30807484
Sociálna poisťovňa
29. augusta 8 - 10, Bratislava, 81363, SVK
50822098
TradeMedical, a.s.
Fraňa Mojtu 1, Nitra, 94901, SVK
Automatický resuscitačný defibrilátor
Defibrilátor, prístroj, resuscitácia, skrinky/púzdra na meracie prístroje
Tovar
1. Automatický resuscitačný defibrilátor
|
|
---|---|
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Automatický externý defibrilátor (ďalej „AED“) pre pracoviská Sociálnej poisťovne a. AED vrátane externého obalu, hlasové a písané pokyny v slovenskom alebo časkom jazyku, b. Vymeniteľná batéria, c. Bezúdržbový prístroj so samočinnými testami, d. Dovoz AED a jeho skrinky, e. Označenie defibrilátora nálepkou alebo tabuľkou AED, f. Vizuálne a jazykové pokyny pre záchrancu na kompletný postup poskytnutia prvej pomoci pri bezvedomí, g. Výdrž batérií v pohotovostnom režime minimálne 4 roky, | ks | 41 | ||
h. Elektródy pre dospelých a deti > 8 rokov > 25 kg, i. Expirácia elektród minimálne 5 rokov, j. Ochrana IP54 (prach, striekajúca kvapalina), k. Automatický samočinný test denne, mesačne a polročne s LED a zvukovým alarmom, l. LED displej pre ukazovateľ stavu batérie, m. Pokyny pre rýchle použitie, n. Návod na obsluhu. | * | * | ||
AED Skrinka s alarmom na defibrilátor vo farbe podľa normy: Rozmery boxu minimálne 38 x 38 x 20 cm, maximálne 60 x 60 x 30 cm. | ks | 41 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
V rámci dokladovania technickej špecifikácie predmetu zákazky predloží dodávateľ: | Technický list výrobku v slovenskom alebo českom jazyku. |
Názov |
Mlčanlivosť |
1. Miestom plnenia je ústredie objednávateľa, Ul. 29. augusta 8 – 10, 813 63 Bratislava. 2. Dodanie tovaru bude uskutočňované výhradne v pracovných dňoch a v pracovnom čase objednávateľa a to od 08:00 do 15:00 hod. 3. Dodávateľ je povinný spresniť deň a hodinu dodania predmetu dodania/plnenia, resp. jeho časti telefonicky, e-mailom minimálne jeden deň pred dodaním tovaru a tento termín musí písomne potvrdiť zodpovedný zástupca objednávateľa. |
4. V prípade neoznámenia termínu dodávky tovaru, objednávateľ nie je povinný prevziať tovar v deň doručenia, ale až v nasledujúci pracovný deň. Všetky náklady spojené s odmietnutím prevzatia neoznámenej dodávky tovaru znáša dodávateľ. |
5. Dodávateľ sa zaväzuje dodať predmet kúpy do miesta plnenia najneskôr tridsať (30) dní odo dňa účinnosti zmluvy. Spolu s dodaním tovaru dodávateľ odovzdá objednávateľovi aj doklady potrebné na prevzatie formou dodacieho listu a vrátane návodov na použitie v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a v štátnom jazyku SR alebo českom jazyku. |
6. Dopravu a následnú vykládku predmetu kúpy na miesto dodania, musí zabezpečiť dodávateľ na vlastné náklady, ktorý zároveň nesie plnú zodpovednosť za škody vzniknuté na predmete kúpy (pozn.: strata, zničenie, resp. poškodenie tovaru) až do okamihu riadneho odovzdania predmetu kúpy objednávateľovi. |
7. Dodávka sa považuje za splnenú jej odovzdaním zodpovedným zástupcom dodávateľa a prevzatím v mieste dodania/plnenia zodpovedným zástupcom objednávateľa, ktorý vykoná kontrolu druhu, kvality, rozsahu množstva a ceny. Predmet zmluvy/tovar sa bude preberať na základe dodacieho listu, ktorý odsúhlasia a potvrdia svojimi vlastnoručnými podpismi zodpovední zástupcovia oboch zmluvných strán. |
8. Objednávateľ je povinný v mieste dodania tovar riadne prevziať a bez zbytočného odkladu potvrdiť dodávateľovi jeho prevzatie na samostatný doklad (dodací list, prepravný list a pod.). 9. Dodávateľ zodpovedá za to, že tovar dodaný objednávateľovi dmá obvyklé vlastnosti, vyplývajúce zo špecifikácie a je spôsobilý na použitie na dohodnutý účel. |
Cena |
1) Dodávateľ predloží objednávateľovi podrobnú Cenovú kalkuláciu do 2 pracovných dní od uzavretia zmluvy, pričom do celkovej ceny za predmet zákazky / zmluvy uvedenej v cenovej kalkulácii musia byť zahrnuté všetky náklady dodávateľa majúce vzťah k plneniu predmetu zákazky. Prílohou cenovej kalkulácie bude zoznam ponúkaného tovaru s označením názvu tovaru (napr. obchodné meno, značku/výrobcu), príp. fotografie ponúkaného tovaru a technické listy resp. iné doklady preukazujúce, že ponúkaný tovar spĺňa parametre uvedené v časti funkčná a technická špecifikácia predmetu zákazky/zmluvy. |
2) Celková cena predmetu zmluvy sa skladá z cien za: a) Automatický externý defibrilátor b) Skrinka na automatický externý defibrilátor s alarmom |
3) Objednávateľ požaduje predložiť celkovú cenu za predmet zmluvy pri presných množstvách tovarov uvedených v časti Funkčná a technická špecifikácia predmetu zákazky/zmluvy. Vzorec výpočtu zmluvnej ceny: súčin maximálneho množstva a jednotkových cien tovarov podľa položiek uvedených vo Funkčnej a technickej špecifikácii predmetu zákazky/zmluvy. Dodávateľ určí zmluvný cenu, tzn. celkovú cenu za predmet zmluvy tak, že vynásobí všetky uvedené maximálne množstvá tovarov svojimi jednotkovými cenami (v štruktúre ceny s/bez DPH) a následne takto získané čiastkové ceny spočíta. |
4) Celková cena predmetu zákazky / zmluvy a jednotkové ceny za jednotlivé položky obsahujú všetky náklady dodávateľa spojené s plnením predmetu uvedeného v Technickej špecifikácii predmetu zákazky (pozn.: cenu požadovaných produktov, náklady na dopravu, atď.) a tiež všetky dane, clá, poplatky, platby vyberané v rámci uplatňovania nesadzobných opatrení ustanovené osobitnými predpismi, ako aj iné náklady spojené s plnením zmluvy. |
5) Dodávateľovi nevznikne nárok na úhradu akýchkoľvek dodatočných nákladov, ktoré si nezapočítal do ceny predmetu zákazky / zmluvy. Všetky ceny predložené dodávateľom zohľadňujú primerané, preukázateľné náklady a primeraný zisk. Cena predmetu zákazky / zmluvy je pevne stanovená a nemožno ju dodatočne upravovať / meniť. |
6) V prípade, ak dodávateľ ku dňu predkladania ponúk nie je platcom DPH, avšak po uzatvorení zmluvy sa ním stane, nemá nárok na zvýšenie ceny za poskytovanie služieb o hodnotu DPH. |
Celková cena a jednotkové ceny v cenovej kalkulácii budú zaokrúhlené maximálne na dve (2) desatinné miesta. |
Fakturácia |
1. Zmluvné strany sa dohodli, že úhrada za predmet tejto kúpnej zmluvy bude realizovaná formou bezhotovostného platobného styku bez zálohovej platby na základe splnenia predmetu tejto kúpnej zmluvy. 2. Úhrada ceny za splnenie predmetu tejto kúpnej zmluvy bude realizovaná jednorazovo na základe samostatného daňového dokladu – faktúry. Dodávateľovi vznikne právo na vystavenie faktúry dňom riadneho a včasného dodania celého predmetu tejto kúpnej zmluvy. |
3. Faktúra musí obsahovať názov a množstvo dodaného tovaru, jednotkové ceny a fakturovanú sumu za dodaný tovar, sadzbu DPH v % a výšku DPH v EUR, celkovú fakturovanú sumu v EUR bez DPH a celkovú fakturovanú sumu v EUR s DPH. Prílohou faktúry bude súpis dodaného predmetu tejto kúpnej zmluvy dodací list za tovar, kópia/e dodacieho/dodacích listu/listov potvrdených objednávateľom alebo iný doklad o preprave alebo doručení zásielky. |
4. Splatnosť faktúry je najneskôr do 30 dní odo dňa jej doručenia do podateľne objednávateľa. |
5. Dodávateľ sa zaväzuje vyhotovenú faktúru zaslať listinne poštou a súčasne v textovo čitateľnom súbore vo formáte PDF elektronicky na e-mailovú adresu dodávateľa faktury@socpoist.sk, a to bezodkladne po jej vystavení; takto predložená faktúra nesmie byť vo forme obrázku, ale musí byť strojovo čitateľná. Dodávateľ vyhlasuje, že obsah faktúry poslanej poštou sa bude zhodovať s faktúrou poslanou v elektronickej podobe na e-mailovú adresu objednávateľa. Miestom doručenia faktúry v listinnej forme je Sociálna poisťovňa, ústredie, Ul. 29. augusta 8 a 10, 813 63 Bratislava. |
Všetky faktúry vyplývajúce z tejto kúpnej zmluvy a objednávky podliehajú povinnosti zverejnenia zo strany objednávateľa. |
6. Dodávateľská vystavená faktúra ako daňový doklad musí byť vyhotovená v súlade s ustanoveniami zákona č. NR SR 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. V prípade, ak faktúra vystavená dodávateľom nebude obsahovať všetky zákonom stanovené náležitosti alebo bude obsahovať nesprávne alebo neúplné údaje, objednávateľ má právo takúto faktúru vrátiť dodávateľovi na jej doplnenie, resp. opravu a dodávateľa je povinný podľa charakteru nedostatku vystaviť novú, opravenú, resp. doplnenú faktúru s novou lehotou splatnosti. |
Dodávateľ je zároveň povinný bezodkladne poslať opravenú alebo novú faktúru znovu aj v elektronickej podobe na e-mailovú adresu uvedenú v predchádzajúcom bode tohto článku tejto kúpnej zmluvy. |
7. Dodávateľ nie je oprávnený postúpiť pohľadávku voči objednávateľovi na tretiu osobu.8. Zmluvné strany sa dohodli, že dodávateľ má právo znížiť cenu o hodnotu zmluvnej pokuty dohodnutej v tejto zmluve, uplatnenej objednávateľom voči dodávateľovi. |
1. Dodávateľ prehlasuje, že predmet kúpnej zmluvy je v jeho výlučnom vlastníctve. 2. Objednávateľ nadobudne vlastnícke právo k tovaru dňom riadneho splnenia záväzku, t.j. písomným odovzdaním a prevzatím predmetu tejto kúpnej zmluvy na dodacom liste a súčasne po zaplatení ceny. 3. Nebezpečenstvo škody na predmete tejto zmluvy prechádza na objednávateľa okamihom podpísania dodacieho listu. |
1. Dodávateľ sa zaväzuje, že dodá tovar, ktorý je schválený na dovoz a predaj v Slovenskej republike, resp. v rámci Európskej únie a bude vyhovovať platným medzinárodným normám, STN a všeobecne záväzným právnym predpisom. 2. Ak má tovar vady už v čase odovzdania a preberania, objednávateľ tovar neprevezme a vráti ho dodávateľovi, ktorý je povinný vady odstrániť do troch (3) pracovných dní, ak sa zmluvné strany v konkrétnom prípade s prihliadnutím na charakter vád nedohodnú inak. Do času, kým dodávateľ nedodá tovar bez vád, je v omeškaní s dodaním tovaru. |
3. Objednávateľ je povinný vady tovaru bez zbytočného odkladu po ich zistení písomne oznámiť dodávateľovi (reklamácia). V oznámení o vadách tovaru musí kupujúci vady špecifikovať (opísať a uviesť, ako sa prejavujú) a uviesť, aký nárok z vád uplatňuje. 4. Dodávateľ sa zaväzuje, že vybaví reklamáciu objednávateľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do troch (3) pracovných dní po doručení oznámenia o vadách tovaru tak, že za reklamovaný tovar dodá nový tovar bez vád, ktorý je určený na ten istý účel. |
5. Pri zodpovednosti za vady sa zmluvné strany budú riadiť ustanoveniami § 422 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“). 6. Dodávateľ nezodpovedá za vady, ktoré boli spôsobené neodborným nakladaním s tovarom. |
Dodanie |
1. V prípade dodania vadného tovaru, okrem nárokov z vád tovaru upravených v § 436 Obchodného zákonníka, je objednávateľ oprávnený uplatniť si nárok na zmluvnú pokutu vo výške 50 EUR za každú vadu každého tovaru, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Dodávateľ sa zaväzuje, že takúto zmluvnú pokutu zaplatí dodávateľovi najneskôr do tridsať (30) dní odo dňa jej uplatnenia. |
2. V prípade omeškania objednávateľa s úhradou faktúry v dohodnutej lehote, je dodávateľ oprávnený uplatniť si nárok na úrok z omeškania maximálne vo výške určenej nariadením vlády Slovenskej republiky č. 21/2013 Z. z., ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia Obchodného zákonníka v znení nariadenia vlády č. 303/2014 Z. z. Takto uplatnený úrok z omeškania je kupujúci povinný uhradiť do tridsať (30) dní odo dňa doručenia jeho vyúčtovania na základe faktúry. |
3. Uhradením zmluvných pokút nezaniká nárok objednávateľ na náhradu škody, ktorá prevyšuje výšku zmluvnej pokuty. 4. Pri nebezpečenstve škody na predmete tejto kúpnej zmluvy platia ustanovenia § 455 a nasl. Obchodného zákonníka |
5. V súlade s § 364 Obchodného zákonníka sa zmluvné strany dohodli na započítaní vzájomných pohľadávok. Objednávateľ je oprávnený započítať zmluvné pokuty podľa tohto článku tejto kúpnej zmluvy proti kúpnej cene za predmet tejto zmluvy. |
6. V prípade vzniku škody porušením povinností vyplývajúcich z tejto kúpnej zmluvy budú zmluvné strany postupovať v súlade s príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.7. Úhradou zmluvnej pokuty sa dodávateľ nezbavuje povinnosti pokračovať v plnení predmetu tejto kúpnej zmluvy, ani nahradiť škodu, ktorá porušením povinností vznikla. |
Osobitné ustanovenia |
1. Zmluvné strany, ich zamestnanci, ako aj ich subdodávatelia a ich zamestnanci sú povinní zachovávať v tajnosti všetky dôverné informácie, ktoré sú uvedené v tejto kúpnej zmluve a v jej prílohách a/alebo ktoré budú uvedené v jej dodatkoch a prílohách a/alebo ktoré im boli poskytnuté alebo ktoré inak získali v súvislosti s touto kúpnou zmluvou alebo s ktorými sa oboznámili počas plnenia tejto kúpnej zmluvy, resp. ktoré súvisia s predmetom plnenia, s údajmi, ktoré podliehajú ochrane podľa Nariadenia Európskeho parlamentu |
a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (GDPR) a zákona NR SR č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon“), s výnimkou nasledujúcich prípadov: |
a) ak je poskytnutie informácie od dotknutej zmluvnej strany uložené na základe všeobecne záväzných právnych predpisov alebo na základe povinnosti uloženej postupom podľa všeobecne záväzných právnych predpisov (napr. zákon NR SR č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov), |
b) ak je informácia verejne dostupná z iného dôvodu, ako je porušenie povinnosti mlčanlivosti dotknutej zmluvnej strany, informácie, ktoré už sú v deň nadobudnutia účinnosti tejto kúpnej zmluvy verejne známe alebo ktoré je možné už v deň podpísania tejto kúpnej zmluvy získať z bežne dostupných informačných prostriedkov |
c) informácie, ktoré sa stanú po nadobudnutí účinnosti tejto kúpnej zmluvy verejne známymi alebo ktoré možno po tomto dni získať z bežne dostupných informačných prostriedkov, d) ak je informácia poskytnutá odborným poradcom dotknutej zmluvnej stany tejto kúpnej zmluvy (vrátane právnych, účtovných, daňových a iných poradcov), ktorí sú buď viazaní všeobecnou profesionálnou povinnosťou mlčanlivosti alebo, ak sa voči dotknutej zmluvnej strane zaviazali povinnosťou mlčanlivosti, |
e) pre účely akéhokoľvek súdneho, rozhodcovského, správneho alebo iného konania, ktorého je dotknutá zmluvná strana účastníkom, f) ak je informácia poskytnutá so súhlasom druhej zmluvnej strany |
2. Zmluvné strany sú povinné zachovávať mlčanlivosť o všetkých dôverných informáciách, ibaže by z tejto kúpnej zmluvy alebo z príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov vyplývalo inak. Tento záväzok trvá aj po ukončení platnosti a účinnosti tejto kúpnej zmluvy. |
3. Zmluvné strany sa zaväzujú, že dôverné informácie bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej zmluvnej strany nepoužijú pre seba alebo pre tretie osoby, neposkytnú tretím osobám a ani neumožnia prístup tretích osôb k dôverným informáciám. Za tretie osoby sa nepokladajú členovia orgánov zmluvných strán, audítor alebo právny poradcovia zmluvných strán, ktorí sú ohľadne im sprístupnených informácií viazaní povinnosťou mlčanlivosti na základe všeobecne záväzných právnych predpisov. |
4. Zmluvné strany, subdodávatelia a ich zamestnanci sa zaväzujú, že všetky zúčastnené osoby a subjekty, budú s takto poskytnutými informáciami a zistenými skutočnosťami nakladať ako s dôvernými informáciami. 5. Zmluvné strany sa zaväzujú, že upovedomia druhú zmluvnú stranu o porušení povinnosti mlčanlivosti bez zbytočného odkladu po tom, ako sa o takomto porušení dozvedeli. |
6. Zmluvné strany sa zaväzujú, že budú ochraňovať dôverné informácie druhej zmluvnej strany s rovnakou starostlivosťou ako ochraňujú vlastné dôverné informácie rovnakého druhu, vždy však najmenej v rozsahu primeranej odbornej starostlivosti. |
Odstúpenie od zmluvy |
1. Objednávateľ môže podľa § 19 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy, ak dodávateľ v čase uzatvorenia tejto kúpnej zmluvy nebol zapísaný v registri partnerov verejného sektora, ak mu zákon o registri partnerov verejného sektora túto povinnosť ukladá alebo ak bol vymazaný z registra partnerov verejného sektora alebo ak mu bol právoplatne uložený zákaz účasti podľa § 182 ods. 3 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní. |
2. Pri plnení predmetu tejto kúpnej zmluvy treťou osobou (subdodávateľom) má dodávateľ zodpovednosť akoby plnil predmet tejto kúpnej zmluvy sám. 3. Dodávateľ je povinný písomne oznámiť objednávateľ akúkoľvek zmenu svojich identifikačných a kontaktných údajov. |
Záverečné ustanovenia |
1. Objednávateľ upozorňuje, že dodávateľ musí byť v zmysle § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní oprávnený dodávať tovar alebo poskytovať službu, ktorý zodpovedá predmetu zákazky. Objednávateľ na overenie splnenia podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní použije údaje a výpis z registra právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci podľa zákona č. 272/2015 Z. z. o registri právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení |
niektorých zákonov v znení zákona č. 52/2018Z.z. za predpokladu, že požadované údaje je možné overiť v tomto registri. V prípade, ak v registri právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci nie je možné preukázanie splnenia podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní overiť, objednávateľ požiada dodávateľa o predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní v ním určenej lehote |
V prípade, ak dodávateľ nie je oprávnený dodávať tovar, alebo poskytovať službu ktorý odpovedá predmetu zákazky, objednávateľ je oprávnený odstúpiť o zmluvy v zmysle obchodných podmienok elektronického trhoviska, 2. časť "Všeobecné zmluvné podmienky", Čl. XVIII "Ukončenie zmluvy", bod 18.2 písm. a) a b). Objednávateľ zároveň upozorňuje dodávateľa, že v zmysle obchodných podmienok elektronického trhoviska, 1. časť "Trhový poriadok", Čl. IV "dodávateľ", bod 4, dodávateľ sa už samotnou registráciou do EKS zaväzuje akceptovať a dodržiavať obchodné podmienky elektronického trhoviska, |
vrátane povinnosti spĺňať všetky kvalifikačné, odborné, technické a akékoľvek iné predpoklady stanovené príslušnými právnymi predpismi vo vzťahu k plneniu, ktoré tvorí predmet zákazky. 2. V prípade, ak bude celková cena za predmet zmluvy prevyšujúca 100000 eur, je podmienkou nadobudnutia platnosti a účinnosti zmluvy zápis konečných užívateľov výhod dodávateľa v registri partnerov verejného sektora podľa zákona č. 315/2016 Z. z. o registri partnerov verejného sektora a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o registri partnerov"). |
Ak v momente uzavretia zmluvy nemá dodávateľ v registri partnerov verejného sektora zapísaných konečných užívateľov výhod v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona o registri partnerov. Ostatné sa riadi Obchodnými podmienkami elektronického trhoviska, 2. časť "Všeobecné zmluvné podmienky". |
Technické špecifikácie položky
Technické vlastnosti | Jednotka | Minimum | Maximum | Presná hodnota | |
Pôvodná hodnota | h. Elektródy pre dospelých a deti > 8 rokov > 25 kg, i. Expirácia elektród minimálne 5 rokov, j. Ochrana IP54 (prach, striekajúca kvapalina), k. Automatický samočinný test denne, mesačne a polročne s LED a zvukovým alarmom, l. LED displej pre ukazovateľ stavu batérie, m. Pokyny pre rýchle použitie, n. Návod na obsluhu. | * | * | ||
Navrhnutá hodnota | Expirácia elektród minimálne 4 roky | * | * |
Elektródy ZOLL sú v súčasnej dobe jediné na trhu, ktoré majú expiráciu až 5 rokov. Batéria má výdrž až 5 rokov v pohotovostnom režime. Na základe uvedeného ide o diskrimináciu ostatných dodávateľov a preto žiadame úpravu technických vlastností v danom bode.
Slovenská republika
03.10.2022 12:00 — 03.11.2022 12:00
1,00 cena celkom
74 542,03
74 542,03
Plnenie na základe opisného formulára.
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
23.09.2022 08:31
29.09.2022 12:00
29.09.2022 12:15
20 min.
2 min.
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
26.09.2022 11:30 - Vstupná ponuka | 74 541,60 | € | Cena s DPH |
29.09.2022 11:55 - Najvýhodnejšia ponuka | 74 518,80 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: