35937874
Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
Panónska cesta 2, Bratislava, 85104, SVK
46450424
WDS Solutions s. r. o.
Mateja Bela 4, Trenčín, 91108, SVK
Implementácia bezpečnostnej integračnej platformy SIEM
kybernetická bezpečnosť, platforma, SIEM, implementácia, konfigurácia, inštalácia
Služba
1. Analýza a dizajn
|
|
---|---|
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Analýza základných požiadaviek na bezpečnostnú integračnú platformu (základné požiadavky na SIEM platformu, integračné prostredie zavedenia...) | MD | 11 | ||
Analýza integračného prostredia a infraštruktúry (sumár kritických aktív, lokalizácia, detaily infraštruktúry, ...) | MD | 11 | ||
Na základe výstupnej analýzy návrh implementacie so zahrnutím všetkých požiadaviek deploymentu ( SIEM all-in-one solution) | MD | 9 |
2. Implementácia a testovanie
|
|
---|---|
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Inicializačný proces (verifikácia hardveru a softvérových požiadaviek, verifikácia licenčných podmienok...) | MD | 3 | ||
2ákladná inštalácia SIEM bezpečnostnej integračnej platformy | MD | 15 | ||
Základná konfigurácia implementovaného SIEM riešenia (verifikáca a úprava definovanej sieťovej architektúry, sieťový manažment, auto-update proces, users and security policies...) | MD | 17 | ||
Špecifická konfigurácia implementovaného SIEM riešenia ( HA, backup and receovery...) | MD | 12 | ||
Integrácia podporovaných zdrojov auditných záznamov na základe výstupnej analýzy (zber, spracovanie, normalizácia a integrácia), max. 80 zdrojov | MD | 24 | ||
Integrácia nepodporovaných zdrojov auditných záznamov na základe výstupnej analýzy (zber, spracovanie, normalizácia a integrácia), max. 20 zdrojov | MD | 27 | ||
Integrácia monitorovania sieťovej prevádzky na báze dátových tokov (NetFlow, IPFIX…) v závislosti od výstupnej analýzy. | MD | 18 | ||
Inštalácia a konfigurácia rozšírených funkcionalít v závislosti od výstupnej analýzy (Integrácia threat intel apps s implementáciou základnej sady IOC feeds, Threat Globe s geoIP db, log source management, usecase manager...) | MD | 18 | ||
Nastavenie základného bezpečnostného reportingu v závislosti od výstupnej analýzy | MD | 17 | ||
Základná implementácia dynamického zobrazovania detegovaných bezpečnostných udalostí (max. 5 Dashboard-ov) | MD | 12 | ||
Implementácia základných out-of-the-box pravidiel na základe výstupnej analýzy (úprava, optimalizácia false-positive) | MD | 15 | ||
Implementácia špecifických out-of-the-box pravidiel na základe výstupnej analýzy (úprava, optimalizácia false-positive) | MD | 17 | ||
Implementácia špecifických use-case v závislosti od výstupnej analýzy (DNS exfil, GDPR, ...) | MD | 21 | ||
Implementácia dynamického zobrazovania detegovaných bezpečnostných udalostí pre špecisické use-case (min. 5) | MD | 11 |
3. Nasadenie
|
|
---|---|
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Optimalizácia a vyladenie inplementovaného SIEM riešenia (min. 3 mesiace) | MD | 28 | ||
Vypracovanie projektovej implementačnej dokumentácie | MD | 14 | ||
Zaškolenie obsluhy | MD | 7 |
Názov |
1. Celková cena predmetu zmluvy a jednotkové ceny obsahujú všetky náklady dodávateľa spojené splnením predmetu uvedeného v prílohe č. 1 Technické vlastnosti predmetu (vrátane dopravy a inštalácie a konfigurácie, implementácie a integrácie) a tiež všetky dane, clá, poplatky, platby vyberané v rámci uplatňovania nesadzobných opatrení ustanovené osobitnými predpismi, ako aj iné náklady spojené s plnením zmluvy. |
2. Dodávateľovi nevznikne nárok na úhradu akýchkoľvek dodatočných nákladov, ktoré si nezapočítal do ceny predmetu zákazky/zmluvy. Všetky ceny predložené dodávateľom zohľadňujú primerané, preukázateľné náklady a primeraný zisk. |
3. Celková cena, ceny spolu a jednotkové ceny v cenovej kalkulácii budú zaokrúhlené maximálne na dve (2) desatinné miesta. |
4. V prípade, ak dodávateľ ku dňu predkladania ponúk nie je platcom DPH, avšak po uzatvorení zmluvy sa ním stane, nemá nárok na zvýšenie ceny za poskytovanie služieb o hodnotu DPH. |
5. Zaškolenie obsluhy by malo obsahovať najmä popis ako bezpečnostná integračná platforma zbiera údaje pre detekciu podozrivých aktivít, popis architektúry komponentov a dátové toky, ukážka používateľského rozhrania UI webovej konzoly, spôsob vyšetrovania podozrivých bezpečnostných incidentov a narušenie bezpečnostných politík, práca s vyhľadávaním, filtrami, normalizáciou a analýzou bezpečnostných údajov, |
tvorba vlastných pravidiel, používanie manažmentu indexov, orientácia v ovládacom paneli (Dashboard) a jeho prispôsobenie, vytváranie vlastných reportov, používanie pokročilých vyhľadávaní, scenár riešenia bezpečnostného incidentu z praxe. |
6. Dodávateľ je povinný preukázať Objednávateľovi, že v čase uzavretia zmluvy je oficiálnym partnerom spoločnosti IBM v Slovenskej republike pre riešenie IBM QRadar. |
7. Úroveň partnerstva Dodávateľa musí byť pre Objednávateľa verifikovateľné z verejných zdrojov (napr. webstránka výrobcu), alebo takéto partnerstvo doloží Dodávateľ písomným potvrdením výrobcu v elektronickej podobe do 5 dní od uzavretia zmluvy. |
8. Dodávateľ je povinný preukázať objednávateľovi, že má k dispozícii Expertne osoby s požadovanou platnou technickou certifikáciou na služby v predmete zákazky od výrobcu IBM QRadar do 5 pracovných dní od účinnosti zmluvy. |
9. Dodávateľ sa zaväzuje do 2 pracovných dní od uzavretia zmluvy predložiť objednávateľovi kontaktné údaje osoby zodpovednej za riadne plnenie predmetu zmluvy v rozsahu: meno, priezvisko, telefónne číslo a e-mailová adresa a zároveň predloží aj telefónne číslo a e-mailovú adresu na hlásenie incidentov a servisných požiadaviek objednávateľom (helpdesk). |
10. Objednávateľ sa zaväzuje oznámiť dodávateľovi do 2 pracovných dní od uzavretia zmluvy meno kontaktnej osoby zodpovednej za riadne plnenie predmetu zmluvy a hlásenie incidentov a servisných požiadaviek na helpdesk dodávateľa v rozsahu: meno, priezvisko, telefónne číslo a e-mailová adresa. |
11. Dodávateľ je povinný predložiť rozpis jednotkových cien do 5 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy v súlade s predloženou ponukou. |
12. Úhrada za predmet zmluvy bude realizovaná formou bezhotovostného platobného styku bez poskytnutia zálohovej platby. Cena za poskytnutý predmet zmluvy bude uhradená na základe dodávateľom vyhotovenej a doručenej faktúry. |
13. Cena za položky uvedené v prílohe č. 1 Funkčná a technická špecifikácia predmetu, bude fakturovaná jednorazovo na základe akceptačného protokolu o vykonaní implementácie a integrácie potvrdeného poverenými zástupcami oboch zmluvných strán. Potvrdený akceptačný protokol bude neoddeliteľnou súčasťou faktúry. |
14. Objednávateľ dodávané plnenie predmetu zmluvy nie je povinný prevziať, ak má vady, najmä ak nezodpovedá špecifikácii uvedenej v prílohe č. 1 Technické vlastnosti predmetu. |
15. Splatnosť faktúry je najneskôr do 30 dní odo dňa jej doručenia do podateľne objednávateľa. |
16. Dodávateľ sa zaväzuje poslať vyhotovenú faktúru listinne poštou a súčasne aj v textovo čitateľnom súbore vo formáte PDF elektronicky, na e-mailovú adresu objednávateľa, a to bezodkladne po jej vystavení. Dodávateľ vyhlasuje, že obsah faktúry poslanej poštou sa bude zhodovať s faktúrou poslanou v elektronickej podobe na e-mailovú adresu objednávateľa. Dodávateľ je povinný vystaviť faktúru najneskôr do piateho pracovného dňa mesiaca, nasledujúceho po mesiaci riadneho dodania a prevzatia predmetu zmluvy. |
17. V prípade omeškania objednávateľa s úhradou oprávnene fakturovanej ceny dodaného predmetu zmluvy v lehote splatnosti faktúry je dodávateľ oprávnený požadovať zaplatenie úroku z omeškania vo výške podľa Obchodného zákonníka. |
18. Miesto doručenia faktúry v listinnej forme je sídlo objednávateľa. E-mailovú adresu, na ktorú bude dodávateľ zasielať faktúry elektronicky oznámi objednávateľ dodávateľovi obratom, najneskôr do 2 pracovných dní od uzavretia zmluvy. |
19. Dodávateľom vystavená faktúra ako daňový doklad musí byť vyhotovená v súlade s ustanoveniami zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. V prípade, ak faktúra vystavená dodávateľom nebude obsahovať všetky zákonom stanovené náležitosti alebo bude obsahovať nesprávne alebo neúplné údaje, objednávateľ má právo takúto faktúru vrátiť dodávateľovi na jej doplnenie, resp. opravu a dodávateľ je povinný podľa charakteru nedostatku vystaviť novú, opravenú, resp. doplnenú faktúru s novou lehotu splatnosti. |
Dodávateľ je zároveň povinný bezodkladne poslať opravenú alebo novú faktúru znovu aj v elektronickej podobe na e-mailovú adresu uvedenú objednávateľom v zmysle bodu č. 16. |
20. Ak je dodávateľ identifikovaný pre DPH v inom členskom štáte EÚ alebo je zahraničnou osobou z tretieho štátu a tovar bude do SR prepravený z iného členského štátu EÚ (miesto dodania služby je v SR), tento dodávateľ nebude pri plnení zmluvy fakturovať DPH. Vo svojej Kontraktačnej ponuke však musí uviesť príslušnú sadzbu a výšku DPH podľa zákona č. 222/2004 Z.z. a cenu vrátane DPH. Objednávateľ v tomto prípade bude registrovaný pre DPH podľa § 7 a/alebo § 7a zákona č. 222/2004 Z.z. a bude povinný odviesť DPH v SR podľa zákona č. 222/2004 Z.z. |
21. Objednávateľ má právo na náhradu škody preukázateľne vzniknutej nesplnením vlastnej daňovej povinnosti dodávateľa, platiteľa DPH, v zmysle § 78 zákona č. 222/2004 Z. z o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o DPH“). Objednávateľ má zároveň právo uplatniť u dodávateľa trovy konania, ktoré mu vzniknú v konaní s príslušným daňovým úradom podľa § 69b zákona o DPH a z podania dodatočného daňového priznania k dani z pridanej hodnoty a dodatočného kontrolného výkazu k dani z pridanej hodnoty. |
22. Dodávateľ dáva súhlas objednávateľovi na jednostranné započítanie akýchkoľvek splatných aj nesplatných pohľadávok objednávateľa voči všetkým splatným aj nesplatným pohľadávkam dodávateľa (vrátane nároku objednávateľa z titulu zmluvných pokút voči dodávateľovi). Dodávateľ nie je oprávnený započítať svoje pohľadávky voči pohľadávkam objednávateľa, bez jeho predchádzajúceho písomného súhlasu. |
23. Objednávateľ upozorňuje, že dodávateľ musí byť v zmysle § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní oprávnený dodávať tovar alebo poskytovať službu, ktorý zodpovedá predmetu zákazky. Objednávateľ na overenie splnenia podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní použije údaje a výpis z registra právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci podľa zákona č. 272/2015 Z.z. o registri právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 52/2018 Z.z. |
za predpokladu, že požadované údaje je možné overiť v tomto registri. V prípade, ak v registri právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci nie je možné preukázanie splnenia podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní overiť, objednávateľ požiada dodávateľa o predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní v ním určenej lehote. V prípade, ak dodávateľ nie je oprávnený dodávať tovar, ktorý odpovedá predmetu zákazky, |
objednávateľ je oprávnený odstúpiť o zmluvy v zmysle obchodných podmienok elektronického trhoviska, 2. časť "Všeobecné zmluvné podmienky", Čl. XVIII "Ukončenie zmluvy", bod 18.2 písm. a) a b). Objednávateľ zároveň upozorňuje dodávateľa, že v zmysle obchodných podmienok elektronického trhoviska, 1. časť "Trhový poriadok", Čl. IV "dodávateľ", bod 4, dodávateľ sa už samotnou registráciou do EKS |
zaväzuje akceptovať a dodržiavať obchodné podmienky elektronického trhoviska, vrátane povinnosti spĺňať všetky kvalifikačné, odborné, technické a akékoľvek iné predpoklady stanovené príslušnými právnymi predpismi vo vzťahu k plneniu, ktoré tvorí predmet zákazky. |
24. Dodávateľ je oprávnený plniť predmet zmluvy aj prostredníctvom ďalších čiastkových subdodávateľov (ďalej len „subdodávateľ“), ktorí musia spĺňať podmienky pre plnenie predmetu zmluvy, týkajúce sa osobného postavenia v rozsahu, v akom bolo ich splnenie vyžadované od dodávateľa a neexistujú u nich dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až g) a ods. 7 a ods. 8 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní (ďalej ako „zákona o verejnom obstarávaní“), v súlade s § 41 zákona o verejnom obstarávaní. |
V prípade plnenia predmetu zmluvy prostredníctvom subdodávateľov zodpovedá dodávateľ objednávateľovi tak, ako keby plnil predmet zmluvy sám. Objednávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť, ak zistí, že dodávateľ zabezpečuje plnenie predmetu tejto zmluvy prostredníctvom subdodávateľa, ktorý nespĺňa podmienky podľa § 41 zákona o verejnom obstarávaní, čím nie je dotknutý nárok objednávateľa na náhradu škody z tohto dôvodu vzniknutej. |
25. Dodávateľ a jeho subdodávatelia musia byt' zapísaní v Registri partnerov verejného sektora podľa zákona č. 315/2016 Z. z. o registri partnerov verejného sektora a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisom (ďalej len „Zákon o registri partnerov verejného sektora”) a to počas celej doby trvania tejto rámcovej dohody. Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a je dôvodom, ktorý oprávňuje objednávateľa na odstúpenie od zmluvy. |
26. V prípade zmeny subdodávateľa je dodávateľ povinný postupovať podľa bodu 6.1.8. platných Obchodných podmienok elektronického trhoviska, 2. časť „Všeobecné zmluvné podmienky“ tvoriacich prílohu tejto zmluvy (ďalej ako „VZP“) - verzia 1.0 účinná odo dňa 31.03.2022. Nedodržanie povinnosti dodávateľa uvedenej v tomto bode sa považuje za závažné porušenie zmluvných podmienok a dodávateľ je povinný zaplatiť objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 20% z celkovej ceny vrátane DPH za každé jedno porušenie povinnosti podľa tohto bodu. |
27. Dodávateľ vyhlasuje, že spĺňa podmienky v súlade s § 11 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní. V prípade, ak sa toto vyhlásenie ukáže ako nepravdivé, objednávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť, a dodávateľ je povinný nahradiť objednávateľovi škodu, ktorá mu tým vznikla. |
28. Od zmluvy možno odstúpiť v prípadoch, ktorú ustanovuje táto zmluva vrátane jej príloh a zákon. |
29. Objednávateľ má právo odstúpiť od tejto zmluvy aj z dôvodov uvedených v § 15 ods. 1 Zákona o registri partnerov verejného sektora. Objednávateľ nie je v omeškaní a nie je povinný plniť to, čo mu ukladá zmluva, ak nastanú dôvody podľa § 15 ods. 2 Zákona o registri partnerov verejného sektora. Ak objednávateľ nevyužije právo na odstúpenie od tejto zmluvy podľa § 15 ods. 1 Zákona o registri partnerov verejného sektora, je oprávnený uplatniť si u dodávateľa sankciu vo výške 30 000,00 eur. |
30. Objednávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť ak v momente uzavretia zmluvy nemá dodávateľ v registri partnerov verejného sektora zapísaných konečných užívateľov výhod v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona o registri partnerov a k zápisu do tohto registra nedôjde ani do 30 dní od momentu uzavretia zmluvy. |
31. Objednávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj v prípade, ak právnickej osobe dodávateľa bol uložený jeden, alebo viacero trestov, uvedených v § 10 zákona č. 91/2016 Z. z. o trestnej zodpovednosti právnických osôb v znení neskorších predpisov. |
33. Zmluvné strany sa nesmú dopustiť, nesmú schváliť, ani povoliť žiadne konanie v súvislosti s dojednávaním, uzatváraním alebo plnením zmluvy, ktoré by spôsobilo, že by zmluvné strany alebo osoby ovládané zmluvnými stranami porušili akékoľvek platné protikorupčné všeobecne záväzné právne predpisy. Táto povinnosť sa vzťahuje najmä na neoprávnené plnenia, vrátane urýchľovacích platieb (facilitation payments) verejným činiteľom, zástupcom alebo zamestnancom orgánov verejnej správy alebo blízkym osobám verejných činiteľov, zástupcov alebo zamestnancov orgánov verejnej správy. |
34. Zmluvné strany sa zaväzujú, že neponúknu, neposkytnú, ani sa nezaviažu poskytnúť žiadnemu zamestnancovi, zástupcovi alebo tretej strane konajúcej v mene druhej zmluvnej strany, a rovnako neprijmú, ani sa nezaviažu prijať od žiadneho zamestnanca, zástupcu alebo tretej strany konajúcej v mene druhej zmluvnej strany žiadny dar, ani inú výhodu, či peňažnú alebo inú, v súvislosti s dojednávaním, uzatváraním alebo plnením zmluvy v rozpore s Etickým kódexom objednávateľa. |
35. Zmluvné strany sa zaväzujú bezodkladne sa navzájom informovať, pokiaľ si budú vedomé alebo budú mať konkrétne podozrenie na korupciu pri dojednávaní, uzatváraní alebo pri plnení zmluvy. |
36. Zmluvné strany sa zaväzujú dodržiavať základné morálne a etické hodnoty ustanovené v Etickom kódexe objednávateľa. V prípade nedodržiavania stanovených morálnych a etických hodnôt je zmluvná strana oprávnená od tejto zmluvy odstúpiť. |
37. V prípade, že akýkoľvek dar alebo výhoda v súvislosti s dojednávaním, uzatváraním alebo plnením zmluvy je poskytnutý zmluvnej strane alebo jej zástupcovi v rozpore s bodmi 34. a 35. týchto osobitných požiadaviek na plnenie, môže zmluvná strana od zmluvy odstúpiť. |
38. Dodávateľ nie je oprávnený postúpiť akékoľvek práva a pohľadávky vyplývajúce zo zmluvy na tretie osoby bez predchádzajúceho písomného súhlasu objednávateľa. Právny úkon, ktorým budú práva a pohľadávky postúpené v rozpore s týmto bodom, bude neplatný. |
39. Pokiaľ z Funkčnej a technickej špecifikácie predmetu zákazky/zmluvy vyplýva priame alebo nepriame označenie výrobku alebo výrobcu, výrobný postup, značku, obchodný názov, patent alebo typ, objednávateľ v takom prípade pripustí ekvivalentné plnenie/riešenie, za ktoré bude považovať výrobok rovnakých alebo vyšších/lepších parametrov. Dodávateľ je povinný objednávateľovi riadne preukázať parametre ekvivalentného plnenia predmetu zmluvy . |
40. V prípade, ak dodávateľ poruší akúkoľvek zmluvnú podmienku alebo ktorékoľvek ustanovenia uvedené v osobitných požiadavkách na plnenie, toto porušenie sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy. |
41. Komunikácia zmluvných strán sa uskutočňuje v súlade s článkom XIX. VZP. Zmluvné strany sa dohodli, že ak druhá zmluvná strana opomenie splniť svoju povinnosť podľa bodu 19.4 písm. b) VZP zaslať odosielajúcej zmluvnej strane potvrdenie o prijatí e-mailu, má sa za to, že e-mail, ktorého prijatie nebolo potvrdené, bol doručený adresátovi na druhý deň po jeho odoslaní. |
42. Všetky doklady a dokumenty musia byť predložené v štátnom jazyku. Ak je doklad alebo dokument vyhotovený v cudzom jazyku, predkladá sa spolu s jeho úradným prekladom do štátneho jazyka, to neplatí pre návrhy, doklady a dokumenty vyhotovené v českom jazyku. |
43. Zmluva má charakter rámcovej dohody a uzatvára sa na obdobie 12 mesiacov od Momentu uzavretia zmluvy – rámcovej dohody. Dodávateľ berie na vedomie podmienky stanovené v čl. XVI VZP. Objednávky budú vystavené v závislosti od podmienok, potrieb a strategických rozhodnutí objednávateľa. Objednávateľ nie je povinný vyčerpať zazmluvnený rámec a je len na rozhodnutí objednávateľa, aký objem plnenia predmetu zmluvy objedná a vyčerpá. |
Objednávateľ je oprávnený, nie však povinný doručiť počas platnosti a účinnosti tejto zmluvy dodávateľovi akúkoľvek objednávku na rámcovo zazmluvnené plnenie predmetu zmluvy. Objednávateľ je oprávnený predkladať dodávateľovi objednávky podľa tejto zmluvy v závislosti od svojich potrieb, s tým, že plnenie predmetu zmluvy je rovnako oprávnený čerpať v objemoch podľa svojich prevádzkových potrieb a strategických rozhodnutí. |
44. Porušenie povinností dodávateľa, uvedených v týchto osobitných požiadavkách pre plnenie predmetu zmluvy sa považuje za podstatné porušenie zmluvy zo strany dodávateľa, zakladajúce právo objednávateľa odstúpiť od zmluvy v súlade s bodom 18.2 písm. a) VZP a o dodávateľovi bude podaná negatívna referencia. |
Panónska cesta 2, Bratislava - mestská časť Petržalka, Bratislava V, Bratislavský, Slovenská republika
12
307,00 MD
193 650,00
193 650,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
22.12.2022 11:36
10.01.2023 11:00
10.01.2023 11:15
20 min.
2 min.
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
22.12.2022 15:24 - Vstupná ponuka | 193 648,80 | € | Cena s DPH |
10.01.2023 10:02 - Najvýhodnejšia ponuka | 159 600,00 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: