35540559
Základná škola Belehradská 21, Košice
Belehradská 21, Košice, 04013, SVK
35772450
DKT SYSTEM, s.r.o.
Žehrianska 6, Bratislava, 85101, SVK
Výstavba atletického ovalu
Výstavba, ihrisko, podkladová betónová plocha, bežecký oval,
Stavebná práca, Tovar, Služba
2. Služby pozemnej dopravy, vrátane služieb pancierových automobilov a kuriérskych služieb okrem prepravy poštových zásielok
1. Výstavba atletického ovalu
|
|
---|---|
Funkcia |
Popis súčasného stavu |
Riešená plocha bežeckého oválu sa nachádza v areáli Základnej školy. Ihrisko je osadené na rovine, z juhovýchodnej a východnej strany je ohraničené terénnym svahom. Po obvode ihriska sa nachádza systém mierne zanesených, ale dosiaľ funkčných odvodňovacích žľabov, zaústených do dvoch vpustí dažďovej kanalizácie. |
Školské ihrisko a riešené plochy v bezprostrednej blízkosti sú v udržiavanom stave, jestvujúca dráha v pôvodnej šírke cca 5,0 m je jasne vyznačená obrubníkmi, antukový povrch už na väčšine dráhy chýba. S vytvorením nového bežeckého oválu súvisí úprava priľahlého svahu a presun odvodňovacieho žľabu do novej pozície v juhovýchodnej a východnej časti oválu, nakoľko sa zväčšili plošné požiadavky na nový ovál. Jestvujúci ovál nemá požadovanú dĺžku 250 m, ale len cca 240 m. |
Filozofia riešenia |
Navrhované riešenie zahŕňa nový bežecký ovál v dĺžke 250 m s umelým povrchom, presun odvodňovacieho žľabu (odstránenie časti pôvodného žľabu a vytvorenie nového žľabu v posunutej pozícii) a terénnu úpravu priľahlého svahu v juhovýchodnej časti oválu. Pre bezproblémové využívanie nového bežeckého oválu navrhujeme vyčistenie jestvujúcich častí systému odvodňovacích žľabov a vpustí. |
Urbanistické a architektonické riešenie stavby |
Nový bežecký ovál je osadený na pôvodnom mieste, pričom bude geodeticky vytýčený v novej geometrii, ktorá je s pôvodnou plochou v miernej pozičnej disproporcii, vzhľadom na celkovú dĺžku oválu. Nová povrchová úprava s umelým povrchom tartan a novými podkladnými vrstvami zabezpečia súčasnú kvalitu a požiadavky na bežecký ovál. |
Technické riešenie |
a./ Búracie práce |
Pred začatím prác je nutné previesť odstránenie nízkej a stredne vysokej náletovej zelene na juhovýchodnom a východnom svahu, v rozsahu terénnej úpravy svahu. |
Vzhľadom na skutočnosť, že poloha nového bežeckého oválu nie je úplne identická s polohou jestvujúceho oválu, je potrebné postupovať nasledovne: - v rozsahu jestvujúceho oválu odstrániť antuku a všetky podkladné vrstvy do hĺbky 250 mm, - odstrániť jestvujúce obrubníky - vytýčiť novú polohu bežeckého oválu - plochu pod novým bežeckým oválom prehĺbiť o 70 mm na celkovú hĺbku 320 mm Pozn.: Rozsah búracích prác je zrejmý z grafickej časti PD – výkres č. 02 (Búracie a výkopové práce). |
b./ Výkopové práce |
Po vykonaní búracích prác budú vykonané výkopové práce v rozsahu plochy mimo pôvodného bežeckého oválu – v zatrávnenej ploche ihriska do hĺbky 320 mm pod priľahlý terén. Bude zrealizovaný odkop svahu v juhovýchodnej a východnej časti a výkop pre nový odvodňovací žľab. Pozn.: Rozsah výkopových prác je zrejmý z grafickej časti PD – výkres č. 02 (Búracie a výkopové práce). |
c./ Konštrukčné riešenie |
Nový bežecký ovál so štyrmi bežeckými dráhami má základnú dĺžku 250 m (meranú vo vzdialenosti 300 mm od vnútorného obrubníka – podľa platného reglementu pravidiel atletických súťaži IAAF). Predĺžená rovinka má dĺžku 120 m. Vytýčenie polohy a rozmerov oválu je potrebné vykonať geodeticky, podľa výkresu č. 03 (Vytýčenie). |
Ovál je ohraničený betónovým obrubníkom so skosenou hranou hr. 50 mm (rozmeru 200x1000 mm) po celom obvode. Nášľapnú vrstvu tvorí mrazuvzdorný umelý povrch tartan hr. 13 mm, červenej farby s bielymi deliacimi čiarami hr. 50 mm. Umelý povrch je tvorený dvoma vrstvami – spodná hr. 10 mm je kombináciou granúl a spojiva, vrchnú hr. 3 mm tvorí nástrek zložený z farebných granúl, prachu a spojiva. |
Tartan sa aplikuje na urovnaný podklad hr. 30 mm zo syntetického betónu, pričom podklad musí spĺňať všetky požiadavky výrobcu umelého povrchu tartan. Betónová vrstva je uložená na troch vrstvách štrkodrvy rôznej frakcie a zhutnenia - štrkodrva fr. 0 – 4 mm, hr. 50 mm, zhutnená min. 50 MPa - štrkodrva fr. 8 – 16 mm, hr. 100 mm, zhutnená min. 50 MPa - štrkodrva fr. 16 – 32 mm, hr. 150-180 mm, zhutnená min. 25 MPa (spádová vrstva na rastlý terén zhutnený min. 25 MPa) |
Spádovanie bežeckého oválu je v 0,5% sklone k vnútornému obrubníku. Výškovo je nášľapná vrstva v úrovni 50 mm nad priľahlým terénom. |
Miesta styku plochy nového bežeckého oválu s prístupovými komunikáciami (chodník s terénnymi stupňami) je potrebné plynulo napojiť a dôkladne vyspraviť v potrebnom rozsahu. |
d./ Terénne úpravy |
Odkryté plochy po vybúraných podkladných vrstvách jestvujúceho bežeckého oválu, ktoré sa nachádzajú mimo plochy nového oválu (po jeho obvode), budú zasypané zeminou hr. 250 mm (zarovnané po úroveň priľahlého terénu) a zatrávnené. |
Súčasťou terénnych úprav je vytvorenie nového odvodňovacieho žľabu a posun terénneho zárezu svahu. Žľab bude vytvorený z betónových odvodňovacích tvárníc rozmeru 670x330 mm, hr. 160 mm, kladených do štrkového lôžka hr. 100 mm. |
Svah v juhovýchodnej časti oválu je potrebné po zrealizovaní hrubej terénnej úpravy doplniť na povrchu v okolí najstrmšieho miesta protieróznou georohožou (z jutových, resp. kokosových vlákien). |
e./ Napojenie na inžinierske siete |
Bežecký ovál nie je napojený na žiadne rozvody inžinierských sietí. Odvodnenie plochy bežeckého oválu je navrhnuté na terén zatrávneného ihriska uprostred oválu. Spádovanie plochy je v sklone 0,5 % smerom k vnútornému obrubníku. |
f./ Vplyv na životné prostredie |
Odpad vytvorený výstavbou bude zmiešaného charakteru a jeho odstránenie bude pre dodávateľa stavby záväzné zabezpečiť zmluvným vzťahom. |
Odpad počas výstavby: - betóny - obaly z plastu, papiera, lepenky, dreva |
V zmysle Zákona č.223/2001 Zb. zákonov, v zmysle Vyhlášky MŽP SR č. 283/2001 Zb. zákonov a v zmysle Vyhlášky MŽP SR č. 284/2001 Zb. zákonov sa budú vyskytovať tieto druhy odpadov pri realizácii stavby: |
15 01 01 Obaly z papiera a lepenky 50,0 kg O R5, D10 15 01 02 Obaly z plastov 60,0 kg O R5 15 01 03 Obaly z dreva 100,0 kg O D1 15 01 06 Zmiešané obaly 20,0 kg O D1 15 02 03 Handry na čistenie iné ako uvedené v 15 02 02 30,0 kg O D10 17 01 07 Zmesi betónu, tehál, obkladačiek a iné 120,0 m3 O D9 17 02 01 Drevo 40,0 kg O D10 17 05 06 Zemina iná ako uvedená v 17 05 05 (viď Poznámka pod tabuľkou) 840,0 m3 O |
Pozn.: Klasická výstavba nebude mať negatívny vplyv na kontaminovanie spodných vôd |
Odvodnenie plochy bežeckého oválu je navrhnuté na terén zatrávneného ihriska uprostred oválu. Spádovanie plochy je v sklone 0,5 % smerom k vnútornému obrubníku. |
Starostlivosť o bezpečnosť práce |
Upozorňujem na nutnosť dodržiavania Vyhlášky SÚBP č.374/90 Zb. zákonov počas priebehu výstavby (i ostatných všeobecných predpisov o bezpečnosti pri realizácii stavby), ako aj na nutnosť dodržiavania predpisov o prevádzkovaní elektrických zariadení. |
Protipožiarne zabezpečenie stavby |
Požiarna bezpečnosť riešenej stavby v súlade s objektovou skladbou nie je riešená, vzhľadom na to, že stavba nepredstavuje žiadne požiarné riziko. |
ROZPOČET A VÝKAZ VÝMER NEMÔŽU BYŤ POUŽITÉ SAMOSTATNE, TVORIA CELOK S VÝKRESOVOU ČASŤOU PROJEKTOVEJ DOKUMENTÁCIE. |
V ROZPOČTE A VÝKAZE VÝMER NIE SÚ ZAHRNUTÉ POLOŽKY SÚVISIACE S ODVOZOM A USKLADNENÍM VYKOPANEJ ZEMINY A ANTUKY. SPÔSOB NAKLADANIA S NIMI SA URČÍ PO DOHODE S INVESTOROM POČAS REALIZÁCIE STAVBY. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Zemné práce | - | - | ||
Odstránenie travín a tŕstia s príp. nutným premiestnením a s uložením na hromady do 50 m, pri celkovej ploche do 1000m2 | m2 | 385,000 | ||
Odstránenie krovín a stromov s koreňom s priemerom kmeňa do 100 mm, do 1000 m2 s prípadným nutným odprataním krovia a stromov na hromady na vzdialenosť do 50 m | m2 | 385,000 | ||
Odstránenie krytu v ploche nad 200 m2 z antuky, zatrávnenej plochy a rástleho terénu vrátane podkladných vrstiev, hr.200 do 300 m, -0,40000t | m2 | 2 044,000 | ||
Vytrhanie tvárnic betónových, odvodňovacieho žľabu, -0,23000t | m | 108,000 | ||
Vytrhanie obrúb betónových, s vybúraním lôžka, z krajníkov alebo obrubníkov stojatých, -0,14500t | m | 598,442 | ||
Odstránenie podkladu betónového žľabu v ploche do 200m2 z kameniva ťaženého, hr.100-200mm, -0,24000t | m2 | 70,200 | ||
Odstránenie podkladu v ploche nad 200 m2 z podkladných vrstiev, hr. do 100 mm, -0,13000t | m2 | 1 767,500 | ||
Odkopávka svahu nezapažená v hornine 3, nad 100 do 1000 m3 s prehodením výkopku na vzdialenosť do 3 m alebo s naložením na dopravný prostriedok | m3 | 176,000 | ||
Odkopávky svahu nezapažené. Príplatok k cenám za lepivosť horniny 3 | m3 | 176,000 | ||
Výkop ryhy šírky 600-2000mm horn.3 do 100m3 s príp. nutným prehodením výkopu na vzdial. do 3 m alebo s naložením výkopu na dopravný prostriedok | m3 | 19,110 | ||
Hĺbenie rýh š. nad 600 do 2 000 mm zapažených i nezapažených, s urovnaním dna. Príplatok k cenám za lepivosť horniny 3 | m3 | 19,110 | ||
Vodorovné premiestnenie výkopku z horniny 1-4 nad 20-50m | m3 | 810,725 | ||
Zásyp sypaninou bez zhutnenia jám, šachiet, rýh, zárezov alebo okolo objektov do 100 m3 | m3 | 226,750 | ||
Založenie ihriskového trávnika výsevom na vrstve substrátu | m2 | 907,000 | ||
Trávové semeno - parková zmes | kg | 27,210 | ||
Svahovanie trvalých svahov v zárezoch v hornine triedy 1-4 | m2 | 98,387 | ||
Zakladanie | - | - | ||
Zhutnenie podložia z rastlej horniny 1 až 4 pod násypy, z hornina súdržných do 92 % PS a nesúdržných | m2 | 1 402,500 | ||
Podsyp pod betónové lôžko pre obrubník so zhutnením zo štrkopiesku | m3 | 10,473 | ||
Zhotovenie vrstvy z geotextílie na uprav. povrchu v sklone nad 1 : 2, 5 do 1 : 1 , šírky nad 3 do 6 | m2 | 50,000 | ||
Protierózna jutová geotextília 500 g/m2 | m2 | 60,000 | ||
Komunikácie | - | - | ||
Podklad alebo kryt z kameniva hrubého drveného veľ. 32-63 mm s rozprestretím a zhutn.hr.150-180 mm | m2 | 1 402,500 | ||
Podklad zo štrkodrviny veľ. 0-4 mm s rozprestrením a zhutnením, hr.po zhutnení 50 mm | m2 | 1 402,500 | ||
Podklad zo štrkodrviny veľ. 8-16 mm s rozprestrením a zhutnením, hr.po zhutnení 100 mm | m2 | 1 402,500 | ||
Podklad zo štrkodrviny veľ. 0-4 mm s rozprestrením a zhutnením, hr.po zhutnení 100 mm | m2 | 73,500 | ||
Kryt z betónu syntetického hr.30 mm | m2 | 1 402,500 | ||
Kryt z umelého povrchu Tartan hr.13 mm | m2 | 1 402,500 | ||
Vyspravenie styku dráhy s existujúcimi komunikáciami prostým betónom (2x schody, 1x chodník) | m3 | 0,800 | ||
Ostatné konštrukcie a práce-búranie | - | - | ||
Vodorovné značenie krytu striekané farbou deliacich čiar šírky 50 mm | m | 965,464 | ||
Osadenie záhon. obrubníka betón., do lôžka z bet. pros. tr. C 10/12,5 s bočnou oporou | m | 598,442 | ||
Obrubník parkový 100/20/5 cm, sivý | ks | 604,426 | ||
Osadenie priekopového žľabu z betónových priekopových tvárnic šírky nad 500 do 800 mm | m | 115,500 | ||
Odvodňovací žľab betónový 670x330 | ks | 345,000 | ||
Odstránenie nánosu v odvodňovacom žľabe a vpustiach priem. hr.do 100mm, -0,12600t | m2 | 154,993 | ||
Odvoz sutiny a vybúraných hmôt na skládku do 1 km | t | 128,356 | ||
Poplatok za skladovanie - betón, tehly, dlaždice, asfalt.krytina (17 01) | t | 128,356 | ||
Presun hmôt HSV | - | - | ||
Presun hmôt pre pozemné komunikácie s krytom monolitickým betónovým akejkoľvek dĺžky objektu | t | 1 458,083 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Stavebný zákon v znení neskorších predpisov ( posledná novela Zákon č. 479/2005 Z. z.) | Zákon č. 50/1976 Zb. |
ktorou sa určujú základné požiadavky na zaistenie bezpečnosti práce a technických zariadení v znení Vyhl. č. 484/1990 Zb. | Vyhláška č. 59/1982 Zb., |
o bezpečnosti práce a technických zariadení pri stavebných prácach | Vyhláška SÚBP a SBÚ č. 374/1990 Zb. |
o bezpečnosti práce a technických zariadení pri prevádzke, údržbe a opravách vozidiel | Vyhláška SÚBP a SBÚ č. 208/1991 Zb. |
o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v znení neskorších predpisov (úplne znenie - Zákona č. 367/2001 Z. z.) | Zákon č. 330/1996 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách pri používaní pracovných prostriedkov v znení neskorších predpisov (Nariadenia vlády SR č. 470/2003 Z. z.) | Nariadenie vlády SR č. 159/2001 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na pracovisko | Nariadenie vlády SR č. 201/2001 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách pri práci s bremenami | Nariadenie vlády SR č. 204/2001 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách pri práci so zobrazovacími jednotkami | Nariadenie vlády SR č. 247/2001 Z. z. |
o požiadavkách na používanie označenia, symbolov a signálov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci | Nariadenie vlády SR č. 444/2001 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na stavenisko v znení neskorších predpisov (Nariadenie vlády SR č. 282/2004 Z. z.) | Nariadenie vlády SR č. 510/2001 Z. z. |
o ochrane zdravia pred hlukom a vibráciami v znení neskorších predpisov (Nariadenie vlády SR č. 44/2005 Z. z.) | Nariadenie vlády SR č. 40/2002 Z. z., |
o ochrane zdravia pri práci s karcinogénnymi a mutagénnymi faktormi | Nariadenie vlády SR č. 46/2002 Z. z., |
o ochrane zdravia pri práci s biologickými faktormi | Nariadenie vlády SR č. 47/2002 Z. z., |
o minimálnych požiadavkách na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia vo výbušnom prostredí | Nariadenie vlády SR č. 493/2002 Z. z., |
o podmienkach poskytovania osobných ochranných pracovných prostriedkov | Nariadenie vlády SR č. 504/2002 Z. z., |
na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a bezpečnosti technických zariadení | Vyhláška MPSVR SR č. 718/2002 Z. |
Zákonník práce v znení neskorších predpisov | Zákon č. 433/2003 Z. z.úplné znenie Zákona č. 311/2001 Z. z. |
Názov |
Zmluvné strany sa dohodli, že pri realizácii Diela sa budú riadiť ustanoveniami Všeobecných zmluvných podmienok pre elektronické trhovisko (ďalej len „OPET“) a nasledovnými osobitnými požiadavkami na plnenie uvedenými nižšie: |
1. Predmet zmluvy: |
1.1. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo bude realizovať podľa špecifikácie a technických parametrov uvedených v Zmluvnom formulári tejto zákazky a jeho prílohách |
1.2. Dodávateľ sa zaväzuje na svoje náklady a na svoje nebezpečenstvo zhotoviť Dielo v požadovanom rozsahu, kvalite a zabezpečiť a uskutočniť všetky s tým súvisiace činnosti a služby zabezpečujúce riadne plnenie predmetu tejto Zmluvy |
1.3. Dodávateľ potvrdzuje a je zodpovedný za to, že ako Dodávateľ a ním nominovaní subdodávatelia, ktorí sa budú podieľať na zhotovení Diela, disponujú všetkými oprávneniami, povoleniami, licenciami potrebnými pre vykonávanie všetkých dodávok, prác a činností v súlade s touto Zmluvou |
1.3.1. Požaduje sa predložť zoznam min.3 referencií obdobného charakteru, súvisiace s predmetom zákazky, tak aby minimálne dve z nich boli v hodnote 40 000,-€ bez DPH (do 3 pracovných dbní od uzavretia zmluvy ) |
2.Plnenie a preberanie predmetu Zmluvy: |
2.1 Dodávateľ je povinný doručiť do troch (3) pracovných dní od uzavretia tejto Zmluvy oznámenie o určení kontaktnej osoby, ktorá bude určená na zastupovanie Dodávateľa a na konanie vo veciach zmluvných a to po celý čas trvania tejto Zmluvy |
2.2. Prípadná zmena osoby podľa bodu 2.1. podlieha oznámeniu Objednávateľovi a jeho schváleniu. |
2.3. Dodávateľ je povinný doručiť do troch (3) pracovných dní od účinnosti tejto Zmluvy oznámenie o určení stavbyvedúceho vrátane dokladu - oprávnenia na výkon stavbyvedúceho v predmete zákazky, |
2.4. Objednávateľ do troch (3) pracovných dní od uzavretie tejto Zmluvy doručí Dodávateľovi písomné plnomocenstvo, ktorým určí zástupcu, právneného konať v mene Objednávateľa s uvedením rozsahu jeho práv a povinností. |
2.4.1. Nepredložením požadovaných dokumentov v osobitných požiadavkách v stanovenom termíne uchádzač súhlasí so zmluvnou pokutov 5 000,- € bez DPH z dôvodu marenia verejného obstrávania. Pokuta je splatná na základe osobitnej faktúry do 14 dní od termínu jej vystavenia |
2.5. Zmluvné strany sa dohodli, že k odovzdaniu a prevzatiu staveniska dôjde na základe písomnej výzvy Objednávateľa. |
2.6. Objednávateľ odošle výzvu najneskôr do piatich (5) pracovných dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto Zmluvy |
2.7. Dodávateľ sa zaväzuje, že stavenisko od Objednávateľa prevezme najneskôr do piatich (5) pracovných dní odo dňa doručenia výzvy objednávateľa na prevzatie staveniska |
2.8. Dodávateľ začne so zhotovením Diela najneskôr do piatich (5) pracovných dní odo dňa prevzatia staveniska. |
2.8.1. Dodavateľ sa zaväzuje, že vykoná Dielo riadne a včas v termíne. |
2.9. Dodávateľ pre zhotovenie Diela je povinný zabezpečiť stavenisko a vykonať všetky potrebné opatrenia z hľadiska bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a verejnosti podľa všeobecne platných predpisov |
2.10. Dodávateľ sa zaväzuje, že pri realizácii Diela nepoužije žiadne materiály, technológie alebo technické riešenia, ktoré by boli odlišné od podkladov poskytnutých Objednávateľom |
2.11. V prípade, ak vyplynie takáto potreba, je možná len ak bude najskôr písomne schválená technickým dozorom Objednávateľa a to zápisom v stavebnom denníku. |
2.11.1. Pri vedení stavebného denníka sa budú zmluvné strany riadiť príslušnými ustanoveniami, najmä ustanovením § 46 písm. d) zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov. Dodávateľ začiatok prác oznámi Objednávateľovi najmenej 3 dni vopred. |
2.11.2. Stavebný denník sa bude nachádzať vždy na stavenisku, na mieste vopred dohodnutom pri odovzdaní, aby bol k dispozícii pre kontrolu denných záznamov a možnosť zápisu zo strany investora, stavebného dozoru, technickým dozorom Objednávateľa, prípadne ďalším účastníkom stavby. |
2.11.3 Stavebný denník bude viesť Dodávateľ odo dňa prevzatia staveniska. Do denníka sa budú zapisovať všetky skutočnosti rozhodujúce pre plnenie zmlúv, najmä údaje o časovom postupe prác a ich akosti, zdôvodnenie odchýlok vykonávaných prác od technickej špecifikácie predmetu zákazky. V priebehu pracovného času musí byť denník na stavbe trvalo prístupný. Vedenie denníka sa končí odovzdávaním a prevzatím prác, nie však skôr ako bude odstránená posledná vada alebo nedorobok zistený pri preberacom konaní stavby diela. |
2.11.4. Stavebný denník sa skladá z úvodných listov, z denných záznamov a príloh. Úvodné listy v denníku budú obsahovať: základný list, v ktorom je uvedený názov a sídlo Objednávateľa (investora), stavebný dozor, Dodávateľa a zmeny týchto údajov, identifikačné údaje stavby podľa zadania zákazky, zoznam dokumentácie stavby, jej zmien a doplnkov, prehľad skúšok každého druhu. |
2.11.5. Denné záznamy sa budú písať do knihy s očíslovanými listami na 2 oddeliteľné priepisy. Denné záznamy čitateľne zapisuje a podpisuje stavbyvedúci Dodávateľa zásadne v ten deň, keď sa práce vykonali alebo keď nastali okolnosti, ktoré sú predmetom zápisu. |
2.11.6. Dodávateľ je povinný najneskôr do 48 hodín vopred záznamom v stavebnom denníku a zároveň písomne na určený email uvedený v Stavebnom denníku – investor a stavebný dozor, príp. v dohodnutých termínoch vyzvať Objednávateľa na preverenie prác, ktoré budú v ďalšom pracovnom postupe zakryté alebo sa stanú neprístupnými. |
2.12. Dodávateľ je povinný zdokumentovať navrhované zmeny a predložiť ich Objednávateľovi spolu s oznámením podľa bodu 2.11 na odsúhlasenie |
2.13. Dodávateľ je povinný: |
2.13.1. upozorniť na chyby v Zmluvnom formulári a jeho prílohách a ostatných podkladoch súvisiacich so zhotovením Diela a to najneskôr do času, kedy má dôjsť k zhotoveniu časti Diela, ktorej sa chyba v Zmluvnom formulári a jeho prílohách týka. |
2.13.2. tieto zistenia na svoje náklady odstrániť a zabezpečiť riadne a včasné zhotovenie Diela, ak ich plnenie je nevyhnutné na riadne zhotovenie Diela, pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak. |
2.14. Dodávateľ je povinný vopred písomne v listinnej alebo elektronickej podobe resp. zápisom v stavebnom denníku vyzvať Objednávateľa na vykonanie kontroly prác, ktoré v ďalšom pracovnom postupe budú zakryté alebo sa stanú neprístupnými a to v lehote najneskôr dva (2) pracovné dni vopred |
2.15. Nedoručenie výzvy podľa bodu 2.14. resp. nedoručenie v stanovenej minimálnej lehote oprávňuje Objednávateľa požiadať o zabezpečenie odkrytia a opakovane zakrytia a uvedenia danej časti Diela do pôvodného stavu a to na náklady Dodávateľa. |
2.16. Dodávateľ sa zaväzuje, že počas zhotovovania Diela bude zabezpečovať fotodokumentáciu zrealizovaných prác a to obzvlášť detailne zachytených konštrukcií,ktoré sú ďalšími prácami zakryté (v rozsahu minimálne 30 digitálnych fotografií na CD/ DVD) |
2.17. Odovzdanie a prevzatie Diela potvrdia Zmluvné strany písomne v Protokole o odovzdaní a prevzatí Diela. |
2.17.1. Riadnym vykonaním Diela a riadnym splnením všetkých záväzkov Dodávateľa vyplývajúcich z tejto zmluvy sa rozumie riadne vykonanie Diela v súlade s touto zmluvou. Tak, aby bolo spôsobilé pre úspešné ukončenie procesu odovzdania a preberania Diela, ktorého výsledkom je Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela. |
2.17.2. Podmienkou riadneho vykonania Diela je aj úspešné vykonanie všetkých skúšok predpísaných osobitnými predpismi a záväznými normami. Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela musí byť zo strany Objednávateľa podpísaný: Objednávateľom, odborným autorským dohľadom Objednávateľa. |
2.17.3. Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela musí byť zo strany Dodávateľa podpísaný najmä: stavbyvedúcim a osobou oprávnenou konať za Dodávateľa v realizačných veciach. Objednávateľ je povinný poskytnúť Dodávateľovi súčinnosť v takej forme a takým spôsobom, ako predpokladá účel zmluvy. Dodávateľ po vykonaní Diela zabezpečí odstránenie objektov a zariadení, ktoré sa nachádzajú na stavenisku, zabezpečí jeho likvidáciu a vypratanie, úpravou terénu staveniska do 10 dní po odovzdaní Diela Objednávateľovi. |
2.17.4 Vrátane dopravy na miesto plnenia |
2.17.5. Vrátane inštalácie na mieste plnenia |
2.18. Súčasťou Protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela budú najmä: atesty, certifikáty, prehlásenia o zhode od použitých materiálov a staveb. výrobkov, projekt skutočného vyhotovenia Diela, rozhodnutí potrebných ku kolaudacií diela, |
revízne správy (ak ich potreba vyplynie z realizácie Diela), záručné listy, návody na použitie |
2.19. Dodávateľ môže zabezpečovať realizáciu Diela prostredníctvom subdodávateľov a v takom prípade |
doručiť Objednávateľovi najneskôr tri (3) pracovné dni pred nástupom subdodávateľa na výkon realizácie časti diela informáciu v nasledovnom rozsahu a nasledovné dokumenty: |
2.19.1. identifikácia subdodávateľa/obchodné meno/sídlo/kontaktná osoba |
2.19.2. identifikácia a opis časti realizácie diela, ktorú bude subdodávateľ realizovať |
2.19.3. čestné vyhlásenie subdodávateľa, že spĺňa podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní |
2.19.4.Dodávateľ sa zaväzuje, že: a) strpí výkon kontroly/auditu/overovania súvisiaceho s predmetom zákazky oprávnenými osobami, zároveň zaväzuje, že poskytne týmto osobám potrebnú súčinnosť. b) umožní všetkým kontrolným subjektom a ďalším kontrolným orgánom a orgánom oprávneným na výkon kontroly v zmysle príslušných právnych predpisov SR, ako aj všetkým subjektom povereným týmito inštitúciami, úplný prístup k svojmu účtovníctvu. |
2.19.5. Dodávateľ sa zaväzuje, že strpí výkon kontroly k inej dokumentácii, ktorá súvisí s plnením zmluvy a/alebo so zmluvou, a že týmto oprávneným osobám umožní vykonať kontrolu dokladov súvisiacich s plnením zmluvy a/alebo so zmluvou, a to po celú dobu povinnej archivácie týchto dokumentácie určenou v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Dodávateľ zodpovedá za škody na cudzom majetku, ktoré by vznikli z jeho činnosti a tieto odstráni na vlastné náklady. |
3. Čas plnenia zmluvy: |
3.1. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo zrealizuje (ukončí) riadne a včas do 30.11.2016 dní odo dňa odovzdania staveniska |
4. Cena |
4.1. Dodávateľ vyhlasuje, že cena Diela zahŕňa všetky náklady za: |
- materiálové, dopravné a vedľajšie materiálové náklady |
- príslušenstvo, stroje, prístroje, nástroje a stavebné pomocné materiály, |
- náklady na zabezpečenie ochrany a bezpečnosti staveniska a majetku objednávateľa (zriadenie staveniska a vypratanie staveniska po odovzdaní Diela) |
- náklady na dočasné napojenie elektriny, vody, |
pokračovanie: Dodávateľe je povinný si zabezpečiť na vlastné náklady určené meradlo s platnou revízou na meranie spotrebných médií. Zápis s počiatočnou hodnotou meradla sa vykoná pri odovzdaní staveniska v stavebnom denníku a zároveň sa zhotoví a priloží fotodokumentácia. Po ukončení diela sa zapíše koncový sav meradiel a vyhodnotí sa spotrebované množstvo medií. |
Cenu za spotrebované množstvo je Dodávateľ povinný zaplatiť Objednávateľovi, a to na základe vystavenej faktúry |
- zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a pre verejnosť podľa príslušných predpisov |
- mzdové náklady a vedľajšie mzdové náklady |
- náklady na dočasné dopravné značenie počas realizácie Diela |
- zabezpečenie dokladovej časti v dvoch vyhotoveniach v slovenskom jazyku (pre účely odovzdania a prevzatia Diela) |
- zabezpečenie vydaní nevyhnutných rozhodnutí, povolení, revíznych správ, a certifikátov potrebných pre riadne zhotovenie, odovzdanie a spustenie do prevádzky Diela |
- náklady spojené s odvozom a likvidáciou stavebného odpadu v súlade so všeobecne platnými predpismi |
- akékoľvek ďalšie náklady ktoré vzniknú Dodávateľovi pri zhotovovaní Diela, |
- Cena za vykonanie Diela je maximálna, ktorú nemožno zvýšiť a je pre Dodávateľa záväzná. V prípade, ak dôjde k zmene sadzby DPH (zníženiu alebo zvýšeniu) je Dodávateľ povinný fakturovať za práce, ktoré sú predmetom tejto zmluvy, aktuálne platnú sadzbu DPH. O zmene sadzby DPH uzatvoria zmluvné strany písomný dodatok k tejto zmluve. |
- Cena za Dielo zahŕňa okrem stavebných prác a dodávok aj všetky poplatky za odborné skúšky, merania, poplatky za energie pri realizácii Diela, telefón, poplatky za odvoz a uskladnenie odpadov, cenu za zariadenie staveniska a ostatné náklady Dodávateľa. Zriadenie, prevádzkovanie, likvidácia, vypratanie zariadenia staveniska a staveniska samotného sú súčasťou ceny za Dielo. |
Cena diela obsahuje rezervu na nepredvídané náklady vo výške 5% z ceny zákazky. Suma je konečná. |
4.2.Dodávateľ je povinný doručiť Objednávateľovi ocenený Výkaz výmer (t.j. prílohy Zmluvného formulára doplnený Dodávateľom o všetky ceny jednotliv. položiek uvedených vo Výkaze výmer) v lehote najneskôr do troch (3) kalendár. dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy vo formáte M EXCEL v tlač. a el. verzii. |
4.2.1. Ocenený rozpočet stavby musí spĺňať túto podmienku: jednotlivé položky rozpočtu a ich súčty sa uvádzajú v eurách s presnosťou na dve desatinné miesta. V programe MS Excel sa pre takýto spôsob musí použiť funkcia „round“ (matematické zaokrúhlenie). |
- Nedodržanie tejto povinnosti sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvy podľa článku XVIII. OPET časť VZP, objednávateľ je oprávnený požadovať od dodávateľa zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 1 000,00 EUR |
4.3. V prípade vzniku potreby činností, prác naviac, nevyhnutných na riadnu realizáciu Diela, ktoré Dodávateľ v čase uzatvorenia tejto Zmluvy z akýchkoľvek dôvodov nepredvídal, tieto zrealizuje riadne Dodávateľ a nevzniká mu nárok: |
4.3.1. na úhradu nákladov spojených s ich realizáciou, nevyhnutnou na riadne plnenie zmluvy |
4.3.2. na zmenu ceny Diela a zmeny termínu ukončenia Diela, |
pokiaľ sa na zmene Ceny Diela z titulu realizácie týchto prác a na zmene termínu plnenia tejto Zmluvy z uvedeného dôvodu Zmluvné strany nedohodnú inak. |
4.4.Objednávateľ môže uznať náklady na vykonanie prác, ktoré neboli zahrnuté v Zmluve a sú nevyhnutné na riadne plnenie Zmluvy, ak sa ich potreba objektívne preukáže a ak sa na tom dohodnú Zmluvné strany a to formou písom. dodatku k Zmluve pri splnení a dodržaní príslušných ust.zákona o VO, OPET-u |
4.5. Pri oceňovaní prác podľa 4.4 sa budú Zmluvné strany riadiť oceneným výkazom výmer pre zhotovenia Diela. V prípade, ak nie je možné použiť ocenený výkaz výmer (pre neprítomnosť položky) Dodávateľ je povinný predložiť Objednávateľovi návrh ceny podľa obvyklých cien v čase predkladania návrhu |
4.6. V prípade, že kalkulácia ceny nebude predložená alebo nedôjde k dohode o cene prác budú tieto práce ocenené pomocou smerných orientačných cien, odporučených Objednávateľovi spoločnosťou CENEKON, spol. s r.o., Bratislava, na obdobie, v ktorom budú práce vykonávané |
4.7. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade, ak sa niektoré práce podľa výkazu výmer nevykonajú, alebo sa vykonajú v menšom rozsahu, Dodávateľ nebude tieto práce fakturovať a uplatňovať si za nich úhradu. Táto skutočnosť bude zaznamenaná v stavebnom denníku. |
4.8. Ak má zhotoviteľ pripomienky k druhu prác stanovených s výkazom výmer alebo k spôsobu ich vykonávania, musí tieto bez meškania písomne oznámiť objednávateľovi. Tým sa zhotoviteľ nezbavuje zodpovednosti za vykonávanie diela. |
5. Platobné podmienky: |
5.1 Zmluvné strany sa dohodli, že splatnosť faktúr je dohodnutá na tridsať (30) kalendárnych dní odo dňa jej doručenia Objednávateľovi. |
5.2. Okrem všeobecných príloh k faktúre, má Dodávateľ povinnosť predložiť aj fotodokumentáciu z realizácie prác na Diele (na CD/DVD), ktoré sú predmetom fakturácie a súpisu vykonaných prác |
5.3 Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ bude uhrádzať Cenu Diela na základe jednej faktúry vystavenej Dodávateľom po ukončení celého diela a ukončení preberacieho konania Diela |
5.4. K faktúre musia byť dokladované súpisy vykonaných prác, ktoré budú odsúhlasené oboma Zmluvnými stranami. Dodávateľ je oprávnený fakturovať iba skutočne vykonané práce. |
5.4.1. Faktúra musí obsahovať všetky náležitosti daňového dokladu podľa platných právnych predpisov a súčasne musí obsahovať aj názov diela podľa inštrukcií Objednávateľa. |
5.4.2. Prílohou faktúry musí byť: - Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela. - Položkový rozpočet. - Krycí list rozpočtu. - Fotodokumentácia o postupe realizácie prác a zrealizovaných prácach na elektronickom nosiči dát. - Atesty a certifikáty zabudovaných materiálov, doklady o likvidácii odpadov, záznamy a protokoly o vykonaných skúškach, ak mali byť vykonané. |
5.5. K súpisom bude vždy priložený zisťovací protokol. Objednávateľ sa musí do piatich (5) pracovných dní odo dňa doručenia súpisu vykonaných prác vyjadriť k predloženému súpisu vykonaných prác (ďalej len„Súpis vykonaných prác“). |
5.6. Ak sa Objednávateľ v danej lehote k Súpisu vykonaných prác nevyjadrí, Dodávateľ je oprávnený vystaviť faktúru a Objednávateľ je povinný takto vystavenú faktúru uhradiť v súlade s podmienkami tejto Zmluvy. |
5.7. V prípade, ak Objednávateľ preukázateľne preukáže, že z objektívnych príčin sa nemohol k Súpisu vykonaných vo vyššie uvedenej lehote vyjadriť, námietky, ktoré by mohol uplatniť voči Súpisu vykonaných prác mu zostávajú zachované. |
5.8. Všetky Súpisy vykonaných prác predložené Dodávateľom, musia byť členené podľa položiek, množstva a zoznamu prác. Faktúra, vrátane popisu vykonaných prác, budú očíslovaná s udaním fakturačného obdobia. |
5.9 Podmienkou zaplatenia faktúry je aj splnenie všetkých povinností Dodávateľa vo veci predloženia predpísanej a dohodnutej dokladovej časti Diela. |
5.9.1 Ak faktúra nebude obsahovať náležitosti stanovené právnymi predpismi a požiadavky Objednávateľa, Objednávateľ ju vráti Dodávateľovi bez zaplatenia. Doručením opravenej faktúry Objednávateľovi začne plynúť nová lehota splatnosti. Objednávateľ neposkytne Dodávateľovi žiadny preddavok alebo zálohu na plnenie predmetu zákazky. |
5.10. Objednávateľ má právo zadržať 10 % zo sumy v EUR s DPH z faktúry a to na zabezpečenie nákladov spojených s odstránením prípadných vád Diela uvedených v Protokole o odovzdaní a prevzatí diela |
5.11. Zadržanú čiastku Objednávateľ uvoľní do troch (3) kalendárnych dní po odstránení vád Diela a jeho prevzatí Objednávateľom. |
6. Zodpovednosť za vady a záruka Diela |
6.1. Zmluvné strany sa dohodli, že Dodávateľ na Dielo poskytuje záručnú dobu a to šesťdesiat (60) mesiacov |
6.1.1. Dielo zahrňa aj nákaldy za vykonanie prehliadky zariadenia 1x za rok počas záručnej doby. |
6.1.2. Počas záručnej doby sa dodávateľ zaväzuje nastúpiť na odstránenie vád do 24 hodín od ich oznámenia objednávateľom. |
6.2. Objednávateľ je povinný oznámiť Dodávateľovi vady na Diele najneskôr do šesťdesiatich (1200) mesiacov od podpisu Protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela Zmluvnými stranami |
6.3. Objednávateľ na odstránenie vád stanovuje lehotu desať (10) pracovných dní odo dňa doručenia písomného uplatnenia nároku na ich odstránenie Dodávateľovi. Za spôsob doručenia si Zmluvné strany dohodli aj elektronickú komunikáciu |
Pre tieto účely Zmluvné strany v Protokole o odovzdaní a prevzatí diela uvedú kontaktné údaje zodpovedných osôb ( najmä kontaktné meno a email) |
7. Sankcie |
7.1. Objednávateľ bude nesplnenie povinností zo strany Dodávateľa vyplývajúcich z ust. bodov 2.7., 2.8., 4.2. a 8.6. osobitných požiadaviek na plnenie tejto Zmluvy považovať za podstatný spôsob porušenia tejto Zmluvy s možnosťou uplatnenia: |
7.1.1. zmluvnej pokuty vo výške 5 000 Eur za takéto porušenie povinnosti Dodávateľa alebo |
7.1.2. využitia inštitútu odstúpenia Objednávateľa od tejto Zmluvy |
8. Ďalšie požiadavky |
8.1.Pokiaľ z opisu technickej špecifikácie predmetu zákazky vyplýva priame alebo nepriame označenie výrobku resp. výrobcu Objednávateľ umožňuje predložiť ekvivalentné plnenie |
za podmienky, že ekvivalentné plnenie preukáže splnenie rovnakých alebo vyšších parametrov v porovnaní s uvedenými parametrami v opise a nebude v rozpore s inými všeobecne platnými predpismi a rozhodnutiami príslušných orgánov |
8.2. Ak dodávateľ ponúkne ekvivalentné plnenie, je povinný do piatich (5) kalendárnych dní od uzavretia Zmluvy predložiť potvrdenie, že ním ponúknutý výrobok /stavebný postup je ekvivalentný v požadovaných technických parametroch alebo výbave |
- ekvivalentný výrobok vrátane popisu parametrov, ktorý spĺňa úžitkové, prevádzkové a funkčné charakteristiky, ktoré sú nevyhnutné na zabezpečenie účelu na ktorý je požadovaný výrobok určený |
8.2.1. Zhotoviteľ zodpovedá za to, že pri realizácii diela nepoužije materiál, o ktorom je v dobe jeho zabudovania známe, že je škodlivý resp. je po záručnej dobe, alebo vykazuje iné vady a nedostatky. Zámenu materiálov a výrobkov musia potvrdiť objednávateľom |
8.2.2. Objednávateľ je oprávnený i v priebehu realizácie požadovať zámeny materiálu a zhotoviteľ je viazaný na tieto zmeny pristúpiť. Požiadavky na zámenu materiálu odsúhlasené odborným autorským dohľadom Objednávateľa. Musia byť vykonané písomnou formou. Zhotoviteľ má právo na prípadnú úhradu preukázateľných nákladov, pokiaľ k zámene dôjde až počas zabudovávania materiálov, príp. 1 mesiac pred ich zabudovaním (záväzná objednávacia doba). Všetky skutočnosti musia odsúhlasiť osoby zodpovedné – objednávateľ. |
8.3 Dodávateľ najneskôr do siedmych (7) kalendárnych dní po nadobudnutí účinnosti zmluvy predloží objednávateľovi doklad o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú podnikateľom, uzavretú minimálne do výšky hodnoty Diela |
- Dodávateľ predloží Objednávateľovi - kópiu poistnej zmluvy, kópiu uhradenia poistného |
- Dodávateľ sa zaväzuje, že poistenie bude trvať počas celej doby realizácie Diela |
8.4. Ak Dodávateľ nepredloží doklad o predmetnom poistení v stanovenej lehote/alebo ho nepredloží vôbec/alebo sa zistí v priebehu realizácie Diela, že poistenie bolo ukončené,, považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou uplatnenia zmluvy |
8.5. Dodávateľ sa zaväzuje, že bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa neprevedie žiadne záväzky, práva a/alebo povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy na žiadnu tretiu osobu |
9. Iné: |
9.1 V prípade ak kontraktačnú ponuku predkladá dodávateľ z iného členského štátu EÚ, predkladá ju vrátane DPH v príslušnej výške %, pričom fakturácia zo strany Dodávateľa bude v takomto prípade bez DPH a DPH odvedie (zaplatí) Objednávateľ v príslušnej výške do štátneho rozpočtu na Slovensku. |
9.2 Dodávateľ je povinný postupovať v zmysle zákona a registrovať sa v RKUV. Plnenie zmluvy subjektom, ktorý nie je registrovaný v RKUV je nezákonné a objednávateľ má možnosť uplatniť odstúpenie od zmluvy podľa Čl. XVIII ods. 2 písm. a) VZP |
9.3 Objednávateľ uvádza, že nie je platcom DPH. |
9.3.1 Dodávateľ, ktorý predloží ponuku ako neplatca DPH t. z. bez DPH, prehlasuje, že v prípade zmeny postavenia dodávateľa na platcu DPH je ním predložená kontraktačná cena konečná a nemenná a bude považovaná na úrovni s DPH. |
9.4. Ak cena za plnenie predmetu zákazky bude nižšia o viac ako 30 % ako je cena, ktorú Objednávateľ určil ako maximálnu výšku zdrojov, ktorú má na predmet zákazky určenú, Objednávateľ ju považuje za mimoriadne nízku. |
- V tomto prípade je Dodávateľ povinný doručiť Objednávateľovi najneskôr do 3 dní po uzavretí zmluvy: |
- vysvetlenie, doklady a dokumenty, ktorými bude vedieť preukázať reálnosť plnenia predmetu zákazky v požadovanom rozsahu a kvalite za dodržania danej ceny |
Požadované vysvetlenie, doklady a dokumenty by sa mali týkať skutočností v zmysle § 53 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Nedostatočné vysvetlenie a preukázanie mimoriadne nízkej ceny bude Objednávateľ považovať za podstatné porušenie zmluvy |
10. Dielo bude zhotovené podľa projektovej dokumentácie, ktorá tvorí Prílohi Špecifikácie(projektová dokumentácia) |
10. Všetky vzorky-druhy povrch. úprav, farebnosť a prevedenie je potrebné odsúhlasiť s objednávateľom, príp. odborným autorským dohľadom Objednávateľa. |
11. Dodávateľská firma, ktorá bude realizovať výstavbu musí investorovi predložiť spracovaný technologický postup prác, ktorý musí byť v súlade s bezpečnostnými a vnútropodnikovými smernicami, predpismi a nariadeniami. Realizáciu stavby je potrebné koordinovať s prevádzkou školy. |
12. Zamestnanci dodávateľskej firmy budú z hľadiska bezpečnosti práce pravidelne školení svojim zamestnávateľom |
12.1. Dodávateľ je povinný zabezpečiť kompletné vybavenie, trvalé a správne používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov svojimi zamestnancami ako aj zamestnancami svojich subdodávateľov počas realizácie diela v zmysle Nariadenia vlády Slovenskej republiky č.395/2006 z. z. o minimálnych požiadavkách na poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov. Pri porušení tejto povinnosti je Objednávateľ oprávnený požadovať od Dodávateľa pokutu vo výške 600 € za každý jednotlivý prípad porušenia a vykázať zamestnanca z pracoviska. |
- Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
12.2. Dodávateľ zabezpečí, aby všetci jeho zamestnanci absolvovali predpísané školenia alebo mali príslušné atesty a osvedčenia. Dodávateľ sa zaväzuje vybaviť svojich zamestnancov zodpovedajúcimi osobnými ochrannými pracovnými pomôckami. Dodávateľ zodpovedá za to, že počas realizácie Diela bude dodržiavať podmienky stanovené v príslušnom povolení na vykonanie Diela vydané oprávneným orgánom, ako aj ďalšie podmienky a požiadavky Objednávateľa uplatnené v súlade so zmluvou. |
12.2. Dodávateľ je povinný zaistiť, aby jeho zamestnanci na stavenisku nepožívali alkoholické nápoje, návykové, omamné a psychotropné látky a nevstupovali na stavenisko pod ich vplyvom. Objednávateľ má právo vykonať dychovú skúšku k zisteniu prítomnosti alkoholu v dychu zamestnanca Dodávateľa. Pri porušení tohto bodu je Objednávateľ oprávnený požadovať od Dodávateľa pokutu vo výške 600 € za každý jednotlivý prípad porušenia a vykázať zamestnanca z pracoviska. |
- Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
12.3 Dodávateľ je povinný pred zahájením samotných prác na stavbe predložiť na schválenie stavebnému dozoru: Menný zoznam pracovníkov a z ich zaškolenie a spôsobilosť pracovníkov na práce vo výškach. Po montáži resp. demontáži lešenia do užívania sa vykoná zápis do stavebného denníka osobou oprávnenou na stavbu lešenia |
12.3.1 Menný zoznam zamestnancov / živnostníkov s potvrdením o ich zamestnaní, v prípade zmeny u svojich zamestnancov a zamestnancov svojich subdodávateľov ( zvýšenie počtu, výmena zamestnancov a pod.) je Dodávateľ povinný písomne predložiť stavebnému dozoru túto zmenu. Technické listy a certifikáty k stavebným materiálom, ktoré budú na stavbe používané. Montážne návody k jednotlivým stavebným celkom, najmä však montážny návod okien výrobcu, zatepľovacieho systému, Harmonogram postupu prác v súčinnosti zo zástupcom školy |
12.3.2 Všetky práce a dodávky, ktoré bude Dodávateľ realizovať musia byť schválené stavebným dozorom Objednávateľa. |
13. Pri búracích a stavebných prácach dbať na bezpečnosť pri práci a pri nepredvídaných skutočnostiach , neriešených v projekte informovať projektanta o zmenách |
14. Dodržiavať nariadenie vlády SR 124/2006 Z.z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a 396/2006 Z.z o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na stavenisko . |
15. Realizácia zákazky nesmie mať vplyv na okolie a ani na životné prostredie v okolí školy, ani rušivé vplyvy z hľadiska zaťaženia hlukom |
16. Počas realizácie stavby je potrebné dodržiavať ustanovenia zákona 718/2012 Z.z na zaistenie bezpečnosti práce a ochrany zdravia pri práci a bezpečnosti technických zariadení |
17. Ďalej je potrebné dodržiavať ustanovenia Vyhlášky SÚBP a SBÚ č 374/90 Zb. a zákona 124/2006 o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v znení neskorších predpisov |
18. Dodávateľ musí predložiť potrebné oprávnenia k vykonávaniu predmetu zákazky a prác s tým spojených prác |
19. Práce musia byť v súlade s platnou legislatívou. |
20. Elektroinštalačné zariadenia a elektroinštalačný materiál musia byť posudzované v zmysle zákona č.436/2001 – O technických požiadavkách na výrobky a o posudzovaní zhody a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
21. Dodávateľ elektroinštalácie musí vydať na každý elektroinštalačný výrobok a zariadenia vyhlasenie o zhode. |
21.1. Vyhlásenie o zhode na predmetný elektroinštalačný výrobok a zariadenie tento výrobok a zariadenie oprávňuje používať za obvyklého prevádzkového stavu bez rizika ohrozenia bezpečnosti a zdravia osôb a majetku. |
22. Elektrické zariadenia sa môžu používať iba za prevádzkových a pracovných podmienok pre ktoré boli konštruované a vyrobené, musia byť mechanicky pevné, spoľahlivo upevnené a nesmú nepriaznivo ovplyvňovať iné zariadenia, musia byť dostatočne dimenzované. |
23. Počas výstavby bude vykonávaný autorský a stavebný dozor, prípadné zmeny musia byť konzultované a odsúhlasené odborným autorským dohľadom Objednávateľa. |
24. Zhotoviteľ zodpoveda za poriadok a čistotu na stavenisku a v jeho bezprostrednom okolí a za jeho upratovanie. Za porušenie tejto povinnosti je pokuta vo výške 200€za každý deň porušenia povinnosti udržiavania poriadku. |
24.1. Zhotoviteľ svojimi prácami nesmie obmedzovať premávku na verejných komunikáciách a chodníkoch, okrem predpokladaných vzájomne dohodnutých obmedzení. Náklady na nutné rozkopávky, výstrahy, zábrany a obchádzky musí mať zhotoviteľ zahrnuté do ceny za dielo. |
24.1. Dodávateľje povinný úplne vypratať pracovisko a ihneď po odozdaní a prevzatí diela ako celku Objednávateľovi a je povinný dať do pôvodného stavu - najmä terénne úpravy. |
24.2. Zhotoviteľ je povinný priebežne počas vykonávania diela odstraňovať zo stavby na vlastné náklady všetky obaly, prepravky a tiež zvyšky materiálov, ktoré sú výsledkom jeho činnosti. V prípade nesplnenia tejto povinnosti je objednávateľ oprávnený vykonať tieto práce a má právo vzniknuté náklady odpočítať zhotoviteľovi z fakturácie. |
25. Prípadné škody preukázateľne zapríčinené zhotoviteľom a jeho subdodávateľmi v priebehu realizácie diela uhradí zhotoviteľ. |
25.1. Zhotoviteľ sa zaväzuje, že akúkoľvek ním spôsobenú, alebo zapríčinenú škodu pri realizácii diela odstráni tak, že zaplatí náhradu škody v plnej výške. |
26. Zhotoviteľ sa zaväzuje zabezpečovať na vlastné náklady zneškodňovanie a likvidáciu odpadov vznikajúcich pri realizácii predmetu tejto zmluvy alebo inak na účely realizácie tejto zmluvy. Zhotoviteľ musí dodržať všeobecne záväzné právne predpisy, najmä predpisy upravujúce nakladanie s odpadmi. |
27. Dodávateľ je povinný chrániť Dielo počas jeho vykonávania a znáša nebezpečenstvo škody na ním zhotovovanom diele ( strata, odcudzenie, poškodenie, zničenie) od prevzatia staveniska do odovzdania vykonaného diela alebo jeho ucelenej časti zo strany Objednávateľa. |
28. Dodávateľ je zodpovedný za to, že pred výrobou diela zameria skutočné rozmery potrebné pre zhotovenie diela. Dodávateľ zodpovedá za to, že všetky rozdiely a vopred odsúhlasené zmeny zaznamená v stavebnom denníku a tieto zmeny budú zapísané v protokole o prevzatí diela, alebo jeho dokončenej časti. |
29. Dodávateľ je povinný denne udržiavať na prevzatom stavenisku a na príjazdových komunikáciách a na prenechaných inžinierskych sieťach poriadok a čistotu a odstraňovať odpady a nečistoty vzniknuté z jeho prác. Zároveň sa dohodli, že pri porušení tohto bodu je Objednávateľ oprávnený požadovať pokutu vo výške 50 € za každý jednotlivý prípad porušenia. Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
30. Dodávateľ je povinný si zabezpečiť na vlastné náklady skladovacie priestory na stavenisku, zabezpečiť si na vlastné náklady určené meradlo s platnou revíziou na meranie spotrebovaných médií. Zápis s počiatočnou hodnotou meradla sa vykoná pri odovzdaní staveniska v stavebnom denníku a zároveň sa zhotoví a priloží fotodokumentácia. |
30.1. Po ukončení diela sa zapíše koncový stav meradiel a vyhodnotí sa spotrebované množstvo médií a vypočíta sa cena za spotrebované množstvo médií. Cenu za spotrebované množstvo je Dodávateľ povinný zaplatiť Objednávateľovi, a to na základe vystavenej faktúry, alebo znížením výslednej ceny diela, alebo na základe inej písomnej dohody. |
30.2. Dodávateľ je povinný nahlásiť zaujatie verejného priestranstva – zariadenie staveniska, veľkokapacitné kontajnery, lešenie atď. žiadosťou príslušnému úradu. Vzniknuté náklady znáša Dodávateľ stavby |
30.3. V prípade, že dielo má drobné nedorobky, ktoré sami o sebe a ani spolu nebránia jeho bezpečnému užívaniu, tieto musia byť v celom rozsahu odstránené Dodávateľom do termínu stanovenom v Protokole o odovzdaní a prevzatí diela. |
30.4. Stavebné práce, na ktoré je potrebná odborná spôsobilosť sa môžu vykonávať len po jej získaní. Dodávateľ stavebných prác, nesmie poveriť pracovníkov vykonávaním stavebných prác, ak nespĺňajú požiadavky odbornej a zdravotnej spôsobilosti. Dodávateľ zodpovedá za to, že práce budú vykonávať len zamestnanci zdravotne spôsobilí na výkon diela s platným potvrdením od lekára. Dodávateľ je povinný oboznámiť všetkých svojich zamestnancov a ním poverených subdodávateľov s Plánom BOZP a Bezpečnostnými pokynmi vydanými Objednávateľom, a túto skutočnosť zaznamenať na prezenčnej listine |
30.5. Dodávateľ sa zaväzuje, že bude v prípade nehody alebo pracovného úrazu postupovať v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky. Zároveň okamžite upovedomí zodpovedného zamestnanca Objednávateľa na stavbe o pracovných úrazoch, škodách na vybavení a strojoch, na stavbe a stavenisku, o škodách na životnom prostredí. |
30.6. Dodávateľ je povinný ohlásiť bez odkladu vznik každej mimoriadnej udalosti (požiar, výbuch a pod.), ktorá vznikne na stavenisku , kde Dodávateľ prác vykonáva svoju pracovnú činnosť a to vedúcemu daného staveniska, príp. túto udalosť ohlásiť podľa požiarno-poplachovej smernice a riadiť sa pokynmi vedúcich zamestnancov daného staveniska. |
30.7. Dodávateľ je povinný oboznámiť sa s postupom záchranných prác, evakuácie a postupom pri vzniku poškodenia zdravia vrátane umiestnenia lekárničiek prvej pomoci, čísel prvej pomoci a systémom privolávania lekárskej služby prvej pomoci a riadiť sa podľa toho. Ak konanie Dodávateľa má za následok porušenie predpisov BOZP , PO a životného prostredia a odpadového hospodárstva a tieto porušenia budú mať za následok uloženie pokuty Objednávateľovi zo strany orgánov verejnej alebo štátnej podľa príslušných právnych predpisov, odškodní Dodávateľ Objednávateľa v celej výške uplatnenej pokuty |
27. Nedodržanie ktorejkoľvek podmienky resp. osobitnej požiadavky na plnenie zo strany Dodávateľa bude Objednávateľ považovať za podstatné porušenie zmluvných podmienok, Zmluvy. |
28. Dodávateľ je povinný bez požiadania Objednávateľa, bezodkladne po nástupe na plnenie predmetu zákazky v zmysle §7b časť 6 zákona č. 82/2005 Z.z. v nevyhnutnom rozsahu predložiť doklady a osobné údaje fyzických (právnických) osôb, prostredníctvom ktorých dodáva prácu alebo poskytuje službu. Predložené doklady musia preukazovať, že uvedené fyzické osoby majú s ním uzatvorený pracovnoprávny vzťah, prípadne, že vykonávajú pre neho práce (dodávajú služby) v subdodávke (SZČO, právnické osoby). |
Uvedená povinnosť je platná počas celého obdobia plnenia predmetu zákazky, teda vždy, keď dôjde k nástupu novej fyzickej alebo právnickej osoby. Za dodržiavanie Zákona č. 82/2005 Z.z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní v znení účinnom od 18.6.2016 pri plnení predmetu zákazky je v plnom rozsahu zodpovedá Dodávateľ. Nedodržanie tejto požiadavky sa považuje za podstatné porušenie Zmluvy |
29. Dodávateľ je povinný bez požiadania Objednávateľa v zmysle zákona č.91/2016Z.z., bezodkladne po nástupe na plnenie predmetu zákazky predložiť doklad na preukázanie trestnej bezúhonosti právnickej osoby. Predložený doklad musí obsahovať splnenie predmetnej podmienky účasti osobného postavenia. Podľa §32 ods. 2 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní nie je potrebne doložiť výpis z registra trestov právnickej osoby, nie starším ako tri mesiace pokiaľ v čase uzatvorenia zmluvy preukázal splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia v zozname hospodárskych subjektov vedené na UVO. |
Názov | Upresnenie |
Cena diela obsahuje | Všetky práce, služby, materiály a tovary súvisiace s realizáciou diela |
Cena diela obsahuje | Odvoz a uskladnenie stavebného a iného odpadu vzniknutého počas realizácie diela |
Cena diela obsahuje | Vyčistenie priestorov (interier a exterier) dotknutých realizáciou diela |
Cena diela obsahuje | Výkon stavebného dozora v zmysle § 46b zákona 50/1976 Zb. |
Cena diela obsahuje | Rezervu na nepredvídané náklady vo výške 5% z ceny zákazky |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Belehradská 21, Košice - mestská časť Sídlisko Ťahanovce, Košice I, Košický, Slovenská republika
27.10.2016 08:51 — 30.11.2016 08:52
1,00 celok
77 440,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
18.10.2016 08:55
24.10.2016 08:44
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
22.10.2016 20:49 - Vstupná ponuka | 75 936,00 | € | Cena s DPH |
22.10.2016 20:49 - Najvýhodnejšia ponuka | 75 936,00 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: