00164381
Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže Slovenskej republiky
Stromová 1, Bratislava, 81330, SVK
31333532
ESET, spol. s r.o.
Einsteinova 24, Bratislava, 85101, SVK
Antivírusový softvér
antivírusový softvérový balík
Tovar
1. Antivírusový softvér
|
|
---|---|
Funkcia |
Predmetom zákazky sú licencie na komplexnú antivírusovú ochranu serverov, koncových pracovných staníc a mobilných zariadení (Android, iOS). Početnosť zariadení je uvádzaná v tabuľke nižšie. |
Predmetom zákazky je súčasne aj ročný upgrade programu a antivírusových databáz vrátane súvisiacich služieb a distribúcia do Dátového centra Objednávateľa. |
Predmet zákazky obsahuje licencie ročného upgrade programu a antivírusových databáz vrátane súvisiacich služieb a distribúcie . |
Bezpečnostné riešenie pre mobilné zariadenia s operačným systémom Android musí zahŕňať ochranu pred malvérom a phishingom a funkciu Anti-Theft pre prípad straty a/alebo odcudzenia mobilného zariadenia. Vzdialenú správu Android zariadení musí byť umožnená vzdialeným prístupom. Bezpečnostné riešenie pre mobilné zariadenia s operačným systémom iOS, ktoré prostredníctvom Apple iOS Management Frameworku musí poskytovať možnosť vzdialene a centralizovane spravovať MDM politiky na iOS zariadeniach. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Antivírusová ochrana koncových pracovných staníc a mobilných zariadení na pracoviskách (min. bezpečnostné prvky a služby ako ESET Endpoint Protection Advanced alebo ekvivalent) – nelimitované licencie vrátane aktualizácií a technickej podpory na obdobie 1 roka. | ks | 283 006 | ||
Ochrana serverov na platforme Microsoft na pracoviskách (min. bezpečnostné prvky a služby ako ESET File Security pre Microsoft Windows Server) – vrátane aktualizácií a technickej podpory na obdobie 1 roka. | ks | 3 101 | ||
Ochrana serverov na platforme Linux/FreeBSD na pracoviskách (min. bezpečnostné prvky a služby ako ESET File Security pre Linux/FreeBSD) – vrátane aktualizácií a technickej podpory na obdobie 1 roka. | ks | 30 | ||
Antivírusová ochrana koncových pracovných staníc na centrále (min. bezpečnostné prvky a služby ako ESET Endpoint Protection Standard alebo ekvivalent) – vrátane aktualizácií a technickej podpory na obdobie 1 roka. | ks | 900 | ||
Ochrana serverov na platforme Microsoft na centrále (min. bezpečnostné prvky a služby ako ESET File Security pre Microsoft Windows Server) – vrátane aktualizácií a technickej podpory na obdobie 1 roka. | ks | 7 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Jazyk | Ponúkaný produkt na komplexnú antivírusovú ochranu musí mať slovenskú, prípadne českú jazykovú verziu. |
Implementácia | Nasadenie ponúkanej komplexnej antivírusovej ochrany je požadovaná do jedného mesiaca odo dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy.Pre tento účel je požadovanou súčasťou dodávky |
Implementácia | aj zabezpečenie odbornej technickej podpory prechodu na ponúkané riešenie antivírusovej ochrany vo forme telefonických a emailových konzultácií v slovenskom jazyku a poskytnutie |
Implementácia | potrebnej dokumentácie, odporúčaní a usmernení pre implementáciu a konfiguráciu daného riešenia v slovenskom jazyku do 5 pracovných dní od nadobudnutia účinnosti zmluvy. |
Ochrana koncových pracovných staníc | Antivírusová ochrana musí zabezpečiť ochranu pred známymi typmi malwaru, ako aj pred spywarom a rootkitmi. |
Ochrana koncových pracovných staníc | Ponúkaný produkt zároveň musí disponovať integrovaným personálnym firewallom. Okrem toho je požadované, aby skenovacie jadro disponovalo aj vyspelou heuristikou, |
Ochrana koncových pracovných staníc | ktorá zabezpečí ochranu aj pred doteraz neznámymi a zero-day hrozbami, optimálne s možnosťou riadenia citlivosti heuristickej detekcie. |
Ochrana koncových pracovných staníc | Antivírusová aplikácia musí zabezpečovať skenovanie prichádzajúcej a odchádzajúcej sieťovej komunikácie, vrátane HTTP. |
Ochrana koncových pracovných staníc | Požadovaná je integrácia s e-mailovým klientom MS Outlook vo verziách 2010, 2013, a 2016. Antispamová funkcionalita nie je požadovaná. |
Ochrana koncových pracovných staníc | Požadovaná je ochrana používateľských nastavení heslom a musí byť plne riadená z centrálneho servera |
Ochrana koncových pracovných staníc | Update/aktualizácia antivírových definícií/databáz pre všetky koncové pracovné stanice bude realizovaná z centrálneho resp. z podradených update serverov v rámci infraštruktúry pracovísk a |
Ochrana koncových pracovných staníc | infraštruktúry pracovísk a infraštruktúry centrály. |
Ochrana koncových pracovných staníc | resp. z podradených update serverov v rámci infraštruktúry pracovísk a infraštruktúry centrály. |
Nastavenia | Antivírusová aplikácia musí poskytovať možnosť definovania výnimiek, ktoré typy súborov, alebo ktoré adresáre a procesy majú byť naskenované. |
Nastavenia | Aplikácia musí ďalej umožňovať definíciu správania, aká akcia sa má vykonať s infikovaným súborom (zmazať, ponechať, liečiť automaticky a pod.) |
Zaťaženie | Požadované je minimálne zaťaženie systémových zdrojov koncových pracovných staníc. |
Zaťaženie | Ponúkaná antivírusová aplikácia s rovnakým skenovacím jadrom |
Zaťaženie | musí aspoň v štyroch prípadoch z posledných z piatich Performance Testov (testujúcich dopad antivírusového systému na výkon koncovej pracovnej stanice) |
Zaťaženie | organizácie AV-Comparatives (www.av-comparatives.org) dosahovať certifikačnú známku Advanced+ |
Úspešnosť | Požadujeme dlhodobú úspešnosť testov zameraných na detekciu „in-the-wild“ vírusov a negenerovanie falošných poplachov (false positives) |
Úspešnosť | pri skenovaní neinfikovaných súborov pre rôzne platformy operačných systémov. Zároveň s nižšie uvedenou požiadavkou na minimálnu záťaž systémových zdrojov musí ponúkaná antivírusová aplikácia |
Podpora operačných systémov | Ponúkaný produkt musí byť multiplatformový a podporovaný na minimálne nasledujúcich operačných systémoch: Microsoft Windows 10, 8.1, 8, 7, Vista, Server, OS Mac, Linux, Android, IOS |
Ochrana serverov | Požadovaný je identický rozsah vlastností, ako pre ochranu koncových pracovných staníc a mobilných zariadení, okrem podpory personálneho firewalu a integrácie s e-mailovými klientmi. |
Ochrana serverov | Požadovaná je ochrana súborového systému. Antivírusová ochrana pre emailový server alebo pre internetovú bránu/gateway nie sú predmetom zákazky. |
Ochrana serverov | Uchádzač je povinný špecifikovať všetky komunikačné porty využívané dodávaným produktom, pre možnosť včasnej identifikácie možných kolízií s už používanými aplikáciami . |
Podpora operačných systémov | Ponúkaný produkt pre ochranu serverov musí byť podporovaný na nasledujúcich operačných systémoch: a) Microsoft Windows Server vo všetkých výrobcom podporovaných verziách, b) Linux |
Inštalácia | Nástroj na centrálnu správu (licencií) bude umiestnený na serveroch dodávateľa. |
Správa koncových pracovných staníc | Centralizovaný manažment klientov musí podporovať vytváranie adresárovej štruktúry a triedenie klientov do skupín podľa preddefinovaných kategórií. |
Správa koncových pracovných staníc | Musí byť podporovaný automatický import klientov z Active Directory, Manažment server musí obsahovať vhodné nástroje pre zobrazenie chránených a nechránených staníc. |
Správa koncových pracovných staníc | Centrálny manažment server musí umožňovať riadenie nastavení |
Správa koncových pracovných staníc | a spúšťanie úloh pre klientske stanice a to na úrovni jednotlivých staníc, ako aj hromadné nastavenie na úrovni skupín. |
Inštalácia/upgrade antivírusových aplikácií na koncových pracovných staniciach | Požadovaná je možnosť hromadnej inštalácie/upgrade antivírusových aplikácií koncových pracovných staníc Inštaláciu/upgrade antivírusových aplikácií koncových pracovných staníc musí byť možné vykonať |
Inštalácia/upgrade antivírusových aplikácií na koncových pracovných staniciach | aj v tzv. tichom režime bez vedomia a nutnej spolupráce používateľa klientskej stanice. |
Inštalácia/upgrade klientov na koncových pracovných staniciach | Ako výhoda je vnímaná možnosť automatickej odinštalácie konkurenčného produktu, ako súčasť inštalačného procesu. |
Reporty, monitorovanie a backup | Systém musí umožňovať generovanie používateľských reportov napr. s nasledovným obsahom – počet chránených a nechránených staníc, počet zaznamenaných infiltrácií, |
Reporty, monitorovanie a backup | stav updatovania (verzie updatov podľa staníc), zoznam najčastejších infiltrácií, zoznam infikovaných koncových pracovných staníc . |
Reporty, monitorovanie a backup | Taktiež pre vybrané stavy je požadované zasielanie notifikačných e-mailov s upozornením.napr. na tieto kritické stavy - |
Reporty, monitorovanie a baskup | – úroveň výskytu nájdených infiltrácií v sieti, počet neúspešne updatovaných /aktualizovaných definícií. |
Minimálna úroveň služieb technickej podpory k softvérovému produktu (Service Level Agreement) | Technická podpora dodávateľa musí mať zabezpečenú non stop prevádzku 24 hodín 7 dní v týždni, pričom opis tohto pracoviska musí obsahovať |
Minimálna úroveň služieb technickej podpory k softvérovému produktu (Service Level Agreement) | kontaktné údaje, adresa, telefónne číslo, emailová adresa (napr. Hotline, Helpdesk, Call centrum). |
Minimálna úroveň služieb technickej podpory k softvérovému produktu (Service Level Agreement) | Na pracovisku technickej podpory musia byť počas prevádzkovej doby vždy minimálne 2 odborníci plynule komunikujúci v slovenskom jazyku, zabezpečujúci všetky nahlasovania porúch, servisné hlásenia, |
Minimálna úroveň služieb technickej podpory k softvérovému produktu (Service Level Agreement) | technickú podporu pre antivírusové riešenia. |
Doba riešenia | "best-effort" - dodávateľ vyvinie rozumné a primerané úsilie na čo najskoršie vyriešenie chyby alebo požiadavky. |
Názov |
I. ZMLUVA: Zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to na dobu 12 mesiacov odo dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy. |
II. CENA: Celková cena predmetu zmluvy zahŕňa všetky náklady dodávateľa spojené s plnením zmluvy (doprava osôb, ktoré sa podieľajú na plnení zmluvy, technická podpora, licencie) a tiež všetky dane, clá, poplatky, platby vyberané v rámci uplatňovania nesadzobných opatrení ustanovené osobitnými predpismi, ako aj iné náklady spojené s plnením zmluvy. |
V prípade, ak dodávateľ ku dňu predkladania ponúk nie je platcom DPH, avšak po uzatvorení zmluvy sa ním stane, nemá nárok na zvýšenie ceny za poskytovanie služieb o hodnotu DPH. |
Dodávateľovi nevznikne nárok na úhradu akýchkoľvek dodatočných nákladov, ktoré si nezapočítal do ceny predmetu zmluvy. Všetky ceny predložené dodávateľom zohľadňujú primerané, preukázateľné náklady a primeranú ziskovú prirážku. |
III. SPôSOB POSKYTNUTIA PLNENIA |
Dodávateľ sa zaväzuje do dvoch pracovných dní od uzavretia zmluvy predložiť objednávateľovi kontaktné údaje osôb zodpovedných za riadne plnenie predmetu zmluvy v rozsahu: meno, priezvisko, telefónne číslo a e-mailová adresa, a ďalej telefónne číslo a web na ohlasovanie incidentov v rámci poskytovania antivírusovej ochrany. |
Objednávateľ požaduje od dodávateľa predložiť vlastný návrh plnenia zmluvy v zmysle čl.XIII. bod 8.1 časť Trhový poriadok OPET. Vlastný návrh musí obsahovať: zoznam ponúkaných produktov s funkčnou a technickou špecifikáciiu produktov, vrátane technických listov preukazujúcich splnenie minimálnych požadovaných parametrov podľa predmetu zákazky s uvedením presných názvov (obchodných značiek) podľa nacenených položiek. |
Objednávateľ poskytne dodávateľovi do dvoch pracovných dní od uzavretia zmluvy presnú adresu plnenia zmluvy a kontaktné údaje osoby/osôb zodpovednej/zodpovedných za riadne plnenie predmetu zmluvy v rozsahu: meno, priezvisko, telefónne číslo a emailová adresa. |
Dodávateľ predloží objednávateľovi podrobný aktualizovaný rozpočet do dvoch pracovných dní od uzavretia zmluvy. V prípade, že dodávateľ v stanovenej lehote nedoloží riadne aktualizovaný rozpočet v zmysle zmluvy, považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy zo strany dodávateľa. |
IV.FAKTURÁCIA |
Úhrada za predmet zmluvy bude realizovaná štvrťročne formou bezhotovostného platobného styku bez poskytnutia zálohovej platby. Dodávateľ je oprávnený vystaviť faktúru vždy po uplynutí štvrťroku poskytovania služby. |
Splatnosť faktúry je 30 dní odo dňa jej doručenia do podateľne objednávateľa. |
Dodávateľom vystavená faktúra ako daňový doklad musí byť vyhotovená v súlade s ustanoveniami zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. V prípade, ak faktúra vystavená dodávateľom nebude obsahovať všetky zákonom ustanovené náležitosti alebo bude obsahovať nesprávne alebo neúplné údaje, objednávateľ má právo takúto faktúru vrátiť dodávateľovi na jej doplnenie, resp. opravu a dodávateľ je povinný podľa charakteru nedostatku vystaviť novú, opravenú, resp.doplnenú faktúru s novou lehotu splatnosti. Dodávateľ je zároveň povinný bezodkladne poslať |
opravenú alebo novú faktúru znovu aj v elektronickej podobe na e-mailovú adresu uvedenú objednávateľom v zmysle predošlého bodu. Nová 30-dňová lehota splatnosti začne plynúť dňom riadneho doručenia opravenej, alebo kompletnej faktúry objednávateľovi. Zmluvné strany sa dohodli, že v takom prípade nie je objednávateľ v omeškaní so splnením svojho záväzku a dodávateľ nemá nárok na úrok z omeškania. |
Ostatné práva a povinnosti objednávateľa a dodávateľa podľa tejto zmluvy sa riadia Obchodnými podmienkami elektronického trhoviska, 2. časť "Všeobecné zmluvné podmienky". |
Technické špecifikácie položky
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika | |
Pôvodná hodnota | Jazyk | Ponúkaný produkt na komplexnú antivírusovú ochranu musí mať slovenskú, prípadne českú jazykovú verziu. |
Navrhnutá hodnota | Jazyk | Ponúkaný produkt na komplexnú antivírusovú ochranu musí mať slovenskú, prípadne českú jazykovú verziu, alebo anglické verziu |
určením jazykovej mutácie obstarávateľ vylúčil akékoľvek iné riešenie. Je to v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní.
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika | |
Pôvodná hodnota | Podpora operačných systémov | Ponúkaný produkt musí byť multiplatformový a podporovaný na minimálne nasledujúcich operačných systémoch: Microsoft Windows 10, 8.1, 8, 7, Vista, Server, OS Mac, Linux, Android, IOS |
Navrhnutá hodnota | Podpora operačných systémov | Ponúkaný produkt pre ochranu serverov musí byť podporovaný na operačných systémoch: a) Microsoft Windows, b) MacOS, c) Linux, d) Android, e) iOS - vo všetkých výrobcom podporovaných verziách |
Windows Vista a Windows 7 už nie sú výrobcom podporované a je technicky nemožné garantovať ochranu zariadení s týmito operačnými systémami (čo sa týka prevencie) - tzn. podmienku nemôže splniť žiadny z uchádzačov (najmä ak pre daný OS už existujú tzn. permanentnými RCE zraniteľnosti, ktoré už výrobca - Microsoft - nikdy neopraví a tieto OS zostávajú zraniteľné).
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika | |
Pôvodná hodnota | Implementácia | Nasadenie ponúkanej komplexnej antivírusovej ochrany je požadovaná do jedného mesiaca odo dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy.Pre tento účel je požadovanou súčasťou dodávky |
Navrhnutá hodnota | Implementácia | Nasadenie ponúkanej komplexnej antivírusovej ochrany je požadované do troch mesiacov odo dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy. |
V zmysle § 10 zákona č. 343/2015 Z. z. musí verejný obstarávateľ dodržať aj princíp nediskriminácie, a transparentnosti. Dôraz na tieto princípy je aj v rozhodovacej praxi SDEÚ: vo veci C-22/80 a vo veci C-16/98 SDEÚ vyslovil, že je potrebné vztiahnuť ochranu pred diskrimináciou tiež na záujemcov, ktorí boli od účasti v danom postupe zadávania zákazky odradení, a to stanovením znevýhodňujúce podmienok zo strany obstarávateľa. Ak teda je stanovený termín plnenia spôsobom, ktorý nie je schopný inak kvalifikovaný dodávateľ splniť, jedná sa o porušenie princípu nediskriminácie hospodárskych subjektov. Táto požiadavka je diskriminačná, pretože lehota na inštaláciu riešenia v tak veľkom rozsahu (cca 280000 koncových bodov) je príliš krátka a teda nie je splniteľná iným dodávateľom, než takým, ktorý bol už v minulosti vybraný a teda nemusí preinštalovať klientsku aplikáciu na všetkých koncových bodoch. Uchádzač navrhuje s ohľadom na rozsah plnenia predĺženie lehoty na vykonanie inštalácií na 3 mesiace.
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika | |
Pôvodná hodnota | Ochrana koncových pracovných staníc | Požadovaná je integrácia s e-mailovým klientom MS Outlook vo verziách 2010, 2013, a 2016. Antispamová funkcionalita nie je požadovaná. |
Navrhnutá hodnota | Navrhujeme požiadavku úplne vypustiť | Navrhujeme požiadavku úplne vypustiť |
Každá podmienka musí byť založená na objektívnych potrebách zadávateľa, sledovať objektívny cieľ a nesmie vytvárať prekážky súťažného trhu. Zadávateľ má určovať výsledok (cieľ), nie spôsob, akým ho uchádzač dosiahne. Podľa čl. 42 ods. 2 súťažných smernice technické špecifikácie musia hospodárskym subjektom poskytovať rovnaký prístup k obstarávaciemu konaniu a nemajú vytvárať neodôvodnené prekážok otvárania verejného obstarávania hospodárskej súťaži. Princíp proporcionality vyžaduje, aby zadávateľ neprekračoval hranice toho, čo je vhodné a potrebné na dosiahnutie cieľov. Ak existuje voľba medzi viacerými opatreniami, je potrebné prikloniť sa k tomu najmenej obmedzujúcemu a spôsobené ťažkosti nesmú byť neúmerné vo vzťahu k sledovaným cieľom. Je teda nevyhnutné poznať cieľ, ku ktorému má konanie verejného obstarávateľa a obstarávateľa smerovať. Ak k danému cieľu vedie viacero možných ciest, zadávateľ sa má prikloniť k najmenej obmedzujúcej (met. usm. ÚVO 23084-5000/2016).
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika | |
Pôvodná hodnota | Ochrana koncových pracovných staníc | Požadovaná je integrácia s e-mailovým klientom MS Outlook vo verziách 2010, 2013, a 2016. Antispamová funkcionalita nie je požadovaná. |
Navrhnutá hodnota | Navrhujeme požiadavku úplne vypustiť | Navrhujeme požiadavku úplne vypustiť |
Keďže nie je požadovaná Antispamová funkcionalita v Outlook klientovi, ale je požadovaná iba antimalware a antiphishing ochrana, ktorej funkciu plne zaisťuje štandardne rezidentný štít v antimalware aplikácii (skenovanie pri prístupe) a skenovanie e-mailových archívov (súbory, do ktorých MS Outlook ukladá všetky e-maily) zabezpečuje funkcie skenovania na vyžiadanie (tzn. plný sken, rýchly sken, apod.), nie je nutné požadovať zabezpečenie tejto úrovne ochrany pomocou plug-inu do aplikácie MS Outlook. Uchádzač žiada požiadavku buď úplne vynechať. Pre úroveň ochrany na koncovom bode nie je rozhodujúce, či využíva pre chránenie stanice technické riešenie pomocou plug-inu do aplikácie MS Outlook, alebo využíva iné mechanizmy, ako chrániť proti možnej hrozbe prijaté e-mailom. Podmienka je diskriminačná, keďže vedie k vyradeniu mnohých kvalitných antimalware riešení a teda bráni možnosti vysúťažiť najlepšiu cenu pri zachovaní potrebnej úrovne zabezpečenia.
Osobitné požiadavky na plnenie
Názov | |
Pôvodná hodnota | Úhrada za predmet zmluvy bude realizovaná štvrťročne formou bezhotovostného platobného styku bez poskytnutia zálohovej platby. Dodávateľ je oprávnený vystaviť faktúru vždy po uplynutí štvrťroku poskytovania služby. |
Navrhnutá hodnota | Úhrada za predmet zmluvy bude realizovaná v štyroch štvrťrocných splátkach formou bezhotovostného platobného styku bez poskytnutia zálohovej platby. Dodávateľ je oprávnený vystaviť faktúru na celkovú sumu predmetu plnenia do 15 dní od dodania licencie. |
Na základe Zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty sú subjekty povinné vystaviť faktúru do 15 dní odo dňa dodania licencie.
Stromová 1, Bratislava - mestská časť Nové Mesto, Bratislava III, Bratislavský, Slovenská republika
30.09.2021 09:29 — 30.09.2022 09:29
1,00 sada
132 513,60
110 428,00
Objednávateľ požaduje od dodávateľa predložiť vlastný návrh plnenia zmluvy v zmysle čl. XIII. bod 8.1 časť Trhový poriadok OPET. Vlastný návrh musí obsahovať: zoznam ponúkaných produktov s funkčnou a technickou špecifikáciiu produktov, vrátane technických listov preukazujúcich splnenie minimálnych požadovaných parametrov podľa predmetu zákazky s uvedením presných názvov (obchodných značiek) podľa nacenených položiek. Objednávateľ poskytne dodávateľovi do dvoch pracovných dní od uzavretia zmluvy presnú adresu plnenia zmluvy a kontaktné údaje osoby/osôb zodpovednej/zodpovedných za riadne plnenie predmetu zmluvy v rozsahu: meno, priezvisko, telefónne číslo a emailová adresa.
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
25.08.2021 09:04
09.09.2021 10:00
09.09.2021 10:15
20 min.
2 min.
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
08.09.2021 09:20 - Vstupná ponuka | 132 513,60 | € | Cena s DPH |
08.09.2021 09:20 - Najvýhodnejšia ponuka | 132 513,60 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: