• Prehľady a registre
    • Prehľad zákaziek
    • Štatistiky a údaje ET
    • Katalóg ponúk ET
    • Centrálny register zmlúv trhoviska
    • Zahraničné zákazky
    • Register objednávateľov
    • Register dodávateľov
    • Register referencií ET
  • Knižnica a nástroje
    • Knižnica opisných formulárov
    • Karanténa opisných formulárov a zákaziek
    • Jednotný európsky dokument
    • Otvorené údaje ET
  • Informácie
    • Zákon
    • Obchodné podmienky EP/ET
    • Dokumenty elektronizácie obstarávania
    • Ochrana osobných údajov
    • Certifikáty a podpisy
    • Cookies
    • Podpora
    • Kontakty
  •  Registrácia
    • Dodávateľ
    • Skupina dodávateľov
    • Objednávateľ
    • Verejnosť
  •  Prihlásenie
  •    Vyhlásenie zákazky
    16.05.2022 14:20
  •    Predkladanie ponúk
    23.05.2022 12:11
  •    Ukončenie zákazky
    23.05.2022 13:03
  •    Zazmluvnenie zákazky
    23.05.2022 13:15

Detail zákazky Z20224618

  •    Vyhlásenie zákazky
    16.05.2022 14:20
  •    Predkladanie ponúk
    23.05.2022 12:11
  •    Ukončenie zákazky
    23.05.2022 13:03
  •    Zazmluvnenie zákazky
    23.05.2022 13:15

Základné údaje

Z20224618

OF-253964

zazmluvnená

http://www.crz.gov.sk/index.php?ID=6482435

Objednávateľ

00632783

Centrum sociálnych služieb ORAVA

Medvedzie 136, Tvrdošín, 02744, SVK

Dodávateľ

33247463

Viera Šrobová

Radová 400, Zuberec, 02732, SVK

Predmet zákazky

Všeobecná špecifikácia predmetu zákazky

Hydina, mrazená a chladená

hydina, hydinové mäso, kurčatá, kačky

  • 15112130-6 - Kurčatá
  • 15112140-9 - Kačice
  • 60000000-8 - Dopravné služby (bez prepravy odpadu)
  • 15112000-6 - Hydina

Tovar, Služba

Položky opisného formulára
 Rozbaliť položky     Zbaliť položky
 1. Hydina mrazená a chladená
Funkcia
dodávka potravín na prípravu jedál pre zariadenie sociálnych služieb
Technické vlastnosti Jed­not­ka Mi­ni­mum Ma­xi­mum Pres­ne
kurča mrazené celé bez drobkov kal. 1400g kg 300
kuracie prsia chladené bez kože vykostené kg 600
kuracie stehno mrazené kalibrované 240g kg 1100
kuracia pečeň mrazená kg 150
Kuracia polievková zmes mrazená kg 200
kačacie stehno mrazené kalibrované 240g kg 200
Osobitné požiadavky na plnenie
Názov
Komunikačným jazykom v tejto verejnej súťaži je slovenský jazyk.
Ponuky a ďalšie doklady a dokumenty vo verejnom obstarávaní sa predkladajú v štátnom jazyku (t. j. v slovenskom jazyku).
Od uchádzačov sa očakáva, že si dôsledne preštudujú osobitné požiadavky na plnenie.
Predmetom Rámcovej dohody je záväzok Dodávateľa dodať Objednávateľovi na základe jeho osobitnej objednávky - Dodávka hydiny a hydinových tovarov v stave chladenom alebo mrazenom (ďalej len „Potraviny") a previesť na Objednávateľa vlastnícke právo k Potravinám a záväzok Objednávateľa prevziať Potraviny dodané na základe dielčich objednávok do svojho vlastníctva a zaplatiť  Dodávateľovi dojednanú kúpnu cenu, a to všetko za podmienok uvedených v Rámcovej dohode.
Dodávateľ predloží do 2 pracovných dní od uzatvorenia Rámcovej dohody nasledovné doklady:
-    vyhlásenie, že ako prevádzkovateľ potravinárskeho podniku registroval všetky svoje prevádzkarne, prostredníctvom ktorých bude plniť túto Rámcovú dohodu na príslušnom orgáne úradnej kontroly potravín a že táto registrácia je v čase uzavretia tejto Rámcovej dohody platná a účinná,
-    podpísanú podrobnú cenovú ponuku s jednotkovými cenami s DPH podľa jednotlivých položiek podľa výsledku obstarávania EKS. Ceny budú uvedené za mennú jednotku bez DPH, výška DPH  a ceny s DPH. Podpísanú  cenovú ponuku zašle Dodávateľ prostredníctvom elektronickej pošty (prípadne poštou alebo osobne)
-    kontaktné informácie na osobu zodpovednú za dodanie tovaru, doručovanie objednávok a riešenie reklamácií v zložení: meno, priezvisko, email, tel. číslo.
Rámcová dohoda sa uzatvára na dobu určitú a to na dobu 12 mesiacov odo dňa jej účinnosti, alebo do vyčerpania maximálneho finančného limitu, podľa toho, ktorá z týchto skutočností nastane skôr.
Zmluvné strany sa dohodli, že obchodné podmienky tu uvedené majú prednosť pred obchodnými podmienkami dodávateľa.
Podmienky pre Dodávateľa:
Dodávateľ musí spĺňať podmienky osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní.
Dodávateľ vyhlasuje a garantuje, že dopravu zabezpečí vozidlom, ktoré má oprávnenie a schválenie na prepravu potravín v súlade s platnými všeobecne záväznými predpismi SR, preprava potravín živočíšneho pôvodu mrazená a chladená
V prípade, ak dodávka Potravín sa bude vykonávať na základe zmluvného vzťahu s dopravcom, Dodávateľ predloží uzavretú zmluvu s dopravcom a potvrdenie hygienickej spôsobilosti na motorové vozidlá, ktoré sú spôsobilé na prepravu predmetu zákazky. Z predložených potvrdení musí byť zrejmé, že prevádzka spĺňa všetky príslušné hygienické požiadavky podľa osobitných predpisov na skladovanie, manipuláciu a dopravu potravín rastlinného a živočíšneho pôvodu a ich uvádzanie na trh v Slovenskej republike resp. uvádzanie na trh a vývoz do členských štátov Európskej únie.
Potraviny budú balené v hygienicky nezávadnom obale, spravidla v nevratnom obale tak, aby nedošlo k ich poškodeniu počas prepravy. Použité obaly sú určené na jednorazové použitie, pokiaľ nie je dohodnuté inak. Potraviny budú prvej triedy.
Potraviny poskytované na základe tejto rámcovej dohody majú pôvod v Slovenskej republike.
Všetky Potraviny musia spĺňať normy kvality v súlade s Potravinovým kódexom SR a nariadenia EK o obchodných normách.
Cena zahŕňa dodanie Potravín v požadovanom rozsahu, množstve a kvalite v opakovaných dodávkach vrátane dopravy na miesto plnenia a jeho následné vyloženie.
Dodávateľ je povinný pri súťaži brať do úvahy aktuálne podmienky na trhu rovnako ako aj jeho ďalší vývoj. K zmene ceny môže dôjsť len v prípade zmeny sadzby DPH alebo iných administratívnych opatrení štátu.
Prípadnú zmenu cien bude Objednávateľ akceptovať a pripustí zvýšenie (úpravu) jednotkových cien Dodávateľa v priebehu doby plnenia tejto Rámcovej dohody maximálne o 10 % v tom prípade, pokiaľ sa zmenia oprávnené náklady vstupov Dodávateľa, v priamej závislosti od vývoja cien na trhu. Túto skutočnosť bude musieť Dodávateľ písomne zdokumentovať a zdôvodniť ju. Nový platný cenník, po jeho odsúhlasení Objednávateľom, bude tvoriť súčasť dodatku Rámcovej dohody.
Ak sa zmluvné strany nedohodnú na zmene ceny, majú právo od Rámcovej dohody odstúpiť, výpovedná lehota v tomto prípade je 2 mesiace.
Výrobky tak musia byť označené podľa zákona č. 250/2007 Z. z. v znení neskorších predpisov (§ 11 až 13), najmä: hmotnosť, názov tovaru, spotreba, názov výrobcu, zloženie, krajina pôvodu.
Dodávateľ je povinný uvádzať záručné lehoty pre každú dodanú Potravinu v dodacích listoch tak, aby bolo možné odkontrolovať dodržiavanie neprekročenia 1/3 doby spotreby (dĺžka lehoty medzi dátumom výroby a dátumom najneskoršej spotreby ) v čase dodania. Podľa Potravinárskeho kódexu SR verejný obstarávateľ nepreberie od dodávateľa predmet zákazky, ktorý nie je viditeľne čerstvý. Dodávateľ je povinný na základe objednávky Objednávateľa dodať Objednávateľovi predmet zákazky uvedený v objednávke v stave spôsobilom na riadne užívanie a v kvalite podľa Rámcovej dohody.
Objednávateľ si vyhradzuje právo počas trvania Rámcovej dohody v závislosti od potreby neodobrať celý rozsah predmetu zákazky uvedený v  špecifikácii. Dodávateľ sa zaväzuje túto skutočnosť akceptovať a nebude si nárokovať, aby Objednávateľ odobral celý rozsah predmetu obstarania uvedený v špecifikácii.
Neodobratie Potravín Objednávateľom v celom rozsahu nezakladá práva Dodávateľa uplatniť si nárok na náhradu škody za ušlý zisk.
Objednávky Objednávateľa nebudú limitované minimálnym množstvom objednávaného tovaru ani minimálnou cenou za objednávaný tovar v jednej dodávke.
Dodávka a dovoz tovaru na miesto plnenia sa bude uskutočňovať na základe čiastkových objednávok, pričom je povolené aj prečerpanie predpokladaného množstva jednotlivých komodít počas uvedenej zmluvnej lehoty, prípadne zakúpenie ekvivalentného výrobku neuvedeného v položkách, ak u Objednávateľa nastane dôvodná potreba, nie však viac ako 10% predpokladaného množstva.
Dodané Potraviny musia byť zabalené v hygienicky nezávadnom prepravnom balení s vyznačením doby spotreby a dodané v prepravnom prostriedku s chladiacim, resp. mraziacim boxom, ktorý zodpovedá hygienickým požiadavkám na prevoz potravinárskych produktov a surovín živočíšneho pôvodu.
Momentom doručenia objednávky do dispozície Dodávateľa, je Dodávateľ objednávkou viazaný a začína mu plynúť lehota na dodanie tovaru.
Dodávateľ nie je objednávkou viazaný len vtedy, ak obratom Objednávateľovi oznámi, že u neho nastali okolnosti vylučujúce zodpovednosť, za ktoré sa považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle Dodávateľa a bráni mu v splnení jeho povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by Dodávateľ túto prekážku, alebo jej následky odvrátil alebo prekonal, a ďalej, že by túto prekážku mohol predvídať.
Za okolnosť vylučujúcu zodpovednosť sa však nepovažuje prekážka, ktorá vznikla až v čase, keď bol Dodávateľ v omeškaní s plnením svojej povinnosti, alebo vznikla z jeho hospodárskych pomerov. Účinky vylučujúce zodpovednosť sú obmedzené iba na dobu, dokiaľ trvá prekážka, s ktorou sú tieto účinky spojené.
Objednávka bude obsahovať informáciu o množstve a druhu požadovaného tovaru a mieste dodania. Musí byť vyhotovená vždy v písomnej forme, doručená Dodávateľovi elektronickou poštou alebo poštou. V mimoriadnych prípadoch môže byť objednávka prijatá aj telefonicky. Takáto telefonická objednávka musí byť následne potvrdená písomne.
Dodanie Potravín sa bude realizovať na jedno odberné miesto v sídle Objednávateľa, 2 krát do týždňa, resp. podľa potreby a to do 07.00 hod. z potrebného sortimentu Potravín.
Dodávateľ sa zaväzuje odovzdať Objednávateľovi objednané Potraviny v bezchybnom stave, v stanovenej lehote, na jedno odberné miesto, v súlade s hygienickými, technickými normami a predpismi v množstvách, požadovaných v objednávke, podľa aktuálnej potreby kuchyne.
Dodávateľ zodpovedá za to, že dodané Potraviny sú spôsobilé na uvedenie na trh a spĺňajú kvalitatívne požiadavky, ktoré sú stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, ako i normami a požiadavkami predpisov Európskej únie pre potraviny.
Objednávateľ bude realizovať platbu za prevzatý predmet zákazky prevodným príkazom na základe faktúr, ktoré predávajúci vyhotoví minimálne 1x v mesiaci s náležitosťami potrebnými pre fakturáciu. Objednávateľ uhradí oprávnene účtovanú sumu do 30 dní odo dňa doručenia faktúry. Dodávateľ bude fakturovať dodaný predmet zákazky na sídlo Objednávateľa.
Faktúra musí mať všetky náležitosti daňového dokladu stanovené príslušnou platnou legislatívou a jej prílohou musí byť dodací list potvrdený Objednávateľom. V prípade, že faktúra nebude obsahovať predpísané náležitosti daňového dokladu, resp. budú v nej uvedené nesprávne, alebo neúplné údaje a/alebo v prípade, ak faktúra nebude obsahovať potvrdený dodací list a/alebo v prípade, ak dodací list bude obsahovať nesprávne alebo neúplné údaje, je Objednávateľ oprávnený túto faktúru vrátiť pred jej splatnosťou.
Opravenej alebo novej faktúre spolu s doplnenou prílohou plynie nová 30 – dňová lehota splatnosti odo dňa jej doručenia Objednávateľovi.
Objednávateľ nebude poskytovať na plnenie predmetu zákazky preddavok (zálohu).
Potraviny sa budú považovať za dodané potvrdením dodacieho listu oprávneným zástupcom Objednávateľa.
Objednávateľ je pri prevzatí Potravín povinný prekontrolovať ich úplnosť. Pri vykonaní fyzickej kontroly Potravín, overí nepoškodenie obalu, záručnú dobu, dátum najneskoršej spotreby, označenie tovaru, súlad dodaných Potravín s ich objednávkou a potvrdí ich prevzatie na dodacom liste.
V prípade akýchkoľvek chýb, resp. nesúladu dodávky s údajmi na dodacom liste, je Objednávateľ povinný túto skutočnosť ihneď pri preberaní Potravín u Dodávateľa reklamovať a uviesť nedostatky na dodacom liste. Ich akceptovanie Dodávateľ potvrdí na dodacom liste svojim podpisom. Bezchybnosť dodávky potvrdzuje Odberateľ Dodávateľovi podpisom dodacieho listu.
Ak pri prevzatí Potravín zistí Objednávateľ, že ide o nekompletnú dodávku Potravín, nezodpovedajúcich dohodnutej kvalite, certifikátu, vzorke a pod., resp. neoznačených a poškodených a túto skutočnosť potvrdí na dodacom liste aj Dodávateľ, Dodávateľ je povinný do 1 dňa dodané Potraviny vymeniť, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
Objednávateľ je oprávnený reklamovať chyby akosti Potravín u Dodávateľa najneskôr do 3 dní po dodaní tovaru, inak jeho právo na reklamáciu týchto chýb zaniká. Chybné Potraviny Dodávateľ vymení v dodatočnej lehote, dohodnutej s Objednávateľom, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
Dodávateľ je povinný písomne sa vyjadriť k reklamácii do 24 hodín po jej doručení. Ak sa v tejto lehote nevyjadrí, bude to znamenať jeho súhlas s opodstatnenosťou reklamácie.
Pri uplatnení reklamácie je Dodávateľ povinný predmet zákazky prevziať v sídle Objednávateľa na vlastné náklady. Dodávateľ je povinný vysporiadať reklamáciu vád bezodkladne najneskôr do 2 dní odo dňa doručenia reklamácie. Pri uplatnení reklamácie je Dodávateľ povinný predmet zákazky prevziať v sídle Objednávateľa na vlastné náklady.
Dodávateľ je na základe reklamácie Objednávateľa povinný poškodený (vadný) predmet zákazky vymeniť za bezvadný predmet zákazky, čo bude vykonané bezodplatne najneskôr do 2 dní od reklamovania vady Objednávateľom. Objednávateľ si vyhradzuje právo požadovať namiesto výmeny poškodeného (vadného) predmetu zákazky, vrátenie kúpnej ceny.
Chyby dodávky musia byť do vystavenia faktúry Dodávateľom odstránené. Objednávateľ bude akceptovať iba faktúru za dodávku bezchybných Potravín, t. j. v súlade s dodacím listom.
Objednávateľ si v dôsledku opakujúcich sa oprávnených reklamácií vyhradzuje právo odstúpenia od Rámcovej dohody a môže požadovať náhradu vzniknutej škody.
Ak Dodávateľ poruší podmienky stanovené v tejto dohode, je Odberateľ oprávnený účtovať mu zmluvnú pokutu vo výške 100 Eur za každé porušenie. Uhradením zmluvnej pokuty nezaniká nárok Odberateľa na náhradu škody vo výške preukázanej škody.
Objednávateľ má právo vypovedať Rámcovú dohodu vo výpovednej lehote dva mesiace, ktorá začína plynúť prvým dňom nasledujúceho mesiaca po doručení výpovede Dodávateľovi. V prípade pochybností o dátume doručenia sa má za to, že oznámenie o odstúpení od dohody bolo doručené 3. deň po jeho odoslaní.
Objednávateľ má právo odstúpiť od Rámcovej dohody podľa ustanovenia §19 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní za dodržania podmienok ustanovených týmto zákonom. Odstúpenie od Rámcovej dohody je možné v prípade jej podstatného porušenia tak, ako je uvedené v Osobitných požiadavkách na plnenie a v OPETe.
Za podstatné porušenie zmluvy sa považujú nasledovné skutočnosti:
-    ak má Dodávateľ uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní potvrdený konečným rozhodnutím v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu podľa § 32 ods. 1 písm. f) zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
-    ak Dodávateľ po nadobudnutí účinnosti tejto Rámcovej dohody stratí spôsobilosť vyžadovanú zákonom o VO a/alebo stratí iné právne, alebo vecné predpoklady na riadne plnenie tejto rámcovej dohody
-    ak sa po nadobudnutí účinnosti tejto Rámcovej dohody ukáže nepravdivým vyhlásenie Dodávateľa týkajúce sa osobného postavenia – nedoplatky voči štátu (zdravotné, sociálne poistenie a príspevky na dôchodkové sporenie, daňové nedoplatky),
-    ak v rámci kontroly verejného obstarávania zákazky, ktorej výsledkom je táto Rámcová dohoda bolo konštatované porušenie zákona, právoplatným rozhodnutím Protimonopolného úradu SR bolo konštatované, že Dodávateľ sa pri získaní zákazky, ktorej výsledkom je táto Rámcová dohoda, dopustil kolúzneho správania a/alebo v prípade, ak dodávateľ iným nedovoleným spôsobom ovplyvnil výber víťazného uchádzača, a tým narušil alebo ohrozil hospodársku súťaž,
-    porušenie povinného označenia Potravín v štátnom jazyku SR, ako aj neuvedenie viditeľného dátumu výroby a najneskoršej spotreby (kde je to predpísané), názvu výrobku, obchodného mena výrobcu, hmotnosti výrobku, dátumu spotreby či spôsobu skladovania a zloženia,
-    nedodanie Potravín podľa požiadaviek Odberateľa 2x po sebe v čase,
-    nesplnenie povinnosti Dodávateľa oznámiť Odberateľovi neschopnosť dodať požadovanú komoditu v stanovenej lehote,
-    nedodržanie cien predmetu zákazky podľa cenníka,
-    Dodávateľ podal na seba návrh  na vyhlásenie konkurzu,
-    bol podaný návrh na vyhlásenie konkurzu voči Dodávateľovi treťou osobou, pričom Dodávateľ je platobne  neschopný, alebo je v situácii, ktorá odôvodňuje začatie konkurzného konania,
-    bol  na majetok Dodávateľa vyhlásený konkurz, alebo bol návrh na vyhlásenie konkurzu zamietnutý pre nedostatok majetku,
-    Dodávateľ vstúpil do likvidácie, alebo bola  naňho zriadená nútená správa.
Vypovedanie Rámcovej dohody neovplyvňuje splnenie záväzkov oboch zmluvných strán, vyplývajúcich z konkrétnych objednávok, uzavretých na základe tejto rámcovej dohody. Po odstúpení od Rámcovej dohody zostávajú zachované z nej vyplývajúce práva a povinnosti zmluvných strán do dňa účinnosti odstúpenia. Zmluvné strany sú povinné vyrovnať všetky pohľadávky a záväzky vzniknuté do dňa účinnosti odstúpenia od Rámcovej dohody.
V prípade rozhodnutia Dodávateľa o zlúčení, splynutí, rozdelení spoločnosti, predaja podniku alebo jeho časti, vyhlásenia konkurzu alebo reštrukturalizácie na majetok Dodávateľa, jeho vstupu do likvidácie, je Dodávateľ povinný preukázateľne oznámiť Odberateľovi uskutočnenie takejto zmeny, a to do 10 kalendárnych dní odo dňa jej účinnosti, inak zodpovedná za všetky škody z toho vyplývajúce.
V prípade odstúpenia od Rámcovej dohody zanikajú všetky práva a povinnosti zmluvných strán k dátumu nadobudnutia účinnosti odstúpenia od dohody.
Zmluvné strany sa pri zodpovednosti za chyby tovaru a nárokov z nich vyplývajúcich budú riadiť § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.
Zmluvné strany sa zaväzujú, že všetky spory vyplývajúce z Rámcovej dohody budú riešiť osobným rokovaním o možnej dohode. Zmluvné strany sa dohodli, že vzťahy vzniknuté medzi zmluvnými stranami na základe Rámcovej dohody sa riadia slovenským právnym poriadkom. Prípadné spory, o ktorých sa zmluvné strany nedohodli, budú postúpené na rozhodnutie vecne a miestne príslušnému súdu podľa sídla odporcu.

Rozpory k zákazke ?

Zmluvná špecifikácia

Medvedzie 136, Tvrdošín, Tvrdošín, Žilinský, Slovenská republika

12

1,00 zákazka

13 113,00

10 928,00

Predloženie platných certifikátov a potvrdení o plnení a dodržiavaní hygienických predpisov pre mrazené a chladené potraviny

Podmienky súťaže

Hodnotiace kritériá
Názov Merná jednotka Výhodnejšia hodnota Váha
Cena s DPH € Menšia 100

16.05.2022 14:20

23.05.2022 12:11

Výzva na účasť v elektronickej aukcii

23.05.2022 12:26

20 min.

2 min.

Výzva na účasť v elektronickej aukcii Výsledok aukcie Záznam aukcie

Ponuky

 134
 90
 5
Dátum predloženia Hodnota MJ Kritérium
17.05.2022 15:11 - Vstupná ponuka 13 112,50 € Cena s DPH
23.05.2022 07:50 - Najvýhodnejšia ponuka 13 080,00 € Cena s DPH

Zmluvné dokumenty

Názov Dátum vytvorenia
Prevziať všetky dokumenty
Späť

Hodnotiace kritériá ponuky

Názov Váha Hodnota Hodnotenie
Cena bez DPH Menšia
Sadzba DPH Menšia
Cena s DPH Menšia

História rozporu opisného formulára

Podanie rozporu na zákazku

Rozpor musí byť podaný v súlade s OPEP, t.j. musí obsahovať identifikáciu pôvodného rozporovaného textu, návrh nového textu a odôvodnenie podania rozporu. Rozpor nesmie obsahovať vulgarizmy a nesmie byť v rozpore s dobrými mravmi a dobrou praxou vo verejnom obstarávaní. Správca si v tejto súvislosti dovolí upozorniť, že aj keď je podanie rozporov anonymné, vie v prípade potreby identifikovať Používateľa podľa IP adresy.


Zobraziť iný text
Opíšte text uvedený vyššie

Zoznam chýb

EKS  Elektronizácia verejného obstarávania

Vážený používateľ,

v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša:

  • Elektronizáciu verejného obstarávania
  • Nový dizajn systému EKS
  • Nové funkcionality systému EKS