35919001
Národná diaľničná spoločnosť, a.s.
Dúbravská cesta 14, Bratislava, 84104, SVK
36033987
GAMO a.s.
Kyjevské námestie 6, Banská Bystrica, 97404, SVK
Zaobstaranie licencií pre správu informácií a udalostí
Softvér, licencia, informácie, udalosti, podpora
Tovar, Služba
1. Zaobstaranie licencií pre správu informácií a udalostí
|
|
---|---|
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Software inštalačná licencia pre správu informácií a udalostí vrátane 12 mesačnej podpory | ks | 1 | ||
Software Node inštalačná licencia pre správu informácií a udalostí vrátane 12 mesačnej podpory | ks | 1 | ||
Event Capacity licencia pre správu informácií a udalostí minimálne na 500 EPS (Events Per Second) vrátane 12 mesačnej podpory | ks | 1 |
Názov |
I.PLNENIE |
I.1 Miesto dodania predmetu Zmluvy (ďalej aj ako „tovar“) bude upresnené Dodávateľovi v rámci územného obvodu Bratislavy. |
I.2 Vrátane dopravy na miesto dodania. |
I.3 Predmet Zmluvy (ďalej aj ako „riešenie“) musí spĺňať nasledovné technické vlastnosti: |
a) Riešenie musí licenčne a výkonovo podporovať spracovanie minimálne 500 EPS (Events per second) s možnosťou ďalšieho rozšírenia. |
b) Riešenie musí mať schopnosť uchovať interne (tzv. Online) minimálne 70 TB dát bez toho, aby riešenie vyžadovalo použitie externých pamäťových zariadení alebo médií. |
c) Podpora a údržba musí zahŕňať upgrade a aktuálne opravné balíky (fixies, patch) a musí byť realizovaná onsite v režime 24x7 s reakčnou dobou pri kritických problémoch 2 (dve) hodiny (best effort). |
d) Riešenie musí licenčne podporovať analýzu sieťových údajov v reálnom čase, aby bolo možné odhaľovať stopy a skryté bezpečnostné hrozby v mnohých scenároch predtým, ako môžu poškodiť organizáciu, vrátane phishingových e-mailov, malvéru, exfiltrácie údajov, zneužívania DNS a iných aplikácií atď. |
I.4 Predmet Zmluvy musí spĺňať nasledovné požiadavky na riešenie: |
a) Riešenie musí poskytovať centrálnu webovú konzolu, z ktorej je možné spravovať celé riešenie. |
b) Ponúkané riešenie musí poskytovať webové užívateľské rozhranie a toto rozhranie by nemalo obsahovať pluginy alebo byť založené na technológiách Java, Flash alebo na báze tučného klienta. |
c) Riešenie musí podporovať prácu s internými prekrývajúcimi sa rozsahmi adries spolu so sieťovými tokmi, udalosťami a zariadeniami v sieti. Toto umožňuje spravovať v jednom riešení aj podriadené organizácie. |
d) Riešenie musí umožňovať definíciu užívateľských oprávnení pre možnosť oddelenia prístupu jednotlivých administrátorov k jednotlivým zariadeniam, ich skupinám či sieťovým segmentom. |
e) Riešenie nesmie byť licenčne obmedzované počtom zdrojov udalostí (logov). |
f) Riešenie musí umožňovať zber udalostí (logov) bez nutnosti inštalovať agenta na cieľový systém. |
g) Riešenie musí v prípade potreby umožňovať inštalovať agenta na cieľový systém pre zber udalostí z Microsoft Windows prostredia. |
h) Riešenie musí obsahovať vstavaný mechanizmus na klasifikáciu systémov podľa typu do kategórií (identifikáciu zdrojov logov). |
i) Riešenie musí umožňovať použitie šifrovanej komunikácie medzi zdrojmi udalostí a riešením. |
j) Riešenie musí podporovať agregáciu udalostí z udalostí i podľa položiek, ktoré nie sú zahrnuté v riešení priamo od výrobcu. Teda je možné agregovať pomocou vlastných pridaných položiek. |
k) Riešenie musí podporovať zber udalostí z rôznych prostredí ako sú Windows, Linux / Unix / AIX prostredia, bezpečnostných a sieťových systémov, databáz a súborov. |
l) Riešenie musí pre zber udalostí podporovať protokoly: Syslog, Windows Events Collection (WinRE / RPC), FTP, SCP, SNMP, ODBC / JDBC, CP-LEA, SDEE, log file. |
m) Riešenie musí umožňovať rozšírenie výberov o užívateľské položky z obsahu logov. |
n) Riešenie nesmie byť licenčne obmedzené počtom používaných korelačných pravidiel, pretože nemožno vopred určiť finálny počet týchto pravidiel. |
o) Riešenie musí už out-of-box obsahovať analytické a korelačné pravidlá, ktoré možno začať používať ihneď po inštalácii. |
p) Riešenie musí vykonávať tzv. Near-real-time analýzu udalostí, teda v momente príchodu udalosti do riešenia bude udalosť testovaná korelačnými pravidlami. |
q) Riešenie musí umožňovať vykonávať analýzu dlhodobých trendov, ktoré vychádza z prichádzajúcich udalostí. Jedná sa o Network Behavior Anomaly Detection funkcionalitu. |
r) Riešenie musí podporovať schopnosť monitorovať históriu útokov (typov udalostí) na kritické komponenty. |
s) Riešenie musí v prípade využitia monitoringu sieťových tokov podporovať schopnosť korelovať udalosti DHCP, VPN a Active Directory a sledovať priebeh užívateľskej relácie v rámci celej organizácie. |
t) Riešenie musí podporovať schopnosť korelovať dáta o udalostiach so statickými a dynamickými zoznamami pre možnosť vytvárať napríklad zoznamy povolených zariadení a naopak. |
u) Riešenie musí obsahovať funkcionalitu behaviorálnej analýzy užívateľov pre možnosti skúmania správania užívateľov. Táto funkcionalita musí využívať algoritmy strojového učenia a musí byť úzko previazaná so zvyškom systému a spravovať sa z jednotného rozhrania správcovskej konzoly systému. Systém musí obsahovať aj základné out-of-the-box pravidlá pre funkcionalitu behaviorálnej analýzy používateľov. |
v) Riešenie musí ponúkať zobrazenie upozornenia vo webovej konzole riešenia a zasielanie upozornení (email, syslog, atď.) administrátorom. |
w) Riešenie musí obsahovať zasielanie upozornení na základe detegovanej hrozby, anomálie, porušenie bezpečnostnej politiky a prekročení nastaveného prahu. Tiež musí riešenie zasielať upozornenia a informovať (mať možnosť zaslať upozornenie) pri výpadku zberu udalostí zo zariadenia. |
x) Riešenie musí podporovať nastavenie konkrétnej akcie (napr. zaslať e-mail, notifikáciu alebo spustiť vopred definovaný skript), ktorá bude vykonaná v závislosti na prijaté udalosti či výsledku korelačného pravidlá. |
y) Riešenie musí zreťaziť udalosti do jedného záznamu o incidente, takže ak korelačné testy označí viac činností súvisia s jedným útokom, vygeneruje riešenie iba jeden incident, aby nedošlo k preťaženiu bezpečnostného operačného tímu. |
z) Riešenie musí v centrálnej webovej konzole umožňovať vykonávať kombinované hľadanie v aj v indexovaných audítorských dátach s použitím regulárnych výrazov a fulltextového vyhľadávania v neštruktúrovanom texte súčasne. |
aa) Riešenie musí poskytovať pokročilé detailné vyhľadávania tzv. Drill-down s možnosťou filtrácie až na úroveň IP adresy, typu udalosti, protokolu, portu atď. |
bb) Riešenie musí podporovať zrozumiteľný spôsob vyhľadávania s podporou zadaní dotazu s použitím Booleovej logiky alebo pomocou regulárneho výrazu. |
cc) Riešenie nesmie byť licenčne obmedzené počtom existujúcich reportov alebo počtom reportov ktoré je možné vytvoriť. |
dd) Riešenie musí už out-of-box obsahovať predpripravené reporty, ktoré možno začať používať ihneď po inštalácii. |
ee) Riešenie musí umožňovať vytvárať vlastné reporty pomocou grafického rozhrania, kde možno vytvárať nové zostavy bez nutnosti zostavovať SQL dotazy. |
ff) Riešenie musí podporovať nezmenenú funkcionalitu reportingu aj pri zmene alebo náhrade niektoré technológie ako napr. Firewallu alebo IDS. |
gg) Riešenie musí byť vysoko hodnotené trhom. |
hh) Riešenie musí byť dodané v preferovanej forme objednávateľa v možnej kombinácii Virtual a/alebo Cloud. |
I.5 Dodaný predmet Zmluvy musí spĺňať funkčnú a technickú špecifikáciu uvedenú v predmete zákazky, resp. Zmluve, najmä požiadavky uvedené v bode I.3 a I.4. |
I.6 Objednávateľ nie je povinný prevziať tovar v prípade, ak nespĺňa funkčnú a technickú špecifikáciu uvedenú v predmete zákazky, resp. Zmluve, najmä požiadavky uvedené v bode I.3 a I.4. Objednávateľ posúdi na základe predložených dokladov, či ponúkaný tovar spĺňa technické parametre a požiadavky Objednávateľa v zmysle zmluvy... |
...Ak dôjde k rozporu, prípadne z predložených dokumentov nebude možné zhodu posúdiť, Objednávateľ vyzve Dodávateľa na doplnenie predložených dokumentov. Dodávateľ je povinný doplniť požadované dokumenty do 3 (troch) pracovných dní od prevzatia výzvy. Ak po doplnení dokumentov nie je možné jednoznačne posúdiť zhodu s požiadavkami, Objednávateľ má právo jednostranne od tejto Zmluvy odstúpiť v zmysle platných podmienok elektronickej platformy (ďalej len „OPEP“). |
I.7 Dodávateľ predloží do 5 (päť) pracovných dní od nadobudnutia účinnosti Zmluvy nasledujúce doklady a dokumenty: |
a) zoznam, v ktorom uvedie kontaktné údaje osoby, ktorá je za Dodávateľa oprávnená konať vo veciach plnenia Zmluvy a osôb, ktoré budú vykonávať samotné plnenie predmetu Zmluvy v nasledovnom rozsahu: meno, priezvisko, telefón, e-mail. |
b) doklad o tom, že Dodávateľ je oficiálnym distribučným partnerom výrobcu riešenia. |
c) vyplnenú Prílohu č. 1 - Špecifikácia ceny (ďalej aj „Príloha č. 1“) a Prílohu č. 2 - Návrh na plnenie kritéria (ďalej aj „Príloha č. 2“) k Opisnému formuláru vychádzajúcu z celkovej ceny predmetu Zmluvy podľa funkčnej a technickej špecifikácie, Dodávateľ vyplňuje len vyžltené bunky, do ostatných nesmie zasahovať. zodpovedá za to, že celková cena z Elektronického kontraktačného systému je totožná s celkovou cenou z Prílohyč. 1 a Prílohy č. 2 k Opisnému formuláru... |
...Objednávateľ požaduje predložiť prílohu č. 1 - Špecifikácia ceny a prílohu č.2 - Návrh na plnenie kritéria, vo formáte xls/*xlsx a zároveň scan vo formáte PDF, ktorý musí obsahovať pečiatku a podpis Poskytovateľa. |
d) doklady deklarujúce, resp. preukazujúce splnenie požiadaviek uvedených v predmete zákazky, resp. Zmluve, najmä požiadavky uvedené v bode I.3 a I.4. |
I.8 Dodávateľ je povinný dodať predmet plnenia v zmysle požiadaviek Objednávateľa do 20 (dvadsať) pracovných dní odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy a potvrdenia splnenia požiadaviek uvedených v predmete zákazky, resp. Zmluve, najmä požiadavky uvedené v bode I.3 a I.4. |
II. CENA |
II.1 Cena za obstarávaný tovar musí byť stanovená v zmysle zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov, vyhlášky Ministerstva financií č. 87/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cenách. |
II.2 V celkovej cene musia byť zahrnuté všetky náklady súvisiace priamo či nepriamo s plnením, vrátane dopravných nákladov a poskytovania všetkých služieb priamo súvisiacich s plnením v rámci predmetu Zmluvy, ako aj primeraného zisku. |
II.3 Celková cena v zmysle tejto Zmluvy bude tvorená ako súčet súčinov prijatých jednotkových cien a množstva skutočne dodaných tovarov, resp. poskytnutých služieb. |
II.4 Jednotkové ceny z Prílohy č. 1 – Špecifikácia ceny k Opisnému formuláru sú pevné a nemenné počas doby trvania Zmluvy. Uchádzač vyplní všetky jednotkové ceny v € bez DPH maximálne na dve desatinné miesta. Celková cena je daná súčtom súčinov jednotkových cien a požadovaného množstva. Celková cena musí obsahovať cenu za celý požadovaný predmet Zmluvy. Ceny predloží v elektronickej forme. |
II.5 Jednotkové ceny sú rovnaké pre všetky miesta dodania predmetu Zmluvy. Miesto dodania predmetu Zmluvy nemá vplyv na jednotkové ceny. |
II.6 K cene bude účtovaná daň z pridanej hodnoty (ďalej len „DPH“) v zmysle platných právnych predpisov SR účinných v čase poskytnutia plnenia. |
III. PLATOBNÉ PODMIENKY |
III.1 Dodávateľ vystaví faktúru za dodaný Predmet zmluvy do 15 (pätnásť) dní odo dňa ich preukázateľného odovzdania. Za deň dodania sa považuje deň ich preukázateľného odovzdania Objednávateľovi. |
III.2 Podkladom pre zaplatenie ceny za tovar podľa tejto Zmluvy bude faktúra vystavená Dodávateľom. |
III.3 Faktúra musí obsahovať obligatórne náležitosti podľa § 74 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov, ako aj číslo Zmluvy. |
III.4 Splatnosť faktúry je 30 (tridsať) dní odo dňa doporučeného doručenia faktúry na adresu sídla Objednávateľa. V prípade, že faktúra nespĺňa zákonom stanovené náležitosti alebo nie je vyhotovená v súlade so Zmluvou, Objednávateľ má právo vrátiť ju Dodávateľovi na zmenu a doplnenie s tým, že lehota splatnosti začne plynúť po doručení opravenej, resp. doplnenej faktúry. Nová lehota začne plynúť odo dňa doporučeného doručenia opravenej, resp. doplnenej faktúry na adresu sídla Objednávateľova. |
III.5 Dodávateľ je oprávnený fakturovať len skutočne dodaný tovar. |
III.6 Objednávateľ uhradí cenu za dodaný tovar prostredníctvom bezhotovostného bankového prevodu na číslo účtu uvedené vo faktúre. |
III.7 V prípade, ak je Dodávateľ v postavení zahraničnej osoby, riadi sa zákonom č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. |
IV. ODSTÚPENIE OD RÁMCOVEJ DOHODY, PODSTATNÉ PORUŠENIE RÁMCOVEJ DOHODY, ZMLUVNÁ POKUTA |
IV.1 Nedodržanie požiadaviek na dodanie tovaru uvedené vo funkčnej a technickej špecifikácii uvedenej v Opisnom formulári, resp. v Zmluve, najmä požiadavky uvedené v bode I.3 a I.4, sa považuje za podstatné porušenie Zmluvy, na základe ktorého má Objednávateľ možnosť okamžite jednostranne odstúpiť od Zmluvy. V takomto prípade je Objednávateľ oprávnený uplatniť si u Dodávateľa zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % ceny predmetu Zmluvy denne. |
IV.2 Dodávateľ musí byť podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov oprávnený dodávať tovar a poskytovať službu, ktorá zodpovedá predmetu zákazky, resp. Zmluve, inak ide o podstatné porušenie Zmluvy, ktoré je dôvodom na okamžité odstúpenie od Zmluvy. |
IV.3 V prípade odstúpenia od Zmluvy z dôvodu jej podstatného porušenia Dodávateľom, je Objednávateľ oprávnený vystaviť Dodávateľovi negatívnu referenciu s neuspokojivým hodnotením v Elektronickom kontraktačnom systéme (ďalej len „EKS“) ako aj v „Informačnom systéme zber údajov“ vedenom Úradom pre verejné obstarávanie, v ktorej je Objednávateľ oprávnený uviesť, že došlo k predčasnému ukončeniu zmluvného vzťahu z dôvodu podstatného porušenia povinností Dodávateľom. |
V. ĎALŠIE USTANOVENIA |
V.1 Dodávateľ je povinný spĺňať všetky ustanovenia a požiadavky na plnenie, vrátane osobitných, poznať a byť schopný preukázať všetky vlastnosti ponúkaného tovaru, resp. služby, ktoré sú vyžadované kdekoľvek v zákazke, už v momente predloženia ponuky. |
V.2 Dodávateľ je zodpovedný v plnom rozsahu za akúkoľvek škodu vrátane skutočnej škody, ušlého zisku a iných priamo alebo nepriamo súvisiacich škôd, ktoré vzniknú v dôsledku porušenia akýchkoľvek jeho záväzkov z Zmluve, právnych predpisov alebo iných pravidiel, ktoré sú pre neho záväzné. |
V.3 Dodávateľ potvrdzuje, že sa pred uzatvorením tejto Zmluvy riadne oboznámil so špecifikáciou uvedenou v predmete zákazky, resp. Zmluve. |
V.4 Súčasťou tohto Opisného formulára je Príloha č. 1 – Špecifikácia ceny a Príloha č. 2 - Návrh na plnenie kritéria. |
V.5 Podmienky neupravené v predmete zákazky, resp. v Zmluve sa spravujú 2. časťou „ VŠEOBECNÉ ZMLUVNÉ PODMIENKY“ platných OPEP. |
Názov | Veľkosť (bajtov) | Dátum vytvorenia |
---|
Bratislava, Bratislava, Bratislavský, Slovenská republika
27.01.2023 10:00 — 23.02.2023 14:30
3,00 ks
46 101,75
46 101,75
v zmysle OF.
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena bez DPH | € | Menšia | 100 |
18.01.2023 09:09
24.01.2023 10:00
24.01.2023 10:15
20 min.
2 min.
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
19.01.2023 10:53 - Vstupná ponuka | 46 000,00 | € | Cena bez DPH |
24.01.2023 08:19 - Najvýhodnejšia ponuka | 45 640,00 | € | Cena bez DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: