• Prehľady a registre
    • Prehľad zákaziek
    • Štatistiky a údaje ET
    • Katalóg ponúk ET
    • Centrálny register zmlúv trhoviska
    • Zahraničné zákazky
    • Register objednávateľov
    • Register dodávateľov
    • Register referencií ET
  • Knižnica a nástroje
    • Knižnica opisných formulárov
    • Karanténa opisných formulárov a zákaziek
    • Jednotný európsky dokument
    • Otvorené údaje ET
  • Informácie
    • Zákon
    • Obchodné podmienky EP/ET
    • Dokumenty elektronizácie obstarávania
    • Ochrana osobných údajov
    • Certifikáty a podpisy
    • Cookies
    • Podpora
    • Kontakty
  •  Registrácia
    • Dodávateľ
    • Skupina dodávateľov
    • Objednávateľ
    • Verejnosť
  •  Prihlásenie
  •    Vyhlásenie zákazky
    02.07.2024 15:28
  •    Predkladanie ponúk
    08.07.2024 10:00
  •    Ukončenie zákazky
    08.07.2024 10:40
  •    Zazmluvnenie zákazky
    08.07.2024 10:55

Detail zákazky Z20245487

  •    Vyhlásenie zákazky
    02.07.2024 15:28
  •    Predkladanie ponúk
    08.07.2024 10:00
  •    Ukončenie zákazky
    08.07.2024 10:40
  •    Zazmluvnenie zákazky
    08.07.2024 10:55

Základné údaje

Z20245487

OF-290628

zazmluvnená

http://www.crz.gov.sk/index.php?ID=9485092

Objednávateľ

37886479

Národný ústav detskej tuberkulózy a respiračných chorôb, n. o. Dolný Smokovec

Dolný Smokovec 16070, Vysoké Tatry, 05981, SVK

Dodávateľ

36677281

ZSE Energia, a.s.

Čulenova 6, Bratislava, 81647, SVK

Predmet zákazky

Všeobecná špecifikácia predmetu zákazky

Dodávka zemného plynu

Dodávka zemného plynu, preprava ZP, distribúcia ZP, služby obchodníka

  • 09123000-7 - Zemný plyn
  • 60000000-8 - Dopravné služby (bez prepravy odpadu)

Tovar, Služba

Položky opisného formulára
 Rozbaliť položky     Zbaliť položky
 1. Dodávka zemného plynu
Funkcia
Predmetom zákazky je združená dodávka zemného plynu a zabezpečenie distribúcie, prepravných služieb a súvisiacich systémových služieb  na obdobie 12 mesiacov do odberných miest (objednávateľa) počas celého zmluvného obdobia, vrátane prevzatia zodpovednosti za odchýlku odberateľa a v kvalite zodpovedajúcej technickým podmienkam prevádzkovateľa distribučnej siete, za dodržania platných právnych predpisov SR, technických podmienok a prevádzkového poriadku prevádzkovateľa distribučnej siete, na základe nižšie uvedených predpokladaných množstvách (vykurovanie, ohrev TÚV, varenie).
Garancia zabezpečenia plynulej dodávky plynu do uvedených odberných miest počas celej doby platnosti zmluvy.
Technické vlastnosti Jed­not­ka Mi­ni­mum Ma­xi­mum Pres­ne
Celkové predpokladané množstvo spotreby zemného plynu za všetky odberné miesta (OM) pre rok 2025 spolu MWh 1 871,40
Predpokladaný odber/spotreba OM č. 1 pre rok 2025 - kotolňa Hlavná liečebná budova, Dolný Smokovec MWh 1 732,00
OM č. 1 - Podiel zo ZM pre mesiac január % 13
OM č. 1 - Podiel zo ZM pre mesiac február % 12
OM č. 1 - Podiel zo ZM pre mesiac marec % 11
OM č. 1 - Podiel zo ZM pre mesiac apríl % 8
OM č. 1 - Podiel zo ZM pre mesiac máj % 6
OM č. 1 - Podiel zo ZM pre mesiac jún % 5
OM č. 1 - Podiel zo ZM pre mesiac júl % 4
OM č. 1 - Podiel zo ZM pre mesiac august % 5
OM č. 1 - Podiel zo ZM pre mesiac september % 6
OM č. 1 - Podiel zo ZM pre mesiac október % 9
OM č. 1 - Podiel zo ZM pre mesiac november % 10
OM č. 1 - Podiel zo ZM pre mesiac december % 11
Predpokladaná spotreba OM č. 2 pre rok 2025 - Kuchyňa, Dolný Smokovec MWh 60,00
Predpokladaná spotreba OM č. 3 pre rok 2025 - Kino, Dolný Smokovec MWh 52,90
Predpokladaná spotreba OM č. 4 pre rok 2025 - Šafárik - byt onkológia, Dolný Smokovec MWh 18,00
Predpokladaná spotreba OM č. 5 pre rok 2025 - ČOV, Dolný Smokovec MWh 8,50
Tolerancia odberu zemného plynu pre všetky OM spolu pre vyhodnocovacie obdobie % 80 120
Technické vlastnosti Hodnota / charakteristika
OM č. 1 - číslo OM: 4101458724, POD kód: SKSPPDIS001030040312 Druh tarify - S9, DMM - 1300 m3/deň
OM č. 2 - číslo OM: 4100052144, POD kód: SKSPPDIS001010903924 Druh tarify - M4
OM č. 3 - číslo OM: 4101458533, POD kód: SKSPPDIS001030020717 Druh tarify - M4
OM č. 4 - číslo OM: 4100052114, POD kód: SKSPPDIS001010903921 Druh tarify - M2
OM č. 5 - číslo OM: 4100052123, POD kód: SKSPPDIS001010903922 Druh tarify - M2
Zmluvné obdobie od 01.01.2025 00.00 hod. do 31.12.2025 24.00 hod.
Osobitné požiadavky na plnenie
Názov
Dodávateľ je povinný dodávať plyn do odberných miest (OM) odberateľa, pričom podmienkou pre vznik tejto povinnosti je pripojenie odberného plynového zariadenia do distribučnej siete a pridelenie distribučnej kapacity príslušným prevádzkovateľom distribučnej siete.
Predmetom zmluvy je záväzok dodávateľa dodávať zemný plyn do odberných miest podľa špecifikácie objednávateľa za podmienok dohodnutých v zmluve.
Dodávateľ garantuje okrem pravidelnej dodávky zemného plynu do odberných miest odberateľa, vrátane distribúcie a prepravy aj prevzatie zodpovednosti za odchýlku zodpovedajúcu technickým podmienkam prevádzkovateľa distribučnej siete, za dodržania právnych predpisov (porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok).
Dodávateľ je v zmysle zákona o regulácii v sieťových odvetviach povinný dodržiavať štandardy kvality dodávok zemného plynu.
Dodávateľ sa zaväzuje dodávať plyn formou opakovaných dodávok plynu do OM odberateľa v rozsahu predpokladaného odberu plynu dohodnutého v Zmluve a za podmienok stanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Dodávateľ je oprávnený prerušiť alebo obmedziť dodávku plynu: a) v čase, keď je obmedzená alebo prerušená distribúcia plynu do OM, b) po zistení neoprávneného odberu v OM, c) v prípade omeškania odberateľa s úhradou platby za opakovanú dodávku plynu alebo nedoplatku z vyúčtovacej faktúry.
Cena bude stanovená ako celková cena s DPH za dodávku plynu počas zmluvného obdobia, t. j. na 12 mesiacov. Zmena ceny je možná výlučne za podmienok uvedených v platných OPET, platných OUEP a v zmysle platnej legislatívy v oblasti plynárenstva. Cena musí obsahovať všetky náklady, pozostávajúce zo súčtu ceny za služby obchodníka, ceny za služby skladovania, ceny za služby súvisiace s distribúciou, ceny za služby súvisiace s prepravou, spotrebnej dane a poplatkov za odberné miesta.
Dodávateľ nie je oprávnený účtovať Odberateľovi akékoľvek ďalšie poplatky súvisiace s dodávkou zemného plynu a poskytovanými distribučnými službami s výnimkou poplatkov súvisiacich s celoštátnymi legislatívnymi zmenami a rozhodnutiami ÚRSO.
Ponúknutá cena bude predkladaná za celé množstvo odberu.
V zmysle Osobitných ustanovení o zákazkách na dodávku elektriny a plynu (OUEP) je cena za plnenie zákazky stanovená ako celková cena nákladov za dodávku plynu vrátane všetkých s tým súvisiacich distribučných služieb, služieb za prepravu vrátane spotrebnej dane a DPH a to s prihliadnutím na špecifikáciu, alebo zmluvnú špecifikáciu plnenia, t.j. najmä na vyčíslené predpokladané množstvo objemu plynu, dĺžku trvania zmluvného obdobia a zvolenú pásmovú tarifu pre konkrétny druh plnenia.
Distribučné poplatky pre rok 2025 v ponuke určí dodávateľ z aktuálnych cien vo výške určenej URSO pre rok 2024. V prípade zmeny distribučným poplatkov v čase dodávky, Dodávateľ účtuje odberateľovi služby súvisiace s distribúciou plynu podľa platného cenníka služieb distribúcie príslušného PDS, v súlade s platnými cenovými rozhodnutiami ÚRSO.
Dohodnutá cena môže byť zmenená len v prípade vzájomnej dohody zmluvných strán formou písomného dodatku, v prípadoch vyplývajúcich zo zmien všeobecne záväzných právnych predpisov alebo rozhodnutím ÚRSO. DPH, spotrebná daň, prípadne iné aplikované dane si dodávateľ uplatní podľa všeobecne záväzných platných právnych predpisov.
Faktúry budú dodávateľom vystavené a doručené odberateľovi do jeho sídla v elektronickej forme elektronickou poštou - mailom. Faktúry musia obsahovať náležitosti daňového dokladu.
Ak vzniknú pri fakturácii úhrad za dodávky chyby z dôvodu nesprávneho odpočtu, použitím nesprávnej konštanty, použitím nesprávnej sadzby, matematickou chybou a pod., majú odberateľ a dodávateľ nárok na vyrovnanie nesprávne fakturovaných čiastok. Strana na ktorú bola reklamácia smerovaná, oznámi výsledok šetrenia druhej strane v lehote 30 dní odo dňa, kedy jej bola reklamácia doručená.
Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade omeškania odberateľa s úhradou faktúr podľa tejto zmluvy môže si dodávateľ nárokovať úrok z omeškania vo výške 0,02 % z dlžnej sumy, a to za každý deň omeškania.
Zmluvné strany sa dohodli na tolerančných odchýlkach v súvislosti s neodobratím, resp. prekročením zmluvného množstva (ZM):
a) 80% spodnej tolerančnej odchýlky od ZM za zmluvné obdobie, čo predstavuje minimálne množstvo zemného plynu v objeme 80% zmluvného množstva, ktoré sa odberateľ zaväzuje odobrať. V prípade, ak odberateľ počas zmluvného obdobia odoberie menej ako touto zmluvou dohodnuté minimálne množstvo zemného plynu, dodávateľ má právo na úhradu odplaty za pripravenosť plniť svoje záväzky z tejto zmluvy, a to vo výške 100 % z dohodnutej ceny za neodobratý objem minimálneho množstva zemného plynu;
b) 120% hornej tolerančnej odchýlky od ZM za zmluvné obdobie, čo predstavuje maximálne množstvo zemného plynu v objeme 120% zmluvného množstva. V prípade, ak odberateľ počas zmluvného obdobia chce odobrať zemného plynu nad úrovňou maximálneho množstva je možné tento objem dodatočne dokúpiť. Takýto odber je potrebné dodávateľovi oznámiť v dostatočnom predstihu - minimálne 1 kalendárny mesiac;
c) v prípade, ak nebude odber nad úrovňou maximálneho množstva dodávateľovi oznámený, bude rozdiel medzi skutočne odobratým množstvom a maximálne dohodnutým množstvom zemného plynu fakturovaný na základe aritmetického priemeru spotových cien za príslušné obdobie navýšený o spotový koeficient k= +3,50 EUR/MWh.
Sankcie za prekročenie denného maximálneho množstva (DMM) môžu byť účtované iba v zmysle platného rozhodnutia Úradu pre reguláciu sieťových odvetví.
Poplatok za prekročenie denného maximálneho množstva (DMM) si dodávateľ môže uplatniť len vtedy, ak si ho uplatní distribučná spoločnosť (podľa aktuálneho prevádzkového poriadku distribučnej spoločnosti) a len v takej istej výške, t. j. bez akýchkoľvek navýšení alebo iných poplatkov.
Zmluvné strany sa dohodli, že veriteľ nemôže postúpiť pohľadávky voči dlžníkovi tretej osobe, podľa §524 a nasl. zák. č.40/1964Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, bez predchádzajúceho písomného súhlasu dlžníka. Právny úkon, ktorým veriteľ postúpi pohľadávky voči dlžníkovi tretej osobe bez predchádzajúceho súhlasu dlžníka, je podľa §39 Občianskeho zákonníka neplatný. Písomný súhlas dlžníka je oprávnený vydať len jeho štatutárny orgán.
pokračovanie: Veriteľ berie na vedomie, že súhlas dlžníka, ktorý je zdravotníckym zariadením je platný len za podmienky, že bol na takýto úkon udelený predchádzajúci písomný súhlas MZ SR.
Dodávateľ sa zaväzuje: - zabezpečiť distribučné služby do odberných miest odberateľa do výšky ich maximálnej rezervovanej kapacity, - zabezpečiť rezervované kapacity pre všetky odberné miesta odberateľa, - zabezpečiť úpravu dohodnutej rezervovanej kapacity pre odberné miesta odberateľa na žiadosť odberateľa, - zabezpečiť montáž, pripojenie alebo výmenu určeného meradla na odberných miestach odberateľa, zabezpečiť preskúšanie meradiel na žiadosť odberateľa,
Nový dodávateľ zabezpečí na svoje náklady všetky právne kroky s pôvodným dodávateľom pri odpojení a zapojení špecifikovaných OM v distribučnej sieti. Zmenu dodávateľa vybavuje nový dodávateľ na základe splnomocnenia. Splnomocnenie na právne úkony spojené s procesom zmeny dodávateľa zemného plynu, spíšu medzi sebou zmluvné strany, v ktorom odberateľ dáva dodávateľovi plnú moc na tieto úkony.
Nový dodávateľ je povinný vykonať s odbornou starostlivosťou všetky úkony súvisiace so zmenou dodávateľa v zmysle tejto zmluvy, podmienok OPET, Osobitných ustanovení o zákazkách na dodávku elektriny a plynu a príslušných právnych predpisov tak, aby zabezpečil splnenie všetkých povinností dodávateľa plynu a tým vytvoril podmienky pre pravidelnú a plynulú dodávku plynu podľa podmienok tejto zmluvy. Porušenie uvedených povinnosti dodávateľa sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok.
Dodávateľ je povinný bezodkladne písomne oznámiť odberateľovi všetky skutočnosti súvisiace s plnením povinnosti zabezpečiť dodávku plynu, najmä avšak nielen o uzavretí /neuzavretí zmluvy o prístupe do distribučnej siete a distribúcii plynu, pridelení/nepridelení distribučnej kapacity pre odberné miesta odberateľa a pod.
V prípade, že nastanú objektívne okolnosti nezávislé od vôle dodávateľa, pre ktoré dodávateľ nie je spôsobilý zabezpečiť dodávku plynu podľa podmienok tejto zmluvy, dodávateľ tieto preukáže odberateľovi spolu s písomným oznámením, relevantnými písomnými dokladmi. Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok.
V prípade, že v dôsledku uzavretia tejto zmluvy dôjde k zmene dodávateľa plynu, je dodávateľ povinný bezodkladne informovať odberateľa o všetkých skutočnostiach súvisiacich s touto zmenou a tieto poskytovať tak, aby odberateľ nebol touto zmenou znevýhodnený alebo inak poškodený.
Dodávateľ predloží  podrobný aktualizovaný rozpočet do 5 pracovných dní od uzavretia zmluvy, a to kontaktnej osobe objednávateľa, ktorého obsahom bude rozčlenenie víťaznej ponuky s uvedením jednotkovej ceny na jednotlivé činnosti (cena za služby distribúcie, prepravy, skladovania, obchodníka) vrátane spotrebnej dane a DPH.
Dodávateľ predloží odberateľovi do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy platné povolenie na podnikanie v energetike s rozsahom podnikania v dodávaní zemného plynu podľa rozhodnutia URSO v znení zákona č. 276/2001 Z.z. o regulácií v sieťových odvetviach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a podľa zákona č. 251/2012 Z.z. o energetike a o zmene niektorých zákonov.
Dodávateľ predloží odberateľovi do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy čestné vyhlásenie, že má (bude mať) uzatvorenú zmluvu s prevádzkovateľom distribučnej siete o distribúcii a prístupe do distribučnej sústavy na rok 2025 vo vymedzenom území (regióne), kde má sídlo odberateľ.
V súlade s Osobitnými ustanoveniami o zákazkách na dodávku elektriny a plynu, ktoré tvoria prílohy č. 1 k Všeobecným zmluvným podmienkam, je dodávateľ v prípade plánovaného obmedzenia alebo prerušenia distribúcie plynu povinný oznámiť odberateľovi začiatok obmedzenia, termín skončenia obmedzenia alebo prerušenia distribúcie plynu bezodkladne, t.j. najneskôr prvý deň nasledujúci po oznámení mu tejto skutočnosti príslušným PDS a to písomne alebo v elektronickej podobe na adresu odberateľa.
Táto zmluva sa uzatvára na dobu určitú od 01.01.2025 do 31.12.2025.
Dodávateľ a odberateľ sú oprávnení z dodávateľsko odberateľského vzťahu voči sebe uplatňovať jednotlivé nároky len v rozsahu uvedenom v zmluvných podmienkach uvedených v opisnom formulári EKS, Obchodných podmienok elektronického trhoviska (OPET), Osobitných ustanovení o zákazkách na dodávku elektriny a plynu a ostatných príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov. Zmluvné strany sa dohodli, že obchodné podmienky tu uvedené majú prednosť pred obchodnými podmienkami dodávateľa.
Zmluvné strany sa zaväzujú riešiť akékoľvek vzniknuté spory cestou vzájomného konsenzu. Pokiaľ nie je možné vzájomne výhodnou dohodou dospieť k urovnaniu sporu, pre konanie a rozhodovanie o sporných otázkach týkajúcich sa záväzkových právnych vzťahov vyplývajúcich z podmienok tejto zmluvy, zmluvné strany sa zaväzujú riešiť všetky spory v zmysle príslušných platných právnych predpisov Slovenskej republiky na príslušnom súde Slovenskej republiky. Miestna príslušnosť súdu je daná v zmysle zákona č. 160/2015 Z.z. Civilný sporový poriadok v platnom znení.
Pri podstatnom porušení povinností dodávateľa alebo odberateľa má právo druhá (poškodená) strana odstúpiť od tejto zmluvy. Odstúpenie od zmluvy je účinné k poslednému dňu kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bolo odstúpenie od zmluvy doručené druhej strane.
Nezabezpečenie dodávky plynu z dôvodu nečinnosti dodávateľa trvajúcej viac ako 2 kalendárne dni od účinnosti zmluvy sa považuje za podstatné porušenie zmluvy.
Opakované nedodržanie kvality dodávaného plynu v rozsahu medzných hodnôt podľa technických noriem sa považuje za podstatné porušenie zmluvy.
Odberateľ požaduje od dodávateľa elektronickú službu poskytujúcu kontrolu spotreby, grafické a dátové porovnanie spotreby a ďalšie informácie na jednotlivých odberných miestach odberateľa na WEB stránke dodávateľa - dôvod požiadavky: možnosť porovnávania a sledovania spotrieb, a ďalšie informácie o odberných miestach odberateľa.
Nedodržanie ktorejkoľvek podmienky a požiadavky odberateľa (objednávateľa) uvedenej v opisnom formulári sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvných podmienok.
Názov Upresnenie
Platobné podmienky Platby za zmluvné plnenie sa budú realizovať bezhotovostným platobným stykom následovne:
Fakturačné obdobie OM č. 2 až č. 5 kalendárny rok - k termínu ukončenia kalendárneho roka, t.j. k 31.12.2025
Zálohové platby za OM č. 2 až č. 5 štvrťročne do výšky 80% z predpokladanej spotreby na OM
Fakturačné obdobie OM č. 1 kalendárny mesiac
Zálohové platby za OM č. 1 bez záloh
Splatnosť faktúry 30 dní odo dňa vystavenia faktúry. Odberateľ bude svoje záväzky uhrádzať ním vystaveným príkazom na úhradu.
Vystavenie faktúry najneskôr do 15. dňa nasledujúceho mesiaca
Realizácia platby až po dodaní zemného plynu a služieb s tým súvisiacich vrátane spotrebnej dane a DPH na základe faktúry
Celková cena pozostáva z ceny za služby obchodníka
Celková cena pozostáva z ceny za služby skladovania
Celková cena pozostáva z ceny za služby súvisiace s distribúciou
Celková cena pozostáva z ceny za služby súvisiace s prepravou
Celková cena pozostáva z spotrebnej dane, DPH, poplatkov ostatných služieb

Rozpory k zákazke ?

Zmluvná špecifikácia

Dolný Smokovec 16070, 059 81 Vysoké Tatry, Dolný Smokovec, Poprad, Prešovský, Slovenská republika

01.01.2025 00:00 — 31.12.2025 23:59

1 871,40 MWh

115 931,15

115 931,15

Podmienky súťaže

Hodnotiace kritériá
Názov Merná jednotka Výhodnejšia hodnota Váha
Cena bez DPH € Menšia 100

02.07.2024 15:28

08.07.2024 10:00

Výzva na účasť v elektronickej aukcii

08.07.2024 10:15

20 min.

2 min.

Výzva na účasť v elektronickej aukcii Výsledok aukcie Záznam aukcie

Ponuky

 74
 10
 2
Dátum predloženia Hodnota MJ Kritérium
08.07.2024 09:25 - Vstupná ponuka 115 914,68 € Cena bez DPH
08.07.2024 09:38 - Najvýhodnejšia ponuka 115 576,05 € Cena bez DPH

Zmluvné dokumenty

Názov Dátum vytvorenia
Prevziať všetky dokumenty
Späť

Hodnotiace kritériá ponuky

Názov Váha Hodnota Hodnotenie
Cena bez DPH Menšia
Sadzba DPH Menšia
Cena s DPH Menšia

História rozporu opisného formulára

Podanie rozporu na zákazku

Rozpor musí byť podaný v súlade s OPEP, t.j. musí obsahovať identifikáciu pôvodného rozporovaného textu, návrh nového textu a odôvodnenie podania rozporu. Rozpor nesmie obsahovať vulgarizmy a nesmie byť v rozpore s dobrými mravmi a dobrou praxou vo verejnom obstarávaní. Správca si v tejto súvislosti dovolí upozorniť, že aj keď je podanie rozporov anonymné, vie v prípade potreby identifikovať Používateľa podľa IP adresy.


Zobraziť iný text
Opíšte text uvedený vyššie

Zoznam chýb

EKS  Elektronizácia verejného obstarávania

Vážený používateľ,

v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša:

  • Elektronizáciu verejného obstarávania
  • Nový dizajn systému EKS
  • Nové funkcionality systému EKS