Z201935826
OF-200124
zrušená
35555777
Správa ciest Košického samosprávneho kraja
Námestie Maratónu mieru 1, Košice, 04266, SVK
Vodiace dopravné zariadenia
cestné smerové stĺpiky, cestné smerové stĺpiky zvodidlové, stĺpiky, zvodidlové odrážače, reflexné odrazky
Tovar, Služba
1. Dodanie plastových cestných smerových stĺpikov (CSS), flexibilných CSS, zvodidlových CSS a CSS na osadenie vytýčok.
|
|
---|---|
Funkcia |
Predmetom zákazky je dodanie vodiacich bezpečnostných zariadení, ktoré uľahčujú bezpečné smerové vedenie vozidiel komunikáciou, vrátane prepravy na miesto plnenia. |
Cestné smerové stĺpiky, nadstavce na zvodidlá, odrazky proti zveri, na cestné smerové stĺpiky musia spĺňať STN EN 12899-3 (Trvalé zvislé dopravné značky Časť 3 Smerová stĺpiky a odrazky) a byť v súlade s TP 105 (Použitie smerových stĺpikov a odrážačov) a TP 106 (Stanovenie tried a minimálnych hodnôt retroreflexných materiálov s mikroprizmatickou technológiou ). |
Materiály na výrobu smerových stĺpikov, nadstavcov na zvodidlá a odrazky musia mať tvarovú a farebnú stálosť, nesmú v prípade roztrieštenia vytvárať ostré hrany a nesmú byť zdrojom znečistenia životného prostredia. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
1. CSS plastový dĺžky 1200mm, fólia tr. II, biely | ks | 1750 | 3500 | |
2. CSS plastový dĺžky 1200mm, fólia tr. II, modrý | ks | 275 | 550 | |
3. CSS flexibilný 900mm, s bodcom, fólia tr. II, biely | ks | 1500 | 3000 | |
4. CSS flexibilný 1200mm, so zaisťovacím kolíkom, fólia tr. II, biely | ks | 200 | 400 | |
5. CSS zvodidlový 300mm na NH4, fólia tr. II, biely | ks | 165 | 330 | |
6. CSS zvodidlový 300mm na NH4, fólia tr. II, modrý | ks | 90 | 180 | |
7. CSS pre osadenie vytýčky, 1200mm, fólia tr. II, biely | ks | 50 | 100 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Cestný smerový stĺpik (CSS) ( spoločné vlastnosti pre všetky typy CSS) | |
- požiadavky | musia spĺňať TP 105 a TP 106 |
- odrazky na bielom stĺpiku | 2 oranžové odrazky v smere jazdy a na druhej strane 1 biela odrazka. |
- odrazky na modrom stĺpiku | 2 modré odrazky v smere jazdy a na druhej strane 1 modrá odrazka. |
- rozmery odraziek | Retroreflexná plocha musí byť minimálne 36m2 |
-Fólia | reflexná fólia II. triedy |
- Pruhy | čierne, nakreslené 0,125m pod horným okrajom v klesajúcom uhle 15° v smere k jazdnému pásu na umiestňovanie odraziek |
CSS stĺpik 1200mm | - Farba - biela, modrá (odrazky v príslušnej farbe - uvedené vyššie ) |
CSS 900mm - flexibilný s kovovým bodcom | - Farba - biela; materiál - pružný PVC materiál s pamäťovým efektom t.j., CSS sa po ohnutí vráti do pôvodného stavu |
CSS 1200 mm -flexibilný so zaisťovacím kolíkom | - Farba - biela; materiál - pružný PVC materiál s pamäťovým efektom t.j., CSS sa po ohnutí vráti do pôvodného stavu |
CSS - zvodidlový 300mm na NH4 | - Farba - biela, modrá; Upevnenie na zvodidlo - je opatrený kovovým (pozinkovaným) držiakom tela stĺpika, ktorým sa priskrutkuje na cestné zvodidlo NH4. |
CSS pre osadenie vytýčky, 1200mm | - Farba - biela |
2. Dodanie kovových zvodidlových odraziek na zvodidlá NH4, vodiacich retroreflexných pásov (LDS pásov), odraziek proti zveri a reflexné odrazky na CSS.
|
|
---|---|
Funkcia |
Predmetom zákazky je dodanie vodiacich bezpečnostných zariadení, ktoré uľahčujú bezpečné smerové vedenie vozidiel komunikáciou, vrátane prepravy na miesto plnenia. |
Vodiace retroreflexné pásy a reflexné odrazky na cestné smerové stĺpiky musia spĺňať STN EN 12899-3 (Trvalé zvislé dopravné značky Časť 3 Smerová stĺpiky a odrazky) a byť v súlade s TP 105 (Použitie smerových stĺpikov a odrážačov) a TP 106 (Stanovenie tried a minimálnych hodnôt retroreflexných materiálov s mikroprizmatickou technológiou ). |
Materiály na výrobu odraziek proti zveri, retroreflexných vodiacich pásov, zvodidlové odrazky na NH4, odrazky na CSS musia mať tvarovú a farebnú stálosť, nesmú v prípade roztrieštenia vytvárať ostré hrany a nesmú byť zdrojom znečistenia životného prostredia. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
8. Odrazka proti zveri - typ A (rovinatý terén) | ks | 5 | 20 | |
9. Odrazka proti zveri - typ B (horský terén) | ks | 5 | 25 | |
10. Lineárny vodiaci pás, fólia III. tr., 860mm x 160mm (biely, oranžový, červený) | ks | 50 | 300 | |
11. Reflexné odrazky na CSS, fólia tr. II, biele | ks | 50 | 290 | |
12. Reflexné odrazky na CSS, fólia tr. II, oranžové | ks | 50 | 390 | |
13. Reflexné odrazky na CSS, fólia tr. II, modré | ks | 10 | 50 | |
14. Zvodidlové odrazky kovové na zvodidlá typu NH4, fólia II. tr., biela/oranžová | ks | 100 | 1200 | |
15. Zvodidlové odrazky kovové na zvodidlá typu NH4, fólia II. tr., modrá/modrá | ks | 50 | 500 | |
16. Vytýčka na osadenie do CSS. 2000mm | ks | 10 | 100 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Odrazka proti zveri typu A | horizontálny odraz- odráža svetlo prevažne v horizontálnom smere a je určená na použitie v rovinatom teréne |
Odrazka proti zveri typu B | šikmý odraz - odráža svetlo šikmo hore alebo šikmo dole od cestnej komunikácie a je určená na použitie v pahorkovitom alebo horskom teréne. |
Lineárny vodiaci pás | - Farby: biely, oranžový, červený; Fólia tr. III.; - Rozmery 860mm x 160 mm |
Reflexné odrazky na CSS | - Farby: biela, oranžová, modrá; - Reflexná fólia II. triedy. |
Zvodidlové odrazky kovové do zvodidiel NH4 | - Farby: biela/oranžová, modrá/modrá; - Materiál - vyrobené z oceľového pozinkovaného plechu; - reflexná fólia II. triedy. |
Vytýčka pre osadenie do CSS | dĺžka: 2000mm |
Názov |
1. Rámcová dohoda sa uzatvára na dobu určitú a to na dobu 12 mesiacov odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto rámcovej dohody alebo do vyčerpania maximálneho finančného limitu objednávok. |
2. Miesto plnenia Moldava nad Bodvou, Michalovce, Trebišov, Rožňava, Spišská Nová Ves. |
3. Dodávateľ musí spĺňať podmienky podľa § 32 ods. 1 písm. e) a f) Zákona č. 343/2015 Z.z o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ZVO“) k momentu uzavretia zmluvy ako aj počas celej doby jej platnosti. |
4. V cene predmetu zákazky sú započítané aj všetky obaly, náklady spojené s dodaním tovaru, vrátane prepravy na miesto vykládky tovaru do skladu na miesta dodania objednávateľa podľa dohody, ako aj všetky ostatné náklady spojené s plnením predmetu zákazky dodávateľom. |
5. Požadované doklady preukazujúce splnenie osobitných požiadaviek na predmet zákazky: |
5a.) požaduje sa predložiť podrobný rozpis ocenených položiek (položky 1.-16. vo funkčnej a technickej špecifikácii predmetu) v rozsahu jednotková cena v EUR bez DPH, celková cena v EUR bez DPH, celková cena spolu v EUR bez DPH, 20% DPH v EUR a celková cena spolu v EUR s DPH (pečiatka a podpis osoby oprávňujúcej konať v mene uchádzača), |
5b.) požaduje sa predložiť doklady preukazujúce vlastnosti výrobkov podľa STN EN 12899-3 Trvalé zvislé dopravné značky. Časť 3: Smerové stĺpiky a odrazky a v zmysle zákona č. 133/2013 Z. z. o stavebných výrobkoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady EÚ č. 305/2011 (pečiatka a podpis osoby oprávňujúcej konať v mene uchádzača), |
5c.) požaduje sa predložiť fotodokumentáciu každej položky v elektronickej farebnej forme, z každej položky minimálne 3 snímky z rôznych uhlov. |
6. Doklady preukazujúce splnenie osobitných požiadaviek na predmet zákazky uchádzač predloží: |
- elektronicky, t. j. prostredníctvom e-mailu na e-mailovú adresu uvedenú v notifikačnej e-mailovej správe "Výsledok výberového konania", ktorým systém EKS informuje uchádzača o výsledku výberového konania, |
- s predmetom e-mailovej správy "SÚŤAŽ - Vodiace dopravné zariadenia" |
- vo forme farebne naskenovaných originálov vo formáte .pdf, .jpg., |
- najneskôr do 5 kalendárnych dní odo dňa uzatvorenia rámcovej dohody prostredníctvom systému EKS. |
7. Predmetom tejto dohody je záväzok dodávateľa počas účinnosti tejto dohody, riadne a včas dodávať objednávateľovi na základe jeho čiastkových písomných objednávok predmet plnenia, ktorým je dodávanie tovarov - Vodiacich dopravných zariadením (ďalej ako „tovar“ alebo „predmet plnenia“) s prepravou na miesto dodania, vrátane jeho naloženia a vyloženia, a záväzok objednávateľa za dodaný tovar zaplatiť dodávateľovi cenu podľa článku IV. tejto dohody. |
8. Objednávateľ je oprávnený za podmienok dohodnutých v tejto dohode vystavovať objednávky, ktorých predmetom bude dodanie tovarov špecifikovaných a ocenených v Rozpise ocenených položiek (bod 1.-16. vo funkčnej a technickej špecifikácii predmetu, v kvalite vyhovujúcej STN EN, TP a právnym predpisom platným v SR. |
9. Presné vymedzenie rozsahu predmetu plnenia bude počas trvania dohody špecifikované v písomnej forme v čiastkových objednávkach, s určením druhu tovaru, množstva, ceny a miesta plnenia. Za písomnú formu sa považuje aj forma elektronickej pošty (e-mail). |
10. Dodávateľ berie na vedomie, že objednávanie uvedených tovarov je právom objednávateľa nie jeho povinnosťou. Objednávateľ je oprávnený upraviť predpoklad. množstvo tovarov podľa svojich skutočných potrieb alebo finančných možností. Uvedenie predpoklad. množstva tovarov v tejto rámcovej dohode nezaväzuje objednávateľa na odobratie tovarov v predpoklad. množstve, ani k žiadnym pravidelným odberom a ani nezakladá ďalšie práva dodávateľa vrátane práva na náhradu škody voči objednávateľovi z titulu ušlého zisku v prípade, ak tento nedodrží predpoklad. množstvá tovaru v zmysle tejto dohody. |
11. Dodávateľ sa zaväzuje plniť kvalitatívne požiadavky na dodávané tovary a plniť predmet dohody vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť, s vybavením, ktoré si na tento účel zabezpečí. |
12. Dodávateľ prehlasuje, že tovary, ktoré sú predmetom plnenia podľa tejto rámcovej dohody, nie sú zaťažené právami tretích osôb. |
13. Dodávateľ sa zaväzuje dodávať výhradne nový nepoužívaný tovar. |
14. Ponukové jednotkové ceny uvedené v Rozpise ocenených položiek body 1. - 16. vo funkčnej a technickej špecifikácii sú maximálne a záväzné počas účinnosti tejto dohody a ich zmena nie je prípustná, okrem zmeny zákonnej sadzby DPH. V cene sú započítané všetky náklady spojené s dodaním tovaru, vrátane naloženia tovaru, prepravy na miesto vykládky tovaru do skladu na miesta dodania objednávateľa podľa dohody, ako aj všetky ostatné náklady spojené s plnením predmetu zákazky dodávateľom. |
15. K cene bude dodávateľ fakturovať DPH v zmysle platných právnych predpisov v čase fakturácie. V prípade, ak dodávateľ ku dňu uzatvorenia dohody nie je platcom DPH, avšak po uzatvorení dohody sa ním stane, nemá nárok na zvýšenie ceny o hodnotu DPH. |
16. Dodávateľ sa zaväzuje, že dodá tovar riadne, včas, bez akýchkoľvek vád alebo tiarch v množstve a kvalite podľa podmienok dohodnutých dohode a príslušnej objednávke, a že objednané tovary v čase dodania a počas stanovenej záručnej doby budú mať vlastnosti stanovené technickými parametrami. |
17. Termín dodania tovaru - 5 pracovných dní od doručenia čiastkovej objednávky. |
18. Dodávateľ pri každej dodávke tovaru odovzdá objednávateľovi potvrdený dodací list, na ktorom uvedie údaje o druhu, kvalite, množstve a cene tovaru. Objednaný tovar bude prevzatý po predložení dokladu totožnosti osoby poverenej objednávateľom a podpise prevzatia tovarov touto osobou na dodacom liste. |
19. Objednávateľ nadobúda vlastnícke právo k predmetu plnenia ihneď po jeho prevzatí a podpísaní dodacieho listu. |
20. Dodávateľ zodpovedá za všetky škody na dodávanom tovare až do jeho prevzatia objednávateľom v mieste dodania. |
21. Dodávateľ je povinný bezodkladne písomne oznámiť objednávateľovi existenciu dôvodov, ktoré bránia alebo sťažujú dodanie tovarov, a ktorých následkom bude ich omeškanie s dodaním tovaru. |
22. Objednávateľ si vyhradzuje právo vykonať kontrolu množstva a kvality dodávaného tovaru. |
23. Objednávateľ je oprávnený odmietnuť prevzatie tovaru v prípade, ak preberané tovary nespĺňajú kvalitatívne požiadavky, bol dodaný v rozpore s objednávkou alebo v rozpore s deklarovanými parametrami tovaru v zmysle predložených dokladov potvrdzujúcich požadované vlastnosti tovaru. O odmietnutí a dôvode odmietnutia bude vyhotovený písomný záznam podpísaný oboma zmluvnými stranami. |
24. Prepravu predmetu plnenia do miesta plnenia vrátane jeho naloženia a vyloženia zabezpečuje dodávateľ na vlastné náklady. |
25. Dodávateľ bude tovar dodávať vlastnými kapacitami alebo prostredníctvom prepravcu. V prípade, ak dodávateľ dodá tovar prostredníctvom prepravcu alebo iným spôsobom než vlastnými zamestnancami, zodpovedá v celom rozsahu tak, akoby tovar dodával sám. |
26. Objednávateľ neposkytuje finančný preddavok, ani zálohu na plnenie zmluvy. |
27. Podkladom pre úhradu ceny bude faktúra vyhotovená dodávateľom. Dodávateľ vystaví faktúru za skutočne dodané a objednávateľom prevzaté množstvo tovaru a splnenie každej čiastkovej objednávky bude dodávateľ účtovať osobitnou faktúrou. Faktúru za predmet dohody sa dodávateľ zaväzuje vystaviť až po dodaní tovaru a jeho prevzatí objednávateľom bez vád. Prílohou faktúry bude dodací list potvrdený obidvoma zmluvnými stranami. |
28. Faktúra bude obsahovať náležitosti daňového dokladu a tieto údaje: - označenie zákazky, - pečiatka a podpis oprávnenej osoby, adresa a sídlo, - číslo dohody, číslo faktúry, - deň odoslania a deň splatnosti faktúry, - označenie peňažného ústavu a IBAN, na ktorý sa má platiť, - fakturovanú sumu. |
29. V prípade, že faktúra nebude obsahovať náležitosti uvedené v tejto dohode, objednávateľ je oprávnený vrátiť ju dodávateľovi do 3 (troch) pracovných dní na doplnenie a dodávateľovi je povinný ju doplniť. V takom prípade nová lehota splatnosti faktúr začne plynúť doručením opravenej faktúry objednávateľovi. |
30. Lehota splatnosti faktúr je 30 dní odo dňa ich doručenia objednávateľovi. |
31. Dodávateľ zodpovedá za kvalitu dodaného tovaru podľa platných technických noriem počas záručnej doby v trvaní 24 mesiacov, ktorá začína plynúť odo dňa písomne potvrdeného prevzatia dodaného tovaru objednávateľom s príslušnými dokladmi, ktoré sa na tovar vzťahujú. |
32. Objednávateľ sa zaväzuje prípadné vady reklamovať bezodkladne po ich zistení v písomnej forme najneskôr však do 3 (troch) pracovných dní od ich zistenia. Reklamáciu možno v uvedenej lehote uplatniť aj elektronickými prostriedkami alebo telefonicky, v takomto prípade reklamáciu uplatní objednávateľ písomne nasledujúci pracovný deň. |
33. Dodávateľ sa zaväzuje reklamáciu vybaviť riadne a včas podľa tejto dohody najneskôr však do 2 (dvoch) pracovných dní odo dňa doručenia reklamácie, pričom v prípade neuznania reklamovanej vady je dodávateľ povinný objednávateľovi oznámiť odmietnutie uznania vady v uvedenej lehote 2 (dvoch) pracovných dní odo dňa doručenia reklamácie. |
34. V prípade nedodržania kvality dodaného tovaru je dodávateľ povinný bezodkladne zabezpečiť náhradné plnenie kvalitatívne dohodnutého tovaru na vlastné náklady. Dodávateľ zabezpečí bezchybné plnenie do 3 (troch) pracovných dní od uplatnenia reklamácie objednávateľa. |
35. Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré má predmet plnenia v čase jej prevzatia objednávateľom, aj keď sa vada stala zjavnou počas záručnej doby. Objednávateľ má v takomto prípade právo požadovať od dodávateľa bezplatné odstránenie vád. |
36. Ak dodávateľ i napriek výzve objednávateľa neodstráni vady v dohodnutej lehote, je dodávateľ oprávnený dať vady odstrániť na náklady dodávateľa. Dodávateľ je povinný uhradiť náklady spojené s odstránením vady. |
37. V prípade omeškania objednávateľa so zaplatením fakturovanej čiastky je dodávateľ oprávnený účtovať objednávateľovi úrok z omeškania v súlade s ustanovením § 369a Obchodného zákonníka. |
38. V prípade omeškania dodávateľa s dodaním objednaného tovaru je objednávateľ oprávnený účtovať dodávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 5% z ceny nedodaného tovaru za každý začatý deň omeškania. |
39. V prípade akéhokoľvek iného porušenia povinnosti dodávateľa vyplývajúcej mu z tejto zmluvy je objednávateľ oprávnený účtovať dodávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 1% z ceny predmetu plnenia za každé jednotlivé porušenie tejto zmluvy. |
40. Popri nárokoch ustanovených v tomto článku má dodávateľ a objednávateľ nárok na náhradu škody, ktorá mu bola spôsobená porušením resp. zanedbaním povinností druhou zmluvnou stranou. |
41. Objednávateľ považuje za podstatné porušenie rámcovej dohody a dôvod na odstúpenie od dohody: |
41a.) nedodržanie kvality dodaného tovaru, |
41b.) nedodržanie lehoty dodania, |
41c.) nedodržanie jednotkových cien, |
41d.) nepredloženie požadovaných dokladov preukazujúcich splnenie osobitných požiadaviek na predmet zákazky: |
- podrobný zoznam ocenených tovarov t. j. body 1. - 16. v Rozpise ocenených položiek - vo funkčnej a technickej špecifikácii predmetu (pečiatka a podpis osoby oprávňujúcej konať v mene uchádzača), |
- doklady preukazujúce funkčné vlastnosti výrobkov podľa STN EN 12899-3 Trvalé zvislé dopravné značky. Časť 3: Smerové stĺpiky a odrazky a v zmysle zákona č. 133/2013 Z. z. o stavebných výrobkoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady EÚ č. 305/2011(pečiatka a podpis osoby oprávňujúcej konať v mene uchádzača), |
- fotodokumentácia každej položky v elektronickej farebnej forme, z každej položky minimálne 3 snímky z rôznych uhlov. |
41f.) v prípade predloženia požadovaných dokladov, ktoré nespĺňajú požiadavky objednávateľa je objednávateľ oprávnený odstúpiť od dohody, |
42. Ukončenie rámcovej dohody môže nastať: |
42a.) riadnym splnením všetkých práv a povinností zmluvných strán, dodaním tovarov podľa týchto zmluvných podmienok v požadovanom rozsahu, kvalite a lehote, |
42b.) odstúpením od rámcovej dohody pre podstatné porušenie zmluvných podmienok, |
42c.) odstúpením od rámcovej dohody z dôvodov a za podmienok uvedených vo Všeobecných zmluvných podmienkach OPET-u, ukončenie rámcovej dohody z dôvodu podľa tohto bodu nastane dňom doručenia oznámenia o odstúpení od rámcovej dohody z dôvodov uvedených v príslušných ustanoveniach Všeobecných zmluvných podmienok OPET-u dodávateľovi v listinnej forme, |
42d.) ukončením rámcovej dohody dohodou zmluvných strán, ukončenie rámcovej dohody dohodou zmluvných strán nastane ku dňu, ktorý je určený v dohode o ukončení rámcovej dohody, pre ukončenie rámcovej dohody dohodou zmluvných strán sa vyžaduje vyhotovenie dohody o ukončení rámcovej dohody v písomnej forme, ktorá bude obsahovať podstatné náležitosti súvisiace s ukončením rámcovej dohody a vysporiadaním záväzkov zmluvných strán. |
42e.) odstúpením od zmluvy ak dodávateľ nespĺňa podmienky podľa § 32 ods.1 písm. e) alebo f) ZVO |
43. Dodávateľ sa zaväzuje, že v súlade s § 79 ods. 2 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov zaviaže svojich zamestnancov a všetky ďalšie osoby na jeho strane, ktoré sa v rámci plnenia dohody u neho alebo u objednávateľa oboznámia s osobnými údajmi, povinnosťou mlčanlivosti. Splnenie povinnosti v zmysle predchádzajúcej vety je dodávateľ povinný na výzvu objednávateľa kedykoľvek hodnoverne preukázať |
44. Objednávateľ nesmie uzatvoriť rámcovú dohodu s dodávateľom alebo dodávateľmi, ktorí majú povinnosť zapisovať sa do registra partnerov verejného sektora a nie sú zapísaní v registri partnerov verejného sektora, alebo ktorých subdodávatelia alebo subdodávatelia podľa osobitného predpisu, ktorí majú povinnosť zapisovať sa do registra partnerov verejného sektora a nie sú zapísaní v registri partnerov verejného sektora. V čase uzatvárania rámcovej dohody dodávateľ už musí byť zapísaný v registri partnerov verejného sektora. |
Košický, Slovenská republika
12
1,00 celok
101 000,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena bez DPH | € | Menšia | 100 |
21.11.2019 14:10
28.11.2019 13:00
28.11.2019 13:15
20 min.
2 min.
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
25.11.2019 13:58 - Vstupná ponuka | 100 891,00 | € | Cena bez DPH |
25.11.2019 13:58 - Najvýhodnejšia ponuka | 100 891,00 | € | Cena bez DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: