31701914
Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť
Bardejovská 6, Košice, 04329, SVK
52366456
BUZGÓ registrovaný sociálny podnik, s.r.o. (skrátene BUZGÓ r.s.p., s.r.o.)
Krásnohorská Dlhá Lúka 165, Krásnohorská Dlhá Lúka, 049 45, SVK
Zabezpečenie upratovacích služieb prevádzkových priestorov DPMK, a.s.
upratovanie, čistenie, dezinfekcia, umývanie
Služba
1. Upratovanie prevádzkových priestorov - 1. SÚKV - ťažká údržba (ŤÚ)
|
|
---|---|
Funkcia |
Zabezpečovanie upratovania - pravidelné vykonávanie upratovacích, čistiacich a s nimi súvisiacich služieb v prevádzkových objektoch nachádzajúcich sa v intraviláne mesta |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
1.chodba, schodište, balkón /č. ŤÚ 101-102 a 237/ | m2 | 36,80 | ||
1. chodba pri WC muži I.P /č ŤÚ 202/ | m2 | 4,75 | ||
1. chodba šatňa muži I.P /č. ŤÚ 206/ | m2 | 10,33 | ||
1. ženy - 2x chodba, strav. kútik, šatňa, I.P /č.ŤÚ 223,227-229/ | m2 | 57,98 | ||
1. stravovací kútik muži I.P /č. ŤÚ 208/ | m2 | 15,86 | ||
1. chodba I.P /č. ŤÚ 201/ | m2 | 69,91 | ||
1. stravovací kútik majstri /č. ŤÚ 114/ | m2 | 11,65 | ||
1. šatňa majstrov /č. ŤÚ 113/ | m2 | 19,34 | ||
1. kancelária majstrov (hala) /č. ŤÚ 109/ | m2 | 10,50 | ||
1. WC dole muži /č. ŤÚ 104-105/ | m2 | 14,44 | ||
1. WC dole ženy /č. ŤÚ 103/ | m2 | 2,60 | ||
1. WC hore muži I.P /č. ŤÚ 203-205/ | m2 | 8,00 | ||
1. umyvárka muži I.P /č. ŤÚ 207/ | m2 | 19,11 | ||
1. šatňa muži I.P /č. ŤÚ 209/ | m2 | 83,78 | ||
1.WC, sprchy, umyvárka ženy I.P /č. ŤÚ 224-226/ | m2 | 28,23 | ||
1. Kontajner | m2 | 12,76 | ||
Spolu | m2 | 418,04 |
2. Upratovanie prevádzkových priestorov - 2. SÚKV - ťažká údržba_hala GO a MO
|
|
---|---|
Funkcia |
Zabezpečovanie upratovania - pravidelné vykonávanie upratovacích, čistiacich a s nimi súvisiacich služieb v prevádzkových objektoch nachádzajúcich sa v intraviláne mesta. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
2. GO kancelária | m2 | 12,25 | ||
2. GO chodba | m2 | 22,50 | ||
2. GO šatňa, WC, umyvárka ženy | m2 | 14,01 | ||
3.3. GO stravovací kútik | m2 | 26,75 | ||
3.4. GO muži - šatňa, WC, umyvárka | m2 | 21,34 | ||
3.4. MO- umyváreň, šatňa, WC, stravovací kútik | m2 | 25,84 | ||
Spolu | m2 | 122,69 |
3. Upratovanie prevádzkových priestorov - 3. SÚKV - okná_ŤÚ, GO a MO
|
|
---|---|
Funkcia |
Zabezpečovanie upratovania - pravidelné vykonávanie upratovacích, čistiacich a s nimi súvisiacich služieb v prevádzkových objektoch nachádzajúcich sa v intraviláne mesta. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
3. Okná ŤÚ /č. 202,206-209,225,226,228,229/ | ks | 19 | ||
3. Okná GO | ks | 4 | ||
3. MO - presklený stravovací kútik | ks | 1 | ||
3. kontajner | ks | 2 | ||
3. Okna ŤÚ /č. 114/ | ks | 1 | ||
3. ŤÚ – presklená kancelária majstrov v hale | ks | 1 | ||
3. kancelária vedúceho strediska (č. ŤÚ 107) | ks | 1 | ||
Spolu | ks | 29 |
4. Upratovanie prevádzkových priestorov-podmienky spoločné pre položky 1-3
|
|
---|---|
Funkcia |
Zabezpečovanie upratovania - pravidelné vykonávanie upratovacích, čistiacich a s nimi súvisiacich služieb v prevádzkových objektoch nachádzajúcich sa v intraviláne mesta. |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
vyprázdniť odpadové koše - podľa potreby umyť a vymeniť plastové vrecká | denne (počas pracovných dní) |
vyniesť odpadky do kontajnera | denne |
umytie dlážky a vybavenia sociálnych zariadení = umývadlá, zrkadlá, WC misy, dosky, sprchy, rohože, pisoáre vyčistiť a dezinfikovať vhodnými dezinfekčnými prostriedkami. | denne |
umývanie stolov denných miestnostiach a v stravovacích kútikoch | denne |
umývanie a dezinfekcia obkladov, ktoré sú súčasťou sociálnych zariadení, stravovacích kútikov a podobne ... | 1 x týždenne |
utretie prachu z výpočtovej techniky (okrem obrazovky monitora a klávesnice počítača,) telefónov, tlačiarňach, kopírovacích strojov a stoloch v kanceláriách | 2 x týždenne |
umytie a dezinfikovanie kľučiek dverí a ich okolia | 1 x týždenne |
odstrániť pavučiny | 1 x týždenne |
utretie prachu na voľne dostupných vodorovných plochách pracovných stolov, stolíkov, skriniek a odkladacích plôch | 2 x týždenne |
kompletne umyť presklené vchodové a únikové dvere | 1 x za dva týždne |
utretie prachu vlhkou handrou z najvrchnejších plôch nábytku, plastových a drevených stoličiek a kresiel + vysávanie textilného čalúnenia kresiel a stoličiek | 1 x mesačne |
radiátory a rozvody vykurovania utrieť vlhkou handrou | 1 x mesačne |
umytie zvislých stien nábytku | 1 x štvrťročne |
umývanie okien, rámov okien v kancelárskych priestoroch a stravovacích kútikoch /rámy len z vnútornej strany/ | 2 x ročne (jar, jeseň) |
mokré čistenie podláh miestnosti, schodíšť, chodieb a schodov | podľa rozpisu položiek |
Položka 1. | 5 x týždenne |
Položka 2. | 5 x týždenne |
Položka 3. | 2 x ročne (jar, jeseň) |
5. Upratovanie prevádzkových priestorov - 5. SÚATaTV - údržba autobusov
|
|
---|---|
Funkcia |
Zabezpečovanie upratovania - pravidelné vykonávanie upratovacích, čistiacich a s nimi súvisiacich služieb v prevádzkových objektoch nachádzajúcich sa v intraviláne mesta. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
5.1. laboratórium - skúšobňa olejov | m2 | 15,00 | ||
5.2 kancelária | m2 | 23,00 | ||
5.3 kancelária ĽÚ | m2 | 12,10 | ||
5.3. kancelária ŤÚ | m2 | 7,00 | ||
5.3. kancelária zmena | m2 | 11,00 | ||
5.3. kancelária karosáreň | m2 | 8,00 | ||
5.4.Výpravovňa + naftáreň + WC | m2 | 25,80 | ||
5.4. Denná miestnosť +WC ĽÚ | m2 | 58,40 | ||
5.4. Denná miestnosť +WC ŤU | m2 | 27,44 | ||
5.4. Denná miestnosť + WC zmena | m2 | 51,90 | ||
5.4. Denná miestnosť +WC karosáreň | m2 | 20 | ||
Spolu | m2 | 259,64 |
6. Upratovanie prevádzkových priestorov - 6. SÚATaTV - údržba trolejbusov
|
|
---|---|
Funkcia |
Zabezpečovanie upratovania - pravidelné vykonávanie upratovacích, čistiacich a s nimi súvisiacich služieb v prevádzkových objektoch nachádzajúcich sa v intraviláne mesta. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
6.1. Schodište + chodba + denná miestnosť | m2 | 257,00 | ||
6.2. výpravovňa TD | m2 | 29,00 | ||
6.3. WC muži zmena | m2 | 18,00 | ||
6.3. šatňa muži + umyvárka + 2 x WC | m2 | 80,40 | ||
Spolu | m2 | 384,40 |
7. Upratovanie prevádzkových priestorov - 7. SÚATaTV sociálna budova (šatne)
|
|
---|---|
Funkcia |
Zabezpečovanie upratovania - pravidelné vykonávanie upratovacích, čistiacich a s nimi súvisiacich služieb v prevádzkových objektoch nachádzajúcich sa v intraviláne mesta. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
7.1. Prízemie - vstup | m2 | 48,38 | ||
7.1. WC prízemie | m2 | 10,62 | ||
7.1 .I. Poschodie + schodisko+sprchy +WC | m2 | 283 | ||
7.1 .II. Poschodie + schodisko+sprchy +WC | m2 | 238 | ||
Spolu | m2 | 580 |
8. Upratovanie prevádzkových priestorov - 8. SÚATaTV - okná
|
|
---|---|
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
8.1. okná | ks | 50 | ||
8.2. okná | ks | 21 | ||
Spolu | ks | 71 |
9. Upratovanie prevádzkových priestorov-podmienky spoločné pre položky 5-8
|
|
---|---|
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
vyprázdniť odpadové koše - podľa potreby umyť a vymeniť plastové vrecká | denne (pracovné dni) |
vyniesť odpadky do kontajnera | denne |
umytie dlážky a vybavenia sociálnych zariadení = umývadlá, zrkadlá, WC misy, dosky, sprchy, rohože, pisoáre vyčistiť a dezinfikovať vhodnými dezinfekčnými prostriedkami. | denne |
umývanie stolov denných miestnostiach a v stravovacích kútikoch | denne |
umývanie a dezinfekcia obkladov, ktoré sú súčasťou sociálnych zariadení, stravovacích kútikov a podobne ... | 1 x týždenne |
utretie prachu z výpočtovej techniky (okrem obrazovky monitora a klávesnice počítača,) telefónov, tlačiarňach, kopírovacích strojov a stoloch v kanceláriách | 1 x týždenne |
umytie a dezinfikovanie kľučiek dverí a ich okolia | 1 x týždenne |
odstrániť pavučiny | 1 x týždenne |
utretie prachu na voľne dostupných vodorovných plochách pracovných stolov, stolíkov, skriniek a odkladacích plôch | 1 x týždenne |
kompletne umyť presklené vchodové dvere | 1 x za dva týždne |
utretie prachu vlhkou handrou z najvrchnejších plôch nábytku, plastových a drevených stoličiek a kresiel + vysávanie textilného čalúnenia kresiel a stoličiek | 1 x mesačne |
radiátory a rozvody vykurovania utrieť vlhkou handrou | 1 x mesačne |
umytie zvislých stien nábytku | 1 x štvrťročne |
umývanie okien, rámov okien v šatniach, chodbách a sociálnych zariadeniach /rámy len z vnútornej strany/ | 1 x ročne |
umývanie okien, rámov okien v kancelárskych priestoroch a stravovacích kútikoch /rámy len z vnútornej strany/ | 2 x ročne (jar, jeseň) |
mokré čistenie podláh miestnosti, schodíšť, chodieb a schodov | podľa rozpisu položiek |
Položka 5.1 | 1 x týždenne |
Položka 5.2 | 2 x týždenne |
Položka 5.3 | 3 x týždenne |
Položka 5.4 | 5 x týždenne |
Položka 6.1 | 1 x týždenne |
Položka 6.2 | 3 x týždenne |
Položka 6.3 | 5 x týždenne |
Položka 7.1 | 5 x týždenne |
Položka 8.1 - okna | 1 x ročne |
Položka 8.2 .- okna | 2 x ročne (jar, jeseň) |
Názov |
1.Poskytovateľ sa zaväzuje zabezpečiť plnenie dohodnutého rozsahu a harmonogramu upratovacích a čistiacich prác odborne a včas, podľa štandardných technologických postupov, starostlivo, hospodárne v súlade so zmluvou a príslušnými právnymi predpismi a kontrolovať kvalitu vykonávaných služieb. |
2.Poskytovateľ je povinný zabezpečiť na vlastné náklady všetky potrebné stroje, prístroje, zariadenia, čistiace, hygienické a dezinfekčné prostriedky, ostatný materiál pre svojich zamestnancov, ktorí budú vykonávať dohodnuté služby na mieste plnenia. Poskytovateľ sa zaväzuje, že bude používať len bezchybné výrobky, stroje a zariadenia, spĺňajúce požiadavky STN, ktoré vylučujú poškodenie upratovaných priestorov a zdravia zamestnancov, neohrozujú životné prostredie, majetok, práva a oprávnené záujmy objednávateľa. |
3.Poskytovateľ bude vykonávať predmet zmluvy v pracovných dňoch v čase od 6,00 do 14,00 hod.. |
4.Poskytovateľ zabezpečí vykonávanie dohodnutých služieb pre objednávateľa prostredníctvom svojho personálu, ktorý bude odborne a zdravotne spôsobilý. Poskytovateľ sa zaväzuje zabezpečiť, aby zamestnanci, ktorí budú vykonávať upratovacie a čistiace služby, boli firemne označení a ich správanie bolo na požadovanej úrovni. Ďalej ručí za to, že jeho zamestnanci nebudú používať žiadnu techniku objednávateľa. V prípade výpadku svojich zamestnancov z dôvodu PN, OČR, dovolenky a pod., zabezpečí do 6 (šiestich) hodín náhradu. |
5.Poskytovateľ je povinný viesť evidenciu svojich zamestnancov na pracovisku a knihu nedostatkov. Tieto dokumenty budú uložené na vrátnici. Objednávateľ má právo do knihy nedostatkov zapisovať nedostatky, pripomienky a požiadavky k vykonávanej službe. |
6.Poskytovateľ ručí za to, že jeho zamestnanci vykonávajúci práce pre objednávateľa sa nebudú oboznamovať s obsahom písomností nachádzajúcich sa v priestoroch objednávateľa, či akýmkoľvek spôsobom manipulovať s písomnosťami objednávateľa, nebudú otvárať skrine a nábytok, v ktorom sa môžu nachádzať písomnosti. Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a oprávňuje obstarávateľa k okamžitému odstúpeniu od zmluvy. |
7.Poskytovateľ je povinný pri poskytovaní upratovacích služieb používať iba čistiace prostriedky, ktorým bola udelená environmentálna značka EU podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 6/2010 z 25.11.2010 o environmentálnej značke EÚ alebo iná environmentálna značka typu I podľa normy EN ISO 14024. V prípade, ak poskytovateľ poruší uvedenú povinnosť a objednávateľ zistí pri výkone kontroly porušenie tejto povinnosti, uloží objednávateľ poskytovateľovi pokutu vo výške 200,- eur, a to aj opakovane. |
8.Poskytovateľ preberá na seba všetky povinnosti vyplývajúce zo všeobecne platných právnych predpisov o BOZP, ochrany a prevádzky budov, ochrany majetku, protipožiarnej ochrany a civilnej ochrany a povinnosti zachovávať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach, o ktorých sa dozvedia pri výkone prác. |
9.Zamestnanci poskytovateľa vykonávajúci služby v objekte obstarávateľa sú povinní bezodkladne oznámiť zodpovednej osobe objednávateľa všetky chyby, nedostatky a škody na zariadeniach a vybavení objednávateľa a zapísať ich do knihy nedostatkov. |
10.Poskytovateľ predloží objednávateľovi pred začiatkom poskytovania služby zoznam stálych zamestnancov vykonávajúcich službu u objednávateľa vrátane telefonického kontaktu. Rovnako aj v prípade zastupovania, alebo iných zmien v zložení personálu, najneskôr v deň vykonania zmeny. |
11.V prípade, že zamestnanci poskytovateľa opakovane (aj menej závažne) porušia pracovnú disciplínu alebo dobré mravy v súvislosti s výkonom predmetu zmluvy, poskytovateľ sa zaväzuje týchto zamestnancov vymeniť do troch pracovných dní odo dňa, v ktorom sa dozvedel (prostredníctvom objednávateľa, alebo vlastným dohľadom) o skutočnostiach zakladajúcich túto povinnosť. |
12.Objednávateľ umožní zamestnancom poskytovateľa prezliekanie a uskladnenie technických a čistiacich prostriedkov v priestoroch na to určených bezplatne. |
13.Objednávateľ poskytne na účely výkonu prác bezplatne elektrickú energiu na osvetlenie a pre používané stroje a zariadenia, ako aj teplú a studenú vodu. |
14.Objednávateľ je oprávnený kontrolovať kvalitu poskytovaných služieb. Ak zistí nedostatky vykonanej služby, má právo na jej reklamáciu a bezplatné odstránenie. Poskytovateľ sa zaväzuje odstrániť všetky nedostatky pri plnení predmetu tejto zmluvy ihneď, najneskôr do 24 hodín od ich reklamácie. Reklamácie budú doručované elektronicky zodpovednému zástupcovi poskytovateľa. Ak dôjde k doručeniu reklamácie po 14,00 hod., lehota na jej odstránenie začne plynúť od 8.00 hod. nasledujúceho dňa. O odstránení nedostatkov bude poskytovateľ objednávateľa informovať. |
15.Ak objednávateľ zistí porušenie povinnosti poskytovateľa uvedenej v bode 7 v dvoch po sebe uskutočnených kontrolách, bude sa toto porušenie považovať za podstatné porušenie zmluvy a objednávateľ môže odstúpiť od zmluvy. |
16.V prípade, že poskytovateľ neodstráni nedostatky najneskôr do 24 hodín od ich reklamácie, vzniká objednávateľovi voči poskytovateľovi nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 5 % z ceny mesačného plnenia predmetu zmluvy za každé jednotlivé zistené porušenie povinnosti. |
17.Opakované nedodržanie kvality alebo služieb, na ktoré bol dodávateľ písomne (emailom) najmenej dvakrát po sebe upozornený, sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a pre objednávateľa môže byť dôvodom na odstúpenie od zmluvy. |
18.Poskytovateľ sa zaväzuje k hospodárnemu nakladaniu s vodou, elektrickou energiou a ostatnými médiami, ktoré objednávateľ dá k dispozícii poskytovateľovi pre výkon služby. |
19.Poskytovateľ predloží objednávateľovi do 3 dní od uzavretia zmluvy zoznam čistiacich prostriedkov podľa bodu 7. v členení: poradové číslo, Názov, Výrobca, Druh enviromentálnej značky. |
20.Zamestnanci poskytovateľa sú povinní odovzdať všetky veci nájdené na mieste výkonu služby poverenému zamestnancovi objednávateľa. |
21.Poskytovateľ v plnej výške zodpovedá za všetky škody, ktoré mu preukázateľne vzniknú v dôsledku neplnenia alebo porušenia povinností poskytovateľa, alebo v dôsledku konania alebo opomenutia zo strany zamestnancov poskytovateľa (poškodenie majetku objednávateľa). |
22. Objednávateľ zabezpečí poskytovateľovi potrebnú súčinnosť a všetky nutné informácie za účelom riadneho vykonávania služby. |
23.Objednávateľ má právo požiadať o výmenu zamestnanca poskytovateľa aj bez udania dôvodu. |
24.Objednávateľ požaduje aby poskytovateľ predložil do 3 dni od uzavretia zmluvy rozpis ceny za predmet zákazky v členení na jednotlivé mesiace, na základe ktorého bude poskytovateľ vystavovať mesačné faktúry za poskytované služby. Cena obsahuje všetky náklady spojené s riadnym plnením predmetu zákazky, ako napr. pracovné stroje, čistiaci materiál, vrecia do odpadkových košov, ochranné pracovné prostriedky. |
25Poskytovateľ vyhotoví a doručí objednávateľovi faktúru za každý mesiac plnenia predmetu zmluvy a to do 15. dňa nasledujúceho mesiaca. Faktúra musí obsahovať všetky náležitosti daňového dokladu. Zároveň objednávateľ požaduje aby prílohou faktúry bol ním odsúhlasený Výkaz o vykonaní prác a služieb. Splatnosť faktúry je 30 dní. |
26.Poskytovateľ predloží objednávateľovi do 3 dní od uzavretia zmluvy záväzný zoznam kontaktných osôb, ktorí budú konať v mene poskytovateľa pri plnení zmluvy. |
27.Chránené priestory elektrickou zabezpečovacou signalizáciou v jednotlivých objektoch sa budú upratovať a umývať len za prítomnosti povereného zástupcu objednávateľa. Okná a žalúzie po dohode zástupcu poskytovateľa so zástupcom objednávateľa.. |
28.Porušenie ktorejkoľvek z vyššie uvedených povinností poskytovateľa sa považuje za porušenie zmluvy podstatným spôsobom s dôsledkom vyhotovenia negatívnej referencie. |
29.K zmene ceny predmetu zákazky môže dôjsť v prípade: zmeny sadzby DPH a iných administratívnych opatrení štátu; zúženia alebo rozšírenia predmetu zmluvy po dohode obidvoch zmluvných strán. |
30.Vykonávanie mimoriadnych služieb (upratovanie po maľovaní, stavebných prácach, odstraňovanie následkov havárií, prípadne iné súvisiace služby) bude od poskytovateľa požadované písomnou objednávkou. Cena bude dohodnutá v súlade so zákonom o cenách. |
31.Všetci zamestnanci dodávateľa musia byť preukázateľne preškolení z predpisov BOZP objednávateľa ako aj musia mať poučenie v zmysle § 23 ods. 1 písm. a) vyhl. č. 205/2010 Z. z. „Poučená osoba“ . |
32. Objednávateľ neposkytuje zálohy ani preddavky za poskytované služby. |
33. Ak poskytovateľ nie je platca DPH, pri oceňovaní zákazky v kolónke DPH uvedie nulu. |
34. Zmluvu môže vypovedať každá zo zmluvných strán bez udania dôvodu. Výpovedná lehota je jeden mesiac. Výpovedná lehota začne plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúceho po doručení písomnej výpovede druhej zmluvnej strane. |
35. Objednávateľ požaduje, aby poskytovateľ predložil do 3 dní od uzavretia zmluvy doklad o udelení štatút chránenej dielne alebo chráneného pracoviska vydaného úradom práce – Zákazka je vyhradená pre chránené dielne. V prípade, že túto podmienku uchádzač nespĺňa, bude jeho ponuka vylúčená. |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Bardejovská 6, Hornádska 10, Košice, Košice, Košický, Slovenská republika
01.08.2023 06:00 — 29.02.2024 23:59
1,00 komplet
14 000,00
14 000,00
Uchádzač vo vlastnom návrhu plnenia zákazky uvedie údaje o ponúkanom predmete zákazky, z ktorých je zrejmé, že ním ponúkané plnenie spĺňa všetky technické požiadavky a špecifikované vlastnosti určené / uvedené obstarávateľom
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena bez DPH | € | Menšia | 100 |
Zákazka vyhradená pre dodávateľov s priznaným postavením registrovaného sociálneho podniku alebo chráneného pracoviska alebo chránenej dielne alebo ktorí fungujú v rámci programu chránených pracovných miest.
22.06.2023 08:56
07.07.2023 17:59
V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
23.06.2023 07:09 - Vstupná ponuka | 14 000,00 | € | Cena bez DPH |
07.07.2023 13:41 - Najvýhodnejšia ponuka | 9 233,00 | € | Cena bez DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: