35540648
Základná škola Nám. L. Novomeského 2, Košice
Nám. L. Novomeského 2, Košice, 04001, SVK
46722815
Industry Technology, s.r.o.
Dénešova 35, Košice, 04023, SVK
Rekonštrukcie a modernizácie školského ihriska
Rekonštrukcia, ihrisko, podkladová betónová plocha, bežecký oval,oplotenie
Stavebná práca, Tovar, Služba
2. Služby pozemnej dopravy, vrátane služieb pancierových automobilov a kuriérskych služieb okrem prepravy poštových zásielok
1. Rekonštrukcie a modernizácie školského ihriska
|
|
---|---|
Funkcia |
1. Popis súčasného stavu |
Riešené plochy školského ihriska na nachádzajú v areáli Základnej školy – školské ihrisko s bežeckým oválom je v úrovni cca 4,0 m nad úrovňou objektov samotnej školy, upravované jestvujúce spevnené plochy sú v nižške úrovni školských objektov. |
Školské ihrisko a riešené plochy v bezprostrednej blízkosti sú v neudržiavanom stave, jestvujúca antuková dráha v pôvodnej šírke cca 4,2 m je zarastená, pričom antuka je len v šírke 1,0 m. Priľahlé plochy smerom k opornému múru (na západ a juh od ihriska) sú úplne zarastené stredne vysokou náletovou zeleňou. Akékoľvek stavebné úpravy predpokladajú kompletné vyčistenie týchto plôch. |
Odstraňovaná spevnená plocha so stavebným objektom (bývalé šatne) pod školským ihriskom je v jestvujúcom stave potenciálnym bezpečnostným rizikom, a ich odstránenie je bezpodmienečne nutné. Jestvujúce oplotenie školy si vyžaduje novú povrchovú úpravu, nie je kompletné po obvode areálu školy, chýbajú segmenty a vstupné brány. |
2. Filozofia riešenia: Navrhované riešenie zahŕňa povrchové úpravy a doplnenie chýbajúcich častí oplotenia (SO 01 – Oplotenie), nový bežecký ovál v dĺžke 250 m s umelým povrchom (SO 02 – Bežecký ovál) a novú spevnenú plochu pod hokejbalové ihrisko a tribúny, vrátane odstránenia jestvujúcej spevnenej plochy pod ihriskom (SO 03 – Spevnená plocha pod prenosné hokejbalové ihrisko). Samotná nášľapná vrstva hokejbalového ihriska, spolu s vybavením (mantinely, bránky, tribúny a lavičky) nie sú súčasťou tejto projektovej dokumentácie. |
Odstraňovaná jestvujúca spevnená plocha so stavebným objektom bude zatrávnená a bude plniť úlohu rozptylovej plochy pre potreby hokejbalového ihriska, ktorého poloha je navrhnutá uprostred bežeckého oválu, vedľa nedávno vybudovaného multifunkčného ihriska. Vzhľadom na priestorové parametre a usporiadanie plôch školského ihriska, si navrhované riešenie rozptylovú plochu vyžaduje. |
3. Urbanistické a architektonické riešenie stavby |
SO 01 – Oplotenie Nové prvky oplotenia uzatvárajú oplotenie po obvode areálu školy. Doplnené sú samotné segmenty oplotenia i nové vstupné brány. |
SO 02 – Bežecký ovál Nový bežecký ovál je osadený na pôvodnom mieste, pričom bude geodeticky vytýčený v novej presnej geometrii, ktorá je s pôvodnou plochou v miernej pozičnej disproporcii. Nová povrchová úprava s umelým povrchom Tartan a novými podkladnými vrstvami zabezpečia súčasnú kvalitu a požiadavky na bežecký ovál. |
SO 03 - Spevnená plocha pod prenosné hokejbalové ihrisko Spevnená plocha pre samotné ihrisko i doplnkové tribúny je osadená uprostred bežeckého oválu, južne od jestvujúceho multifunkčného ihriska. Plocha pre tribúnu je osadená na východnej strane plochy, bližšie k prístupovému schodisku z úrovne školských objektov. |
Pre potreby budúceho hokejbalového ihriska bude slúžiť rozptylová zatrávnená plocha pod školským ihriskom, v úrovni školských objektov. Táto plocha vznikne vybúraním jestvujúcej spevnej plochy a stavebného objektu bývalých šatní. Tento objekt je v havarijnom stave a tvorí ho v podstate iba hrubá stavba. |
Pozn.: Polohy, umiestnenie a objektová skladba sú graficky spracované vo výkrese č. 00-01 (Celková situácia). |
4. SO 01 – Oplotenie |
a./ Búracie práce |
Všetky búracie práce sa týkajú výlučne odstraňovania jestvujúcich oceľových krídel vstupných brán a odstránenia jestvujúcich závesov krídel. Pri riešených jestvujúcich prvkoch oplotenia, ktoré budú použité, navrhujem odstránenie všetkých povrchových vrstiev a farebných náterov (viď výkres č. 01-02). |
SO 01.1 – odstránenie jestvujúceho oceľového krídla (3,25 x 1,60 m), odstránenie povrchových náterov farieb na jestvujúcich stĺpoch (2 ks). |
SO 01.2 - odstránenie jestvujúceho oceľového krídla (3,00 x 1,90 m), odstránenie povrchových náterov farieb na jestvujúcom stĺpe (1 ks). |
SO 01.3 až SO 01.6 - nie sú navrhované búracie práce. |
SO 01.7 – odstránenie všetkých povrchových vrstiev a farebných náterov. |
b./ Výkopové práce |
Týkajú sa výkopov pre základové pásy, resp. pätky prvkov oplotenia vstupných brán. V prípade prvku SO 01.4 je potrebné odkopať zosunutú zeminu vo vyznačenej zóne podľa výkresu č. 01-01. |
SO 01.1 – výkopové práce nie sú |
SO 01.2 – vŕtaný výkop ø350 mm do hĺbky 1,0 m pod priľahlý terén pre základovú pätku stĺpu vstupnej brány (1x) |
SO 01.3 – dva pásové výkopy 3,8x0,35 m a 3,8x0,3 m do hĺbky 1,0 m pod priľahlý terén pre základy vodiacej koľajnice posuvnej brány na ihrisko |
SO 01.4 - vŕtané výkopy ø300 mm do hĺbky 1,0 m pod priľahlý terén pre základové pätky stĺpikov a vzpier oplotenia (18x); |
SO 01.5 - vŕtané výkopy ø400 mm do hĺbky 1,0 m pod priľahlý terén pre základové pätky stĺpov a vzpier vstupnej brány (4x); vŕtané výkopy ø300 mm do hĺbky 1,0 m pod priľahlý terén pre základové pätky stĺpikov a vzpier oplotenia (10x); |
SO 01.6 - vŕtané výkopy ø300 mm do hĺbky 1,0 m pod priľahlý terén pre základové pätky stĺpikov a vzpier oplotenia (16x); |
SO 01.7 – výkopové práce nie sú |
c./ Konštrukčné riešenie |
Krídla vstupných brán sú navrhnuté ako oceľové z uzavretých profilov Jäkl, rámy sú z profilov 40/60/4 mm, tyčová výplň je z profilov 20/20/2 mm. Nové stĺpiky sú z trubkových profilov ø89/4 mm. Vstupná brána pre motorové vozidlá (SO 01.1) má motorický pohon pre otváranie krídla. Napojenie na elektroinštaláciu tento projekt nerieši. Posuvná brána (prvok SO 01.3) má krídla posuvné po vodiacej koľajnici z profilu L 40/40/4 mm. |
Základy pre stĺpy vstupných brán sú navrhnuté ako betónové pätky ø350 mm, resp. ø400 mm do nezámrznej hĺbky 1000 mm pod priľahlý terén. Vodiace koľajnice pre krídla posuvnej brány (prvok SO 01.3) majú základové pásy šírky 300 mm, resp. 350 mm do nezámrznej hĺbky 1000 mm pod priľahlý terén. |
Povrchová úprava – syntetický náter (1x základný, 2x vrchný), farba modrá. V prípade jestvujúcich prvkov budú z ich povrchu odstránené všetky vrstvy náterov a opatrené novým syntetickým náterom (1x základný, 2x vrchný), modrej farby. Pozn.: Detailnejšie sú všetky oceľové prvky popísané vo výkresovej časti PD. |
Doplnky segmentov oplotenia sú navrhnuté z typizovaných oceľových stĺpikov (podľa umiestnenia - bežný, koncový a napínací stĺpik) ø38 mm a pletiva z pozinkovaného drôtu s okami 60x60 mm. Stĺpy majú výšku podľa výkresovej časti PD, kotvené sú do betónových základových pätiek ø300 mm do nezámrznej hĺbky 1000 mm pod priľahlý terén. Povrchová úprava stĺpikov – poplastovaný, farba modrá. Pletivo je v režnej prírodnej farbe. Pozn.: Detailnejšie sú všetky oceľové prvky popísané vo výkresovej časti PD. |
d./ Napojenie na inžinierske siete |
Stavebný objekt SO 01 nie je napojený na žiadne rozvody inžinierských sietí. Napojenie motorického pohonu otvárania vstupnej brány pre motorové vozidlá (SO 01.1) na elektroinštaláciu tento projekt nerieši. |
e./ Vplyv na životné prostredie |
Odpad vytvorený výstavbou bude zmiešaného charakteru a jeho odstránenie bude pre dodávateľa stavby záväzné zabezpečiť zmluvným vzťahom. |
Odpad počas výstavby: - betóny, železové betóny - oceľové konštrukcie – oceľ konštrukčná, oceľ armovacia - obaly z plastu, papiera, lepenky, dreva |
Povrchové úpravy: - farba syntetická, obaly z farieb, z riedidiel - pracovný a čistiaci materiál – textilný |
V zmysle Zákona č.223/2001 Zb. zákonov, v zmysle Vyhlášky MŽP SR č. 283/2001 Zb. zákonov a v zmysle Vyhlášky MŽP SR č. 284/2001 Zb. zákonov sa budú vyskytovať tieto druhy odpadov pri realizácii stavby: |
15 01 01 Obaly z papiera a lepenky 50,0 kg O R5, D10 15 01 02 Obaly z plastov 30,0 kg O R5 15 01 03 Obaly z dreva 30,0 kg O D1 15 01 06 Zmiešané obaly 40,0 kg O D1 15 02 02 Handry na čistenie kontaminované nebezpečnými látkami 20,0 kg N D10 15 02 03 Handry na čistenie iné ako uvedené v 15 02 02 20,0 kg O D10 17 02 01 Drevo 50,0 kg O D10 17 04 05 Železo a oceľ 220,0 kg O R4 17 05 06 Zemina iná ako uvedená v 17 05 05 (viď Poznámka pod tabuľkou) 9,0 m3 O |
Pozn.: Klasická výstavba nebude mať negatívny vplyv na kontaminovanie spodných vôd. Vykopaná zemina ostáva na riešenom pozemku. |
5. SO 02 – Bežecký ovál |
a./ Búracie práce |
Pred začatím búracích prác je nutné previesť odstránenie nízkej a stredne vysokej náletovej zelene na riešených plochách školského ihriska. Zarastené plochy je po vyčistení nutné skonfrontovať s projektovou dokumentáciou, nakoľko v čase jej vyhotovovania neboli všetky plochy fyzicky dostupné. |
Vzhľadom na skutočnosť, že poloha nového bežeckého oválu nie je úplne identická s polohou jestvujúceho oválu, je potrebné postupovať nasledovne: - v rozsahu jestvujúceho oválu odstrániť antuku a všetky podkladné vrstvy do hĺbky 250 mm, - vytýčiť novú polohu bežeckého oválu - plochu pod novým bežeckým oválom prehĺbiť o 70 mm na celkovú hĺbku 320 mm Pozn.: Rozsah búracích prác je zrejmý z grafickej časti PD – výkres č. 02-01 (Situácia – búracie a výkopové práce). |
b./ Výkopové práce |
Po vykonaní búracích prác budú vykonané výkopové práce v rozsahu plochy mimo pôvodného bežeckého oválu – v zatrávnenej ploche ihriska do hĺbky 320 mm pod priľahlý terén. Bude tiež realizovaný výkop do hĺbky 250 mm v mieste novej spevnej plochy – prístup k bežeckému oválu. Pozn.: Rozsah výkopových prác je zrejmý z grafickej časti PD – výkres č. 02-01 (Situácia – búracie a výkopové práce). |
Konštrukčné riešenie |
Nový bežecký ovál s troma bežeckými dráhami má základnú dĺžku 250 mm (meranú vo vzdialenosti 300 mm od vnútorného obrubníka – podľa platného reglementu pravidiel atletických súťaži IAAF). Predĺžená rovinka má dĺžku 110 m. Vytýčenie polohy a rozmerov oválu je potrebné vykonať geodeticky, podľa výkresu č. 02-02 (Vytýčenie). |
Ovál je ohraničený betónovým obrubníkom so skosenou hranou hr. 50 mm (rozmeru 200x1000 mm) po celom obvode. Nášľapnú vrstvu tvorí mrazuvzdorný umelý povrch Tartan hr. 13 mm, červenej farby s bielymi deliacimi čiarami hr. 50 mm. Umelý povrch je tvorený dvoma vrstvami – spodná hr. 10 mm je kombináciou granúl a spojiva, vrchnú hr. 3 mm tvorí nástrek zložený z farebných granúl, prachu a spojiva. |
Tartan sa aplikuje na urovnaný podklad hr. 30 mm zo syntetického betónu, pričom podklad musí spĺňať všetky požiadavky výrobcu umelého povrchu Tartan. Betónová vrstva je uložená na troch vrstvách štrkodrvy rôznej frakcie a zhutnenia - štrkodrva fr. 0 – 4 mm, hr. 50 mm, zhutnená min. 50 MPa - štrkodrva fr. 8 – 16 mm, hr. 100 mm, zhutnená min. 50 MPa - štrkodrva fr. 16 – 32 mm, hr. 150-170 mm, zhutnená min. 25 MPa (spádová vrstva na rastlý terén zhutnený min. 25 MPa) |
- štrkodrva fr. 8 – 16 mm, hr. 100 mm, zhutnená min. 50 MPa - štrkodrva fr. 16 – 32 mm, hr. 150-170 mm, zhutnená min. 25 MPa (spádová vrstva na rastlý terén zhutnený min. 25 MPa) Spádovanie bežeckého oválu je v 0,5% sklone k vnútornému obrubníku. Výškovo je nášľapná vrstva v úrovni 50 mm nad priľahlým terénom. |
Nový chodník (prístup k bežeckému oválu) má navrhnutý asfaltový kryt hr. 40 mm na podkladnom betóne hr. 120 mm s penetračným asfaltovým nástrekom. Podkladný betón je vyliaty na zhutnenú (min. 50 MPa) vrstvu šrkodrvy fr. 8 – 16 mm. Rastlá zemina bude takisto zhutnená, min. 25 MPa. Okraj chodníka tvoria obrubníky hr. 50 mm so skosenou hranou (rozmeru 200x1000 mm). |
d./ Terénne úpravy |
Odkryté plochy po vybúraných podkladných vrstvách jestvujúceho bežeckého oválu, ktoré sa nachádzajú mimo plochy nového oválu (po jeho obvode), budú zasypané zeminou hr. 250 mm (zarovnané po úroveň priľahlého terénu) a zatrávnené. |
e./ Napojenie na inžinierske siete |
Stavebný objekt SO 02 nie je napojený na žiadne rozvody inžinierských sietí. Odvodnenie plochy bežeckého oválu je navrhnuté na terén zatrávneného ihriska uprostred oválu. Spádovanie plochy je v sklone 0,5 % smerom k vnútornému obrubníku. |
f./ Vplyv na životné prostredie |
Odpad vytvorený výstavbou bude zmiešaného charakteru a jeho odstránenie bude pre dodávateľa stavby záväzné zabezpečiť zmluvným vzťahom. Odpad počas výstavby: - betóny - oceľové konštrukcie – oceľ konštrukčná, oceľ armovacia - obaly z plastu, papiera, lepenky, dreva |
V zmysle Zákona č.223/2001 Zb. zákonov, v zmysle Vyhlášky MŽP SR č. 283/2001 Zb. zákonov a v zmysle Vyhlášky MŽP SR č. 284/2001 Zb. zákonov sa budú vyskytovať tieto druhy odpadov pri realizácii stavby: |
15 01 01 Obaly z papiera a lepenky 30,0 kg O R5, D10 15 01 02 Obaly z plastov 20,0 kg O R5 15 01 03 Obaly z dreva 100,0 kg O D1 15 01 06 Zmiešané obaly 20,0 kg O D1 15 02 03 Handry na čistenie iné ako uvedené v 15 02 02 30,0 kg O D10 17 01 07 Zmesi betónu, tehál, obkladačiek a iné 150,0 m3 O D9 17 02 01 Drevo 40,0 kg O D10 17 04 05 Železo a oceľ 20,0 kg O R4 17 05 06 Zemina iná ako uvedená v 17 05 05 (viď Poznámka pod tabuľkou) 16,0 m3 O |
Pozn.: Klasická výstavba nebude mať negatívny vplyv na kontaminovanie spodných vôd Vykopaná zemina ostáva na riešenom pozemku Odvodnenie plochy bežeckého oválu je navrhnuté na terén zatrávneného ihriska uprostred oválu. Spádovanie plochy je v sklone 0,5 % smerom k vnútornému obrubníku. |
6. SO 03 – Spevnená plocha pod prenosné hokejbalové ihrisko |
a./ Búracie práce |
Pred začatím búracích prác je nutné previesť odstránenie nízkej a stredne vysokej náletovej zelene na riešených plochách. Zarastené plochy je po vyčistení nutné skonfrontovať s projektovou dokumentáciou, nakoľko v čase jej vyhotovovania neboli všetky plochy fyzicky dostupné. |
Súčasťou búracích prác je odstránenie jestvujúceho stavebného objektu - prvok „F“ vo výkrese č. 03-01 (Situácia - búracie a výkopové práce), bližšie popísaný vo výkrese č. 03-02 (Búraný objekt „F“), a odstránenie spevnených plôch medzi objektom „F“ a oporným múrom školského ihriska. Spevnené plochy sú betónové, resp. asfaltové. |
Pre potreby uloženia dažďovej kanalizácie je potrebné vytvoriť prieraz ø350 mm cez oporný múr školského ihriska. Polohu koordinovať s PD – časť Zdravotechnika. Pozn.: Rozsah búracích prác je zrejmý z grafickej časti PD – výkres č. 03-01 (Situácia – búracie a výkopové práce). |
b./ Výkopové práce |
Výkopové práce sa týkajú odstránenia vrstvy zeminy do hĺbky 350 mm pod priľahlý terén pre novú spevnenú plochu pod prenosné hokejbalové ihrisko. Pre potreby plochy pod tribúny sa vytvorí plošný výkop do hĺbky 300 mm, ktorý sa doplní troma pásovými výkopmi šírky 300 mm do celkovej hĺbky 985 mm pre pásové základy samotnej tribúny. |
Pozn.: Vzájomná poloha výkopov pre základové pásy bude upresnená po výbere presného typu tribúny a technických podmienok výrobcu. Pre novovytvorenú zatrávnenú plochu (na mieste búraného stavebného objektu „F“) je potrebné zrealizovať pásový výkop pre osadenie nového obrubníka. Pozn.: Rozsah výkopových prác je zrejmý z grafickej časti PD – výkres č. 03-01 (Situácia – búracie a výkopové práce). |
c./ Konštrukčné riešenie |
Plochy I., II., a III. slúžia pre osadenie prenosného hokejbalového ihriska, sú spádované smerom k odvodňovacím žľabom v sklone 0,5%. Žľaby sú typové prvky šírky 250 mm s krycím nerezovým roštom. Pod žľaby je potrebné realizovať betónový podklad široký 250 mm, hr. 100 mm v potrebnom spáde. Pozn.: Bližšie informácie k odvodňovaciemu žľabu – viď PD, časť Zdravotechnika. |
Pre jednotlivé plochy (I. - III.) sú navrhnuté nasledovné skladby: Plocha I. (pod prenosné hokejbalové ihrisko): - betónová doska s vyspádovaným povrchom (sklon 0,5%), vystužená oceľovou výstužou ø6 s okami 150/150 mm pri hornom povrchu a oceľovou výstužou ø8 s okami 100/100 mm pri spodnom povrchu, hr. 200-270 mm - klzná fólia - geotextília - štrkodrva fr. 8 – 16 mm, hr. 100 mm, s hutnením min. na Edef>60 MPa, pri pomere Edef2:Edef2 |
Plocha II. (pod trestné lavice a pomocných rozhodcov) a Plocha III. (pod hráčske lavice): - betónová doska s vyspádovaným povrchom (sklon 0,5%), vystužená oceľovou výstužou ø6 s okami 150/150 mm pri hornom povrchu a oceľovou výstužou ø8 s okami 100/100 mm pri spodnom povrchu, hr. 200-215 mm - klzná fólia - geotextília - štrkodrva fr. 8 – 16 mm, hr. 100 mm, s hutnením min. na Edef>60 MPa, pri pomere Edef2:Edef2 |
Pozn.: Vo výkresovej časti je geometria hokejbalového ihriska vyznačená iba informatívne – samotný rozoberateľný povrch, mantinely, hráčske, rozhodcovské a trestné lavice nie sú súčasťou tejto projektovej dokumentácie, ani žiadnej z jej častí, vrátane rozpočtu a výkazu výmer. |
Plocha IV. je určená pre osadenie tribún pred hokejbalové ihrisko. Plocha bude zasypaná vrstvou štrkodrvy. Súčasťou prác je vytvorenie trojice základových pásov ako prípravy pre osadenie trojradovej tribúny pozostávajúcej zo 6-tich segmentov rozmeru 6,00x2,95 m. Pásy majú šírku 300 mm, spodnú úroveň v hĺbke 985 mm a sú prekryté vrstvou štrkodrvy hr. 100 mm. |
Pozn.: Vo výkresovej časti je geometria tribún vyznačená iba informatívne – samotné tribúny nie sú súčasťou tejto projektovej dokumentácie, ani žiadnej z jej častí, vrátane rozpočtu a výkazu výmer. Presná vzájomná poloha základových pásov bude upresnená po výbere presného typu tribúny a technických podmienok výrobcu. |
Pre plochu IV. je navrhnutá nasledovná skladba: Plocha IV. (pod tribúnu): - zásyp zo štrkodrvy fr. 8 – 16 mm, hr. 100 mm - geotextília pod štrkodrvu |
d./ Terénne úpravy |
Odkryté plochy po vybúraných podkladných vrstvách jestvujúcej spevnenej plochy a po vybúranom objekte „F“ budú zasypané zeminou z výkopových prác na spevnenej ploche pod prenosné hokejbalové ihrisko, a zatrávnené. Plocha bude mať po obvode nové obrubníky hr. 50 mm (rozmeru 200x1000 mm). |
e./ Napojenie na inžinierske siete |
Stavebný objekt SO 02 nie je napojený na žiadne rozvody inžinierských sietí, okrem navrhovanej dažďovaj kanalizácie (odvodnenie spevnenej plochy pod prenosné hokejbalové ihrisko), ktorá bude napojená na združenú areálovú kanalizáciu. Dažďová voda pozbieraná do odtokových žľabov bude vedená zo školského ihriska kanalizáciou pod terénom a za prierazom cez jestvujúci oporný bude zvedená po opornom múre k šachte areálovej kanalizácie, do ktorej bude zaústená. Pozn.: Bližšie informácie – viď PD, časť Zdravotechnika. |
f./ Vplyv na životné prostredie |
Odpad vytvorený výstavbou bude zmiešaného charakteru a jeho odstránenie bude pre dodávateľa stavby záväzné zabezpečiť zmluvným vzťahom. Odpad počas výstavby: - betóny, železové betóny - oceľové konštrukcie – oceľ konštrukčná, oceľ armovacia - obaly z plastu, papiera, lepenky, dreva - asfaltové lepneky a asfatový kryt |
Povrchové úpravy: - pracovný a čistiaci materiál – textilný V zmysle Zákona č.223/2001 Zb. zákonov, v zmysle Vyhlášky MŽP SR č. 283/2001 Zb. zákonov a v zmysle Vyhlášky MŽP SR č. 284/2001 Zb. zákonov sa budú vyskytovať tieto druhy odpadov pri realizácii stavby: |
15 01 01 Obaly z papiera a lepenky 50,0 kg O R5, D10 15 01 02 Obaly z plastov 30,0 kg O R5 15 01 03 Obaly z dreva 50,0 kg O D1 15 01 06 Zmiešané obaly 20,0 kg O D1 15 02 03 Handry na čistenie iné ako uvedené v 15 02 02 30,0 kg O D10 17 01 07 Zmesi betónu, tehál, obkladačiek a iné 250 m3 O D9 17 02 01 Drevo 80,0 kg O D10 17 03 01 Bituménové zmesi obsahujúce uhoľný decht 17,0 m3 N 17 04 05 Železo a oceľ 20,0 kg O R4 17 05 06 Zemina iná ako uvedená v 17 05 05 |
17 05 06 Zemina iná ako uvedená v 17 05 05 (viď Poznámka pod tabuľkou) 590,0 m3 O |
Pozn.: Klasická výstavba nebude mať negatívny vplyv na kontaminovanie spodných vôd Časť vykopanej zeminy ostáva na riešenom pozemku, časť bude odvážaná na určené miesto. |
Odvodnenie spevnenej plochy pod prenosné hokejbalové ihrisko je navrhnuté pomocou odtokových žľabov a následným zaústením do areálovej združenej kanalizácie. |
7. Starostlivosť o bezpečnosť práce Upozorňujem na nutnosť dodržiavania Vyhlášky SÚBP č.374/90 Zb. zákonov počas priebehu výstavby (i ostatných všeobecných predpisov o bezpečnosti pri realizácii stavby), ako aj na nutnosť dodržiavania predpisov o prevádzkovaní elektrických zariadení. |
8. Protipožiarne zabezpečenie stavby |
Požiarna bezpečnosť riešenej stavby v súlade s objektovou skladbou nie je riešená, vzhľadom na to, že stavba nepredstavuje žiadne požiarné riziko. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
SO 01 | - | - | ||
Zemné práce | - | - | ||
Odkopávka a prekopávka nezapažená v hornine 3, do 100 m3 | m3 | 30,000 | ||
Odkopávky a prekopávky nezapažené. Príplatok k cenám za lepivosť horniny 3 | m3 | 30,000 | ||
Výkop ryhy do šírky 600 mm v horn.3 do 100 m3 | m3 | 2,470 | ||
Hĺbenie rýh šírky do 600 mm zapažených i nezapažených s urovnaním dna. Príplatok k cene za lepivosť horniny 3 | m3 | 2,470 | ||
Vŕtanie šachty nezapaženej, hornina 3 do 100 m3 | m3 | 3,737 | ||
Príplatok k cenám za lepivosť horniny tr.3 | m3 | 3,737 | ||
Vodorovné premiestnenie výkopku z horniny 1-4 nad 20-50m | m3 | 36,207 | ||
Zakladanie | - | - | ||
Násyp pod základové konštrukcie so zhutnením zo štrkopiesku | m3 | 0,621 | ||
Betón základových pásov, prostý tr.C 25/30 | m3 | 2,223 | ||
Betón základových pätiek, prostý tr.C 25/30 | m3 | 3,363 | ||
Zvislé a kompletné konštrukcie | - | - | ||
Osadenie stĺpika oceľového plotového do výšky 2.60m do betónu | ks | 43,000 | ||
Rúrka hladká kruhová bežná bezšvová ozn. STN 11 353.0. vonkajší priemer D 89 mm, hrúbka steny 3,6mm | m | 12,610 | ||
Úpravy povrchov, podlahy, osadenie | - | - | ||
Kotvenie vodiacej koľajnice krídel brány SO 01.3 | ks | 22,000 | ||
Tyč oceľová jemná prierezu L rovnoramenný uholník oceľ ozn. STN 10 000, podľa EN alebo EN ISO S185 40x40x4 mm | t | 0,038 | ||
Ostatné konštrukcie a práce-búranie | - | - | ||
Odvoz sutiny a vybúraných hmôt na skládku do 1 km | t | 0,468 | ||
Poplatok za skladovanie - betón, tehly, dlaždice, asfalt.krytina (17 01) | t | 0,468 | ||
Presun hmôt HSV | - | - | ||
Presun hmôt pre budovy JKSO 801, 803,812,zvislá konštr. z kovu výšky do 6 m | t | 14,190 | ||
Práce a dodávky PSV | - | - | ||
Konštrukcie doplnkové kovové | - | - | ||
Osadenie L kotvy do cem.zálievky pre vstupnú bránu | ks | 2,000 | ||
Montáž oplotenia strojového pletiva, s výškou nad 2,0 do 4,0 m | m | 67,500 | ||
Pletivo ZN napínacieho drôtu; veľkosť oka/priemer drôtu/výška roly/dĺžka roly 60/2,24/1,80/25 | ks | 3,000 | ||
Stĺpik pre štvorhranné pletivo d=38mm, L=2,4m | ks | 34,000 | ||
Vzpera pre stĺpik pre štvorhranné pletivo d=38mm, L=2,4m | ks | 10,000 | ||
Montáž vrát a vrátok k oploteniu osadzovaných na stĺpiky oceľové, s plochou jednotlivo nad 4 do 6 m2 | ks | 5,000 | ||
Bránka jednokrídlová - výplň jokel šxv 3,25x1,60 komplet | ks | 1,000 | ||
Motorický pohon pre otváranie brány max.šírka 4000 mm, max.hmotnosť 400 kg pre SO 01.1 | ks | 1,000 | ||
Brána dvojkrídlová - výplň jokel šxv 3,02 x 1,91m (3,00 x 1,71m) komplet | ks | 2,000 | ||
Montáž vrát a vrátok k oploteniu osadzovaných na stĺpiky oceľové, s plochou jednotlivo nad 2 do 4 m2 | ks | 2,000 | ||
Brána posuvná dvojkrídlová - výplň jokel šxv 8,8 x 0,80 m komplet | ks | 1,000 | ||
Demontáž vrát a vrátok na oplotenie s plochou jednotlivo nad 2 do 6 m2, -0,21000t (brána SO 01.1 a SO 01.2) | ks | 2,000 | ||
Demontáž ostatných doplnkov stavieb s hmotnosťou jednotlivých dielov konštrukcií do 50 kg, -0,00100t (závesy bránok) | kg | 48,000 | ||
Presun hmôt pre kovové stavebné doplnkové konštrukcie v objektoch výšky do 6 m | t | 1,433 | ||
Dokončovacie práce - nátery | - | - | ||
Odstránenie starých náterov z oceľových konštrukcií | m2 | 773,758 | ||
Nátery oceľ.konštr. syntetické na vzduchu schnúce farby modrej dvojnásobné | m2 | 800,319 | ||
Nátery oceľ.konštr. syntetické na vzduchu schnúce farby modrej základný | m2 | 800,319 | ||
SO 02 | - | - | ||
Práce a dodávky HSV Zemné práce | - | - | ||
Odstránenie travín a tŕstia s príp. nutným premiestnením a s uložením na hromady do 50 m, pri celkovej ploche nad 1000 do 10000m2 | m2 | 2 175,000 | ||
Odstránenie krovín a stromov s koreňom s priemerom kmeňa do 100 mm, nad 1000 do 10000 m2 | m2 | 2 175,000 | ||
Odstránenie krytu v ploche nad 200 m2 z antuky, zatrávnenej plochy a rástleho terénu vrátane podkladných vrstiev, hr.200 do 300 m, -0,40000t | m2 | 1 569,700 | ||
Vytrhanie obrúb betónových, s vybúraním lôžka, z krajníkov alebo obrubníkov stojatých, -0,14500t | m | 570,000 | ||
Odstránenie podkladu v ploche nad 200 m2 z podkladných vrstiev, hr. do 100 mm, -0,13000t | m2 | 1 144,500 | ||
Vodorovné premiestnenie výkopku z horniny 1-4 nad 20-50m | m3 | 472,540 | ||
Zásyp sypaninou bez zhutnenia jám, šachiet, rýh, zárezov alebo okolo objektov do 100 m3 | m3 | 97,400 | ||
Založenie ihriskového trávnika výsevom na vrstve substrátu | m2 | 389,600 | ||
Trávové semeno - parková zmes | kg | 11,688 | ||
Zakladanie | - | - | ||
Zhutnenie podložia z rastlej horniny 1 až 4 pod násypy, z hornina súdržných do 92 % PS a nesúdržných | m2 | 1 151,750 | ||
Podsyp pod betónové lôžko pre obrubník so zhutnením zo štrkopiesku | m3 | 9,975 | ||
Komunikácie | - | - | ||
Podklad alebo kryt z kameniva hrubého drveného veľ. 32-63 mm s rozprestretím a zhutn.hr.150-170 mm | m2 | 1 117,100 | ||
Podklad zo štrkodrviny veľ. 0-4 mm s rozprestrením a zhutnením, hr.po zhutnení 50 mm | m2 | 1 117,100 | ||
Podklad zo štrkodrviny veľ. 8-16 mm s rozprestrením a zhutnením, hr.po zhutnení 100 mm | m2 | 1 151,750 | ||
Podklad z prostého betónu tr. C 8/10 hr.120 mm | m2 | 34,650 | ||
Postrek asfaltový spojovací bez posypu kamenivom z asfaltu cestného v množstve od 0, 50 do 0,70 kg/m2 | m2 | 34,650 | ||
Liaty asfalt z kameniva ťaženého alebo drveného s rozprestrením jemnozrnný hr.40 mm | m2 | 34,650 | ||
Kryt z betónu syntetického hr.30 mm | m2 | 1 117,100 | ||
Kryt z umelého povrchu Tartan hr.13 mm | m2 | 1 117,100 | ||
Ostatné konštrukcie a práce-búranie | - | - | ||
Vodorovné značenie krytu striekané farbou deliacich čiar šírky 50 mm | m | 614,964 | ||
Osadenie záhon. obrubníka betón., do lôžka z bet. pros. tr. C 10/12,5 s bočnou oporou | m | 570,000 | ||
Obrubník parkový 100/20/5 cm, sivý | ks | 575,700 | ||
Odvoz sutiny a vybúraných hmôt na skládku do 1 km | t | 82,650 | ||
Poplatok za skladovanie - betón, tehly, dlaždice, asfalt.krytina (17 01) | t | 82,650 | ||
Presun hmôt HSV | - | - | ||
Presun hmôt pre pozemné komunikácie s krytom monolitickým betónovým akejkoľvek dĺžky objektu | t | 1 158,652 | ||
Práce a dodávky HSV Zemné práce | - | - | ||
Odstránenie travín a tŕstia s príp. nutným premiestnením a s uložením na hromady do 50 m, pri celkovej ploche nad 1000 do 10000m2 | m2 | 345,000 | ||
Odstránenie krovín a stromov s koreňom s priemerom kmeňa do 100 mm, nad 1000 do 10000 m2 | m2 | 345,000 | ||
Odstránenie krytu v ploche nad 200 m2 asfaltového, hr. vrstvy do 50 mm, -0,09800t | m2 | 380,000 | ||
Odstránenie podkladu v ploche nad 200 m2 z betónu prostého, hr. vrstvy nad 150 do 300 mm, -0,22500t | m2 | 380,000 | ||
Výkop nezapaženej jamy v hornine 3, nad 100 do 1000 m3 | m3 | 567,200 | ||
Hĺbenie nezapažených jám a zárezov. Príplatok za lepivosť horniny 3 | m3 | 567,200 | ||
Výkop ryhy do šírky 600 mm v horn.3 do 100 m3 | m3 | 29,160 | ||
Hĺbenie rýh šírky do 600 mm zapažených i nezapažených s urovnaním dna. Príplatok k cene za lepivosť horniny 3 | m3 | 29,160 | ||
Výkop ryhy šírky 600-2000mm horn.3 do 100m3 | m3 | 73,920 | ||
Hĺbenie rýh š. nad 600 do 2 000 mm zapažených i nezapažených, s urovnaním dna. Príplatok k cenám za lepivosť horniny 3 | m3 | 73,920 | ||
Výkop šachty zapaženej, hornina 3 do 100 m3 | m3 | 1,192 | ||
Hĺbenie šachiet zapažených i nezapažených. Príplatok k cenám za lepivosť horniny 3 | m3 | 1,192 | ||
Paženie a rozopretie stien rýh pre podzemné vedenie, príložné do 2 m | m2 | 92,400 | ||
Odstránenie paženia rýh pre podzemné vedenie, príložné hĺbky do 2 m | m2 | 92,400 | ||
Vodorovné premiestnenie výkopku po spevnenej ceste, horniny tr.1-4, do 1000 m | m3 | 496,452 | ||
Zásyp sypaninou bez zhutnenia jám, šachiet, rýh, zárezov alebo okolo objektov do 100 m3 | m3 | 175,020 | ||
Obsyp potrubia sypaninou z piesku so zhutnením | m3 | 22,585 | ||
Piesok technický triedený 0/4 | t | 33,877 | ||
Založenie ihriskového trávnika výsevom na vrstve substrátu | m2 | 910,907 | ||
Trávové semeno - parková zmes | kg | 27,327 | ||
Zakladanie | - | - | ||
Zhutnenie podložia z rastlej horniny 1 až 4 pod násypy, z hornina súdržných do 92 % PS a nesúdržných | m2 | 1 696,255 | ||
Podsyp pod betónové lôžko pre obrubník so zhutnením zo štrkopiesku | m3 | 0,581 | ||
Betón základových dosiek, železový (bez výstuže), tr.C 25/30 | m3 | 365,253 | ||
Výstuž základových dosiek zo zvár. sietí KARI | t | 20,204 | ||
Betón základových pásov, prostý tr.C 25/30 | m3 | 29,160 | ||
Zhotovenie vrstvy z geotextílie na upravenom povrchu v sklone do 1 : 5 , šírky od 0 do 3 m | m2 | 115,000 | ||
Geotextília netkaná polypropylénová | m2 | 117,300 | ||
Vodorovné konštrukcie | - | - | ||
Lôžko pod potrubie, stoky a drobné objekty, v otvorenom výkope z piesku | m3 | 11,865 | ||
Komunikácie | - | - | ||
Podklad zo štrkodrviny veľ. 8-16 mm s rozprestrením a zhutnením, hr.po zhutnení 100 mm | m2 | 105,000 | ||
Podklad zo štrkodrviny veľ. 8-16 mm s rozprestrením a zhutnením, hr.po zhutnení 150 mm | m2 | 1 592,000 | ||
Rúrové vedenie | - | - | ||
Montáž potrubia z kanaliz. z korugovaných rúr PVC-U tesniacich gum. krúžkom , DN 200 | m | 35,000 | ||
PVC-U rúra kanalizacná korugovaná hrdlovaná k DN 200 x 3000 | ks | 12,834 | ||
Montáž potrubia kanalizačného z korugovaných rúr - PVC-U DN 250 mm | m | 35,000 | ||
PVC-U rúra kanalizacná korugovaná hrdlovaná k DN 300 x 3000 | ks | 12,834 | ||
Skúška tesnosti kanalizácie D 200 | m | 35,000 | ||
Skúška tesnosti kanalizácie D 250 | m | 35,000 | ||
Montáž revíznej šachty z PP, DN 600/250 (DN šachty/DN potr. ved.), tlak 40 t, hl. 1200 do 1500mm | ks | 1,000 | ||
Kanalizačná šachta DN 600 vtok DN 250 KG výška 1.2-1.9 m vrát. šachtového dna, vlnovcovej šacht.rúry a poklopu | ks | 2,000 | ||
Ostatné konštrukcie a práce-búranie | - | - | ||
Osadenie záhon. obrubníka betón., do lôžka z bet. pros. tr. C 10/12,5 s bočnou oporou | m | 46,500 | ||
Obrubník parkový 100/20/5 cm, sivý | ks | 46,965 | ||
Rezanie dilatačných škár v betónových plochách vrátane výplne, š. 5 mm | m | 251,600 | ||
Osadenie priekopového žľabu z betónových priekop. tvárnic šírky do 500 mm | m | 107,000 | ||
Líniový odvodňovací žľab dl. 100cm | ks | 107,000 | ||
Mostíkový krycí rošt pozink., tr.zaťaž. B125 | ks | 107,000 | ||
Žľabový odtokový vpust s košom a pripojovacím adaptérom | ks | 2,000 | ||
Búranie základov z betónu prostého alebo preloženého kameňom, -2,20000t | m3 | 67,053 | ||
Búranie priečok z tehál pálených, plných alebo dutých hr. do 150 mm, -0,19600t | m2 | 84,168 | ||
Búranie muriva nadzákladového z tehál pálených, vápenopieskových,cementových na maltu, -1,90500t | m3 | 45,410 | ||
Búranie muriva z betónu prostého nadzákladného, -2,20000t | m3 | 7,560 | ||
Búranie železobetónových stropov rebrových s viditeľnými trámami, -2,40000t | m3 | 19,430 | ||
Vybúranie drevených rámov okien dvojitých alebo zdvojených, plochy do 2 m2, -0,06300t | m2 | 10,545 | ||
Vybúranie kovových dverových zárubní, -0,08200t | m2 | 5,000 | ||
Vybúranie a vybratie okennej mreže nad 2 m2, -0,00400t | m2 | 1,668 | ||
Odvoz sutiny a vybúraných hmôt na skládku do 1 km | t | 445,859 | ||
Poplatok za skladovanie - betón, tehly, dlaždice, asfalt.krytina (17 01) | t | 445,859 | ||
Presun hmôt HSV | - | - | ||
Presun hmôt pre pozemné komunikácie s krytom monolitickým betónovým akejkoľvek dĺžky objektu | t | 1 430,687 | ||
Práce a dodávky PSV Izolácie striech | - | - | ||
Odstránenie povlakovej krytiny na strechách plochých 10° jednovrstvovej, -0,00600t | m2 | 208,548 | ||
Konštrukcie klampiarske | - | - | ||
Demontáž okapového plechu rš od 400 do 500 mm, -0,00252t | m | 41,000 | ||
Práce a dodávky M Montáže potrubia | - | - | ||
Ukotvenie potrubia DN 250 k murivu zvislé DN 250 | ks | 2,000 | ||
Nasunutie potrubnej sekcie do chráničky DN 300 | m | 0,600 | ||
HDPE rúra tlaková - PE 100 / PN 10 315 x 18,7 x L | m | 0,600 | ||
Montáž potrubia z HD-PE rúr zváraných elektrotvarovkami HDPE D 250 mm | m | 12,000 | ||
HDPE rúra tlaková - PE 100 / PN 10 250 x 9,6 x L | m | 12,000 | ||
Montáž BW90° koleno s dlhými ramenami PE100 SDR17 D250mm | ks | 2,000 | ||
Elektrotvarovkové koleno 90° s dlhými ramenami PE 100 SDR 17 DN 250 | ks | 2,000 | ||
Elektrotvarovková presuvná objímka pe 100 sdr 17 dn 250 | ks | 4,000 | ||
Tesniaci krúžok DN 250 | ks | 1,000 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Stavebný zákon v znení neskorších predpisov ( posledná novela Zákon č. 479/2005 Z. z.) | Zákon č. 50/1976 Zb. |
ktorou sa určujú základné požiadavky na zaistenie bezpečnosti práce a technických zariadení v znení Vyhl. č. 484/1990 Zb. | Vyhláška č. 59/1982 Zb., |
o bezpečnosti práce a technických zariadení pri stavebných prácach | Vyhláška SÚBP a SBÚ č. 374/1990 Zb. |
o bezpečnosti práce a technických zariadení pri prevádzke, údržbe a opravách vozidiel | Vyhláška SÚBP a SBÚ č. 208/1991 Zb. |
o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v znení neskorších predpisov (úplne znenie - Zákona č. 367/2001 Z. z.) | Zákon č. 330/1996 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách pri používaní pracovných prostriedkov v znení neskorších predpisov (Nariadenia vlády SR č. 470/2003 Z. z.) | Nariadenie vlády SR č. 159/2001 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na pracovisko | Nariadenie vlády SR č. 201/2001 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách pri práci s bremenami | Nariadenie vlády SR č. 204/2001 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách pri práci so zobrazovacími jednotkami | Nariadenie vlády SR č. 247/2001 Z. z. |
o požiadavkách na používanie označenia, symbolov a signálov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci | Nariadenie vlády SR č. 444/2001 Z. z. |
o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na stavenisko v znení neskorších predpisov (Nariadenie vlády SR č. 282/2004 Z. z.) | Nariadenie vlády SR č. 510/2001 Z. z. |
o ochrane zdravia pred hlukom a vibráciami v znení neskorších predpisov (Nariadenie vlády SR č. 44/2005 Z. z.) | Nariadenie vlády SR č. 40/2002 Z. z., |
o ochrane zdravia pri práci s karcinogénnymi a mutagénnymi faktormi | Nariadenie vlády SR č. 46/2002 Z. z., |
o ochrane zdravia pri práci s biologickými faktormi | Nariadenie vlády SR č. 47/2002 Z. z., |
o minimálnych požiadavkách na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia vo výbušnom prostredí | Nariadenie vlády SR č. 493/2002 Z. z., |
o podmienkach poskytovania osobných ochranných pracovných prostriedkov | Nariadenie vlády SR č. 504/2002 Z. z., |
na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a bezpečnosti technických zariadení | Vyhláška MPSVR SR č. 718/2002 Z. |
Zákonník práce v znení neskorších predpisov | Zákon č. 433/2003 Z. z.úplné znenie Zákona č. 311/2001 Z. z. |
Názov |
Zmluvné strany sa dohodli, že pri realizácii Diela sa budú riadiť ustanoveniami Všeobecných zmluvných podmienok pre elektronické trhovisko (ďalej len „OPET“) a nasledovnými osobitnými požiadavkami na plnenie uvedenými nižšie: |
1. Predmet zmluvy: |
1.1. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo bude realizovať podľa špecifikácie a technických parametrov uvedených v Zmluvnom formulári tejto zákazky a jeho prílohách |
1.2. Dodávateľ sa zaväzuje na svoje náklady a na svoje nebezpečenstvo zhotoviť Dielo v požadovanom rozsahu, kvalite a zabezpečiť a uskutočniť všetky s tým súvisiace činnosti a služby zabezpečujúce riadne plnenie predmetu tejto Zmluvy |
1.3. Dodávateľ potvrdzuje a je zodpovedný za to, že ako Dodávateľ a ním nominovaní subdodávatelia, ktorí sa budú podieľať na zhotovení Diela, disponujú všetkými oprávneniami, povoleniami, licenciami potrebnými pre vykonávanie všetkých dodávok, prác a činností v súlade s touto Zmluvou |
1.3.1. Požaduje sa predložť zoznam min.3 referencií obdobného charakteru, súvisiace s predmetom zákazky, tak aby minimálne dve z nich boli v hodnote 50 000,-€ bez DPH (do 3 pracovných dbní od uzavretia zmluvy ) |
2.Plnenie a preberanie predmetu Zmluvy: |
2.1 Dodávateľ je povinný doručiť do troch (3) pracovných dní od uzavretia tejto Zmluvy oznámenie o určení kontaktnej osoby, ktorá bude určená na zastupovanie Dodávateľa a na konanie vo veciach zmluvných a to po celý čas trvania tejto Zmluvy |
2.2. Prípadná zmena osoby podľa bodu 2.1. podlieha oznámeniu Objednávateľovi a jeho schváleniu. |
2.3. Dodávateľ je povinný doručiť do troch (3) pracovných dní od účinnosti tejto Zmluvy oznámenie o určení stavbyvedúceho vrátane dokladu - oprávnenia na výkon stavbyvedúceho v predmete zákazky, |
2.4. Objednávateľ do troch (3) pracovných dní od uzavretie tejto Zmluvy doručí Dodávateľovi písomné plnomocenstvo, ktorým určí zástupcu, právneného konať v mene Objednávateľa s uvedením rozsahu jeho práv a povinností. |
2.4.1. Nepredložením požadovaných dokumentov v osobitných požiadavkách v stanovenom termíne uchádzač súhlasí so zmluvnou pokutov 5 000,- € bez DPH z dôvodu marenia verejného obstrávania. Pokuta je splatná na základe osobitnej faktúry do 14 dní od termínu jej vystavenia |
2.5. Zmluvné strany sa dohodli, že k odovzdaniu a prevzatiu staveniska dôjde na základe písomnej výzvy Objednávateľa. |
2.6. Objednávateľ odošle výzvu najneskôr do piatich (5) pracovných dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto Zmluvy |
2.7. Dodávateľ sa zaväzuje, že stavenisko od Objednávateľa prevezme najneskôr do piatich (5) pracovných dní odo dňa doručenia výzvy objednávateľa na prevzatie staveniska |
2.8. Dodávateľ začne so zhotovením Diela najneskôr do piatich (5) pracovných dní odo dňa prevzatia staveniska. |
2.6.1. Dodavateľ sa zaväzuje, že vykoná Dielo riadne a včas v termíne. |
2.9. Dodávateľ pre zhotovenie Diela je povinný zabezpečiť stavenisko a vykonať všetky potrebné opatrenia z hľadiska bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a verejnosti podľa všeobecne platných predpisov |
2.10. Dodávateľ sa zaväzuje, že pri realizácii Diela nepoužije žiadne materiály, technológie alebo technické riešenia, ktoré by boli odlišné od podkladov poskytnutých Objednávateľom |
2.11. V prípade, ak vyplynie takáto potreba, je možná len ak bude najskôr písomne schválená technickým dozorom Objednávateľa a to zápisom v stavebnom denníku. |
2.11.1. Pri vedení stavebného denníka sa budú zmluvné strany riadiť príslušnými ustanoveniami, najmä ustanovením § 46 písm. d) zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov. Dodávateľ začiatok prác oznámi Objednávateľovi najmenej 3 dni vopred. |
2.11.2. Stavebný denník sa bude nachádzať vždy na stavenisku, na mieste vopred dohodnutom pri odovzdaní, aby bol k dispozícii pre kontrolu denných záznamov a možnosť zápisu zo strany investora, stavebného dozoru, technickým dozorom Objednávateľa, prípadne ďalším účastníkom stavby. |
2.11.3 Stavebný denník bude viesť Dodávateľ odo dňa prevzatia staveniska. Do denníka sa budú zapisovať všetky skutočnosti rozhodujúce pre plnenie zmlúv, najmä údaje o časovom postupe prác a ich akosti, zdôvodnenie odchýlok vykonávaných prác od technickej špecifikácie predmetu zákazky. V priebehu pracovného času musí byť denník na stavbe trvalo prístupný. Vedenie denníka sa končí odovzdávaním a prevzatím prác, nie však skôr ako bude odstránená posledná vada alebo nedorobok zistený pri preberacom konaní stavby diela. |
2.11.4. Stavebný denník sa skladá z úvodných listov, z denných záznamov a príloh. Úvodné listy v denníku budú obsahovať: základný list, v ktorom je uvedený názov a sídlo Objednávateľa (investora), stavebný dozor, Dodávateľa a zmeny týchto údajov, identifikačné údaje stavby podľa zadania zákazky, zoznam dokumentácie stavby, jej zmien a doplnkov, prehľad skúšok každého druhu. |
2.11.5. Denné záznamy sa budú písať do knihy s očíslovanými listami na 2 oddeliteľné priepisy. Denné záznamy čitateľne zapisuje a podpisuje stavbyvedúci Dodávateľa zásadne v ten deň, keď sa práce vykonali alebo keď nastali okolnosti, ktoré sú predmetom zápisu. |
2.11.6. Dodávateľ je povinný najneskôr do 48 hodín vopred záznamom v stavebnom denníku a zároveň písomne na určený email uvedený v Stavebnom denníku – investor a stavebný dozor, príp. v dohodnutých termínoch vyzvať Objednávateľa na preverenie prác, ktoré budú v ďalšom pracovnom postupe zakryté alebo sa stanú neprístupnými. |
2.12. Dodávateľ je povinný zdokumentovať navrhované zmeny a predložiť ich Objednávateľovi spolu s oznámením podľa bodu 2.11 na odsúhlasenie |
2.13. Dodávateľ je povinný: |
2.13.1. upozorniť na chyby v Zmluvnom formulári a jeho prílohách a ostatných podkladoch súvisiacich so zhotovením Diela a to najneskôr do času, kedy má dôjsť k zhotoveniu časti Diela, ktorej sa chyba v Zmluvnom formulári a jeho prílohách týka. |
2.13.2. tieto zistenia na svoje náklady odstrániť a zabezpečiť riadne a včasné zhotovenie Diela, ak ich plnenie je nevyhnutné na riadne zhotovenie Diela, pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak. |
2.14. Dodávateľ je povinný vopred písomne v listinnej alebo elektronickej podobe resp. zápisom v stavebnom denníku vyzvať Objednávateľa na vykonanie kontroly prác, ktoré v ďalšom pracovnom postupe budú zakryté alebo sa stanú neprístupnými a to v lehote najneskôr dva (2) pracovné dni vopred |
2.15. Nedoručenie výzvy podľa bodu 2.14. resp. nedoručenie v stanovenej minimálnej lehote oprávňuje Objednávateľa požiadať o zabezpečenie odkrytia a opakovane zakrytia a uvedenia danej časti Diela do pôvodného stavu a to na náklady Dodávateľa. |
2.16. Dodávateľ sa zaväzuje, že počas zhotovovania Diela bude zabezpečovať fotodokumentáciu zrealizovaných prác a to obzvlášť detailne zachytených konštrukcií,ktoré sú ďalšími prácami zakryté (v rozsahu minimálne 30 digitálnych fotografií na CD/ DVD) |
2.17. Odovzdanie a prevzatie Diela potvrdia Zmluvné strany písomne v Protokole o odovzdaní a prevzatí Diela. |
2.17.1. Riadnym vykonaním Diela a riadnym splnením všetkých záväzkov Dodávateľa vyplývajúcich z tejto zmluvy sa rozumie riadne vykonanie Diela v súlade s touto zmluvou. Tak, aby bolo spôsobilé pre úspešné ukončenie procesu odovzdania a preberania Diela, ktorého výsledkom je Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela. |
2.17.2. Podmienkou riadneho vykonania Diela je aj úspešné vykonanie všetkých skúšok predpísaných osobitnými predpismi a záväznými normami. Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela musí byť zo strany Objednávateľa podpísaný: Objednávateľom, odborným autorským dohľadom Objednávateľa. |
2.17.3. Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela musí byť zo strany Dodávateľa podpísaný najmä: stavbyvedúcim a osobou oprávnenou konať za Dodávateľa v realizačných veciach. Objednávateľ je povinný poskytnúť Dodávateľovi súčinnosť v takej forme a takým spôsobom, ako predpokladá účel zmluvy. Dodávateľ po vykonaní Diela zabezpečí odstránenie objektov a zariadení, ktoré sa nachádzajú na stavenisku, zabezpečí jeho likvidáciu a vypratanie, úpravou terénu staveniska do 10 dní po odovzdaní Diela Objednávateľovi. |
2.17.4 Vrátane dopravy na miesto plnenia |
2.17.5. Vrátane inštalácie na mieste plnenia |
2.18. Súčasťou Protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela budú najmä: atesty, certifikáty, prehlásenia o zhode od použitých materiálov a staveb. výrobkov, projekt skutočného vyhotovenia Diela, rozhodnutí potrebných ku kolaudacií diela, |
revízne správy (ak ich potreba vyplynie z realizácie Diela), záručné listy, návody na použitie |
2.18.1. Zaškolenie obsluhy |
2.19. Dodávateľ môže zabezpečovať realizáciu Diela prostredníctvom subdodávateľov a v takom prípade |
doručiť Objednávateľovi najneskôr tri (3) pracovné dni pred nástupom subdodávateľa na výkon realizácie časti diela informáciu v nasledovnom rozsahu a nasledovné dokumenty: |
2.19.1. identifikácia subdodávateľa/obchodné meno/sídlo/kontaktná osoba |
2.19.2. identifikácia a opis časti realizácie diela, ktorú bude subdodávateľ realizovať |
2.19.3. čestné vyhlásenie subdodávateľa, že spĺňa podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní |
2.19.4.Dodávateľ sa zaväzuje, že: a) strpí výkon kontroly/auditu/overovania súvisiaceho s predmetom zákazky oprávnenými osobami, zároveň zaväzuje, že poskytne týmto osobám potrebnú súčinnosť. b) umožní všetkým kontrolným subjektom a ďalším kontrolným orgánom a orgánom oprávneným na výkon kontroly v zmysle príslušných právnych predpisov SR, ako aj všetkým subjektom povereným týmito inštitúciami, úplný prístup k svojmu účtovníctvu. |
2.19.5. Dodávateľ sa zaväzuje, že strpí výkon kontroly k inej dokumentácii, ktorá súvisí s plnením zmluvy a/alebo so zmluvou, a že týmto oprávneným osobám umožní vykonať kontrolu dokladov súvisiacich s plnením zmluvy a/alebo so zmluvou, a to po celú dobu povinnej archivácie týchto dokumentácie určenou v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Dodávateľ zodpovedá za škody na cudzom majetku, ktoré by vznikli z jeho činnosti a tieto odstráni na vlastné náklady. |
3. Čas plnenia zmluvy: |
3.1. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo zrealizuje (ukončí) riadne a včas do 70 dní odo dňa odovzdania staveniska |
4. Cena |
4.1. Dodávateľ vyhlasuje, že cena Diela zahŕňa všetky náklady za: |
- materiálové, dopravné a vedľajšie materiálové náklady |
- príslušenstvo, stroje, prístroje, nástroje a stavebné pomocné materiály, |
- náklady na zabezpečenie ochrany a bezpečnosti staveniska a majetku objednávateľa (zriadenie staveniska a vypratanie staveniska po odovzdaní Diela) |
- náklady na dočasné napojenie elektriny, vody, |
pokračovanie: Dodávateľe je povinný si zabezpečiť na vlastné náklady určené meradlo s platnou revízou na meranie spotrebných médií. Zápis s počiatočnou hodnotou meradla sa vykoná pri odovzdaní staveniska v stavebnom denníku a zároveň sa zhotoví a priloží fotodokumentácia. Po ukončení diela sa zapíše koncový sav meradiel a vyhodnotí sa spotrebované množstvo medií. |
Cenu za spotrebované množstvo je Dodávateľ povinný zaplatiť Objednávateľovi, a to na základe vystavenej faktúry |
- zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a pre verejnosť podľa príslušných predpisov |
- mzdové náklady a vedľajšie mzdové náklady |
- náklady na dočasné dopravné značenie počas realizácie Diela |
- zabezpečenie dokladovej časti v dvoch vyhotoveniach v slovenskom jazyku (pre účely odovzdania a prevzatia Diela) |
- zabezpečenie vydaní nevyhnutných rozhodnutí, povolení, revíznych správ, a certifikátov potrebných pre riadne zhotovenie, odovzdanie a spustenie do prevádzky Diela |
- náklady spojené s odvozom a likvidáciou stavebného odpadu v súlade so všeobecne platnými predpismi |
- akékoľvek ďalšie náklady ktoré vzniknú Dodávateľovi pri zhotovovaní Diela, |
- Cena za vykonanie Diela je maximálna, ktorú nemožno zvýšiť a je pre Dodávateľa záväzná. V prípade, ak dôjde k zmene sadzby DPH (zníženiu alebo zvýšeniu) je Dodávateľ povinný fakturovať za práce, ktoré sú predmetom tejto zmluvy, aktuálne platnú sadzbu DPH. O zmene sadzby DPH uzatvoria zmluvné strany písomný dodatok k tejto zmluve. |
- Cena za Dielo zahŕňa okrem stavebných prác a dodávok aj všetky poplatky za odborné skúšky, merania, poplatky za energie pri realizácii Diela, telefón, poplatky za odvoz a uskladnenie odpadov, cenu za zariadenie staveniska a ostatné náklady Dodávateľa. Zriadenie, prevádzkovanie, likvidácia, vypratanie zariadenia staveniska a staveniska samotného sú súčasťou ceny za Dielo. |
4.2.Dodávateľ je povinný doručiť Objednávateľovi ocenený Výkaz výmer (t.j. prílohy Zmluvného formulára doplnený Dodávateľom o všetky ceny jednotliv. položiek uvedených vo Výkaze výmer) v lehote najneskôr do troch (3) kalendár. dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy vo formáte M EXCEL v tlač. a el. verzii. |
4.2.1. Ocenený rozpočet stavby musí spĺňať túto podmienku: jednotlivé položky rozpočtu a ich súčty sa uvádzajú v eurách s presnosťou na dve desatinné miesta. V programe MS Excel sa pre takýto spôsob musí použiť funkcia „round“ (matematické zaokrúhlenie). |
- Nedodržanie tejto povinnosti sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvy podľa článku XVIII. OPET časť VZP, objednávateľ je oprávnený požadovať od dodávateľa zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 1 000,00 EUR |
4.3. V prípade vzniku potreby činností, prác naviac, nevyhnutných na riadnu realizáciu Diela, ktoré Dodávateľ v čase uzatvorenia tejto Zmluvy z akýchkoľvek dôvodov nepredvídal, tieto zrealizuje riadne Dodávateľ a nevzniká mu nárok: |
4.3.1. na úhradu nákladov spojených s ich realizáciou, nevyhnutnou na riadne plnenie zmluvy |
4.3.2. na zmenu ceny Diela a zmeny termínu ukončenia Diela, |
pokiaľ sa na zmene Ceny Diela z titulu realizácie týchto prác a na zmene termínu plnenia tejto Zmluvy z uvedeného dôvodu Zmluvné strany nedohodnú inak. |
4.4.Objednávateľ môže uznať náklady na vykonanie prác, ktoré neboli zahrnuté v Zmluve a sú nevyhnutné na riadne plnenie Zmluvy, ak sa ich potreba objektívne preukáže a ak sa na tom dohodnú Zmluvné strany a to formou písom. dodatku k Zmluve pri splnení a dodržaní príslušných ust.zákona o VO, OPET-u |
4.5. Pri oceňovaní prác podľa 4.4 sa budú Zmluvné strany riadiť oceneným výkazom výmer pre zhotovenia Diela. V prípade, ak nie je možné použiť ocenený výkaz výmer (pre neprítomnosť položky) Dodávateľ je povinný predložiť Objednávateľovi návrh ceny podľa obvyklých cien v čase predkladania návrhu |
4.6. V prípade, že kalkulácia ceny nebude predložená alebo nedôjde k dohode o cene prác budú tieto práce ocenené pomocou smerných orientačných cien, odporučených Objednávateľovi spoločnosťou CENEKON, spol. s r.o., Bratislava, na obdobie, v ktorom budú práce vykonávané |
4.7. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade, ak sa niektoré práce podľa výkazu výmer nevykonajú, alebo sa vykonajú v menšom rozsahu, Dodávateľ nebude tieto práce fakturovať a uplatňovať si za nich úhradu. Táto skutočnosť bude zaznamenaná v stavebnom denníku. |
4.8. Ak má zhotoviteľ pripomienky k druhu prác stanovených s výkazom výmer alebo k spôsobu ich vykonávania, musí tieto bez meškania písomne oznámiť objednávateľovi. Tým sa zhotoviteľ nezbavuje zodpovednosti za vykonávanie diela. |
5. Platobné podmienky: |
5.1 Zmluvné strany sa dohodli, že splatnosť faktúr je dohodnutá na tridsať (30) kalendárnych dní odo dňa jej doručenia Objednávateľovi. |
5.2. Okrem všeobecných príloh k faktúre, má Dodávateľ povinnosť predložiť aj fotodokumentáciu z realizácie prác na Diele (na CD/DVD), ktoré sú predmetom fakturácie a súpisu vykonaných prác |
5.3 Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ bude uhrádzať Cenu Diela na základe jednej faktúry vystavenej Dodávateľom po ukončení celého diela a ukončení preberacieho konania Diela |
5.4. K faktúre musia byť dokladované súpisy vykonaných prác, ktoré budú odsúhlasené oboma Zmluvnými stranami. Dodávateľ je oprávnený fakturovať iba skutočne vykonané práce. |
5.4.1. Faktúra musí obsahovať všetky náležitosti daňového dokladu podľa platných právnych predpisov a súčasne musí obsahovať aj názov diela podľa inštrukcií Objednávateľa. |
5.4.2. Prílohou faktúry musí byť: - Protokol o odovzdaní a prevzatí Diela. - Položkový rozpočet. - Krycí list rozpočtu. - Fotodokumentácia o postupe realizácie prác a zrealizovaných prácach na elektronickom nosiči dát. - Atesty a certifikáty zabudovaných materiálov, doklady o likvidácii odpadov, záznamy a protokoly o vykonaných skúškach, ak mali byť vykonané. |
5.5. K súpisom bude vždy priložený zisťovací protokol. Objednávateľ sa musí do piatich (5) pracovných dní odo dňa doručenia súpisu vykonaných prác vyjadriť k predloženému súpisu vykonaných prác (ďalej len„Súpis vykonaných prác“). |
5.6. Ak sa Objednávateľ v danej lehote k Súpisu vykonaných prác nevyjadrí, Dodávateľ je oprávnený vystaviť faktúru a Objednávateľ je povinný takto vystavenú faktúru uhradiť v súlade s podmienkami tejto Zmluvy. |
5.7. V prípade, ak Objednávateľ preukázateľne preukáže, že z objektívnych príčin sa nemohol k Súpisu vykonaných vo vyššie uvedenej lehote vyjadriť, námietky, ktoré by mohol uplatniť voči Súpisu vykonaných prác mu zostávajú zachované. |
5.8. Všetky Súpisy vykonaných prác predložené Dodávateľom, musia byť členené podľa položiek, množstva a zoznamu prác. Faktúra, vrátane popisu vykonaných prác, budú očíslovaná s udaním fakturačného obdobia. |
5.9 Podmienkou zaplatenia faktúry je aj splnenie všetkých povinností Dodávateľa vo veci predloženia predpísanej a dohodnutej dokladovej časti Diela. |
5.9.1 Ak faktúra nebude obsahovať náležitosti stanovené právnymi predpismi a požiadavky Objednávateľa, Objednávateľ ju vráti Dodávateľovi bez zaplatenia. Doručením opravenej faktúry Objednávateľovi začne plynúť nová lehota splatnosti. Objednávateľ neposkytne Dodávateľovi žiadny preddavok alebo zálohu na plnenie predmetu zákazky. |
5.10. Objednávateľ má právo zadržať 10 % zo sumy v EUR s DPH z faktúry a to na zabezpečenie nákladov spojených s odstránením prípadných vád Diela uvedených v Protokole o odovzdaní a prevzatí diela |
5.11. Zadržanú čiastku Objednávateľ uvoľní do troch (3) kalendárnych dní po odstránení vád Diela a jeho prevzatí Objednávateľom. |
6. Zodpovednosť za vady a záruka Diela |
6.1. Zmluvné strany sa dohodli, že Dodávateľ na Dielo poskytuje záručnú dobu a to šesťdesiat (60) mesiacov |
6.1.1 Dodávateľ zabezpečí pozáručný servis |
6.1.2. Dielo zahrňa aj nákaldy za vykonanie prehliadky zariadenia 1x za rok počas záručnej doby. |
6.1.3. Počas záručnej doby sa dodávateľ zaväzuje nastúpiť na odstránenie vád do 24 hodín od ich oznámenia objednávateľom. |
6.2. Objednávateľ je povinný oznámiť Dodávateľovi vady na Diele najneskôr do šesťdesiatich (1200) mesiacov od podpisu Protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela Zmluvnými stranami |
6.3. Objednávateľ na odstránenie vád stanovuje lehotu desať (10) pracovných dní odo dňa doručenia písomného uplatnenia nároku na ich odstránenie Dodávateľovi. Za spôsob doručenia si Zmluvné strany dohodli aj elektronickú komunikáciu |
Pre tieto účely Zmluvné strany v Protokole o odovzdaní a prevzatí diela uvedú kontaktné údaje zodpovedných osôb ( najmä kontaktné meno a email) |
7. Sankcie |
7.1. Objednávateľ bude nesplnenie povinností zo strany Dodávateľa vyplývajúcich z ust. bodov 2.7., 2.8., 4.2. a 8.6. osobitných požiadaviek na plnenie tejto Zmluvy považovať za podstatný spôsob porušenia tejto Zmluvy s možnosťou uplatnenia: |
7.1.1. zmluvnej pokuty vo výške 5 000 Eur za takéto porušenie povinnosti Dodávateľa alebo |
7.1.2. využitia inštitútu odstúpenia Objednávateľa od tejto Zmluvy |
8. Ďalšie požiadavky |
8.1.Pokiaľ z opisu technickej špecifikácie predmetu zákazky vyplýva priame alebo nepriame označenie výrobku resp. výrobcu Objednávateľ umožňuje predložiť ekvivalentné plnenie |
za podmienky, že ekvivalentné plnenie preukáže splnenie rovnakých alebo vyšších parametrov v porovnaní s uvedenými parametrami v opise a nebude v rozpore s inými všeobecne platnými predpismi a rozhodnutiami príslušných orgánov |
8.2. Ak dodávateľ ponúkne ekvivalentné plnenie, je povinný do piatich (5) kalendárnych dní od uzavretia Zmluvy predložiť potvrdenie, že ním ponúknutý výrobok /stavebný postup je ekvivalentný v požadovaných technických parametroch alebo výbave |
- ekvivalentný výrobok vrátane popisu parametrov, ktorý spĺňa úžitkové, prevádzkové a funkčné charakteristiky, ktoré sú nevyhnutné na zabezpečenie účelu na ktorý je požadovaný výrobok určený |
8.2.1. Zhotoviteľ zodpovedá za to, že pri realizácii diela nepoužije materiál, o ktorom je v dobe jeho zabudovania známe, že je škodlivý resp. je po záručnej dobe, alebo vykazuje iné vady a nedostatky. Zámenu materiálov a výrobkov musia potvrdiť objednávateľom |
8.2.2. Objednávateľ je oprávnený i v priebehu realizácie požadovať zámeny materiálu a zhotoviteľ je viazaný na tieto zmeny pristúpiť. Požiadavky na zámenu materiálu odsúhlasené odborným autorským dohľadom Objednávateľa. Musia byť vykonané písomnou formou. Zhotoviteľ má právo na prípadnú úhradu preukázateľných nákladov, pokiaľ k zámene dôjde až počas zabudovávania materiálov, príp. 1 mesiac pred ich zabudovaním (záväzná objednávacia doba). Všetky skutočnosti musia odsúhlasiť osoby zodpovedné – objednávateľ. |
8.3 Dodávateľ najneskôr do siedmych (7) kalendárnych dní po nadobudnutí účinnosti zmluvy predloží objednávateľovi doklad o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú podnikateľom, uzavretú minimálne do výšky hodnoty Diela |
- Dodávateľ predloží Objednávateľovi - kópiu poistnej zmluvy, kópiu uhradenia poistného |
- Dodávateľ sa zaväzuje, že poistenie bude trvať počas celej doby realizácie Diela |
8.4. Ak Dodávateľ nepredloží doklad o predmetnom poistení v stanovenej lehote/alebo ho nepredloží vôbec/alebo sa zistí v priebehu realizácie Diela, že poistenie bolo ukončené,, považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou uplatnenia zmluvy |
8.5. Dodávateľ sa zaväzuje, že bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa neprevedie žiadne záväzky, práva a/alebo povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy na žiadnu tretiu osobu |
9. Iné: |
9.1 V prípade ak kontraktačnú ponuku predkladá dodávateľ z iného členského štátu EÚ, predkladá ju vrátane DPH v príslušnej výške %, pričom fakturácia zo strany Dodávateľa bude v takomto prípade bez DPH a DPH odvedie (zaplatí) Objednávateľ v príslušnej výške do štátneho rozpočtu na Slovensku. |
9.2 Dodávateľ je povinný postupovať v zmysle zákona a registrovať sa v RKUV. Plnenie zmluvy subjektom, ktorý nie je registrovaný v RKUV je nezákonné a objednávateľ má možnosť uplatniť odstúpenie od zmluvy podľa Čl. XVIII ods. 2 písm. a) VZP |
9.3 Objednávateľ uvádza, že nie je platcom DPH. |
9.3.1 Dodávateľ, ktorý predloží ponuku ako neplatca DPH t. z. bez DPH, prehlasuje, že v prípade zmeny postavenia dodávateľa na platcu DPH je ním predložená kontraktačná cena konečná a nemenná a bude považovaná na úrovni s DPH. |
9.4. Ak cena za plnenie predmetu zákazky bude nižšia o viac ako 30 % ako je cena, ktorú Objednávateľ určil ako maximálnu výšku zdrojov, ktorú má na predmet zákazky určenú, Objednávateľ ju považuje za mimoriadne nízku. |
- V tomto prípade je Dodávateľ povinný doručiť Objednávateľovi najneskôr do 3 dní po uzavretí zmluvy: |
- vysvetlenie, doklady a dokumenty, ktorými bude vedieť preukázať reálnosť plnenia predmetu zákazky v požadovanom rozsahu a kvalite za dodržania danej ceny |
Požadované vysvetlenie, doklady a dokumenty by sa mali týkať skutočností v zmysle § 53 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Nedostatočné vysvetlenie a preukázanie mimoriadne nízkej ceny bude Objednávateľ považovať za podstatné porušenie zmluvy |
10. Všetky vzorky-druhy povrch. úprav, farebnosť a prevedenie je potrebné odsúhlasiť s objednávateľom, príp. odborným autorským dohľadom Objednávateľa. |
11. Dodávateľská firma, ktorá bude realizovať výstavbu musí investorovi predložiť spracovaný technologický postup prác, ktorý musí byť v súlade s bezpečnostnými a vnútropodnikovými smernicami, predpismi a nariadeniami. Realizáciu stavby je potrebné koordinovať s prevádzkou školy. |
12. Zamestnanci dodávateľskej firmy budú z hľadiska bezpečnosti práce pravidelne školení svojim zamestnávateľom |
12.1. Dodávateľ je povinný zabezpečiť kompletné vybavenie, trvalé a správne používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov svojimi zamestnancami ako aj zamestnancami svojich subdodávateľov počas realizácie diela v zmysle Nariadenia vlády Slovenskej republiky č.395/2006 z. z. o minimálnych požiadavkách na poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov. Pri porušení tejto povinnosti je Objednávateľ oprávnený požadovať od Dodávateľa pokutu vo výške 600 € za každý jednotlivý prípad porušenia a vykázať zamestnanca z pracoviska. |
- Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
12.2. Dodávateľ zabezpečí, aby všetci jeho zamestnanci absolvovali predpísané školenia alebo mali príslušné atesty a osvedčenia. Dodávateľ sa zaväzuje vybaviť svojich zamestnancov zodpovedajúcimi osobnými ochrannými pracovnými pomôckami. Dodávateľ zodpovedá za to, že počas realizácie Diela bude dodržiavať podmienky stanovené v príslušnom povolení na vykonanie Diela vydané oprávneným orgánom, ako aj ďalšie podmienky a požiadavky Objednávateľa uplatnené v súlade so zmluvou. |
12.2. Dodávateľ je povinný zaistiť, aby jeho zamestnanci na stavenisku nepožívali alkoholické nápoje, návykové, omamné a psychotropné látky a nevstupovali na stavenisko pod ich vplyvom. Objednávateľ má právo vykonať dychovú skúšku k zisteniu prítomnosti alkoholu v dychu zamestnanca Dodávateľa. Pri porušení tohto bodu je Objednávateľ oprávnený požadovať od Dodávateľa pokutu vo výške 600 € za každý jednotlivý prípad porušenia a vykázať zamestnanca z pracoviska. |
- Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
12.3 Dodávateľ je povinný pred zahájením samotných prác na stavbe predložiť na schválenie stavebnému dozoru: Menný zoznam pracovníkov a z ich zaškolenie a spôsobilosť pracovníkov na práce vo výškach. Po montáži resp. demontáži lešenia do užívania sa vykoná zápis do stavebného denníka osobou oprávnenou na stavbu lešenia |
12.3.1 Menný zoznam zamestnancov / živnostníkov s potvrdením o ich zamestnaní, v prípade zmeny u svojich zamestnancov a zamestnancov svojich subdodávateľov ( zvýšenie počtu, výmena zamestnancov a pod.) je Dodávateľ povinný písomne predložiť stavebnému dozoru túto zmenu. Technické listy a certifikáty k stavebným materiálom, ktoré budú na stavbe používané. Montážne návody k jednotlivým stavebným celkom, najmä však montážny návod okien výrobcu, zatepľovacieho systému, Harmonogram postupu prác v súčinnosti zo zástupcom školy |
12.3.2 Všetky práce a dodávky, ktoré bude Dodávateľ realizovať musia byť schválené stavebným dozorom Objednávateľa. |
13. Pri búracích a stavebných prácach dbať na bezpečnosť pri práci a pri nepredvídaných skutočnostiach , neriešených v projekte informovať projektanta o zmenách |
14. Dodržiavať nariadenie vlády SR 124/2006 Z.z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a 396/2006 Z.z o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na stavenisko . |
15. Realizácia zákazky nesmie mať vplyv na okolie a ani na životné prostredie v okolí školy, ani rušivé vplyvy z hľadiska zaťaženia hlukom |
16. Počas realizácie stavby je potrebné dodržiavať ustanovenia zákona 718/2012 Z.z na zaistenie bezpečnosti práce a ochrany zdravia pri práci a bezpečnosti technických zariadení |
17. Ďalej je potrebné dodržiavať ustanovenia Vyhlášky SÚBP a SBÚ č 374/90 Zb. a zákona 124/2006 o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v znení neskorších predpisov |
18. Dodávateľ musí predložiť potrebné oprávnenia k vykonávaniu predmetu zákazky a prác s tým spojených prác |
19. Práce musia byť v súlade s platnou legislatívou. |
20. Elektroinštalačné zariadenia a elektroinštalačný materiál musia byť posudzované v zmysle zákona č.436/2001 – O technických požiadavkách na výrobky a o posudzovaní zhody a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
21. Dodávateľ elektroinštalácie musí vydať na každý elektroinštalačný výrobok a zariadenia vyhlasenie o zhode. |
21.1. Vyhlásenie o zhode na predmetný elektroinštalačný výrobok a zariadenie tento výrobok a zariadenie oprávňuje používať za obvyklého prevádzkového stavu bez rizika ohrozenia bezpečnosti a zdravia osôb a majetku. |
22. Elektrické zariadenia sa môžu používať iba za prevádzkových a pracovných podmienok pre ktoré boli konštruované a vyrobené, musia byť mechanicky pevné, spoľahlivo upevnené a nesmú nepriaznivo ovplyvňovať iné zariadenia, musia byť dostatočne dimenzované. |
23. Počas výstavby bude vykonávaný autorský a stavebný dozor, prípadné zmeny musia byť konzultované a odsúhlasené odborným autorským dohľadom Objednávateľa. |
24. Zhotoviteľ zodpoveda za poriadok a čistotu na stavenisku a v jeho bezprostrednom okolí a za jeho upratovanie. Za porušenie tejto povinnosti je pokuta vo výške 200€za každý deň porušenia povinnosti udržiavania poriadku. |
24.1. Zhotoviteľ svojimi prácami nesmie obmedzovať premávku na verejných komunikáciách a chodníkoch, okrem predpokladaných vzájomne dohodnutých obmedzení. Náklady na nutné rozkopávky, výstrahy, zábrany a obchádzky musí mať zhotoviteľ zahrnuté do ceny za dielo. |
24.1. Dodávateľje povinný úplne vypratať pracovisko a ihneď po odozdaní a prevzatí diela ako celku Objednávateľovi a je povinný dať do pôvodného stavu - najmä terénne úpravy. |
24.2. Zhotoviteľ je povinný priebežne počas vykonávania diela odstraňovať zo stavby na vlastné náklady všetky obaly, prepravky a tiež zvyšky materiálov, ktoré sú výsledkom jeho činnosti. V prípade nesplnenia tejto povinnosti je objednávateľ oprávnený vykonať tieto práce a má právo vzniknuté náklady odpočítať zhotoviteľovi z fakturácie. |
25. Prípadné škody preukázateľne zapríčinené zhotoviteľom a jeho subdodávateľmi v priebehu realizácie diela uhradí zhotoviteľ. |
25.1. Zhotoviteľ sa zaväzuje, že akúkoľvek ním spôsobenú, alebo zapríčinenú škodu pri realizácii diela odstráni tak, že zaplatí náhradu škody v plnej výške. |
26. Zhotoviteľ sa zaväzuje zabezpečovať na vlastné náklady zneškodňovanie a likvidáciu odpadov vznikajúcich pri realizácii predmetu tejto zmluvy alebo inak na účely realizácie tejto zmluvy. Zhotoviteľ musí dodržať všeobecne záväzné právne predpisy, najmä predpisy upravujúce nakladanie s odpadmi. |
27. Dodávateľ je povinný chrániť Dielo počas jeho vykonávania a znáša nebezpečenstvo škody na ním zhotovovanom diele ( strata, odcudzenie, poškodenie, zničenie) od prevzatia staveniska do odovzdania vykonaného diela alebo jeho ucelenej časti zo strany Objednávateľa. |
28. Dodávateľ je zodpovedný za to, že pred výrobou diela zameria skutočné rozmery potrebné pre zhotovenie diela. Dodávateľ zodpovedá za to, že všetky rozdiely a vopred odsúhlasené zmeny zaznamená v stavebnom denníku a tieto zmeny budú zapísané v protokole o prevzatí diela, alebo jeho dokončenej časti. |
29. Dodávateľ je povinný denne udržiavať na prevzatom stavenisku a na príjazdových komunikáciách a na prenechaných inžinierskych sieťach poriadok a čistotu a odstraňovať odpady a nečistoty vzniknuté z jeho prác. Zároveň sa dohodli, že pri porušení tohto bodu je Objednávateľ oprávnený požadovať pokutu vo výške 50 € za každý jednotlivý prípad porušenia. Dodávateľ sa takto uplatnenú zmluvnú pokutu zaväzuje uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia Objednávateľom. |
30. Dodávateľ je povinný si zabezpečiť na vlastné náklady skladovacie priestory na stavenisku, zabezpečiť si na vlastné náklady určené meradlo s platnou revíziou na meranie spotrebovaných médií. Zápis s počiatočnou hodnotou meradla sa vykoná pri odovzdaní staveniska v stavebnom denníku a zároveň sa zhotoví a priloží fotodokumentácia. |
30.1. Po ukončení diela sa zapíše koncový stav meradiel a vyhodnotí sa spotrebované množstvo médií a vypočíta sa cena za spotrebované množstvo médií. Cenu za spotrebované množstvo je Dodávateľ povinný zaplatiť Objednávateľovi, a to na základe vystavenej faktúry, alebo znížením výslednej ceny diela, alebo na základe inej písomnej dohody. |
30.2. Dodávateľ je povinný nahlásiť zaujatie verejného priestranstva – zariadenie staveniska, veľkokapacitné kontajnery, lešenie atď. žiadosťou príslušnému úradu. Vzniknuté náklady znáša Dodávateľ stavby |
30.3. V prípade, že dielo má drobné nedorobky, ktoré sami o sebe a ani spolu nebránia jeho bezpečnému užívaniu, tieto musia byť v celom rozsahu odstránené Dodávateľom do termínu stanovenom v Protokole o odovzdaní a prevzatí diela. |
30.4. Stavebné práce, na ktoré je potrebná odborná spôsobilosť sa môžu vykonávať len po jej získaní. Dodávateľ stavebných prác, nesmie poveriť pracovníkov vykonávaním stavebných prác, ak nespĺňajú požiadavky odbornej a zdravotnej spôsobilosti. Dodávateľ zodpovedá za to, že práce budú vykonávať len zamestnanci zdravotne spôsobilí na výkon diela s platným potvrdením od lekára. Dodávateľ je povinný oboznámiť všetkých svojich zamestnancov a ním poverených subdodávateľov s Plánom BOZP a Bezpečnostnými pokynmi vydanými Objednávateľom, a túto skutočnosť zaznamenať na prezenčnej listine |
30.5. Dodávateľ sa zaväzuje, že bude v prípade nehody alebo pracovného úrazu postupovať v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky. Zároveň okamžite upovedomí zodpovedného zamestnanca Objednávateľa na stavbe o pracovných úrazoch, škodách na vybavení a strojoch, na stavbe a stavenisku, o škodách na životnom prostredí. |
30.6. Dodávateľ je povinný ohlásiť bez odkladu vznik každej mimoriadnej udalosti (požiar, výbuch a pod.), ktorá vznikne na stavenisku , kde Dodávateľ prác vykonáva svoju pracovnú činnosť a to vedúcemu daného staveniska, príp. túto udalosť ohlásiť podľa požiarno-poplachovej smernice a riadiť sa pokynmi vedúcich zamestnancov daného staveniska. |
30.7. Dodávateľ je povinný oboznámiť sa s postupom záchranných prác, evakuácie a postupom pri vzniku poškodenia zdravia vrátane umiestnenia lekárničiek prvej pomoci, čísel prvej pomoci a systémom privolávania lekárskej služby prvej pomoci a riadiť sa podľa toho. Ak konanie Dodávateľa má za následok porušenie predpisov BOZP , PO a životného prostredia a odpadového hospodárstva a tieto porušenia budú mať za následok uloženie pokuty Objednávateľovi zo strany orgánov verejnej alebo štátnej podľa príslušných právnych predpisov, odškodní Dodávateľ Objednávateľa v celej výške uplatnenej pokuty |
27. Nedodržanie ktorejkoľvek podmienky resp. osobitnej požiadavky na plnenie zo strany Dodávateľa bude Objednávateľ považovať za podstatné porušenie zmluvných podmienok, Zmluvy. |
28. Dodávateľ je povinný bez požiadania Objednávateľa, bezodkladne po nástupe na plnenie predmetu zákazky v zmysle §7b časť 6 zákona č. 82/2005 Z.z. v nevyhnutnom rozsahu predložiť doklady a osobné údaje fyzických (právnických) osôb, prostredníctvom ktorých dodáva prácu alebo poskytuje službu. Predložené doklady musia preukazovať, že uvedené fyzické osoby majú s ním uzatvorený pracovnoprávny vzťah, prípadne, že vykonávajú pre neho práce (dodávajú služby) v subdodávke (SZČO, právnické osoby). |
Uvedená povinnosť je platná počas celého obdobia plnenia predmetu zákazky, teda vždy, keď dôjde k nástupu novej fyzickej alebo právnickej osoby. Za dodržiavanie Zákona č. 82/2005 Z.z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní v znení účinnom od 18.6.2016 pri plnení predmetu zákazky je v plnom rozsahu zodpovedá Dodávateľ. Nedodržanie tejto požiadavky sa považuje za podstatné porušenie Zmluvy |
Názov | Upresnenie |
Cena diela obsahuje | Všetky práce, služby, materiály a tovary súvisiace s realizáciou diela |
Cena diela obsahuje | Odvoz a uskladnenie stavebného a iného odpadu vzniknutého počas realizácie diela |
Cena diela obsahuje | Vyčistenie priestorov (interier a exterier) dotknutých realizáciou diela |
Cena diela obsahuje | Výkon stavebného dozora v zmysle § 46b zákona 50/1976 Zb. |
Cena diela obsahuje | Rezervu na nepredvídané náklady vo výške 5% z ceny zákazky |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Nám. L. Novomeského 2, Košice - mestská časť Staré Mesto, Košice I, Košický, Slovenská republika
22.08.2016 11:59 — 08.11.2016 11:59
1,00 celok
170 000,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
03.08.2016 12:01
15.08.2016 11:53
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
15.08.2016 10:09 - Vstupná ponuka | 160 000,00 | € | Cena s DPH |
15.08.2016 11:52 - Najvýhodnejšia ponuka | 146 400,00 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: