Z202123716
OF-246871
zrušená
42181810
Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
Nám. Ľ. Štúra 1, Bratislava, 81235, SVK
Plyn pre potreby Ministerstva životného prostredia
zemný plyn, rozvod plynu
Služba
1. Predmetom zákazky je zabezpečenie nákupu, dodávky a distribúcie plynu podľa konkrétnych potrieb MŽP SR ako aj komplexných služieb spojených s bezpečnou, stabilnou a komplexnou dodávkou plynu pre jednotlivé odberné miesta od 01.01.2022 po dobu 12 mesiacov, tzn. do 31.12.2022.
|
|
---|---|
Funkcia |
Predmetom zákazky je zabezpečenie nákupu, dodávky a distribúcie plynu podľa konkrétnych potrieb Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky (ďalej tiež ako „verejný obstarávateľ“) ako aj komplexných služieb spojených s bezpečnou, stabilnou a komplexnou dodávkou plynu pre jednotlivé odberné miesta (ďalej len „OM“) v predpokladanom množstve uvedenom nižšie s termínom začatia dodávky plynu od 01.01.2022 po dobu 12 po sebe nasledujúcich mesiacov, tzn. do 31.12.2022. |
Kvalita zemného plynu musí za bežných okolností spĺňať kvalitatívne parametre stanovené normou STN 38 6110, ako aj zodpovedať špecifikácií uvedených v technických podmienkach prevádzkovateľa distribučnej siete (ďalej len „PDS“) v uzlových bodoch kontroly kvality na distribučnej sieti. Za dodaný zemný plyn sa považuje plyn, ktorý prešiel meradlom v OM v množstve, ktoré uchádzačovi poskytol PDS, podľa osobitných predpisov upravujúcich meranie a odovzdávanie údajov. |
Verejný obstarávateľ požaduje, aby záujemca/uchádzač prevzal zodpovednosť za odchýlku a to v kvalite zodpovedajúcej technickými podmienkami prevádzkovateľa distribučnej sústavy za dodržanie platných právnych predpisov SR, technických podmienok a prevádzkového poriadku prevádzkovateľa distribučnej siete. |
Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo v prípade potreby (napr. získanie nového objektu alebo predaj objektu) určiť aj ďalšie OM, resp. vypustiť OM podľa aktuálnych potrieb verejného obstarávateľa a verejný obstarávateľ si bude uplatňovať výslednú jednotkovú cenu za 1 MWh plynu aj pre nové odberné miesta. |
Informácia o plánovanom obmedzení, alebo prerušení distribučnej služby v súlade so zákonom o energetike požaduje verejný obstarávateľ bezodkladne oznámiť. V prípade vyhlásenia stavu núdze, prerušenia dodávky plynu od hlavného dodávateľa plynu, uchádzač postupuje v zmysle zákona č. 251/2012 Z.z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
1. OM - Námestie Ľ. Štúra 1, 812 35 Bratislava - Staré Mesto - predpokladaný objem odberu | kWh | 650000 | ||
2. OM - Donnerova 7, 841 01 Bratislava - predpokladaný objem odberu | kWh | 172 | ||
3. OM - Bukureštská 4, 811 04 Bratislava - predpokladaný objem odberu | kWh | 304000 | ||
Predpokladaný ročný objem odberu plynu za všetky OM | kWh | 954172 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Predpokladaný odber verejný obstarávateľ | stanovil na základe ročnej spotreby plynu na jednotlivých OM, predpokladaný odber plynu vyžaduje verejný obstarávateľ prekročiť alebo nedočerpať bez uplatnenia cenovej prirážky. |
Charakteristika odberných miest: | 1. OM a 3. OM - budovy administratívneho charakteru; 2. OM - byt |
1. OM - COM | 4101454339 |
1. OM - POD kód | SKSPPDIS000130021570 |
1. OM - zaradenie odberu (MO, SO, VO) | SO |
1. OM - zmluvné dohodnuté denné max. m3 pri SO a VO | 531 m3 |
2. OM - COM | 4100000748 |
2. OM - POD kód | SKSPPDIS000110111922 |
2. OM - zaradenie odberu (MO, SO, VO) | MO |
3. OM - COM | 4101450489 |
3. OM - POD kód | SKSPPDIS030110080030 |
3. OM - zaradenie odberu (MO, SO, VO) | MO |
Verejný obstarávateľ požaduje v rámci plnenia predmetu zákazky zabezpečiť komplexné služby spojené s bezpečnou, stabilnou a komplexnou dodávkou plynu, t.j. administráciu dodávok plynu: | -klientska starostlivosť, odborná podpora v prípade potreby (napr. pripájanie nových OM verejného obstarávateľa, odpájanie OM verejného obstarávateľa), komunikácia v slovenskom jazyku. |
Verejný obstarávateľ požaduje v rámci plnenia predmetu zákazky zabezpečiť komplexné služby spojené s bezpečnou, stabilnou a komplexnou dodávkou plynu, t.j. administráciu dodávok plynu - pokračovanie: | -služby elektronického portálu zriadené pre verejného obstarávateľa, kde verejný obstarávateľ nájde informácie o svojich OM, histórií spotreby. |
Verejný obstarávateľ požaduje v rámci plnenia predmetu zákazky zabezpečiť komplexné služby spojené s bezpečnou, stabilnou a komplexnou dodávkou plynu, t.j. administráciu dodávok plynu - pokračovanie: | -požadujeme elektronickú fakturáciu vo formáte pdf, a zároveň požadujeme spoločnú fakturáciu za viacero OM verejného obstarávateľa, pričom predmetom fakturácie budú aj služby za distribúciu plynu. |
Verejný obstarávateľ požaduje v rámci plnenia predmetu zákazky zabezpečiť komplexné služby spojené s bezpečnou, stabilnou a komplexnou dodávkou plynu, t.j. administráciu dodávok plynu - pokračovanie: | -poradenstvo pre verejného obstarávateľa zamerané na znižovanie spotreby plynu. |
Verejný obstarávateľ požaduje: | -prekročenie/nedočerpanie predpokladaného množstva bez navýšenia ceny, štvrťročné a ročné vyhodnocovanie odobratého množstva plynu, nepretržitú dodávku plynu |
Verejný obstarávateľ požaduje - pokračovanie: | -zabezpečenie súčinnosti s doterajším dodávateľom pri odpojení a zapojení OM, spoločnú fakturáciu za OM verejného obstarávateľa, skutočné odobraté množstvo. |
Názov |
1. PREDMET ZMLUVY |
1.1 Dodávateľ sa zaväzuje dodávať Objednávateľovi plyn do OM Objednávateľa v dohodnutom množstve, kvalite zodpovedajúcej technickým podmienkam prevádzkovateľa distribučnej sústavy a čase podľa ostatných Zmluvných špecifikácií. |
1.2 Dodávateľ sa zaväzuje zabezpečiť pre Objednávateľa prepravu plynu, distribúciu plynu, regulované distribučné služby od príslušného PDS, ku ktorej je OM Objednávateľa pripojené a ostatné súvisiace služby. |
1.3 Dodávateľ sa zaväzuje prevziať za Objednávateľa zodpovednosť za odchýlku za OM Objednávateľa voči zúčtovateľovi odchýlok. |
1.4 Dodávateľ zabezpečí súčinnosť s pôvodným Dodávateľom pri odpojení a zapojení OM v distribučnej sústave a v prípade potreby Dodávateľ zabezpečí uzavretie distribučnej zmluvy. |
2. MIESTO A ČAS PLNENIA |
2.1 Miestom plnenia sú jednotlivé OM Objednávateľa, pripojené do sústavy alebo siete príslušného prevádzkovateľa. Technické údaje a identifikácia OM Objednávateľa (ČOM, POD kód) sú uvedené v Technickej špecifikácií. |
2.2 Zmluvné obdobie poskytnutia služieb od 01.01.2022 od 00.00 hod. do 31.12.2022 do 23.59 hod. |
2.3 Plnenie sa považuje za dodané prechodom plynu z distribučnej sústavy/siete príslušného PDS, ku ktorej je OM Objednávateľa pripojené, do OM Objednávateľa, t.j. prechodom plynu cez výstupnú prírubu určeného meradla nainštalovaného a prevádzkovaného príslušným PDS pre konkrétne OM Objednávateľa. |
3. CENA |
3.1 Cena za plnenie je stanovená ako celková za dodávku plynu vrátane všetkých s tým súvisiacich distribučných služieb počas zmluvného obdobia. |
3.2 Dodávateľ predloží Objednávateľovi do 3 pracovných dní od uzatvorenia zmluvy: |
a) kalkuláciu ceny v súlade s opisným formulárom, platnými OUEP, v ktorej dodávateľ uvedie podrobnú štruktúru ceny - podrobný spôsob výpočtu zmluvnej ceny a podrobnú špecifikáciu všetkých nákladových položiek, pri dodržaní všetkých legislatívnych náležitosti spojených s dodávkou plynu. Cena musí v zmysle čl. V ods. 5.2 zahŕňať všetky náklady Dodávateľa, a to cena za dodávku predpokladaného množstva plynu za vyššie uvedeného zmluvné obdobie, vrátane ceny a nákladov za prevzatie zodpovednosti za odchýlku a ceny za odvod do Národného jadrového fondu |
3.2 a) pokračovanie: cena za distribučné služby (za prepravu plynu, distribúciu plynu, systémové služby a ostatné regulované služby, ktorých výška je určená podľa aktuálneho cenníka distribúcie príslušného PDS platného v čase predloženia kontraktačnej ponuky Dodávateľa a príslušných cenových rozhodnutí ÚRSO platných v čase predloženia kontraktačnej ponuky), daň z pridanej hodnoty a spotrebnú daň v zmysle Zákona o spotrebných daniach. |
3.3 Dodávateľ nie je oprávnený účtovať Objednávateľovi akékoľvek ďalšie poplatky súvisiace s dodávkou plynu a poskytovanými distribučnými službami a súvisiacimi službami s výnimkou poplatkov súvisiacich s legislatívnymi zmenami všeobecne záväzných právnych predpisov alebo rozhodnutí ÚRSO. |
3.4 V prípade, ak počas zmluvného obdobia dôjde k zmene regulovaných cien, Dodávateľ je povinný túto zmenu ceny písomne oznámiť Objednávateľovi. |
4. PLATOBNÉ A FAKTURAČNÉ PODMIENKY |
4.1 Objednávateľ požaduje vystavovanie spoločnej faktúry za všetky OM, spoločne za dodávku plynu a distribučné služby. Faktúra musí obsahovať všetky náležitosti stanovené platnými daňovými a účtovnými predpismi vrátane informácie podľa Zákona č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
4.2 Objednávateľ bude uhrádzať Dodávateľovi preddavky za dodávku plynu a distribučné služby, pričom výška preddavkov, ich počet, termíny alebo spôsob platieb preddavkov sa môže počas trvania zmluvného vzťahu zmeniť, a to iba na základe dohody zmluvných strán. |
4.3 Objednávateľ požaduje vystavovanie vyúčtovacej faktúru za dodávku plynu a distribučné služby pre Objednávateľa s mesačným odpočtom k poslednému dňu príslušného mesiaca. Vo vyúčtovacej faktúre za dodávku plynu a distribučné služby sa odpočítajú preddavky, ktoré boli Objednávateľom uhradené za príslušný mesiac. |
4.4 Objednávateľ požaduje vystavovanie vyúčtovaciu faktúru za dodávku plynu a distribučné služby pre Objednávateľa s ročným odpočtom k poslednému dňu príslušného roka, a to k 31.12. Vo vyúčtovacej faktúre za dodávku plynu a distribučné služby sa odpočítajú preddavky, ktoré boli zo strany verejného obstarávateľa uhradené za príslušný rok. |
4.5 Objednávateľ požaduje, aby vyfakturovaný nedoplatok mohol uhradiť v lehote splatnosti faktúry. |
4.6 Objednávateľ požaduje, aby vrátanie preplatku sa uskutočnilo na účet Objednávateľa, a to v termíne do dátumu splatnosti faktúry. |
4.7 Za neodobratie resp. prekročenie zmluvného množstva spotreby plynu Dodávateľ nebude účtovať voči Objednávateľovi uplatňovať žiadne sankcie (zmluvné pokuty, prirážky, doplatky a pod.), v súlade s čl. VI, ods. 6.11 Prílohy č. 1 OUEP. |
4.8 Lehota splatnosti faktúra (preddavky, vyúčtovacie faktúry) 30 dní. |
4.9 Ak vzniknú pri fakturácií úhrad za dodávku plynu chyby z dôvodu nesprávneho odpočtu použitím nesprávnej konštanty, použitím nesprávnej sadzby, matematickou chybou a pod. má Objednávateľ a Dodávateľ nárok na vyrovnanie nesprávne fakturovaných čiastok. Strana, na ktorú bola reklamácia smerovaná, oznámi výsledok šetrenia druhej zmluvnej strane v lehote do 30 dní odo dňa, kedy jej bola reklamácia doručená. |
4.10 Platby za plnenie budú realizované bezhotovostne na účet Dodávateľa. |
5. POVINNOSTI DODÁVATEĽA |
5.1 Nový dodávateľ zabezpečí na svoje náklady všetky právne kroky s pôvodným dodávateľom pri odpojení a zapojení špecifikovaných OM v distribučnej sieti. Zmenu dodávateľa vybavuje nový dodávateľ na základe splnomocnenia. Splnomocnenie na právne úkony spojené s procesom zmeny dodávateľa plynu, spíšu medzi sebou zmluvné strany, v ktorom Objednávateľ dáva Dodávateľovi plnú moc na tieto úkony. Splnomocnenie vopred vyhotoví Dodávateľ. |
5.2 Objednávateľ požaduje v rámci plnenia predmetu zákazky zabezpečiť komplexné služby spojené s bezpečnou, stabilnou a komplexnou dodávkou plynu, t.j. administráciu dodávok plynu: |
a) Klientska starostlivosť, odborná podpora v prípade potreby (napr. pripájanie nových OM verejného obstarávateľa, odpájanie OM verejného obstarávateľa), komunikácia v slovenskom jazyku. |
b) Služby elektronického portálu zriadené pre Objednávateľa, kde Objednávateľ nájde informácie o svojich OM, histórií spotreby. |
c) Požadujeme elektronickú fakturáciu vo formáte pdf, a zároveň požadujeme spoločnú fakturáciu za viacero OM verejného obstarávateľa, pričom predmetom fakturácie budú aj služby za distribúciu plynu. |
d) Poradenstvo pre Objednávateľa zamerané na znižovanie spotreby plynu. |
5.3 Plnenie zmluvy bude zabezpečené v štandardoch kvality podľa Vyhlášky URSO č. 278/2012 Z. z. ktorou sa ustanovujú štandardy kvality uskladňovania plynu, prepravy plynu, distribúcie plynu a dodávky plynu v znení neskorších predpisov. |
6. OSOBITNÉ POŽIADAVKY NA PLNENIE - DOKLADY |
6.1 Dodávateľ povinný predložiť Objednávateľovi po uzavretí zmluvy do 3 pracovných dní nasledovné doklady: |
a) Platné povolenie na podnikanie v energetike v súlade s § 6 ods. 2 písm. a) zákona č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov. |
b) Platné rozhodnutie o pridelení EIC kódu, alebo čestné prehlásenie/potvrdenie, ktorým uchádzač preukáže, že je subjektom zúčtovania odchýlky účastníka trhu s plynom v zmysle platného zákona č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
c) Uzatvorenú zmluvu na rok 2022 alebo čestné prehlásenie/potvrdenie, že začal alebo začne rokovania o uzatvorení zmluvy s prevádzkovateľom distribučnej sústavy o distribúcii a prístupe do distribučnej sústavy v roku 2022 s distribučnou spoločnosťou zaisťujúcou distribúciu plynu v oblasti, v ktorej sa nachádzajú OM podľa technickej špecifikácie tejto zmluvy. |
d) Uzatvorenú Zmluvu o zúčtovaní odchýlky účastníka trhu s plynom na rok 2022 alebo čestné vyhlásenie/potvrdenie, že zahájil s prevádzkovateľom prenosovej sústavy rokovania o uzatvorení Zmluvy o zúčtovaní odchýlky na nami požadovaný kalendárny rok. V prípade, že má záujemca uzatvorenú zmluvu v ponuke predložení identifikáciu zmluvného partnera, čísla zmluvy (ak bolo pridelené) a dátumu jej uzatvorenia. |
e) Kontaktné údaje oprávnených osôb Dodávateľa vo veciach plnenia zmluvy (meno, priezvisko, pracovnú pozíciu, telefón a e-mailovú adres). |
6.2 Nepredloženie ktoréhokoľvek požadovaného dokladu v zmysle bodu 3.2 a 6.1 tejto zmluvy sa bude považovať za nesplnenie osobitných požiadaviek na plnenie predmetu zákazky a za podstatné porušenie zmluvných povinností dodávateľa, pričom Objednávateľ: |
a) ukončí s dodávateľom zmluvný vzťah v súlade s článkom XVIII, bod 18.2, písm. a) časti OPET z dôvodu, že dodávateľ podstatne porušil svoje povinnosti, |
b) vystaví dodávateľovi negatívnu referenciu v EKS, |
c) vystaví negatívnu referenciu pre Úrad pre verejné obstarávanie, v ktorej odberateľ Úradu pre VO oznámi, že došlo k predčasnému ukončeniu zmluvného vzťahu z dôvodu podstatného porušenia povinnosti dodávateľom. |
7. OSTATNÉ POŽIADAVKY |
7.1 Pre zmluvné strany platia Obchodné podmienky elektronického trhoviska a príloha č.1 k Všeobecným zmluvným podmienkam - osobitné ustanovenia o zákazkách na dodávku elektriny a plynu účinné ku dňu uzatvorenia zmluvy, |
7.2 Ak dôjde k výpovedi zmluvy, dodávateľ si nebude uplatňovať v súvislosti s ukončením zmluvy žiadne sankcie. |
7.3 Zmluvné strany sa dohodli, že obchodné podmienky uvedené v tejto zmluve majú prednosť pred obchodnými podmienkami dodávateľa. |
7.4 Dodávateľ predložením svojej záväznej ponuky potvrdzuje, že v čase lehoty na predkladanie ponúk spĺňa všetky Objednávateľom požadované technické vlastnosti. |
8. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA |
8.1 V súlade s bodom 9.5 čl. IX. Osobitných ustanovení o zákazkách na dodávku elektriny a plynu, ktoré tvoria prílohy č.1 k Všeobecným zmluvným podmienkam, je dodávateľ v prípade plánovaného obmedzenia alebo prerušenia distribúcie plynu povinný oznámiť odberateľovi začiatok obmedzenia, termín skončenia obmedzenia alebo prerušenia distribúcie plynu bezodkladne, t.j. najneskôr prvý deň nasledujúci po oznámení mu tejto skutočnosti príslušným PDS a to písomne alebo v elektronickej podobe na adresu Odberateľa. |
8.2 Dodávateľ je povinný zabezpečiť dodávku plynu pre Objednávateľa aj v prípade, ak dôjde k predčasnému ukončeniu zmluvného vzťahu a to do doby, kým nebude zabezpečený prechod plnenia plynule na ďalšieho Dodávateľa. |
8.3 Zmluvné strany sa dohodli, že veriteľ nemôže postúpiť pohľadávky voči dlžníkovi tretej osobe, podľa § 524 a nasl. zák. č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, bez predchádzajúceho písomného súhlasu dlžníka. Právny úkon, ktorým veriteľ postúpi pohľadávky voči dlžníkovi tretej osobe bez predchádzajúceho súhlasu dlžníka, je podľa § 39 Občianskeho zákonníka neplatný. Písomný súhlas dlžníka je oprávnený vydať len jeho štatutárny orgán. |
8.4 Zmluvné strany sa zaväzujú riešiť akékoľvek vzniknuté spory cestou vzájomného konsenzu. Pokiaľ nie je možné vzájomne výhodnou dohodou dospieť k urovnaniu sporu, pre konanie a rozhodovanie o sporných otázkach týkajúcich sa záväzných právnych vzťahov vyplývajúcich z podmienok tejto zmluvy, zmluvné strany sa zaväzujú riešiť všetky spory v zmysle príslušných platných právnych predpisov Slovenskej republiky na príslušnom súde Slovenskej republiky. Miestna príslušnosť súdu je daná v zmysle zákona č. 160/2015 Z.z. Civilný sporový poriadok. |
Názov | Upresnenie |
Deň začiatku dodávky plynu pre OM | 01.01.2022, 00.00 hod. SEČ |
Deň ukončenia dodávky plynu pre OM: | 31.12.2022, 23.59 hod. SEČ |
Nám. Ľ. Štúra 1, 812 35 Bratislava, Bratislava, Bratislava, Bratislavský, Slovenská republika
01.01.2022 00:00 — 31.12.2022 23:59
954 172,00 kWh
87 819,19
73 182,66
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
29.11.2021 13:01
10.12.2021 14:30
10.12.2021 14:45
20 min.
2 min.
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium | |
---|---|---|---|---|
Na zákazku nebola predložená žiadna ponuka |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: