52265021
Úrad pre reguláciu hazardných hier
Križkova 949/9, Bratislava - mestská časť Staré Mesto, 81104, SVK
31344194
JURIGA spol. s r. o.
Gercenova 3, Bratislava, 85101, SVK
Dodanie originálnych tonerových náplní
toner, náplň
Tovar, Služba
1. Toner pre HP PageWide Color MFP 780DN
|
|
---|---|
Funkcia |
Nákup nových, originálnych tonerových náplní vrátane balenia, dopravy, vyloženia na konkrétne pracovisko uvedené v objednávke, odvozu a ekologickej likvidácie opotrebovaných tonerových náplní a iných nákladov potrebných na realizáciu zákazky. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
HP 982X, čierna (T0B30A) | ks | 10 | ||
HP 982X, azúrová (T0B27A) | ks | 8 | ||
HP 982X, purpurová (T0B28A) | ks | 8 | ||
HP 982X, žltá (T0B29A) | ks | 8 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
1.1. originálne, nové, vyrobené priamo výrobcom originálnych periférnych zariadení príslušnej značky; pred dodaním nesmú byť používané, testované, recyklované, repasované, renovované ani vyrábané iným výrobcom, ako ekvivalentné náhrady; nesmú byť vyrobené z už použitých tonerov a dielov; v dodaných toneroch, náplniach a súvisiacom materiáli nesmie byť použitý doplnený náhradný prachový toner, náhradný atrament alebo použitý či alternatívny optický valec, | |
1.2. zabalené v originálnom obale od výrobcu, ktorý spĺňa všetky znaky originálneho balenia (hologramy); obal musí byť nový, neporušený, nepoškodený, opatrený ochrannými známkami výrobcu príslušných značiek (pre originálny spotrebný materiál HEWLETT PACKARD musí byť ochranná známka s číselným alebo QR kódom, pomocou ktorého je možné na stránke výrobcu, resp. cez mobilnú aplikáciu výrobcu overiť pravosť / originalitu tovaru), | |
1.3. doporučené a schválené výrobcom príslušných zariadení, pre ktoré sú náplne požadované (súlad s požiadavkami na garantované záruky v zmysle platných záručných podmienok výrobcov zariadení, pre ktoré sú určené). | |
2. Požaduje sa: | |
2.1. ekologická likvidácia použitých (prázdnych) tonerov, náplní a súvisiaceho materiálu v zmysle zákona č. 79/2015 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, | |
3. V prípade, že počas trvania rámcovej dohody bude ukončená výroba niektorého druhu zazmluvneného tovaru, dodávateľ je povinný túto skutočnosť písomne oznámiť objednávateľovi a doložiť ju oficiálnym vyhlásením výrobcu. Ak existuje na trhu ekvivalent, dodávateľ je povinný ponúknuť objednávateľovi plne funkčný náhradný ekvivalent s rovnakými, resp. vyššími parametrami a vlastnosťami, aké mal zazmluvnený pôvodný druh tovaru, ktorého výroba bola ukončená. | |
4. Cena náhradného ekvivalentu nesmie byť vyššia ako cena zazmluvneného pôvodného druhu tovaru. Ak cena ponúknutého náhradného ekvivalentu bude v čase dodania na trhu nižšia ako cena pôvodného druhu tovaru, dodávateľ je oprávnený fakturovať dodávku náhradného ekvivalentu len vo výške jeho trhovej ceny. | |
5. Zariadenia, ktorými disponuje objednávateľ a do ktorých sú určené požadované tonerové náplne: | |
5.1. HP PageWide Color MFP 780DN |
2. Toner pre GR HP Color LaserJet Pro M254dw
|
|
---|---|
Funkcia |
Nákup nových, originálnych tonerových náplní vrátane balenia, dopravy, vyloženia na konkrétne pracovisko uvedené v objednávke, odvozu a ekologickej likvidácie opotrebovaných tonerových náplní a iných nákladov potrebných na realizáciu zákazky. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
HP 203X, čierna (CF540X) | ks | 3 | ||
HP 203X, žltá (CF542X) | ks | 3 | ||
HP 203X, purpurová (CF543X) | ks | 3 | ||
HP 203X, azurová (CF541X) | ks | 3 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
1.1. originálne, nové, vyrobené priamo výrobcom originálnych periférnych zariadení príslušnej značky; pred dodaním nesmú byť používané, testované, recyklované, repasované, renovované ani vyrábané iným výrobcom, ako ekvivalentné náhrady; nesmú byť vyrobené z už použitých tonerov a dielov; v dodaných toneroch, náplniach a súvisiacom materiáli nesmie byť použitý doplnený náhradný prachový toner, náhradný atrament alebo použitý či alternatívny optický valec, | |
1.2. zabalené v originálnom obale od výrobcu, ktorý spĺňa všetky znaky originálneho balenia (hologramy); obal musí byť nový, neporušený, nepoškodený, opatrený ochrannými známkami výrobcu príslušných značiek (pre originálny spotrebný materiál HEWLETT PACKARD musí byť ochranná známka s číselným alebo QR kódom, pomocou ktorého je možné na stránke výrobcu, resp. cez mobilnú aplikáciu výrobcu overiť pravosť / originalitu tovaru), | |
1.3. doporučené a schválené výrobcom príslušných zariadení, pre ktoré sú náplne požadované (súlad s požiadavkami na garantované záruky v zmysle platných záručných podmienok výrobcov zariadení, pre ktoré sú určené). | |
2. Požaduje sa: | |
2.1. ekologická likvidácia použitých (prázdnych) tonerov, náplní a súvisiaceho materiálu v zmysle zákona č. 79/2015 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, | |
3. V prípade, že počas trvania rámcovej dohody bude ukončená výroba niektorého druhu zazmluvneného tovaru, dodávateľ je povinný túto skutočnosť písomne oznámiť objednávateľovi a doložiť ju oficiálnym vyhlásením výrobcu. Ak existuje na trhu ekvivalent, dodávateľ je povinný ponúknuť objednávateľovi plne funkčný náhradný ekvivalent s rovnakými, resp. vyššími parametrami a vlastnosťami, aké mal zazmluvnený pôvodný druh tovaru, ktorého výroba bola ukončená. | |
4. Cena náhradného ekvivalentu nesmie byť vyššia ako cena zazmluvneného pôvodného druhu tovaru. Ak cena ponúknutého náhradného ekvivalentu bude v čase dodania na trhu nižšia ako cena pôvodného druhu tovaru, dodávateľ je oprávnený fakturovať dodávku náhradného ekvivalentu len vo výške jeho trhovej ceny. | |
5. Zariadenia, ktorými disponuje objednávateľ a do ktorých sú určené požadované tonerové náplne: | |
5.1. GR HP Color LaserJet Pro M254dw |
3. Toner pre HP Color LaserJet MFP M577
|
|
---|---|
Funkcia |
Nákup nových, originálnych tonerových náplní vrátane balenia, dopravy, vyloženia na konkrétne pracovisko uvedené v objednávke, odvozu a ekologickej likvidácie opotrebovaných tonerových náplní a iných nákladov potrebných na realizáciu zákazky. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
HP 508X (CF360X) | ks | 42 | ||
HP 508X (CF361X) | ks | 30 | ||
HP 508X (CF362X) | ks | 30 | ||
HP 508X (CF363X) | ks | 30 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
1.1. originálne, nové, vyrobené priamo výrobcom originálnych periférnych zariadení príslušnej značky; pred dodaním nesmú byť používané, testované, recyklované, repasované, renovované ani vyrábané iným výrobcom, ako ekvivalentné náhrady; nesmú byť vyrobené z už použitých tonerov a dielov; v dodaných toneroch, náplniach a súvisiacom materiáli nesmie byť použitý doplnený náhradný prachový toner, náhradný atrament alebo použitý či alternatívny optický valec, | |
1.2. zabalené v originálnom obale od výrobcu, ktorý spĺňa všetky znaky originálneho balenia (hologramy); obal musí byť nový, neporušený, nepoškodený, opatrený ochrannými známkami výrobcu príslušných značiek (pre originálny spotrebný materiál HEWLETT PACKARD musí byť ochranná známka s číselným alebo QR kódom, pomocou ktorého je možné na stránke výrobcu, resp. cez mobilnú aplikáciu výrobcu overiť pravosť / originalitu tovaru), | |
1.3. doporučené a schválené výrobcom príslušných zariadení, pre ktoré sú náplne požadované (súlad s požiadavkami na garantované záruky v zmysle platných záručných podmienok výrobcov zariadení, pre ktoré sú určené). | |
2. Požaduje sa: | |
2.1. ekologická likvidácia použitých (prázdnych) tonerov, náplní a súvisiaceho materiálu v zmysle zákona č. 79/2015 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, | |
3. V prípade, že počas trvania rámcovej dohody bude ukončená výroba niektorého druhu zazmluvneného tovaru, dodávateľ je povinný túto skutočnosť písomne oznámiť objednávateľovi a doložiť ju oficiálnym vyhlásením výrobcu. Ak existuje na trhu ekvivalent, dodávateľ je povinný ponúknuť objednávateľovi plne funkčný náhradný ekvivalent s rovnakými, resp. vyššími parametrami a vlastnosťami, aké mal zazmluvnený pôvodný druh tovaru, ktorého výroba bola ukončená. | |
4. Cena náhradného ekvivalentu nesmie byť vyššia ako cena zazmluvneného pôvodného druhu tovaru. Ak cena ponúknutého náhradného ekvivalentu bude v čase dodania na trhu nižšia ako cena pôvodného druhu tovaru, dodávateľ je oprávnený fakturovať dodávku náhradného ekvivalentu len vo výške jeho trhovej ceny. | |
5. Zariadenia, ktorými disponuje objednávateľ a do ktorých sú určené požadované tonerové náplne: | |
5.1. HP Color LaserJet MFP M577 |
4. Toner pre Epson WorkForce WF-100W
|
|
---|---|
Funkcia |
Nákup nových, originálnych tonerových náplní vrátane balenia, dopravy, vyloženia na konkrétne pracovisko uvedené v objednávke, odvozu a ekologickej likvidácie opotrebovaných tonerových náplní a iných nákladov potrebných na realizáciu zákazky. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Epson C13T26614010 | ks | 20 | ||
Epson C13T26704010 | ks | 10 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
1.1. originálne, nové, vyrobené priamo výrobcom originálnych periférnych zariadení príslušnej značky; pred dodaním nesmú byť používané, testované, recyklované, repasované, renovované ani vyrábané iným výrobcom, ako ekvivalentné náhrady; nesmú byť vyrobené z už použitých tonerov a dielov; v dodaných toneroch, náplniach a súvisiacom materiáli nesmie byť použitý doplnený náhradný prachový toner, náhradný atrament alebo použitý či alternatívny optický valec, | |
1.2. zabalené v originálnom obale od výrobcu, ktorý spĺňa všetky znaky originálneho balenia (hologramy); obal musí byť nový, neporušený, nepoškodený, opatrený ochrannými známkami výrobcu príslušných značiek (pre originálny spotrebný materiál HEWLETT PACKARD musí byť ochranná známka s číselným alebo QR kódom, pomocou ktorého je možné na stránke výrobcu, resp. cez mobilnú aplikáciu výrobcu overiť pravosť / originalitu tovaru), | |
1.3. doporučené a schválené výrobcom príslušných zariadení, pre ktoré sú náplne požadované (súlad s požiadavkami na garantované záruky v zmysle platných záručných podmienok výrobcov zariadení, pre ktoré sú určené). | |
2. Požaduje sa: | |
2.1. ekologická likvidácia použitých (prázdnych) tonerov, náplní a súvisiaceho materiálu v zmysle zákona č. 79/2015 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, | |
3. V prípade, že počas trvania rámcovej dohody bude ukončená výroba niektorého druhu zazmluvneného tovaru, dodávateľ je povinný túto skutočnosť písomne oznámiť objednávateľovi a doložiť ju oficiálnym vyhlásením výrobcu. Ak existuje na trhu ekvivalent, dodávateľ je povinný ponúknuť objednávateľovi plne funkčný náhradný ekvivalent s rovnakými, resp. vyššími parametrami a vlastnosťami, aké mal zazmluvnený pôvodný druh tovaru, ktorého výroba bola ukončená. | |
4. Cena náhradného ekvivalentu nesmie byť vyššia ako cena zazmluvneného pôvodného druhu tovaru. Ak cena ponúknutého náhradného ekvivalentu bude v čase dodania na trhu nižšia ako cena pôvodného druhu tovaru, dodávateľ je oprávnený fakturovať dodávku náhradného ekvivalentu len vo výške jeho trhovej ceny. | |
5. Zariadenia, ktorými disponuje objednávateľ a do ktorých sú určené požadované tonerové náplne: | |
5.1. Epson WorkForce WF-100W |
Názov |
1. Po schválení vlastného návrhu plnenia zo strany objednávateľa dodávateľ predloží e-mailom kontaktnej osobe objednávateľa najneskôr do 3 pracovných dní od doručenia schválenia vlastného návrhu plnenia: |
1.1. pre všetky položky rozpis jednotkových cien bez DPH aj s DPH, ktoré musia byť zaokrúhlené na 2 desatinné miesta (rovnaký rozpis cien je dodávateľ povinný uviesť aj vo faktúrach, ceny sú platné ako maximálne počas trvania zmluvného vzťahu), |
1.2. prepočet celkovej zmluvnej ceny bez DPH aj s DPH podľa rozpisu jednotkových cien. Prepočet celkovej ceny bez DPH aj s DPH musí byť v súlade s cenami uvedenými v rámcovej dohode. |
1.3. identifikačné údaje oprávneného subjektu na zabezpečenie ekologickej likvidácie použitých (prázdnych) tonerových náplní v zmysle zákona č. 79/2015 Z.z. odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, |
2. Jednotkové ceny sú konečné, zahŕňajú všetky náklady dodávateľa spojené s realizáciou zákazky (balné, doprava, vyloženie na konkrétne pracovisko uvedené v objednávke, odvoz a ekologická likvidácia opotrebovaných tonerových náplní a iné náklady potrebné na realizáciu zákazky). |
3. Ceny sú stanovené v súlade so zákonom č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov a vyhlášky MF SR č. 87/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
4. Plnenie sa uskutoční na základe samostatných čiastkových objednávok, v ktorých bude uvedený predmet plnenia, množstvo, požadovaný termín a miesto dodania. Periodicita objednávania počas trvania rámcovej dohody bude cca 4x počas trvania rámcovej dohody (viac samostatných objednávok naraz). |
5. Dodávateľ je povinný 1 pracovný deň pred dňom dodania tovaru telefonicky, príp. mailom kontaktovať oprávnenú osobu objednávateľa, ktorá bude uvedená na objednávke. V prípade, ak dodávateľ dodávku nenahlási v stanovenom čase, nie je objednávateľ povinný tovar prevziať. |
6. Za služby spojené s predmetom zákazky sa považuje zabezpečenie dopravy tovaru do miesta plnenia, ktorým sú pracoviská verejného obstarávateľa uvedené v objednávke, úspešným uchádzačom nie prepravnou spoločnosťou z dôvodu potreby odovzdania tovaru priamo zástupcom dodávateľa, ako aj kontroly dodaného tovaru na mieste plnenia a jeho prípadnej reklamácie ako aj zabezpečenie vykládky, čím sa rozumie vyloženie dodaného tovaru na určené miesto plnenia podľa objednávky vystavenej na základe rámcovej dohody. Nedodržanie podmienky bude považované za podstatné porušenie podmienok rámcovej dohody. |
7. Dodávateľ musí vytvoriť pri dodávke tovaru (vyloženia tovaru) dostatočný časový priestor na skontrolovanie typu a množstva dodávaného tovaru oprávnenými osobami objednávateľa. |
8. Objednávateľ požaduje realizovať dodávky na viacero miest dodania - pracoviská, ktoré sa nachádzajú na území Slovenskej republiky podľa jednotlivých objednávok. |
9. Tovar bude dodaný najneskôr do 15 dní odo dňa doručenia objednávky dodávateľovi. |
10. Objednávateľ si vyhradzuje právo prevziať iba tovar originálny, funkčný, bez zjavných vád, dodaný v kompletnom stave a v požadovanom množstve. V opačnom prípade si vyhradzuje právo nepodpísať dodací list, neprebrať dodaný tovar a nezaplatiť cenu za neprebraný tovar a tým si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy. |
11. Dodávateľ sa zaväzuje na vlastné náklady odobrať od objednávateľa použité prázdne tonery, náplne a súvisiaci materiál a súčasne dodávateľ zabezpečí ekologickú likvidáciu prázdnych obalov z dodaných tonerov v zmysle zákona č. 79/2015 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Odber opotrebovaných tonerov, náplní a súvisiaceho materiálu sa bude realizovať podľa potrieb objednávateľa cca 4x počas trvania rámcovej dohody. |
12. Rozsah objednaného tovaru bude záležať od aktuálnych potrieb objednávateľa počas trvania rámcovej dohody, ale najviac v rozsahu celkovej zmluvnej ceny. |
13. Fakturácia sa uskutoční ku každej objednávke samostatne. V zmysle OPET je splatnosť faktúry 30 dní odo dňa jej doručenia objednávateľovi. |
14. Táto rámcová dohoda sa uzatvára na dobu 12 mesiacov, resp. do naplnenia finančného limitu, ktorý sa rovná zmluvnej cene podľa tejto rámcovej dohody, pričom táto rámcová dohoda zaniká z tej právnej skutočnosti, ktorá nastane ako prvá. |
15. Nedodržanie všeobecnej, funkčnej a technickej špecifikácie predmetu zmluvy je podstatným porušením zmluvy a má za následok odstúpenie objednávateľa od zmluvy, náhradu škody a udelenie negatívnej referencie. |
16. Uvedené podmienky plnenia majú prednosť pred OPET, obchodnými podmienkami dodávateľa a cenníkmi dodávateľa. |
17. Ak je Dodávateľ identifikovaný pre DPH v inom členskom štáte EÚ a tovar bude do SR prepravený z iného členského štátu EÚ, tento Dodávateľ nebude pri plnení Zmluvy fakturovať DPH. Vo svojej Kontraktačnej ponuke však musí uviesť príslušnú sadzbu a výšku DPH podľa zákona č. 222/2004 Z.z. a cenu vrátane DPH. Objednávateľ nie je zdaniteľnou osobou a v tomto prípade je/bude registrovaný pre DPH podľa § 7 zákona č. 222/2004 Z.z. a bude povinný odviesť DPH v SR podľa zákona č. 222/2004 Z.z.. |
18. Záručná doba tovaru zodpovedá dobe spotreby tovaru uvedenej na jednotlivých druhoch tovaru, t.j. 24 mesiacov od dátumu výroby. Dodávateľ sa zaväzuje, že tovar dodá v rámci doby spotreby a zároveň sa zaväzuje, že pri dodávke tovaru nesmie uplynúť z doby spotreby viac ako 1/3. Počas záručnej doby zodpovedá dodávateľ za vzniknuté vady a je povinný ich na požiadanie objednávateľa odstrániť na svoje náklady do 5 pracovných dní. |
19. V prípade pochybností o originalite tovaru je objednávateľ oprávnený zaslať tovar na posúdenie výrobcovi alebo jeho zastúpeniu pre Slovenskú republiku. Ak výsledkom bude rozhodnutie, že tovar nie je originál - objednávateľ to bude považovať za podstatné porušenie zmluvných podmienok rámcovej dohody a vyhradzuje si právo odstúpiť od rámcovej dohody. |
20. Uchádzač predloží scan potvrdenia o jeho registrácii podľa § 98 zákona č. 79/2015 Z .z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o odpadoch), že bol podľa zákona o dopadoch registrovaný, t. j. aby zriadil, obstaral alebo vykonal pre tretiu osobu alebo na jej účet zneškodnenie odpadov alebo zhodnotenie odpadov, resp. ekvivalent. Predmetom činnosti sú odpady katalógových čísel podľa vyhlášky č.365/2015 Z. z. Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovuje Katalóg odpadov v znení neskorších predpisov. |
21. Uchádzač predloží platný certifikát systému manažérstva kvality vo vzťahu k predmetu zákazky v zmysle požiadaviek EN ISO 9001, resp. ekvivalent, vydaný nezávislou inštitúciou.Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenný certifikát systému manažérstva kvality vydaný príslušným orgánom členského štátu v súlade s § 35 zákona o verejnom obstarávaní. |
22. Uchádzač predloží platný certifikát systému environmentálneho manažérstva vo vzťahu k predmetu zákazky v zmysle požiadaviek EN ISO 14001, resp. ekvivalent, vydaný nezávislou inštitúciou. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenný certifikát systému environmentálneho manažérstva vydaný príslušným orgánom členského štátu v súlade s § 36 zákona o verejnom obstarávaní. |
Názov
Dodanie originálnych tonerových náplní
Obrátkový tovar, tzv. Renovované tonery
Obrátkový tovar, tzv. Renovované tonery majú výraznejší dopad na ochranu životného prostredia tým, že zhodnocujú už použité tonery a zabraňuje sa produkcii ďalšieho odpadu. Výrobca obrátkového tovaru, tzv. renovovaných kaziet prevezme záruku za tlačové zariadenia v ktorých sa budú využívať renovované tonerové kazety. Pri renovovaných tonerových kazetách je vopred možná výstupná kontrola, čím sa zabezpečí vyššia spoľahlivosť kvality tlače. Úspora viac ako 50% finančných zdrojov oproti originálnych tonerových kazetách. Obstarávateľ neakceptuje kompatibilné alebo alternatívne kazety. Daná podmienka vyplýva zo zámeru obstarávateľa prispieť k zníženiu environmentálneho dopadu na základe uznesenia Vlády SR o „Zelenom verejnom obstarávaní“.
Križkova 9, Bratislava, Bratislava, Bratislavský, Slovenská republika
12
1,00 1 kpl
63 246,32
63 246,32
1.1. pre všetky položky rozpis jednotkových cien bez DPH aj s DPH, ktoré musia byť zaokrúhlené na 2 desatinné miesta (rovnaký rozpis cien je dodávateľ povinný uviesť aj vo faktúrach, ceny sú platné ako maximálne počas trvania zmluvného vzťahu), 1.2. prepočet celkovej zmluvnej ceny bez DPH aj s DPH podľa rozpisu jednotkových cien. Prepočet celkovej ceny bez DPH aj s DPH musí byť v súlade s cenami uvedenými v rámcovej dohode. 1.3. identifikačné údaje oprávneného subjektu na zabezpečenie ekologickej likvidácie použitých (prázdnych) tonerových náplní v zmysle zákona č. 79/2015 Z.z. odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
29.06.2022 14:17
07.07.2022 10:00
07.07.2022 10:15
20 min.
2 min.
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
01.07.2022 10:04 - Vstupná ponuka | 63 246,31 | € | Cena s DPH |
07.07.2022 09:55 - Najvýhodnejšia ponuka | 63 246,30 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: