44570783
Univerzitná nemocnica - Nemocnica svätého Michala, a. s.
Satinského I.7770/1, Bratislava, 81108, SVK
31412173
TRELLIS a.s.
Rybárska 5, Trenčín, 91101, SVK
NN PRÍVOD PRE STROJOVŇU CHLADENIA.
Silnoprúdová elektroinštalácia, kábel, káblový žľab.
Stavebná práca, Tovar
1. NN PRÍVOD PRE STROJOVŇU CHLADENIA.
|
|
---|---|
Funkcia |
1. Práca podľa projektovej dokumentácie, ktorá spracováva návrh NN prívodu pre strojovňu chladenia stavby. |
2.Silnoprúdová elektroinštalácia NN prívodu musí byť zrealizovaná podľa predpisov a noriem STN platných v čase realizácie stavby, ktoré sa vzťahujú na dané riešenie. |
3.Realizačný projekt je spracovaný podľa platných predpisov a noriem STN a v rozsahu danom vyhláškou o projektovej príprave stavieb. Ako podklady pre spracovanie projektu slúžil základný stavebný výkres v mierke 1:100 obhliadka trasy NN prívodu a príslušné predpisy a normy vzťahujúce sa na dané riešenie. |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
1. Technická správa | Príloha 001 |
2. PROTOKOL O KOMISIONÁLNOM URČENÍ VONKAJŠÍCH VPLYVOV | Príloha 002 |
3. Pôdorys - I.PP | Príloha 003 |
4. Výkaz výmer | Príloha 004 |
Názov |
Úvodné ustanovenia |
1. Objednávateľ je vlastníkom Objektu, v ktorom bude Dodávateľ realizovať Plnenie (ďalej len „Stavenisko“). |
2. Dodávateľ vyhlasuje, že je spoločnosťou odborne spôsobilou na vykonanie Diela v zmysle príslušných platných všeobecne záväzných právnych predpisov a technických noriem Slovenskej republiky a Európskej únie. Dodávateľ je povinný dodržiavať všetky príslušné platné všeobecne záväzné právne predpisy a technické normy Slovenskej republiky a/alebo Európskej únie vzťahujúce sa na vykonanie Diela. Dodávateľ potvrdzuje a zodpovedá za to, že Dodávateľ a rovnako všetci jeho subdodávatelia disponujú všetkými licenciami, povoleniami a živnostenskými oprávneniami potrebnými pre vykonávanie všetkých |
prác a dodávok v súlade s touto Zmluvou. |
3. Dielo bude zhotovené podľa projektovej dokumentácie, ktorá tvorí Prílohy špecifikácie predmetu zákazky (ďalej len „Projektová dokumentácia“). |
4. Dodávateľ potvrdzuje, že sa pred uzavretím tejto Zmluvy riadne oboznámil s Projektovou dokumentáciou a s podrobným výkazom výmer (ďalej len „Výkaz výmer“). Projektová dokumentácia a Výkaz výmer tvoria prílohu Špecifikácie predmetu zákazky. Dodávateľ súčasne prehlasuje a potvrdzuje, že Cena Plnenia ako aj ďalšie podmienky realizácie Diela boli stanovené s ohľadom na možné chybné (nedostatočné) určenie postupov a/alebo materiálov a/alebo technológií obsiahnutých v Projektovej dokumentácii a/alebo Výkaze výmer, pričom tieto nedostatky budú počas realizácie Diela odstránené Dodávateľom bez |
nároku na akékoľvek zvýšenie Ceny Plnenia a/alebo bez nároku na zmenu termínov na zhotovenie Diela podľa Zmluvy. Dodávateľ prehlasuje, že Dielo je v zmysle Projektovej dokumentácie realizovateľné a prípadné nedostatky Projektovej dokumentácie a/alebo Výkazu výmer budú odstránené Dodávateľom na jeho náklady. |
5. Dodávateľ má záujem, za podmienok špecifikovaných v Zmluve, zhotoviť pre Objednávateľa Dielo. Dodávateľ pred podpisom Zmluvy zvážil a odborne posúdil všetky riziká spojené s realizáciou Plnenia, zobral do úvahy rozsah potrebných materiálov, prác a služieb potrebných na dokončenie Diela (materiály, transport, energie, náklady na zariadenia a stroje, údržba prístupových ciest, náklady na odstránenie odpadov, náklady na robotníkov a špecialistov ako aj ostatné náklady súvisiace s realizáciou Diela). |
6. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo bude zhotovené v súlade so Zmluvou, jej prílohami a pokynmi Objednávateľa a/alebo ním splnomocneného zástupcu. |
7. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť Dodávateľovi Cenu Plnenia v zmysle tejto Zmluvy a VZP. |
8. Dodávateľ na základe Zmluvy zabezpečí realizáciu Diela v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a s platnými technickými a technologickými normami. |
Predmet Zmluvy |
9. Predmetom Zmluvy je zhotovenie Diela na Stavenisku, a to v rozsahu uvedenom v bode 10 tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie a v súlade so Zmluvou, VZP, Projektovou dokumentáciou a Výkazom výmer (ďalej len „Dielo“ alebo aj ako „Plnenie“). Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo bude zhotovené v súlade so Zmluvou, jej prílohami, VZP a pokynmi Objednávateľa a/alebo ním splnomocneného zástupcu. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť Dodávateľovi cenu za zhotovenie Diela vo výške a v termínoch špecifikovaných v Zmluve, VZP, Špecifikácii a Zmluvnej špecifikácii. |
10. Dodávateľ sa zaväzuje vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť zhotoviť a Objednávateľovi odovzdať Dielo a Objednávateľ sa zaväzuje Dielo prevziať a poskytnúť Dodávateľovi nevyhnutnú súčinnosť v súlade so Zmluvou. Dielo bude realizované podľa Projektovej dokumentácie, Výkazu výmer a prípadne ďalších podkladov odovzdaných Objednávateľom Dodávateľovi. |
11. Dodávateľ sa zaväzuje použiť na vykonanie Diela len také materiály a zariadenia, ktoré majú platné certifikáty kvality a spĺňajú podmienky kladené na stavebné materiály daného typu príslušnými všeobecne záväznými predpismi. Dodávateľ nepoužije žiadne materiály, zariadenia, technológie alebo technické riešenia, ktoré by boli odlišné od podkladov poskytnutých alebo schválených Objednávateľom, pokiaľ takáto zmena nebude najskôr písomne schválená technickým dozorom Objednávateľa zápisom v stavebnom denníku v súlade s podmienkami dohodnutými v tejto Zmluve. Pokiaľ na niektorú |
dodávku alebo jej časti neboli dohodnuté osobitné technické podmienky pre voľbu materiálov a výrobkov určených k vykonaniu Diela, musia dosahovať vlastnosti a technické a technologické parametre určené Projektovou dokumentáciou a príslušnými právnymi normami. Na žiadosť Objednávateľa je Dodávateľ povinný zdokumentovať navrhované materiály a výrobky na vzorkách a predložiť v dostatočnom časovom predstihu v zmysle technologických postupov, dodávky a dohodnutého harmonogramu na odsúhlasenie dielenskú a montážnu dokumentáciu vybraných častí dodávok. |
12. Dodávateľ vyhlasuje, že mu je známe technické riešenie Diela, že sa oboznámil s požiadavkami Objednávateľa, preštudoval všetky zverejnené podklady zo strany Objednávateľa a má tak všetky potrebné údaje súvisiace s predmetom plnenia podľa Zmluvy. |
13. Dodávateľ je oprávnený použiť podklady pre realizáciu Diela (Projektová dokumentácia, Výkaz výmer) výhradne pre účely plnenia tejto Zmluvy. |
14. Dodávateľ je povinný upozorniť Objednávateľa na chyby Projektovej dokumentácie a ostatných podkladov pre realizáciu Diela najneskôr do času, kedy má dôjsť k realizácii časti Diela, ktorej sa chybná a/alebo nepresná Projektová dokumentácia a/alebo iný podklad k zhotoveniu týka, tieto chyby na vlastné náklady odstrániť a zabezpečiť riadne a včasné vykonanie Diela. |
Prevzatie staveniska a Termín realizácie Diela |
15. Zmluvné strany sa dohodli, že vykonanie Diela bude Dodávateľ realizovať v nasledovnom časovom harmonograme stavebných prác (ďalej len „Časový harmonogram“): |
15.1 Dodávateľ je povinný predložiť ocenený Výkaz výmer (t.j. Výkaz výmer doplnený Dodávateľom o všetky ceny jednotlivých položiek uvedených vo Výkaze výmer) na základe podkladov poskytnutých Objednávateľom v Špecifikácií a Zmluvnej špecifikácii, a to najneskôr do piatich (5) kalendárnych dní odo dňa poskytnutia Výkazu výmer vo formáte MICROSOFT EXCEL alebo inom editovateľnom formáte Dodávateľovi zo strany Objednávateľa elektronickou poštou na emailovú adresu Dodávateľa; resp. podľa OPET Čl. XIX Komunikácia zmluvných strán; |
15.2 Dodávateľ prevezme Stavenisko od Objednávateľa najneskôr do piatich (5) kalendárnych dní odo dňa písomného doručenia "Výzvy na prevzatie Staveniska", ktorá bude Dodávateľovi zaslaná Objednávateľom. Výzva na prevzatie Staveniska bude Dodávateľovi zaslaná po splnení požiadaviek Objednávateľa definovaných v bodoch 15.1, 15.5, 15.6, 39.1, 69, 99.1, 99.4, 99.4.1, 110, 111, 112, 113, 114, 115.1, 116, |
po kontrole predložených dokladov Dodávateľom. Po splnení podmienok Objednávateľa, pričom túto skutočnosť zmluvné strany potvrdia zápisnicou o odovzdaní a prevzatí Staveniska podpísanou zástupcami oboch zmluvných strán; |
15.3 Dodávateľ začne s výkonom stavebných práv na zhotovenie Diela najneskôr do troch (3) kalendárnych dní odo dňa odo dňa písomného doručenia "Výzvy na prevzatie Staveniska"; |
15.4 Dodávateľ riadne vykoná a odovzdá Dielo Objednávateľovi najneskôr do dvadsiatich (20) kalendárnych dní odo dňa odo dňa písomného doručenia "Výzvy na prevzatie Staveniska", pričom túto skutočnosť zmluvné strany potvrdia zápisnicou o odovzdaní a prevzatí Diela podpísanou zástupcami oboch zmluvných strán. |
15.5 Dodávateľ je povinný doručiť Objednávateľovi na schválenie Časový harmonogram stavebných prác, ktorý bude zohľadňovať maximálnu lehotu realizácie Diela a to najneskôr do dvadsiatich (20) kalendárnych dní odo dňa prevzatia Staveniska. Časový harmonogram doručí najneskôr do troch (3) kalendárnych dní od uzavretia zmluvy. |
15.6 Objednávateľ sa k doručenému navrhovanému Časovému harmonogramu vyjadrí do dvoch (2) kalendárnych dní od jeho doručenia. Pri výhradách určí Objednávateľ náhradný termín na jeho prepracované doručenie. Ak Objednávateľ nedoručí Dodávateľovi vyjadrenie k Časovému harmonogramu v stanovenej lehote, má sa za to, že časový harmonogram Objednávateľ schválil. |
16. Dodávateľ sa bezodkladne po odovzdaní Staveniska zaväzuje zabezpečiť, aby na Stavenisku boli riadne inštalované meracie zariadenia na spotrebu energií a vody, ak také zariadenie bude potrebné inštalovať z povahy Diela a ak s inštaláciou bude súhlasiť Objednávateľ. V prípade ak Dodávateľ rozhodne, že nie je potrebné inštalovať vyššie uvedené zariadenia je povinný vyžiadať písomný súhlas Objednávateľa, ktorým Objednávateľ potvrdí, že inštalácia nie je potrebná. O odovzdaní a prevzatí Staveniska spíšu Zmluvné strany zápis. |
17. Dodávateľ je povinný Stavenisko označiť na vlastné náklady a v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Od odovzdania Staveniska zodpovedá za Stavenisko Dodávateľ. Dodávateľ nie je oprávnený bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa umiestňovať na Stavenisku, na zariadeniach nachádzajúcich sa na Stavenisku a ani na oplotení Staveniska akékoľvek reklamy a/alebo iné pútače. |
18. Dodávateľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však do troch (3) kalendárnych dní písomne informovať Objednávateľa o vzniku akejkoľvek skutočnosti, ktorá bráni alebo sťažuje realizáciu Diela, a ktorá by mohla mať vplyv na termíny Časového harmonogramu, prípadne na čiastkové termíny vykonania Diela vzájomne dohodnuté v súlade so Zmluvou. |
19. Ak hrozí, že dôjde zo strany Dodávateľa k omeškaniu prác v termínoch definovaných v Časovom harmonograme, je Dodávateľ povinný posilniť výrobné a technické kapacity k eliminácii časového sklzu, resp. zahájiť viaczmenné práce, a to všetko bez nároku na zvýšenú odmenu. |
Cena Plnenia |
20. Cena Plnenia zahrňuje všetky náklady Dodávateľa pri vykonávaní Diela podľa Projektovej dokumentácie až do doby odovzdania celého Diela Objednávateľovi, a to najmä, ale nie výlučne: |
20.1 všetky materiálové, dopravné a vedľajšie materiálové náklady, príslušenstvo, stroje, prístroje, nástroje a stavebné pomocné materiály, ktoré sú potrebné na vykonanie prác, náklady na bezpečnosť majetku a nákladov na dočasné napojenie elektriny, vody a kanalizácie, telefónneho a iného dočasného spojenia výlučne pre účely zhotovovania Diela (ktoré zriadi a odstráni Dodávateľ), a to vrátane nákladov na ich prevádzku výlučne na účely zhotovovania Diela, náklady na zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci podľa príslušných predpisov (BOZP); |
20.2 náklady na vyloženie, skladovanie materiálov; |
20.3 všetky mzdové a vedľajšie mzdové náklady Dodávateľa, náklady na pracovníkov, dane, odvody, náklady na nadčasy, odmeny, odlučné, cestovné a iné vedľajšie výdaje výlučne na strane Dodávateľa; |
20.4 náklady na všetky bezpečnostné opatrenia do doby prevzatia dokončeného Diela Objednávateľom, náklady na zabezpečenie dokladovej časti v dvoch vyhotoveniach v slovenskom jazyku, a to konkrétne projekty skutočného vyhotovenia, certifikáty, doklady o zhutnení podložia základovej špáry, doklady o odvoze a likvidácii stavebnej sute, revízne správy, záručné listy v kópii, doklady o vykonaní tlakových a tesnostných skúšok, návody na obsluhu a údržbu technologických zariadení, návody na údržbu a použitie výplňových konštrukcií, doklady a certifikáty na akúkoľvek časť Diela, |
pokiaľ sa takéto doklady v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo technickými normami a stavebným konaním vyžadujú; |
20.5 náklady spojené s poskytnutím záruky na realizované Dielo, v dôsledku porušenia povinnosti Dodávateľom; |
20.6 vypratanie Staveniska a odvoz stavebného odpadu a sute, náklady na geodetické vytýčenie pre účely vytyčovania realizácie Diela a nákladov na poistenie Diela; |
20.7 náklady spojené s dovozom materiálov a výrobkov zo zahraničia, (vrátane colných a iných poplatkov), dopravných nákladov, certifikácie výrobkov a materiálov; |
20.8 náklady na vykonanie všetkých potrebných skúšok k realizácií, prevádzke a odovzdaniu Diela; |
20.9 náklady na hlukovú štúdiu a svetlo-technický posudok ak to projekt vyžaduje; |
20.10 náklady na dodávku vody, elektrickej energie, plynu a pod. na Stavenisku; |
20.11 náklady na ochranu Staveniska, |
20.12 náklady na prípadnú bankovú záruku garantujúcu kvalitu Diela počas plynutia záručnej lehoty; |
20.13 náklady na zriadenie ochranného koridoru pre chodcov a náklady na zriadenie zariadenia Staveniska a jeho likvidáciu; |
20.14 náklady na akékoľvek vedľajšie rozpočtové náklady (najmä ale nie výlučne mimo Stavenisková doprava, územné vplyvy, prevádzkové vplyvy); |
20.15 náklady na projekt dočasného dopravného značenia a náklady na zriadenie mobilných chemických suchých WC; |
20.16 náklady za dočasné zábery a rozkopávky verejných priestranstiev (chodníky, komunikácie); |
20.17 akékoľvek iné náklady, ktoré vzniknú Dodávateľovi pri realizácii Diela podľa Zmluvy; |
20.18 náklady na pravidelné čistenie komunikácií, ak došlo k ich znečisteniu stavebnými a/alebo dopravnými mechanizmami Dodávateľa a/alebo subdodávateľov pri zhotovovaní Diela a náklady na prípadné proti prašné opatrenia; |
20.19 akékoľvek náklady na školenia a zaučenie prevádzkového technika (technikov) počas kompletizačných prác technológie a príprav na skúšky; |
20.20 náklady spojené s prenájmom nehnuteľností potrebných na zriadenie Staveniska; |
20.21 náklady spojené so stiahnutím, uložením a vrátením ornice na Stavenisko. |
21. Dodávateľ vyhlasuje, potvrdzuje a zaručuje, že Dodávateľom predložená cenová kalkulácia – Cena Plnenia je úplná a záväzná a teda aj v prípade vzniku potreby činností, ktoré Dodávateľ v čase uzatvorenia Zmluvy z akýchkoľvek dôvodov nepredvídal, nevzniká Dodávateľovi nárok požadovať akékoľvek zvýšenie Ceny Plnenia. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade ak sa niektoré práce podľa Výkazu výmer nevykonajú alebo vykonajú v menšom rozsahu, Dodávateľ tieto nevykonané práce nebude Objednávateľovi fakturovať. Cena Plnenia môže byť zvýšená výlučne po predchádzajúcej písomnej |
dohode Zmluvných strán. |
22. Zmluvné strany sa dohodli, že Dodávateľ nie je, bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa, oprávnený postúpiť akúkoľvek pohľadávku voči Objednávateľovi na tretiu osobu. Zmluvné strany sa tiež dohodli, že Dodávateľ nie je oprávnený jednostranne započítať akúkoľvek svoju pohľadávku voči pohľadávke Objednávateľa. |
23. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ bude uhrádzať Cenu Diela 1.) na základe čiastkových faktúr vystavených Dodávateľom (pre ucelené časti Plnenia) a 2.) na základe konečnej (zúčtovacej) faktúry vystavenej Dodávateľom. |
24. Čiastkové faktúry musia byť dokladované súpismi vykonaných prác, ktoré budú odsúhlasené oboma Zmluvnými stranami v súlade s týmto bodom Zmluvy. Dodávateľ je oprávnený fakturovať iba skutočne vykonané práce raz mesačne, a to na konci príslušného mesiaca. K súpisom bude vždy priložený zisťovací protokol. Objednávateľ sa musí do piatich (5) pracovných dní odo dňa doručenia súpisu vykonaných prác vyjadriť k predloženému súpisu vykonaných prác (ďalej len „Súpis vykonaných prác“). Ak sa Objednávateľ v danej lehote k Súpisu vykonaných prác nevyjadrí, Dodávateľ je oprávnený |
vystaviť čiastkovú faktúru a Objednávateľ je povinný takto vystavenú faktúru uhradiť v súlade s podmienkami Zmluvy. V prípade ak Objednávateľ preukázateľne preukáže, že z objektívnych príčin sa nemohol k Súpisu vykonaných vo vyššie uvedenej lehote vyjadriť, námietky, ktoré by mohol uplatniť voči Súpisu vykonaných prác mu zostávajú zachované. Všetky Súpisy vykonaných prác predložené Dodávateľom, musia byť členené podľa položiek, množstva a zoznamu prác. Faktúry, vrátane popisu vykonaných prác, budú číslované priebežne s udaním fakturačného obdobia tak, aby bolo možné vykonať |
ich vecnú a finančnú kontrolu. Lehota splatnosti faktúr je tridsať (30) kalendárnych dní odo dňa doručenia Objednávateľovi. |
25. Objednávateľ bude uhrádzať faktúry Dodávateľa až do výšky 93% zo sumy obdržanej faktúry bez DPH. DPH bude uhradená v plnej výške. |
26. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ má právo zadržať 7% zo sumy bez DPH z každej čiastkovej faktúry (ďalej len „Zádržné“). Dodávateľ vyznačí v každej vystavenej faktúre, z ktorej sa uplatňuje Zádržné, hodnotu zadržanej čiastky, s tým že: |
26.1 Objednávateľ vykoná úhradu Zádržného vo výške 3% z Ceny Plnenia bez DPH do tridsať (30) kalendárnych dní do dňa odovzdania a prevzatia Diela Objednávateľom na základe protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela, ak Dielo nemá také vady, ktoré bránia jeho riadnemu užívaniu, v opačnom prípade (t.j. ak má Dielo vady, ktoré bránia jeho riadnemu užívaniu) Objednávateľ vykoná úhradu Zádržného vo výške 3% z Ceny Plnenia bez DPH do tridsať (30) kalendárnych dní do dňa riadneho odstránenia daných vád Diela zo strany Dodávateľa; |
26.2 Objednávateľ vykoná úhradu zo Zádržného vo výške 4% z Ceny Diela bez DPH v súlade s bodom 27 alebo bodom 51 tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie. |
27. V prípade ak Zádržné nebude uvoľnené na predloženie bankovej záruky podľa bodu 51 tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie, je Objednávateľ povinný uvoľniť Zádržné vo výške 4% z Ceny Plnenia bez DPH v lehote tridsať (30) kalendárnych dní od uplynutia piatich (5) rokov odo dňa podpisu protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela Zmluvnými stranami. |
28. Úroky z časti Ceny Diela tvoriacej Zádržné budú v zmysle dohody Zmluvných strán patriť Objednávateľovi. |
29. Dodávateľ predloží konečnú (zúčtovaciu) faktúru do pätnástich (15) kalendárnych dní odo dňa podpisu protokolu o odovzdaní a prevzatí celého Diela Objednávateľom. Súčasťou konečnej (zúčtovacej) faktúry bude záverečné zúčtovanie stavby Diela s prípadnými odpočtami a/alebo prípočtami zrealizovaných prác a/alebo písomne dohodnutých naviac prác. Splatnosť konečnej faktúry je tridsať (30) kalendárnych dní odo dňa doručenia Objednávateľovi. Podmienkou zaplatenia konečnej faktúry je aj splnenie všetkých povinností Dodávateľa vo veci predloženia predpísanej a dohodnutej dokladovej |
časti Diela. |
30. Pre účely tohto článku Zmluvy sa faktúra Dodávateľa považuje za zaplatenú okamihom odpísania príslušnej peňažnej sumy z účtu Objednávateľa. |
31. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ je oprávnený kedykoľvek počas realizácie Diela požadovať od Dodávateľa potvrdenie, že má uhradené všetky svoje splatné záväzky voči svojim subdodávateľom (ďalej len „Subdodávatelia“ alebo v jednotnom čísle ako „Subdodávateľ“) a prípadne požadovať od Dodávateľa tiež preukázanie danej skutočnosti. V prípade ak Dodávateľ nebude mať riadne zaplatené všetky svoje splatné záväzky voči svojím Subdodávateľom a/alebo na požiadanie Objednávateľa nevydá potvrdenie o danej skutočnosti a/alebo uvedenú skutočnosť nepreukáže, je Objednávateľ |
oprávnený pozastaviť úhradu akejkoľvek čiastkovej faktúry a/alebo konečnej (zúčtovacej) faktúry vystavenej Dodávateľom, a to až do doby úhrady splatných záväzkov voči Subdodávateľom zo strany Dodávateľa. Pozastavenie platieb zo strany Objednávateľa v súlade s týmto bodom Zmluvy sa nepovažuje za porušenie Zmluvy a Objednávateľ sa nedostáva do akéhokoľvek omeškania. |
Naviac Práce |
32. Naviac práce - práce nad rámec dojednaný v Zmluve, je možné vykonávať iba na základe predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa, ktorý bude vydaný na základe predloženej písomnej ponuky Dodávateľa. Súčasťou ponuky Dodávateľa na vykonanie naviac prác musí byť uvedenie všetkých skutočností, ktoré by v súvislosti s realizáciou naviac prác mohli ovplyvniť priebeh výstavby a vyvolať prípadné ďalšie naviac náklady, vrátane prípadného vyčíslenia úspor iných prác a výkonov, ktoré by realizácia naviac práce mohla vyvolať alebo priamo, prípadne nepriamo ovplyvniť. Na uvedené |
naviac práce po ich schválení uzavrú Zmluvné strany dodatok k Zmluve. |
33. Faktúra za vykonané naviac práce budú podľa vykonaných prác vystavované mesačne a Objednávateľ je povinný takto vystavenú faktúru Dodávateľovi uhradiť v súlade s podmienkami dohodnutými v Zmluve. |
34. Všetky naviac práce budú evidované v stavebnom denníku s vyznačením, že sa jedná o naviac práce. Súhlas Objednávateľa s vykonávaním naviac prác podľa tohto článku Zmluvy môže byť daný 1.) podpísaným zápisom oprávneného zástupcu Objednávateľa do stavebného denníka alebo 2.) písomnou objednávkou Objednávateľa. |
35. V prípade, ak naviac práce požadované Objednávateľom majú vplyv na termíny uvedené v Časovom harmonograme, sú Zmluvné strany povinné pristúpiť k zmene termínu výstavby na základe uzatvoreného Dodatku k Zmluve. |
Ďalšie osobitné podmienky Plnenia |
36. Dodávateľ je povinný zabezpečiť Stavenisko tak, aby počas výkonu prác a tiež v období pracovného pokoja, na stavbe nedošlo k poškodeniu života, zdravia a majetku tretích osôb. |
37. Zmluvné strany sa zaviazali, že budú vzájomne spolupracovať a poskytnú si vzájomnú súčinnosť pri riešení konkrétnych technických otázok a problémov, ktoré vzniknú počas realizácie Diela, najmä vzhľadom na ich možný vplyv na výšku Ceny Diela. Dodávateľ je povinný upozorniť Objednávateľa na možnosť realizácie jednoduchších a finančne menej náročných riešení ako predpokladá Projektová dokumentácia, Zmluva, Špecifikácia alebo Zmluvná špecifikácia. |
38. Objednávateľ je oprávnený nechať sa zastupovať technickým dozorom, konzultantskou spoločnosťou alebo generálnym projektantom. Rozsah práv a povinností každého zástupcu Objednávateľa bude presne vymedzený v písomnom plnomocenstve. |
39. Dodávateľ sa zaväzuje určiť v súlade so Zmluvou osobu stavbyvedúceho a jeho zástupcu. Stavbyvedúci a jeho Zástupca musia byť bezúhonný a musia svojimi odbornými a profesionálnymi znalosťami a dĺžkou praxe zaručovať riadne a včasné splnenie povinností Dodávateľa. |
39.1. Dodávateľ je povinný doručiť Objednávateľovi do piatich (5) kalendárnych dní od uzatvorenia zmluvy - fotokópie dokladov odbornej spôsobilosti stavbyvedúceho a jeho zástupcu v rozsahu uvedenom v bode 39. |
39.2. V prípade neprítomnosti Stavbyvedúceho musí byť na Stavenisku prítomný Zástupca Stavbyvedúceho. Dodávateľ sa zaväzuje v prípade neplnenia povinností Stavbyvedúceho na základe odôvodneného písomného oznámenia Objednávateľa ho nahradiť bezodkladne inou osobou. |
40. V prípade, ak Objednávateľ organizuje koordinačné porady a kontrolné dni, je Dodávateľ povinný sa týchto zúčastniť, a to prostredníctvom stavbyvedúceho a ďalších splnomocnených zástupcov Dodávateľa. Miesto a termín konania koordinačných porád a kontrolných dní je Objednávateľ povinný oznámiť Dodávateľovi písomne, najmenej päť (5) pracovných dní vopred, pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak. |
41. Do stavebného denníka sa zapisujú všetky rozhodujúce skutočnosti týkajúce sa realizácie Diela. Zástupca Dodávateľa umožní prístup technickému dozoru Objednávateľa k denným záznamom v stavebnom denníku na posúdenie a vyjadrenie zástupcovi Objednávateľa najneskôr nasledujúci pracovný deň ráno, pričom v prípade zaznamenania udalosti vyžadujúcej okamžité riešenie je zástupca Dodávateľa povinný bezodkladne oboznámiť aj technický dozor Objednávateľa na stavbe. Zástupca Objednávateľa je povinný najneskôr do troch (3) pracovných dní odo dňa vykonania záznamu v stavebnom |
denníku poznačiť v ňom svoj súhlas, prípadne nesúhlas, s obsahom predloženého denného záznamu a to aj s uvedením dôvodu nesúhlasu. V prípade, ak sa Objednávateľ v stanovenej lehote k záznamu Dodávateľa nevyjadrí, platí, že so záznamom súhlasí. Stavebný denník sa bude viesť do doby prevzatia Diela Objednávateľom a v prípade zistenia vád alebo nedorobkov až do ich riadneho odstránenia zo strany Dodávateľa. Stavebný denník musí byť na stavbe Diela trvalo prístupný Objednávateľovi a/alebo zástupcovi Objednávateľa. Zápisy do stavebného denníka budú oprávnené vykonávať nasledovné osoby: |
41.1 Stavbyvedúci Dodávateľa; |
41.2Technický dozor Objednávateľa a jeho poverený zástupca; |
41.3 Projektant; |
41.4 Geodet a kartograf Diela; |
41.5 Štatutárne orgány oboch Zmluvných strán; |
41.6 Zástupcovia príslušných orgánov štátneho dozoru a štátneho stavebného dohľadu. |
42. Dodávateľ je povinný vopred písomne alebo zápisom v stavebnom denníku vyzvať Objednávateľa na vykonanie kontroly prác, ktoré v ďalšom pracovnom postupe budú zakryté alebo sa stanú neprístupnými. Výzva musí byť doručená Objednávateľovi najneskôr dva (2) pracovné dni vopred. Ak si Dodávateľ túto svoju povinnosť nesplní, je povinný na žiadosť Objednávateľa tieto práce odkryť a zakryť na svoje náklady. |
43. Dodávateľ je povinný chrániť Dielo a stavbu, v ktorej sa Stavenisko nachádza počas jeho realizácie a zabezpečiť hotové časti Diela ochrannými prostriedkami tak, aby nedošlo k ich zničeniu, poškodeniu alebo znehodnoteniu do doby odovzdania Diela Objednávateľovi. Nebezpečenstvo vzniku škody na Diele prejde na Objednávateľa dňom prevzatia Diela na základe protokolu. |
44. Dodávateľ nie je oprávnený pri realizácii Diela použiť náhradné materiály a výrobky oproti predpokladaným v Projektovej dokumentácii bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa alebo oprávnenej osoby Objednávateľa. |
45. Objednávateľ môže požiadať Dodávateľa, aby bezodkladne odvolal z práce na Diele akúkoľvek osobu pracujúcu pre Dodávateľa alebo jeho dodávateľa, ktorá podľa názoru Objednávateľa zneužíva svoju funkciu alebo je nespôsobilá alebo je nedbalá pri riadnom plnení svojich povinností, alebo ktorej prítomnosť na Stavenisku je považovaná Objednávateľom za nežiaducu, a tejto osobe nebude bez súhlasu Objednávateľa umožnený prístup na Stavenisko. Osoba takto odvolaná z práce na Diele bude Dodávateľom bez zbytočného odkladu nahradená inou osobou na náklady Dodávateľa. |
46. Objednávateľ alebo oprávnená osoba Objednávateľa môže kedykoľvek požiadať Dodávateľa, aby bezodkladne odvolal svojho dodávateľa, resp. subdodávateľa, ktorý podľa názoru Objednávateľa nevykonáva svoju prácu kvalitne. Dodávateľ je v takom prípade povinný takéhoto dodávateľa, resp. subdodávateľa bezodkladne odvolať. Odvolaný dodávateľ, resp. subdodávateľ bude Dodávateľom bez zbytočného odkladu nahradený iným dodávateľom, resp. subdodávateľom na náklady Dodávateľa. Odvolaním dodávateľa, resp. subdodávateľa nebudú zmenené termíny dokončenia Diela ani dohodnutá Cena Diela. |
47. Objednávateľ môže preniesť ktorúkoľvek zo svojich povinností a právomoci na tretiu osobu a môže toto delegovanie kedykoľvek zrušiť. Toto delegovanie alebo zrušenie delegovania bude vykonané v písomnej forme a voči Dodávateľovi nadobudne účinnosť po doručení Dodávateľovi. Akékoľvek rozhodnutie, pokyn, kontrola, skúška, súhlas, schválenie alebo podobný akt uskutočňovaný touto osobou v súlade s delegovaním má rovnaký účinok, ako by ho uskutočnil Objednávateľ sám. |
48. Dodávateľ v plnom rozsahu zodpovedá za dodržiavanie právnych predpisov vzťahujúcich sa na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a ochranu životného prostredia u svojich pracovníkov / iných osôb vykonávajúcich svoju činnosť pre Dodávateľ a u pracovníkov svojich dodávateľov, resp. subdodávateľov / iných osôb vykonávajúcich svoju činnosť pre dodávateľov, resp. subdodávateľov Dodávateľ na Stavenisku a je povinný vykázať zo Staveniska osoby, ktoré odmietajú tieto podmienky dodržiavať alebo ich porušujú. Zároveň zabezpečí, aby všetci jeho pracovníci a pracovníci jeho dodávateľov, resp. |
subdodávateľov absolvovali právnymi predpismi ustanovené školenia alebo mali príslušné platné atesty a osvedčenia. Dodávateľ je povinný zabezpečiť svojim pracovníkom príslušné osobné pracovné pomôcky. Dodávateľ bude v prípade nehody, pracovného úrazu alebo inej podobnej udalosti postupovať v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Zároveň okamžite upovedomí Objednávateľa, resp. oprávnenú osobu Objednávateľa, na Stavenisku najmä o 1.) pracovných úrazoch, 2.) škodách na vybavení a strojoch na stavbe a Stavenisku, 3.) škodách na životnom prostredí a 4.) požiaroch. |
49. Objednávateľ, oprávnená osoba Objednávateľa, resp. technický dozor Objednávateľa je oprávnený dať pracovníkom Dodávateľa / iným osobám vykonávajúcim svoju činnosť pre Dodávateľa príkaz prerušiť práce, ak zodpovedný pracovník / iná osoba vykonávajúca svoju činnosť pre Dodávateľa nie je dosiahnuteľná, alebo ak je ohrozená bezpečnosť vykonávaného Diela, život alebo zdravie osôb nachádzajúcich sa na Stavenisku, alebo ak hrozia iné vážne škody. |
Zábezpeka a banková záruka |
50. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ je kedykoľvek po uzavretí tejto Zmluvy oprávnený vyzvať Dodávateľa na poskytnutie zábezpeky v prospech Objednávateľa na zabezpečenie záväzku Dodávateľa na riadne a včasné zhotovenie Diela podľa Zmluvy a to vo výške štyridsať (40) % z Ceny Diela bez DPH (ďalej len „Zábezpeka“). Zábezpeku zloží Dodávateľ na bankový účet Objednávateľa (uvedený v údajoch o Objednávateľovi po zazmluvnení zákazky) a to najneskôr do troch (3) kalendárnych dní odo dňa doručenia výzvy Objednávateľa na poskytnutie Zábezpeky Dodávateľovi. Objednávateľ |
navráti finančné prostriedky vo výške Zábezpeky späť Dodávateľovi do tridsiatich (30) pracovných dní po protokolárnom odovzdaní a prevzatí Diela podľa Zmluvy. |
51. V prípade, ak s tým budú súhlasiť obe Zmluvné strany, Zádržné podľa bodu 26 tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie, môže byť po podpise protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela Zmluvnými stranami nahradené neodvolateľnou bankovou zárukou v prospech Objednávateľa vydanou bankou podľa ustanovení § 313 a násl. Obchodného zákonníka. V takom prípade je Objednávateľ povinný uvoľniť Zádržné v plnej výške do dvadsaťjeden (21) kalendárnych dní od predloženia bankovej záruky Dodávateľom. |
Povinnosti Zmluvných strán |
52. Dodávateľ je povinný zhotoviť Dielo v zmluvne dohodnutom rozsahu, bez vád a nedorobkov brániacich užívaniu Diela, v súlade s touto Zmluvou a jej prílohami v termíne uvedenom v Zmluve. |
53. Dodávateľ vykonáva priebežnú kompletizáciu a kontrolu dokladov v súvislosti s dodávkami materiálu, konštrukcií a technológií. Dodávateľ je povinný vykonať alebo zaistiť overenie, rovnako ako zabezpečiť doklady o všetkých revíziách, meraniach a skúškach, ktoré dokladujú kvalitu a spôsobilosť častí technických zariadení, najmä z hľadiska požiadaviek hygienických, požiarnych a ochrany životného prostredia. |
54. Dodávateľ znáša nebezpečenstvo škody na zhotovovanom Diele, a to až do doby odovzdania Diela Objednávateľovi na základe protokolu. |
55. Zmluvné strany sa dohodli, že Dodávateľ je povinný dojednať svoje zmluvné vzťahy so Subdodávateľmi tak, aby Subdodávatelia mohli, v prípade ak ich pohľadávka voči Dodávateľovi z titulu vykonania prác a/alebo dodania materiálov na Diele, ktorá je po lehote splatnosti viac ako tridsať (30) kalendárnych dní a nebola zo strany Dodávateľa uhradená, mohla byť postúpená na základe písomnej zmluvy o postúpení pohľadávky zo Subdodávateľa na Objednávateľa, ktorý sa na základe daného postúpenia stane veriteľom Dodávateľa vo vzťahu k postúpenej pohľadávke. |
56. Dodávateľ je povinný zmluvne zaviazať Subdodávateľov a požadovať od nich záruky a zmluvné plnenia tak, aby nebolo v žiadnom prípade ohrozené plnenie jeho záväzkov zo Zmluvy voči Objednávateľovi, vrátane záväzkov na náhradu škody a uplatnenie majetkových sankcií. |
57. Dodávateľ je povinný zabezpečiť na svoje náklady dopravu všetkých materiálov a dielov, výrobkov, strojov a zariadení a ich presun na Stavenisko. |
58. Dodávateľ je povinný udržiavať Stavenisko a jeho okolie v čistote, odvážať stavebný odpad a vykonávať pravidelne denne hrubé čistenie stavby po ukončení svojich prác. Ak Objednávateľ vyzve Dodávateľa k vyčisteniu Staveniska a ten práce bezdôvodne nevykoná v dodatočne poskytnutej lehote, má Objednávateľ právo vyčistenie Staveniska vykonať na náklady Dodávateľ. Dodávateľ je povinný v zmysle zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov počas zhotovovania Diela dodržiavať čistotu na stavbou znečisťovaných komunikáciách a |
verejných priestranstvách a výstavbu zabezpečiť bez porušenia bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. |
59. Odpady, zvyšky stavebných materiálov a stavebných prvkov je treba vecne, správne a odborne odstrániť, a to v súlade so zákonom č. 79/2015 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a s ním súvisiacich predpisov a v súlade so všeobecne záväzným nariadením Hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy č. 12/2001 o nakladaní s komunálnym odpadom na území hlavného mesta SR Bratislavy v znení neskorších predpisov a všeobecne záväzným nariadením o dodržiavaní čistoty a poriadku na území príslušnej mestskej časti. Dodávateľ je |
povinný odovzdávať odpady na zneškodnenie fyzickým alebo právnickým osobám, ktoré majú na to všetky oprávnenia a licencie. |
60. Dodávateľ je povinný počas uskutočňovania stavby Diela rešpektovať ustanovenia zákona č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny, chrániť zeleň a prírodné hodnoty v okolí Staveniska a dodržiavať všeobecné záväzné nariadenie Hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy č. 8/1993 o starostlivosti o verejnú zeleň na území Hlavného mesta SR Bratislavu. Dodávateľ nesmie pri výkone stavebnej činnosti poškodiť alebo vyrúbať dreviny nad rozsah uvedený v Projektovej dokumentácie. |
61. Dodávateľ je povinný mať na stavbe overený projekt stavby Diela a stavbyvedúci Dodávateľa je povinný viesť o prácach stavebný denník. |
62. Dodávateľ je povinný na základe refakturácie nákladov na dodávku vody, elektrickej energie, plynu a pod. na Stavenisku zo strany Objednávateľa, tieto náklady Objednávateľovi riadne a včas hradiť, a to na základe faktúry vystavenej Objednávateľom. |
63. Dodávateľ je povinný hlásiť akékoľvek škody a krádeže už zabudovaných dodávok a prác bez zbytočného odkladu Objednávateľovi. |
64. Dodávateľ je povinný dokladovať zaradenie odpadov vznikajúcich počas zhotovovania Diela podľa vyhlášky Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky č. 365/2015 Z. z., ktorou sa ustanovuje Katalóg odpadov a doložiť evidenciu vzniknutých odpadov v súlade s príslušnými právnymi predpismi. |
65. Dodávateľ preberá v plnom rozsahu zodpovednosť za bezpečnosť a ochranu zdravia pracovníkov, prostredníctvom ktorých bude Dielo vykonávať, ako aj za bezpečnosť Subdodávateľov a ich pracovníkov na Stavenisku. Zaväzuje sa udržiavať Stavenisko a Dielo v náležitom stave, až pokým nebude riadne dokončené, odstránené všetky prípadné vady a nedorobky a Dielo bude prevzaté Objednávateľom na základe protokolu. Dodávateľ prehlasuje, že pracovníci Dodávateľa budú pred nástupom na Stavenisko oboznámení so zásadami ochrany a bezpečnosti pri práci a so všetkými bezpečnostnými, |
požiarnymi a inými predpismi, ktoré sa prípadne vzťahujú na výkon činností pri realizácii Diela podľa Zmluvy. |
66. Dodávateľ je povinný odovzdať Objednávateľovi certifikáty na použité materiály a zariadenia pred ich zabudovaním do Diela v zmysle platných právnych predpisov. |
67. Dodávateľ zodpovedá, že pri realizácii Diela nebude použitý materiál, o ktorom je v čase jeho použitia známe, že je škodlivý. Použité stavebné výrobky pri realizácii Diela musia spĺňať podmienky a požiadavky uvedené v zákone č. 133/2013 Z.z. o stavebných výrobkoch v platnom znení. |
68. Dodávateľ na žiadosť Objednávateľa poskytne úplnú súčinnosť tretím osobám, ktoré sú v zmluvnom vzťahu s Objednávateľom a s predchádzajúcim súhlasom Objednávateľa im poskytne potrebné vysvetlenie všetkých otázok spojených s realizáciou Diela, záležitosťami spojenými so Staveniskom a otázok ich súčinnosti. |
69. Dodávateľ najneskôr do piatich (5) kalendárnych dní odo dňa účinnosti Zmluvy predloží Objednávateľovi overenú kópiu uzatvorenej platnej poistnej zmluvy/poistných zmlúv na toto Dielo a na škody spôsobené činnosťou pri zhotovovaní Diela s limitom poistného plnenia ročne minimálne 100.000,- EUR (slovom: jeden sto tisíc euro) pričom limit poistného plnenia z jednej poistnej udalosti musí byť minimálne 60.000,- EUR (slovom: šesťdesiattisíc euro) a tiež dokument preukazujúci vinkuláciu poistného plnenia v prospech Objednávateľa. Celkové poistenie vrátane poistenia subdodávateľov |
Dodávateľ sa zaväzuje udržiavať v platnosti poistnú zmluvu/poistné zmluvy na toto Dielo a na škody spôsobené činnosťou pri zhotovovaní Diela počas celej doby platnosti a účinnosti Zmluvy. Všetky náklady vzniknuté v súvislosti s uzatvorením a udržiavaním platnosti takejto poistnej zmluvy/poistných zmlúv uhradí Dodávateľ v plnom rozsahu. |
70. Dodávateľ vykoná na vlastné náklady všetky skúšky, kontroly a merania, ktoré sú potrebné pre riadne ukončenie Diela alebo jeho uvedenie do prevádzky. |
71. Dodávateľ sa zaväzuje, že pred realizáciou jednotlivých častí Diela predloží a odovzdá Objednávateľovi na schválenie vzorky materiálov, výrobkov, vybavenia alebo iných náležitostí tvoriacich predmet plnenia, a ktoré budú použité pri realizácii Diela. Ich zámenu môže Dodávateľ previesť iba po predchádzajúcom písomnom súhlase Objednávateľa. Objednávateľom schválené vzorky budú uložené počas celej doby realizácie Diela u Objednávateľa resp. ním povereného zástupcu. |
72. Objednávateľ je oprávnený kontrolovať všetky postupy pri realizácií Diela, najmä či sa realizácia Diela vykonáva podľa Projektovej dokumentácie, touto Zmluvou dohodnutých podmienok, technických noriem a iných právnych všeobecne záväzných právnych predpisov. |
73. Objednávateľ je oprávnený kontrolovať všetky postupy pri realizácií Diela, najmä či sa realizácia Diela vykonáva podľa Projektovej dokumentácie, touto Zmluvou dohodnutých podmienok, VZP, technických noriem a iných právnych všeobecne záväzných právnych predpisov. |
Odovzdanie a prevzatie Diela |
74. Dielo, ktoré je predmetom tejto Zmluvy, bude odovzdané Dodávateľom Objednávateľovi vo forme protokolárneho odovzdania riadne a včas dokončeného Diela. Predmetom odovzdania Dodávateľom a prevzatia Objednávateľom bude Dielo ako celok. |
75. Po riadnom vykonaní Diela navrhne Dodávateľ písomnou cestou jeho protokolárne odovzdanie Objednávateľovi (ďalej len „Výzva na prevzatie Diela“). Vo Výzve na prevzatie Diela Dodávateľ určí termín odovzdania Diela, ktorý nesmie byť skôr ako desať (10) kalendárnych dní odo dňa doručenia Výzvy na prevzatie Diela Objednávateľovi. Ak sa Objednávateľ napriek riadnemu a včasnému určeniu termínu odovzdania Diela Dodávateľom nezúčastní odovzdania Diela, Dodávateľ je povinný dohodnúť sa s Objednávateľom na inom termíne odovzdania Diela; odovzdanie Diela nemôže prebehnúť bez |
prítomnosti Objednávateľa. Objednávateľ Dielo prevezme výlučne v prípade, že na Diele nebudú zistené také vady a nedorobky, ktoré by bránili riadnemu, bezpečnému a plne funkčnému užívaniu celého Diela. Prevzatie Diela môže byť Objednávateľom odmietnuté v prípade zistených závad funkčnosti, ktoré bránia užívaniu Diela ako celku. |
76. Dodávateľ spolu s Výzvou na prevzatie Diela predloží Objednávateľovi predpísanú dokladovú časť vzťahujúcu sa k Dielu (ďalej len „Dokladová časť“) na kontrolu. Dokladová časť bude obsahovať v dvoch (2) vyhotoveniach najmä, ale nie výlučne: |
76.1 projekty skutočného vyhotovenia Diela v čiernotlači; |
76.2 certifikáty; |
76.3 stavený denník; |
76.4 doklady o zhutnení podložia základovej špáry; |
76.5 doklady o odvoze a likvidácii stavebnej sute; |
76.6 revízne správy; |
76.7 záručné listy v kópii; |
76.8 doklady o vykonaní tlakových a tesnostných skúšok; |
76.9 návody na obsluhu a údržbu technologických zariadení; |
76.10 návody na údržbu a použitie výplňových konštrukcií; |
76.11 doklady a certifikáty na akúkoľvek časť Diela, pokiaľ sa takéto doklady v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo technickými normami a stavebným konaním vyžadujú. |
77. V prípade, že Objednávateľ odmietne podpísať protokol o odovzdaní a prevzatí Diela (ďalej len „Protokol“), spíšu Zmluvné strany zápis, v ktorom uvedú svoje stanoviská a ich odôvodnenie. Dodávateľ sa zaväzuje pri odovzdaní a prevzatí Diela oboznámiť Objednávateľa s podmienkami a požiadavkami na technológiu a jej prevádzku poskytovanou dodávateľmi technológií. |
78. Pokiaľ nebude medzi Zmluvnými stranami dohodnuté inak, Dodávateľ uvoľní Stavenisko najneskôr do piatich (5) pracovných dní po podpise Protokolu alebo po vyhotovení zápisu podľa bodu 77 tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie. Po tejto lehote ponechá na Stavenisku iba zariadenie, stroje a materiál, nutné na odstránenie vád a nedorobkov Diela. |
79. Protokol bude obsahovať najmä, ale nie výlučne: |
79.1 základné údaje o Diele; |
79.2 súpis zistených vád a nedorobkov na Diele; |
79.3 lehoty na odstránenie vád a nedorobkov Diela; |
79.4 zoznam odovzdaných dokladov vzťahujúcich sa k Dielu (Dokladová časť); |
79.5 prehlásenie Zmluvných strán o tom, že Dodávateľ Dielo odovzdáva a Objednávateľ Dielo preberá; |
79.6 podpisy oprávnených zástupcov Zmluvných strán; |
79.7 konštatovanie, že dňom odovzdania a prevzatia Diela začína plynúť záručná doba. |
80. Podpisom Protokolu oboma Zmluvnými stranami sa Dielo považuje za odovzdané. |
81. V prípade ak Dodávateľ zhotoví Dielo pred dohodnutým Termínom zhotovenia Diela, je Objednávateľ povinný takto zhotovené Dielo prevziať aj v skoršom termíne, najneskôr však do tridsiatich (30) kalendárnych dní odo dňa doručenia Výzvy na prevzatie Diela. |
Miesto zhotovenia Diela, vlastnícke právo k zhotovovanému Dielu |
82. Zmluvné strany berú na vedomie, že Dodávateľ bude Dielo zhotovovať na Stavenisku. Zmluvné strany sa dohodli, že nebezpečenstvo škody na zhotovovanom Diele, ako aj na stavbe v ktorej sa Stavenisko nachádza v rozsahu v ktorom zasahuje do tejto stavby počas realizácie Diela znáša Dodávateľ. |
Zodpovednosť za vady, záruka za akosť Diela a záručná doba |
83. Dodávateľ zodpovedá za úplné, kvalitné a kompletné zhotovenie Diela v celku a v súlade so Zmluvou, Projektovou dokumentáciou vrátane jej zmien a doplnkov počas vykonávania prác, ak budú schválené v súlade s ustanoveniami Zmluvy. Dodávateľ zodpovedá za to, že ním vykonané práce a dodané materiály budú zodpovedať príslušným právnym predpisom a normám platným v SR a Európskej únii. Kvalita vykonaného Diela musí byť v súlade s platnými technickými normami a štandardmi, obvykle aplikovanými v stavebníctve, ako aj s požiadavkami špecifikovanými Zmluvou, Projektovou |
dokumentáciou a platnými právnymi predpismi. |
84. Dodávateľ zodpovedá za vady Diela, ktoré má Dielo v čase jeho odovzdania Objednávateľovi. Za vady, ktoré sa prejavili po odovzdaní Diela zodpovedá Dodávateľ v prípade, ak boli tieto spôsobené porušením jeho povinností vyplývajúcich mu zo Zmluvy. |
85. Dodávateľ poskytuje Objednávateľovi záručnú dobu na stavebné časti Diela v trvaní päť (5) rokov (ďalej len „Záručná doba“). Záručná doba na vstavané (zabudované) zariadenia (technológie) je v dĺžke uvedenej v príslušnom záručnom liste (ďalej len „Osobitná záručná doba“). Dodávateľ je povinný spolu s odovzdaním Diela odovzdať Objednávateľovi osobitne zoznam vecí, u ktorých plynie Osobitná záručná doba. Záručná doba a Osobitná záručná doba plynie odo dňa podpísania Protokolu oboma Zmluvnými stranami. V prípade, ak Objednávateľ prevezme Dielo s drobnými vadami a nedorobkami, |
Záručná doba a Osobitná záručná doba začína plynúť od okamihu podpísania zápisu o odstránení týchto drobných vád a nedorobkov. |
86. Záručná doba a Osobitná záručná doba neplynie po dobu, po ktorú Objednávateľ nemôže Dielo alebo jeho časť užívať pre jeho vady a/alebo nedorobky, za ktoré zodpovedá Dodávateľ. V prípade, že pri odstraňovaní vád a/alebo nedorobkov došlo k výmene jednotlivých častí Diela za nové, pre nové časti Diela začína plynúť nová Záručná doba alebo nová Osobitná záručná doba. |
87. Dodávateľ je povinný počas plynutia Záručnej doby a/alebo Osobitnej záručnej doby na svoje náklady, riziko a zodpovednosť odstrániť zistené vady, za ktoré nesie zodpovednosť v súlade s ustanoveniami Zmluvy a relevantných ustanovení Obchodného zákonníka. Ak vady nemôžu byť odstránené, má Objednávateľ právo na zodpovedajúcu primeranú zľavu z Ceny Diela. |
88. Objednávateľ je povinný bez zbytočného odkladu písomne oznámiť Dodávateľovi vady Diela najneskôr však v lehote tridsiatich (30) kalendárnych dní odo dňa, kedy vadu zistil. V oznámení Objednávateľ uvedie popis vady, ako sa vada prejavila a jej rozsah. Dodávateľa je povinný nastúpiť na odstránenie reklamovanej vady bez zbytočného odkladu, najneskôr ale do piatich (5) kalendárnych dní odo dňa oznámenia vady Objednávateľom. V prípade havarijného stavu je Dodávateľ povinný nastúpiť na odstránenie vád na Diele bez zbytočného odkladu, najneskôr ale do dvoch (2) hodín od okamihu |
oznámenia vady. V prípade, že vada nie je opraviteľná, Dodávateľ je povinný provizórne sprevádzkovať poškodenú (nefunkčnú) časť Diela, a to do dvadsaťštyri (24) hodín od nastúpenia Dodávateľa na odstraňovanie vady. Ak Dodávateľ neodstráni vady, za ktoré zodpovedá, ani po písomnej výzve Objednávateľa s poskytnutím primeranej lehoty na plnenie nie kratšej ako päť (5) kalendárnych dní, je Objednávateľ oprávnený odstrániť vadu treťou osobou na náklady Dodávateľ. Po odstránení vady treťou osobou o tom písomne upovedomí Dodávateľa spolu s podrobným vyúčtovaním nákladov na |
odstránenie vady. Dodávateľ je v takom prípade povinný uhradiť Objednávateľovi cenu za odstránenie vady treťou osobou v celom rozsahu. |
Zachovanie dôvernosti informácií |
89. Každá zo Zmluvných strán sa zaväzuje, že kedykoľvek po dni uzatvorenia Zmluvy bez predchádzajúceho súhlasu druhej Zmluvnej strany nevyužije, neposkytne ani neoznámi akejkoľvek tretej osobe, s výnimkou svojich splnomocnených zástupcov, audítorov, ktorí budú overovať účtovnú závierku príslušnej Zmluvnej strany, materskej spoločnosti, dcérskej spoločnosti materskej spoločnosti alebo spoločnosti, ktorá ovláda materskú spoločnosť, alebo v súlade so zákonom alebo požiadavkou správneho alebo regulačného orgánu, alebo iného orgánu, ktorému podlieha v zmysle právnych predpisov |
alebo zmluvne, akékoľvek informácie o obchodných vzťahoch s druhou Zmluvnou stranou, a že uchová v tajnosti všetky technické, obchodné alebo iné informácie, ktoré prípadne získa, alebo ktoré sa v budúcnosti dozvie od druhej Zmluvnej strany, a to vrátane informácií týkajúcich sa podnikateľskej činnosti alebo iných záležitostí druhej Zmluvnej strany. |
90. Okrem vyššie uvedeného, ktorákoľvek Zmluvná strana má právo poskytnúť takéto informácie: |
90.1 na účely súdneho, rozhodcovského, správneho, alebo iného konania, ktorého je účastníkom, a ktoré sa vedie v súvislosti so Zmluvou; |
90.2 osobe, ktorá pre takú Zmluvnú stranu spracúva dáta, a to v rozsahu nevyhnutnom na riadne spracovávanie dát; |
90.3 osobe, ktorá pre takú Zmluvnú stranu obstaráva archiváciu Zmluvy, a to v rozsahu nevyhnutnom na riadnu archiváciu Zmluvy; |
90.4 osobe, ktorá priamo alebo nepriamo ovláda ktorúkoľvek zo Zmluvných strán. |
Podstatné porušenie Zmluvy |
91. Zmluvné strany sa v zmysle bodu 18.4 VZP v spojení s bodom 18.2 písm. a) VZP dohodli, že za podstatné porušenie Zmluvy, na základe ktorého je Objednávateľ oprávnený odstúpiť od tejto Zmluvy, je možné považovať aj nasledovné konanie: |
91.1 nedodržanie termínov Dodávateľom stanovených v Časovom harmonograme a to v prípade ak je Dodávateľ v omeškaní s ktorýmkoľvek jednotlivým termínom Plnenia po obdobie viac ako päť (5) kalendárnych dní, s výnimkou termínu špecifikovanom v bode 15.1 tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie (predloženie oceneného Výkazu výmer), pri ktorom platí, že k podstatnému porušeniu Zmluvy dochádza nepredložením Výkazu výmer Dodávateľom v lehote troch (3) kalendárnych dní odo dňa odo dňa poskytnutia Výkazu výmer vo formáte MICROSOFT EXCEL alebo inom editovateľnom formáte |
Dodávateľovi zo strany Objednávateľa elektronickou poštou na emailovú adresu Dodávateľa; alebo |
91.2 je zrejmé, že Dodávateľ nedokáže zhotoviť Dielo podľa termínov uvedených v Časovom harmonograme; alebo |
91.3 Dodávateľ neplní kvalitatívno-technické parametre a/alebo podmienky zhotovovania Diela určené Projektovou dokumentáciou, VZP, slovenskými technickými normami, európskymi normami, všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky a/alebo touto Zmluvou; alebo |
91.4 Dodávateľ akýmkoľvek spôsobom koná proti zásadám spravodlivých obchodných vzťahov, porušuje zákaz nekalej súťaže, koná proti pravidlám hospodárskej súťaže, alebo ak jeho činnosť kazí dobré meno a primerané záujmy Objednávateľa; alebo |
91.5 Dodávateľ aj napriek písomnému upozorneniu Objednávateľa, resp. oprávnenej osoby Objednávateľa (zápis v stavebnom denníku na vadné plnenie Dodávateľ) pokračuje vo vadnom plnení; alebo |
91.6 Dodávateľ aj napriek upozorneniu Objednávateľa alebo oprávnenej osoby Objednávateľa v primeranej lehote určenej na odstránenie vady, vadu Diela neodstránil. V rozsahu vadného plnenia nie je Objednávateľ povinný zaplatiť za vykonané práce a až do odstránenia vady nie je v omeškaní s platením. Výšku takto neuhradenej sumy určí Objednávateľ výpočtom podľa rozsahu vadného plnenia; alebo |
91.7 voči Dodávateľovi sa vedie konkurzné konanie, bol podaný návrh na začatie konkurzného konania, návrh na začatie konkurzného konania bol zamietnutý z dôvodu nedostatku majetku, ak bolo začaté reštrukturalizačné konanie, alebo ak Dodávateľ vstúpil do likvidácie; alebo |
91.7 Dodávateľ nezloží celú Zábezpeku na účet Objednávateľa v lehote troch (3) dní odo dňa doručenia výzvy Objednávateľa na poskytnutie Zábezpeky Dodávateľovi tak, ako je stanovené v bode 50 tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie; alebo |
91.8 sa splnenie Zmluvy stane nemožným z dôvodu vyššej moci. |
Sankcie |
92. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade omeškania zo strany Dodávateľa vykonávať Plnenie podľa jednotlivých termínov uvedených v Časovom harmonograme, Objednávateľovi vzniká voči Dodávateľovi nárok na zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z celkovej Ceny Plnenia za každý deň omeškania Dodávateľa a to v súvislosti s každým termínom uvedeným v Časovom harmonograme, s výnimkou termínu špecifikovaného v bode 15.1 tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie (predloženie oceneného Výkazu výmer), pri ktorom platí, že v prípade nedodržania tohto termínu je Objednávateľ |
oprávnený požadovať od Dodávateľa uhradenie zmluvnej pokuty v celkovej výške 3.000,- EUR (slovom: tritisíc euro). Zmluvná pokuta je splatná na základe výzvy Objednávateľa na úhradu zmluvnej pokuty, a to v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia predmetnej výzvy Objednávateľa Dodávateľovi. Zaplatenie zmluvnej pokuty zo strany Objednávateľa nemá vplyv na prípadné nároky Objednávateľa na náhradu škody prevyšujúce zmluvnú pokutu. |
93. V prípade neodstránenia vád a/alebo nedorobkov Diela vyplývajúcich z protokolu, ktorý bude Zmluvnými stranami spísaný pri odovzdaní Diela Objednávateľovi, vzniká Objednávateľovi nárok voči Dodávateľovi na zmluvnú pokutu vo 1000 € za každý aj začatý deň omeškania, a to až do dňa úplného odstránenia všetkých vád a nedorobkov. Zmluvná pokuta je splatná na základe výzvy Objednávateľa na úhradu zmluvnej pokuty, a to v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia predmetnej výzvy Objednávateľa Dodávateľovi. Zaplatenie zmluvnej pokuty. |
zo strany Dodávateľa nemá vplyv na prípadné nároky Objednávateľa na náhradu škody prevyšujúce zmluvnú pokutu. |
94. V prípade, ak Dodávateľ neodstráni v dohodnutom termíne vady a/alebo nedorobky Diela reklamované Objednávateľom počas plynutia záručnej doby, vzniká Objednávateľovi nárok voči Dodávateľovi na zmluvnú pokutu vo výške EUR 0,05% z Ceny Plnenia bez DPH za každý aj začatý deň omeškania, a to až do dňa úplného odstránenia týchto reklamovaných vád a nedorobkov. Zmluvná pokuta je splatná na základe výzvy Objednávateľa na úhradu zmluvnej pokuty, a to v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia predmetnej výzvy Objednávateľa Dodávateľovi. Zaplatenie zmluvnej |
pokuty zo strany Dodávateľa nemá vplyv na prípadné nároky Objednávateľa na náhradu škody prevyšujúce zmluvnú pokutu. |
95. V prípade, akéhokoľvek porušenia všeobecne záväzných právnych predpisov vzťahujúcich sa na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci ktorýmkoľvek pracovníkom Dodávateľa a/alebo Subdodávateľa, vzniká Objednávateľovi nárok voči Dodávateľovi na zmluvnú pokutu vo výške EUR 1.000,- za každé jednotlivé porušenie. Zmluvná pokuta je splatná na základe výzvy Objednávateľa na úhradu zmluvnej pokuty, a to v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia predmetnej výzvy Objednávateľa Dodávateľovi. Zaplatenie zmluvnej pokuty zo strany Dodávateľa nemá vplyv na prípadné nároky |
Objednávateľa na náhradu škody prevyšujúce zmluvnú pokutu. |
96. V prípade nedodržania ustanovenia bodu 55 tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie vzniká Objednávateľovi nárok voči Dodávateľovi na zmluvnú pokutu vo výške EUR 3.000,- za každé jednotlivé porušenie stanovenej povinnosti. Zmluvná pokuta je splatná na základe výzvy Objednávateľa na úhradu zmluvnej pokuty, a to v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia predmetnej výzvy Objednávateľa Dodávateľovi. Zaplatenie zmluvnej pokuty zo strany Dodávateľa nemá vplyv na prípadné nároky Objednávateľa na náhradu škody prevyšujúce zmluvnú pokutu. |
97. Zaplatením zmluvnej pokuty/zmluvných pokút v zmysle Zmluvy sa Dodávateľ nezbavuje povinnosti Dielo vykonať. |
Objednávateľ po uzatvorení zmluvy: |
98. Oznámi Dodávateľovi informáciu o kontaktnej osobe - zástupcu Objednávateľa , ktorá bude konať v jeho mene v rozsahu - meno, priezvisko, rozsah oprávnenia - plnomocenstvo, kontaktné údaje na poverenú osobu a to najneskôr do troch (3) kalendárnych dní po uzavretí zmluvy. |
98.1 Oznámi Dodávateľovi informáciu o zmene kontaktnej osoby - zástupcu Objednávateľa a to najneskôr do troch (3) kalendárnych dní pred uskutočnením zmeny kontaktnej osoby. |
98.2. Rozsah práv a povinností každého zástupcu oprávneného konať v mene Objednávateľa s presným vymedzením jeho kompetencií v jednom vyhotovení vo forme písomného plnomocenstva doručí Dodávateľovi najneskôr v lehote podľa bodu 100 tejto zmluvy. |
98.3. Objednávateľ do troch (3) kalendárnych dní doručí Dodávateľovi neocenený výkaz výmer vo formáte MICROSOFT EXCEL alebo inom editovateľnom formáte a projektovú dokumentáciu a ďalšiu sprievodnú dokumentáciu dostupnú k momentu uzatvorenia zmluvy, všetko pre účely vyhotovenia oceneného výkazu výmer Dodávateľom, ktorý ho doručí Objednávateľovi podľa bodu 15.(i) |
99. Dodávateľ po uzatvorení zmluvy |
99.1 Oznámi Objednávateľovi informáciu o kontaktnej osobe - zástupcu Dodávateľa , ktorá bude konať v jeho mene v rozsahu - meno, priezvisko, rozsah oprávnenia - plnomocenstvo , kontaktné údaje na poverenú osobu a to najneskôr do troch (3) kalendárnych dní po uzavretí zmluvy. |
99.2 Oznámi Objednávateľovi informáciu o zmene kontaktnej osoby - zástupcu Dodávateľa a to najneskôr 3 dní pred uskutočnením zmeny. |
99.3 Rozsah práv a povinností každého zástupcu oprávneného konať v mene Dodávateľovi s presným vymedzením jeho kompetencií v jednom vyhotovení vo forme písomného plnomocenstva doručí Objednávateľovi najneskôr v lehote podľa bodu 99.1 tejto zmluvy. |
99.4 Predloží Objednávateľovi do troch (3) kalendárnych dní po uzatvorení zmluvy zoznam známych subdodávateľov (k momentu uzatvorenia zmluvy) s uvedením identifikačných údajov subdodávateľov a dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti podľa § 32 ods. 2 zákona č. 343/2015 Z. z. zákona o verejnom obstarávaní v platnom znení a uvedením podielu prác, ktorými sa budú podieľať na realizácií diela. |
99.4.1 Predloží Objednávateľovi najneskôr (3) kalendárne dni pred nástupom - zmenou nového subdodávateľa identifikačné údaje subdodávateľa/ľov a doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti podľa § 32 ods. 2 zákona č. 343/2015 Z. z. zákona o verejnom obstarávaní v platnom znení a uvedením podielu prác, ktorými sa budú podieľať na realizácií diela. |
100. Zmeny a doplnky zmluvy, uzatváranie dodatkov, podmienky, platnosť a účinnosť. |
100.1 Akákoľvek zmena zmluvných podmienok je možná len na základe písomne uzatvoreného dodatku, ktorá bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť zmluvy. |
100.2 Dodatok k zmluve je možné uzatvoriť len ak jeho obsah nebude: |
- v rozpore so zmluvnými podmienkami tejto zmluvy |
- v rozpore s ustanoveniami Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u |
- v rozpore s ustanoveniami zákona o verejnom obstarávaní a ustanoveniami obchodného zákonníka |
- znevýhodňovať Objednávateľa |
- sa vymykať bežným obchodným zvyklostiam |
100.3 Dodatok/dodatky sú platné dňom podpísania zmluvnými stranami a účinné vždy najneskôr ich zverejnením podľa príslušných právnych predpisov, pokiaľ sa ich účinnosť neviaže na inú skutočnosť, ktorá by mala nastať neskôr. |
101. Iné ustanovenia |
101.1 Zmluvné vzťahy neupravené osobitne v tejto Zmluve ak nie je a nebude dohodnuté inak, sa budú riadiť ustanoveniami Obchodného zákonníka SR a ostatných súvisiacich právnych predpisov platných pre SR. |
101.2 Možné vzniknuté spory, ktoré vzniknú z tejto Zmluvy, vrátane sporov o jej platnosť, účinnosť, výklad, výklad porušení zmluvy alebo jej zrušenia - dôvodov a formy, budú riešené predovšetkým dohodou zmluvných strán. V prípade nedosiahnutia dohody, budú tieto riešené, pokiaľ sa sporové strany písomne nedohodnú inak príslušným okresným súdom v sídle Objednávateľa. |
101.3 Ak by niektoré ustanovenia na základe rozhodnutia príslušného súdu neboli účinné, nemá to vplyv na platnosť a účinnosť samotnej zmluvy. |
101.4 Ak je Dodávateľom podnikateľský subjekt, ktorého sídlo je mimo SR sa musí riadiť právnymi predpismi platnými v SR. To platí aj o 101.5 Projektová dokumentácia, ocenený výkaz výmer a iná sprievodná dokumentácia Dodávateľovi so sídlom mimo EÚ. |
101.5 Všetky prílohy tejto zmluvy, Projektová dokumentácia, ocenený výkaz výmer, Informácie, doklady a dokumenty doručené Dodávateľom Objednávateľovi v zmysle tejto zmluvy, po jej uzatvorení zmluvy, a dokumenty, informácie, vyjadrenia a ďalšia sprievodná dokumentácia poskytnutá Objednávateľom Dodávateľovi budú tvoriť neoddeliteľnú súčasť tejto zmluvy. |
102. Platnosť a účinnosť zmluvy, ukončenie zmluvy, podmienky jej ukončenia a forma a dôvody ukončenia zmluvy. |
102.1 Zmluva nadobudne platnosť v zmysle ustanovení Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, momentom jej uzatvorenia v systéme EKS ET a ustanovení zákona o verejnom obstarávaní a podľa ustanovení Obchodného zákonníka. |
102.2 Zmluva nadobudne účinnosť nasledujúcim dňom po jej zverejnení podľa príslušných právnych predpisov, pokiaľ nebola alebo nebude dohodnutá iná, neskoršia lehota účinnosti podľa určenia skutočnosti jej vzniku alebo ku dňu zápisu konečných užívateľov výhod do RKUV Dodávateľa. |
103. Zmluva sa končí: |
103. 1 riadnym splnením všetkých práv a povinnosti zmluvných strán, odovzdaním zrealizovaného diela podľa týchto zmluvných podmienok v požadovanom rozsahu, kvalite a stanovených lehotách. |
103.2 odstúpením od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok, ktoré ako podstatné porušenie označil v zmluve Objednávateľ. |
103.3 odstúpením od zmluvy z dôvodov a za podmienok uvedených vo Všeobecných zmluvných podmienkach OPET-u a podľa ustanovení Obchodného zákonníka. |
104. ukončenie zmluvy z dôvodu podľa bodov 103.2 a 103.3 nastane dňom doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy z dôvodov uvedených v príslušných ustanoveniach Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u Dodávateľovi v listinnej forme. |
104.1 v prípade pochybnosti sa má za to, že odstúpenie - ukončenie zmluvy je účinné na tretí deň po odoslaní oznámenie o odstúpení od zmluvy, tak ako to stanovujú podmienky OPET-u, VZP OPET-u. |
105. Zmluva sa ukončí aj: |
105.1 na základe písomnej dohody zmluvných strán, pre ukončenie zmluvy dohodou zmluvných strán sa vyžaduje: |
- vyhotovenie dohody o ukončení zmluvy v písomne v listinnej forme |
- aby dohoda o ukončení zmluvy obsahovala podstatné náležitosti súvisiace s ukončením zmluvy a vysporiadaním záväzkov zmluvných strán a termín ukončenia zmluvy |
105.2 ukončenie zmluvných strán dohodou zmluvných strán nastane ku dňu, ktorý je určený v dohode o ukončení, inak ku dnu jej podpísania a zverejnenia podľa príslušných predpisov. |
106. Obsahom príslušného dokumentu, ktorý zakladá ukončenie zmluvy musí byť podstatné náležitosti a najmä : |
- dôvody ukončenia zmluvy |
- termín ukončenia zmluvy |
- platnosť a účinnosť dokumentu zakladajúceho ukončenie zmluvy |
- vzájomné vysporiadanie finančných a iných záväzkov, ktoré vznikli medzi zmluvnými stranami sú oprávnené ku dňu ukončenia zmluvy |
107. Záverečné dojednania |
107.1 Objednávateľ je povinný uchovávať dokumentáciu, doklady a dokumenty súvisiace so zadávaním a zadaním danej zákazky a s odovzdaním a prevzatím Diela v lehotách podľa platných predpisov. |
107.2 Dodávateľ je povinný uchovávať účtovné doklady a inú súvisiacu dokumentáciu, doklady a dokumenty súvisiace s plnením predmetu tejto zmluvy 10 rokov od ich úhrady. |
107.3 Dodávateľ je povinný strpieť výkon kontroly/auditu súvisiaceho realizáciou Diela, s dodaním tovaru - technického zariadenia kedykoľvek počas plnenia predmetu zákazky a v nevyhnutnej dobe aj po ukončení zmluvy a poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť pri výkone kontroly/auditu. ak to bude aktuálne. |
107.4 Objednávateľ je oprávnený uplatniť si zmluvnú pokutu za každé porušenie zmluvných podmienok vo výške 1 000 EUR a to aj opakovane, pokiaľ ich výška a určenie konkrétneho porušenia zmluvnej podmienky nie je uvedené v Zmluve inak. |
107.5 Dodávateľ je oprávnený voči Objednávateľovi uplatniť sankcie, zmluvné pokuty v rozsahu a za podmienok uvedených v Zmluve a v príslušných ustanoveniach OPET-u, VZP OPET-U a podľa Obchodného zákonníka ak ich uplatnenie bude oprávnené. |
107.6 Ak sa vyžaduje predloženie dokladov od Dodávateľa, neumožňuje sa ich predloženie subdodávateľom, ktorý sa bude podieľať na základe zmluvného vzťahu na realizácií časti Diela - neumožňuje sa uplatnenie inštitútu inej osoby v zmysle zákona o verejnom obstarávaní, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. |
107.7 Uplatnením zmluvných pokút v stanovenej výške nie sú oprávnenia Objednávateľa /Dodávateľa na uplatnenie sankcií, penále, pokút a na náhradu škody, všetko v znení Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, zákona o verejnom obstarávaní, Obchodného zákonníka a iných platných právnych predpisov. |
109. Ak zmluva obsahuje možnosť uplatnenia sankcie alebo zmluvnej pokuty za rovnaké porušenie zákona v rôznej hodnote - výške, platí hodnota zmluvnej pokuty uvedená vo vyššej sadzbe. |
Názov | Upresnenie |
110. Dodávateľ musí zapísaný v zozname hospodárskych subjektov podľa § 152 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení, resp. preukázanie splnenia podmienok podľa § 32 ods. 2 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení. Dodávateľ je povinný preukázať, že spĺňa všetky podmienky požadované podľa § 32 ods.1 ZVO, a to dokladmi podľa § 32 ods.2, v lehote do 5 pracovných dní odo dňa uzatvorenia zmluvy automatizovaným systémom prostredníctvom elektronického trhoviska, ak splnenie všetkých podmienok už nevyplýva z doplnenia dokladov do zoznamu | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
hospodárskych subjektov, ktorý je vedený ÚVO. Doklady podľa § 32 ods.2 písm. a), b) c) a d) (pokiaľ už nie sú uvedené v zozname hospodárskych subjektov) uchádzač predloží ako originál, alebo jeho úradne overenú kópiu. | |
111. Dodávateľ musí zapísaný v registri konečných užívateľov výhod podľa § 159 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
112. Do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy teda ešte pred samotnou dodávkou predmetu zákazky požadujeme predložiť minimálne jedno potvrdené Potvrdenie odberateľov rovnakého charakteru ako je predmet zákazky (ďalej len „kvalifikované referencie“), ktorých predmetom boli dodávky a inštalácia NN elektrických rozvodov za obdobie predchádzajúcich troch rokov. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
113. Do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy teda ešte pred samotnou dodávkou predmetu zákazky požadujeme predložiť Oprávnenie na činnosť § 15 zákona č. 124/2006 Z.z. a vyhlášky 508/2009: Elektrické zariadenia – S,O (OU,R,M) | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
114. Do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy teda ešte pred samotnou dodávkou predmetu zákazky požadujeme predložiť Zoznam ľudí Dodávateľa, (Zoznam odborných pracovníkov) ktorým bude umožnené "vstupovať a vykonávať samotné inštalovanie (práce)" predmetu zákazky na mieste plnenia predmetu zákazky ktoré zabezpečí Objednávateľ - povolenie vstupu a inštalovanie na mieste plnenia predmetu zákazky. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
115. Dodávateľ sa zaväzuje určiť v súlade so Zmluvou osobu stavbyvedúceho a jeho zástupcu. Stavbyvedúci a jeho Zástupca musia byť bezúhonný a musia svojimi odbornými a profesionálnymi znalosťami a dĺžkou praxe zaručovať riadne a včasné splnenie povinností Dodávateľa. | |
115.1. Dodávateľ je povinný doručiť Objednávateľovi do piatich (5) kalendárnych dní od uzatvorenia zmluvy: | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
- fotokópie dokladov odbornej spôsobilosti stavbyvedúceho a jeho zástupcu v rozsahu uvedenom v bode 39.1 V prípade neprítomnosti Stavbyvedúceho musí byť na Stavenisku prítomný Zástupca stavbyvedúceho. Dodávateľ sa zaväzuje v prípade neplnenia povinností Stavbyvedúceho na základe odôvodneného písomného oznámenia Objednávateľa ho nahradiť bezodkladne inou osobou. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
116. Predloží Objednávateľovi do piatich (5) kalendárnych dní po uzatvorení zmluvy zoznam známych subdodávateľov (k momentu uzatvorenia zmluvy) na odsúhlasenie s uvedením identifikačných údajov subdodávateľov a dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti podľa § 32 ods. 2 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení a uvedením podielu prác, ktorými sa budú podieľať na realizácií diela. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
117. Zmluvné strany sa dohodli na zmluvnej pokute, kde Objednávateľ je oprávnený uplatniť voči Dodávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 1 000 ,- EUR za každé podstatné porušenie zmluvných podmienok uvedených v časti Osobité požiadavky pre plnenie vo všetkých bodoch. | |
118. Zmluvná pokuta v bodoch 1. až 117. v Osobitých požiadavkách na plnenie je splatná na základe výzvy Objednávateľa na úhradu zmluvnej pokuty, a to v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia predmetnej výzvy Objednávateľa Dodávateľovi. | |
119. V každom prípade, kde sú uvedené špecifikácie navrhovaných výrobkov, materiálov alebo zariadení pomocou odkazu na konkrétnu značku, alebo výrobcu platí, že môže byť ponúknutý a bude akceptovaný aj iný – ekvivalentný výrobok alebo materiál, ak spĺňa požadované charakteristiky ako sú uvedené v zmluve/ technickej špecifikácii a ak má porovnateľné kvalitatívne alebo výkonnostné charakteristiky ako tie, ktoré uviedol Objednávateľ a nesmie vyžadovať iné vedľajšie náklady. | |
120. Objednávateľ povoľuje predložené ekvivalentné riešenie za podmienky, že: - predložené ekvivalentné riešenie bude spĺňať požiadavky Objednávateľa na predmet zákazky, | |
120.1. alebo - predložené ekvivalentné riešenie bude obsahovať kvalitatívne výhodnejšie parametre ako sú požiadavky Objednávateľa na predmet zákazky, | |
120.2. alebo - predložené ekvivalentné riešenie bude zabezpečovať výhodnejšie funkcionality a funkčnosť predmetu zákazky ako sú požiadavky Objednávateľa na funkčnosť predmetu zákazky/zmluvy, | |
120.3. Predložené ekvivalentné riešenie nesmie vyžadovať iné vedľajšie náklady, ktoré by musel zabezpečiť Objednávateľ v rámci súčinnosti viažucej sa k plnPeniu predmetu zmluvy, ktorá bola výsledkom verejného obstarávania ako prijatie ekvivalentného riešenia. | |
120.4 Prijatím predloženého ekvivalentného riešenia predmetu zákazky nesmie dôjsť k zvýšeným priamym alebo nepriamym nákladom vyplývajúcim z užívania dodaného predmetu zmluvy. | |
Použité skratky | |
OPET | Osobitné podmienky elektronického trhoviska /aktuálne platná verzia |
VZP , VZP OPET-u | Všeobecné zmluvné podmienky Osobitných podmienok elektronického trhoviska - aktuálne platná verzia |
RKUV | Register konečných užívateľov výhod (UVO) Úrad pre verejne obstarávanie |
Zákon o verejnom obstarávaní | Zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Satinského 1, Bratislava, Bratislava, Bratislavský, Slovenská republika
25.08.2016 07:00 — 14.09.2016 12:00
1,00 kompletne plnenie predmetu
71 631,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
08.08.2016 11:53
12.08.2016 12:00
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
08.08.2016 21:12 - Vstupná ponuka | 71 580,00 | € | Cena s DPH |
12.08.2016 11:59 - Najvýhodnejšia ponuka | 48 000,00 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: