškania. |
8.2 Ak zhotoviteľ nezačne s odstaňovaním vád v čase do 15 dní od ich reklamovania objednávateľom, je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu v sume 50 € za každý deň omeškania |
8.3 Za podstatné porušenie zmluvy sa považuje najmä: |
a) ak zhotoviteľ aj napriek upozorneniu vykonáva dielo v rozpore s výkazom výmer a s podmienkami dohodnutými v tejto zmluve alebo technologickými postupmi určenými platnými predpismi, alebo zhotoviteľ nedodáva materiál a výrobky požadované vo výkaze výmer, vykonáva naviac práce v porovnaní s výkazom výmer, bez súhlasu objednávateľa (investora); |
b) zhotoviteľ bez toho, aby existovala okolnosť brániaca vykonávaniu diela, nezačal, prerušil alebo zastavil vykonávanie diela alebo jeho časti po dobu dlhšiu ako 7 dní |
c) ak bol na majetok zhotoviteľa vyhlásený konkurz, bolo proti zhotoviteľovi začaté konkurzné alebo reštrukturalizačné konanie, prípadne počas tohto konania bol proti zhotoviteľovi pre nedostatok majetku zamietnutý návrh na vyhlásenie konkurzu, alebo bol zrušený konkurzu z dôvodu, že majetok zhotoviteľa nepostačuje ani na úhradu výdavkov a odmenu správcu konkurznej podstaty, |
d) ak existuje dôvodná obava, že plnenie záväzkov zhotoviteľa v zmysle tejto zmluvy je vážne ohrozené |
e) ak je zhotoviteľ v likvidácii. |
Odstúpenie je možné aj od čiastočne splnenej zmluvy. Účinky odstúpenia nastávajú dňom doručenia druhej zmluvnej strane. Odstúpenie od zmluvy musí byť písomné, musí v ňom byť uvedený dôvod odstúpenia a musí byť doručené druhej zmluvnej strane. |
Zhotoviteľovi patrí úhrada za skutočne a riadne vykonané práce. Riadne vykonané práce sa vyúčtujú po odpočte pohľadávok objednávateľa. Objednávateľ je povinný zhotoviteľovi predložiť kalkuláciu vzniknutých dodatočných nákladov a svoje ďalšie nároky súvisiace s odstúpením od zmluvy. |
Zhotoviteľ je povinný do 7 (siedmych) dní odo účinnosti odstúpenia od zmluvy pripraviť vykonané práce na prevzatie a požiadať o ich prevzatie, vrátane dokumentácie. Súčasne je povinný predložiť skutočné a overiteľné vyúčtovanie. |
9. Vyššia moc |
9.1 Pre účely predmetnej zmluvy sa za vyššiu moc považujú prípady, ktoré nie sú závislé, ani ich nemôžu ovplyvniť účastníci tohto zmluvného vzťahu, napr. živelné pohromy, snehové prehánky, vonkajšie teploty pod – 5 stupňov Celzia. |
9.2 Ak sa plnenie predmetnej zmluvy stane nemožným v trvaní 7 kalendárnych dní od vyskytnutia sa vyššej moci, strana, ktorá bude chcieť odvolať na vyššiu moc, požiada druhú stranu o úpravu zmluvy vo vzťahu k predmetu , cene a času plnenia. V prípade, že nebude možná dohoda, môže strana, ktorá sa na vyššiu moc odvolala, odstúpiť od zmluvy. Účinky nastanú dňom doručenia písomnej výzvy účastníkovi vzťahu na jeho poslednú známu adresu. |
10. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán |
10.1 V rámci vykonávania diela podľa tejto zmluvy sa zhotoviteľ zaväzuje: |
- rešpektovať požiadavku objednávateľa na pravidelné týždenné kontrolne dni na stavbe v prípade, že si stavba nevyžaduje každodennú prítomnosť objednávateľa, |
- zariadenie staveniska a jeho vybavenie i vybudovanie si zabezpečiť na vlastné náklady, |
- v prípade zániku jeho záväzku vykonať dielo podľa tejto zmluvy vypratať a uvolniť stavenisko do 5 dní. |
- dodržať všetky ustanovenia stavebného povolenia a jeho prípadných dodatkov. V prípade zmeny stavebného povolenia dodržať aj všetky jeho ustanovenia, počnúc dňom, ako mu bude táto zmena stavebného povolenia doručená, |
-zabezpečiť, aby počas realizácie diela nedošlo k nežiadúcemu obmedzeniu prevádzky okolitých priestorov, verejných a miestnych komunikácií. |
- dielo realizovať iba v čase od 06.00 až do 22.00 hodiny |
- za poškodenie alebo zničenie diela alebo jednotlivých častí diela zodpovedať až do odovzdania celého diela podľa tejto zmluvy objednávateľovi. Dňom odovzdania celého diela prechádza nebezpečenstvo škody na vykonanom diele na objednávateľa |
- rozumieť pod pojmom vady a nedorobky odchýlky od kvality, rozsahu a parametrov diela stanovených projektovou dokumentáciou, prílohami tejto zmluvy, touto zmluvou a všeobecne záväznými technickými normami a predpismi i technologickými podmienkami a usmerneniami príslušného úradu ako aj chýbajúci doklad alebo písomnosť, ktorú podľa tejto zmluvy je zhotoviteľ povinný predložiť objednávateľovi pri písomnom odovzdaní diela. |
-naložiť, odniesť a uložiť na príslušnú organizovanú skládku odpadu, stavebný odpadový, obalový a iný materiál, vzniknutý pri plnení diela podľa tejto zmluvy v zmysle platného zákona o odpadoch. Ak zhotoviteľ nesplní uvedenú povinnosť, objednávateľ zabezpečí tieto činnosti u tretích osôb na náklady zhotoviteĺa. |
- zabezpečiť, aby všetky prvky, mechanizmy a strojné zariadenia použité na vyhotovenie diela spĺňali požiadavky bezpečnej prevádzky, ako aj bezpečný technický stav strojných a technologických zariadení používaných na stavbe. |
- zabezpečiť aby pracovníci vykonávajúci predmet diela mali všetky legislatívou predpísané školenia a skúšky súvisiace s ich pracovným zaradením pri realizácii predmetu plnenia tejto zmluvy zhotoviteľom. |
- obstarať geodetické zameranie skutkového stavu realizovaného diela oprávneným zodpovedným geodetom, overený geometrický plán predložiť objednávateľovi v štyroch originálnych vyhotoveniach pri preberacom konaní. |
- viesť stavebný denník v originály s dvomi kópiami, a to odo dňa prevzatia staveniska. Stavebný denník bude uložený na stavbe u stavbyvedúceho a prístup k nemu bude zabezpečený počas celej pracovnej doby. |
- k termínu odovzdania diela stavenisko zlikvidovať a terén okolia jestvujúcich objektov dať do užívania schopného stavu. |
11.Spoločné a záverečné ustanovenia |
11.1 meniť alebo dopĺňať obsah zmluvy je možné len vo forme písomných dodatkov, ktoré budú platné , ak budú potvrdené a podpísané obidvoma zmluvnými stranami. Vedľajšie ústne dojednania neexistujú. |
11.2 Neoddeliteľnou súčasťou tejto zmluvy sú jej prílohy |
11.3 Táto zmluva je vypracovaná v .... exemplároch, z ktorých sú ... pre zhotoviteľa a ... pre objednávateľa |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Parka Angelinum 7, Košice - mestská časť Staré Mesto, Košice I, Košický, Slovenská republika
21.11.2016 08:00 — 30.06.2017 16:00
1,00 celok
102 500,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
14.11.2016 08:04
18.11.2016 09:00
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
14.11.2016 08:49 - Vstupná ponuka | 102 000,00 | € | Cena s DPH |
18.11.2016 08:59 - Najvýhodnejšia ponuka | 85 800,00 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: