00689726
Obec Malá Tŕňa
Tokajská 25, Malá Tŕňa, 07682, SVK
44496788
FISgroup ASSET, spol. s r.o.
Považská 23, Bratislava, 83103, SVK
Materská škola Lienka MT - novostavba
novostavba, stavba modulovej budov, elektrická prípojka, zdravotechnika
Stavebná práca, Tovar, Služba
2. Služby pozemnej dopravy, vrátane služieb pancierových automobilov a kuriérskych služieb okrem prepravy poštových zásielok
1. Materská škola Lienka MT - novostavba
|
|
---|---|
Funkcia |
Novovytvorená stavba z modulov bude slúžiť ako funkčne ucelená skupina miestnosti a príslušného zariadenia pre funkčnosť chodu MŠ. . |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Zastavaná plocha budovy | m2 | 324,00 | ||
Obostavaný priestor | m2 | 1056,25 | ||
Podlahová plocha | m2 | 300,45 | ||
Úžitková plocha | m2 | 300,45 | ||
Hrúbka obvodových stien | mm | 250 | ||
Hrúbka protipožiarnych sadrokartónových dosiek | mm | 15 | ||
Hrúbka trapézového plechu T35 | mm | 0,5 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Stručný opis navrhovaného objektu: | Stavba modulovej budovy materskej školy. Novýobjekt bude pozostávať z jednej herni, jednej lôžkovejčasti - spálni, jedálne a ostatných príslušnýchmiestností |
Pokračovanie: | Objekt bude zastrešený plochou strechou tvorenou jednotlivými modulmi so sklonom 4% |
Dokumentácia pre stavebné povolenie a realizáciu | |
Architektúra | Prílohy č. : 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09 |
Elektroinštalácia | Prílohy č: 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Energetické hodnotenie -požiadavky | Príloha č. 21 |
Plyn | Prílohy č. 22, 23, 24 |
Protipožiarna bezpečnosť stavby | Prílohy č. 25, 26, 26a, 27 |
Situačný výkres | Príloha č. 28 |
Technické zabezpečenie budovy | Prílohy č.29, 30 |
Ústredné kúrenie | Prílohy č. 31, 32 |
VÝKAZ VÝMER | Prílohy č. 33, 34, 35, 36,37,38 |
Opis jestvujúceho stavu - pozemok: | Objekt sa nachádza v rovinatom pozemku v obci a je umiestnený v zastavanom území |
Pokračovanie: | obce pri spevnenej ceste na voľnom priestranstve a je riešený ako samostatne stojací. Pozemok je vovlastníctve obce. |
Zemné práce a výkopy | Terén, kde bude postavená novostavba je rovinatý a preto zemné pozostávajú z odstránenia krovín ahumusu v hrúbke 150mm po celej ploche staveniska. Zemina bude vyvezená na skládku |
Pokračovanie: | a spätne použitá na terénne úpravy okolia objektu a na zásypy. |
Základy | Do stavebných jám, vyhĺbených pri zemných prácach bude nasypaný štrk a následne zhutnený. |
Pokračovanie: | Pod základové pätky a pásy bude realizované štrkové lôžko hrúbky 100 mm a pod modulmi bude násyphrúbky 150 mm |
Pokračovanie: | Základové pásy a pätky budú od úrovne základovej škály po terén realizované z prostého betónu triedy C16/20. Na monolitické základové konštrukcie budú osadené debniace betónové tvárnice |
Pokračovanie: | vyplnené betónovou zmesou |
Stavebná sústava objektu | Jednopodlažná budova o pôdorysových rozmeroch 24m x 15m. Montovaný objekt pozostáva z 12 kskontajnerových modulov. |
Pokračovanie: | Tieto moduly sú vopred vyhotovené a na mieste stavby sa pomocou spojovacích prvkov vzájomnespájajú, čím vytvoria jeden ucelený objekt |
Pokračovanie | Nosnou konštrukciou montovanej časti je oceľový skelet kontajnerového typu zateplený vo zvislýchstenách, podlahe a strope minerálnou vatou. |
Pokračovanie | Každý modul zostavy má vlastnú nosnú oceľovú konštrukciu, ktorá je staticky navrhnutá akosamostatná jednotka prenášajúca zaťaženie z konštrukcie strechy a podlahy do rohov stĺpov anásledne |
Pokračovanie: | prostredníctvom základovej konštrukcie do podložia. Niektoré kontajneri majú navrhnuté aj bočné stĺpikykvôli statickému riešeniu. |
Pokračovanie: | Tepelná izolácia je na báze minerálnej vlny hr. 220 mm, uložená medzi oceľové nosníky z exteriéruopláštené trapézovým pozinkovaným plechom T8 s hrúbkou 0,5 mm, lakovaný vo farbách RAL. |
Pokračovanie: | Z interiérovej strany sú na oceľové nosníky priskrutkované lamelové drevotrieskové dosky OSB3bez povrchovej úpravy hr. 10 mm, do ktorých budú kotvené sadrokart. protipož. dosky v dvoch vrstvách |
Strešná konštrukcia | Sústava plochých striech s krytinou z pozinkovaného plechu, odvod vody z priečne uložených modulov jecez otvory umiestnené v rohoch plastovým zvodom s priemerom 50 mm |
Nenosné konštrukcie | Delenie priestorov v jednotlivých moduloch: ľahkými priečkami hrúbky 2x70 mm, pórobetónovýmitvárnicami hrúbky 100 mm |
Názov |
Úvodné informácie k osobitným požiadavkám |
Stanovené osobitné požiadavky je potrebné chápať ako súvislý text a jednotlivé očíslované riadky sú len technickou záležitosťou a nemajú vplyv na význam a uprednostnenie niektorých podmienok a požiadaviek vo vzťahu k poradiu v akom sú uvedené. |
Dodávateľ doručí písomne v listinnej forme alebo elektronicky v stanovenej lehote identifikačné údaje osoby oprávnenej konať v jej mene v rozsahu - meno, priezvisko, pozícia a kontaktné údaje - tel.číslo/mobil, e-mailovú adresu |
Objednávateľ najneskôr do 5 dní po uzatvorení zmluvy určí kontaktnú osobu oprávnenú konať v mene Objednávateľa vo veciach pri realizácii Diela -plnenia zmluvy a v prípade jej zmeny, túto zmenu rovnakým spôsobom oznámiť Dodávateľovi najneskôr ku dňu jej nástupu do danej pozície |
Objednávateľ doručí písomne v listinnej forme alebo elektronicky v stanovenej lehote identifikačné údaje osoby oprávnenej konať v jej mene v rozsahu - meno, priezvisko, pozícia a kontaktné údaje - tel.číslo/mobil, e-mailovú adresu |
Vyhlásenia dodávateľa, povinnosti a záväzky dodávateľa súvisiace s plnením Zmluvných podmienok a s priamou realizáciou diela |
1. Dodávateľ sa zaväzuje na svoje náklady a na svoje nebezpečenstvo vykonať-zrealizovať dielo v uvedenom rozsahu s požadovanými špecifikáciami a v požadovanej kvalite a zabezpečiť a uskutočniť všetky s tým súvisiace činnosti a služby zabezpečujúce riadne plnenie predmetu zákazky - realizáciu diela. |
2. Dodávateľ vyhlasuje, že je: |
2.1 spoločnosťou, ktorej predmetom podnikania je stavebná činnosť a je oprávnený uzavrieť túto Zmluvu o dielo (ďalej aj ako "Zmluva") |
2.2 spoločnosťou odborne spôsobilou na vykonanie Diela v zmysle príslušných platných všeobecne záväzných právnych predpisov |
2.3 spoločnosťou odborne spôsobilou na vykonanie Diela v zmysle technických noriem Slovenskej republiky a Európskej únie. |
3. Dodávateľ predloží: |
- platný certifikát systémov manažérstva kvality podľa ISO 9001, resp. jeho ekvivalent vydaný nezávislou inštitúciou, |
ktorým sa potvrdzuje splnenie noriem zabezpečenia kvality s možnosťou využitia zabezpečenia kvality vyplývajúcej z európskych noriem |
3.1 Dodávateľ je povinný najneskôr do 5 pracovných dní po uzavretí zmluvy doručiť objednávateľovi v listinnej forme certifikát uvedený v bode 3. postačuje doručiť vo forme kópií |
4. Ak Dodávateľ: |
4.1 nedoručí dokumenty - požadované kópie certifikátov uvedených v bode 3 a v lehote podľa bodu 3. 1 považuje to Objednávateľ za podstatné porušenie Zmluvy s možnosťou uplatnenia: |
- zmluvnej pokuty vo výške 5 000 eur |
- využitia inštitútu odstúpenia od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok |
4.2 ak sa preukáže, že ku dňu uzavretia zmluvy, alebo v priebehu plnenia zmluvy - realizácie diela, nepravdivosť vyhlásenia Dodávateľa podľa bodu 2, považuje to objednávateľ za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou uplatnenia: |
- zmluvnej pokuty vo výške 500 eur |
- využitia inštitútu odstúpenia od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok |
5. Dodávateľ je povinný dodržiavať počas celej doby realizácie diela - plnenia predmetu zákazky a plnenia podmienok tejto zmluvy : |
- príslušné platné všeobecne záväzné právne predpisy technické normy Slovenskej republiky |
- technické normy Európskej únie vzťahujúce sa na vykonanie Diela |
- ustanovenia zákona zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovanía stavebnom poriadku (stavebný zákon) v platnom znení |
6. Dodávateľ potvrdzuje, zaväzuje sa a zodpovedá za to, že on a ním nominovaní subdodávatelia, ktorí sa budú podieľať na realizácií časti Diela, disponujú všetkými licenciami, povoleniami a živnostenskými oprávneniami potrebnými pre vykonávanie všetkých prác a dodávok v súlade s touto Zmluvou |
6.1 Dodávateľ nie je oprávnený zadať realizáciu Diela subdodávateľovi/subdodávateľom v 100 % rozsahu Diela |
7. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo bude realizovať a Dielo bude zhotovené podľa týchto zmluvných podmienok v požadovanom rozsahu a v požadovanej kvalite a lehotách a podľa: |
- špecifikácie, technických parametrov a opisu uvedeného v tejto Zmluve |
- podľa projektovej dokumentácie a výkazu výmer (neoceneného) a inej sprievodnej dokumentácie a dokladov, rozhodnutí a príslušných povolení, nevyhnutných na začatie realizácie diela, ktoré mu doručí objednávateľ najneskôr do piatich dní po uzavretí zmluvy, pokiaľ nie je určené v zmluve inak, |
alebo v primeraných lehotách, ktoré reálne vzhľadom na vydanie týchto dokladov, dokumentov alebo sprievodnej dokumentácie ich doručenie reálne umožnia. |
7.1 Doručená projektová dokumentácia, podrobný výkaz výmer (neocenený/ocenený) a iná sprievodná dokumentácia, doklady a dokumenty poskytnuté Objednávateľom/Dodávateľom po uzavretí zmluvy a poskytované počas realizácie diela tvoria a budú tvoriť neoddeliteľnú súčasť tejto zmluvy |
8. Dodávateľ potvrdzuje, že sa oboznámil s opisom predmetu zákazky, jeho technickou a funkčnou špecifikáciou uvedenou v zmluve a sú mu známe zmluvné podmienky a požiadavky na realizáciu diela a nemá k tomu výhrady |
9. Dodávateľ vyhlasuje a potvrdzuje, že Cena za realizáciu Diela je stanovená s ohľadom na možné chybné (nedostatočné) určenie postupov a/alebo materiálov a/alebo technológií obsiahnutých v obsahu tejto zmluvy a bola stanovená ako reálna za realizáciu diela v požadovanom rozsahu, kvalite a lehote |
10. Cena za Dielo zahŕňa všetky nevyhnutné náklady spojené s realizáciou Diela , náklady za mzdy a práce, dodanie tovarov a poskytnutie služieb, a iné neuvedené náklady všetko náklady spojené s riadnym realizovaním Diela v rozsahu podľa zmluvy |
11. Iné náklady na realizáciu diela, ktoré neboli zahrnuté v Cene uvedenej v zmluve, ale sú nevyhnutné na plnenie predmetu zákazky, ktoré mal a mohol Dodávateľ zistiť a neboli zahrnuté v cene Diela, uhradí Dodávateľ: |
- bez možnosti navýšenia Ceny za dielo, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak |
12. Dodávateľ berie na vedomie a nemá výhrady proti skutočnostiam: |
- podmienky a požiadavky na realizáciu Diela boli stanovené s ohľadom na možné chybné (nedostatočné) určenie postupov a/alebo materiálov a/alebo technológií obsiahnutých v špecifikácií a v podmienkach uvedených v zmluve |
- že v prípadné práce naviac, ktoré budú nevyhnutné na realizáciu Diela, zabezpečí ich bez nároku na náhradu za ich plnenie, bez nároku na navýšenie ceny a zmenu termínu plnenia, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak |
- že zo svojho postavenia odborníka v danej oblasti, tieto skutočnosti sú mu známe a cenu za predmet plnenia - cenu za Dielo stanovil podľa opisu predmetu zákazky a technickej a funkčnej špecifikácie a daných podmienok zmluvy |
13. Dodávateľ sa zaväzuje za podmienok špecifikovaných v Zmluve, zhotoviť pre Objednávateľa Dielo v rozsahu podľa danej technickej a funkčnej špecifikácie a podľa podmienok určených v tejto zmluve ako aj v zmysle poskytnutých - doručených dokladov, dokumentov a inej sprievodnej dokumentácie |
13. 1 Dodávateľ pred uzavretím zmluvy zvážil a odborne posúdil všetky riziká spojené s realizáciou Diela, zobral do úvahy: |
- rozsah potrebných materiálov, rozsah prác a služieb potrebných na riadnu realizáciu Diela podľa zmluvných podmienok a dostupnej dokumentácie pre realizáciu Diela |
13.2 Dodávateľ vyhlasuje, že Cena diela zahŕňa: |
- všetky náklady spojené s dodaním nevyhnutných materiálov, poskytnutím nevyhnutných služieb a nevyhnutných stavebných prác na riadne splnenie a realizáciu Diela podľa požiadaviek a technickej špecifikácie uvedenej v tejto zmluve a dostupnej dokumentácie potrebnej na realizáciu Diela |
- všetky náklady za: materiály, transport, energie, náklady na zariadenia a stroje, údržbu prístupových ciest, náklady na odstránenie odpadov, náklady na robotníkov a špecialistov ako aj ostatné náklady súvisiace s realizáciou Diela |
14. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo bude zhotovené v súlade so Zmluvou, jej prílohami a pokynmi Objednávateľa a/alebo ním splnomocneného zástupcu |
15. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť Dodávateľovi Cenu za riadne dodané dielo, ktoré bude spĺňať požiadavky podľa tejto zmluvy a jej príloh, VZP a ustanovení Obchodného zákonníka |
15.1 Realizácia Diela bola príslušnými orgánmi verejnej správy povolená na základe ohlásenia stavby a iných rozhodnutí vydaných príslušnými orgánmi |
16. Dodávateľ zabezpečí realizáciu Diela v rozsahu danej špecifikácie v tejto zmluve, podľa doručenej projektovej dokumentácie a výkazu výmer a v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a s platnými technickými a technologickými normami |
17. Dodávateľ sa zaväzuje vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť zhotoviť a Objednávateľovi odovzdať Dielo a Objednávateľ sa zaväzuje Dielo prevziať a poskytnúť Dodávateľovi nevyhnutnú súčinnosť v súlade so Zmluvou. |
18. Dielo bude realizované podľa stavebného povolenia a súvisiacich dokumentov, vzťahujúcich sa k oprávnenosti Dielo realizovať, podľa Projektovej dokumentácie, Výkazu výmer a prípadne ďalších podkladov odovzdaných Objednávateľom Dodávateľovi. |
19. Dodávateľ sa zaväzuje použiť na vykonanie Diela len také materiály a zariadenia, ktoré majú platné certifikáty kvality a spĺňajú podmienky kladené na stavebné materiály daného typu príslušnými všeobecne záväznými predpismi. |
20. Dodávateľ sa zaväzuje, že pri realizácii diela nepoužije: |
- žiadne materiály, zariadenia, technológie alebo technické riešenia, ktoré by boli odlišné od podkladov poskytnutých alebo schválených Objednávateľom |
- zmena materiálov, technológie alebo technických riešení a postupov je možná, len ak bude najskôr písomne schválená technickým dozorom Objednávateľa a to zápisom v stavebnom denníku a kvalita bude minimálne na úrovni špecifikovanej v technickej špecifikácii |
- pokiaľ na niektorú dodávku alebo jej časti neboli dohodnuté osobitné technické podmienky pre voľbu materiálov a výrobkov určených k vykonaniu Diela, musia dosahovať vlastnosti a technické a technologické parametre určené Projektovou dokumentáciou a príslušnými právnymi normami |
21. Dodávateľ je povinný zdokumentovať na požiadanie objednávateľa navrhované materiály a výrobky a predložiť v dostatočnom časovom predstihu v zmysle technologických postupov, dodávky materiálov na odsúhlasenie objednávateľovi |
22. Dodávateľ vyhlasuje, že mu je známe technické riešenie Diela, že sa oboznámil s požiadavkami Objednávateľa, preštudoval všetky dostupné podklady a má potrebné údaje súvisiace s predmetom plnenia podľa Zmluvy |
23. Dodávateľ je oprávnený použiť podklady pre realizáciu Diela (vydané stavebné povolenie, vzťahujúce sa na Dielo, Projektová dokumentácia, Výkaz výmer) výhradne pre účely plnenia tejto Zmluvy. |
24. Dodávateľ je povinný upozorniť Objednávateľa na chyby v Projektovej dokumentácie a ostatných podkladov súvisia realizáciu Diela |
-najneskôr do času, kedy má dôjsť k výkonu realizácie časti Diela, ktorej sa chybná a/alebo nepresná Projektová dokumentácia a/alebo iný podklad k zhotoveniu týka, |
- tieto zistenia na vlastné náklady odstrániť a zabezpečiť riadne a včasné vykonanie Diela vrátane zistených nepresností, ak ich plnenie sú nevyhnutné na riadne splnenie Diela, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak |
25. Objednávateľ sa zaväzuje poskytnúť Dodávateľovi najneskôr do 5 dní po uzatvorení zmluvy: kompletné paré projektovej dokumentácie a neocenený výkaz výmer a inú sprievodnú dokumentáciu a povolenia nevyhnutné pre riadne plnenie diela a to v nasledovnom minimálnom rozsahu a forme: |
- kompletné paré projektovej dokumentácie v listinnej forme/alebo v digitalizovanej forme |
- neocenený výkaz výmer v elektronickej forme (na nosiči USB ,CD alebo e-mail) |
-inú sprievodnú dokumentáciu súvisiacu s realizáciou diela a povolenia nevyhnutné pre riadne plnenie Diela |
26. Dodávateľ je povinný najneskôr do 5 pracovných dní po prevzatí neoceneného výkazu výmer a projektovej dokumentácie podľa bodu 25 doručiť Objednávateľovi: |
- ocenený výkaz výmer, vo formáte MICROSOFT EXCEL alebo inom editovateľnom formáte (na nosiči USB, alebo CD) a v listinnej forme |
- statický posudok k modulom použitým na stavbu diela |
26.1. Objednávateľ stanovuje, že podmienkou pre ocenene položiek je, že každá rovnaká položka musí byť vo výkaze výmer ocenená rovnakou jednotkovou cenou |
27. Ak Dodávateľ nedoručí Objednávateľovi ocenený výkaz výmer v stanovenej lehote a podľa požiadavky Objednávateľa uvedenej v bode 26 a ďalších uvedených podmienok viažúcich sa k oceneniu výkazu výmer, považuje to Objednávateľ za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou uplatnenia: |
- zmluvnej pokuty vo výške 1 000 eur a to aj opakovane |
- využitia inštitútu odstúpenia od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok |
28. Prevzatie staveniska a Termín realizácie Diela - začatie prác na realizácií Diela |
28.1 Termín realizácie Diela je stanovený - najneskôr do štyroch (4) mesiacov od dňa protokolárne odovzdaného a prevzatého Staveniska |
28.2 Dodávateľ prevezme Stavenisko od Objednávateľa najneskôr do desiatich (10) kalendárnych dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto Zmluvy, pričom túto skutočnosť zmluvné strany potvrdia v Protokole o odovzdaní a prevzatí Staveniska , podpísanou zástupcami oboch zmluvných strán |
28.3 O odovzdaní a prevzatí Staveniska bude vyhotovený aj zápis v stavebnom denníku , ktorého vedenie sa začína k momentu odovzdania a prevzatia Staveniska |
28.4 Odovzdanie a prevzatie Diela zmluvné strany potvrdia písomne v Protokole o odovzdaní a prevzatí Diela, podpísanom zmluvnými stranami, pričom základom a súčasťou protokolu bude Stavebný denník a potvrdenie o realizovaných prácach |
29. Dodávateľ začne s výkonom stavebných prác určených na zhotovenie Diela najneskôr do piatich (5) pracovných dní odo dňa prevzatia Staveniska |
29.1 Dodávateľ riadne vykoná a odovzdá Dielo Objednávateľovi najneskôr štyri (4) mesiace odo dňa prevzatia Staveniska v rozsahu diela po tejto Zmluvy, pokiaľ sa na zmene termínu alebo rozsahu plnenia a realizácie diela nedohodnú zmluvné strany inak |
30. Dodávateľ sa bezodkladne po prevzatí Staveniska zaväzuje a je povinný zabezpečiť na Stavebnom pozemku: |
- inštaláciu meracích zariadení na spotrebu energií a vody, a iných médií, ktoré bude čerpať z účelom riadneho plnenia Zmluvy a realizácie Diela |
31. Dodávateľ na Stavenisku počas realizácie diela a až do ukončenia Zmluvy riadnym odovzdaním a prevzatím Diela : |
- nie je oprávnený bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa umiestňovať na Stavenisku, na zariadeniach nachádzajúcich sa na Stavenisku a ani na oplotení Staveniska akékoľvek reklamy a/alebo iné pútače, |
- je povinný Stavenisko označiť na vlastné náklady a v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, |
- je oprávnený umiestňovať na Stavenisku, na zariadeniach nachádzajúcich sa na Stavenisku a na oplotení Staveniska logo svojej spoločnosti maximálne s rozmermi 2 x 2 m a zabezpečiť bezpečnosť jeho umiestnenia, |
- je povinný označiť stavbu umiestnením informačnej tabule s rozmermi 1,5 m x 1,5 m, ktorá bude obsahovať nasledovné informácie a údaje: |
text s názvom stavby, |
obchodné meno Objednávateľa/jeho názov/sídlo Objednávateľa/kontaktné údaje a kontaktnú osobu Objednávateľa, meno zodpovedného stavbyvedúceho ako aj prípadné ďalšie informácie požadované všeobecne záväznými právnymi predpismi |
meno Projektanta/sídlo, kontakt na projektanta |
obchodné meno/názov Dodávateľa/sídlo, kontaktné údaje a kontaktnú osobu Dodávateľa |
termíny začatia a dokončenia Diela, |
meno Zodpovedného stavbyvedúceho /kontakt |
ako aj prípadné ďalšie informácie požadované všeobecne záväznými právnymi predpismi; alebo Objednávateľom (na základe osobitne doručenej písomnej žiadosti o doplnenie údajov na informačnej tabuli) |
31.2 Dodávateľ je povinný zabezpečiť Stavenisko tak, aby počas výkonu prác v pracovných dňoch a tiež v období pracovného pokoja, na stavbe nedošlo k poškodeniu a ohrozeniu života, zdravia a majetku tretích osôb |
32. Ďalšie práva a povinnosti Dodávateľ a Odberateľa v priebehu plnenia Zmluvy - realizácie Diela : |
32.1 Dodávateľ je povinný bez zbytočného odkladu: najneskôr však do troch (3) kalendárnych dní písomne informovať Objednávateľa o vzniku akejkoľvek skutočnosti, ktorá bráni alebo sťažuje realizáciu Diela, a ktorá by mohla mať vplyv na termín realizácie diela. |
- ak hrozí, že dôjde zo strany Dodávateľa k omeškaniu prác v termínoch určených v Zmluve, je povinný posilniť výrobné a technické kapacity k eliminácii časového sklzu, resp. zahájiť viaczmenné práce, a to všetko bez nároku na zvýšenú odmenu - zvýšenie ceny Diela |
33. Cena Diela, platobné podmienky: |
33.1 Cena Diela - Plnenia predmetu zákazky zahrňuje všetky náklady Dodávateľa pri vykonávaní Diela podľa špecifikácie uvedenej v tejto Zmluve a podľa jej príloh a zahŕňa: |
- všetky materiálové, dopravné a vedľajšie materiálové náklady, príslušenstvo, stroje, prístroje, nástroje a stavebné pomocné materiály, ktoré sú potrebné na vykonanie prác, |
- na náklady na zabezpečenie ochrany a bezpečnosti staveniska a majetku objednávateľa , |
- náklady na dočasné napojenie elektriny, vody a kanalizácie, a iných médií, a náklady spojené s ich čerpaním , ktoré je nevyhnutné na riadne plnenie Diela a ktoré bude čerpať Dodávateľ |
- náklady na odstránenie dočasného napojenia elektriny, vody a plynu, vrátane nákladov na ich prevádzku výlučne na účely zhotovovania Diela, |
- na zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci podľa príslušných predpisov (BOZP); pre zamestnancov Dodávateľa a pre zamestnancov jeho subdodávateľov |
- náklady na vyloženie, skladovanie materiálov; |
- náklady na zhotovenie a údržbu informačnej tabule po dobu odo dňa prevzatia Staveniska v súlade so Zmluvou až do dokončenia Diela a jej následnú likvidáciu. |
- všetky mzdové a vedľajšie mzdové náklady Dodávateľa, náklady na pracovníkov, dane, odvody, náklady na nadčasy, odmeny, odlučné, cestovné a iné vedľajšie výdaje výlučne na strane Dodávateľa; |
- náklady na všetky bezpečnostné a ochranné opatrenia vzniklé od prevzatia staveniska do doby prevzatia dokončeného Diela Objednávateľom, |
- náklady na zabezpečenie dokladovej časti v dvoch vyhotoveniach v slovenskom jazyku, ak také sú v pri realizácii diela relevantné |
- náklady na vyhotovenie projektu skutočného vyhotovenia Diela (ktorý po jeho odovzdaní Diela doručí Objednávateľovi v jednom vyhotovení) , |
- náklady spojené so zabezpečením vydaní nevyhnutných rozhodnutí a certifikátov, potrebných pre riadne odovzdanie Diela |
- náklady spojené s odvozom a likvidáciou stavebnej sute, a vzniklého odpadu pri realizácií Diela a v súvislosti s plnením predmetu zákazky |
- náklady spojené so zabezpečením revízií a vyhotovením revíznych správy, ak ich potreba vyplynie pri realizácií Diela |
- náklady spojené so zabezpečením záručných listov v kópii, návodov na údržbu a použitie výplňových konštrukcií, ak sa vyžadujú pre plnenie Diela |
- doklady a certifikáty na akúkoľvek časť Diela, ak si to plnenie a realizácia Diela vyžaduje a/alebo ak pokiaľ sa takéto doklady v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo technickými normami a stavebným konaním vyžadujú; |
- náklady spojené s poskytnutím záruky na realizované Dielo, v dôsledku porušenia povinnosti Dodávateľom; |
- náklady vypratanie Staveniska a odvoz stavebného odpadu a sute a náklady spojené s uvedením staveniska a jeho priľahlých časti do riadneho pôvodného stavu |
- náklady na zabezpečenie bezpečnosti a ochrany Staveniska ako aj ďalších priestorov , kde sa bude Dielo realizovať v rozsahu nevyhnutnom jeho užívania, |
- náklady na zriadenie ochranného koridoru pre chodcov a náklady na zriadenie Staveniska a jeho likvidáciu; a uvedenie priestorov staveniska do pôvodného stavu ak je to relevantné a potrebné v zmysle dokumentov súvisiacich s realizáciou Diela |
- akékoľvek ďalšie vedľajšie rozpočtové náklady (najmä ale nie výlučne mimo Stavenisková doprava, územné vplyvy, prevádzkové vplyvy); a iné náklady, ktoré vzniknú Dodávateľovi pri realizácii Diela podľa Zmluvy; |
33.2 Ak cena Diela - cena za predmet plnenia zmluvy bude o 35 % nižšia ako je výška zdrojov určených Objednávateľom na predmet Diela, je Dodávateľ povinný: predloží v stanovenej lehote doklady, dokumenty a vyjadrenie: |
predložiť a to aj bez výzvy objednávateľa písomne v listinnej forme v lehote najneskôr do piatich (5) pracovných dní doklady, dokumenty a vyjadrenie, ktorým preukáže a bude deklarovať : |
- že je schopný a že je reálne realizovať Dielo podľa požiadaviek uvedených v Zmluve a v stanovenej kvalite a v určenej lehote za Zmluvnú cenu uvedenú v zmluve |
34. Dodávateľ potvrdzuje a zaručuje, že Cena Diela uvedená v zmluve a následne doručená a potvrdená podľa oceneného výkazu výmer je úplná a záväzná |
34.1 Dodávateľ, ktorý predloží ponuku ako neplatca DPH t. z. bez DPH, prehlasuje, že v prípade zmeny postavenia dodávateľa na platcu DPH je ním predložená kontraktačná cena konečná a nemenná a bude považovaná na úrovni s DPH. |
35. V prípade vzniku potreby činností, prác naviac nevyhnutných na riadnu realizáciu Diela, ktoré Dodávateľ v čase uzatvorenia Zmluvy z akýchkoľvek dôvodov nepredvídal, tieto zrealizuje riadne dodávateľ a : |
- nevzniká mu nárok na úhradu nákladov spojených s ich realizáciou, nevyhnutnou na riadne plnenie Diela |
-na zmenu ceny Diela a na zmenu termínu na ukončenie Diela |
pokiaľ sa na zmene Ceny diela z titulu realizácie týchto prác a na zmene termínu plnenia - realizácie Diela z uvedeného dôvodu zmluvné strany nedohodnú inak |
35.1 Objednávateľ môže uznať náklady na vykonanie prác, ktoré neboli zahrnuté v zmluve, ale sú nevyhnutné na riadne plnenie Diela, ak sa ich potreba objektívne preukáže a ak sa na tom zmluvné strany dohodnú a to formou písomného dodatku pri splnení a dodržaní príslušných ustanovení: |
- zákona o verejnom obstarávaní, VZPOPET-u, Obchodného zákonníka a iných platných právnych predpisov |
36. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade ak sa niektoré práce podľa Výkazu výmer nevykonajú, alebo vykonajú v menšom rozsahu, Dodávateľ tieto nevykonané práce nebude Objednávateľovi fakturovať a uplatňovať si za ne úhradu |
37. Dodávateľ nie je, bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa, oprávnený postúpiť akúkoľvek pohľadávku voči Objednávateľovi na tretiu osobu |
38. Dodávateľ nie je oprávnený jednostranne započítať akúkoľvek svoju pohľadávku voči pohľadávke Objednávateľa, pokiaľ sa na tom zmluvné strany nedohodnú inak |
39. Cena za dielo - forma úhrady |
39. 1 Cenu za vykonanie diela uhradí Objednávateľ Dodávateľovi na základe vystavenej doručenej jednorázovej faktúry, bezhotovostným prevodom na bankový účet dodávateľa |
39.2 Objednávateľ neposkytuje Dodávateľovi počas realizácie Diela zálohové platby a nebude uhrádzať čiastkové faktúry za čiastočne zrealizované časti Diela po realizácií jednotlivých časti Diela |
40. Dodávateľ je oprávnený vystaviť faktúru (daňový doklad) najskôr ku dňu podpísania Protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela |
40.1 Faktúra vystavená Dodávateľom musí byť vyhotovená v súlade s ustanovením § 71 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov |
40.2 Podkladom pre vystavenie faktúry je Protokol a súpis skutočne realizovaných prác potvrdený oboma zmluvnými stranami a bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť vystavenej faktúry |
40.3 Splatnosť vystavenej a doručenej faktúry je určená touto zmluvou a podmienkami OPET-u, Všeobecnými zmluvné podmienkami a začína plynúť od nasledujúceho dňa po jej riadnom doručení Objednávateľovi |
40.6 Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť cenu Diela vo výške vystavenej faktúry na účet zhotoviteľa v lehote splatnosti určenej v tejto zmluve v zmysle OPET-u, Všeobecných zmluvných podmienkach a to v lehote ktorá plynie od nasledujúceho dňa odo dňa doručenia faktúry objednávateľovi |
Za deň úhrady ceny Diela - vystavenej a doručenej faktúry bez vád sa považuje dátum odpísania uhradenej ceny za poskytnutú prácu z účtu objednávateľa. |
40.7 Objednávateľ má právo zadržať 10 % zo sumy bez DPH z vystavenej faktúry a to na zabezpečenie nákladov spojených za odstránenie vád diela, alebo úhradu časti alebo celej hodnoty zmluvných pokút |
40.8 Zadržanú čiastku vráti - uvolní Objednávateľ Dodávateľovi |
- do 15 dní ak nenastali dôvody na jej zadržanie z titulu úhrady nákladov na odstránenie vád, všetko po protokolárnom odovzdaní a prevzatí Diela |
- do 3 dní po odstránení vád Diela alebo po úhrade zmluvnej pokuty alebo iných sankcií uplatnených podľa zmluvy |
41. Zmluvné pokuty, dôvody uplatnenia zmluvných pokút, spôsob, forma a lehoty na ich úhradu: |
41.1 Objednávateľ je oprávnený uplatniť voči Dodávateľovi zmluvné pokuty podľa tejto Zmluvy z dôvodov podstatného porušenia zmluvy - zmluvných podmienok ako aj z nasledovných dôvodov a v uvedenej výške ak Dodávateľ : |
a) bude v omeškaní s vykonávaním a odovzdaním diela vo výške 0,50% z ceny diela a to aj za každý začatý deň omeškania |
b) nepredloží informácie spojené so subdodávateľom vo výške 200 eur, za každý deň omeškania poskytnutia danej informácie a zmluvnú pokutu vo výške 5 000 eur ak takúto informáciu neposkytne vôbec a Objednávateľ zistí výkon činnosti subdodávateľom |
c) ak najneskôr tri (3) dni pred odovzdaním Diela objednávateľovi neodstráni z miesta vykonávania diela, ako aj z ostatných pozemkov, resp. objektov nachádzajúcich sa v mieste plnenia |
- všetok odpad a znečistenie, ktoré spôsobil alebo vytvoril pri vykonávaní diela, |
- všetok nepoužitý materiál, výrobky a veci, všetky nástroje, prístroje, resp. zariadenia, ktoré používal na vykonávanie diela, |
- neodstráni Stavenisko a neuvedie priestory Staveniska, ako aj ostatné časti objektu, kde bola vykonávaná rekonštrukcia - plnenie Diela |
a to ani po písomnej výzve Objednávateľa a nezabezpečí nápravu do 24 hod. , je možné uplatniť zmluvnú pokutu vo výške 1000,- € za každý začatý deň omeškania. |
a to vo výške 500 eur a to aj opakovane za porušenia a nesplnenia stanovených povinností a lehôt uvedených v bode 43.1 c) |
d) ak bude v omeškaní s odstránením vád, ktoré je povinný odstrániť podľa tejto Zmluvy, je možné uplatniť zmluvnú pokutu vo výške 0,50% z ceny diela za každý začatý deň omeškania s odstránením vád |
e) ak v prípade ceny Diela, ktorá je nižšia ako 30 % od výšky zdrojov určených Objednávateľom na predmet Diela, nepredloží Dodávateľ v stanovenej lehote doklady, dokumenty a vyjadrenie v zmysle bodu 33.2: |
- o schopnosti a reálnosti realizácie Diela podľa požiadaviek uvedených v zmluve a v stanovenej kvalite a v určenej lehote za Zmluvnú cenu uvedenú v zmluve a /alebo ich obsahom nepreukáže reálnosť realizácie Diela za danú cenu |
- alebo dané doklady, dokumenty a vyjadrenie predloží ale tieto nebudú objektívne preukazovať jeho schopnosť reálne realizovať dielo podľa požiadaviek uvedených v tejto Zmluve a v stanovených lehotách |
Objednávateľ môže uplatniť zmluvnú pokutu |
a to vo výške jvo výške 5 000 eur |
42. Zmluvnú pokutu/pokuty uplatnenú Objednávateľom z dôvodov uvedených vbodoch 43 je povinný Dodávateľ uhradiť do 15 dní po doručení písomnej výzvy na jej úhradu |
42.1 Zmluvná pokuta sa uplatňuje v príslušnej výške bez DPH |
42.2 Uplatnením Zmluvných pokút podľa vyššie uvedených bodov nie sú dotknuté oprávnenia Objednávateľa na uplatnenie ďalších sankcií a zmluvných pokút v zmysle zmluvy, Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, podľa obchodného zákonníka a iných právnych predpisov |
43. Zastupovanie Objednávateľa na konanie v priebehu realizácie Diela - plnenia predmetu zákazky Dodávateľom, konanie v mene Objednávateľa počas trvania zmluvy |
43.1 Objednávateľ je oprávnený nechať sa zastupovať stavebným dozorom, konzultantskou spoločnosťou alebo generálnym projektantom. Rozsah práv a povinností každého zástupcu Objednávateľa bude presne vymedzený v písomnom plnomocenstve, ktoré bude poskytnuté Dodávateľovi |
43.2 Objednávateľ Rozsah práv a povinností každého zástupcu oprávneného konať v jeho mene s presným vymedzením jeho kompetencií v jednom vyhotovení vo forme písomného plnomocenstva doručí Dodávateľovi najneskôr do piatich (5) dní po uzavretí zmluvy |
43.3 Objednávateľ do päť (5) dní po účinnosti zmluvy oznámi Dodávateľovi meno osoby, ktorá bude vykonávať stavebný dozor |
44. Zastupovanie Dodávateľa na konanie v priebehu realizácie Diela - plnenia predmetu zákazky, konanie v mene Dodávateľa počas trvania zmluvy |
44.1 Dodávateľ je povinný doručiť do päť (5) dní po uzavretí zmluvy oznámenie o určení kontaktej osoby, ktorá bude určená na zastupovanie Dodávateľa a na konanie vo veciach zmluvy a to po celý čas jej trvania |
44.1.a) Oznámenie o určení konatktnej osoby Dodávateľa bude obsahovať plnomocenstvo s presne určeným rozsahom práv a povinností a kompetencií na konanie v mene Dodávateľa |
44.1 b) Zmenu určenej kontaktnej osoby musí oznámiť Dodávateľ Objednávateľovi písomne /listinne alebo elektornicky najneskôr 53 dní pred nástupom na výkon činnosti zastupovania Dodávateľa |
44.2 Dodávateľ je povinný určiť do päť (5) dní od dňa uzavretia zmluvy osobu stavbyvedúceho. Stavbyvedúci musí byť bezúhonný a musí svojimi odbornými a profesionálnymi znalosťami a dĺžkou praxe zaručovať riadne a včasné splnenie povinností Dodávateľa. |
44.2 b) Dodávateľ je povinný v súvislosti so splnením povinnosti podľa bodu 44.2 doručiť Objednávateľovi do päť (5) dní od dňa uzavretia zmluvy v písomnej forme listinne/alebo elektronicky : |
- identifikáciu osoby, ktorá bude stavbyvedúceho s uvedením kontaktu na stavbyvedúceho |
- doklad o oprávnenosti vykonávať činnosť stavbyvedúceho a životopis stavbyvedúceho v ktorom sa preukáže minimálna prax 5 rokov v danom odbore |
44.2 c) Dodávateľ pri zmene určenej osoby stavbyvedúceho je povinný túto zmenu písomne listinne /alebo elektronicky oznámiť Objednávateľovi a to najneskôr tri dni pred nástupom novej osoby stavbyvedúceho |
44.3 Dodávateľ alebo jeho zástupca sa zúčastni na poradách vyvolaných Objednávateľom v rámci plnenia zmluvy , koordinačných porádách a kontrolných dňoch organizovaných Objednávateľom |
- Dodávateľ je povinný vždy zabezpečí účasť stavbyvedúceho alebo jeho zástupcu na týchto stretnutiach |
45. Objednávateľ je povinný preukázateľne doručiť Dodávateľovi pozvanie na dané stretnutie, v rozsahu určenia : |
- miesta a termín konania koordinačných porád a kontrolných dní |
- určenia osôb, ktorých účasť zo strany Dodávateľa vyžaduje |
- určenia osôb, ktoré sa zúčastnia za Objednávateľa |
- predmet a rokovania a príslušné potrebné materiály a dokúmenty súvisiace s predmetom rokovania |
- iné dôležité skutočnosti |
a to najneskôr päť (5) dni pred samotným stretnutím, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, ak si bude realizácia predmetu zákazky vyžadovať pracovné stretnutie vzhľadom na povahu riešenia problému stavu veci. |
46. Stavebný denníík, obsah stavebného denníka, kompetencie , práva a povinnosti viažuce sa k vedeniu a obsahu stavebného denníka |
46.1 Stavebný denník je vedený na stavbe a zapisujú sa doň všetky rozhodujúce skutočnosti týkajúce sa realizácie Diela |
46.2 Zástupca Dodávateľa je povinný umožniť prístup stavebnému dozoru Objednávateľa k denným záznamom v stavebnom denníku na posúdenie a vyjadrenie a inému určenému zástupcovi Objednávateľa |
46.2 a) v prípade zaznamenania udalosti vyžadujúcej si okamžité riešenie a rozhodnutie Objednávateľa vo veci, je zástupca Dodávateľa povinný bezodkladne oboznámiť s daným stavom priamo aj stavebný dozor dozor Objednávateľa na stavbe. |
46. 2 b) zástupca Objednávateľa je povinný najneskôr do päť (5) pracovných dní odo dňa vykonania záznamu v stavebnom denníku: |
- uviesť/vyjadriť svoj súhlas, prípadne nesúhlas, s obsahom predloženého denného záznamu a to aj s uvedením dôvodu nesúhlasu. |
- v prípade, ak sa Objednávateľ v stanovenej lehote k záznamu Dodávateľa nevyjadrí, platí, že so záznamom a/alebo navrhovaným riešením a konaním vo veci záznamu súhlasí |
47. Stavebný denník sa bude viesť odo dňa prevzatia a odovzdania staveniska až do doby protokolárneho odovzdania a prevzatia Diela Objednávateľom a v prípade zistenia vád alebo nedorobkov až do ich riadneho odstránenia |
48. Stavebný denník musí byť na stavbe Diela trvalo prístupný Objednávateľovi a/alebo zástupcovi Objednávateľa. |
48.1 Zápisy do stavebného denníka budú oprávnené vykonávať nasledovné osoby: |
- Stavbyvedúci Dodávateľa; |
- Stavebný dozor Objednávateľa a jeho poverený zástupca; |
- Projektant; |
- Štatutárne orgány oboch Zmluvných strán; |
- Zástupcovia príslušných orgánov štátneho dozoru a štátneho stavebného dohľadu. |
- ostatné príslušné orgány vykonávajúce kontrolu realizácie Diela |
49. Dodávateľ je povinný vopred písomne v listinnej alebo elektronickej forme a /alebo zápisom v stavebnom denníku vyzvať Objednávateľa na vykonanie kontroly prác, ktoré v ďalšom pracovnom postupe budú zakryté alebo sa stanú neprístupnými. |
49.1 Výzva musí byť doručená Objednávateľovi najneskôr tri (3) pracovné dni vopred, pred vykonaním predmetných prác |
49.2 Nedoručenie tejto výzvy/nedoručenie v stanovenej minimálnej lehote, umožňuje Objednávateľovi požiadať Dodávateľa, aby na vlastné náklady zabezpečil: |
- tieto práce odkryť a opakovane zakryť, a uviesť danú časť Diela do pôvodného stavu, spĺňajúceho požiadavky Diela |
50. Dodávateľ je povinný chrániť Dielo počas jeho realizácie a zabezpečiť hotové časti Diela ochrannými prostriedkami tak, aby: |
- nedošlo k zničeniu, poškodeniu alebo znehodnoteniu Diela alebo jeho časti a to až do doby protokolárneho odovzdania Diela Objednávateľovi. Nebezpečenstvo vzniku škody na Diele prejde na Objednávateľa dňom prevzatiadiela na základe protokolu. |
50. 1 Nebezpečenstvo vzniku škody na Diele prejde na Objednávateľa dňom protokolárneho odovzdania a prevzatia Diela, pokiaľ sa nedohodnú zmluvné strany inak |
51. Ďalšie povinností, práva a oprávnenia pri realizácií Diela |
51.1 Dodávateľ nie je oprávnený pri realizácii Diela použiť náhradné materiály a výrobky oproti stanoveným v tejto zmluve a v doručenej Projektovej dokumentácii a sprievodných dokumentov bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa alebo oprávnenej osoby Objednávateľa |
- použitie náhradných materiálov , výrobkov, technických postupov a technológie je možné na základe len na základe súhlasu Objednávateľa, a to po doručení žiadosti o tento súhlas s príslušnou zmenou |
- ak Objednávateľ na základe doručenej žiadosti o súhlas na príslušnú zmenu/zmeny sa nevyjadrí do 3 dní, má sa za to, že so zmenami súhlasí |
52. Objednávateľ v prípade pochybnosti alebo preukázateľných dôvodov má za to, že niektoré osoby/zamestnanci Dodávateľa/alebo subdodávateľa Dodávateľa |
- zneužívajú svoju funkciu pri výkone realizácií Diela, |
- sú nespôsobilé alebo nedbalé pri riadnom plnení svojich povinností pri plnení a realizácií Diela, |
-alebo svojím konaním spôsobili alebo mohli spôsobiť svojím konaním, alebo zdržaním sa konania škodu Objednávateľovi, |
- ich prítomnosť na Stavenisku je považovaná Objednávateľom za nežiadúcu z iných objektívnych dôvodov |
môže požiadať Dodávateľa, ak nastane jedná alebo viac vyššie uvedených skutočností o ich výmenu za iné osoby a žiadať o zamedzenie vstupu na stavenisko a zabezpečiť ďalší ich výkon činnosti na realizácií Diela, pokiaľ nedá Objednávateľ súhlas na ich ďalšie pôsobenie na realizácií Diela |
53. Objednávateľ môže žiadať od Dodávateľa odvolanie subdodávateľa z realizácie časti Diela ak nastane jedna, alebo viac skutočnosti nižšie uevedených : |
- subdodávateľ koná a vykonáva činnosti v rozpore s touto zmluvou a s požiadavkami alebo pokynmi Objednávateľa |
- neužíva svoju funkciu pri výkone realizácií Diela, |
- stratil schopnosť vykonávať činnosti na realizácií Diela |
-alebo svojím konaním/zdržaním sa konania spôsobil alebo mohol spôsobiť škodu Objednávateľovi, |
-jeho prítomnosť na Stavenisku je považovaná Objednávateľom za nežiadúcu z iných objektívnych dôvodov (napr. vzhľadom na súdny spor so subdodávateľom) |
53.1 Dodávateľ je povinný takejto žiadosti vyhovieť najneskôr do päť dní, po jej doručení a nahradiť odvolaného subdodávateľa novým subdodávateľom (ak nebude dané práce zabezpečovať vlastnými kapacitami po odvolaní spochybneného subdodávateľa) |
53.2 Nahradenie nového subdodávateľa/alebo nominovanie nového subdodávateľa na realizáciu diela vždy podlieha súhlasu Objednávateľa, ktorý je povinný sa k nemu vyjadriť do troch dní po nahlásení zmeny/nového subdodávateľa |
53.3 Ak sa Objednávateľ nevyjadrí v stanovenej lehote k novému/nominovanému subdodávateľovi, má sa zato, že s ním súhlasí |
54. Pre subdodávateľov, ktorých na základe zmluvy poverí Dodávateľ realizáciou časti Diela platí a vyžaduje sa, že: |
54.1 Musia spĺňať všetky podmienky a požiadavky viažuce sa k oprávnenosti vykonávať činnosti spojené s realizáciou časti Diela, ktoré v zmysle zmluvy s Dodávateľom majú v prospech Objednávateľa vykonať |
54.2 Spĺňať všetky podmienky a požiadavky v zmysle Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, ustanovení zákona o verejnom obstarávaní, ustanovení Obchodného zákonníka a iných právnych predpisov |
55. Prenesenie povinností a právomoci objednávateľa |
56. Objednávateľ môže preniesť ktorúkoľvek zo svojich povinností a právomoci na tretiu osobu a môže toto delegovanie kedykoľvek zrušiť a to aj bez súhlasu Dodávateľa, pričom uvedené oznámi Dodávateľovi nasledovne: |
56.1 Delegovanie alebo zrušenie delegovania bude vykonané v písomnej forme a voči Dodávateľovi nadobudne účinnosť po jeho doručení v listinnej alebo elektronickej forme Dodávateľovi |
56.2 Akékoľvek rozhodnutia, pokyn, kontrola, skúška, súhlas, schválenie alebo podobný akt a úkony uskutočňované touto osobou, určenou v rámci delegovania a v súlade s delegovaním má rovnaký účinok, ako by ho uskutočnil Objednávateľ sám a to so všetkými následkami |
57. Dodávateľ v plnom rozsahu zodpovedá za dodržiavanie právnych predpisov vzťahujúcich sa na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a ochranu životného prostredia: |
- svojich pracovníkov / zamestnancov a iných osôb vykonávajúcich svoju činnosť pre Dodávateľa |
- pracovníkov/zamestnancov subdodávateľa Dodávateľa |
a iných osôb, ktoré na Stavenisku vykonávajú činnosti spojené s realizáciou Diela a je povinný vykázať zo Staveniska všetky osoby, ktoré odmietajú podmienky zmluvy a príslušné predpisy dodržiavať dodržiavať alebo ich porušujú |
59.1 Dodávateľ zabezpečí, aby všetci jeho pracovníci a pracovníci jeho subdodávateľov, ktorí sa podieľajú na realizácií Diela: |
- absolvovali právnymi predpismi ustanovené školenia alebo mali príslušné platné oprávnenia, atesty a osvedčenia, ktoré sa na realizáciu danej časti Diela, na ktorej sa budú podieľať vzťahujú |
57.2 Dodávateľ je povinný zabezpečiť svojim pracovníkom príslušné osobné pracovné pomôcky a ochranné pomôcky podľa platných predpisov a zabezpečiť a zaručiť sa, že a subdodávateľ/lia, ktorí sa podieľajú na realizácií časti Diela uvedené zabezpečia pre svojich zamestnancov |
58. Dodávateľ je povinný v prípade nehody, pracovného úrazu alebo inej podobnej udalosti, ktorá nastane na stavenisku počas realizácie diela postupovať v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a je povinný okamžite upovedomiť Objednávateľa, resp. oprávnenú osobu Objednávateľa o: |
- pracovných úrazoch, |
- škodách na vybavení a strojoch a objekte v mieste realizácie Diela |
- o vzniklých požiaroch, aj zneškodnených |
- o vzniklých škodách na životnom prostredí a to aj odstránených |
- neoprávnených zásahoch a úkonoch uskutočnených na stavenisku bez ohľadu na osoby, ktoré daný stav spôsobili |
- alebo o inej podobnej udalosti, ktorá má vplyv a súvisí s riadnym plnením predmetu zákazky s realizáciou Diela |
59.Objednávateľ, oprávnená osoba Objednávateľa, resp. technický dozor Objednávateľa je oprávnený dať pracovníkom Dodávateľa / iným osobám vykonávajúcim svoju činnosť pre Dodávateľa príkaz prerušiť práce, na stavenisku na realizácií Diela ak: |
- zodpovedný pracovník / iná osoba vykonávajúca svoju činnosť pre Dodávateľa, ktorá by takýto príkaz v prípade nevyhnutnosti mohla udeliť nie je dosiahnuteľná |
- a ak ak je ohrozená bezpečnosť vykonávaného Diela, život alebo zdravie osôb nachádzajúcich sa na Stavenisku, alebo ak hrozia iné vážne škody |
60. Iné informácie a požiadavky súvisiace s plnením predmetu zákazky a realizáciou diela |
60.1 Dodávateľ sa zaväzuje, že v prípade, ak ako Dodávateľ predmetnej zákazky bude potrebovať navýšiť svoje kapacity pre realizáciu predmetnej zákazky, v takomto prípade zamestná na realizáciu predmetnej aktivity osoby dlhodobo nezamestnané v mieste realizácie zákazky ( v poradí obec, okres, VÚC) |
60.2 V prípade, že sa Dielo bude realizovať v obci z Atlasu róm. komunít 2013, sa Dodávateľ zaväzuje, že požiadavku na uplatnenie sociálneho aspektu uvedenú vyššie, bude podľa Partnerskej dohody SR na roky 2014 - 2020 uplatňovať vo vzťahu k inklúzii Marginalizovaných rómskych komunít (ďalej len MRK) |
t. j. pri zákazkách realizovaných v obciach z Atlasu rómskych komunít 2013, bude sociálne hľadisko uplatňovať vo vzťahu k inklúzii MRK |
60.3 Forma zamestnania týchto osôb nie je určená, t.j. môže sa jednať o pracovný pomer na kratší pracovný čas (na dobu určitú alebo neurčitú), o dohodu o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru atď. |
60.4 Pokiaľ z opisu predmetu zákazky, alebo projektovej dokumentácie, doručeného výkazu výmer alebo v inej sprievodnej dokumentácie, ktorá bola poskytnutá po a známa Dodávateľovi vyplýva priame alebo nepriame označenie stavebného postupu ( výrobku alebo výrobcu), Objednávateľ : |
- umožňuje ekvivalentné plnenie, za ktoré bude považovať stavebný postup (výrobok) rovnakých alebo vyšších parametrov a ak ich uplatnenie nebude v rozpore s inými predpismi a rozhodnutiami príslušných orgánov |
60.5 Ak dodávateľ ponúkne ekvivalentný predmet plnenia, zaväzuje sa spolu s jeho dodaním predložiť potvrdenie, že ním ponúkaný stavebný postup/ výrobok je ekvivalentný v požadovaných technických parametroch a výbave |
Ďalšie povinnosti Dodávateľa a následky ich neplnenia, zmluvné pokuty a sankcie |
61. Dodávateľ bude realizovať predmet zákazky vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť a môže zabezpečovať realizáciu Diela prostredníctvom subdodávateľov, pričom v danom prípade je povinný Dodávateľ: |
61.1 Doručiť Objednávateľovi najneskôr 5 dní pred nástupom subdodávateľa na výkon realizácie časti diela informáciu v nasledovnom rozsahu a doručiť nasledovné doklady a dokumenty: k identifikácii a splneniu povinnosti viažucich sa k osobe subdodávateľa: |
- identifikácia subdodávateľa/obchodné meno/sídlo/kontaktná osoba |
- identifikácia a opis časti realizácie Diela, ktorú bude subdodávateľ realizovať |
- doklad o oprávnení subdodávateľa vykonávať danú časť predmetu zákazky |
- vyhlásenie, že subdodávateľ spĺňa oprávnenie na činnosť, ktorú bude v rámci realizácie zabezpečovať a spĺňa všetky podmienky a požiadavky v zmysle zákona o verejnom obstarávaní, Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u a Obchodného zákonníka |
62. Dodávateľ najneskôr do 10 dní po uzavretí zmluvy je povinný uzatvoriť poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú podnikateľa minimálne do výšky hodnoty Diela |
62.1 Dodávateľ na preukázanie splnenia povinnosti uvedenej v bode 64 doručí objednávateľovi do 5 dní po uzavretí zmluvy: |
- kópiu poistnej zmluvy na stanovenú výšku poistnej udalosti, kópiu dokladu uhradenia príslušného poistného za dohodnuté obdobie |
- vyhlásenie Dodávateľ že sa zaväzuje, že poistenie bude trvať počas celej doby realizácie Diela |
62.2 Ak Dodávateľ nepredloží dokumenty viažuce sa k poisteniu: |
- v stanovenej lehote/alebo v požadovanom rozsahu |
- alebo Objednávateľ preukázateľné zistí, že s priebehu realizácie Diela, poistenie bolo ukončené |
považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou: |
- uplatnenia zmluvnej pokuty za podstatné porušenie zmluvných podmienok - zmluvy a to vo výške 5 000 eur aj opakovane |
- uplatnenia inštitútu odstúpenia od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok |
63. Dodávateľ je povinný dodať predmet zákazky - a Dielo realizovať a dodať v rozsahu podľa špecifikácie uvedenej v zmluve a v doručenej sprievodnej dokumentácie, projektovej dokumentácie, výkazu výmer a iných príslušných povolení a rozhodnutí a podľa podmienok tejto zmluvy |
63.1 Porušenie zmluvných podmienok, ktoré majú vplyv na riadne plnenie zmluvy, na dodržanie termínu odovzdania riadne splneného a realizovaného diela oprávňuje Objednávateľa |
- uplatniť jednorázovo voči Dodávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 50 % z ceny Diela |
ak sa s porušením/ podstatným porušením zmluvných podmienok - porušením zmluvy, alebo porušením zmluvných podmienok viaže možnosť odstúpenia od zmluvy podľa týchto zmluvných podmienok alebo podľa Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, alebo podľa ustanovení Obchodného zákonníka |
63.2 Uplatnením zmluvnej pokuty podľa bodu 60.1 nie je dotknutý nárok Objednávateľa voči dodávateľovi na náhradu škody, ktorú svojím konaním, nekonaním spôsobil Objednávateľovi Dodávateľ, alebo ním nominovaný subdodávateľ, ktorému bolo zo strany Dodávteľa umožnené konanie a realizácia časti Diela. |
- náhradu škody, ktorú svojím konaním, nekonaním spôsobil Objednávateľovi Dodávateľ, alebo ním nominovaný subdodávateľ, |
- uplatnenie iných zmluvných pokút, sankcií, penále a pokút, podľa tejto zmluvy, Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, alebo podľa ustanovení Obchodného zákonníka |
64. Platnosť a účinnosť zmluvy, ukončenie zmluvy - podmienky a forma |
64.1 Zmluva nadobudne platnosť a účinnosť v zmysle ustanovení Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, ustanovení zákona o verejnom obstarávaní a podľa ustanovení Obchodného zákonníka |
- ukončenie zmluvy z dôvodu podľa tohto bodu nastane nasledujúcim dňom po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvy Dodávateľovi v listinnej forme |
64.2 Zmluva sa končí: |
64.2 a) riadnym splnením všetkých práv a povinnosti zmluvných strán, odovzdaním zrealizovaného diela podľa týchto zmluvných podmienok v požadovanom rozsahu, kvalite a lehotách |
64.2 b) odstúpením od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvných podmienok, ktoré ako podstatné porušenie označil v zmluve Dodávateľ |
64.2 c) odstúpením od zmluvy z dôvodov a za podmienok uvedených vo Všeobecných zmluvných podmienkach OPET-u |
- ukončenie zmluvy z dôvodu podľa bodov 63:2 a) a b) nastane dňom doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy z dôvodov uvedených v príslušných ustanoveniach Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u Dodávateľovi v listinnej forme |
- v prípade pochybnosti sa má za to, že odstúpenie - ukončenie zmluvy je účinné na tretí deň po odoslaní oznámenie o odstúpení od zmluvy |
64.2 d) ukončením zmluvy dohodou zmluvných strán |
-pre ukončenie zmluvy dohodou zmluvných strán sa vyžaduje vyhotovenie dohody o ukončení zmluvy v písomne v listinnej forme, ktorá bude obsahovať podstatné náležitosti súvisiace s ukončením zmluvy a vysporiadaním záväzkov zmluvných strán |
- ukončenie zmluvných strán dohodou zmluvných strán nastane ku dňu, ktorý je určený v dohode o ukončení zmluvy |
64.2 e) výpoveďou danou Objednávateľom Dodávateľovi a to aj bez uvedenia dôvodov |
- ukončenie zmluvy podľa tohto bodu nastane po uplynutí 15 dňovej výpovednej lehoty, ktorá začína plynúť od nasledujúceho dňa po doručení výpovede Dodávateľovi v listinnej forme |
- výpoveď musí obsahovať náležitosti o vysporiadaní záväzkov zmluvných strán v súvislosti s plnením zmluvy do momentu jej ukončenia ku dňu uplynutia výpovednej lehoty a ukončenia zmluvy |
65. Iné dojednania |
65.1 Dodávateľ je povinný uchovávať účtovné doklady a inú súvisiacu dokumentáciu, doklady a dokumenty súvisiace s plnením predmetu tejto zmluvy 10 rokov od ich úhrady |
65. 2 Dodávateľ je povinný strpieť výkon kontroly/auditu súvisiaceho s dodaným tovarom kedykoľvek počas plnenia predmetu zákazky a v nevyhnutnej dobe aj po ukončení zmluvy a poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť pri výkone kontroly/auditu. ak to bude aktuálne |
65.3 Dodávateľ berie na vedomie a rešpektuje, že zákazka môže byť: |
- predmetom administratívnej kontroly procesu verejného obstarávania zo strany poskytovateľa finančných prostriedkov |
65.3 a) Ak výsledok predmetnej administratívnej kontroly nebude kladný alebo kontrolné orgány odhalia akúkoľvek nezrovnalosť, je ktorákoľvek zo zmluvných strán oprávnená od zmluvy odstúpiť. |
66. Zmluvné pokuty |
66.1 Objednávateľ je oprávnený uplatniť si zmluvnú pokutu za každé porušenie zmluvných podmienok vo výške 100 eur a to aj opakovane, pokiaľ ich výška a určenie konkrétneho porušenia zmluvnej podmienky nie je uvedené v Zmluve inak |
Uplatnením zmluvných pokút v stanovenej výške nie sú oprávnenia Objednávateľa na uplatnenie sankcií, penále, pokút a na náhradu škody, všetko v znení Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, zákona o verejnom obstarávaní, Obchodného zákonníka a iných platných právnych predpisov |
67. Zmena zmluvných podmienok - zmluvy, uzatváranie dodatkov, forma a podmienky ich uzavretia |
67.1 Akákoľvek zmena zmluvných podmienok je možná len na základe písomne uzatvoreného dodatku, ktorá bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť zmluvy |
67.2 Dodatok k zmluve je možné uzatvoriť len ak jeho obsah nebude: |
- v rozpore so zmluvnými podmienkami tejto zmluvy |
- zvýhodňovať Dodávateľa |
-znevýhodňovať Objednávateľa |
-sa vymykať bežným obchodným zvyklostiam |
- uzatvorený v rozpore s ustanoveniami Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u |
- uzatvorený v rozpore s ustanoveniami zákona o verejnom obstarávaní a ustanoveniami obchodného zákonníka |
68. Všetky doklady, dokumenty, dodatky a iná sprievodná dokumentácia tvorí neoddeliteľnú súčasť tejto zmluvy a bude vždy vyhotovená v dvoch rovnopisoch - vyhotoveniach, aby každá zmluvná strana mala k dispozícií jedno vyhotovenie |
69. Podmienky realizácie Diela neupravené touto zmluvou sa riadia ustanoveniami Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u, ustanoveniami Obchodného zákonníka a iných právnych predpisov viažucich sa k plneniu predmetu zákazky - realizácii Diela |
70. V každom prípade, kde sú uvedené špecifikácie navrhovaných výrobkov, materiálov alebo zariadení pomocou odkazu na konkrétnu značku, alebo výrobcu platí, že môže byť ponúknutý a bude akceptovaný aj iný – ekvivalentný výrobok alebo materiál, ak spĺňa požadované charakteristiky ako sú uvedené v zmluve/ technickej špecifikácii a ak predložené ekvivalentné riešenie bude zabezpečovať výhodnejšie funkcionality a funkčnosť predmetu zákazky ako sú požiadavky verejného obstarávateľa na funkčnosť predmetu zákazky/zmluvy, predložené ekvivalentné riešenie nesmie vyžadovať iné vedľajšie náklady. |
71. Požaduje sa predložiť rozpis sadzby DPH a ceny s DPH alebo bez DPH, ktorá ako údaj v zmluve chýba v prípade plnenia zahŕňajúce rôzne sadzby DPH do 7 dní od uzavretia zmluvy |
72. Upozorňujeme na doplnenie ustanovenia § 26 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní od 29. 4. 2015 o podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia o skutočnosť, že verejného obstarávania sa môže zúčastniť len subjekt, ktorý nie je v reštrukturalizácii. |
73. V prípade ak kontraktačnú ponuku predkladá Dodávateľ z iného členského štátu EÚ, predkladá ju vrátane DPH v príslušnej výške %, pričom fakturácia zo strany Dodávateľa bude v takomto prípade bez DPH a DPH zaplatí Objednávateľ v príslušnej výške % do štátneho rozpočtu na Slovensku |
74. Požaduje sa v momente uzavretia Zmluvy mať v RKUV zapísaných konečných užívateľov výhod v súlade s príslušnými ustanoveniami ZVO. Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie Zmluvy a objednávateľ je oprávnený od Zmluvy odstúpiť podľa čl. XVIII.OPET, VZP. |
Názov | Upresnenie |
Používané skratky | |
Zákon o verejnom obstarávaní | Zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
OPET | Obchodné podmienky elektronického trhoviska |
VZP | Všeobecné zmluvné podmienky |
Určenie podstatného porušenia zmluvy a jeho následky | |
Objednávateľ určil podmienky zmluvy, ktorých nesplnenie v danom rozsahu alebo splnenie po lehote považuje za podstatné porušenie zmluvy s možnosťou uplatnenia zmluvnej pokuty a inštitútu odstúpenia od Zmluvy pre podstatné porušenie Zmluvy v bodoch | 4.1, 4.2, 26, 62, 72, 73, 74 |
Objednávateľ určil v zmluve zmluvné podmienky, ktorých nedodržanie umožňuje uplatnenie zmluvnej pokuty v stanovenej výške | |
Určením možnosti uplatnenia zmluvných pokút v stanovenej výške za podstatné porušenie zmluvy alebo určením možnosti uplatnenia zmluvných pokút v stanovenej výške za porušenie zmluvy | nie je dotknutá možnosť a oprávnenie inštitútu iných sankcií, pokút a penále |
- | v zmysle Zmluvy |
- | v zmysle OPET-u, VZP |
- | podľa ustanovení Obchodného zákonníka |
S podstatným porušením zmluvy alebo s porušením zmluvy - zmluvných podmienok s vplyvom na samotné plnenie zmluvy sa viaže možnosť odstúpenia od zmluvy, všetko | v zmysle Zmluvy |
- | v zmysle OPET-u, VZP |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Malá Tŕňa, Trebišov, Košický, Slovenská republika
01.06.2016 16:27 — 31.10.2016 16:17
1,00 súbor
196 574,99
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
19.04.2016 16:48
20.05.2016 17:00
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
20.04.2016 08:11 - Vstupná ponuka | 192 000,00 | € | Cena s DPH |
20.05.2016 16:59 - Najvýhodnejšia ponuka | 175 989,50 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: