00156621
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky
Dobrovičova 12, Bratislava, 81266, SVK
34104569
CORADO - SOAT, spol. s r.o.
Párovská 2, Nitra, 949 01, SVK
Strážna služba
strážne služby, hliadkové služby
Služba
1. Položka č.1: Strážna služba pre administratívny objekt 1 – Bratislava
|
|
---|---|
Funkcia |
Poskytovanie nepretržitej 24 hodinovej strážnej služby počas pracovných dní, v dňoch pracovného pokoja a v dňoch, ktoré sú vyhlásené štátnymi sviatkami pre objekt objednávateľa v súlade so zákonom č. 473/2005 Z.z. o poskytovaní služieb v oblasti súkromnej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 473/2005 Z. z.). |
Objekt sa skladá z troch vzájomne prepojených blokov. Blok „A“ 5 poschodí, , blok „B“ 6 poschodí, blok „C“ 7. poschodí. V objekte sú dve podzemné podlažia a dvor, v ktorom je 14 garáží a 25 parkovacích miest pre služobné motorové vozidlá. Do objektu sú dva vstupy, jeden z ulice a jeden z dvora objektu. V objekte je inštalovaný elektronický zabezpečovací systém, kamerový systém a vo vybraných priestoroch elektrická požiarna signalizácia. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Časový rozsah požadovanej služby denne: | hod. | 24 | ||
1 osoba poverená výkonom fyzickej ochrany v zmysle zákona č. 473/2005 Z.z. (ďalej len „strážnik") v pracovných dňoch – vjazd do dvora objektu, v čase od 05:30 do 18:00 hod. = 12,5 hod. | hod. | 6 262,50 | ||
1 strážnik v kalendárnych dňoch - hlavný vstup do objektu v čase od 06:30 do 19:00 hod. = 12,5 hod. | hod. | 9 125,00 | ||
1 strážnik v kalendárnych dňoch - hlavný vstup do objektu v čase od 19:00 do 6:30 hod. = 11,5 hod. | hod. | 8 395,00 | ||
1 strážnik v kalendárnych dňoch - hlavný vstup do objektu v čase od 06:30 do 06:30 hod. = 24,00 hod. | hod. | 17 520,00 | ||
Počet osobohodín za obdobie zmluvy | hod. | 41 302,50 | ||
Začiatok výkonu strážnej služby | Dátum | 01.08.2020 | ||
Ukončenie výkonu strážnej služby | Dátum | 31.07.2022 |
2. Položka č.2: Diaľkový monitoring pre ubytovacie zariadenie objekt 2 – Bratislava
|
|
---|---|
Funkcia |
Poskytovanie nepretržitého diaľkového monitoringu (24 hod. denne), pre systém elektrickej požiarnej signalizácie (ďalej len EPS) a vyhodnocovanie prijatých signálov o činnosti a stavoch ústredne EPS vrátane kontrolných výjazdov (ďalej len ,,služba"). V prípade signalizovania požiaru zabezpečenie preverenia priamo na mieste v objekte. Objekt slúži ako ubytovacie zariadenie objednávateľa, pozostávajúce z trojposchodovej budovy. |
Do objektu sú dva vstupy, jeden z ulice a jeden z dvora objektu. V objekte je inštalovaná elektrická požiarna signalizácia a požiarny evakuačný rozhlas. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Časový rozsah požadovanej služby denne: | hod. | 24 | ||
Diaľkový monitoring systému EPS vrátane dvoch výjazdov v mesiaci v prípade signalizácie požiaru | mesiace | 24 | ||
Kontrolný výjazd (ďalej len „KV“) za účelom preverenia signalizácie požiaru | KV | 120 | ||
Vykonávanie denných kontrol elektrickej požiarnej signalizácie | denne | 730 | ||
Začiatok výkonu služby | Dátum | 01.08.2020 | ||
Ukončenie výkonu služby | Dátum | 31.07.2022 |
Názov |
1. PREDMET PLNENIA |
1.1. Predmetom tejto zmluvy je záväzok dodávateľa za podmienok stanovených touto zmluvou a v súlade s opisom predmetu zákazky vykonávať pre objednávateľa plnenie v súlade so zákonom č. 473/2005 Z. z. (ďalej len „strážna služba“), a to osobami spoľahlivými, bezúhonnými, fyzicky, psychicky zdatnými, odborne spôsobilými a vyškolenými v zmysle zákona č. 473/2005 Z. z. v objektoch objednávateľa, ktoré sú uvedené v rámci Funkčnej a technickej špecifikácie predmetu bod 1.2. tejto zmluvy a záväzok objednávateľa platiť dodávateľovi odmenu za riadne poskytnutú strážnu službu. |
2. VŠEOBECNÉ PODMIENKY POSKYTOVANIA SLUŽBY |
2.1. Strážne služby a zabezpečenie ochrany majetku sa bude vykonávať prostredníctvom: osoby poverenej výkonom fyzickej ochrany v zmysle zákona č. 473/2005 Z. z., ďalej len „ strážnik“. |
2.2. Strážnik vykonávajúci strážnu službu musí byť vybavený rovnošatou v zmysle ustanovenia § 55 zákona č. 473/2005 Z. z., vrátane všetkých náležitostí v zmysle Vyhlášky č. 634/2005 Z. z. Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 473/2005 Z. z. |
2.3. Strážnik vykonávajúci strážnu službu musí byť vybavený min. nasledujúcimi vecnými bezpečnostnými prostriedkami: |
tonfa, putá, slzotvorný prostriedok, komunikačné zariadenie vysielačka/mobil, opasok (ďalej spoločne len "vecné bezpečnostné prostriedky"). |
2.4. Dodávateľ je povinný rešpektovať požiadavky objednávateľa, ktoré sú v súlade s touto zmluvou, ako aj súvisiace všeobecne záväzné právne predpisy SR a iné interné právne akty platné v objektoch objednávateľa, vykonávať strážnu službu riadne a včas tak, aby bolo najmä zabránené spáchaniu krádeže a iných trestných činov, vzniku škody na živote, na zdraví, na majetku objednávateľa a zamedzenie vzniku mimoriadnych udalostí. |
2.5. V objekte 1 musí byť vedená kniha strážnej služby, kde budú zaznamenávané najmä osobné údaje o strážnikovi, ktorý strážnu službu vykonával, a to v rozsahu meno a priezvisko, čas, v ktorom táto osoba službu vykonávala s uvedením počtu hodín výkonu služby. |
2.6. Výkon strážnej služby počas sviatkov musí byť totožný s výkonom strážnej služby počas dní pracovného voľna/pokoja. |
2.7. Požadovaná pracovná činnosť strážnej služby pozostáva najmä z nasledovných činností: |
2.7.1. ochrana majetku objednávateľa pred krádežou, vandalizmom, požiarom, neoprávneným vstupom osôb do objektov, |
2.7.2. objednávateľ požaduje vykonávať strážnu službu statickou službou na vrátnici a pri vstupe do dvora objektu (ak existuje) v kombinácii s preukázateľnými obchôdzkami v priestoroch objednávateľa v smernicou stanovených intervaloch po skončení stránkových hodín, |
2.7.3. ide o nasledovné činnosti: |
a) režim vstupu, evidencie a odovzdávania návštev podľa pokynov objednávateľa, |
b) kontrola činností tretích osôb a externých spoločností, |
c) pochôdzková činnosť v požadovanom intervale so zameraním sa na ochranu majetku a prevenciu požiarnej ochrany v objektoch a v okolí (pochôdzková činnosť bude zdokumentovaná pochôdzkovým elektronickým systémom, |
d) riešenie krízových situácií a realizácia zásahu v súčinnosti s políciou SR v prípade narušenia priestorov objednávateľa, |
e) kontrola a obsluha nainštalovanej elektrickej požiarnej signalizácie, elektrického zabezpečovacieho systému a kamerového systému, |
f) zabezpečenie úloh vyplývajúcich z predpisov o požiarnej ochrane podľa pokynov objednávateľa, |
g) kontrola okien, a ich bezpečné uzatvorenie (obhliadka z vonkajšej strany), |
h) komplexná evidenčná a kontrolná činnosť pri príchode a odchode osobných a nákladných motorových vozidiel vrátane obsluhy vstupnej rampy, |
i) riadenie parkovania vozidiel, riešenie neoprávneného parkovania v objekte objednávateľa alebo v rámci plôch patriacich k objektom, |
j) zabezpečenie kľúčového režimu - vydávanie kľúčov len poverenej osobe objednávateľa, |
k) zabezpečenie kľúčového režimu - vydávanie kľúčov režimových pracovísk, prístup k zapečateným kľúčom, vydávanie kľúčov vybraných kancelárskych priestorov na základe povolení, |
l) kontrola všetkých spoločných priestorov a chodieb, |
m) usmerňovanie návštev a klientov, |
n) vypracovanie smerníc pre výkon strážnej služby v objektoch objednávateľa v súlade s pravidlami objednávateľa, |
o) monitorovanie pohybu osôb a objektu prostredníctvom kamerového a monitorovacieho systému a v prípade zistenia akýchkoľvek nedostatkov, či nevhodného správania osôb zabezpečenie vykonania zásahu, |
p) podávanie informácií všeobecného charakteru podľa potreby, |
q) riadenie činnosti strážnika, ktorý vykonáva obchádzkovú činnosť v objekte, |
r) kontrola dodržiavania verejného poriadku v objekte a zabránenie protiprávnemu konaniu, |
s) kontrola stavu vonkajšieho osvetlenia a oplotenia (ak existuje), |
t) strážnik po uskutočnení každej obhliadky objektu vykoná zápis v príslušnej evidencii, ktorá bude verejnému obstarávateľovi kedykoľvek k dispozícii k nahliadnutiu, |
u) spracovaný súpis nedostatkov zaznamenaných v evidencii z obhliadok objektu predloží strážna služba 2x do mesiaca v písomnej forme určenej osobe objednávateľa, |
v) v nočnej zmene sa okrem vyššie uvedeného strážnici zameriavajú na oprávnené osoby, ktoré v nočných hodinách prechádzajú cez objekt a vykonávajú sprievod pri premiestňovaní sa oprávnených osôb medzi budovami, |
w) pre strážnikov budú bezodplatne k dispozícii priestory vrátnice, vrátane všetkých nákladov na spotrebovanú elektrickú energiu, plyn, vodu a iných prevádzkových nákladov spojených s užívaním uvedených priestorov. |
3. POŽIADAVKY NA PLNENIE PLATNÉ PRE OBJEKTY: |
3.1. Dodávateľ je povinný do 5 dní od účinnosti zmluvy predložiť kontaktnej osobe objednávateľa: |
3.1.1 platné povolenie na vykonávanie požadovaných činnosti podľa zákona NR SR č. 473/2005 Z. z., tzv. Licencia na prevádzkovanie strážnej služby v rozsahu činností podľa § 3 písm. a) až i) a licencie na prevádzkovanie technickej služby v zmysle § 68 zákona č. 473/2005 Z. z. |
3.1.2 úradne osvedčenú kópiu platnej poistnej zmluvy na poistenie škôd spôsobených pri výkone činnosti počas celého zmluvného vzťahu v min. hodnote 1 000 000 € (jedenmilióneur), a to z dôvodu hodnôt, ktoré sa nachádzajú v objektoch, |
3.1.3 rozpis celkovej ceny za jednotlivé objekty 1, 2, objednávateľa (bez DPH, s DPH a výšku DPH) zároveň s uvedením hodinovej sadzby, mesačného paušálneho poplatku za diaľkový monitoring vrátane dvoch kontrolných výjazdov, cenu jedného kontrolného výjazdu nad mesačný paušál, cenu za vykonanie dennej kontroly EPS, pre jednotlivé objekty (bez DPH, s DPH) prepočítaný na základe ponuky v súlade s OPET, |
3.1.4 čestné prehlásenie, že zabezpečí plnenie osobami bezúhonnými s odbornou spôsobilosťou, a s dodržaním požiadaviek v bodoch 3.5; 3.6 a 3.7.tejto zmluvy, |
3.1.5 zoznam odborne spôsobilých osôb (strážnikov) vykonávajúcich v jeho mene predmet plnenia podľa tejto zmluvy s uvedením mena, priezviska, čísla preukazu odbornej spôsobilosti. V prípade zmeny osôb spôsobilých na vykonávanie predmetu plnenia je dodávateľ povinný predložiť zmeny na odsúhlasenie objednávateľovi najneskôr tri (3) pracovné dni pred nástupom na zabezpečenie strážnej služby, |
3.1.6 kontaktné údaje osoby zodpovednej za rokovanie vo veciach obchodných a vecných s uvedením min. mena priezviska zodpovednej osoby, e-mailového a telefonického kontaktu |
3.1.7 v prípade nepredloženia a nepreukázania relevantných požadovaných dokumentov a podkladov dodávateľa, je objednávateľ oprávnený odstúpiť od tejto zmluvy. |
3.2 Objednávateľ má právo odmietnuť osoby navrhnuté dodávateľom, u ktorých bude mať dôvodné pochybnosti o výkone strážnej služby, alebo počas výkonu služby porušili svoje povinnosti. Odmietnutie musí mať písomnú formu. |
3.3 Dodávateľ je povinný byť zapísaný v Registri partnerov verejného sektora ďalej len "RPVS" podľa zákona č. 315/2016 Z. z. o registri partnerov verejného sektora a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 315/2016 Z. z.“). V prípade, ak dodávateľ nebude zapísaný v RPVS a na vyzvanie objednávateľa v stanovenej lehote, nedôjde k zapísaniu jeho konečných užívateľov výhod, uvedená skutočnosť bude dôvodom pre ukončenie zmluvy. |
3.4 Dodávateľ sa zaväzuje plniť si svoje záväzky voči strážnikom v plnom rozsahu, v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi týkajúcimi sa zamestnávania zamestnancov najmä zákonníkom práce, zákonom o sociálnom poistení, zdravotnom poistení a inými predpismi upravujúcimi pracovno-právne vzťahy. |
3.5 Objednávateľ je oprávnený požiadať o preukázanie plnenia si záväzkov vyplývajúcich z pracovno-právnych vzťahov, predovšetkým voči strážnikom, ktorí strážia jeho majetok a dodávateľ je povinný mu takúto kontrolu umožniť. |
3.6 Objednávateľ požaduje, aby dodávateľ pri plnení zmluvy rešpektoval platné právne predpisy v oblasti odmeňovania zamestnancov, a to najmä zákon č. 633/2007 Z. z. o minimálnej mzde v znení neskorších predpisov a nariadeniami vlády Slovenskej republiky, ktorými sa ustanovuje výška minimálnej mzdy. Objednávateľ si vyhradzuje právo vyžiadať od dodávateľa služby kedykoľvek v čase plnenia zmluvy doklad o dodržiavaní predmetného zákona. |
3.7 Strážnici dodávateľa alebo iného licencovaného právneho subjektu budú oblečení v uniforme s jasne označeným názvom dodávateľa a s uvedením mena strážnika na viditeľnom mieste v prednej hornej časti tela. |
3.8 Dodávateľ je povinný vybaviť strážnikov vlastným výstrojom a vecnými bezpečnostnými prostriedkami potrebnými pri výkone strážnej služby (tomfa, putá, slzotvorný prostriedok, komunikačné zariadenie vysielačka/mobil, opasok). |
3.9 Dodávateľ a strážnici sú povinní zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach zistených pri výkone strážnej služby a o jej výkone aj po ukončení zmluvného vzťahu. Táto mlčanlivosť je časovo neobmedzená. |
3.10 Podrobnosti o type inštalovaných systémov, systéme stráženia majetku v objektoch objednávateľa budú dodávateľovi oznámené pred nástupom na výkon služby pri osobnej obhliadke objektov. Termín obhliadky bude stanovený po vzájomnej dohode zmluvných strán, po nadobudnutí účinnosti zmluvy. |
3.11 Dodávateľ je povinný sa preukázať na vyžiadanie objednávateľa kedykoľvek počas trvania zmluvy oprávnením o preškolení vlastných zamestnancov na obsluhu jestvujúceho kamerového systému v objekte objednávateľa. Zároveň títo zamestnanci musia mať odbornú spôsobilosť na výkon strážnej služby podľa zákona č. 473/2005 Z. z. v zmysle tejto zmluvy. |
3.12 Dodávateľ je povinný sa preukázať na vyžiadanie objednávateľa kedykoľvek počas trvania zmluvy oprávnením o preškolení osôb určených na obsluhu jestvujúcich systémov elektrickej požiarnej signalizácie v objektoch objednávateľa v zmysle bodov 5.2 a 5.3 tejto zmluvy. Zároveň tieto osoby musia mať odbornú spôsobilosť na výkon strážnej služby podľa zákona č. 473/2005 Z.z. |
4. OSOBITNÉ POŽIADAVKY NA PLNENIE PRE OBJEKT „1“ : |
4.1 Dodávateľ bude vykonávať činnosti na ochranu objektu, chránených priestorov a utajovaných skutočností v zmysle zákona č. 215/2004 Z. z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj v zmysle Vyhlášky NBÚ č. 336/2004 Z. z. o fyzickej bezpečnosti a objektovej bezpečnosti v znení vyhlášky NBÚ č. 315/2006 Z. z.. |
4.2 Dodávateľ bude obsluhovať elektronický zabezpečovací systém a kamerový systém v objekte. |
4.3 Dodávateľ bude obsluhovať elektrickú požiarnu signalizáciu. |
4.4 Dodávateľ inštaluje pochôdzkový elektronický systém umožňujúci monitoring kvality poskytovaných strážnych služieb, cena za inštaláciu a servis systému musí byť zahrnutá do celkovej ceny na predmet zákazky. |
4.5 Dodávateľ je povinný po skončení účinnosti zmluvy odinštalovať pochôdzkový elektronický systém. |
4.6 Dodávateľ je povinný sa preukázať na vyžiadanie objednávateľa kedykoľvek počas trvania zmluvy oprávnením na inštaláciu pochôdzkového elektronického systému. |
4.7 Dodávateľ je povinný umiestniť kontrolné body pochôdzkového systému v objekte na pokyn objednávateľa (objekt sa skladá z 3 blokov, 7 poschodí). |
4.8 Dodávateľ online elektronicky kontroluje pochôdzkovú činnosť strážnikov po určenej trase a archivuje o tom záznam. |
4.9 Dodávateľ umožňuje objednávateľovi kontrolu pochôdzkovej činnosti strážnika vykonávajúceho výkon strážnej služby na objekte. |
4.10 Dodávateľ bude plniť úlohy súvisiace so zabezpečovaním nepretržitého príjmu signálu podľa Smernice vlády SR, ktorou sa upravuje spôsob vyrozumenia o vypovedaní vojny, o vyhlásení vojnového stavu, výnimočného stavu, núdzového stavu, mimoriadnej situácie alebo stupňa teroristického ohrozenia na území Slovenskej republiky (schválená uznesením vlády SR č. 572/2017 zo 13.12.2017). |
4.11 Dodávateľ je povinný zabezpečiť v prípade brannej povinnosti oslobodenie strážnikov od výkonu mimoriadnej služby v zmysle § 17 zákona č. 570/2005 Z. z. o brannej povinnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov, alebo zabezpečiť výkon strážnej služby osobami, ktoré nepodliehajú výkonu mimoriadnej služby. |
4.12 Napadnutie chráneného priestoru oznamuje okamžite službukonajúci strážnik dodávateľa operačnému stredisku dodávateľa, ktorý vyšle na zásah minimálne dvoch pracovníkov, ktorí sa dostavia na miesto napadnutia do 10 minút (ďalej len „reakčný čas“) od vyrozumenia o napadnutí objektu. Reakčný čas zásahu pri napadnutí chráneného priestoru je predmetom kontroly (ďalej len „previerka funkčnosti“) 1 krát počas účinnosti zmluvy. |
5. OSOBITNÉ POŽIADAVKY NA PLNENIE PRE OBJEKT „2“ |
5.1 Dodávateľ bude vykonávať nepretržitý diaľkový monitoring systému elektrickej požiarnej signalizácie a vykonávať potrebnú súčinnosť na pokyn Objednávateľa. |
5.2 Dodávateľ bude zabezpečovať v prípade signalizovania požiaru v objekte do 15 minút preverenie situácie formou kontrolného výjazdu priamo na mieste ( v objekte). Dva kontrolné výjazdy v jenom mesiaci bude dodávateľ vykonávať v rámci ceny paušálneho poplatku za diaľkový monitoring. Každý ďalší kontrolný výjazd bude fakturovaný ako samostatná položka vo fakturácií za daný mesiac. |
5.3 V prípade zistenia mimoriadnej situácie v objekte (vznik požiaru) dodávateľ bude okamžite uvedenú udalosť hlásiť príslušnému útvaru hasičského a záchranného zboru a kontaktnej osobe objednávateľa. |
5.4 V prípade prijatia ostatných signálov: signalizovanie poruchy, dezaktivácie, skúšania a pokoja bude dodávateľ neodkladne oznamovať kontaktnej osobe objednávateľa. |
5.5. Dodávateľ bude vykonávať denné kontroly elektrickej požiarnej signalizácie podľa § 15 ods. 2 písm. a) Vyhlášky Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 726/2002 Z. z., ktorou sa ustanovujú vlastnosti elektrickej požiarnej signalizácie, podmienky jej prevádzkovania a zabezpečenia jej pravidelnej kontroly. Obsah kontroly je stanovený touto vyhláškou a jej prílohou. |
5.6 V prípade, ak bude mať dodávateľ záujem podieľať sa na realizácií tejto činnosti prostredníctvom subdodávateľa je povinný postupovať pri uzatvorení zmluvy so subdodávateľom v zmysle ustanovení bodu 6.1.8 tejto zmluvy. |
6. POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN |
6.1 Povinnosti dodávateľa |
6.1.1 Dodávateľ sa zaväzuje najmä: |
a) mať uzatvorenú poistnú zmluvu po dobu účinnosti tejto zmluvy pre prípad spôsobenia škody objednávateľovi pri výkone plnenia predmetu zmluvy alebo v súvislosti s ňou, s výškou poistného krytia minimálne v hodnote 1 000 000 € (jedenmilióneur), |
- zabezpečiť, aby fyzickú ochranu objektu vykonávala len osoba spĺňajúca podmienky podľa § 48 ods.1 zákona č. 473/2005 Z. z.. Na základe písomného vyzvania objednávateľa je dodávateľ povinný bezodkladne túto skutočnosť preukázať objednávateľovi, |
b) zabezpečiť jednotné ustrojenie osôb v pozícii vedúci zmeny/člen zmeny v minimálne nasledovnom rozsahu: rovnošata označená príslušnosťou SBS, identifikačný preukaz s menom strážnika a vecné bezpečnostné prostriedky podľa "2. Všeobecných podmienok poskytovania služby" bod 2.3 tejto zmluvy, |
c) zabezpečiť, aby strážnik vykonávajúci strážnu službu mal pri sebe dodávateľom evidovaný identifikačný preukaz ako i preukaz odbornej spôsobilosti, |
d) dodržiavať pri výkone strážnej služby všetky platné bezpečnostné a protipožiarne predpisy, |
e) bezodkladne informovať objednávateľa o všetkých podstatných skutočnostiach vedúcich k zlepšeniu výkonu strážnej služby a poskytovať objednávateľovi všetku potrebnú súčinnosť potrebnú pre riadne plnenie zmluvy. |
6.1.2 Pri každom ohrození majetku objednávateľa sú osoby vykonávajúce strážnu službu povinné: |
a) zakročiť proti narušiteľom primeraným spôsobom v súlade s platnými právnymi predpismi, |
b) odvrátiť hroziace nebezpečenstvo, resp. škodu, |
c) bez zbytočného odkladu oznámiť takúto udalosť objednávateľovi, |
d) v prípade potreby privolať príslušný orgán verejnej moci. |
6.1.3 Dodávateľ je povinný umožniť kedykoľvek objednávateľovi vykonávať previerku a kontrolu poskytovania nepretržitej strážnej služby zo strany dodávateľa a v prípade zistenia porušenia tejto zmluvy na základe upozornenia objednávateľa, alebo aj z vlastnej iniciatívy bezodkladne zabezpečiť odstránenie porušenia tejto zmluvy, alebo následkov tohto porušenia. |
6.1.4 V prípade zistenia akejkoľvek udalosti, pri ktorej hrozí vznik škody na živote, zdraví, majetku alebo životnom prostredí, dodávateľ je povinný túto udalosť okamžite nahlásiť objednávateľovi a príslušným orgánom štátnej správy a je povinný vykonať všetky potrebné opatrenia na zamedzenie vzniku škody alebo na zamedzenie jej zväčšovania. |
6.1.5 Dodávateľ je povinný zdržať sa konania, ktoré by smerovalo ku vzniku škody na majetku objednávateľa alebo k poškodeniu zdravia, či ohrozeniu bezpečnosti osôb s výnimkou prípadov nutnej obrany a krajnej núdze. |
6.1.6 Dodávateľ nesmie používať a akýmkoľvek spôsobom manipulovať s majetkom objednávateľa s výnimkou prípadov, kedy mu k tomuto objednávateľ udelí predchádzajúci písomný súhlas, s výnimkou odôvodneného použitia telekomunikačných prostriedkov, najmä telefónnej linky objednávateľa na účely plnenia povinností dodávateľa podľa tejto zmluvy. |
6.1.7 Dodávateľ nemôže na poskytovanie strážnej služby využiť inú osobu, ako tú, ktorá bola uvedená v zozname odborne spôsobilých osôb podľa bodu 3.1.5 tejto zmluvy, alebo bola schválená objednávateľom pri ich zmene. |
6.1.8 V prípade, ak bude mať dodávateľ počas plnenia tejto zmluvy záujem uzavrieť zmluvu so subdodávateľom, ktorý sa bude podieľať na realizácií predmetu zmluvy, je povinný rešpektovať nasledujúce pravidlá: |
a) každý subdodávateľ musí byť schopný realizovať príslušnú časť predmetu zmluvy v rovnakej kvalite ako dodávateľ v súlade so zákonom č. 473/2005 Z. z. Identifikáciu subdodávateľa musí dodávateľ predložiť objednávateľovi najneskôr tri (3) pracovné dni pred začatím plnenia plánovanej subdodávky subdodávateľom. Každý subdodávateľ musí spĺňať podmienky pre plnenie zmluvy. Objednávateľ má právo odmietnuť podiel na realizácií plnenia predmetu zmluvy subdodávateľom, |
b) v prípade, ak sú splnené podmienky podľa § 2 zákona č. 315/2016 Z. z., subdodávateľ má povinnosť byť zapísaný v RPVS. Nesplnenie tejto povinnosti alebo výmaz subdodávateľa z RPVS môže mať za následok odstúpenie od zmluvy podľa § 19 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, |
c) v prípade, ak vznikne v priebehu trvania zmluvy povinnosť zapísať sa do RPVS § 2 zákona č. 315/2016 Z. z., je dodávateľ povinný písomne oznámiť túto skutočnosť objednávateľovi (osobe oprávnenej na obchodné a vecné rokovania). Nesplnenie tejto povinnosti môže mať za následok odstúpenie od zmluvy. |
6.1.9 Dodávateľ je oprávnený zmeniť subdodávateľa v priebehu vykonávania predmetu zmluvy, a to až po písomnom odsúhlasení zmeny subdodávateľa objednávateľom. |
6.1.10. Dodávateľ je povinný oznámiť objednávateľovi akúkoľvek zmenu subdodávateľa uvedenú v Zozname subdodávateľov, a to tak, že Objednávateľa písomne požiada o súhlas zmeny subdodávateľa, pričom: |
a) v žiadosti uvedie identifikáciu subdodávateľa, |
b) v žiadosti uvedie percentuálny podiel subdodávky vo vzťahu k zmluve, |
c) v žiadosti uvedie termín od ktorého má byť zmena subdodávateľa vykonaná, termín doručenia žiadosti objednávateľovi nesmie byť kratší ako tri (3) pracovné dní pred začatím výkonu strážnej služby novým subdodávateľom, |
d) k žiadosti pripojí nové navrhované znenie Zoznamu subdodávateľov minimálne v dvoch (2) vyhotoveniach podpísaných dodávateľom. |
6.1.11 Nový subdodávateľ musí byť v Zozname subdodávateľov určený v minimálnom rozsahu: obchodné meno, sídlo/miesto podnikania, IČO, štatutárny zástupca, kontaktné údaje. |
6.1.12 Dodávateľ zodpovedá objednávateľovi za kvalitu strážnej služby bez ohľadu na to, či tieto služby poskytol sám alebo prostredníctvom subdodávateľov. |
6.1.13 Dodávateľ najneskôr do 15 dní od účinnosti zmluvy vypracuje pre objekt 1 objednávateľa uvedený v časti „1.2 Zoznam položiek“ „Smernicu pre výkon strážnej služby“, kde bude detailne upravený výkon strážnej služby pre daný objekt. |
6.1.14 V prípade, ak sú splnené podmienky podľa § 2 zákona č. 315/2016 Z. z., potom subdodávateľ má povinnosť byť zapísaný v registri partnerov verejného sektora. Nesplnenie tejto povinnosti alebo výmaz subdodávateľa z registra partnerov verejného sektora môže mať za následok odstúpenie od tejto zmluvy. |
6.1.15 Dodávateľ, ako aj jeho subdodávatelia sú povinní dodržať túto povinnosť po celú dobu trvania tejto zmluvy, pričom dodávateľ sa zaväzuje zabezpečiť splnenie tejto povinnosti aj zo strany jeho subdodávateľov. |
6.1.16 Dodávateľ nie je oprávnený postúpiť akékoľvek svoje práva (pohľadávky) alebo povinnosti vyplývajúce z tejto zmluvy bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa tretej osobe. |
6.2 Práva a povinnosti objednávateľa |
6.2.1 Objednávateľ je oprávnený kedykoľvek a bez obmedzenia vstupovať do všetkých priestorov vyčlenených na poskytovanie strážnej služby podľa tejto zmluvy, predovšetkým do priestorov určených na prevádzkovanie monitorovacieho systému a kamerového systému. |
6.2.2 Objednávateľ je oprávnený kontrolovať dodržiavanie povinností dodávateľa podľa tejto zmluvy, Ak objednávateľ zistí, že dodávateľ poskytuje strážnu službu v rozpore so svojimi povinnosťami, je objednávateľ oprávnený dožadovať sa toho, aby dodávateľ poskytoval dojednanú strážnu službu riadnym spôsobom. Ak tak dodávateľ ihneď neurobí a postup dodávateľa by viedol k podstatnému porušeniu zmluvy, je objednávateľ oprávnený odstúpiť od tejto zmluvy. |
6.2.3 Objednávateľ je oprávnený zabezpečiť podmienky pre riadny výkon strážnej služby osobám vykonávajúcim strážnu službu, a to najmä bezplatným pridelením vykurovaných priestorov na uloženie osobných vecí v zodpovedajúcom rozsahu a sprístupnením sociálnych zariadení, ako aj telekomunikačného najmä však telefonického spojenia určeného výlučne na služobné účely. |
6.2.4 Objednávateľ je povinný pred prvým nástupom osôb vykonávajúcich strážnu službu oboznámiť tieto osoby s obsluhou a prevádzkou kamerového systému, predpismi požiarnej ochrany a BOZP a inými potrebnými internými právnymi aktmi v príslušnom objekte objednávateľa, ktoré je potrebné dodržiavať. |
6.2.5 Objednávateľ je povinný zabezpečiť školenie v oblasti BOZP a ochrany pred požiarmi pre osoby vykonávajúce strážnu službu v pravidelných intervaloch stanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi. Porušenie povinnosti hoci len jednou osobou vykonávajúcou strážnu službu zúčastniť sa na školení, sa považuje za porušenie tejto zmluvy podstatným spôsobom. |
6.2.6 Objednávateľ je povinný poskytnúť dodávateľovi potrebné informácie o stráženom objekte (najmä umiestnenie hlavného uzáveru vody, plynu a elektrickej energie) a poskytnúť potrebnú súčinnosť pri zabezpečení ochrany objektu. |
6.2.7 Objednávateľ je povinný riadne a včas plniť povinnosti v zmysle tejto zmluvy a zaplatiť poskytovateľovi v stanovenom termíne dohodnutú cenu za poskytnuté služby v rozsahu tejto zmluvy. |
6.2.8 Objednávateľ je oprávnený vyjadriť sa k jednotlivým osobám vykonávajúcim strážnu službu. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade zmeny strážnika, dodávateľ písomne informuje objednávateľa o zmene a doručí objednávateľovi aktualizovaný zoznam strážnikov za účelom schválenia najneskôr tri (3) pracovné dni pred nástupom na výkon strážnej služby. |
6.2.9 Každá zmena strážnika musí byť schválená objednávateľom. Uvedené skutočnosti nemajú vplyv na uzatvorenie dodatku k zmluve. V odôvodnených prípadoch má objednávateľ právo žiadať výmenu osoby a dodávateľ je povinný vykonať výmenu osoby v lehote do troch (3) pracovných dní od doručenia písomnej požiadavky objednávateľa. |
6.2.10 Objednávateľ je oprávnený kedykoľvek vykonať kontrolu kvality poskytovanej strážnej služby, a to prostredníctvom poverenej osoby. Zistené a písomne oznámené nedostatky je dodávateľ povinný odstrániť bezodkladne. |
6.2.11 Dodávateľ i objednávateľ sa zaväzujú, že po uzavretí tejto zmluvy si bez zbytočného odkladu vymenia všetky informácie a podklady, ktoré sú potrebné na riadne vykonávanie strážnej služby podľa tejto zmluvy a objednávateľ dodá dodávateľovi na jeho požiadanie aj ďalšie potrebné podklady, doklady, informácie a vysvetlenie, ktoré bude potrebovať dodávateľ v priebehu vykonávania strážnej služby podľa tejto zmluvy. |
6.2.12 Podklady, doklady, informácie a vysvetlenia podľa tohto bodu zmluvy poskytne objednávateľ v písomnej forme, prípadne prostredníctvom povereného zástupcu objednávateľa. |
7. PLATOBNÉ PODMIENKY A FAKTURÁCIA |
7.1 V zmluvnej cene sú zahrnuté všetky náklady Dodávateľa spojené so zabezpečením strážnej služby, vrátane mzdových nákladov, nákladov za prácu nadčas, v nočnej dobe, v dňoch pracovného pokoja a počas sviatkov, odvodových nákladov, nákladov sociálneho zabezpečenia, nákladov na technické zabezpečenie poskytovaných služieb, nákladov na vecné bezpečnostné prostriedky, uniformy prípadne iné tu neuvedené náklady. |
7.2 Cena za predmet zmluvy je konečná a zahŕňa všetky výdavky dodávateľa spojené s predmetom tejto zmluvy a môže byť upravovaná v dôsledku zmeny všeobecne záväzných právnych predpisov SR ovplyvňujúcich cenu predmetu zmluvy (daňové predpisy, DPH a pod.) formou písomného dodatku. |
7.3 Dodávateľ bude fakturovať cenu predmetu zmluvy objednávateľovi mesačne, za každý objekt samostatne, vždy za uplynulý mesiac poskytovaných služieb. Súčasťou každej faktúry bude priložený objednávateľom potvrdený mesačný výkaz poskytnutých služieb počet hodín, počet výjazdov, výpis prijatých signálov z objektu dodávateľa v danom kalendárnom mesiaci. |
7.4 Objednávateľ uhradí dodávateľovi cenu za skutočne poskytnuté služby na základe faktúry vystavenej dodávateľom bezhotovostných platobným stykom. |
7.5 Splatnosť faktúry je 30 dní odo dňa jej doručenia objednávateľovi. Objednávateľ neposkytuje preddavok. |
7.6 Faktúra musí obsahovať náležitosti podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v platnom znení a jej prílohou musí byť mesačný výkaz poskytnutých služieb, potvrdený zástupcom objednávateľa. V prípade, ak faktúra nebude obsahovať uvedené náležitosti, alebo jej prílohou nebude mesačný výkaz poskytnutých služieb, má objednávateľ právo vrátiť faktúru do 5 pracovných dní od jej doručenia dodávateľovi na doplnenie alebo prepracovanie. |
7.7 V takomto prípade sa preruší lehota splatnosti a nová lehota splatnosti pre objednávateľa začne plynúť doručením opravenej alebo doplnenej faktúry objednávateľovi. |
7.8 V prípade omeškania objednávateľa s úhradou príslušnej faktúry je dodávateľ oprávnený uplatniť si zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z neuhradenej sumy z príslušnej faktúry za každý začatý deň omeškania. |
7.9 V prípade, ak dodávateľ nezabezpečí výkon strážnej služby riadne (t. j. v súlade s touto zmluvou) vzniká objednávateľovi právo na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 10% z fakturovanej čiastky pre daný objekt pre ten-ktorý kalendárny mesiac, v ktorom došlo k porušeniu povinnosti dodávateľa. |
7.10 Zaplatením zmluvných pokút nie sú dotknuté nároky zmluvných strán na náhradu škody podľa § 373 a nasl. Obchodného zákonníka. |
8. ZODPOVEDNOSŤ ZA ŠKODY |
8.1 Dodávateľ zodpovedá objednávateľovi za škody, ktoré vzniknú objednávateľovi a budú spôsobené v dôsledku porušenia povinností dodávateľa vyplývajúcich zo zmluvy, zákona č. 473/2005 Z. z., alebo z interných predpisov objednávateľa s ktorými bol dodávateľ oboznámený. Objednávateľ je oprávnený jednostranne započítať splatné nároky na náhradu škody voči cene za poskytnuté služby podľa tejto zmluvy a dodávateľ zníži cenu fakturácie o túto príslušnú sumu. |
8.2 V prípade vzniku škody sa zmluvné strany zaväzujú o tejto skutočnosti vzájomne bez zbytočného odkladu písomne informovať. |
9. ZÁNIK ZMLUVY |
9.1 Zmluva zaniká: |
9.1.1 uplynutím doby, na ktorú bola dojednaná, |
9.1.2 písomnou dohodou zmluvných strán, |
9.1.3 odstúpením od zmluvy zo strany objednávateľa, |
9.1.4 zánikom licencie, alebo jej pozastavením, prípadne odňatím licencie na prevádzkovanie bezpečnostnej alebo technickej služby dodávateľom podľa zákona č. 473/2005 Z. z. |
9.1.5 uplynutím výpovednej lehoty na základe písomnej výpovede ktorejkoľvek zo zmluvných strán, a to aj bez uvedenia výpovedného dôvodu s výpovednou lehotou 3 mesiace, ktorá začína plynúť prvým dňom nasledujúceho mesiaca od doručenia výpovede druhej zmluvnej strane. |
9.1.6 podľa Obchodných podmienok elektronického trhoviska verzia 3.6 účinná odo dňa 01.07.2019. |
9.2 Zmluvné strany sa dohodli, že porušenie zmluvných povinností označených za podstatné, zakladá oprávnenie odstúpiť od tejto zmluvy podľa § 344 a nasl. Obchodného zákonníka tej strane, ktorá je porušením zmluvných povinností dotknutá. |
9.3 Za podstatné porušenie tejto zmluvy dodávateľom sa považuje porušenie zmluvných povinností uvedených v čl. 2- Všeobecné podmienky poskytovania služby; čl. 3 – Požiadavky na plnenie pre objekty; čl. 4- Osobitné požiadavky na plnenie pre objekt „1“ ; čl. 5 - Osobitné požiadavky na plnenie pre objekt „2“ a čl. 6.1- Povinnosti dodávateľa tejto zmluvy. |
9.4 Účinky odstúpenia nastanú dňom doručenia písomného oznámenia o odstúpení druhej zmluvnej strane. |
9.5 Odstúpením od zmluvy zanikajú všetky práva a povinnosti zmluvných strán s výnimkou nároku na náhradu škody a zmluvnej pokuty. |
9.6 V prípade, ak na základe výsledku e-Aukcie bude výsledná cena, ktorá nebude zohľadňovať požiadavky vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov ako napr. zo zákona č. 633/2007 Z. z. o min. mzde, objednávateľ bude uvedenú skutočnosť považovať za dôvod vypovedania / ukončenia tejto zmluvy na strane dodávateľa. Zároveň predmetná skutočnosť bude hodnotená ako neuspokojivé plnenie uvedené v Informačnom systéme "Evidencia Referencii", ktorý vedie Úrad pre verejné obstarávanie. |
10. ZÁVÄZOK MLČANLIVOSTI |
10.1 Zmluvné strany sú povinné zachovávať mlčanlivosť o všetkých dôverných informáciách, ktoré im boli poskytnuté, alebo ktoré inak získali v súvislosti s touto zmluvou alebo s ktorými sa oboznámili počas plnenia zmluvy, resp. ktoré súvisia s predmetom jej plnenia, a to aj po ukončení tejto zmluvy, s výnimkou nasledujúcich prípadov: |
10.1.1 ak je poskytnutie informácie vyžadované od dotknutej zmluvnej strany právnymi predpismi (napr. zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov), |
10.1.2 ak je informácia verejne dostupná z iného dôvodu ako je porušenie povinnosti mlčanlivosti dotknutou zmluvnou stranou, |
10.1.3 informácie, ktoré sa stanú po podpise zmluvy verejne známymi alebo ktoré možno po tomto dni získať z bežne dostupných informačných prostriedkov, |
10.1.4 ak je informácia poskytnutá odborným poradcom dotknutej zmluvnej strany (vrátane právnych, účtovných, daňových a iných poradcov), ktorí sú buď viazaní všeobecnou profesionálnou povinnosťou mlčanlivosti, alebo ak sa voči dotknutej zmluvnej strane zaviazali povinnosťou mlčanlivosti, |
10.1.5 pre účely akéhokoľvek súdneho, rozhodcovského, správneho alebo iného konania, ktorého je dotknutá zmluvná strana účastníkom, |
10.1.6 ak je informácia poskytnutá so súhlasom druhej zmluvnej strany. |
11. SPOLOČNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA |
11.1 Táto zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to do 31.07.2022 alebo do vyčerpania zmluvnej ceny podľa toho, ktorá z týchto skutočností nastane skôr. |
11.2 Táto zmluva sa riadi ustanoveniami Obchodného zákonníka, zákona č. 473/2005 Z. z. a ostatnými súvisiacimi všeobecne záväznými právnymi predpismi SR. Zmluvné strany sa výslovne dohodli, že v prípade neplnenia zmluvy a zistení nedostatkov sa postupuje príslušných ustanovení Obchodného zákonníka a ostatných súvisiacich všeobecne záväzných predpisov SR. |
11.3 Túto zmluvu možno meniť iba na základe vzájomnej dohody formou písomných očíslovaných dodatkov podpísaných obidvoma zmluvnými stranami v súlade s § 18 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní. |
Osobitné požiadavky na plnenie
Názov | |
Pôvodná hodnota | 5.5. Dodávateľ bude vykonávať denné kontroly elektrickej požiarnej signalizácie podľa § 15 ods. 2 písm. a) Vyhlášky Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 726/2002 Z. z., ktorou sa ustanovujú vlastnosti elektrickej požiarnej signalizácie, podmienky jej prevádzkovania a zabezpečenia jej pravidelnej kontroly. Obsah kontroly je stanovený touto vyhláškou a jej prílohou. |
Navrhnutá hodnota | 5.5. Dodávateľ bude vykonávať denné kontroly elektrickej požiarnej signalizácie podľa § 15 ods. 2 písm. a) Vyhlášky Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 726/2002 Z. z., ktorou sa ustanovujú vlastnosti elektrickej požiarnej signalizácie, podmienky jej prevádzkovania a zabezpečenia jej pravidelnej kontroly. Obsah kontroly je stanovený touto vyhláškou a jej prílohou |
Akým spôsobom sa budú vykonávať denné kontroly elektrickej požiarnej signalizácie? Ak sa budú vykonávať fyzicky na objekte, znamená to zvýšené denné náklady na prepravu k objektu čo zvýhodňuje strážnu službu ktorá má v mieste plnenia zriadenú motorizovanú hliadku, ktorá tieto kontroly môže vykonávať. Strážna služba ktorá nemá zriadenú motorizovanú hliadku v mieste plnenia je tým pádom znevýhodnená, pretože si službu bude musieť zabezpečiť cez subdodávateľa a tým pádom jej vznikajú zvýšené náklady. Považujeme tento bod za diskriminačný voči strážnym službám sídliacím mimo miesta plnenia.
Názov | |
Pôvodná hodnota | 9.1.3 odstúpením od zmluvy zo strany objednávateľa, |
Navrhnutá hodnota | 9.1.3 odstúpením od zmluvy zo strany objednávateľ alebo poskytovateľa bez udania dôvodu |
Máme zato že zmluva sa uzatvára na základe dohody oboch zmluvných strán a musí byť pre obe strany vyvážená.
Názov | |
Pôvodná hodnota | 6.2.3 Objednávateľ je oprávnený zabezpečiť podmienky pre riadny výkon strážnej služby osobám vykonávajúcim strážnu službu, a to najmä bezplatným pridelením vykurovaných priestorov na uloženie osobných vecí v zodpovedajúcom rozsahu a sprístupnením sociálnych zariadení, ako aj telekomunikačného najmä však telefonického spojenia určeného výlučne na služobné účely. |
Navrhnutá hodnota | 6.2.3 Objednávateľ je povinný zabezpečiť podmienky pre riadny výkon strážnej služby osobám vykonávajúcim strážnu službu, a to najmä bezplatným pridelením vykurovaných priestorov na uloženie osobných vecí v zodpovedajúcom rozsahu a sprístupnením sociálnych zariadení, ako aj telekomunikačného najmä však telefonického spojenia určeného výlučne na služobné účely. |
Je povinnosťou objednávateľa zabezpečiť priestory a podmienky pre výkon strážnej služby.
Dobrovičova 12, Bratislava - mestská časť Staré Mesto, Bratislava I, Bratislavský, Slovenská republika
01.08.2020 00:00 — 31.07.2022 23:59
1,00 projekt
513 735,39
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
22.07.2020 16:54
28.07.2020 10:00
28.07.2020 10:15
20 min.
2 min.
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
23.07.2020 09:10 - Vstupná ponuka | 513 735,38 | € | Cena s DPH |
28.07.2020 09:59 - Najvýhodnejšia ponuka | 468 000,00 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: