36603350
Východoslovenský onkologický ústav, a.s.
Rastislavova 43, Košice, 04191, SVK
36605735
Sokol trade spol. s r.o.
Husárska 33, Košice, 04011, SVK
Rekonštrukcia úseku II. pavilónu - RTG
rekonštrukcia, vzduchotechnika, elektroinštalácia, rozvody, vykurovanie, odpad,
Stavebná práca, Tovar, Služba
2. Služby pozemnej dopravy, vrátane služieb pancierových automobilov a kuriérskych služieb okrem prepravy poštových zásielok
1. Rekonštrukcia úseku II. pavilónu - RTG
|
|
---|---|
Funkcia |
1. Účel a funkcia stavby - priestory v jednopodlažnej časti budovy areálu Objednávateľa pôvodne RTG pracovisku, budú zrekonštruované s opravou a zabezpečením všetkých potrebných sietí. Rekonštrukcia bude zhotovená podľa projektovej dokumentácie, ktorá tvorí Prílohy Špecifikácie predmetu zákazky. |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
1.1. A Sprievodná správa | Príloha č. 001. |
1.2. B Súhrnná technická správa | Príloha č. 002. |
1.3. C Výkaz-Výmer | Príloha č. 003, 004, 005, 006, 007, 008, 009, 010, 011, 012, |
1.4. D Stavebná časť | |
1.5. D1 Architektúra | Príloha č. 013, 014, 015, 016, 017, 018, 019, 020, 021, |
1.6. D2 Statika | Príloha č. 022, 023, |
1.7. D3 Zdravotechnika | Príloha č. 024, 025, 026, 027, |
1.8. D4 Elektroinštalácie | Príloha č. 028, 029, 030, 031, 032, 033, |
1.9. D5 Vykurovanie | Príloha č. 034, 035, |
1.10. D6 Protipožiarna bezpečnosť | Príloha č. 036, 037, |
1.11. D7 Vzduchotechnika | Príloha č. 038, 039, 040, |
Názov |
1. Objednávateľ je výlučným vlastníkom nehnuteľností, na ktorých bude Dodávateľ realizovať Plnenie (ďalej len „Stavebné pozemky“ alebo aj „Stavenisko“). |
2. Dodávateľ vyhlasuje, že je spoločnosťou, ktorej predmetom podnikania je stavebná činnosť a je oprávnený uzavrieť túto Zmluvu. Dodávateľ vyhlasuje, že je spoločnosťou odborne spôsobilou na vykonanie Diela v zmysle príslušných platných všeobecne záväzných právnych predpisov a technických noriem |
pokračovanie 2. : Slovenskej republiky a Európskej únie. Dodávateľ je povinný dodržiavať všetky príslušné platné všeobecne záväzné právne predpisy a technické normy Slovenskej republiky a/alebo Európskej únie vzťahujúce sa na vykonanie Diela, a to najmä, nie však výlučne, zákon č. 50/1976 Zb. o |
pokračovanie 2. : územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v platnom znení. Dodávateľ potvrdzuje a zodpovedá za to, že Dodávateľ a rovnako všetci jeho subdodávatelia disponujú všetkými licenciami, povoleniami a živnostenskými oprávneniami potrebnými pre vykonávanie všetkých prác a |
pokračovanie 2. : dodávok v súlade s touto Zmluvou. |
3. Dielo bude zhotovené podľa projektovej dokumentácie, ktorá tvorí Prílohu Špecifikácie (ďalej len „Projektová dokumentácia“). |
4. Dodávateľ potvrdzuje, že sa pred uzavretím tejto Zmluvy riadne oboznámil s Projektovou dokumentáciou a s podrobným výkazom výmer (ďalej len „Výkaz výmer“). Projektová dokumentácia a Výkaz výmer tvoria prílohu Špecifikácie . Dodávateľ súčasne prehlasuje a potvrdzuje, že Cena Plnenia ako aj ďalšie |
pokračovanie 4 : podmienky realizácie Diela boli stanovené s ohľadom na možné chybné (nedostatočné) určenie postupov a/alebo materiálov a/alebo technológií obsiahnutých v Projektovej dokumentácii a/alebo Výkaze výmer, pričom tieto nedostatky budú počas realizácie Diela odstránené Dodávateľom bez |
pokračovanie 4 : nároku na akékoľvek zvýšenie Ceny Plnenia a/alebo bez nároku na zmenu termínov na zhotovenie Diela podľa Zmluvy. Dodávateľ prehlasuje, že Dielo je v zmysle Projektovej dokumentácie realizovateľné a prípadné nedostatky Projektovej dokumentácie a/alebo Výkazu výmer budú odstránené |
pokračovanie 4 : Dodávateľom na jeho náklady. |
5. Dodávateľ má záujem, za podmienok špecifikovaných v Zmluve, zhotoviť pre Objednávateľa Dielo. Dodávateľ pred podpisom Zmluvy zvážil a odborne posúdil všetky riziká spojené s realizáciou Plnenia, zobral do úvahy rozsah potrebných materiálov, prác a služieb potrebných na dokončenie Diela |
pokračovanie 5 : (materiály, transport, energie, náklady na zariadenia a stroje, údržba prístupových ciest, náklady na odstránenie odpadov, náklady na robotníkov a špecialistov ako aj ostatné náklady súvisiace s realizáciou Diela). |
6. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo bude zhotovené v súlade so Zmluvou, jej prílohami a pokynmi Objednávateľa a/alebo ním splnomocneného zástupcu. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť Dodávateľovi Cenu Plnenia v zmysle tejto Zmluvy a VZP. |
7. Realizácia Diela bola príslušnými orgánmi verejnej správy povolená na základe ohlasovacej povinnosti na príslušnom úrade (ďalej len „Ohlasovacia povinnosť “). |
8. Dodávateľ na základe Zmluvy zabezpečí realizáciu Diela v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a s platnými technickými a technologickými normami. |
Predmet Zmluvy |
9. Predmetom Zmluvy je zhotovenie Diela v nehnuteľnostiach Objednávateľa, a to v rozsahu uvedenom tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie a v súlade so Zmluvou, VZP, Projektovou dokumentáciou a Výkazom výmer (ďalej len „Dielo“ alebo aj ako „Plnenie“). Dodávateľ sa |
pokračovanie 9 : zaväzuje, že Dielo bude zhotovené v súlade so Zmluvou, jej prílohami, VZP a pokynmi Objednávateľa a/alebo ním splnomocneného zástupcu. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť Dodávateľovi cenu za zhotovenie Diela vo výške a v termínoch špecifikovaných v Zmluve, VZP, Špecifikácii a |
pokračovanie 9 : Zmluvnej špecifikácii. |
10. Dodávateľ sa zaväzuje vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť zhotoviť a Objednávateľovi odovzdať Dielo a Objednávateľ sa zaväzuje Dielo prevziať a poskytnúť Dodávateľovi nevyhnutnú súčinnosť v súlade so Zmluvou. Dielo bude realizované |
pokračovanie 10 : podľa Projektovej dokumentácie, Výkazu výmeru a prípadne ďalších podkladov odovzdaných Objednávateľom Dodávateľovi. |
11. Dodávateľ sa zaväzuje použiť na vykonanie Diela len také materiály a zariadenia, ktoré majú platné certifikáty kvality a spĺňajú podmienky kladené na stavebné materiály daného typu príslušnými všeobecne záväznými predpismi. Dodávateľ nepoužije žiadne materiály, zariadenia, technológie alebo |
pokračovanie 11. : technické riešenia, ktoré by boli odlišné od podkladov poskytnutých alebo schválených Objednávateľom, pokiaľ takáto zmena nebude najskôr písomne schválená technickým dozorom Objednávateľa zápisom v stavebnom denníku v súlade s podmienkami dohodnutými v tejto Zmluve. Pokiaľ na |
pokračovanie 11. : niektorú dodávku alebo jej časti neboli dohodnuté osobitné technické podmienky pre voľbu materiálov a výrobkov určených k vykonaniu Diela, musia dosahovať vlastnosti a technické a technologické parametre určené Projektovou dokumentáciou a príslušnými právnymi normami. Na žiadosť |
pokračovanie 11. : Objednávateľa je Dodávateľ povinný zdokumentovať navrhované materiály a výrobky na vzorkách a predložiť v dostatočnom časovom predstihu v zmysle technologických postupov, dodávky a dohodnutého harmonogramu na odsúhlasenie dielenskú a montážnu dokumentáciu vybraných častí dodávok. |
12. Dodávateľ vyhlasuje, že mu je známe technické riešenie Diela, že sa oboznámil s požiadavkami Objednávateľa, preštudoval všetky zverejnené podklady zo strany Objednávateľa a má tak všetky potrebné údaje súvisiace s predmetom plnenia podľa Zmluvy. |
13. Dodávateľ je oprávnený použiť podklady pre realizáciu Diela (Projektová dokumentácia, Výkaz výmer na toto Dielo) výhradne pre účely plnenia tejto Zmluvy. |
14. Dodávateľ je povinný upozorniť Objednávateľa na chyby Projektovej dokumentácie a ostatných podkladov pre realizáciu Diela najneskôr do času, kedy má dôjsť k realizácii časti Diela, ktorej sa chybná a/alebo nepresná Projektová dokumentácia a/alebo iný podklad k zhotoveniu týka, tieto chyby na |
pokračovanie 14. : vlastné náklady odstrániť a zabezpečiť riadne a včasné vykonanie Diela. |
Prevzatie staveniska a Termín realizácie Diela |
15. Zmluvné strany sa dohodli, že vykonanie Diela bude Dodávateľ realizovať v nasledovnom časovom harmonograme stavebných prác (ďalej len „Časový harmonogram“): |
(i) Dodávateľ je povinný predložiť ocenený Výkaz výmer (t.j. Výkaz výmer doplnený Dodávateľom o všetky ceny jednotlivých položiek uvedených vo Výkaze výmer) na základe podkladov poskytnutých Objednávateľom v Špecifikácií a Zmluvnej špecifikácii, a to najneskôr do piatich (5) kalendárnych dní odo dňa |
pokračovanie (i) : poskytnutia Výkazu výmer vo formáte MICROSOFT EXCEL alebo inom editovateľnom formáte Dodávateľovi zo strany Objednávateľa elektronickou poštou na emailovú adresu Dodávateľa; |
(ii) Dodávateľ prevezme Stavenisko od Objednávateľa najneskôr do siedmych (7) kalendárnych dní odo dňa písomného doručenia "Výzvy na prevzatie Staveniska", ktorá bude Dodávateľovi zaslaná Objednávateľom. Výzva na prevzatie Staveniska bude |
pokračovanie (ii) : Dodávateľovi zaslaná po splnení požiadaviek Objednávateľa definovaných v bodoch 15.(i), 59, 97, 98, 99, 100, 101, 102 po kontrole predložených dokladov Dodávateľom. Po splnení podmienok Objednávateľa |
pokračovanie (ii) : túto skutočnosť zmluvné strany potvrdia zápisnicou o odovzdaní a prevzatí Staveniska podpísanou zástupcami oboch zmluvných strán; |
(iii) Dodávateľ začne s výkonom stavebných prác na zhotovenie Diela najneskôr do deviatich (9) kalendárnych dní odo dňa písomného doručenia "Výzvy na prevzatie Staveniska"; |
(iv) Dodávateľ riadne vykoná a odovzdá Dielo Objednávateľovi najneskôr do troch (3) mesiacov odo dňa odovzdania a prevzatia Staveniska, pričom túto skutočnosť zmluvné strany potvrdia zápisnicou o odovzdaní a prevzatí Diela podpísanou zástupcami oboch zmluvných strán. |
16. Dodávateľ sa bezodkladne po odovzdaní Staveniska zaväzuje zabezpečiť nehnuteľnosti a v priestoroch označenie Staveniska. O odovzdaní a prevzatí Staveniska spíšu Zmluvné strany zápis. |
17. Dodávateľ je povinný Stavenisko označiť na vlastné náklady a v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Od odovzdania Staveniska zodpovedá za Stavenisko Dodávateľ. Dodávateľ nie je oprávnený bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa umiestňovať na Stavenisku, na zariadeniach |
pokračovanie 17. : nachádzajúcich sa na Stavenisku a ani na oplotení Staveniska akékoľvek reklamy a/alebo iné pútače. Dodávateľ je oprávnený umiestniť na Stavenisku svoje logo s rozmermi maximálne 2m x 2m. |
18. Dodávateľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však do troch (3) kalendárnych dní písomne informovať Objednávateľa o vzniku akejkoľvek skutočnosti, ktorá bráni alebo sťažuje realizáciu Diela, a ktorá by mohla mať vplyv na termíny Časového harmonogramu, prípadne na čiastkové termíny |
pokračovanie 18. : vykonania Diela vzájomne dohodnuté v súlade so Zmluvou. |
19. Ak hrozí, že dôjde zo strany Dodávateľa k omeškaniu prác v termínoch definovaných v Časovom harmonograme, je Dodávateľ povinný posilniť výrobné a technické kapacity k eliminácii časového sklzu, resp. zahájiť viaczmenné práce, a to všetko bez nároku na zvýšenú odmenu. |
Cena Plnenia |
20. Cena Plnenia zahrňuje všetky náklady Dodávateľa pri vykonávaní Diela podľa Projektovej dokumentácie až do doby odovzdania celého Diela Objednávateľovi, a to najmä, ale nie výlučne: |
(i) všetky materiálové, dopravné a vedľajšie materiálové náklady, príslušenstvo, stroje, prístroje, nástroje a stavebné pomocné materiály, ktoré sú potrebné na vykonanie prác, náklady na bezpečnosť majetku a iného dočasného |
pokračovanie (i) : spojenia výlučne pre účely zhotovovania Diela, (ktoré zriadi a odstráni Dodávateľ) a to vrátane nákladov na ich prevádzku výlučne na účely zhotovovania Diela, náklady na zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci podľa príslušných predpisov (BOZP); |
(ii) náklady na vyloženie, skladovanie materiálov; |
(iii) náklady na zhotovenie a údržbu informačnej tabule po dobu odo dňa prevzatia Staveniska v súlade so Zmluvou až do dokončenia Diela a jej následnú likvidáciu. Informačná tabuľa bude mať rozmer maximálne 1,5m x 1,5m a bude obsahovať text s názvom stavby |
pokračovanie (iii) : obchodné meno Objednávateľa, meno Projektanta, obchodné meno Dodávateľa, termíny začatia a dokončenia Diela, meno zodpovedného stavbyvedúceho ako aj prípadné ďalšie informácie požadované všeobecne záväznými právnymi predpismi; |
(iv) všetky mzdové a vedľajšie mzdové náklady Dodávateľa, náklady na pracovníkov, dane, odvody, náklady na nadčasy, odmeny, odlučné, cestovné a iné vedľajšie výdaje výlučne na strane Dodávateľa; |
(v) náklady na všetky bezpečnostné opatrenia do doby prevzatia dokončeného Diela Objednávateľom, náklady na zabezpečenie dokladovej časti v dvoch vyhotoveniach v slovenskom jazyku, a to konkrétne projekty skutočného vyhotovenia, certifikáty, doklady o zhutnení podložia základovej špáry, doklady o |
pokračovanie (v) : odvoze a likvidácii stavebnej sute, revízne správy, záručné listy v kópii, doklady o vykonaní tlakových a tesnostných skúšok, návody na obsluhu a údržbu technologických zariadení, návody na údržbu a použitie výplňových konštrukcií, doklady a certifikáty na akúkoľvek časť Diela, |
pokračovanie (v) : pokiaľ sa takéto doklady v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo technickými normami ktoré sa vyžadujú; |
(vi) náklady spojené s poskytnutím záruky na realizované Dielo, v dôsledku porušenia povinnosti Dodávateľom; |
(vii) vypratanie Staveniska a odvoz stavebného odpadu a sute, náklady pre účely vytyčovania realizácie Diela; |
(viii) náklady na poistenie Diela; |
(ix) náklady spojené s dovozom materiálov a výrobkov zo zahraničia, (vrátane colných a iných poplatkov), dopravných nákladov, certifikácie výrobkov a materiálov; |
(x) náklady na vykonanie všetkých potrebných skúšok k realizácií, prevádzke a odovzdaniu Diela; |
(xi) náklady na svetlo-technický posudok; |
(xii) náklady na zriadenie ochranného zadebnenia pre nepovolené osoby zabraňujúce vstupu do priestorov v časti nehnuteľnosti o Rozmeroch: šírka schodišťa 119 cm, dĺžka 520 cm, výška 284 cm, šírka steny s dverami od zábradlia 215 cm - |
pokračovanie (xii) : - (postavenie zábrany - "barikády" v barikáde musia byť zabudované uzamykateľné dvere) viď Príloha č. 41, 42, 43, 44 a náklady na zriadenie zariadenia Staveniska a jeho likvidáciu; |
(xiii) náklady na akékoľvek vedľajšie rozpočtové náklady (najmä ale nie výlučne mimo Stavenisková doprava, územné vplyvy, prevádzkové vplyvy); |
(xiv) náklady za dočasné zábery a rozkopávky verejných priestranstiev (chodníky, komunikácie); |
(xv) akékoľvek iné náklady, ktoré vzniknú Dodávateľovi pri realizácii Diela podľa Zmluvy; |
(xvi) náklady na pravidelné čistenie komunikácií, ak došlo k ich znečisteniu, alebo poškodeniu stavebnými a/alebo dopravnými mechanizmami Dodávateľa a/alebo subdodávateľov pri zhotovovaní Diela a náklady na prípadné proti prašné opatrenia; |
(xvii) akékoľvek náklady na školenia a zaučenie prevádzkového technika (technikov) počas kompletizačných prác technológie a príprav na skúšky; |
21. Dodávateľ vyhlasuje, potvrdzuje a zaručuje, že Dodávateľom predložená cenová kalkulácia – Cena Plnenia je úplná a záväzná a teda aj v prípade vzniku potreby činností, ktoré Dodávateľ v čase uzatvorenia Zmluvy z akýchkoľvek dôvodov nepredvídal, nevzniká Dodávateľovi nárok požadovať akékoľvek |
pokračovanie 21. : zvýšenie Ceny Plnenia. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade ak sa niektoré práce podľa Výkazu výmer nevykonajú alebo vykonajú v menšom rozsahu, Dodávateľ tieto nevykonané práce nebude Objednávateľovi fakturovať. Cena Plnenia môže byť zvýšená výlučne po predchádzajúcej písomnej |
pokračovanie 21. : dohode Zmluvných strán. |
22. Zmluvné strany sa dohodli, že Dodávateľ nie je, bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa, oprávnený postúpiť akúkoľvek pohľadávku voči Objednávateľovi na tretiu osobu. Zmluvné strany sa tiež dohodli, že Dodávateľ nie je oprávnený jednostranne započítať akúkoľvek svoju pohľadávku |
pokračovanie 22. : voči pohľadávke Objednávateľa. |
23. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ bude uhrádzať Cenu Diela na základe dvoch (2) faktúr t.j. (i) prvá faktúra po 6 týždňoch od začiatku (50% vykonaných prác) vystavených Dodávateľom (pre ucelené časti Plnenia) a (ii) na základe druhej konečnej (zúčtovacej) faktúry vystavenej Dodávateľom |
24. Faktúry musia byť dokladované súpismi vykonaných prác, ktoré budú odsúhlasené oboma Zmluvnými stranami v súlade s týmto bodom Zmluvy. Dodávateľ je oprávnený fakturovať iba skutočne vykonané práce. K súpisom bude vždy priložený zisťovací |
pokračovanie 24. : protokol. Objednávateľ sa musí do piatich (5) pracovných dní odo dňa doručenia súpisu vykonaných prác vyjadriť k predloženému súpisu vykonaných prác (ďalej len „Súpis vykonaných prác“). Ak sa Objednávateľ v danej lehote k Súpisu vykonaných prác nevyjadrí, Dodávateľ je oprávnený |
pokračovanie 24. : vystaviť faktúru a Objednávateľ je povinný takto vystavenú faktúru uhradiť v súlade s podmienkami Zmluvy. V prípade ak Objednávateľ preukázateľne preukáže, že z objektívnych príčin sa nemohol k Súpisu vykonaných vo vyššie uvedenej lehote vyjadriť, námietky, ktoré |
pokračovanie 24. : by mohol uplatniť voči Súpisu vykonaných prác mu zostávajú zachované. Všetky Súpisy vykonaných prác predložené Dodávateľom, musia byť členené podľa položiek, množstva a zoznamu prác. Faktúry, vrátane popisu vykonaných prác, budú číslované s udaním fakturačného obdobia |
pokračovanie 24. : tak, aby bolo možné vykonať ich vecnú a finančnú kontrolu. Lehota splatnosti faktúr je tridsať (30) kalendárnych dní odo dňa doručenia Objednávateľovi. |
25. Objednávateľ bude uhrádzať faktúry Dodávateľa a to v podobe dvoch (2) faktúr. Prvá faktúra vo výške 100% zo sumy obdržanej faktúry bez DPH. DPH bude uhradená v plnej výške, ktorá bude vystavená po uskutočnení, resp. vykonaní 50% prác (pre ucelené časti Plnenia). |
pokračovanie 25. : Druhá faktúra konečná (zúčtovacia) faktúra po uskutočnení, vykonaní 100% prác. |
26. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ má právo zadržať 15% zo sumy bez DPH z druhej konečnej (zúčtovacej) faktúry (ďalej len „Zádržné“). Dodávateľ vyznačí v konečnej (zúčtovacej) vystavenej faktúre, z ktorej sa uplatňuje Zádržné, hodnotu zadržanej čiastky, s tým že: |
(i) Objednávateľ vykoná úhradu Zádržného vo výške 15% z Ceny Plnenia bez DPH do dvoch (2) rokov odo dňa odovzdania a prevzatia Diela Objednávateľom na základe protokolu o odovzdaní a prevzatí Diela, ak Dielo nemá také vady, ktoré bránia jeho riadnemu užívaniu. |
27. Úroky z časti Ceny Diela tvoriacej Zádržné budú v zmysle dohody Zmluvných strán patriť Objednávateľovi. |
28. Pre účely tohto článku Zmluvy sa faktúra Dodávateľa považuje za zaplatenú okamihom odpísania príslušnej peňažnej sumy z účtu Objednávateľa. |
Ďalšie osobitné podmienky Plnenia |
29. Dodávateľ je povinný zabezpečiť Stavenisko tak, aby počas výkonu prác a tiež v období pracovného pokoja, na stavbe nedošlo k poškodeniu života, zdravia a majetku tretích osôb. |
30. Zmluvné strany sa zaviazali, že budú vzájomne spolupracovať a poskytnú si vzájomnú súčinnosť pri riešení konkrétnych technických otázok a problémov, ktoré vzniknú počas realizácie Diela, najmä vzhľadom na ich možný vplyv na výšku Ceny Diela. Dodávateľ je povinný upozorniť Objednávateľa na |
pokračovanie 30. : možnosť realizácie jednoduchších a finančne menej náročných riešení ako predpokladá Projektová dokumentácia, Zmluva, Špecifikácia alebo Zmluvná špecifikácia. |
31. Objednávateľ je oprávnený nechať sa zastupovať technickým dozorom, konzultantskou spoločnosťou alebo generálnym projektantom. Rozsah práv a povinností každého zástupcu Objednávateľa bude presne vymedzený v písomnom plnomocenstve. |
32. Dodávateľ sa zaväzuje určiť v súlade so Zmluvou osobu stavbyvedúceho. Stavbyvedúci musí byť bezúhonný a musí svojimi odbornými a profesionálnymi znalosťami a dĺžkou praxe zaručovať riadne a včasné splnenie povinností Dodávateľa. Mená a |
pokračovanie 32. : fotokópie dokladov o jeho odbornej spôsobilosti budú predložené Objednávateľovi podľa termínu uvedenom podľa bodu 102 Osobitých požiadaviek na plnenie. V prípade jeho neprítomnosti musí byť na Stavenisku prítomný zástupca stavbyvedúceho. Dodávateľ sa zaväzuje v prípade neplnenia |
pokračovanie 32. : povinností stavbyvedúceho na základe odôvodneného písomného oznámenia Objednávateľa ho nahradiť bezodkladne inou osobou. |
33. V prípade, ak Objednávateľ organizuje koordinačné porady a kontrolné dni, je Dodávateľ povinný sa týchto zúčastniť, a to prostredníctvom stavbyvedúceho a ďalších splnomocnených zástupcov Dodávateľa. Miesto a termín konania koordinačných porád a kontrolných dní je Objednávateľ povinný oznámiť |
pokračovanie 33. : Dodávateľovi písomne, najmenej troch (3) pracovných dní vopred, pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak. |
34. Do stavebného denníka sa zapisujú všetky rozhodujúce skutočnosti týkajúce sa realizácie Diela. Zástupca Dodávateľa umožní prístup technickému dozoru Objednávateľa k denným záznamom v stavebnom denníku na posúdenie a vyjadrenie zástupcovi Objednávateľa najneskôr nasledujúci pracovný deň ráno, |
pokračovanie 34. : pričom v prípade zaznamenania udalosti vyžadujúcej okamžité riešenie je zástupca Dodávateľa povinný bezodkladne oboznámiť aj technický dozor Objednávateľa na stavbe. Zástupca Objednávateľa je povinný najneskôr do troch (3) pracovných dní odo dňa vykonania záznamu v stavebnom |
pokračovanie 34. : denníku poznačiť v ňom svoj súhlas, prípadne nesúhlas, s obsahom predloženého denného záznamu a to aj s uvedením dôvodu nesúhlasu. V prípade, ak sa Objednávateľ v stanovenej lehote k záznamu Dodávateľa nevyjadrí, platí, že so záznamom súhlasí. Stavebný denník sa bude viesť do |
pokračovanie 34. : doby prevzatia Diela Objednávateľom a v prípade zistenia vád alebo nedorobkov až do ich riadneho odstránenia zo strany Dodávateľa. Stavebný denník musí byť na stavbe Diela trvalo prístupný Objednávateľovi a/alebo zástupcovi Objednávateľa. Zápisy do stavebného denníka budú |
pokračovanie 34. : oprávnené vykonávať nasledovné osoby: |
(i) Stavbyvedúci Dodávateľa; |
(ii) Technický dozor Objednávateľa a jeho poverený zástupca; |
(iii) Projektant; |
(iv) Štatutárne orgány oboch Zmluvných strán; |
35. Dodávateľ je povinný vopred písomne alebo zápisom v stavebnom denníku vyzvať Objednávateľa na vykonanie kontroly prác, ktoré v ďalšom pracovnom postupe budú zakryté alebo sa stanú neprístupnými. Výzva musí byť doručená Objednávateľovi najneskôr dva (2) pracovné dni vopred. Ak si Dodávateľ túto |
pokračovanie 35. : svoju povinnosť nesplní, je povinný na žiadosť Objednávateľa tieto práce odkryť a zakryť na svoje náklady. |
36. Dodávateľ je povinný chrániť Dielo počas jeho realizácie a zabezpečiť hotové časti Diela ochrannými prostriedkami tak, aby nedošlo k ich zničeniu, poškodeniu alebo znehodnoteniu do doby odovzdania Diela Objednávateľovi. Nebezpečenstvo vzniku škody na Diele prejde na Objednávateľa dňom prevzatia |
pokračovanie 36. : Diela na základe protokolu. |
37. Dodávateľ nie je oprávnený pri realizácii Diela použiť náhradné materiály a výrobky oproti predpokladaným v Projektovej dokumentácii bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa alebo oprávnenej osoby Objednávateľa. |
38. Objednávateľ môže požiadať Dodávateľa, aby bezodkladne odvolal z práce na Diele akúkoľvek osobu pracujúcu pre Dodávateľa alebo jeho dodávateľa, ktorá podľa názoru Objednávateľa zneužíva svoju funkciu alebo je nespôsobilá alebo je nedbalá pri riadnom plnení svojich povinností, alebo ktorej |
pokračovanie 38. : prítomnosť na Stavenisku je považovaná Objednávateľom za nežiaducu, a tejto osobe nebude bez súhlasu Objednávateľa umožnený prístup na Stavenisko. Osoba takto odvolaná z práce na Diele bude Dodávateľom bez zbytočného odkladu nahradená inou osobou na náklady Dodávateľa. |
pokračovanie 38. : prítomnosť na Stavenisku je považovaná Objednávateľom za nežiaducu, a tejto osobe nebude bez súhlasu Objednávateľa umožnený prístup na Stavenisko. Osoba takto odvolaná z práce na Diele bude Dodávateľom bez zbytočného odkladu nahradená inou osobou na náklady Dodávateľa. |
39. Objednávateľ alebo oprávnená osoba Objednávateľa môže kedykoľvek požiadať Dodávateľa, aby bezodkladne odvolal svojho dodávateľa, resp. subdodávateľa, ktorý podľa názoru Objednávateľa nevykonáva svoju prácu kvalitne. Dodávateľ je v takom prípade povinný takéhoto dodávateľa, resp. subdodávateľa |
pokračovanie 39. : bezodkladne odvolať. Odvolaný dodávateľ, resp. subdodávateľ bude Dodávateľom bez zbytočného odkladu nahradený iným dodávateľom, resp. subdodávateľom na náklady Dodávateľa. Odvolaním dodávateľa, resp. subdodávateľa nebudú zmenené termíny dokončenia Diela ani dohodnutá Cena Diela. |
40. Objednávateľ môže preniesť ktorúkoľvek zo svojich povinností a právomoci na tretiu osobu a môže toto delegovanie kedykoľvek zrušiť. Toto delegovanie alebo zrušenie delegovania bude vykonané v písomnej forme a voči Dodávateľovi nadobudne účinnosť po doručení Dodávateľovi. Akékoľvek rozhodnutie, |
pokračovanie 40. : pokyn, kontrola, skúška, súhlas, schválenie alebo podobný akt uskutočňovaný touto osobou v súlade s delegovaním má rovnaký účinok, ako by ho uskutočnil Objednávateľ sám. |
41. Dodávateľ v plnom rozsahu zodpovedá za dodržiavanie právnych predpisov vzťahujúcich sa na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a ochranu životného prostredia u svojich pracovníkov / iných osôb vykonávajúcich svoju činnosť pre Dodávateľ a u pracovníkov svojich dodávateľov, resp. subdodávateľov |
pokračovanie 41. : subdodávateľov / iných osôb vykonávajúcich svoju činnosť pre dodávateľov, resp. subdodávateľov Dodávateľ na Stavenisku a je povinný vykázať zo Staveniska osoby, ktoré odmietajú tieto podmienky dodržiavať alebo ich porušujú. Zároveň zabezpečí, aby všetci jeho pracovníci a |
pokračovanie 41. : pracovníci jeho dodávateľov, resp. subdodávateľov absolvovali právnymi predpismi ustanovené školenia alebo mali príslušné platné atesty a osvedčenia. Dodávateľ je povinný zabezpečiť svojim pracovníkom príslušné osobné pracovné pomôcky. Dodávateľ bude v prípade nehody, pracovného |
pokračovanie 41. : úrazu alebo inej podobnej udalosti postupovať v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Zároveň okamžite upovedomí Objednávateľa, resp. oprávnenú osobu Objednávateľa, na Stavenisku najmä o (i) pracovných úrazoch, (ii) škodách na vybavení a strojoch na stavbe a |
pokračovanie 41. : Stavenisku, (iii) škodách na životnom prostredí a (iv) požiaroch. |
42. Objednávateľ, oprávnená osoba Objednávateľa, resp. technický dozor Objednávateľa je oprávnený dať pracovníkom Dodávateľa / iným osobám vykonávajúcim svoju činnosť pre Dodávateľa príkaz prerušiť práce, ak zodpovedný pracovník / iná osoba vykonávajúca svoju činnosť pre Dodávateľa nie je |
pokračovanie 42. : dosiahnuteľná, alebo ak je ohrozená bezpečnosť vykonávaného Diela, život alebo zdravie osôb nachádzajúcich sa na Stavenisku, alebo ak hrozia iné vážne škody. |
Povinnosti Zmluvných strán |
43. Dodávateľ je povinný zhotoviť Dielo v zmluvne dohodnutom rozsahu, bez vád a nedorobkov brániacich užívaniu Diela, v súlade s touto Zmluvou a jej prílohami v termíne uvedenom v Zmluve. |
44. Dodávateľ vykonáva priebežnú kompletizáciu a kontrolu dokladov v súvislosti s dodávkami materiálu, konštrukcií a technológií. Dodávateľ je povinný vykonať alebo zaistiť overenie, rovnako ako zabezpečiť doklady o všetkých revíziách, meraniach a skúškach, ktoré dokladujú kvalitu a spôsobilosť |
pokračovanie 44. : častí technických zariadení, najmä z hľadiska požiadaviek hygienických, požiarnych a ochrany životného prostredia. |
45. Dodávateľ znáša nebezpečenstvo škody na zhotovovanom Diele, a to až do doby odovzdania Diela Objednávateľovi na základe protokolu. |
46. Zmluvné strany sa dohodli, že Dodávateľ je povinný dojednať svoje zmluvné vzťahy so Subdodávateľmi tak, aby Subdodávatelia mohli, v prípade ak ich pohľadávka voči Dodávateľovi z titulu vykonania prác a/alebo dodania materiálov na Diele, ktorá je po lehote splatnosti viac ako tridsať (30) |
pokračovanie 46. : kalendárnych dní a nebola zo strany Dodávateľa uhradená, mohla byť postúpená na základe písomnej zmluvy o postúpení pohľadávky zo Subdodávateľa na Objednávateľa, ktorý sa na základe daného postúpenia stane veriteľom Dodávateľa vo vzťahu k postúpenej pohľadávke. |
47. Dodávateľ je povinný zmluvne zaviazať Subdodávateľov a požadovať od nich záruky a zmluvné plnenia tak, aby nebolo v žiadnom prípade ohrozené plnenie jeho záväzkov zo Zmluvy voči Objednávateľovi, vrátane záväzkov na náhradu škody a uplatnenie majetkových sankcií. |
48. Dodávateľ je povinný zabezpečiť na svoje náklady dopravu všetkých materiálov a dielov, výrobkov, strojov a zariadení a ich presun na Stavenisko. |
49. Dodávateľ je povinný udržiavať Stavenisko a jeho okolie v čistote, odvážať stavebný odpad a vykonávať pravidelne denne hrubé čistenie stavby po ukončení svojich prác. Ak Objednávateľ vyzve Dodávateľa k vyčisteniu Staveniska a ten práce bezdôvodne nevykoná v dodatočne poskytnutej lehote, má |
pokračovanie 49. : Objednávateľ právo vyčistenie Staveniska vykonať na náklady Dodávateľa. Dodávateľ je povinný v zmysle zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov počas zhotovovania Diela dodržiavať čistotu na stavbou znečisťovaných komunikáciách a |
pokračovanie 49. : a verejných priestranstvách. |
50. Odpady, zvyšky stavebných materiálov a stavebných prvkov je potrebné vecne, správne a odborne odstrániť, a to v súlade so zákonom č. 223/2001 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a s ním súvisiacich predpisov a v súlade so všeobecne záväzným |
pokračovanie 50. : nariadením mesta Košice o nakladaní s komunálnym odpadom na území v znení neskorších predpisov a všeobecne záväzným nariadením o dodržiavaní čistoty a poriadku na území príslušnej mestskej časti. Dodávateľ |
pokračovanie 50. : je povinný odovzdávať odpady na zneškodnenie fyzickým alebo právnickým osobám, ktoré majú na to všetky oprávnenia a licencie. |
51. Dodávateľ je povinný počas uskutočňovania stavby Diela rešpektovať ustanovenia zákona č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny, chrániť zeleň a prírodné hodnoty na pozemku a v okolí Staveniska a dodržiavať všeobecné záväzné nariadenie mesta Košice. |
pokračovanie 51. : o starostlivosti o verejnú zeleň na území Hlavného mesta Košice. Dodávateľ nesmie pri výkone stavebnej činnosti poškodiť alebo vyrúbať dreviny. |
52. Dodávateľ je povinný mať na stavbe overený projekt stavby Diela a stavbyvedúci Dodávateľa je povinný viesť o prácach stavebný denník. |
53. Dodávateľ je povinný hlásiť akékoľvek škody a krádeže už zabudovaných dodávok a prác bez zbytočného odkladu Objednávateľovi. |
54. Dodávateľ je povinný dokladovať zaradenie odpadov vznikajúcich počas zhotovovania Diela podľa vyhlášky Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky č. 284/2001 Z. z., ktorou sa ustanovuje Katalóg odpadov a doložiť evidenciu vzniknutých odpadov a vyplnené tlačivo „Hlásenie o vzniku |
pokračovanie 54. : odpadu a nakladaní s ním“ v zmysle k vyhláške Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky č. 310/2013 Z. z. Držiteľ odpadov predloží Obvodnému úradu životného prostredia hlásenia o vzniku a nakladaní s odpadom, ak ročne nakladá s viac ako jednou tonou |
pokračovanie 54. : ostatných odpadov v termíne do 20.01. nasledujúceho kalendárneho roka. |
55. Dodávateľ preberá v plnom rozsahu zodpovednosť za bezpečnosť a ochranu zdravia pracovníkov, prostredníctvom ktorých bude Dielo vykonávať, ako aj za bezpečnosť Subdodávateľov a ich pracovníkov na Stavenisku. Zaväzuje sa udržiavať Stavenisko a Dielo v náležitom stave, až pokým nebude riadne |
pokračovanie 55. : dokončené, odstránené všetky prípadné vady a nedorobky a Dielo bude prevzaté Objednávateľom na základe protokolu. Dodávateľ prehlasuje, že pracovníci Dodávateľa budú pred nástupom na Stavenisko oboznámení so zásadami ochrany a bezpečnosti pri práci a so všetkými bezpečnostnými, |
pokračovanie 55. : požiarnymi a inými predpismi, ktoré sa prípadne vzťahujú na výkon činností pri realizácii Diela podľa Zmluvy. |
56. Dodávateľ je povinný odovzdať Objednávateľovi certifikáty na použité materiály a zariadenia pred ich zabudovaním do Diela v zmysle platných právnych predpisov. |
57. Dodávateľ zodpovedá, že pri realizácii Diela nebude použitý materiál, o ktorom je v čase jeho použitia známe, že je škodlivý. Použité stavebné výrobky pri realizácii Diela musia spĺňať podmienky a požiadavky uvedené v zákone č. 133/2013 Z.z. o stavebných výrobkoch v platnom znení. |
58. Dodávateľ na žiadosť Objednávateľa poskytne úplnú súčinnosť tretím osobám, ktoré sú v zmluvnom vzťahu s Objednávateľom a s predchádzajúcim súhlasom Objednávateľa im poskytne potrebné vysvetlenie všetkých otázok spojených s realizáciou Diela, záležitosťami spojenými so Staveniskom a otázok ich |
pokračovanie 58. : súčinnosti. |
59. Dodávateľ najneskôr do piatich (5) kalendárnych dní odo dňa účinnosti Zmluvy predloží Objednávateľovi overenú kópiu uzatvorenej platnej poistnej zmluvy/poistných zmlúv na toto Dielo a na škody spôsobené činnosťou pri zhotovovaní Diela s limitom poistného plnenia ročne minimálne 500.000,- EUR |
pokračovanie 59. : (slovom: päťstotisíc euro) pričom limit poistného plnenia z jednej poistnej udalosti musí byť minimálne 200.000,- EUR (slovom: dvestotisíc euro) a tiež dokument preukazujúci vinkuláciu poistného plnenia v prospech Objednávateľa. Celkové poistenie vrátane poistenia |
pokračovanie 59. : subdodávateľov Dodávateľ sa zaväzuje udržiavať v platnosti poistnú zmluvu/poistné zmluvy na toto Dielo a na škody spôsobené činnosťou pri zhotovovaní Diela počas celej doby platnosti a účinnosti Zmluvy. Všetky náklady vzniknuté v súvislosti s uzatvorením a udržiavaním platnosti |
pokračovanie 59. : takejto poistnej zmluvy/poistných zmlúv uhradí Dodávateľ v plnom rozsahu. |
60. Dodávateľ vykoná na vlastné náklady všetky skúšky, kontroly a merania, ktoré sú potrebné pre riadne ukončenie Diela alebo jeho uvedenie do prevádzky. |
61. Dodávateľ sa zaväzuje, že pred realizáciou jednotlivých častí Diela predloží a odovzdá Objednávateľovi na schválenie vzorky materiálov, výrobkov, vybavenia alebo iných náležitostí tvoriacich predmet plnenia v súlade s harmonogramom prác, kontrolných dní a pracovných porád, ktoré |
pokračovanie 61. : budú použité pri realizácii Diela. Ich zámenu môže Dodávateľ previesť iba po predchádzajúcom písomnom súhlase Objednávateľa. Objednávateľom schválené vzorky budú uložené počas celej doby realizácie Diela u Objednávateľa resp. ním povereného zástupcu. |
62. Objednávateľ je oprávnený kontrolovať všetky postupy pri realizácií Diela, najmä či sa realizácia Diela vykonáva podľa Projektovej dokumentácie, Stavebného povolenia, touto Zmluvou dohodnutých podmienok, technických noriem a iných právnych všeobecne záväzných právnych predpisov. |
Odovzdanie a prevzatie Diela |
63. Dielo, ktoré je predmetom tejto Zmluvy, bude odovzdané Dodávateľom Objednávateľovi vo forme protokolárneho odovzdania riadne a včas dokončeného Diela. Predmetom odovzdania Dodávateľom a prevzatia Objednávateľom bude Dielo ako celok. |
64. Po riadnom vykonaní Diela navrhne Dodávateľ písomnou cestou jeho protokolárne odovzdanie Objednávateľovi (ďalej len „Výzva na prevzatie Diela“). Vo Výzve na prevzatie Diela Dodávateľ určí termín odovzdania Diela, ktorý nesmie byť skôr ako päť (5) kalendárnych dní odo dňa doručenia Výzvy na |
pokračovanie 64. : prevzatie Diela Objednávateľovi. Ak sa Objednávateľ napriek riadnemu a včasnému určeniu termínu odovzdania Diela Dodávateľom nezúčastní odovzdania Diela, Dodávateľ je povinný dohodnúť sa s Objednávateľom na inom termíne odovzdania Diela; odovzdanie Diela nemôže prebehnúť bez |
pokračovanie 64. : prítomnosti Objednávateľa. Objednávateľ Dielo prevezme výlučne v prípade, že na Diele nebudú zistené také vady a nedorobky, ktoré by bránili riadnemu, bezpečnému a plne funkčnému užívaniu celého Diela. Prevzatie Diela môže byť Objednávateľom odmietnuté v prípade zistených závad |
pokračovanie 64. : funkčnosti, ktoré bránia užívaniu Diela ako celku. |
65. Dodávateľ spolu s Výzvou na prevzatie Diela predloží Objednávateľovi predpísanú dokladovú časť vzťahujúcu sa k Dielu (ďalej len „Dokladová časť“) na kontrolu. Dokladová časť bude obsahovať v dvoch (2) vyhotoveniach najmä, ale nie výlučne: |
(i) projekty skutočného vyhotovenia Diela v čiernotlači; |
(ii) certifikáty; |
(iii) stavený denník; |
(iv) doklady o zhutnení podložia základovej špáry; |
(v) doklady o odvoze a likvidácii stavebnej sute; |
(vi) revízne správy; |
(vii) záručné listy v kópii; |
(viii) doklady o vykonaní tlakových a tesnostných skúšok; |
(ix) návody na obsluhu a údržbu technologických zariadení; |
(x) návody na údržbu a použitie výplňových konštrukcií; |
(xi) doklady a certifikáty na akúkoľvek časť Diela, pokiaľ sa takéto doklady v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo technickými normami a stavebným konaním vyžadujú. |
66. V prípade, že Objednávateľ odmietne podpísať protokol o odovzdaní a prevzatí Diela (ďalej len „Protokol“), spíšu Zmluvné strany zápis, v ktorom uvedú svoje stanoviská a ich odôvodnenie. Dodávateľ sa zaväzuje pri odovzdaní a prevzatí Diela oboznámiť Objednávateľa s podmienkami a požiadavkami na |
pokračovanie 66. : technológiu a jej prevádzku poskytovanou dodávateľmi technológií. |
67. Pokiaľ nebude medzi Zmluvnými stranami dohodnuté inak, Dodávateľ uvoľní Stavenisko najneskôr do piatich (5) pracovných dní po podpise Protokolu alebo po vyhotovení zápisu podľa bodu 66 tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie. Po tejto lehote ponechá na Stavenisku iba zariadenie, stroje a |
pokračovanie 67. : materiál, nutné na odstránenie vád a nedorobkov Diela. |
68. Protokol bude obsahovať najmä, ale nie výlučne: |
(i) základné údaje o Diele; |
(ii) súpis zistených vád a nedorobkov na Diele; |
(iii) lehoty na odstránenie vád a nedorobkov Diela; |
(iv) zoznam odovzdaných dokladov vzťahujúcich sa k Dielu (Dokladová časť); |
(v) prehlásenie Zmluvných strán o tom, že Dodávateľ Dielo odovzdáva a Objednávateľ Dielo preberá; |
(vi) podpisy oprávnených zástupcov Zmluvných strán; |
(vii) konštatovanie, že dňom odovzdania a prevzatia Diela začína plynúť záručná doba. |
69. Podpisom Protokolu oboma Zmluvnými stranami sa Dielo považuje za odovzdané. |
70. V prípade ak Dodávateľ zhotoví Dielo pred dohodnutým Termínom zhotovenia Diela, je Objednávateľ povinný takto zhotovené Dielo prevziať aj v skoršom termíne, najneskôr však do pätnástich (15) kalendárnych dní odo dňa doručenia Výzvy na prevzatie Diela. |
Miesto zhotovenia Diela, vlastnícke právo k zhotovovanému Dielu |
71. Zmluvné strany berú na vedomie, že Dodávateľ bude Dielo zhotovovať v nehnuteľnostiach, ktoré sú vo výlučnom vlastníctve Objednávateľa. Zmluvné strany sa dohodli, že nebezpečenstvo škody na zhotovovanom Diele počas realizácie Diela znáša Dodávateľ. Vlastníkom Diela počas jeho zhotovovania |
pokračovanie 71. : je Objednávateľ. |
Zodpovednosť za vady, záruka za akosť Diela a záručná doba |
72. Dodávateľ zodpovedá za úplné, kvalitné a kompletné zhotovenie Diela v celku a v súlade so Zmluvou, Projektovou dokumentáciou a Prílohamy, vrátane jej zmien a doplnkov počas vykonávania prác, ak budú schválené v súlade s ustanoveniami Zmluvy. Dodávateľ zodpovedá za to, že ním vykonané |
pokračovanie 72. : práce a dodané materiály budú zodpovedať príslušným právnym predpisom a normám platným v SR a Európskej únii. Kvalita vykonaného Diela musí byť v súlade s platnými technickými normami a štandardmi, obvykle aplikovanými v stavebníctve, ako aj s požiadavkami špecifikovanými Zmluvou, |
pokračovanie 72. : Projektovou dokumentáciou a platnými právnymi predpismi. |
73. Dodávateľ zodpovedá za vady Diela, ktoré má Dielo v čase jeho odovzdania Objednávateľovi. Za vady, ktoré sa prejavili po odovzdaní Diela zodpovedá Dodávateľ v prípade, ak boli tieto spôsobené porušením jeho povinností vyplývajúcich mu zo Zmluvy. |
74. Dodávateľ poskytuje Objednávateľovi záručnú dobu na stavebné časti Diela v trvaní troch (3) rokov (ďalej len „Záručná doba“). Záručná doba na vstavané (zabudované) zariadenia (technológie) je v dĺžke uvedenej v príslušnom záručnom liste (ďalej len „Osobitná záručná doba“). Dodávateľ je povinný |
pokračovanie 74. : spolu s odovzdaním Diela odovzdať Objednávateľovi osobitne zoznam vecí, u ktorých plynie Osobitná záručná doba. Záručná doba a Osobitná záručná doba plynie odo dňa podpísania Protokolu oboma Zmluvnými stranami. V prípade, ak Objednávateľ prevezme Dielo s drobnými vadami a |
pokračovanie 74. : nedorobkami, Záručná doba a Osobitná záručná doba začína plynúť od okamihu podpísania zápisu o odstránení týchto drobných vád a nedorobkov. |
75. Záručná doba a Osobitná záručná doba neplynie po dobu, po ktorú Objednávateľ nemôže Dielo alebo jeho časť užívať pre jeho vady a/alebo nedorobky, za ktoré zodpovedá Dodávateľ. V prípade, že pri odstraňovaní vád a/alebo nedorobkov došlo k výmene jednotlivých častí Diela za nové, pre nové časti |
pokračovanie 75. : Diela začína plynúť nová Záručná doba alebo nová Osobitná záručná doba. |
76. Dodávateľ je povinný počas plynutia Záručnej doby a/alebo Osobitnej záručnej doby na svoje náklady, riziko a zodpovednosť odstrániť zistené vady, za ktoré nesie zodpovednosť v súlade s ustanoveniami Zmluvy a relevantných ustanovení Obchodného zákonníka. Ak vady nemôžu byť odstránené, má |
pokračovanie 76. : Objednávateľ právo na zodpovedajúcu primeranú zľavu z Ceny Diela. |
77. Objednávateľ je povinný bez zbytočného odkladu písomne oznámiť Dodávateľovi vady Diela najneskôr však v lehote tridsiatich (30) kalendárnych dní odo dňa, kedy vadu zistil. V oznámení Objednávateľ uvedie popis vady, ako sa vada prejavila a jej rozsah. Dodávateľa je povinný nastúpiť na odstránenie |
pokračovanie 77. : reklamovanej vady bez zbytočného odkladu, najneskôr ale do piatich (5) kalendárnych dní odo dňa oznámenia vady Objednávateľom. V prípade havarijného stavu je Dodávateľ povinný nastúpiť na odstránenie vád na Diele bez zbytočného odkladu, najneskôr ale do dvoch (2) hodín od okamihu |
pokračovanie 77. : oznámenia vady. V prípade, že vada nie je opraviteľná, Dodávateľ je povinný provizórne sprevádzkovať poškodenú (nefunkčnú) časť Diela, a to do dvadsaťštyri (24) hodín od nastúpenia Dodávateľa na odstraňovanie vady. Ak Dodávateľ neodstráni vady, za ktoré zodpovedá, ani po písomnej |
pokračovanie 77. : výzve Objednávateľa s poskytnutím primeranej lehoty na plnenie nie kratšej ako päť (5) kalendárnych dní, je Objednávateľ oprávnený odstrániť vadu treťou osobou na náklady Dodávateľ. Po odstránení vady treťou osobou o tom písomne upovedomí Dodávateľa spolu s podrobným vyúčtovaním |
pokračovanie 77. : nákladov na odstránenie vady. Dodávateľ je v takom prípade povinný uhradiť Objednávateľovi cenu za odstránenie vady treťou osobou v celom rozsahu. |
Zachovanie dôvernosti informácií |
78. Každá zo Zmluvných strán sa zaväzuje, že kedykoľvek po dni uzatvorenia Zmluvy bez predchádzajúceho súhlasu druhej Zmluvnej strany nevyužije, neposkytne ani neoznámi akejkoľvek tretej osobe, s výnimkou svojich splnomocnených zástupcov, audítorov, ktorí budú overovať účtovnú závierku príslušnej |
pokračovanie 78. : Zmluvnej strany, materskej spoločnosti, dcérskej spoločnosti materskej spoločnosti alebo spoločnosti, ktorá ovláda materskú spoločnosť, alebo v súlade so zákonom alebo požiadavkou správneho alebo regulačného orgánu, alebo iného orgánu, ktorému podlieha v zmysle právnych predpisov |
pokračovanie 78. : alebo zmluvne, akékoľvek informácie o obchodných vzťahoch s druhou Zmluvnou stranou, a že uchová v tajnosti všetky technické, obchodné alebo iné informácie, ktoré prípadne získa, alebo ktoré sa v budúcnosti dozvie od druhej Zmluvnej strany, a to vrátane informácií týkajúcich sa |
pokračovanie 78. : podnikateľskej činnosti alebo iných záležitostí druhej Zmluvnej strany. |
79. Okrem vyššie uvedeného, ktorákoľvek Zmluvná strana má právo poskytnúť takéto informácie: |
(i) na účely súdneho, rozhodcovského, správneho, alebo iného konania, ktorého je účastníkom, a ktoré sa vedie v súvislosti so Zmluvou; |
(ii) osobe, ktorá pre takú Zmluvnú stranu spracúva dáta, a to v rozsahu nevyhnutnom na riadne spracovávanie dát; |
(iii) osobe, ktorá pre takú Zmluvnú stranu obstaráva archiváciu Zmluvy, a to v rozsahu nevyhnutnom na riadnu archiváciu Zmluvy; |
(iv) osobe, ktorá priamo alebo nepriamo ovláda ktorúkoľvek zo Zmluvných strán. |
Podstatné porušenie Zmluvy |
80. Zmluvné strany sa v zmysle bodu 18.4 VZP v spojení s bodom 18.2 písm. a) VZP dohodli, že za podstatné porušenie Zmluvy, na základe ktorého je Objednávateľ oprávnený odstúpiť od tejto Zmluvy, je možné považovať aj nasledovné konanie: |
(i) nedodržanie termínov Dodávateľom stanovených v Časovom harmonograme a to v prípade ak je Dodávateľ v omeškaní s ktorýmkoľvek jednotlivým termínom Plnenia po obdobie viac ako päť (5) kalendárnych dní, s výnimkou termínu špecifikovanom v bode 15 písm. (i) tu uvedených Osobitných požiadaviek na |
pokračovanie (i) : na Plnenie (predloženie oceneného Výkazu výmer), pri ktorom platí, že k podstatnému porušeniu Zmluvy dochádza nepredložením Výkazu výmer Dodávateľom v lehote piatich (5) kalendárnych dní odo dňa obdržania Výkazu výmer elektronickou poštou ; alebo |
(ii) je zrejmé, že Dodávateľ nedokáže zhotoviť Dielo podľa termínov uvedených v Časovom harmonograme; alebo |
(iii) Dodávateľ neplní kvalitatívno-technické parametre a/alebo podmienky zhotovovania Diela určené Projektovou dokumentáciou, VZP, slovenskými technickými normami, európskymi normami, všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky a/alebo touto Zmluvou; alebo |
(iv) Dodávateľ akýmkoľvek spôsobom koná proti zásadám spravodlivých obchodných vzťahov, porušuje zákaz nekalej súťaže, koná proti pravidlám hospodárskej súťaže, alebo ak jeho činnosť kazí dobré meno a primerané záujmy Objednávateľa; alebo |
(v) Dodávateľ aj napriek písomnému upozorneniu Objednávateľa, resp. oprávnenej osoby Objednávateľa (zápis v stavebnom denníku na vadné plnenie Dodávateľ) pokračuje vo vadnom plnení; alebo |
(vi) Dodávateľ aj napriek upozorneniu Objednávateľa alebo oprávnenej osoby Objednávateľa v primeranej lehote určenej na odstránenie vady, vadu Diela neodstránil. V rozsahu vadného plnenia nie je Objednávateľ povinný zaplatiť za vykonané práce a až do odstránenia vady nie je v omeškaní s platením. |
pokračovanie (vi) : Výšku takto neuhradenej sumy určí Objednávateľ výpočtom podľa rozsahu vadného plnenia. |
(vii) voči Dodávateľovi sa vedie konkurzné konanie, bol podaný návrh na začatie konkurzného konania, návrh na začatie konkurzného konania bol zamietnutý z dôvodu nedostatku majetku, ak bolo začaté reštrukturalizačné konanie, alebo ak Dodávateľ vstúpil do likvidácie; alebo |
(viii) sa splnenie Zmluvy stane nemožným z dôvodu vyššej moci. |
Sankcie |
81. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade omeškania zo strany Dodávateľa vykonávať Plnenie podľa jednotlivých termínov uvedených v Časovom harmonograme, Objednávateľovi vzniká voči Dodávateľovi nárok na zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z celkovej Ceny Plnenia za každý deň omeškania Dodávateľa a to |
pokračovanie 81. : v súvislosti s každým termínom uvedeným v Časovom harmonograme, s výnimkou termínu špecifikovaného v bode 15 písm. (i) tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie (predloženie oceneného Výkazu výmer), pri ktorom platí, že v prípade nedodržania tohto termínu je Objednávateľ |
pokračovanie 81. : oprávnený požadovať od Dodávateľa uhradenie zmluvnej pokuty v celkovej výške 10.000,- EUR (slovom: desaťtisíc euro). Zmluvná pokuta je splatná na základe výzvy Objednávateľa na úhradu zmluvnej pokuty, a to v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia predmetnej |
pokračovanie 81. : výzvy Objednávateľa Dodávateľovi. Zaplatenie zmluvnej pokuty zo strany Objednávateľa nemá vplyv na prípadné nároky Objednávateľa na náhradu škody prevyšujúce zmluvnú pokutu. |
82. V prípade neodstránenia vád a/alebo nedorobkov Diela vyplývajúcich z protokolu, ktorý bude Zmluvnými stranami spísaný pri odovzdaní Diela Objednávateľovi, vzniká Objednávateľovi nárok voči Dodávateľovi na zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z Ceny Plnenia bez DPH za každý aj začatý deň omeškania, a to |
pokračovanie 82. : až do dňa úplného odstránenia všetkých vád a nedorobkov. Zmluvná pokuta je splatná na základe výzvy Objednávateľa na úhradu zmluvnej pokuty, a to v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia predmetnej výzvy Objednávateľa Dodávateľovi. Zaplatenie zmluvnej pokuty zo |
pokračovanie 82. : zo strany Dodávateľa nemá vplyv na prípadné nároky Objednávateľa na náhradu škody prevyšujúce zmluvnú pokutu. |
83. V prípade, ak Dodávateľ neodstráni v dohodnutom termíne vady a/alebo nedorobky Diela reklamované Objednávateľom počas plynutia záručnej doby, vzniká Objednávateľovi nárok voči Dodávateľovi na zmluvnú pokutu vo výške EUR 0,05% z Ceny Plnenia bez DPH za každý aj začatý deň omeškania, a to až do |
pokračovanie 83. : dňa úplného odstránenia týchto reklamovaných vád a nedorobkov. Zmluvná pokuta je splatná na základe výzvy Objednávateľa na úhradu zmluvnej pokuty, a to v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia predmetnej výzvy Objednávateľa Dodávateľovi. Zaplatenie zmluvnej |
pokračovanie 83. : pokuty zo strany Dodávateľa nemá vplyv na prípadné nároky Objednávateľa na náhradu škody prevyšujúce zmluvnú pokutu. |
84. V prípade, akéhokoľvek porušenia všeobecne záväzných právnych predpisov vzťahujúcich sa na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci ktorýmkoľvek pracovníkom Dodávateľa a/alebo Subdodávateľa, vzniká Objednávateľovi nárok voči Dodávateľovi na zmluvnú pokutu vo výške EUR 1.000,- za každé jednotlivé |
pokračovanie 84. : porušenie. Zmluvná pokuta je splatná na základe výzvy Objednávateľa na úhradu zmluvnej pokuty, a to v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia predmetnej výzvy Objednávateľa Dodávateľovi. Zaplatenie zmluvnej pokuty zo strany Dodávateľa nemá vplyv na prípadné |
pokračovanie 84. : nároky Objednávateľa na náhradu škody prevyšujúce zmluvnú pokutu. |
85. Zaplatením zmluvnej pokuty/zmluvných pokút v zmysle Zmluvy sa Dodávateľ nezbavuje povinnosti Dielo vykonať. |
86. V prípade ak kontraktačnú ponuku predkladá dodávateľ z iného členského štátu EÚ, predkladá ju vrátane DPH v príslušnej výške %, pričom fakturácia zo strany dodávateľa bude v takomto prípade bez DPH a DPH zaplatí objednávateľ v príslušnej výške % do štátneho rozpočtu na Slovensku |
pokračovanie 86. : cez príslušný daňový úrad. |
87. Upozorňujeme na doplnenie ustanovenia § 26 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní od 29. 4. 2015 o podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia o skutočnosť, že verejného obstarávania sa môže zúčastniť len subjekt, ktorý nie je v reštrukturalizácii. |
pokračovanie 87: Táto skutočnosť sa preukazuje potvrdením príslušného súdu, nie starším ako tri mesiace aj ako aktualizačný údaj Zoznamu podnikateľov, ktorý vedie Úrad pre verejné obstarávanie. |
Názov | Upresnenie |
88. Požadujeme dodanie predmetu zákazky: minimálne v uvádzanej špecifikácii v technických a osobitných požiadavkách v opisnom formulári | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
89. Vrátane dopravy na miesto plnenia. | |
90. Vrátane inštalácie na mieste plnenia | |
92. Technologia a ponúkané materialy musia byť nové nepoúživané. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
91. Dodávateľom navrhnutá cena je súčtom cien uvedených vo výkazoch výmeroch VYKAZ - VYMER ,, NÁZOV “. pdf. ( jedná sa o 10 samostatných príloh vo formáte pdf, ktoré tvoria prílohu Objednávkového formulára. | Príloha č. 003, 004, 005, 006, 007, 008, 009, 010, 011, 012, |
93. Nedodržanie ktorejkoľvek požiadavky objednávateľa uvedenej v článku „Predmet zmluvy“ alebo v článku „Zmluvné podmienky“ sa bude považovať za podstatné porušenie Zmluvy. | |
94. Dodávateľ potvrdzuje a zodpovedá za to, že Dodávateľ a rovnako všetci jeho subdodávatelia disponujú všetkými licenciami, povoleniami a živnostenskými oprávneniami potrebnými pre vykonávanie všetkých prác a dodávok v súlade s touto Zmluvou | |
95. Dodávateľ potvrdzuje, že sa pred uzavretím tejto Zmluvy riadne oboznámil s Projektovou dokumentáciou a s podrobným výkazom výmer. | |
96. Projektová dokumentácia a Výkaz výmer tvoria prílohu Opisného formulára.. | Príloha č. 003, 004, 005, 006, 007, 008, 009, 010, 011, 012, |
97. Do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy teda ešte pred samotnou realizáciou predmetu zákazky požadujeme predložiť časový harmonogram stavebných a všetkých vykonávaných prác. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
98. Do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy teda ešte pred samotnou realizáciou predmetu zákazky požadujeme predložiť Certifikát na systém environmentálneho manažérstva v Predmete zákazky podľa normy 14001 alebo porovnateľného certifikátu vydaného nezávislou inštitúciou. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
pokračovanie 98. : Objednávateľ prijme aj iné dôkazy predložené Dodávateľom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie systému environmentálneho manažérstva podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu. | |
99. Do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy teda ešte pred samotnou realizáciou predmetu zákazky požadujeme predložiť zoznam Subdodávateľov pre vykonávanie všetkých prác a dodávok v súlade s touto Zmluvou. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
100. Do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy teda ešte pred samotnou realizáciou predmetu zákazky požadujeme predložiť Vyhlásenie Dodávateľa o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, za hospodárske roky 2013 a 2014, za ktoré sú požadované doklady dostupné | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
pokračovanie 100. : v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, doložené Výkazom/výkazmi ziskov a strát alebo výkaz/výkazy o príjmoch a výdavkoch za hospodárske roky 2013 a 2014 formou kópie dokladov, alebo informácie o zverejnení v Registri účtovných | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
pokračovanie 100. : závierok s presným odkazom na uvedený dokument, pričom Požadovaný dosiahnutý obrat v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, za posledné dva hospodárske roky (2013 a 2014) spolu, za ktoré sú požadované doklady dostupné, v závislosti | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
pokračovanie 100. : od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, musí byť minimálne vo výške (päťstotisíc) 500 000,00 EUR bez DPH. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
101. Do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy teda ešte pred samotnou realizáciou predmetu zákazky požadujeme predložiť doklady (overené fotokópie) podľa bodu 32 Osobitých požiadaviek na plnenie. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
102. Do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy teda ešte pred samotnou realizáciou predmetu zákazky požadujeme predložiť Potvrdenia odberateľov o uspokojivom vykonaní stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky (ďalej len „kvalifikované referencie“) za | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
pokračovanie 102. : predchádzajúcich päť rokov (2011, 2012, 2013, 2014, 2015), pričom súčet cien kvalifikovaných referencií musí byť rovný alebo vyšší ako (päťstotisíc) 500 000,00 EUR bez DPH. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
103. Zmluvné strany sa dohodli na zmluvnej pokute, kde Objednávateľ je oprávnený uplatniť voči Dodávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 1 700 ,- EUR za každé podstatné porušenie zmluvných podmienok uvedených v časti Osobité požiadavky pre plnenie vo všetkých bodoch Osobitné požiadavky na plnenie | |
104. Zmluvná pokuta v bode 103. v Osobitých požiadavkách na plnenie je splatná na základe výzvy Objednávateľa na úhradu zmluvnej pokuty, a to v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia predmetnej výzvy Objednávateľa Dodávateľovi. |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Rastislavova 43, 041 91, Košice - mestská časť Juh, Košice IV, Košický, Slovenská republika
04.02.2016 09:00 — 04.05.2016 16:00
1,00 kompletné plnenie predmetu zákazky
136 000,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena bez DPH | € | Menšia | 100 |
20.01.2016 11:54
25.01.2016 12:00
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
21.01.2016 07:14 - Vstupná ponuka | 136 000,00 | € | Cena bez DPH |
25.01.2016 11:59 - Najvýhodnejšia ponuka | 108 000,00 | € | Cena bez DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: