• Prehľady a registre
    • Prehľad zákaziek
    • Štatistiky a údaje ET
    • Katalóg ponúk ET
    • Centrálny register zmlúv trhoviska
    • Zahraničné zákazky
    • Register objednávateľov
    • Register dodávateľov
    • Register referencií ET
  • Knižnica a nástroje
    • Knižnica opisných formulárov
    • Karanténa opisných formulárov a zákaziek
    • Jednotný európsky dokument
    • Otvorené údaje ET
  • Informácie
    • Zákon
    • Obchodné podmienky EP/ET
    • Dokumenty elektronizácie obstarávania
    • Ochrana osobných údajov
    • Certifikáty a podpisy
    • Cookies
    • Podpora
    • Kontakty
  •  Registrácia
    • Dodávateľ
    • Skupina dodávateľov
    • Objednávateľ
    • Verejnosť
  •  Prihlásenie
  •    Vyhlásenie zákazky
    02.12.2025 14:56
  •    Predkladanie ponúk
    08.12.2025 10:00
  •    Ukončenie zákazky
    08.12.2025 11:08
  •    Zazmluvnenie zákazky
    08.12.2025 11:20

Detail zákazky Z20257538

  •    Vyhlásenie zákazky
    02.12.2025 14:56
  •    Predkladanie ponúk
    08.12.2025 10:00
  •    Ukončenie zákazky
    08.12.2025 11:08
  •    Zazmluvnenie zákazky
    08.12.2025 11:20

Základné údaje

Z20257538

OF-305603

zazmluvnená

http://www.crz.gov.sk/index.php?ID=11707932

Objednávateľ

00166073

Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky

Račianska ulica 71, Bratislava, 81311, SVK

Dodávateľ

35810734

DATALAN, a.s.

Krasovského 14, Bratislava, 85101, SVK

Predmet zákazky

Všeobecná špecifikácia predmetu zákazky

Obmena email gateway technológie

email, technológie, gatway

  • 30210000-4 - Stroje na spracovanie údajov (hardvér)
  • 72700000-7 - Služby pre počítačové siete
  • 35113300-2 - Bezpečnostné zariadenia
  • 72310000-1 - Spracovanie údajov
  • 48820000-2 - Servery
  • 48220000-6 - Softvérový balík pre internet a intranet

Tovar

Položky opisného formulára
 Rozbaliť položky     Zbaliť položky
 1. Obmena email gateway technológie
Funkcia
BOD č.1 PREDMET VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA:
Predmetom zákazky je dodanie informačno-komunikačných technológií email gateway riešenia vrátane potrebného výpočtového hardvéru a súvisiacich služieb a najmä služby súvisiace s poskytovaním záručného servisu a dopravy na miesto dodania, t.j. ochrana email gateway FortiMail-2000F s nasledovnou konfiguráciou:• 2 ks FML-2000F-BDL-641-DD (Hardware plus FortiCare Premium and FortiGuard Enterprise ATP Bundle - tj. 2 ks HW a 2 ks licencia)a• 2 ks FC-10-FE2KF-301-02-DD (Secure RMA Service, tj. 2 ks rozšírenie licencie!
BOD č.2 ŠPECIFIKÁCIA PREDMETU ZÁKAZKY:
V rámci zvyšovania úrovne kybernetickej bezpečnosti, dostupnosti a kvality prevádzkovaných aplikácií a v súvislosti s proaktívnou stratégiou prístupu z pohľadu kybernetickej bezpečnosti verejný obstarávateľ požaduje dodanie a nasadenie email gateway servera(ov), ktoré zvyšujú bezpečnosť tým, že fungujú ako antispam/antiphishing bariéra medzi používateľmi a emailovými servermi MS Exchange.
Zároveň pomáhajú chrániť pred nevyžiadanou poštou (spamom), škodlivým kódom a phishingovými útokmi filtrovaním hlavičiek, tela a príloh emailových správ. Súčasťou predmetu zákazky je aj 20 človekodní (MD) na inštaláciu a potenciálne nevyhnutné dodatočné úpravy riešenia. Predmetné človekodni  (MD) verejný obstarávateľ nemá povinnosť vyčerpať.
Verejný obstarávateľ požaduje, aby dodané riešenie spĺňalo parametre a funkcionality, ktoré sú definované prostredníctvom funkčných a nefunkčných požiadaviek spolu uvedených v bodoch 3 až 11.
Verejný obstarávateľ požaduje, aby dodaný bezpečnostný nástroj predstavoval jeden samostatný celok, ktorý v sebe spĺňa všetky požadované funkčné a nefunkčné špecifikácie, tzn. nebude pozostávať z kombinácie produktov viacerých výrobcov vzhľadom na minimalizáciu potrebného programového vybavenia na cieľových systémoch.
BOD č.3 ROZSAH ZÁKAZKY A LICENČNÉ PODMIENKY:
Riešenie musí byť dodané v rámci vysokej dostupnosti (definícia je uvedená v rámci nižšie uvedených bodoch 5 až 11 tohto formulára) , tak aby výpadok jedného komponentu nespôsobil výpadok email gateway služby. aby v prípade výpadku jedného zariadenia prebralo plnohodnotne funkcionalitu druhé zariadenie.
BOD č.4 ZÁKLADNÉ FUNKČNÉ POŽIADAVKY:
• Zariadenie musí byť ako SW alebo HW appliance • Musí pracovať ako email relay • Musí podporovať transparentný mód • Musí umožňovať kontrolu a filtrovanie spamu v prichádzajúcej a odchádzajúcej emailovej komunikácii • Musí umožňovať kontrolu a filtrovanie malvéru a vírusov v prichádzajúcej a odchádzajúcej emailovej komunikácii • Musí umožňovať kontrolu a filtrovanie zakázaných príloh v prichádzajúcej a odchádzajúcej emailovej kom. na základe typu, kategórie alebo šifrovania
• Musí umožňovať overovanie existencie príjemcu voči zoznamu existujúcich aktívnych emailových adries v Exchange/Active Directory • Musí umožňovať definovať pravidlá s využitím užívateľských účtov a skupín v Active Directory • Musí umožňovať definovať politiky pre prichádzajúcu emailovú komunikáciu na základe: pre doména • Musí umožňovať definovať politiky pre prichádzajúcu emailovú komunikáciu na základe: pre emailová ad-resa
• Musí umožňovať definovať politiky pre prichádzajúcu emailovú komunikáciu na základe: pre užívateľ • Musí umožňovať definovať politiky pre prichádzajúcu emailovú komunikáciu na základe: pre užívateľská skupina • Musí umožňovať legovanie emailovej komunikácie a nástroje pre vyhľadávanie v logoch • Musí obsahovať nástroje pre obmedzenie rýchlosti resp. frekvencie spojení • Musí umožňovať nastavenie automatického generovania a zasielania reportov na vybrané emailové adresy
• Musí obsahovať centrálnu karanténu obsahujúcu odfiltrované emaily podozrivé na spam dostupné z webového manažment rozhrania • Musí obsahovať používateľskú karanténu obsahujúcu emaily podozrivé na spam dostupnú pre používate-ľa:- cez webové rozhranie s prihlásením pomocou účtu v Active Directory- kliknutím na odkaz v zaslanom notifikačnom emaile
• Musí umožňovať nastavenie výnimky smerovanie pre vybrané cieľové domény alebo IP adresy • Musí obsahovať centrálnu karanténu obsahujúcu odfiltrované emaily, ktoré obsahovali zakázané prílohy • Musí umožňovať pravidelné automatické zálohovanie konfigurácie zariadenia mimo diskový priestor samotného zariadenia • Musí obsahovať balík služieb pokročilej detekcie a ochrany pred hrozbami
BOD č.5 VŠEOBECNÉ TECHNICKÉ POŽIADAVKY:
• Zariadenie musí mať výrobcom deklarované ukončenie podpory zariadenia (EOL) najskôr v roku 2029 • Musí mať kapacitu na 7000 používateľov a viac • Musí umožňovať príjem emailov pre 20 domén • Minimálne 100 aktívnych konkurentných spojení • Minim. priepust. zariad. pri antispam a antivirovej kont. musí byť 50k emailov za hodinu(pri 100 kB) • Musí umožňovať definovať minimálne 300 pravidiel pre emailovú doménu • Musí umožňovať použitie minimálne 50 bezpečnostných profilov
• Musí umožňovať kontrolu prichádzajúcej emailovej komunikácie na spam s využitím techniky greylisting • Musí umožňovať kontrolu prichádzajúcej emailovej komunikácie s využitím reputačných databáz výrobcu • Musí umožňovať kont. prich. emailovej kom. s využitím techniky Bounce Address Tag Validation (BATV) • Musí umožňovať kontrolu prichádzajúcej emailovej komunikácie s využitím DKIM • Musí umožňovať kontrolu prichádzajúcej emailovej komunikácie s využitím SPF záznamov • Musí umožňovať použitie "blacklist" a "whitelist" slov a využitie slovníka
• Musí obsahovať službu automatickej analýzy priložených obrázkov v e-mailovej komunikácii s cieľom detegovať a blokovať nevhodný alebo explicitný obsah (napr. pornografia alebo sexuálne obrázky) pomocou dynamických algoritmov strojového učenia. • Musí obsahovať licencovanú službu pre bezpečnostnú integráciu s cloudovými e-mailovými platformami prostredníctvom API konektorov.
• Musí obsahovať službu kontinuity e-mailov, ktorá zabezpečí nepretržitú dostupnosť e-mailovej komunikácie aj počas výpadku hlavného e-mailového servera. • Musí obsahovať heuristickú analýzu a Bayesian • Musí umožňovať vytváranie používateľských whitelistov email adries • Musí umožňovať využitie externých zdrojov poskytujúcich informácie o blacklistovaných DNS a IP adresách (DNSBL).
• Zariadenie nesmie byť limitované na počet používateľov• Musí umožňovať nastavenie rôznych akcií pre rôzne techniky filtrovania (napr. pri DNSBL vykonať iba taging predmetu, pri reputačnej databáze výrobcu uložiť do karantény)
BOD č.6 VÝKONNOSTNÉ PARAMETRE / REDUNDANCIA:
• riešenie musí poskytovať plnú redundanciu (active/active alebo active/standby režim), • riešenie musí podporovať vyvažovanie záťaže (load balancing) medzi viacerými uzlami v rámci klastru, • celková priepustnosť riešenia (so zapnutými funkciami antivírus, antispam, DLP a TLS šifrovanie) minimálne 10 000 správ za minútu pre každé zariadenie, • riešenie musí byť schopné spracovať minimálne 14 000 e-mailových relácií za sekundu (so zapnutými funkciami antivírus, antispam, DLP a TLS šifrovanie) pre každú lokalitu/node,
• riešenie musí podporovať minimálne 7000 používateľov (tento počet musí byť zachovaný aj pri výpadku jedného zariadenia v redundantnom režime), • pripojenie do siete (per zariadenie) – minimálne 4×1GE RJ45 alebo ekvivalentné SFP porty, • podpora sieťovej redundancie: active/standby, active/active alebo LACP bonding, • podpora automatickej synchronizácie konfigurácie a karanténnych databáz medzi zariadeniami v klustri, • podpora HA failover s automatickým presmerovaním SMTP spojení bez straty e-mailov.
BOD č.7 POŽIADAVKY NA ANTIVÍRUS:
• systém musí podporovať konfiguráciu výnimiek antivírusovej kontroly na základe odosielateľa, prijímateľa, domény, IP adresy alebo politiky smerovania, • podpora kontroly príloh e-mailov vrátane komprimovaných archívov (ZIP, RAR, 7z a pod.), • možnosť nastavenia blokovania zaheslovaných alebo šifrovaných príloh/archívov, • kontrola obsahu na základe signatúr a heuristiky, • výrobca musí zabezpečovať pravidelnú aktualizáciu signatúr a ďalších definícií antivírusového modulu (AV engine) prostredníctvom FortiGuard služby,
• podpora viacerých antivírusových engineov (dual AV scan) pre zvýšenú presnosť detekcie, • možnosť automatického preskenovania správy po doručení, ak sú dostupné nové signatúry (post-delivery rescan), • možnosť konfigurovať akcie pri detekcii (blokovanie, karanténa, mazanie, prepustenie s upozornením), • podpora záznamu a reportovania výsledkov antivírusovej kontroly v centrálnom logu a reportoch.
BOD č.8 AUTENTIZÁCIA:
• autentizácia používateľov voči Microsoft Active Directory (synchronizácia účtov a skupín), • autentizácia používateľov voči LDAP/LDAPS serveru, • podpora NTLMv2 a Kerberos autentizácie pre integrované prihlásenie, • podpora autentizácie používateľov prostredníctvom SMTP AUTH, POP before SMTP a IMAP AUTH, • možnosť vytvárať výnimky z autentizácie na základe IP adresy / siete odosielateľa alebo prijímateľa (napr. pre interné servery, skenery, MFP zariadenia),
• podpora lokálnej databázy používateľov (lokálne účty a skupiny spravované priamo v riešení email gateway), • podpora viacfaktorovej autentizácie (MFA) prostredníctvom RADIUS servera, • možnosť viazať politiky a pravidlá spracovania správ na autentizovaného používateľa alebo skupinu (user/group-based policies).
BOD č.9 AUTORIZÁCIA:
• povoliť/zakázať prístup na základe IP adresy alebo siete odosielateľa/prijímateľa, • povoliť/zakázať prenos správ na základe domény odosielateľa alebo prijímateľa, • povoliť/zakázať relácie na základe reputácie IP/domény (IP/Domain Reputation, RBL, DNSBL), • povoliť/zakázať relácie na základe autentizácie používateľa (SMTP AUTH, LDAP, MS AD, POP/IMAP relay), • povoliť/zakázať relácie na základe politiky smerovania (mail routing policy, relay policy), • povoliť/zakázať odosielanie na základe overenia SPF/DKIM/DMARC,
• povoliť/zakázať správy na základe kategorizácie obsahu alebo príloh (MIME typy, veľkosť, rozšírenie), • povoliť/zakázať správy podľa časových údajov (čas, dátum, plán), • povoliť/zakázať spojenie z/do definovaných zón (napr. interné ↔ externé), • ľubovoľná kombinácia vyššie uvedených podmienok, • prispôsobenie oznámenia pre odosielateľa/prijímateľa (bounce message, SMTP reject, custom notification).
BOD č.10 MANAGEMENT:
• konfigurácia každej email gateway tvoriacej HA riešenie musí byť vždy synchronizovaná s poslednou verziou zmien, • autentizácia a autorizácia správcov systému pomocou LDAP, AD alebo RADIUS, • podpora multi factor authentication pre správcov systému, • min. 2 role pre správcov systému, (read-write, read-only), • možnosť definovať používateľské role pre správcov systému (RBAC), • aplikovanie konfiguračných zmien bez výpadku služby, • protokol SNMP minimálne vo verzií v2c.
Bod č. 11 LOGOVANIE A REPORTOVANIE:
• Požaduje sa, aby riešenie umožňovalo aktiváciu debugovacieho režimu pre potreby diagnostiky používateľských požiadaviek a prenosov. • Požaduje sa, aby systém poskytoval access log obsahujúci informácie o používateľovi, odosielateľovi/prijímateľovi a súvisiacich požiadavkách, s podporou vzdialeného logovania cez Syslog (UDP, TCP). • Požaduje sa podpora nástroja na zachytávanie sieťovej komunikácie (napr. tcpdump) priamo v systéme, s možnosťou definície filtrov podľa IP adries, portov alebo protokolov.
• Požaduje sa, aby riešenie umožňovalo zasielanie informácií o stave systému, zmenách konfigurácie a bezpečnostných udalostiach do logovacieho systému a prostredníctvom e-mailových notifikácií (SMTP). • Požaduje sa, aby systém poskytoval reporty o prevádzke a využívaní služby minimálne na základe: - zdroja (emailová adresa, IP adresa odosielateľa alebo mailového servera), - cieľa (emailová adresa, IP adresa prijímateľa alebo cieľového servera), - statusu správy (povolená, blokovaná, karantenizovaná, dôvod blokovania), - veľkosti správy a ďalších voliteľných parametrov.
• Požaduje sa podpora auditného logovania prístupu správcov, vrátane záznamu o vykonaných zmenách konfigurácie. • Požaduje sa, aby systém umožňoval uchovávanie logov minimálne po dobu 3 mesiacov pre účely auditu a tvorby reportov. • Požaduje sa podpora automatického aj manuálneho generovania reportov, s možnosťou plánovania pravidelného opakovania a automatického odosielania reportov prostredníctvom SMTP.
BOD č.12 PODPORA:
• Musí poskytovať podporu výrobcu 24x7 portál + hot line na obdobie 12 mesiacov (1 rok) od dodania riešenia. • Musí poskytovať službu bezpečnej výmeny alebo opravy zariadenia u výrobcu.
Súčasťou predmetu zákazky je aj 20 človekodní (MD) na inštaláciu a potenciálne nevyhnutné dodatočné úpravy riešenia. Predmetné človekodni (MD) verejný obstarávateľ nemá povinnosť vyčerpať.
Technické vlastnosti Jed­not­ka Mi­ni­mum Ma­xi­mum Pres­ne
POČET MD MD 20
Osobitné požiadavky na plnenie
Názov
Dodávateľ je povinný poskytnúť licencie tak, aby neboli zaťažené inými právami tretích osôb, ktoré by bránili ich riadnemu použitiu objednávateľom.
Dodávateľ musí byť zmluvným partnerom výrobcu pre predaj licencií k produktom Fortinet alebo predajca produktov spoločnosti Fortinet, ktoré sú predmetom plnenia zmluvy na území SR. V prípade, ak takéto partnerstvo nie je možné overiť vo verejne publikovanej webovej databáze partnerov výrobcu pre predaj týchto produktov na území SR , dodávateľ je povinný predložiť dokument potvrdzujúci uvedené partnerstvo objednávateľovi prostredníctvom elektronickej pošty do 5 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy.
Cena musí zahŕňať všetky a akékoľvek náklady Dodávateľa súvisiace s dodaním požadovaného predmetu zákazky, teda okrem ceny za dodanie 2 ks HW, 2ks licencií a 2 ks rozšírenia licencií (vrátane dopravy na miesto dodania) i náklady na inštaláciu a potenciálne dodatočné nevyhnutné úpravy riešenia v rozsahu 20 MD.
Dodávateľ je povinný do 2 (dvoch) pracovných dní od nadobudnutia účinnosti zmluvy predložiť Objednávateľovi prostredníctvom elektronickej pošty podrobný rozpis ceny (bez DPH, s DPH) jednotlivých položiek podľa bodu 3 týchto osobitných požiadaviek na plnenie vo formáte XLSX a kontaktné údaje osoby oprávnenej konať za dodávateľa vo veciach plnenia zmluvy.
Objednávateľ sa zaväzuje oznámiť kontaktnú osobu Dodávateľovi do 2 pracovných dní od účinnosti zmluvy.
Za podstatné porušenie zmluvy sa považuje dodávka tovaru, ktorý nespĺňa požadovanú funkčnú a technickú špecifikáciu, ako aj nepredloženie ktoréhokoľvek Objednávateľom požadovaného dokladu alebo dokumentu a porušenie povinnosti podľa bodov 1. a 2. týchto osobitných požiadaviek na pl-nenie. Za podstatné porušenie zmluvy sa považuje i doručenie podrobného rozpisu ceny tovarov podľa bodu 4. týchto osobitných požiadaviek na plnenie, ak z neho bude vyplývať, že tovar nezod-povedá technickým a funkčným špecifikáciám.
Za podstatné porušenie zmluvy sa považuje dodávka tovaru, ktorý nespĺňa požadovanú funkčnú a technickú špecifikáciu, ako aj nepredloženie ktoréhokoľvek Objednávateľom požadovaného dokladu alebo dokumentu a porušenie povinnosti podľa bodov 1. a 2. týchto osobitných požiadaviek na plnenie. Za podstatné porušenie zmluvy sa považuje i doručenie podrobného rozpisu ceny tovarov podľa bodu 4. týchto osobitných požiadaviek na plnenie, ak z neho bude vyplývať, že tovar nezodpovedá technickým a funkčným špecifikáciám.

Rozpory k zákazke ?

Zmluvná špecifikácia

Račianska 71, Bratislava, Bratislava, Bratislavský, Slovenská republika

01.01.2026 00:00 — 31.12.2026 23:59

1,00 celok

158 623,10

158 623,10

Podmienky súťaže

Hodnotiace kritériá
Názov Merná jednotka Výhodnejšia hodnota Váha
Cena s DPH € Menšia 100

02.12.2025 14:56

08.12.2025 10:00

Výzva na účasť v elektronickej aukcii

08.12.2025 10:15

20 min.

2 min.

Výzva na účasť v elektronickej aukcii Výsledok aukcie Záznam aukcie

Ponuky

 866
 19
 3
Dátum predloženia Hodnota MJ Kritérium
04.12.2025 08:38 - Vstupná ponuka 158 622,03 € Cena s DPH
08.12.2025 07:46 - Najvýhodnejšia ponuka 158 522,40 € Cena s DPH

Zmluvné dokumenty

Názov Dátum vytvorenia
Prevziať všetky dokumenty
Späť

Hodnotiace kritériá ponuky

Názov Váha Hodnota Hodnotenie
Cena bez DPH Menšia
Sadzba DPH Menšia
Cena s DPH Menšia

História rozporu opisného formulára

Podanie rozporu na zákazku

Rozpor musí byť podaný v súlade s OPEP, t.j. musí obsahovať identifikáciu pôvodného rozporovaného textu, návrh nového textu a odôvodnenie podania rozporu. Rozpor nesmie obsahovať vulgarizmy a nesmie byť v rozpore s dobrými mravmi a dobrou praxou vo verejnom obstarávaní. Správca si v tejto súvislosti dovolí upozorniť, že aj keď je podanie rozporov anonymné, vie v prípade potreby identifikovať Používateľa podľa IP adresy.


Zobraziť iný text
Opíšte text uvedený vyššie

Zoznam chýb

EKS  Elektronizácia verejného obstarávania

Vážený používateľ,

v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša:

  • Elektronizáciu verejného obstarávania
  • Nový dizajn systému EKS
  • Nové funkcionality systému EKS