17335825
Fakultná nemocnica s poliklinikou Žilina
ul.Vojtecha Spanyola 43, Žilina, 01207, SVK
47613033
energium s.r.o.
Topoľčianska 5, Bratislava, 85105, SVK
Energetický audit budov
technický stav budov určených na používanie energie, audit, energetika, zákon č.321/2014 Z.z. o energetickej efektívnosti
Služba
11. Poradenstvo pre manažment a súvisiace služby
1. Energetický audit budov
|
|
---|---|
Funkcia |
Vypracovanie energetického auditu v zmysle zákona 321/2014 Z.z. o energetickej efektívnosti a vyhlášky č. 179/2015 MHSR o energetickom audite pre objekty, ktorý sú vo vlastníctve objednávateľa. |
Objekty sú vykurované z centrálnej kotolne a napájané elektrickou energiou z trafostanice T1,T2,T3. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Areál obstarávateľa, počet objektov | množstvo | 16 | ||
Objekt 1, zastavaná plocha | m2 | 994 | ||
Objekt 1 ,počet poschodí | posch. | 7 | ||
Objekt 2, zastavaná plocha | m2 | 2581 | ||
Objekt 2, počet poschodí | posch. | 4 | ||
Objekt 3, zastavaná plocha | m2 | 1830 | ||
Objekt 3, počet poschodí | posch. | 2 | ||
Objekt 4, zastavaná plocha | m2 | 1680 | ||
Objekt 4, počet poschodí | posch. | 4 | ||
Objekt 5 ,zastavaná plocha | m2 | 914 | ||
Objekt 5 ,počet poschodí | posch. | 2 | ||
Objekt 6, zastavaná plocha | m2 | 678 | ||
Objekt 6, počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 7, zastavaná plocha | m2 | 639 | ||
Objekt 7, počet poschodí | posch. | 4 | ||
Objekt 8, zastavaná plocha | m2 | 480 | ||
Objekt 8 ,počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 9, zastavaná plocha | m2 | 1640 | ||
Objekt 9, počet poschodí | posch. | 2 | ||
Objekt 10 ,zastavaná plocha | m2 | 1281 | ||
Objekt 10, počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 11, zastavaná plocha | m2 | 1482 | ||
Objekt 11 ,počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 12, zastavaná plocha | m2 | 595 | ||
Objekt 12, počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 13, zastavaná plocha | m2 | 2082 | ||
Objekt 13, počet poschodí | posch. | 2 | ||
Objekt 14, zastavaná plocha | m2 | 1958 | ||
Objekt 14 ,počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 15 ,zastavaná plocha | m2 | 1185 | ||
Objekt 15, počet poschodí | posch. | 2 | ||
Objekt 16, zastavaná plocha | m2 | 921 | ||
Objekt 16, počet poschodí | posch. | 1 | ||
Spolu zastavaná plocha objektov obstarávateľa | m2 | 20879 | ||
Spotreba el. energie celého areálu za predchádzajúce zúčtovacie obdobie | MWh | 4200 | ||
Spotreba tepelnej energie celého areálu za predchádzajúce zúčtovacie obdobie | MWh | 14500 | ||
Spotreba vody v celom areáli za predchádzajúce zúčtovacie obdobie | m3 | 136400 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Zastavané plochy sú orientačné s presnosťou | +- 10% |
Rozsah požadovaných služieb: | |
1. Identifikácia predmetu energetického auditu: | |
Technické zariadenia a budovy, | |
Adresa, majetkovoprávny vzťah | |
2. Zistenie a vyhodnotenie súčasného stavu: | |
Energetická bilancia za 3 roky, | |
Energetická účinnosť vlastného energetického zdroja, | |
Ročné využitie inštalovaného výkonu, | |
Špecifická spotreba energonosičov a spôsob prevádzky, | |
Rozvody energií, dimenzie, typológia, technické vyhotovenie, stav tepelnej izolácie a bilančné údaje o prepravovaných energonosičoch, identifikácia tepelných strát, | |
Budovy - výpočet energetickej spotreby na základe skutočnej spotreby za posledné 3 roky, | |
Spotreba energie na vykurovanie a prípravu teplej vody, spôsob a efektívnosť využívanej meracej a riadiacej techniky, ročná spotreba tepla na jednotku plochy vykurovaného priestoru a spotreby teplej vody na osobu, | |
Spotreba energie na technologické a výrobné procesy, v rámci ktorej sa identifikuje celková špecifická spotreba, | |
Spotreba energie na ostatné procesy, vetranie, chladenie a osvetlenie sa hodnotí príkon, časové využitie a špecifická spotreba energie, | |
Výsledkom vyhodnotenia súčasného stavu predmetu energetického auditu je posúdenie energetickej náročnosti, potenciálu dosiahnuteľných úspor energie a možných úspor nákladov na energie | |
3. Návrh opatrení na zníženie spotreby energie: | |
Charakteristika opatrenia, | |
Základná schéma opatrenia aplikovaného do prevádzky, | |
Technické a prevádzkové údaje opatrenia, | |
Energetická bilancia po realizácii súboru opatrení, | |
Porovnanie s energetickou bilanciou súčasného stavu, | |
Stanovenie investičných nákladov, | |
Úspora energie v technických jednotkách, | |
Úspora nákladov na energiu, | |
Porovnanie prevádzkových nákladov po realizácii súboru opatrení s prevádzkovými nákladmi súčasného stavu, | |
Ekonomické hodnotenie, | |
Environmentálne hodnotenie, v ktorom sú uvedené názvy znečisťujúcich látok a skleníkových plynov, emitované množstvo za kalendárny rok predchádzajúci spracovaniu energetického auditu a predpokladaný stav po realizácii súboru opatrení na tento účel sa môžu využiť údaje zistené podľa osobitného predpisu, | |
4. Vypracovanie ekonomického a environmentálneho hodnotenia súboru opatrení: | |
Náklady na realizáciu súboru opatrení, | |
Zmena nákladov na zabezpečenie energie, | |
Zmena osobných nákladov, | |
Zmena ostatných prevádzkových nákladov, opravy, údržba, služby, réžia atď., | |
Doba hodnotenia, | |
Diskontný faktor, | |
Jednoduchá doba návratnosti, | |
Reálna doba návratnosti, | |
Čistá súčasná hodnota NPV, | |
Vnútorné výnosové percento IRR, | |
Daň z príjmov. | |
5. Odporúčanie optimálneho variantu súboru opatrení: Optimálny variant súboru opatrení sa odporučí na základe výsledkov ekonomického a environmentálneho hodnotenia | |
6. Vypracovanie písomnej správy: | |
Písomná správa bude vypracovaná v dvoch rovnopisoch, súčasťou písomnej správy budú všetky prevedené merania a diagnostika vybraných energetických zariadení v prevádzke, ktoré budú neoddeliteľnou súčasťou energetického auditu. Energetický audit bude spracovaný v súlade s platnou legislatívou SR. | |
7. Spracovanie súboru údajov na monitorovanie efektívnosti pri používaní energie: | |
Súbor údajov na monitorovanie efektívnosti pri používaní energie pozostáva zo zaradenia spotrebiteľa energie do SK NACE, celkový potenciál úspor energie, súbor úsporných opatrení, | |
stručný opis odporučeného variantu súboru opatrení, náklady na nákup energetických technológií, náklady na nákup výrobných technológií, celkové náklady na súbor opatrení, | |
bilančné údaje pred a po realizácií súboru opatrení, prínosy z hľadiska ochrany životného prostredia, ekonomické vyhodnotenie Cash-Flow projektu, jednoduchá a reálna doba návratnosti, diskontovaný Cash‐Flow, NPV, IRR, údaje o energetickom audítorovi, dátum a podpis. |
Názov |
Predmet zákazky - Vypracovanie povinného energetického auditu musí byť v súlade s platným zákonom č. 321/2014 o energetickej efektívnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov. |
Spracovateľ predmetu zákazky - energetický audítor musí byť zapísaný do zoznamu energetických audítorov v súlade s §12 zákona č.321/2014 o energetickej efektívnosti( Osvedčenie predloží Objednávateľovi mailom do 3 dni od uzavretia zmluvného vzťahu) |
Spracovateľ predmetu zákazky - energetický audítor musí mať absolvovanú aktualizačnú odbornú prípravu pre energetických audítorov v súlade s § 12 ods. 10 zákona č. 321/2014 Z. z. o energetickej efektívnosti a o zmene a dopl. niekt. zákonov. |
Uchádzač musí mať k dispozícii osobu, ktorá je zapísaná do zoznamu energetických audítorov v súlade s §12 zákona č.321/2014 o energetickej efektívnosti v prípade, ak energetickým audítorom nie je uchádzač sám.Táto osoba musí mať absolvovanú aktualizačnú odbornú prípravu v súlade §12 ods.10 cit. zák. |
Uchádzač predloží do troch dní od uzavretia zmluvy kópiu dokladu o odbornej spôsobilosti a kópiu dokladu o absolvovaní aktualizačnej odbornej prípravy pre energetických audítorov v súlade s § 12 ods. 10 zákona č. 321/2014 Z. z. o energetickej efektívnosti a o zmene a dopl. niekt. zákonov. |
Uchádzač predloží do troch dní od uzavretia zmluvy meno osoby, ktorá bude k dispozícií uchádzačovi počas celej doby výkonu energetického auditu a tiež uvedie vzťah /napr. zamestnanec, zmluvný vzťah/ v prípade, ak energetickým audítorom nie je uchádzač sám. |
Počas výkonu energetického auditu v areáli verejného obstarávateľa /objednávateľa/ musí audítor a s ním spolupracujúce právnické a fyzické osoby rešpektovať interné predpisy auditovaného subjektu. |
Energetický audítor a s ním spolupracujúce právnické a fyzické osoby musia spĺňať profesijné a odborné predpoklady na výkon energetického auditu. |
Energetický audítor musí disponovať finančnými a technickými prostriedkami k výkonu energetického auditu. |
Audítorovi bude poskytnutá potrebná súčinnosť a umožnená potrebná obhliadka objektov |
Nedodržanie ktorejkoľvek podmienky a požiadavky verejného obstarávateľa /objednávateľa/ uvedenej v Opisnom formulári sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvných podmienok a objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy. |
Vrátane dopravy na miesto plnenia |
Predmet plnenia musí spĺňať všetky technické vlastnosti uvedené v technickej špecifikácii |
Spôsob, čas a miesto dodania služby : |
a) termín dodania služby je do 60 pracovných dní od účinnosti zmluvy v pracovných dňoch v čase od 7:00 hod. do 15:30 hod. |
b) súčasťou dodávky je povinne protokol o energetickom audite, ktorý obsahuje najmä súpis objektov, jeho množstvo, jeho celkovú cenu bez DPH a s DPH, sadzbu DPH a číslo zmluvy |
c) termín poskytnutia služby oznámi predávajúci kupujúcemu najmenej 3 dni vopred na jeho emailovú adresu |
d) oprávnená osoba objednávateľa a jeho e mailová adresa pre účely dodania a prevzatia služby bude upresnená dodávateľovi do 72 hod. po nadobudnutí účinnosti zmluvy |
Zmluvné a platobné podmienky: |
Dohoda o splátkach : |
-Prvá splátka bude dodávateľovi zaplatená do 25 dní nasledujúceho mesiaca po dodaní tovaru |
-Kupujúci uhradí kúpnu cenu za tovar v 12 pravidelných rovnomerných mesačných splátkach vždy ku 25 - dňu príslušného mesiaca |
- zmysle Obchodného zákonníka č.513/1991 Zb. §340 b) ods.5 požadujeme lehotu splatnosti faktúr 60 dní odo dňa doručenia Fa |
- Faktúra sa vystaví dňom splnenia dodávky. Podkladom na vystavenie faktúry je povinne dodací list/ preberací protokol |
- Kúpna cena je stanovená ako pevná a úplná , zahŕňa kúpnu cenu služby vrátane nákladov na dopravu |
-Dodávateľ nie je oprávnený postúpiť svoju pohľadávku |
Sankcie: |
- V prípade omeškania predávajúceho s poskytnutím služby má Objednávateľ právo požadovať od dodávateľa zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z kúpnej ceny za každý kalendárny deň omeškania , nárok na náhradu škody nie je tým dotknutý |
- Objednávateľ má nárok na voľbu nárokov uvedených v § 436 OZ ods.1 písmen. a) až d) ak ju oznámi dodávateľovi včas v zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. |
- Objednávateľ má popri nárokoch uvedených vyššie, aj nárok na náhradu škody a zmluvnú pokutu |
V súlade s ustanovením Nariadenia vlády SR č.303/2014, ktorým sa mení a dopĺňa nar. vlády SR č.21/2013 Z.z., ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia OZ článok 1 §1 ods.2 môže dodávateľ požadovať : |
- úroky z omeškania v sadzbe, ktorá sa rovná základnej úrokovej sadzbe ECB platnej k prvému dňu omeškania zvýšenej o deväť percentuálnych bodov. Takto určená sadzba úrokov z omeškania platí počas celej doby omeškania |
Ukončenie zmluvného vzťahu: |
- zmluvu možno ukončiť dohodou oboch zmluvných strán |
- zmluva môže zaniknúť okrem riadneho splnenia všetkých práv a povinností zmluvných strán z nej vyplývajúcich , na základe dohody zmluvných strán alebo spôsobmi uvedenými v zákone a v obchodných podmienkach Elektronického trhoviska účinných od 18. 04. 2016 čl. XVIII |
- výpoveďou s výpovednou lehotou dva mesiace pri výpovedi zo strany dodávateľa a jeden mesiac zo strany Objednávateľa . Výpovedná lehota plynie odo dňa nasledujúceho po dni doručenia výpovede |
Objednávateľ môže odstúpiť od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvy dodávateľom za: |
a) nedodržanie termínu dodania služby dohodnutej v zmluve, resp. v objednávke |
b) dodanie predmetu zmluvy, ktorý nezodpovedá vlastnostiam, akosti, množstve dohodnutých v zmluve |
c) neodovzdá doklady, ktoré sú potrebné na prevzatie služby a ostatné podstatné porušenia zmluvy , ktoré upravujú ustanovenia Obchodného zákonníka . |
d) ak dodávateľ v čase plnenia zmluvy je zaradený do Zoznamu s kvalifikovanými negatívnymi referenciami ( black-list)trhoviska |
Podľa ustanovení Obchodného zákonníka môže predávajúci / dodávateľ/ odstúpiť od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvy upravené v tejto zmluve a ustanoveniach Obchodného zákonníka |
Nedodržanie ktorejkoľvek požiadavky objednávateľa uvedenej v tomto opisnom formulári sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvných povinností dodávateľa , pričom objednávateľ : |
- ukončí s dodávateľom zmluvný vzťah v súlade s OPET z dôvodu, že dodávateľ podstatne porušil svoje povinnosti |
- vystaví dodávateľovi negatívnu referenciu v EKS, |
- vystaví dodávateľovi negatívnu referenciu pre Úrad pre verejné obstarávanie, v ktorej objednávateľ úradu pre verejné obstarávanie oznámi, že došlo k predčasnému ukončeniu zmluvného vzťahu z dôvodu podstatného porušenia povinností dodávateľom. |
Názov | Upresnenie |
Dodávateľ do 7 prac. predloží v písomnej forme objednávateľovi rozpis jednotkovej ceny za ks v rozsahu cena bez DPH, cena s DPH | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
Požaduje sa, aby do 30 dní od momentu uzatvorenia zmluvy mal dodávateľ ako aj všetky zúčastnené osoby na strane dodávateľa v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona o VO, inak v zmysle OPET zmluva nadobudne účinnosť najskôr v deň zápisu dodávateľa do tohto registra. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
Vojtecha Spanyola 43, Žilina, Žilina, Žilinský, Slovenská republika
06.09.2016 12:00 — 02.12.2016 11:30
1,00 celok
16 450,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena bez DPH | € | Menšia | 100 |
17.08.2016 11:43
24.08.2016 11:30
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
17.08.2016 11:49 - Vstupná ponuka | 16 450,00 | € | Cena bez DPH |
24.08.2016 11:29 - Najvýhodnejšia ponuka | 4 000,40 | € | Cena bez DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: