00312037
Mesto Trenčín
Mierové námestie 2, Trenčín, 91164, SVK
50423991
HW-team, s. r. o.
Bottova, 1037/10, Nemšová, 91441, SVK
vyčistenie skalného brala od drevín a krovín
výrub drevín na brale lezeckou technikou, náletové dreviny, presun drevnej hmoty zlanovaním, drvenie drevnej hmoty, pílenie drevnej hmoty, odstraňovanie zvetraných skalných častí, istiace stanovištia ukotvené do pevného podložia, odvoz bioodpadu, vymladené dreviny, postrek herbicídom - arboricídom
Služba
27. Ostatné služby
1. vyčistenie skalného brala od drevín a krovín
|
|
---|---|
Funkcia |
vyčistenie skalného brala od drevín a krovín |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
výrez listnatých stromov na skalnom brale lezeckou technikou | ks | 170 | 200 | |
výrez všetkých krovín na skalnom brale lezeckou technikou | m2 | 13900 | 14775 | |
vyčistenie skalného brala od uvolnených skalných častí s použitím horolezeckej techniky | m2 | 13900 | 14775 | |
likvidácia vyrezanej drevnej hmoty vrátane dopravy | m3 | 630 | 700 | |
likvidácia skalnej sute vrátane dopravy | m3 | 10 | 15 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
skalné bralo sa nachádza v ťažko prístupnom teréne, na priľahlých pozemkoch sa nachádzajú stavebné objekty a súkromné pozemky |
Názov |
Na základe tejto zmluvy sa Dodávateľ zaväzuje pre Objednávateľa zrealizovať výrez stromov na skalnom brale lezeckou technikou, výrez všetkých krovín na skalnom brale lezeckou technikou, ošetriť rezné rany herbicídom určeným na ničenie nežiadúcich náletových drevín (arboricídom), vyčistenie skalného brala od uvoľnených skalných častí s použitím horolezeckej techniky, likvidáciu vyrezanej drevnej hmoty vrátane dopravy, likvidáciu skalnej sute vrátane dopravy za podmienok ustanovených v tejto zmluve (ďalej spolu označované aj ako predmet zmluvy/služby/práce/plnenie/dielo) |
Dodávateľ je povinný predložiť Objednávateľovi do 5 pracovných dní odo dňa uzatvorenia zmluvy na elektronickom trhovisku časový harmonogram prác s termínom ukončenia prác do 15.12.2016 a spôsob likvidácie bioodpadu. Zároveň je povinný predložiť položkovitý rozpočet obsahujúci jednotkové ceny, ktoré budú vynásobené maximálnymi množstvami uvedenými v technickej špecifikácii, pričom celková cena takto vypočítaná nesmie prekročiť celkovú cenu uvedenú v zmluve. |
Práce je potrebné vykonať pomocou špeciálnej horolezeckej techniky v zmysle vyhlášky č.147/2013 Z.z. Všetci pracovníci vykonávajúci prácu pomocou špeciálnej horolezeckej techniky musia spĺňať podmienky podľa vyššie uvedenej vyhlášky - vlastniť platný preukaz na prácu vo výške vykonávanú špeciálnou horolezeckou a speleologickou technikou. |
Dodávateľ je povinný zabezpečiť okolie brala voči potenciálnemu padaniu uvoľnených skál a vyrúbanej drevnej hmoty, tak aby neboli ohrozené alebo poškodené nehnuteľné a hnuteľné veci v blízkosti brala (napr. stavebné objekty, komunikácie v blízkosti brala, automobily a pod.) a aby nedošlo ani k ohrozeniu či poškodeniu ľudského života a zdravia. |
Výrubové práce možno vykonávať len v období vegetačného pokoja ( od 1.10.2016 do 31.12.2016). |
Vyjadrenie pamiatkového ústavu, oznámenie o výrube drevín, v prípade potreby vyjadrenie hasičov zabezpečí objednávateľ. Ostatné potrebné povolenia a vyjadrenia k realizácií predmetu zákazky (povolenia pre vstupy a vjazdy áut na súkromné pozemky a iné pozemky, ktoré nie sú vo vlastníctve Objednávateľa, povolenie manipulácie s drevnou hmotou na súkromných pozemkoch, povolenie na postavenie istenia na súkromných pozemkoch a pod.) sa pokúsi získať objednávateľ. |
Ak vlastníci pozemkov nedajú súhlas realizátorovi pre vstupy a manipuláciu s drevnou hmotou na ich pozemkoch, realizátor bude musieť zabezpečiť presun drevnej hmoty zlaňovacou technikou vyťahovaním do hornej časti brala pre následné spracovanie a odvoz v zmysle platnej legislatívy. |
Dodávateľ je povinný preukázať, že spĺňa všetky podmienky požadované podľa § 32 ods.1, a to dokladmi podľa § 32 ods.2, v lehote do 5 prac. dní odo dňa vygenerovania zmluvy na EKS, ak splnenie všetkých podmienok už nevyplýva z doplnenia dokladov do zoznamu hospodárskych subjektov, ktorý je vedený ÚVO. Doklady podľa § 32 ods.2 písm. a), b) c) a d) (pokiaľ už nie sú uvedené v zozname hospodárskych subjektov) uchádzač predloží ako originál, alebo jeho úradne overenú kópiu. |
Pokiaľ výpis z obchodného registra predložený k zápisu do zoznamu hospodárskych subjektov nezodpovedá aktuálnemu stavu, je Dodávateľ povinný predložiť objednávateľovi aktuálny výpis z obchodného registra. |
Ak v momente uzavretia Zmluvy nemá Dodávateľ v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod v súlade s príslušnými ustanoveniami ZVO, Zmluva nadobudne účinnosť najskôr v deň zápisu Dodávateľa do tohto registra. |
Objednávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť, ak v momente uzavretia Zmluvy nemá Dodávateľ v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod v súlade s príslušnými ustanoveniami ZVO a k zápisu do tohto registra nedôjde ani do 30 dní od momentu uzavretia Zmluvy. |
Dodávateľ zrealizuje odstránenie skalných segmentov uvoľnených vplyvom erozívnej činnosti, príp. sanáciu narušenej a uvoľnenej skaly v rôznych rozmeroch a stabilizáciu terénu, vrátane odvozu skalnej sute. |
Dodávateľ zrealizuje odvoz a uloženie, príp. povolené zhodnotenie vzniknutej drevnej hmoty a biomasy a to v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a EU týkajúcimi sa nakladanie s odpadom. |
Dodávateľ sa zaväzuje pre vykonať služby podľa tejto zmluvy bez akýchkoľvek technických nedostatkov a to vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť a na vlastné nebezpečenstvo, pri dodržaní bezpečnostných a protipožiarnych opatrení, predpísaných kvalitatívnych a technických podmienok, v súlade s príslušnými právnymi predpismi, zaväzuje sa vykonať potrebné práce vlastnými prostriedkami a materiálom, pri dodržaní zadaných parametrov, platných STN, technologických postupov, všeobecne záväzných technických požiadaviek, platných právnych, prevádzkových a bezpečnostných predpisov. |
Poskytnutie služby podľa tejto zmluvy sa považuje za riadne ukončené a odovzdané po písomnom protokolárnom prevzatia plnenia objednávateľom podľa ustanovení tejto zmluvy. |
Dodávateľ je povinný denne udržiavať pod bralom a na používaných komunikáciách, využívaných súkromných pozemkoch poriadok a čistotu, odstraňovať odpady a nečistoty vzniknuté z jeho prác. |
Dodávateľ bude nakladať s odpadmi v zmysle platnej legislatívy. Pri odovzdávaní a prevzatí plnenia podľa tejto zmluvy predloží objednávateľovi doklad o nakladaní s odpadmi od osoby oprávnenej nakladať s odpadmi |
Dodávateľ umožní zástupcovi objednávateľa kontrolovať plnenie počas jeho realizácie. |
Dodávateľ je povinný písomne oznámiť objednávateľovi najneskôr do 7 dní vopred, kedy bude plnenie pripravené na odovzdanie. Na základe tohto oznámenia sú zmluvné strany povinné dohodnúť program preberania. Plnenie podľa tejto zmluvy sa považuje za splnené jeho odovzdaním dodávateľom a prevzatím objednávateľom. O odovzdaní a prevzatí poskytnutého plnenia vyhotovia zmluvné strany zápis o odovzdaní a prevzatí plnenia. |
V prípade, že dodávateľ vykoná plnenie pred lehotou uvedenou v zmluve, je objednávateľ je oprávnený prevziať plnenie aj pred touto lehotou. |
K odovzdaniu a prevzatiu plnenia pripraví dodávateľ tieto doklady : a) súpis prác skutočne zrealizovaného plnenia, b) súpis asanovaných stromov a krov (druhová skladba, počet, príp. výmera v m2 - pre vypracovanie presného Oznámenia o výrube pre OÚ ŽP). |
Bude spísaná zápisnica o prevzatí diela, ktorá bude obsahovať : zhodnotenie akosti vykonaných prác, súpis zistených vád, nedorobkov, dohodu o opatreniach a lehotách na ich odstránenie, príp. dohodu o zľavách, údaj o prevzatí diela, alebo jeho časti. V prípade, ak poskytnuté plnenie bude vykazovať vadu, Objednávateľ nie je povinný plnenie prevziať. V tomto prípade odovzdá Objednávateľ Dodávateľovi zoznam vád a lehotu, v ktorej je Dodávateľ povinný ich odstrániť a ktorá nesmie byť kratšia ako 3 pracovné dni, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. |
V prípade omeškania dodávateľa so začatím prác alebo s odovzdaním diela je objednávateľ oprávnený požadovať od Dodávateľa a Dodávateľ je povinný uhradiť Objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 50 EUR za každý aj začatý deň omeškania so začatím prác alebo s odovzdaním diela. |
Vadou sa rozumie nedorobok, odchýlka v kvalite, rozsahu a parametroch diela stanovených touto zmluvou, ako aj všeobecne záväznými právnymi predpismi a technickými špecifikáciami. Ak si dodávateľ nesplní povinnosti pri nakladaní s odpadmi, je objednávateľ oprávnený odstrániť takého odpady a nečistoty sám alebo zabezpečiť ich odstránenie treťou osobou a to všetko na náklady dodávateľa, pričom pohľadávku, ktorá takto Objednávateľovi vznikne voči Dodávateľovi, je Objednávateľ oprávnený si započítať voči pohľadávke Dodávateľa vzniknutej z tejto zmluvy. |
Po ukončení prác sa dodávateľ zaväzuje odstrániť všetky pomocné konštrukcie, zariadenia, materiály a to najneskôr do 7 dní od protokolárneho prevzatia diela objednávateľom. V prípade, že tak dodávateľ neurobí, je objednávateľ oprávnený na náklady dodávateľa toto zabezpečiť treťou osobou, pričom nenesie žiadnu zodpovednosť za škodu na odstránených veciach. Pohľadávku ktorá takto Objednávateľovi vznikne voči Dodávateľovi, je Objednávateľ oprávnený si započítať voči pohľadávke Dodávateľa vzniknutej z tejto zmluvy. |
Dodávateľ je povinný zabezpečovať všetky činnosti v súlade so zákonom č. 124/2006 o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v znení neskorších predpisov a zákonom č.314/2001 Z.z. o požiarnej ochrane v znení neskorších predpisov. Za dodržiavanie BOZP a ochranu pred požiarmi pri činnosti v plnom rozsahu zodpovedá dodávateľ. |
Činnosti, na ktoré je potrebná odborná spôsobilosť sa môžu vykonávať len po jej získaní. Dodávateľ nesmie poveriť pracovníkov vykonávaním týchto prác (práce vo výškach lezeckou technikou a pod.), ak nespĺňajú požiadavky odbornej a zdravotnej spôsobilosti. Dodávateľ zodpovedá za to, že práce budú vykonávať len zamestnanci zdravotne spôsobilí na výkon diela. |
Dodávateľ si zabezpečí na vlastné náklady všetky opatrenia a povinnosti z hľadiska dodržiavania predpisov BOZP a PO, havarijnú prevenciu a ochranu pracovného prostredia vyplývajúce z povahy vykonávaných prác. |
Dodávateľ je povinný zaistiť, aby jeho zamestnanci na pracovisku nepožívali alkoholické nápoje, návykové , omamné a psychotropné látky a nevstupovali naň pod ich vplyvom. |
Zamestnanci dodávateľa, ktorí vykonávajú práce vo výškach alebo nad voľnou hĺbkou z časti v priestore s kolektívnym zabezpečením a z časti mimo neho, sú povinní mať počas realizácie diela na trupe upevnený bezpečnostný postroj s pripájacím lanom a tlmičom pádu. |
Dodávateľ je povinný v prípade vzniku pracovného úrazu poskytnúť predlekársku prvú pomoc použitím všetkých dostupných lekárskych prostriedkov, a to až do odovzdania postihnutého lekárovi. |
Dodávateľ je povinný oboznámiť s rizikami možného ohrozenia života a zdravia všetkých osôb pohybujúcich sa na príslušnom pracovisku, dodržiavať stanovené opatrenia na ich minimalizáciu, oboznámiť sa so všetkými povinnosťami, ktoré vyplývajú zo zmluvného vzťahu a dodržiavať ich plnenie |
Dodávateľ je povinný písomne poskytnúť objednávateľovi informácie o nebezpečenstvách a ohrozeniach, ktoré sa pri jeho práci a v súvislosti s ňou môžu vyskytnúť a o výsledkoch posúdenia rizík vyplývajúcich z charakteru jeho činnosti, ktoré môžu ohroziť bezpečnosť a zdravie zamestnancov, prípadne ďalších osôb, ktoré sa s vedomím realizátora pohybujú na pracovisku a pod ním. |
Dodávateľ je povinný objednávateľovi ohlásiť bez odkladu vznik každej mimoriadnej udalosti (napr.požiar, výbuch, uvoľnenie, pád veľkého segmentu a vznik úrazu), ktorá vznikne na pracovisku a pod ním. |
Ak konanie dodávateľa má za následok porušenie predpisov BOZP, PO, životného prostredia alebo platných právnych predpisov Slovenskej republiky a EÚ a tieto porušenia budú mať za následok uloženie pokuty (sankcie) Objednávateľovi zo strany orgánov verejnej alebo štátnej správy podľa príslušných právnych predpisov, je Dodávateľ povinný nahradiť Objednávateľovi takto zaplatenú pokutu v plnej výške. |
Objednávateľ je oprávnený vykonať kontrolu dodržiavania povinností vyplývajúcich podľa tejto zmluvy a ďalších povinností vyplývajúcich z predpisov o ochrane BOZP a PO. |
Dodávateľ sa zaväzuje niesť plnú zodpovednosť za bezpečný postup vykonávaných pracovných činností a za dodržiavanie predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany pred požiarmi na pracovisku. Dodržiavanie ustanovení nezbavuje Dodávateľa zodpovednosti za BOZP a PO. |
Dodávateľ je povinný viesť odo dňa prevzatia pracoviska pracovný denník, do ktorého bude zapisovať všetky skutočnosti rozhodujúce pre realizáciu diela a plnenie zmluvy, najmä údaje o časovom postupe prác a ich akosti, zdôvodnenie odchýlok vykonávaných prác od predmetu zákazky a poveternostné podmienky. Vedenie denníka sa končí odovzdaním a prevzatím prác, nie však skôr, ako bude odstránená posledná vada alebo nedorobok zistený pri preberacom konaní. |
V prípade, že niektorá zo zmluvných strán zapíše určitú skutočnosť do denníka a druhá zmluvná strana s obsahom zápisu nebude súhlasiť, je povinná vyjadriť to formou písomného záznamu do denníka s uvedením dôvodov, pre ktoré s pôvodným zápisom nesúhlasí. Dodávateľ je povinný vždy po vykonaní zápisu do pracovného denníka zaslať tento zápis na vedomie Objednávateľovi mailom na adresu, ktorú oznámi Objednávateľ Dodávateľovi po uzavretí tejto zmluvy. |
Súčasťou pracovného denníka bude aj fotodokumentácia rozhodujúcich skutočností zachytených v priebehu vykonania prác s identifikačným označením miesta, s dátumom a časom zhotovenia na každej snímke v elektronickej forme na CD, s tým že CD s fotodokumentáciou bude odovzdané zástupcovi objednávateľa najneskôr pri odovzdávaní a preberaní diela. |
Objednávateľ neposkytne a Dodávateľ nebude požadovať zálohu z ceny za plnenie podľa tejto zmluvy. |
Celková cena uvedená v zmluve je cena maximálna (zodpovedá max. množstvám uvedeným v technickej špecifikácii predmetu zákazky) a zahŕňa všetky služby/tovary/práce, ktoré je Dodávateľ povinný zrealizovať v zmysle tejto zmluvy. Dodávateľ nie je oprávnený v súvislosti s plnením podľa tejto zmluvy požadovať od Objednávateľa žiadne ďalšie platby nad rámec celkovej zmluvnej ceny. |
Cenu za dielo uhradí objednávateľ bankovým prevodom na účet dodávateľa, a to na základe faktúry s náležitosťami daňového dokladu v lehote 30 dní odo dňa jej doručenia. |
Cena za dielo bude uhradená po predložení faktúry objednávateľovi vystavenej dodávateľom, a to na základe objednávateľom a dodávateľom odsúhlasených súpisov skutočne vykonaných prác. |
Prílohou faktúry musí byť : Protokol o odovzdaní a prevzatí diela, Položkovitý rozpočet, fotodokumentácia o postupe realizácie prác na elektronickom nosiči dát, odsúhlasený súpis vykonaných prác, doklady o likvidácií odpadu. |
Ak faktúra nebude obsahovať náležitosti stanovené právnymi predpismi a prílohy podľa požiadavky Objednávateľa, Objednávateľ ju vráti dodávateľovi bez zaplatenia. Doručením opravenej faktúry objednávateľovi začne plynúť nová lehota splatnosti. |
Dodávateľ vystaví objednávateľovi faktúru najneskôr do 10 dní odo dňa prevzatia prác a potvrdenia súpisu vykonaných prác objednávateľom. |
Objednávateľ sa zaväzuje, že prípadné vady na plnení podľa tejto zmluvy uplatní bezodkladne po ich zistení písomnou formou. |
Pokiaľ sa písomne zmluvné strany nedohodnú inak, dodávateľ sa zaväzuje odstrániť závady a nedostatky vo vykonaných prácach do 5 dní od doručenia písomnej reklamácie. O odstránení vád sú zmluvné strany povinné bez zbytočného odkladu vyhotoviť protokol, ktorý bude podpísaný zástupcami oboch zmluvných strán. Za každý deň omeškania s odstránením vady je objednávateľ oprávnený požadovať od dodávateľa a dodávateľ povinný uhradiť zmluvnú pokutu 100 € na účet objednávateľa. |
Dodávateľ je povinný odstrániť vady na diele na vlastné náklady. Dodávateľ nemá nárok na úhradu nákladov za vykonané práce ani na úhradu akýchkoľvek iných nákladov, ktoré mu z titulu odstránenia vád vzniknú. |
Dodávateľ zodpovedá za škody na majetku objednávateľa spôsobené činnosťou dodávateľa alebo zanedbaním jeho povinností. |
Nároky z vád diela sa nedotýkajú nároku na náhradu škody a nároku na zmluvnú pokutu. Dodávateľ má povinnosť mať po dobu platnosti zmluvy o dielo dohodnuté poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú tretím osobám na zdraví a majetku s krytím min. na 30 000 €, poistenie preukázať predložením poistnej zmluvy, alebo potvrdením o uzavretí poistnej zmluvy s kópiou potvrdenia o úhrade poistného . |
Zmluvné strany sa dohodli, že všetky písomnosti si budú doručovať na adresu sídla zmluvnej strany. V prípade, že nebude možné písomnosť doručiť na adresu sídla zmluvnej strany (uvedenú v tejto zmluve), písomnosť sa po troch dňoch od vrátenia nedoručenej zásielky odosielateľovi považuje za doručenú, a to aj vtedy, ak ten, kto je oprávnený za zmluvnú stranu konať, sa o tom nedozvie. |
Dodávateľ nie je v omeškaní, pokiaľ bolo spôsobené dlhodobo zlými poveternostnými podmienkami (prekročenie hodnôt parametrov klimatických podmienok pre výkon prác vo výškach lezeckou technikou). Začiatok, koniec pôsobenia, ako aj charakter nevhodných poveternostných podmienok musí byť písomne zdokumentovaný a zaznamenaný v pracovnom denníku. Dodávateľ nezodpovedá za omeškanie spôsobené vyššou mocou. Začiatok, koniec pôsobenia, ako aj charakter vyššej moci musí byť písomne zdokumentovaný v pracovnom denníku a musí byť podpísaný oboma zmluvnými stranami. |
Za vyššiu moc sa považujú prípady: vyhlásenia vojny prezidentom SR, výkonu opatrení na predchádzanie ochoreniam vyhlásených Úradom verejného zdravotníctva SR, resp. príslušným Regionálnym úradom verejného zdravotníctva, znemožňujúce realizáciu diela, živelnej pohromy vyhlásenej obcou, pričom za živelnú pohromu sa považuje mimoriadna udalosť, pri ktorej dôjde k nežiadúcemu uvoľneniu kumulovaných energií, alebo hmôt v dôsledku nepriaznivého pôsobenia prírodných síl, pri ktorej môžu pôsobiť nebezpečné látky alebo ničivé faktory, ktoré majú negatívny vplyv na život, zdravie alebo majetok. |
Nedodržanie ktorejkoľvek požiadavky alebo povinnosti uvedenej v technickej špecifikácii alebo v osobitných požiadavkách na plnenie sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
Zmluvné strany sú oprávnené odstúpiť od zmluvy z dôvodov podľa príslušných ustanovení Obchodného zákonníka v platnom znení, resp. v prípadoch upravených v tejto zmluve a obchodných podmienkach elektronického trhoviska, ktoré sú jej prílohou. |
Dodávateľ je povinný najneskôr pred nástupom na plnenie predmetu zákazky predložiť zoznam osôb ktoré budú vykonávať práce a kópiu ich osvedčení. Predložené doklady musia preukazovať, že uvedené fyzické osoby majú s ním uzatvorený pracovnoprávny vzťah, príp., že vykonávajú pre neho práce na základe iného zmluvného vzťahu. |
Uvedená povinnosť je platná počas celého obdobia plnenia predmetu zákazky, teda vždy, keď dôjde k nástupu novej fyzickej alebo právnickej osoby. Za dodržiavanie Zákona č. 82/2005 Z.z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní v platnom znení pri plnení predmetu zákazky je v plnom rozsahu zodpovedný dodávateľ. Nedodržanie tejto požiadavky sa považuje za podstatné porušenie zmluvy. |
Vzhľadom k tomu, že množstvá uvedené v technickej špecifikácii sú len predpokladané, Dodávateľ bude fakturovať skutočne vykonané práce v množstvách a výmere uvedenej v protokole o odovzdaní a prevzatí vykonaných prác a podľa jednotkových cien uvedených v položkovitom rozpočte, ktorý predložil Objednávateľovi po uzavretí tejto zmluvy. |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
p.č. 1185/1, p.č. 1243/2, p.č. 1230 v k.ú. Trenčín , Trenčín, Trenčín, Trenčiansky, Slovenská republika
14.10.2016 08:00 — 15.12.2016 16:00
1,00 celok podľa vyššie uvedeného
59 400,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
07.10.2016 11:05
11.10.2016 15:00
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
11.10.2016 14:43 - Vstupná ponuka | 59 400,00 | € | Cena s DPH |
11.10.2016 14:59 - Najvýhodnejšia ponuka | 52 900,00 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: