00647926
Domov MÁRIE
Špitálska 3, Banská Štiavnica, 96901, SVK
36632830
SMMP, s.r.o.
Ul. Štefana Moysesa 37/21, Žiar nad Hronom, 96501, SVK
Riešenie havarijného stavu strechy
rekonštrukcia strechy, národná kultúrna pamiatka, havarijný stav
Stavebná práca, Služba
1. Riešenie havarijného stavu strechy
|
|
---|---|
Funkcia |
Stavebné úpravy strechy spočívajúce v odstránení havarijného stavu strechy na objekte národnej kultúrnej pamiatky |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Technické vlastnosti zákazky sú podrobne určené projektovou dokumentáciou ( vrátane výkresov), ktorá je v súlade s vyjadrením Krajského pamiatkového úradu. | V prílohe tejto zmluvy |
Zhotoviteľ nacení výkazy výmer ktoré tvoria prílohu tejto zmluvy | V prílohe tejto zmluvy |
Názov |
Dodávateľ je povinný do 5 dní od nadobudnutia účinnosti zmluvy uskutočniť obhliadku miesta realizácie zákazky keďže ide o pamiatkovo chránené budovy. |
Požaduje sa predložiť podrobný aktualizovaný rozpočet (výkazy výmer ktoré tvorí prílohu tejto zmluvy)do 5 dní od uzavretia zmluvy |
Vrátane dopravy na miesto plnenia |
Vrátane inštalácie na mieste plnenia |
Zhotoviteľ vyhlasuje, že je oprávnený a odborne spôsobilý vykonať Dielo. |
Zhotoviteľ znáša nebezpečenstvo škody na Diele až do jeho odovzdania a prevzatia Objednávateľom. |
Zhotoviteľ vyhlasuje, že pred uzavretím Zmluvy obdržal od Objednávateľa dve vyhotovenia projektovej dokumentácie na zhotovenie Diela (ďalej len "Projektová dokumentácia"). Zhotoviteľ vyhlasuje, že sa pred uzavretím Zmluvy dôkladne oboznámil s Projektovou dokumentáciou. Projektová dokumentácia tvorí prílohu tejto Zmluvy. |
Zhotoviteľ sa zaväzuje zhotoviť Dielo podľa odovzdaných podkladov pre plnenie zmluvy, technických a právnych predpisov a slovenských technických noriem, prípadne ISO tak, aby slúžilo určenému účelu. Osoby a všetky veci povahy hmotnej ako i právne, ktoré sú nutné a potrebné k riadnemu splneniu záväzku Zhotoviteľa podľa tejto Zmluvy, je povinný zabezpečiť Zhotoviteľ na vlastné náklady a nebezpečenstvo, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. |
Pre odstránenie pochybností je Zhotoviteľ na základe tejto Zmluvy povinný zhotoviť dielo technicky a technologicky podľa projektovej dokumentácie a len v rozsahu, ktorý vyplýva tak z projektovej dokumentácie, ako aj z výkazu výmer/rozpočtu súčasne, t.j. nie je povinný zhotoviť to, čo vyplýva z projektovej dokumentácie ale nevyplýva z výkazu výmer/rozpočtu, resp. nie je povinný zhotoviť to, čo vyplýva z výkazu výmer/rozpočtu ale nevyplýva z projektovej dokumentácie. Zhotoviteľ má nárok na zaplatenie výlučne skutočne zrealizovaných prác, |
Objednávateľ bude uhrádzať cenu za Dielo konečnou faktúrou. |
Zhotoviteľ je povinný vypracovať jedenkrát mesačne, najneskôr do piateho dňa nasledujúceho kalendárneho mesiaca súpis vykonaných prác a dodávok a predložiť ho Objednávateľovi k odsúhlaseniu a to v rozsahu, ako je špecifikovaná cena za Dielo. Súčasťou súpisu vykonaných prác a dodávok musí byť zisťovací protokol a fotodokumentácia zrealizovaných prác, a to obzvlášť detailne zachytených konštrukcií, ktoré sú ďalšími prácami zakryté, na CD/ DVD. |
Súpis prác bude vyhotovený v súlade s oceneným výkazom výmer, ktorý je prílohou tejto Zmluvy a bude obsahovať názvy objektov, položiek, jednotkové ceny, množstvá, rozmery, sumy zrealizovaných položiek. Stavebný dozor najneskôr do piatich pracovných dní od doručenia súpisu vykonaných prác a zisťovacieho protokolu predmetný súpis vykonaných prác a zisťovací protokol odsúhlasí alebo vráti Zhotoviteľovi na prepracovanie. |
V prípade vrátenia súpisu vykonaných prác a zisťovacieho protokolu stavebným dozorom Zhotoviteľovi na prepracovanie, prepracuje Zhotoviteľ predmetné podklady v zmysle pokynov stavebného dozoru a predloží ich znovu na odsúhlasenie stavebnému dozoru. |
Zhotoviteľ predloží Objednávateľovi príslušnú faktúru vrátane príloh (s výnimkou fotodokumentácie na CD/DVD) v štyroch vyhotoveniach v písomnej forme na adresu Objednávateľa uvedenú v záhlaví Zmluvy a tiež v elektronickej forme na e-mailovú adresu Objednávateľa, pričom za deň doručenia sa považuje neskorší z predmetných spôsobov doručenia faktúry. |
Faktúra vystavená Zhotoviteľom musí byť v súlade s príslušnými právnymi predpismi, najmä zákonom č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v platnom znení a zákonom č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v platnom znení. Faktúra musí obsahovať minimálne tieto údaje: |
- označenie faktúra a jej číslo, - označenie Objednávateľa a Zhotoviteľa (názov, právna forma, sídlo), IČO, DIČ, IČ DPH,- označenie banky a čísla účtu,- miesto a názov Diela, evidenčné číslo stavby,- číslo Zmluvy, dátum jej uzatvorenia,- označenie skupiny výdavkov fakturovaných stavebných prác a/alebo vybavenia v zmysle ekonomickej klasifikácie Metodického usmernenia Ministerstva financií Slovenskej republiky č. MF/010175/2004-42, |
- zdaniteľné obdobie,- deň vystavenia, deň splatnosti faktúry,- účtovanú čiastku bez DPH, DPH a sumu spolu s DPH a celkovú fakturovanú sumu po objektoch – všetky sumy budú uvedené s presnosťou na dve desatinné miesta,- pečiatku a podpis oprávneného zástupcu Zhotoviteľa. |
K faktúre je Zhotoviteľ povinný doložiť nasledovné náležitosti: - krycí list faktúry, - zisťovací protokol, - schválený súpis vykonaných prác, |
Konečná faktúra bude Zhotoviteľom vystavená do 14 dní odo dňa podpísania protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela a okrem náležitostí uvedených v bode 4.5 musí obsahovať: |
- vyúčtovanie celého rozsahu prác tvoriacich predmet Zmluvy – na základe schválených súpisov prác,- započítanie všetkých čiastkových faktúr a platieb Objednávateľa v priebehu výstavby,- vyúčtovanie všetkých zmluvných pokút a oprávnených nárokov Objednávateľa na náhradu škody, na ktoré mu vznikol nárok do vyhotovenia konečnej faktúry, ako aj vyúčtovanie nárokov na náhradu zvýšených nákladov spôsobených Objednávateľovi činnosťou Zhotoviteľa, |
- vyúčtovanie prípadných služieb a prác, ktoré Objednávateľ Zhotoviteľovi poskytol, resp. pre Zhotoviteľa vykonal počas realizácie Diela. |
Faktúra bude rozpísaná podľa klasifikácie produkcie za účelom zaradenia do HIM. |
Lehota splatnosti faktúr je 30 dní odo dňa doručenia faktúry. |
Zhotoviteľ sa zaväzuje:a) prevziať stavenisko na výzvu objednávateľa zaslanú do 15 kalendárnych odo dňa účinnosti tejto zmluvy,,b) začať stavebné práce do 7 dní od prevzatia staveniska,c) realizovať stavebné práce najneskôr do 28.12.2016. d) uvoľniť stavenisko do 7 dní po odovzdaní Diela Objednávateľovi, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. |
V prípade porušenia povinností uvedených v bode 24 písm. a) a d) Zmluvy má Objednávateľ nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 50 € (slovom päťdesiat eur) za každý deň omeškania. |
Zhotoviteľ je povinný zabezpečiť prítomnosť kompetentného zástupcu na stavenisku počas celej doby realizácie Diela. |
Zhotoviteľ je povinný zabudovať materiál a výrobky I. triedy kvality s predpísanou dobou záruky, skúškami a atestmi. Prípadné zmeny musia byť vopred odsúhlasené Objednávateľom písomnou formou. Nie je prípustné používanie technológií, ktoré sú v rozpore s platnými technickými, bezpečnostnými alebo hygienickými predpismi a normami všeobecnými i rezortnými. |
Je zakázané používať drobnú i veľkú mechanizáciu pre montážne i stavebné práce, ktorá bola rôzne, prípadne neodborne upravovaná, nie sú pre ňu vypracované technické a technologické predpisy a jej prevádzkovaním by mohli byť porušené predpisy bezpečnostné, hygienické a o ochrane zdravia, resp. by mohlo dôjsť k zhoršeniu životného prostredia |
Zhotoviteľ je povinný pred začatím realizácie Diela zabezpečiť pre svojich pracovníkov všetky potrebné školenia a testy na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci. Zhotoviteľ zodpovedá za bezpečnosť a ochranu zdravia svojich pracovníkov a dodržiavanie všetkých povinností pri realizácii Diela v súlade s vyhláškou č. 147/2013 Zb. o bezpečnosti práce a technických zariadení pri stavebných prácach, nariadením vlády SR č. 396/2006 Z. z. o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na stavenisko a ďalšími záväznými predpismi. |
Pri realizácii Diela je Zhotoviteľ povinný dodržiavať všetky záväzné predpisy o ochrane zdravia a bezpečnosti pri práci, o ochrane životného prostredia ako aj ďalšie všeobecne záväzné právne predpisy vzťahujúce sa na realizáciu Diela. |
Zhotoviteľ určuje zamestnanca ..........................................., ktorý je zodpovedný za vytvorenie podmienok bezpečnosti a ochrany zdravia zamestnancov a iných pracovníkov na stavenisku a zároveň určuje hlavného koordinátora činnosti ..................................................... |
Zhotoviteľ je povinný ku dňu podpísania Zmluvy odovzdať Objednávateľovi fotokópie dokladov o odbornej spôsobilosti svojich pracovníkov vrátane fotokópií osvedčení o živnostenskom oprávnení a iných osvedčení oprávňujúcich Zhotoviteľa k realizácii Diela |
Zhotoviteľ je oprávnený použiť na zhotovenie Diela subdodávateľov. Zoznam známych subdodávateľov Zhotoviteľa tvorí Prílohu č. 4 tejto Zmluvy. V prípade zmeny subdodávateľa je Zhotoviteľ povinný túto skutočnosť bezodkladne písomne oznámiť Objednávateľovi. |
Objednávateľ je povinný do 5 pracovných dní písomne sa vyjadriť k oznámeniu o zmene subdodávateľa. Ak sa v uvedenej lehote nevyjadrí, má sa za to, že zmenu subdodávateľa schválil. V prípade, ak Objednávateľ s osobou subdodávateľa nesúhlasí a uvedie opodstatnené dôvody tohto nesúhlasu, Zhotoviteľ nie je oprávnený prostredníctvom neho vykonávať Dielo. V prípade, ak Zhotoviteľ realizuje Dielo prostredníctvom subdodávateľov, zodpovedá, ako by Dielo vykonával sám. |
Zhotoviteľ vyhlasuje, že- prečítal, preveril a pochopil všetky podmienky realizácie Diela a nemá k nim žiadne námietky,- všetky požadované výkony a stavebné práce sú mu jasné a nemá k nim žiadne námietky,- na základe svojich schopností, technického vybavenia a personálu je schopný realizovať Dielo bez vád, kompletne a funkčne podľa všetkých príslušných STN v stanovených termínoch a kvalite. |
Objednávateľ poveruje funkciou stavebného dozoru ............................................... a Zhotoviteľ poveruje funkciou vedúceho stavby ....................................................... |
Objednávateľ je povinný odovzdať Zhotoviteľovi stavenisko nezaťažené právami tretích osôb. |
Zhotoviteľ je povinný zabezpečiť vytýčenie inžinierskych sietí na vlastné náklady. |
Zhotoviteľ zodpovedá za primeraný poriadok a čistotu na stavenisku a je povinný odstraňovať na svoje náklady odpady a nečistoty vzniknuté jeho prácami v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Zhotoviteľ je povinný zabezpečiť prevádzkové, sociálne a výrobné priestory na zariadenie staveniska na vlastné náklady. Zhotoviteľ uhrádza vodné a stočné, náklady na odber energií a ostatné náklady z prevádzkového a sociálneho zariadenia staveniska priamo dodávateľom týchto služieb. |
Zhotoviteľ je povinný stavenisko strážiť 24 hodín denne, a to na vlastné náklady, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. |
Všetky dočasné zariadenia, dodávka médií, stavebné mechanizmy a nástroje, dočasné stavebné materiály, palivá a všetko nevyhnutné na správne vykonanie prác bude dodané, nainštalované a správne a bezpečne prevádzkované Zhotoviteľom ako súčasť zhotovovania Diela podľa Zmluvy. Náklady sú súčasťou zmluvnej ceny. |
Zhotoviteľ zodpovedá za všetky škody na stavbe, zariadeniach a pozemkoch, ako aj škody vzniknuté tretím osobám a na veciach pri realizácii prác. Zhotoviteľ sa zaväzuje, že akúkoľvek ním spôsobenú škodu alebo zapríčinenú škodu pri realizácii Diela odstráni tak, že uvedie poškodenú časť do pôvodného stavu alebo zaplatí náhradu škody v plnej výške. |
Zhotoviteľ je povinný vypracovať kontrolný a skúšobný plán s cieľom preveriť a preukázať vhodnosť technických vlastností Diela podľa § 13 zákona č. 254/1998 Z. z. o verejných prácach. Objednávateľ požaduje vykonávať overovanie kvality stavebných prác a materiálov skúškami (preukaznými a kontrolnými) v rozsahu určenom Projektovou dokumentáciou a technologickými postupmi prác. |
Zhotoviteľ je povinný na požiadanie stavebného dozoru predložiť mu všetky výkresy, vzorky materiálov a iné podklady súvisiace s vykonávaním Diela, vrátane výsledkov kontrol kvality – atesty. |
Zhotoviteľ nie je oprávnený vykonať akékoľvek zmeny prác bez príkazu alebo súhlasu stavebného dozoru. |
V prípade, ak Zhotoviteľ považuje pokyny stavebného dozoru za neoprávnené alebo neúčelné, musí uplatniť svoje výhrady zápisom v stavebnom denníku. Pokyny musí na opätovné požiadanie vykonať, pokiaľ nie sú v rozpore s príslušnými technologickými postupmi alebo neodporujú právnym predpisom alebo nariadeniam miestnej alebo štátnej správy. |
Objednávateľ bude organizovať kontrolné dni na stavbe minimálne jedenkrát mesačne za účasti zainteresovaných subjektov. |
Všetky materiály, stavebné diely a výrobky zabezpečované Zhotoviteľom musia byť dokladované certifikátmi zhody v zmysle zákona č. 133/2013 Z. z. o stavebných výrobkoch. Tie materiály, stavebné diely a výrobky, ktoré tieto doklady nebudú mať, resp. nebudú zodpovedať zmluvne požadovaným skúškam, musí Zhotoviteľ na vlastné náklady odstrániť a nahradiť bezvadnými. |
Zhotoviteľ je povinný bez meškania a písomne informovať Objednávateľa o vzniku akejkoľvek udalosti, ktorá bráni alebo sťažuje realizáciu Diela. |
Skutočnosť, že Objednávateľ skontroloval výkresy, výpočty, dodávky, vzorky a vykonané práce nezbavuje Zhotoviteľa zodpovednosti za prípadné vady a nedorobky a vykonávanie potrebných kontrol tak, aby bolo zaručené riadne splnenie Zmluvy. |
Zhotoviteľ je povinný odo dňa prevzatia staveniska viesť stavebný denník v slovenskom jazyku, a to v origináli a dvoch kópiách. Jednu kópiu je povinný uložiť oddelene od originálu, aby bola k dispozícii v prípade straty alebo zničenia originálu, ďalšiu kópiu stavebného denníka si odoberá stavebný dozor. |
Do denníka sa zapisujú všetky skutočnosti rozhodujúce pre plnenie Zmluvy, najmä údaje o časovom postupe prác a ich kvalite, zdôvodnenie odchýlok vykonávaných prác od Projektovej dokumentácie, údaje dôležité pre posúdenie hospodárnosti prác a údaje pre posúdenie prác orgánmi štátnej správy. Počas pracovnej doby musí byť denník na stavbe trvalo prístupný. Povinnosť viesť stavebný denník končí dňom odovzdania a prevzatia prác. |
Záznamy v stavebnom denníku je oprávnený robiť stavbyvedúci, prípadne jeho zástupca a ich nadriadení. Okrem nich sú oprávnení robiť záznam stavebný dozor Objednávateľa, jeho nadriadení, orgány štátneho stavebného dohľadu, prípadne iné príslušné orgány štátnej správy. |
Denné záznamy sa píšu do knihy s očíslovanými listami, jednak pevnými, jednak perforovanými pre dva oddeliteľné prepisy, ktoré sa číslujú zhodne s pevnými listami. Denné záznamy sa zapisujú zásadne v ten deň, keď sa práce vykonali alebo nastali okolnosti, ktoré sú predmetom zápisu. Len výnimočne sa tak môže urobiť v nasledujúci deň. Medzi jednotlivými dennými záznamami, ako v rámci denných záznamov sa nesmú vynechať žiadne voľné miesta. |
Ak stavbyvedúci do päť pracovných dní nepripojí svoje nesúhlasné stanovisko k vykonaným zápisom, pokladá sa to za jeho súhlas s obsahom. |
Predmetom odovzdania a prevzatia bude celé Dielo naraz. |
Záväzok Zhotoviteľa zhotoviť Dielo je splnený odovzdaním a prevzatím Diela Objednávateľom v súlade s týmto článkom Zmluvy. |
Prevzatím Diela Objednávateľom prechádza nebezpečenstvo škody na Diele na Objednávateľa. |
Zhotoviteľ je povinný minimálne 15 dní vopred písomne oznámiť Objednávateľovi, kedy bude Dielo pripravené na odovzdanie a prevzatie |
Zhotoviteľ je povinný odovzdať Objednávateľovi v preberacom konaní:a) 3 x projektovú dokumentáciu skutočného vyhotovenia,b) zoznam odchýlok s ich stručným odôvodnením,c) zápisnice a osvedčenia o vykonaných skúškach použitých materiálov,d) zápisnice o preverení prác a konštrukcií v priebehu zakrývania prác,e) zápisnice o vykonaní skúšky vodotesnosti potrubia,f) vyhlásenia zhody a certifikáty zabudovaných materiálov,g) stavebný denník, |
h) doklad o naložení s odpadmi,i) návody na použitie zabudovaných zariadení. |
Neodovzdanie ktoréhokoľvek z dokladov uvedených v bodoch 60-61 je dôvodom na odmietnutie prevzatia Diela Objednávateľom. |
O odovzdaní a prevzatí Diela spíšu zmluvné strany preberací protokol. Preberací protokol bude obsahovať:a) základné údaje o Diele,b) zhodnotenie akosti zhotovovaného Diela,c) súpis zistených vád a nedorobkov,d) lehoty na odstránenie vád a nedorobkov,e) zoznam odovzdaných dokladov,f) prehlásenie o odovzdaní Diela Zhotoviteľom a jeho prevzatí Objednávateľom,g) konštatovanie, že dňom odovzdania začína plynúť záručná doba a dĺžku jej trvania, |
h) prípadný termín, do ktorého je Zhotoviteľ povinný vyprázdniť stavenisko,i) dátum,j) podpisy oprávnených osôb. |
V prípade výskytu vád (s výnimkou drobných vád a nedorobkov, ktoré samy osebe ani v spojení s inými nebránia a nesťažujú užívanie Diela a neznižujú jeho hodnotu) nie je Objednávateľ povinný Dielo prevziať. |
Zhotoviteľ zodpovedá za to, že Dielo má v čase jeho odovzdania Objednávateľovi dohodnuté vlastnosti, že spĺňa všetky technické a ekonomické parametre, že Dielo bolo vykonané podľa osvedčených technológií a podľa záväzných technických noriem, v súlade s hygienickými, ekologickými, protipožiarnymi, bezpečnostnými a stavebnými predpismi. Zhotoviteľ zodpovedá za to, že Dielo nemá žiadne vady. |
Záručná doba na Dielo je 60 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom podpísania protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela. |
Objednávateľ písomne listom zaslaným na adresu sídla zhotoviteľa oznámi Zhotoviteľovi bez zbytočného odkladu (najneskôr do 3 pracovných dní) vady Diela, ktoré sa objavili počas vykonávania Diela, pri odovzdaní a počas záručnej doby. |
Zhotoviteľ je povinný nastúpiť na odstránenie reklamovaných vád:- do 24 hodín od ich oznámenia pri vadách brániacich užívaniu Diela alebo vadách, pri ktorých hrozí bezprostredné riziko nebezpečenstva škody na zdraví, na živote alebo na majetku,- do 3 pracovných dní od ich oznámenia pri ostatných vadách. |
Zhotoviteľ je povinný odstrániť reklamované vady v lehote 5 dní od nástupu na ich odstránenie, ak je to technologicky možné, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. |
Vady Diela reklamované u Zhotoviteľa v záručnej dobe je Zhotoviteľ povinný odstrániť bezodplatne, pokiaľ vznikli v dôsledku porušenia povinností Zhotoviteľa alebo v dôsledku iných okolností, za ktoré zodpovedá Zhotoviteľ. Ak vady vznikli z iného dôvodu, Zhotoviteľ ich odstráni za úhradu. |
V prípade, ak by odstránenie vady bolo spojené s neúmerne vysokými nákladmi a vada by nebránila užívaniu Diela, zmluvné strany sa môžu dohodnúť na primeranej zľave z ceny Diela bez odstránenia reklamovanej vady. |
Zhotoviteľ je povinný bez zbytočného odkladu odstrániť aj také vady, zodpovednosť za vznik ktorých popiera, ak ich odstránenie neznesie odklad |
Stavebný materiál, resp. realizované časti Diela prechádzajú do vlastníctva Objednávateľa ich zabudovaním. Tým však Objednávateľ nepreberá na seba zodpovednosť za vady zabudovaného materiálu a stavebných prác. |
V prípade, ak Zhotoviteľ nezačne s odstraňovaním vady podľa bodu 70 alebo neodstráni vady riadne a včas podľa bodu 70, má Objednávateľ nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 10 € za každý začatý deň omeškania. Objednávateľ má zároveň nárok na náhradu škody prevyšujúcu zmluvnú pokutu. |
V prípade, ak Zhotoviteľ neodstraňuje oznámené vady riadne a včas, alebo ak ich Zhotoviteľ začne odstraňovať, ale neodstraňuje ich riadne, resp. Objednávateľ predpokladá, že vady nebudú odstránené riadne a včas, má Objednávateľ právo vady odstrániť sám alebo ich nechať odstrániť treťou osobou na náklady Zhotoviteľa. V takomto prípade nie je Objednávateľ viazaný cenami uvedenými vo výkaze výmer. |
Uplatnením nárokov z vád Diela nie je dotknutý nárok Objednávateľa na náhradu škody. |
V prípade nedodržania termínu zhotovenia Diela,má Objednávateľ nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,1 % z ceny Diela za každý deň omeškania. |
V prípade, ak Zhotoviteľ bez písomného súhlasu Objednávateľa nedodrží projekt, túto Zmluvu alebo akúkoľvek jej prílohu, použije iný stavebný materiál, iné stavebné postupy, má Objednávateľ nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 1.000 € za každé takéto porušenie Zmluvy |
V prípade porušenia povinnosti Zhotoviteľa oznámiť Objednávateľovi zmenu subdodávateľa podľa čl. 35 Zmluvy má Objednávateľ nárok na zaplatenie 1.000 € za každé porušenie tejto povinnosti. |
V prípade akéhokoľvek porušenia povinnosti Zhotoviteľa podľa tejto Zmluvy má Objednávateľ nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 30 €, ak nie je ustanovená osobitná výška. |
Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok Objednávateľa na náhradu škody. Objednávateľ má nárok na náhradu škody presahujúcu výšku zmluvnej pokuty. |
Zaplatením zmluvnej pokuty sa Zhotoviteľ nezbavuje svojej povinnosti riadne splniť svoj záväzok zo Zmluvy. |
Objednávateľ je oprávnený od Zmluvy alebo jej časti odstúpiť v prípade, ak- Zhotoviteľ v dôsledku platobnej neschopnosti neuhradí platby svojim subdodávateľom,- bol na majetok Zhotoviteľa podaný návrh na vyhlásenie konkurzu, návrh na povolenie reštrukturalizácie alebo návrh na vykonanie exekúcie,- Zhotoviteľ nezhotovuje Dielo v požadovanej kvalite a v súlade so Zmluvou,- Zhotoviteľ bez dôvodu neprevzal stavenisko, alebo mešká so začatím prác - ak ide o omeškanie viac ako 15 pracovných dní, |
- je Zhotoviteľ v omeškaní s plnením ktoréhokoľvek z termínov uvedených v harmonograme - ak ide o omeškanie viac ako 15 pracovných dní |
Zhotoviteľ môže od Zmluvy odstúpiť v prípade, ak- je Objednávateľ v omeškaní so zaplatením ceny viac ako 30 dní po lehote splatnosti,- Objednávateľ neposkytuje Zhotoviteľovi požadovanú súčinnosť potrebnú na riadne a včasné vykonanie Diela ani do 30 dní po doručení písomného upozornenia Zhotoviteľa. |
Práce a dodávky vykonané ku dňu účinnosti odstúpenia od Zmluvy sa vyúčtujú v preukázateľnom rozsahu podľa cien stanovených v Zmluve a jej prílohách. |
Odstúpením od Zmluvy sa Zmluva zrušuje ku dňu doručenia odstúpenia od Zmluvy druhej Zmluvnej strane. Odstúpením od Zmluvy zanikajú všetky práva a povinnosti Zmluvných strán zo Zmluvy s výnimkou tých, ktoré zodpovedajú čiastočnému plneniu, resp. hodnote čiastočného plnenia Zmluvných strán zrealizovaných v súlade s touto Zmluvou ku dňu doručenia odstúpenia od Zmluvy. |
Odstúpenie od Zmluvy sa ďalej nedotýka nároku na náhradu škody vzniknutej porušením povinnosti niektorou zo Zmluvných strán, ani zmluvných ustanovení týkajúcich sa voľby práva alebo voľby zákona podľa ustanovenia § 262 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, riešenia sporov medzi Zmluvnými stranami a iných ustanovení, ktoré podľa prejavenej vôle strán alebo vzhľadom na svoju povahu majú trvať aj po ukončení Zmluvy. |
Akýkoľvek zánik Zmluvy nemá vplyv na plnenie povinností, z ktorých obsahu a účelu vyplýva, že majú byť plnené aj po zániku Zmluvy. |
Zhotoviteľ je povinný po podpise tejto Zmluvy do 5 dní uzavrieť a udržiavať v platnosti poistnú zmluvu na poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú na živote, zdraví a majetku Objednávateľa a tretích osôb, ktorá by mohla byť, resp. bude spôsobená prevádzkovou činnosťou Zhotoviteľa, minimálne vo výške Ceny za Dielo. Poistná zmluva, resp. jej overená fotokópia bude tvoriť neoddeliteľnú prílohu tejto Zmluvy |
Poistná zmluva podľa bodu 91 tohto článku Zmluvy musí kryť všetky škody alebo straty vzniknuté Objednávateľovi alebo tretím osobám odo dňa začatia prác na stavenisku až do ukončenia odovzdávacieho a preberacieho konania Diela, ako aj zodpovednosť Zhotoviteľa počas záručnej doby a za stratu alebo škodu spôsobenú Zhotoviteľom počas plnenia akýchkoľvek záväzkov podľa tejto Zmluvy vrátane odstraňovania vád, ktoré sa na Diele prejavia v záručnej dobe. |
Zhotoviteľ je povinný na vlastné náklady zabezpečiť Dielo proti krádeži a poškodeniu a poistiť ho proti vzniku škody v dobe plnenia zmluvy až do protokolárneho odovzdania diela a vydania právoplatného kolaudačného rozhodnutia. |
Ak nastane akákoľvek strata alebo poškodenie Diela, alebo akejkoľvek jeho časti, materiálov alebo zariadení počas obdobia, v ktorom je Zhotoviteľ povinný sa o ne starať, a to z akýchkoľvek dôvodov, je Zhotoviteľ povinný na vlastné náklady nahradiť takúto škodu tak, aby Dielo vyhovovalo v každom ohľade ustanoveniam tejto Zmluvy. |
Zhotoviteľ sa zaväzuje uzavrieť poistné zmluvy podľa tejto Zmluvy v takom znení, v zmysle ktorého budú všetky poistné plnenia, na ktoré môže v budúcnosti vzniknúť nárok, vyplatené poisťovňou v celom rozsahu priamo Objednávateľovi. |
Zhotoviteľ je povinný odškodniť Objednávateľa za všetky škody a nároky súvisiace so stratou alebo poškodením akéhokoľvek majetku /iného než Dielo/, súvisiace s úmrtím alebo zranením akejkoľvek osoby, ku ktorým došlo následkom výstavby a dokončenia Diela a odstraňovania vád Diela a voči všetkým nárokom na náhradu škody, súdnym konaniam, nákladom, poplatkom a výdavkom, ktoré v súvislosti s tým vzniknú. |
Uzatvorenie poistnej zmluvy v znení zohľadňujúcom ustanovenie bodu 95 nezbavuje Zhotoviteľa povinnosti nahradiť Objednávateľovi celkovú škodu spôsobenú poistnou udalosťou na Diele alebo iných veciach, ak príslušná poisťovňa poskytne poistné plnenie, ktoré nekryje spôsobenú škodu vo výške preukázateľne vynaložených nákladov na navrátenie do pôvodného stavu Diela alebo iných vecí alebo poistné plnenie neposkytne vôbec. |
Zhotoviteľ je povinný na požiadanie Objednávateľa predložiť Objednávateľovi platné poistné zmluvy podľa tejto Zmluvy a potvrdenky o platbách poistného. V prípade, ak Zhotoviteľ vstanovenom termíne poistné zmluvy nepredloží, Objednávateľ je oprávnený od Zmluvy odstúpiť |
Ak Zhotoviteľ poruší povinnosť dohodnúť a udržiavať v platnosti akékoľvek poistenie požadované touto Zmluvou alebo nepredloží Objednávateľovi doklad o poistení podľa tejto Zmluvy, Zhotoviteľ je povinný zaplatiť Objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 1.000,- € za každé jednotlivé porušenie; nárok na náhradu škody Objednávateľa a právo odstúpiť od Zmluvy tým nie sú dotknuté. |
Ak Zhotoviteľ nedodrží podmienky stanovené poistnými zmluvami uzatvorenými v súlade s touto Zmluvou, musí odškodniť Objednávateľa za všetky škody a nároky, ktoré mu vzniknú následkom nedodržania týchto podmienok. |
Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci (ďalej aj „BOZP“):Zhotoviteľ sa zaväzuje:- dodržiavať bezpečnostné, hygienické, požiarne a ekologické predpisy na pracovisku,- vybaviť seba a svojich pracovníkov osobnými ochrannými prostriedkami podľa profesií, činností a rizík na pracovisku Objednávateľa,- minimalizovať negatívne vplyvy stavebnej činnosti na okolie stavby najmä hlučnosť, prašnosť, emisie a imisie exhalátov zo spaľovacích motorov. |
Zhotoviteľ je povinný upozorniť Objednávateľa na všetky okolnosti, ktoré by mohli viesť pri jeho činnosti na pracovisku k ohrozeniu života a zdravia pracovníkov Objednávateľa alebo ďalších osôb, a ktoré by pri jeho činnosti mohli viesť k ohrozeniu prevádzky alebo bezpečnostného stavu technických zariadení a objektov. |
Zhotoviteľ si je vedomý, že podľa ustanovenia § 421a Občianskeho zákonníka, zodpovedá aj za škodu spôsobenú okolnosťami, ktoré majú pôvod v povahe prístroja alebo inej veci, ktorá bola použitá pri plnení záväzku a tejto zodpovednosti sa nemôže zbaviť. |
Osoby vykonávajúce stavebný dozor sú povinné dozerať na dodržiavanie predpisov o bezpečnosti pri práci, o požiarnej ochrane, prepisov o ochrane životného prostredia a žiadať Zhotoviteľa o odstránenie zistených nedostatkov. |
Zhotoviteľ zodpovedá v plnom rozsahu za dodržovanie pracovnoprávnych predpisov a s nimi súvisiacich predpisov, najmä Zákonníka práce, zákona o zamestnanosti a právnych predpisov upravujúcich zamestnávanie cudzincov a osôb bez štátnej príslušnosti. |
Spory zmluvných strán neoprávňujú Zhotoviteľa zastaviť práce.Pri rôznosti názorov na vlastnosti hmôt a stavebných dielcov, pre ktoré platia všeobecné záväzné skúšobné postupy a o prípustnosti a spoľahlivosti prístrojov, ktoré sa použili pri skúškach, prípadne metód, môže si každá strana dať vykonať materiálno-technické preskúšanie štátnym alebo štátom uznávaným skúšobným miestom pre skúšky materiálov. Výsledky týchto skúšok sú záväzné. Náklady na skúšky znáša strana, ktorá spor prehrala. |
V prípade sporných vecí, ktoré nebude možné riešiť dohodou zmluvných strán, požiada jedna zo zmluvných strán o rozhodnutie súd. |
Zmluvný vzťah sa bude riadiť právnym poriadkom platným na území SR. Spory bude rozhodovať príslušný súd SR a to v jazyku slovenskom. Záväzný je slovenský výklad dokumentov a zmluvy. |
Jednotlivé ustanovenia Zmluvy môžu byť menené, dopĺňané, resp. zrušené iba písomnou formou po dohode zmluvných strán v dodatku, ktorý bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť zmluvy. |
Zmluva nadobúda platnosť dňom jej podpísania obidvomi zmluvnými stranami. Zmluva je účinná dňom nasledujúcim po dni pridelenia finančných prostriedkov, nie však skôr ako dňom nasledujúcim po dni jej zverejnenia.podľa § 47a, ods. 1 Občianskeho zákonníka v nadväznosti na § 5a zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov. |
Objednávateľ bezodkladne upovedomí zhotoviteľa o tejto skutočnosti. Zmluva môže nadobudnúť účinnosť aj v časti, pokiaľ pridelená dotácia spolu s požadovanou spoluúčasťou objednávateľa nebude kryť realizáciu celého diela, za predpokladu, že sa zmluvné strany písomne dohodnú o vecnom rozsahu vo vzťahu ku ktorému táto zmluva nadobudne účinnosť. |
Zhotoviteľ je povinný strpieť výkon kontroly/auditu/overovania súvisiaceho s dodanými službami kedykoľvek počas platnosti a účinnosti zmluvy o nenávratnom finančnom príspevku pre projekt a to oprávnenými osobami, ktorými sú najmä poskytovateľ nenávratného finančného príspevku a ním poverené osoby, Najvyšší kontrolný úrad SR, príslušná správa finančnej kontroly, |
Certifikačný orgán a ním poverené osoby, Orgán auditu, jeho spolupracujúce orgány a nimi poverené osoby, splnomocnení zástupcovia Európskej komisie a Európskeho dvora audítorov, osoby prizvané orgánmi, ktoré sú uvedené ako oprávnené osoby v súlade s príslušnými právnymi predpismi SR a ES, a poskytnúť im všetkú potrebnú súčinnosť. |
Ostatné právne vzťahy, výslovne Zmluvou neupravené, sa riadia ustanoveniami Obchodného zákonníka a všeobecne záväzných právnych predpisov SR. |
Neoddeliteľnou súčasťou tejto Zmluvy sú prílohy:Príloha č. 1 – Projektová dokumentáciaPríloha č. 2 – Rozpočet – ocenený výkaz výmerPríloha č. 3 – Harmonogram prácPríloha č. 4 – Zoznam subdodávateľov Príloha č. 5 – Poistná zmluva |
Zmluvné strany vyhlasujú, že obsah Zmluvy im je známy a plne s ním súhlasia. |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Špitálska 3, Banská Štiavnica, Banská Štiavnica, Banskobystrický, Slovenská republika
23.11.2016 10:00 — 28.12.2016 10:00
1,00 celok
277 493,13
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
10.11.2016 08:35
15.11.2016 10:00
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
10.11.2016 09:42 - Vstupná ponuka | 276 960,00 | € | Cena s DPH |
14.11.2016 14:18 - Najvýhodnejšia ponuka | 114 999,96 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: