42499500
Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky
Lazovná 63, Banská Bystrica, 97401, SVK
35747871
RAVI s.r.o.
Drotárska cesta 9, Bratislava, 81102, SVK
Bezpečnostné a informačné služby
bezpečnostné a informačné služby
Služba
1. Bezpečnostné a informačné služby
|
|
---|---|
Funkcia |
1.1 Predmetom tejto zmluvy je poskytovanie bezpečnostných a informačných služieb v objekte administratívnej budovy v súlade s platnými právnymi predpismi, najmä zákonom č. 473/2005 Z. z. o poskytovaní služieb v oblasti súkromnej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, internými riadiacimi aktami objednávateľa. Smernicu o režimových opatreniach pre ochranu objektov objednávateľa zašle objednávateľ do 3 pracovných dní od nadobudnutia účinnosti zmluvy. |
1.2 Poskytovateľ sa zaväzuje vykonávať poskytovanie predmetu zmluvy: nepretržitá strážna služba a tiež informačná služba 24 hodín denne, 7 dní v týždni, prostredníctvom dvoch zamestnancov v dennej zmene v čase od 7:00 do 19:00 a dvoch zamestnancov v nočnej zmene od 19:00 do 7:00 a v pracovných dňoch aj prostredníctvom ďalšieho zamestnanca v čase od 8:00 do 16:00. |
Zamestnanci poskytovateľa budú v súvislosti s poskytovaním predmetu zmluvy plniť najmä tieto úlohy: |
1.2.1 Pravidelné obchôdzky strážených priestorov podľa časového harmonogramu, najmä v mimopracovnej dobe, zamerané na ochranu objektu a preventívnu požiarnu ochranu. |
1.2.3 Monitorovanie okolia stráženého objektu. |
1.2.4 Obsluhu elektrickej požiarnej signalizácie. |
1.2.5 Výkon činností ohlasovne požiarov a miesta poskytnutia prvej pomoci. |
1.2.6 Vedenie predpísanej dokumentácie súvisiacej s fyzickou a objektovou bezpečnosťou a ochranou pred požiarmi. |
1.2.7 Kontrolu a evidenciu vjazdov a výjazdov vozidiel, vstupu a výstupu osôb, zamedzenie vstupu neoprávnených osôb do priestorov stráženého objektu. |
1.2.8 Usmerňovanie pohybu osôb, vozidiel a materiálu podľa potrieb a požiadaviek organizačných útvarov v objekte. |
1.2.9 Zaznamenávanie informácií, práca s informáciami, prijímanie a prepájanie telefónnych hovorov. |
1.2.10 Sprevádzanie návštev v stráženom objekte, ak o to určení zamestnanci objednávateľa požiadajú. |
1.2.11 Kontrolu predmetov, materiálov vnášaných do stráženého objektu a oprávnenosti vynášania majetku a materiálov z priestorov stráženého objektu. |
1.2.12 Ochranu služobných motorových vozidiel na vyhradených parkovacích miestach a manipulácia s parkovacími zábranami (ak sa uplatňujú). |
1.2.13 Zabezpečenie kľúčového režimu. |
1.2.14 Riešenie mimoriadnych udalostí ako je porucha (napr. únik vody, plynu, porucha na elektrickom zariadení, výpadok prúdu, a pod.). |
1.2.15 Riešenie situácií v prípade páchania priestupkov, trestnej činnosti na majetku objednávateľa a pri ohrození resp. napadnutí zamestnancov objednávateľa. |
1.2.16 Výkon krátkodobých služieb v stráženom objekte (napr. dohľad nad výkonom činností externých dodávateľských firiem, a pod.). |
1.2.17 Hlásenie porúch, nedostatkov a mimoriadnych udalostí zodpovedným osobám objednávateľa. |
1.2.18 Obsluhu automatickej brány, dverí a plošiny pre imobilných občanov. |
1.2.19 Zúčastňovať sa potrebných školení na výkon strážnej služby v objekte (napr. na obsluhu bezpečnostných systémov, vyhradených technických zariadení, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, požiarnej ochrany, hospodárskej mobilizácie, civilnej ochrany, a pod.). |
1.3 Objednávateľ sa zaväzuje zaplatiť za služby poskytnuté v súlade s touto zmluvou dohodnutú cenu. |
Názov |
2. Miesto plnenia |
2.1. Miestom plnenia záväzkov podľa tejto zmluvy je objekt administratívnej budovy a jej priľahlé priestory (vyhradené parkoviská). |
3. Čas plnenia |
3.1 Zmluva sa uzatvára na dobu určitú od 1.1.2021 do 30.4.2021. |
4. Povinnosti poskytovateľa |
4.1 Poskytovateľ je povinný zabezpečiť výkon strážnej služby v súlade, v rozsahu a spôsobom vyplývajúcim zo všeobecne záväzných právnych predpisov, predovšetkým však zákonom č. 473/2005 Z. z. a touto zmluvou, a to výlučne prostredníctvom odborne a zdravotne spôsobilých, bezúhonných a spoľahlivých osôb, ktoré spĺňajú všetky právnymi predpismi a touto zmluvou stanovené podmienky pre takýto druh činnosti a ktorí budú vykonávať túto činnosť v jednotnom oblečení – uniforme a budú vybavení v službe prostriedkami komunikácie. |
4.2 Poskytovateľ je povinný vykonávať nepretržitú strážnu službu a tiež informačnú službu 24 hodín denne, 7 dní v týždni, prostredníctvom dvoch zamestnancov v dennej zmene v čase od 7:00 do 19:00 a dvoch zamestnancov v nočnej zmene od 19:00 do 7:00 a v pracovných dňoch aj prostredníctvom ďalšieho zamestnanca v čase od 8:00 do 16:00. |
4.3 Zamestnanci poskytovateľa sa podrobia aj všetkým školeniam, ktoré sú pre výkon ich činností v stráženom objekte potrebné (bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci, ochrana pred požiarmi, obsluha zabezpečovacích a požiarnotechnických zariadení), pričom náklady na školenia znáša poskytovateľ. |
4.4 Poskytovateľ je povinný zabezpečiť na vlastné náklady evidenčné knihy na vedenie evidencií podľa zákona č. 473/2005 Z. z. a viesť predpísanú ako aj objednávateľom požadovanú evidenciu. |
4.5 Poskytovateľ bude poskytovať objednávateľovi písomne všetky poznatky z výkonu strážnej služby týkajúce sa ochrany jeho majetku. |
4.6 Poskytovateľ je povinný zdržať sa konania, ktoré by smerovalo ku vzniku škody na majetku objednávateľa a/alebo k poškodeniu zdravia, či ohrozeniu bezpečnosti osôb s výnimkou prípadov nutnej obrany a krajnej núdze. |
4.7 Poskytovateľ je povinný poučiť svojich zamestnancov o dodržiavaní zásad zdvorilosti a pravidiel slušného správania sa voči objednávateľovi, chráneným osobám a osobám nachádzajúcim sa v strážených objektoch a v ich určenom okolí a je povinný zabezpečiť ich dodržiavanie svojimi zamestnancami. |
4.8 Poskytovateľ zabezpečí, aby zamestnanci vykonávajúci strážnu službu absolvovali školenie a počas jej výkonu mali platné školenie o |
4.8.1 zásadách bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, |
4.8.2 ochrane pred požiarmi, |
4.8.3 obsluhe zariadenia elektrickej požiarnej signalizácie, |
4.8.4 obsluhe kamerového systému, |
4.8.5 obsluhe vyhradených technických zariadení, |
4.8.6 činnostiach upravujúcich plnenie úloh civilnej ochrany a hospodárskej mobilizácie podľa interných riadiacich aktov finančnej správy, |
4.8.7 obsluhe automatickej brány, dverí a plošiny pre imobilných občanov, |
4.8.8 obsluhe výťahov, aby mohli zasiahnuť v prípade uviaznutia osoby vo výťahu. |
4.9 Pri každom ohrození majetku objednávateľa je poskytovateľ povinný |
4.9.1 zakročiť proti narušiteľom primeraným spôsobom v súlade s platnými právnymi predpismi, |
4.9.2 odvrátiť hroziace nebezpečenstvo, resp. škodu, |
4.9.3 bez zbytočného odkladu oznámiť takúto udalosť objednávateľovi, v prípade potreby privolať príslušný orgán verejnej moci (napr. Policajný zbor Slovenskej republiky, Hasičský a záchranný zbor, a pod.). |
4.10 V prípade parkovania vozidiel bez oprávnenia na vyhradených miestach, musí poskytovateľ bezodkladne zabezpečiť ich odtiahnutie odťahovacou službou na náklady vlastníka motorového vozidla. |
4.11 Poskytovateľ nesmie používať a akýmkoľvek spôsobom manipulovať s majetkom objednávateľa s výnimkou prípadov, kedy mu k tomuto objednávateľ udelí predchádzajúci písomný súhlas a s výnimkou odôvodneného použitia telekomunikačných prostriedkov, najmä telefónnej linky objednávateľa na účely plnenia povinností poskytovateľa podľa tejto zmluvy. |
4.12 Poskytovateľ zodpovedá okrem iného aj za škody spôsobené objednávateľovi a/alebo zamestnancom objednávateľa v súvislosti s plnením tejto zmluvy a/alebo porušením právnej povinnosti poskytovateľom alebo jeho zamestnancami, prípadne konaním, ktoré je v rozpore s platnými právnymi predpismi, právoplatnými rozhodnutiami orgánov verejnej správy a/alebo touto zmluvou. Pre uplatnenie nároku na náhradu škody sa inak použijú ustanovenia § 373 až § 386 Obchodného zákonníka a súvisiace právne predpisy. |
4.13 Poskytovateľ je povinný informovať objednávateľa o všetkých skutočnostiach, ktoré by mohli viesť k zániku oprávnenia poskytovateľa prevádzkovať strážnu službu, k zmene príslušného rozhodnutia o udelení licencie poskytovateľovi na prevádzkovanie strážnej služby alebo k pozastaveniu prevádzkovania strážnej služby poskytovateľa ihneď po tom, čo sa o týchto skutočnostiach poskytovateľ dozvedel. |
4.14 Poskytovateľ je povinný bez zbytočného omeškania vymeniť pracovníka strážnej služby, ak bude kontrolou oprávnenými pracovníkmi objednávateľa zistené porušenie ktorejkoľvek z jeho povinností. |
4.15 Poskytovateľ vopred nahlási osobe splnomocnenej objednávateľom, meno, priezvisko a trvalé bydlisko zamestnancov vykonávajúcich strážnu službu v každom objekte objednávateľa a doručí objednávateľovi fotokópiu jeho preukazu člena SBS. Zároveň je povinný na tento účel obstarať písomný súhlas zamestnanca so spracovaním osobných údajov podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) |
a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a predložiť ho objednávateľovi. Bez splnenia týchto povinností nemôže zamestnanec nastúpiť do výkonu strážnej služby. |
4.16 Poskytovateľ sa zaväzuje predložiť platnú licenciu alebo overenú fotokópiu platnej licencie na výkon strážnej služby objednávateľovi do 3 pracovných dní od nadobudnutia účinnosti zmluvy. |
4.17 Poskytovateľ sa zaväzuje predložiť potvrdenie o minimálne 5 ročnej praxi v oblasti bezpečnostných služieb do 3 pracovných dní od nadobudnutia účinnosti zmluvy.. |
4.18 Poskytovateľ sa zaväzuje zaslať, podľa bodu 6 (Cena, fakturačné a platobné podmienky) v lehote do 3 pracovných dní odo dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy rozpis ceny pre osobohodinu strážnej služby a osobohodinu služby informátora a to v EUR bez DPH, sadzbu DPH a cenu celkom v EUR s DPH. Všetky ceny uvádza zaokrúhlené na 2 desatinné miesta. |
5. Práva a povinnosti objednávateľa |
5.1 Každú požiadavku na zmenu v rozsahu alebo spôsobe výkonu strážnej služby musí objednávateľ oznámiť poskytovateľovi písomne. |
5.2 Objednávateľ zabezpečí na vlastné náklady evidenčné knihy na tie evidencie, ktoré požaduje viesť v stráženom objekte nad rámec evidencií stanovených zákonom č. 473/2005 Z. z. |
5.3 Objednávateľ bezodplatne poskytne poskytovateľovi v objekte |
5.3.1 miestnosť pre výkon strážnej služby zamestnancov vrátane vnútorného vybavenia, |
5.3.2 miestnosť na uloženie zvrškov vybavenú skriňami k úschove odevov zamestnancov, |
5.3.3 možnosť využívať telefóny pre služobné účely a používať sociálne zariadenia v objekte; |
5.3.4 vykurovanie, osvetlenie a upratovanie miestnosti pre zamestnancov poskytovateľa. |
5.4 Objednávateľ preškolí zamestnancov poskytovateľa vykonávajúcich strážnu službu v objekte z predpisov o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a ochrane pred požiarmi v stráženom objekte a zabezpečí školenie o obsluhe určených technických zariadení v objekte. Preškolenie bude vykonané vždy pred prvým zaradením zamestnanca poskytovateľa do výkonu strážnej služby a opakovane v súlade s príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi a internými riadiacimi aktmi objednávateľa; jedno vyhotovenie dokumentácie o vykonaných školeniach objednávateľ doručí poskytovateľovi. |
Pokiaľ nebude pre konkrétny prípad dohodnuté inak, preškolenie bude zabezpečovať objednávateľ na základe žiadosti poskytovateľa, uskutočnenej voči objednávateľovi s dostatočným časovým predstihom. Termín školenia stanovuje objednávateľ. |
6. Cena, fakturačné a platobné podmienky |
6.1 Poskytovateľ deklaruje, že pri určení ceny za jednu hodinu strážnej služby okrem iného vychádzal aj z nasledovných nákladov: |
6.1.1 základnej mzdy (minimálna mzda a jej percentuálne zvýšenie), |
6.1.2 odmien (percento zo základnej mzdy), |
6.1.3 príplatkov za nadčasy, |
6.1.4 príplatkov za prácu v noci, |
6.1.5 príplatkov za prácu vo sviatok, |
6.1.6 sociálnych a zdravotných odvodov |
6.1.7 náhrad mzdy počas dovolenky, |
6.1.8 ceny stravných lístkov, |
6.1.9 firemnej réžie zahrňujúcej výcvik, školenie, kontrolu, evidencie, náklady na výstroj a vecné bezpečnostné a technické prostriedky, a požiadavky vytvorenia primeraného zisku poskytovateľom. |
6.2 K cene služby je podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 222/2004 Z. z.) účtovaná daň z pridanej hodnoty. |
6.3 Poskytovateľ bude objednávateľovi účtovať služby formou daňového dokladu – faktúry mesačne po ich vykonaní a to na základe skutočne poskytnutých výkonov, odsúhlasených písomne objednávateľom, pričom takéto odsúhlasenie je prílohou faktúry. Mesačná cena služby bude vypočítaná ako súčin hodinovej sadzby na jedného zamestnanca (osobohodina výkonu) a celkového počtu odpracovaných hodín v danom kalendárnom mesiaci. |
6.4 Faktúra je splatná do 30 dní od jej doručenia objednávateľovi na fakturačnú adresu objednávateľa uvedenú v článku I. tejto zmluvy. |
6.5 V prípade, že faktúra nebude obsahovať náležitosti podľa zákona č. 222/2004 Z. z. alebo nebude v súlade s podmienkami tejto zmluvy alebo k nej nebude priložená dohodnutá príloha, je objednávateľ oprávnený vrátiť ju poskytovateľovi na opravu alebo doplnenie. V takomto prípade sa preruší lehota splatnosti faktúry a nová lehota jej splatnosti začne plynúť až doručením opravenej faktúry. V tomto odseku 6.5 uvedené sa primerane použije a v súvislosti s každou novovystavenou, opravenou a doplnenou faktúrou. |
6.6 Zmluvné strany sa dohodli, že cenu poskytovanej služby možno zvýšiť iba dohodou zmluvných strán a to v dôsledku administratívnych opatrení štátu najmä zvýšenia minimálnej mzdy a odvodov alebo percentuálne o mieru inflácie meranej indexom spotrebiteľských cien, ktorá sa dosiahla v priemere za predchádzajúci kalendárny rok, stanovenej Štatistickým úradom Slovenskej republiky, pričom zmena ceny môže byť uskutočnená maximálne v rozsahu zodpovedajúcom dôsledkom takýchto opatrení a percentuálnej miere takejto inflácie. |
Poskytovateľ je povinný v takom prípade predložiť objednávateľovi písomné zdôvodnenie požadovaného zvýšenia a v prípade požadovania zvýšenia ceny percentuálne o mieru inflácie aj stanovisko Štatistického úradu Slovenskej republiky potvrdzujúce príslušnú mieru inflácie. Pre odstránenie prípadných pochybností zmluvné strany uvádzajú, že k zvýšeniu ceny v zmysle tohto odseku 7.6 je potrebné uzatvoriť dodatok k zmluve a na jeho uzavretie nemá poskytovateľ právo. |
7. Ochrana osobných údajov |
7.1 Objednávateľ poveruje poskytovateľa spracúvaním osobných údajov dotknutých osôb v mene objednávateľa, ktoré mu podľa potreby poskytujú alebo sprístupňujú dotknuté osoby. |
7.2 Poskytovateľ je povinný spracúvať osobné údaje dotknutých osôb v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „Nariadenie GDPR“), zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“), a tejto zmluvy. |
Za týmto účelom uzatvoria objednávateľ ako prevádzkovateľ a poskytovateľ ako sprostredkovateľ samostatnú Zmluvu o poverení sprostredkovateľa spracúvaním osobných údajov. Pred uzavretím takejto zmluvy nemá poskytovateľ právo poskytovať predmet tejto zmluvy. |
7.3 Zmluvu o poverení sprostredkovateľa spracúvaním osobných údajov sa objednávateľ zaväzuje zaslať do 3 pracovných dní poskytovateľovi. |
8. Zodpovednosť |
8.1 Poskytovateľ zodpovedá za všetky škody, ktoré spôsobia jeho zamestnanci pri plnení predmetu zmluvy v mieste výkonu práce. Poskytovateľ v takomto prípade uhradí objednávateľovi spôsobenú škodu. |
8.2 Poskytovateľ je povinný v lehote do troch (3) pracovných dní odo dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy predložiť objednávateľovi originál poistnej zmluvy alebo jej úradne overenú kópiu, ktorej predmetom je poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú pri poskytovaní bezpečnostných služieb, pričom platnosť poistnej zmluvy musí byť minimálne po dobu trvania zmluvy uzatvorenej s poskytovateľom. |
9. Zmluvné sankcie |
9.1 V prípade porušenia ktorejkoľvek z povinností poskytovateľa, ktoré mu vyplývajú bodu 1 a/alebo bodu 4 tejto zmluvy, je objednávateľ oprávnený požadovať a poskytovateľ je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške 100 € za každé porušenie takejto povinnosti poskytovateľa. Právom na zaplatenie zmluvnej pokuty a ani zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok na náhradu škody a objednávateľ má právo v celom rozsahu a popri sebe aj na zaplatenie zmluvnej pokuty aj na náhradu vzniknutej škody. |
9.2 V prípade omeškania objednávateľa so zaplatením dohodnutej ceny, je poskytovateľ oprávnený požadovať a objednávateľ je povinný zaplatiť úroky z omeškania v sadzbe podľa § 369a v spojení s § 369 ods. 2 Obchodného zákonníka, stanovenej v § 1 nariadenia vlády SR č. 21/2013 Z. z., ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia Obchodného zákonníka. |
Radlinského 37, Bratislava, Bratislava, Bratislavský, Slovenská republika
01.01.2021 00:00 — 30.04.2021 23:59
4,00 mesiac
71 880,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
15.12.2020 08:06
18.12.2020 09:00
18.12.2020 09:15
20 min.
2 min.
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
15.12.2020 08:58 - Vstupná ponuka | 70 920,00 | € | Cena s DPH |
18.12.2020 08:57 - Najvýhodnejšia ponuka | 51 600,00 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: