00306525
Mesto Komárno
Nám. gen. Klapku 1, Komárno, 94501, SVK
31441751
AGROSERVIS spol. s r.o.
Hadovská cesta 6, Komárno, 94501, SVK
Kompostáreň - strojové vybavenie - časť 2.
Kompostáreň, strojové vybavenie, nesený prekopávač, štiepkovač drevnej hmoty
Tovar, Služba
|
1. Nesený prekopávač
|
|
|---|---|
| Funkcia |
| Nesený prekopávač v kvalite EVEROPROJEKT NPK 250 |
| Ak sa vo výzve na predkladanie cenovej ponuky uvádzajú údaje alebo odkazy na konkrétneho výrobcu, značky, obchodný názov, umožňuje sa dodávateľom predložiť ponuky s ekvivalentným riešením, prípadne lepších kvalitatívnych parametrov. |
| Pod pojmom EKVIVALENT sa rozumie iná značka! Objednávateľ bude akceptovať ako ekvivalentný výrobok len tovar s ROVNAKOU alebo VYŠŠOU kvalitou - parametrami ako požadovaný výrobok. |
| Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
| Pracovná šírka | m | 2,5 | ||
| Pracovná výška | m | 1,4 | ||
| Výkon | HP | 70 |
| Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
| Miešací rotor s vymeniteľnými nožmi | áno |
| Pohon od vývodového hriadeľa traktora | áno |
| Oporné koleso | áno |
| Istenie rotora | áno |
|
2. Štiepkovač drevnej hmoty
|
|
|---|---|
| Funkcia |
| Štiepkovač drevnej hmoty v kvalite Junkkari HJ252G |
| Ak sa vo výzve na predkladanie cenovej ponuky uvádzajú údaje alebo odkazy na konkrétneho výrobcu, značky, obchodný názov, umožňuje sa dodávateľom predložiť ponuky s ekvivalentným riešením, prípadne lepších kvalitatívnych parametrov. |
| Pod pojmom EKVIVALENT sa rozumie iná značka! Objednávateľ bude akceptovať ako ekvivalentný výrobok len tovar s ROVNAKOU alebo VYŠŠOU kvalitou - parametrami ako požadovaný výrobok. |
| Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
| Priemer drveného materiálu | mm | 250 | ||
| Rozmery vstupného otvoru | mm | 260x260 | ||
| Priemer rezacieho disku | mm | 940 | ||
| Horizontálne podávacie valce | ks | 2 | ||
| Počet nožov | ks | 2 | ||
| Výkon | HP | 60 | ||
| Hodinový výkon | m3/hod | 20 |
| Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
| Pripojenie do zadného trojbodu traktora | áno |
| Výfukový komín s klapkou, otočný | áno |
| Nastavenie veľkosti štiepky | áno |
| Pohon od vývodového hriadeľa traktora | áno |
| Elektronická poistka proti preťaženiu | áno |
| Názov |
| I. Predmet zmluvy |
| Predmetom tejto zmluvy je predaj a kúpa strojov a zariadení vrátane manuálu, technickej dokumentácie, dopravy, poistenia, inštalácie, uvedenia do prevádzky a zaškolenia obsluhy. |
| Vrátane dopravy na miesto plnenia |
| Vrátane zaškolenia max. 3 osôb v rozsahu max. 1 hodiny |
| Požaduje sa predložiť rozpis sadzby DPH a ceny s DPH alebo bez DPH, ktorá ako údaj v zmluve chýba v prípade plnenia zahŕňajúce rôzne sadzby DPH do 7 dní od uzavretia zmluvy |
| Ak je Dodávateľ identifikovaný pre DPH v inom členskom štáte EÚ a tovar bude do SR prepravený z iného členského štátu EÚ, tento Dodávateľ nebude pri plnení Zmluvy fakturovať DPH. Vo svojej Kontraktačnej ponuke však musí uviesť príslušnú sadzbu a výšku DPH podľa zákona č. 222/2004 Z.z. a cenu vrátane DPH. Objednávateľ nie je zdaniteľnou osobou a v tomto prípade je/bude registrovaný pre DPH podľa § 7 zákona č. 222/2004 Z.z. a bude povinný odviesť DPH v SR podľa zákona č. 222/2004 Z.z.. |
| Ak je Dodávateľ identifikovaný pre DPH v inom členskom štáte EÚ alebo je zahraničnou osobou z tretieho štátu a miesto dodania služby je v SR, tento Dodávateľ nebude pri plnení Zmluvy fakturovať DPH. Vo svojej Kontraktačnej ponuke však musí uviesť príslušnú sadzbu a výšku DPH podľa zákona č. 222/2004 Z.z. a cenu vrátane DPH. Objednávateľ nie je zdaniteľnou osobou a v tomto prípade je/bude registrovaný pre DPH podľa § 7 a/alebo § 7a zákona č. 222/2004 Z.z. a bude povinný odviesť DPH v SR podľa zákona č. 222/2004 Z.z.. |
| Nový, doposiaľ nepoužitý tovar. Všetky tovary, ktoré sú predmetom zmluvy, sú špecifikované v bode č. 1.2 Funkčná a technická špecifikácia predmetu zákazky. |
| Požaduje sa predložiť vlastný návrh na plnenie predmetu zmluvy do 7 dní od uzavretia zmluvy, ak nebol požadovaný ako vlastný návrh plnenia zákazky pri predložení ponuky |
| Požaduje sa predložiť funkčná a technická špecifikácia, vrátane technických listov preukazujúcich splnenie minimálnych požadovaných parametrov predmetu zákazky s uvedením presných názvov (obchodných značiek) nacenených výrobkov do 5 pracovných dní od účinnosti Zmluvy, ak neboli požadované ako vlastný návrh plnenia zákazky pri predložení ponuky. |
| Ku všetkým zariadeniam je potrebné dodať katalóg v elektronickej forme. |
| Predmet zmluvy bude odovzdaný jeho úplným dodaním, inštaláciou, odskúšaním, inštruktážou obsluhy a prebratím kupujúcim. |
| Dodávateľ je povinný zabezpečiť záručný aj pozáručný servis a náhradné diely počas životnosti stroja. |
| Súčasťou dodávky musia byť aj návody na obsluhu a údržbu v slovenskom alebo českom jazyku a ďalšie doklady potrebné pre prevádzku jednotlivých zariadení podľa všeobecne záväzných právnych predpisov a noriem. |
| Predávajúci berie na vedomie, že predmet tejto zmluvy bude financovaný Kupujúcim z Operačného programu zo štruktúrovaných fondov EU, ITMS: NFP 310010BFK4 ako aj z vlastných zdrojov Kupujúceho |
| Vzhľadom na charakter financovania realizácie tejto zmluvy zmluvné strany vyhlasujú, že budú spoločne koordinovať postup a poskytovať si požadovanú súčinnosť pri realizácii dodávky |
| II. Dodacie podmienky |
| Predávajúci sa zaväzuje dodať predmet zmluvy v súlade s dohodnutými technickými a funkčnými charakteristikami, platnými záväznými predpismi, technickými normami a podmienkami tejto zmluvy. |
| Doručenie predmetu zmluvy bude dokladované podpisom oprávnenej osoby Kupujúceho na príslušnom dodacom liste. |
| Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu upozorniť Predávajúceho na zjavné porušenie balenia (obalov) pri preprave a na vady zrejmé už pri doručení tovaru, spísať o tom zápis a odovzdať ho Predávajúcemu. |
| Deň protokolárneho a fyzického odovzdania predmetu zmluvy oznámi Predávajúci Kupujúcemu najneskôr 3 pracovné dni vopred. Kupujúci sa zaväzuje prevziať predmet zmluvy v oznámenom termíne. |
| O prevzatí predmetu zmluvy Predávajúci vyhotoví preberací protokol. Kupujúci po prevzatí predmetu zmluvy preberací protokol písomne potvrdí. |
| Po protokolárnom prevzatí predmetu zmluvy Kupujúci môže riadne predmet zmluvy užívať a Predávajúci sa mu zaväzuje toto užívanie dňom protokolárnom prevzatia umožniť. |
| III. Kúpna cena a platobné podmienky |
| Kúpna cena za predmet zmluvy je stanovená v súlade so zákonom č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov dohodou ako cena pevná. |
| Ponúknutá cena je konečná a sú v nej zahrnuté všetky náklady za dodanie predmetu zmluvy a to najmä doprava, montáž, inštalácia a zaškolenie zamestnancov Kupujúceho vrátane nákladov na prípadné preclenie predmetu zmluvy a jeho doručenie Kupujúcemu. |
| Kupujúci neposkytne Predávajúcemu preddavok ani zálohu na predmet zmluvy. |
| Zmluvné strany si dohodli možnosť dodania predmetu zmluvy po jednotlivých položkách predmetu zmluvy. |
| Neoddeliteľnou súčasťou faktúr bude dodací list a preberací protokol potvrdený Kupujúcim, inak Kupujúci je oprávnený ju vrátiť Predávajúcemu. |
| Faktúra musí obsahovať všetky náležitosti, stanovené v § 71 ods. 2 zákona č.222/2004 Zb. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov, vrátane označenia čísla zmluvy podľa evidencie Predávajúceho. Ak Predávajúci neuvedie vo faktúre ktorýkoľvek požadovaný údaj je to dôvod na vrátenie faktúry bez jej uhradenia a bez následkov z omeškania. |
| Faktúra musí ďalej obsahovať presný názov projektu a kód ITMS. |
| Faktúra za dodávku bude uhradená do 7 kalendárnych dní od uvoľnenia prostriedkov na jej úhradu Poskytovateľom NFP, najneskôr do 60 dní odo dňa jej doručenia Kupujúcemu bezhotovostným prevodom na účet Predávajúceho. |
| IV. Záručná doba, servis a zodpovednosť za vady |
| Predávajúci počas záručnej doby preberá záväzok na poskytovanie servisných služieb predmetu zmluvy, a to na technické prehliadky, údržbu a opravy. |
| Predávajúci bude realizovať servisné služby podľa aktuálnych platných smerníc o servisných službách a podľa podmienok upravujúcich zodpovednosť za vady. |
| Predávajúci sa zaväzuje v prípade vady jednotlivých častí predmetu zmluvy nastúpiť na ich opravu v priebehu 3 pracovných dní odo dňa ich písomného oznámenia Kupujúcim. V prípade nemožnosti odstrániť vadu do 10 pracovných dní odo dňa prevzatia oznámenia, Predávajúci sa zaväzuje na dobu opravy poskytnúť Kupujúcemu náhradu za opravovaný predmet zmluvy. |
| Predávajúci sa preukáže uzatvorenou poistnou zmluvou pre prípad vzniku škody kupujúcemu na poistnú sumu minimálne vo výške navrhovanej zmluvnej ceny za predmet zákazky v € a to počas trvania platnosti a účinnosti Zmluvy o NFP. |
| Predávajúci ručí za vady zo záruky predmetu zmluvy po dobu 24 mesiacov od prebratia predmetu zmluvy Kupujúcim. Záručná doba sa predlžuje o dobu poruchy a jej opravy, počas ktorej Kupujúci nevedel používať predmet zmluvy riadnym dohodnutým spôsobom. |
| V prípade vady zo záruky predmetu zmluvy počas záručnej doby má Kupujúci právo na bezplatné odstránenie vád a Predávajúci povinnosť vady odstrániť na svoje náklady. Predávajúci nezodpovedá za vady, ktoré vznikli poškodením predmetu zmluvy Kupujúcim, jeho konaním v rozpore s inštrukciami ohľadne používania predmetu zmluvy, neodbornou prevádzkou, obsluhou a údržbou, používaním v rozpore s návodom na použitie, alebo neobvyklým spôsobom užívania predmetu zmluvy. |
| Kupujúci za zaväzuje, že reklamáciu vady zo záruky predmetu plnenia uplatní bez zbytočného odkladu po jej zistení, písomnou formou, oprávnenému zástupcovi Predávajúceho. |
| Kupujúci je oprávnený v prípade vadného plnenia uplatniť tieto nároky: a) odstránenie chýb tovaru, ak sú opraviteľné, b) dodanie chýbajúceho množstva alebo časti, c) výmenu vadného tovaru za tovar bez vád. |
| Právo voľby uplatneného nároku - a), b), c) musí Kupujúci uviesť v písomne uplatnenej reklamácii. V opačnom prípade má právo voľby Predávajúci. |
| Postup pri reklamácii predmetu zmluvy sa ďalej riadi záručnými podmienkami a príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a ďalších všeobecne záväzných predpisov. |
| V. Ostatné dojednania |
| Predávajúci prehlasuje, že tovar nie je zaťažený právami tretích osôb. |
| Predávajúci je povinný: a) dodať predmet zmluvy Kupujúcemu v dohodnutom množstve, rozsahu, kvalite, v požadovaných technických parametroch, v bezchybnom stave a dohodnutom termíne, |
| b) pred odovzdaním strojov a zariadení tvoriacich predmet zmluvy zabezpečiť vykonanie predpredajného servisu, zabezpečiť ich inštaláciu, inštruktáž obsluhy a predviesť funkčnosť, |
| c) strpieť výkon kontroly, auditu, overovania súvisiacich s dodávaným tovarom kedykoľvek počas platnosti a účinnosti tejto zmluvy oprávnenými osobami zo strany poskytovateľa nenávratného finančného príspevku v súlade so zmluvou kupujúceho o poskytnutí NFP a poskytnúť im všetku potrebnú súčinnosť. |
| Kupujúci je povinný: a) prebrať bezchybný tovar tvoriaci predmet zmluvy v deň určený Predávajúcim v oznámení podľa tejto Zmluvy |
| b) riadne a včas zaplatiť kúpnu cenu dohodnutú v zmysle tejto Zmluvy. |
| Vzhľadom na skutočnosť, že dodanie tovaru/služby/diela podľa tejto zmluvy je financované aj z prostriedkov Európskej únie, ktoré sú Kupujúcemu poskytnuté podľa Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku („Zmluva o NFP“), zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci je povinný strpieť výkon kontroly/auditu/overovania súvisiaceho s dodávaným tovarom a to kedykoľvek počas trvania platnosti a účinnosti Zmluvy o NFP na to oprávnenými osobami a záväzok poskytnúť týmto osobám všetku potrebnú súčinnosť. |
| Porušenie tejto povinnosti Predávajúceho je podstatným porušením zmluvy, ktoré oprávňuje Kupujúceho od zmluvy odstúpiť. |
| V prípade, že dôsledku takto vykonanej kontroly/auditu/overenia príslušným oprávneným orgánom, bude zistený nedostatok spôsobený konaním / nekonaním Predávajúceho alebo akokoľvek inak Predávajúcim, v dôsledku čoho vznikne škoda Kupujúcemu, Predávajúci bude povinný ju nahradiť Kupujúcemu v celom rozsahu. |
| 8. Oprávnené osoby na výkon kontroly/auditu/overovania sú najmä: a) Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR a ním poverené osoby, b) Ministerstvo financií SR a ním poverené osoby, c) Úrad vládneho auditu, d) Protimonopolný úrad SR, e) Kontrolné orgány Európskej únie, f) Výbor pre vnútorný audit a vládny audit, g) Najvyšší kontrolný úrad SR, h) Splnomocnení zástupcovia Európskej Komisie a Európskeho dvora audítorov. |
| Zmluvné strany sa dohodli, že dodanie vadného tovaru alebo jeho nedodanie v termíne dohodnutom čase je podstatným porušením zmluvy a zakladá právo Kupujúceho na odstúpenie od zmluvy. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj v prípade, že tovar v dobe záruky vykazuje závažné vady, opakujúce sa vady alebo neodstrániteľné funkčné nedostatky. |
| Predávajúci má právo odstúpiť od zmluvy, ak riadne dodaný tovar nebol zaplatený do 90 dní odo dňa poskytnutia NFP príslušným orgánom Kupujúcemu. |
| Právne účinky odstúpenia od zmluvy nastávajú dňom doručenia jeho písomného vyhotovenia druhej zmluvnej strane. |
| VI. Sankcie |
| Pre prípad nedodržania podmienok tejto zmluvy dohodli zmluvné strany nasledovné možné sankcie: |
| a) za omeškanie Predávajúceho s dodaním predmetu zmluvy úrok z omeškania vo výške 0,01 % z hodnoty nedodanej časti predmetu zmluvy za každý deň omeškania. Zaplatením zmluvnej pokuty nezaniká nárok Kupujúceho na prípadnú náhradu škody; |
| b) za porušenie ktorejkoľvek povinnosti Predávajúcim uvedenej v tejto zmluve Predávajúci uhradí Kupujúcemu zmluvnú pokutu vo výške 100,-EUR za každý deň omeškania a to za každý prípad porušenia jednotlivo a to aj opakovane; |
| c) za omeškanie Kupujúceho so zaplatením kúpnej ceny možný úrok z omeškania vo výške 0,01 % z nezaplatenej ceny za každý deň omeškania. Na úrok z omeškania nevzniká právny nárok, ak bol spôsobený z dôvodu neskorého uvoľnenia peňažných prostriedkov na úhradu faktúr Poskytovateľom NFP. |
| Nárok na zmluvné sankcie a úrok z omeškania nevzniká vtedy, ak sa preukáže že: a) omeškanie je spôsobené účinkom vyššej moci, alebo b) omeškanie je spôsobené druhou zmluvnou stranou. |
| V prípade, že predmet zmluvy nemôže byť Predávajúcim expedovaný v dohodnutom termíne z dôvodov zavinených Kupujúcim, je Predávajúci oprávnený vyžadovať náhradu preukázanej škody podľa Obchodného zákonníka počínajúc piatym týždňom oneskorenia. |
| VII. Subdodávateľská doložka |
| V prípade poskytovania predmetu zmluvy prostredníctvom tretích osôb (subdodávateľov) zodpovedá Predávajúci Kupujúcemu za splnenie záväzku riadne dodať tovar akoby ho poskytoval sám. |
| Na základe dohody zmluvných strán Predávajúci je oprávnený dodávať tovar len subdodávateľmi spĺňajúcimi podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia, a u ktorých neexistovali a neexistujú dôvody na vylúčenie podľa ustanovenia § 40 ods. 6 písm. a) až h) a § 40 ods. 7 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
| Predávajúci zostaví zoznam všetkých subdodávateľov podieľajúcich sa na dodaní tovaru, pričom tento musí obsahovať: |
| a) ich obchodné meno, sídlo/miesto podnikania, identifikačné číslo (IČO), označenie registra, v ktorom je subdodávateľ zapísaný, číslo zápisu, údaje osoby oprávnenej konať za subdodávateľa v rozsahu meno a priezvisko, adresa pobytu, |
| b) čestné vyhlásenie Predávajúceho, že každý zo subdodávateľov spĺňa alebo najneskôr v čase začatia ním vykonávanej dodávky tovaru bude spĺňať podmienky stanovené všeobecne záväznými predpismi na úseku verejného obstarávania, najmä podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia, a že u subdodávateľa neexistovali a neexistujú dôvody na vylúčenie podľa ustanovenia § 40 ods. 6 písm. a) až h) a § 40 ods. 7 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov. |
| Kupujúci si vyhradzuje právo v odôvodnených prípadoch odmietnuť kedykoľvek akéhokoľvek subdodávateľa Predávajúceho bez toho, že by mal Predávajúci nárok na kompenzáciu. V takomto prípade je Predávajúci povinný bez zbytočného odkladu právne relevantným spôsobom ukončiť zmluvu so subdodávateľom a uplatňovať voči nemu všetky svoje práva vyplývajúce zo zaniknutého zmluvného vzťahu. |
| Ak dôjde k zmene subdodávateľov zo strany Predávajúceho je Predávajúci povinný písomne oznámiť Kupujúcemu vopred minimálne 5 pracovných dní pred zmenou údaje týkajúce sa nového subdodávateľa. |
| V prípade porušenia ktorejkoľvek povinnosti týkajúcej sa subdodávateľov alebo ich zmeny, Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy a má nárok na zmluvnú pokutu vo výške 5 % z celkovej zmluvnej ceny predmetu zmluvy, za každé porušenie ktorejkoľvek uvedených povinností, a to aj opakovane. Nárokom na zmluvnú pokutu nie je dotknutý prípadný nárok Kupujúceho na náhradu škody. |
| VIII. Spoločenské a záverečné ustanovenia |
| Zmluva nadobudne účinnosť po ukončení finančnej kontroly, ak poskytovateľ príspevku z fondov EÚ neidentifikoval nedostatky, ktoré by mali alebo mohli mať vplyv na výsledok VO, pričom rozhodujúci je dátum doručenia správy z kontroly prijímateľovi. postup pri určení finančných opráv za VO. |
| Ak boli v rámci finančnej kontroly VO identifikované nedostatky, ktoré mali alebo mohli mať vplyv na výsledok VO, zmluva nadobudne účinnosť momentom súhlasu prijímateľa s výškou ex ante finančnej opravy uvedenej v správe z kontroly a kumulatívneho splnenia podmienky na uplatnenie ex ante finančnej opravy podľaMetodického pokynu CKO č. 5, ktorý upravuje postup pri určení finančných opráv za VO. |
| Predmetná skutočnosť sa preukáže uzatvorením písomnej zmluvy o poskytnutí podpory formou dotácie, ktorá bude uzatvorená medzi Kupujúcim (Mesto Komárno ako príjemca dotácie) a Ministerstvom životného prostredia Slovenskej republiky. V prípade, ak odkladacia podmienka nebude splnená, má sa za to, že k uzatvoreniu tejto zmluvy nedošlo a pre zmluvné strany z nej nevyplývajú žiadne práva a povinnosti. |
| Zmluvné strany berú na vedomie, že táto zmluva je povinne zverejňovanou zmluvou v zmysle zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobodnom prístupe k informáciám) v platnom znení. Zmluvné strany berú na vedomie a súhlasia, že táto Zmluva, vrátane všetkých jej príloh bude zverejnená na webovom sídle Kupujúceho. |
| Zmluvné strany sa zaväzujú riešiť prípadné spory, vyplývajúce z tejto zmluvy, prednostne formou zmieru priamym rokovaním, resp. rokovaním prostredníctvom svojich poverených zástupcov. V prípade, že spor sa nevyrieši zmierom, ktorákoľvek zo zmluvných strán je oprávnená predložiť spor na rozhodnutie príslušnému súdu. |
| Zmluvné strany sa zaväzujú, že si budú v potrebnom rozsahu poskytovať súčinnosť, urobia všetky potrebné úkony a budú postupovať tak, aby neboli porušené alebo ohrozené práva druhého účastníka tejto zmluvy. |
| Obsah tejto zmluvy je možné meniť a dopĺňať iba písomnými vzájomne odsúhlasenými dodatkami podpísanými zástupcami obidvoch zmluvných strán. |
Nám. gen. Klapku 1, 945 01 Komárno, Komárno, Komárno, Nitriansky, Slovenská republika
03.04.2023 13:29 — 31.08.2023 13:28
1,00 cely predmet zákazky
35 482,50
35 482,50
Verejný obstarávateľ požaduje predložiť technické parametre ponúknutého tovaru, katalógové listy, fotodokumentáciu.
| Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
|---|---|---|---|
| Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
13.01.2023 13:39
27.01.2023 10:00
27.01.2023 10:15
20 min.
2 min.
| Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
|---|---|---|---|
| 23.01.2023 10:40 - Vstupná ponuka | 35 472,00 | € | Cena s DPH |
| 23.01.2023 10:40 - Najvýhodnejšia ponuka | 35 472,00 | € | Cena s DPH |
Elektronizácia verejného obstarávaniaVážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: