• Prehľady a registre
    • Prehľad zákaziek
    • Štatistiky a údaje ET
    • Katalóg ponúk ET
    • Centrálny register zmlúv trhoviska
    • Zahraničné zákazky
    • Register objednávateľov
    • Register dodávateľov
    • Register referencií ET
  • Knižnica a nástroje
    • Knižnica opisných formulárov
    • Karanténa opisných formulárov a zákaziek
    • Jednotný európsky dokument
    • Otvorené údaje ET
  • Informácie
    • Zákon
    • Obchodné podmienky EP/ET
    • Dokumenty elektronizácie obstarávania
    • Ochrana osobných údajov
    • Certifikáty a podpisy
    • Cookies
    • Podpora
    • Kontakty
  •  Registrácia
    • Dodávateľ
    • Skupina dodávateľov
    • Objednávateľ
    • Verejnosť
  •  Prihlásenie
  •    Vyhlásenie zákazky
    28.08.2015 14:13
  •    Predkladanie ponúk
    04.09.2015 15:00
  •    Ukončenie zákazky
    04.09.2015 15:03
  •    Zazmluvnenie zákazky
    05.09.2015 09:05

Detail zákazky Z201522313

  •    Vyhlásenie zákazky
    28.08.2015 14:13
  •    Predkladanie ponúk
    04.09.2015 15:00
  •    Ukončenie zákazky
    04.09.2015 15:03
  •    Zazmluvnenie zákazky
    05.09.2015 09:05

Základné údaje

Z201522313

OF-47093

zazmluvnená

http://www.crz.gov.sk/index.php?ID=2025445

Objednávateľ

46516905

MIPEMA a.s.

Maróthyho 6, Bratislava, 81106, SVK

Dodávateľ

47867116

MMPort a. s.

Osadná 4, Bratislava, 83103, SVK

Predmet zákazky

Všeobecná špecifikácia predmetu zákazky

Rekonštrukcia lesných ciest

rekonštrukcia, lesné cesty

  • 45000000-7 - Stavebné práce
  • 45233251-3 - Práce na obnove povrchu
  • 45112700-2 - Terénne úpravy
  • 45233160-8 - Cestičky a iné spevnené povrchy

Stavebná práca, Tovar, Služba

2. Služby pozemnej dopravy, vrátane služieb pancierových automobilov a kuriérskych služieb okrem prepravy poštových zásielok

Položky opisného formulára
 Rozbaliť položky     Zbaliť položky
 1. Rekonštrukcia lesných ciest
Funkcia
1. Popis s úsčasného stavu
Predmetné územie sa nachádza v pohorí Pohronský Inovec. Územie sa dá charakterizovať ako horské z veľkým výškovým prevýšením. Súčasný systém lesných ciest je v nevyhovujúcom technickom stave.
2. Popis technického riesenia
Predmetom objektu je rekonštrukcia lesných ciest v lokalite Pohronského Inovca.
Lesné cesty sú definované ako lesné cesty 3. triedy slúžiace ako približovaciie cesty a zvážnice.
Lesné cesty sú navrhnute ako jednopruhové obojsmerné v kategórii 3L 4,0/15.
Komunikácie sú smerovo aj výškovo vedené v pôvodnej polohe existujúcich lesných ciest tak, aby sa čo možno minimálne zasahovalo do existujúceho koridoru.
Lesné komunikácie sú navrhnutá v základnej v šírke 3,0 m s jazdným pruhom 1 x 3,0 m.
V priestore smerových oblúkov je komunikácia rozšírená na predpísanú šírku.
Po oboch stranách komunikácie je navrhnutá nespevnená krajnica v šírke 0,50 m.
Vo väčších pozdĺžnych sklonoch je cestná priekopa dláždená betónovou tvarovkou TBM-Q 200/150-600.
Betónová tvarovka má odskakovaný tvar a zabezpečí spomalenie vôd vzhľadom na pozdĺžny sklon priekopy.
Nivelata komunikácii je prispôsobená existujúcej konfigurácii terénu. Maximálny pozdĺžny sklon dosahuje hodnotu 24,13%.
Priečny sklon komunikácii je jednostranný 2%
V priestore smerových oblúkov je komunikácia preklopená.
Dotknuté svahy cestného telesa sa zahumusujú hr. 0,15 m.
Celková dĺžka vetvy A je 3,598 km, vetvy B 4,998 a vetvy C 0,416 km.
2. Popis technického riesenia - Poznámka
Predmetné územie vzhľadom na svoj charakter bolo nedostatočne zamerané a môže sa stať, že komunikácia zasiahne v niektorej časti do svahu vo väčšom rozsahu.
Preto je dôležité, aby v takýchto prípadoch zhotoviteľ prispôsobil predmetný úsek komunikácie reálnemu stavu ked že sa jedná o rekonštrukciu podľa normy STN 736108 Lesná dopravná sieť
Jedná sa o smerové vedenie, ako aj hĺbku novej dláždenej priekopy, ktorá zasahuje do zárezových svahov.
Priekopa sa výškovo upraví tak, aby bolo zabezpečené jej správne odvodnenie a aby sa nenarušila stabilita zárezových svahov.
Taktiež je potrebné pri realizácií preveriť a prípadne upraviť niveletu, kde nebolo územie podrobne zamerané a preto môže v tomto úseku uvažovaný terén vykazovať odchýlky od skutočného stavu.
Základné údaje - vetva "A"
Kategória: 3L 4/15
Dĺžka trasy: 3 598,14 m
Smerové oblúky: R = 30 - 1100 m
Výškové oblúky: Ru = 250 - 700 m, Rv = 250 - 1500 m
Pozdĺžny sklon: min: 1,13%, max: 18,32%
Základné údaje - vetva "B"
Kategória: 3L 4/15
Dĺžka trasy: 4 998,83 m
Smerové oblúky: R = 100 - 1500 m
Výškové oblúky: Ru = 500 - 3000 m, Rv = 500 - 2500 m
Pozdĺžny sklon: min. 1,27 %, max. 18,86 %
Základné údaje - vetva "C"
Kategória: 3L 4/15
Dĺžka trasy: 416,19 m
Smerové oblúky: trasa navrhnutá v priamej
Výškové oblúky: Ru = 500 m, Rv = 500 m
Pozdĺžny sklon: min. 15,19%, max. 24,13 %
3. Šírkové usporiadanie
Základné šírkové usporiadanie komunikácie voľnej šírky 4,0 m bude nasledovné:
- jazdné pruhy 1 x 3,0 = 3,00 m
- nespevnená krajnica 2 x 0,50 = 1,00 m
Voľná šírka komunikácie 4,00 m
4. Konštrukcia vozovky
nestmelená vrstva zo štrkodrviny 0-32 ŠD 0-32 Gc 150 mm STN 736 126
nestmelená vrstva zo štrkodrviny. 0-125 ŠD 0-125 Gc 300 mm STN 736 126
SEPARAČNÁ GEOTEXTÍLIA
Spolu: 450 mm
5. Odvodnenie
Odvodnenie komunikácií je zabezpečené priečnym a pozdĺžnym sklonom z časti do cetných priekop a z časti priamo do terénu.
Priekopy vzhľadom na pozdĺžny sklon budú dláždené betónovou tvarovkou. Tam kde je pozdĺžny sklon menších hodnôt budú cestné priekopy bez betónových tvárnic.
Na odvedenie vôd z ciestných priekop sa vybuduje sústava rúrových priepustov .
6. Postup výstavby
Pre výstavbu platia štandardné postupy výstavby.
- vytýčenie staveniska a podzemných inžinierskych sietí - odstánenie humusu, krovín a stromov - stavba zemného telesa – násyp a výkop, uloženie rúr pre priepusty - položenie konštrukčných vrstiev vozovky - dokončovacie práce – zriadenie krajníc a zahumusovanie svahov a upravovaných plôch
Vytýčenie sa zrealizuje z vytyčovacej siete, ktorú treba pred zahájením stavby založiť.
7. Príprava územia, búracie a zemné práce
V rámci prípravy územia sa odstráni humus, kroviny a stromy. Pláň musí byť zhotovená v priečnom sklone podľa projektovej dokumentácie, tak aby bolo vždy zabezpečené jej odvodnenie.
Výkop a vybúrané hmoty z existujúcich lesných ciest sa uskladnia priamo v lokalite popri cestách, časť je možno použiť na svahovanie.
Dokončená pláň musí byť zhotoviteľom chránená – nesmú byť na nej skládky materiálov ani parkovanie vozidiel. Obmedzené musia byť aj prejazdy vozidiel.
Rastlý terén, resp násyp (HTU): miera zhutnenia na vrchu vrstvy Edef2>45Mpa a Edef2/Edef1<2,5. Na overenie vlastností zemín podložia, miery zhutnenia a správneho návrhu prípadnej úpravy podložia je potrebné vykonať na stavbe zhutňovací pokus.
Triedu ťažiteľnosti zeminy podľa STN 73 3050 predpokladáme v skupine 2-3. Vhodná zemina sa použije do násypu.
Zemné práce pozostávajú z výkopu a nasypania zemného telesa až po zhotovenie a zhutnenie pláne pod vozovku komunikácie. Základnou normou pre navrhovanie a vykonávanie zemných prác je STN 73 3050 Zemné práce.
Zemné práce je nutné vykonávať vo vhodných klimatických podmienkach.
Vlhkosť rozprestretej zeminy sa pred začatím prác nesmie odlišovať od hodnoty optimálnej vlhkosti stanovenej skúškou PS o viac ako 3% (pri zeminách s Ip 17 o viac ako 5%).
V prípade väčšej odchýlky odsúhlasí zástupca investora spôsob úpravy prevlhčenej zeminy.
Pláň pod vozovkou komunikácie a spevnených plochách musí byť upravená v zmysle požiadaviek uvedených v STN 73 6114 Vozovky pozemných komunikácií – základné ustanovenia pre navrhovanie.
Miera zhutnenia pre súdržné a nesúdržné zeminy je stanovená v STN 73 6133 Teleso pozemných komunikácií (tabuľka 4 a 5). Pláň musí byť zhotovená v priečnom sklone podľa projektovej dokumentácie, tak aby bolo vždy zabezpečené jej odvodnenie.
Dokončená pláň musí byť zhotoviteľom chránená – nesmú byť na nej skládky materiálov ani parkovanie vozidiel. Obmedzené musia byť aj prejazdy vozidiel.
Deformačný modul na pláni Edef2 by nemal klesnúť pod 45 Mpa. Pred začatím výstavby je vhodné dať overiť a vytýčiť podzemné inž. siete príslušnými správcami.
V niektorých častiach môže dôjsť k tomu, že nebude možné dostatočne zhutniť základovú pôdu ( íly, piesky ) je potrebné zmeniť granulometrické zloženie pieskov. Toto dosiahneme pridaním štrkodrviny fr. 0-32, ktorá sa rozprestrie v hrúbke 20 cm a zafrézuje sa.
Pokiaľ sa ani po takej úprave nebude dať dostatočne zhutniť základová pôda, je nutná chemická úprava podložia.
8.Dokončovacie práce
Dokončovacie práce pozostávajú z dosypania a zhutnenia krajníc, zahumusovania upravovaných plôch a svahov v hrúbke 0,15 m. Zatrávnenie je potrebné ošetrovať. Je nutné zabrániť erózii svahov. Osobitnú pozornosť je potrebné venovať údržbe odvodňovacích zariadení.
Osobitné požiadavky na plnenie
Názov
1. V prípade ak nastane nasledujúca skutočnosť, ktorou je nenadobudnutie účinnosti zmluvy o Nenávratnom finančnom príspevku, má sa za to, že zmluva v súlade s § 36 zákona č. 40/1964 Z. v. zaniká.
2. Objednávateľ je výlučným vlastníkom pozemkov, na ktorých bude Dodávateľ realizovať Plnenie (ďalej len „Stavebné pozemky“ alebo aj „Stavenisko“).
3. Dodávateľ vyhlasuje, že je spoločnosťou, ktorej predmetom podnikania je stavebná činnosť a je oprávnený uzavrieť túto Zmluvu. Dodávateľ vyhlasuje, že je spoločnosťou odborne spôsobilou na vykonanie Diela v zmysle príslušných platných všeobecne záväzných právnych predpisov a technických noriem
pokračovanie 3. : Slovenskej republiky a Európskej únie. Dodávateľ je povinný dodržiavať všetky príslušné platné všeobecne záväzné právne predpisy a technické normy Slovenskej republiky a/alebo Európskej únie vzťahujúce sa na vykonanie Diela, a to najmä, nie však výlučne, zákon č. 50/1976 Zb. o
pokračovanie 3. : územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v platnom znení. Dodávateľ potvrdzuje a zodpovedá za to, že Dodávateľ disponuje všetkými licenciami, povoleniami a oprávneniami potrebnými pre vykonávanie všetkých prác a
pokračovanie 3. : dodávok v súlade s touto Zmluvou.
4. Dielo bude zhotovené podľa projektovej dokumentácie, ktorá tvorí Prílohu Špecifikácie (ďalej len „Projektová dokumentácia“).
5. Dodávateľ potvrdzuje, že sa pred uzavretím tejto Zmluvy riadne oboznámil s Projektovou dokumentáciou a s podrobným výkazom výmer (ďalej len „Výkaz výmer“). Projektová dokumentácia a Výkaz výmer tvoria prílohu Špecifikácie. Dodávateľ súčasne prehlasuje a potvrdzuje, že Cena Plnenia ako aj ďalšie
pokračovanie 5. : podmienky realizácie Diela boli stanovené s ohľadom na možné chybné (nedostatočné) určenie postupov a/alebo materiálov a/alebo technológií obsiahnutých v Projektovej dokumentácii a/alebo Výkaze výmer, pričom tieto nedostatky budú počas realizácie Diela odstránené Dodávateľom bez
pokračovanie 5. : nároku na akékoľvek zvýšenie Ceny Plnenia a/alebo bez nároku na zmenu termínov na zhotovenie Diela podľa Zmluvy. Dodávateľ prehlasuje, že Dielo je v zmysle Projektovej dokumentácie realizovateľné a prípadné nedostatky Projektovej dokumentácie a/alebo Výkazu výmer budú odstránené
pokračovanie 5. : Dodávateľom na jeho náklady.
6. Dodávateľ má záujem, za podmienok špecifikovaných v Zmluve, zhotoviť pre Objednávateľa Dielo. Dodávateľ pred podpisom Zmluvy zvážil a odborne posúdil všetky riziká spojené s realizáciou Plnenia, zobral do úvahy rozsah potrebných materiálov, prác a služieb potrebných na dokončenie Diela
pokračovanie 6. : (materiály, transport, energie, náklady na zariadenia a stroje, údržba prístupových ciest, náklady na odstránenie odpadov, náklady na robotníkov a špecialistov ako aj ostatné náklady súvisiace s realizáciou Diela).
7. Dodávateľ sa zaväzuje, že Dielo bude zhotovené v súlade so Zmluvou, jej prílohami a pokynmi Objednávateľa a/alebo ním splnomocneného zástupcu. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť Dodávateľovi Cenu Plnenia v zmysle tejto Zmluvy a VZP.
8.Realizácia Diela bola príslušnými orgánmi verejnej správy povolená na základe ohlásenia stavebných úprav a udržiavacích prác stavebnému úradu (ďalej len Ohlásenie“).
9. Dodávateľ na základe Zmluvy zabezpečí realizáciu Diela v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a s platnými technickými a technologickými normami.
Predmet Zmluvy
10. Predmetom Zmluvy je zhotovenie Diela na Stavebných pozemkoch, a to v rozsahu uvedenom v bode 10 tu uvedených Osobitných požiadaviek na Plnenie a v súlade so Zmluvou, VZP, Projektovou dokumentáciou, Ohlásením a Výkazom výmer (ďalej len „Dielo“ alebo aj ako „Plnenie“). Dodávateľ sa
pokračovanie 10. : zaväzuje, že Dielo bude zhotovené v súlade so Zmluvou, jej prílohami, VZP a pokynmi Objednávateľa a/alebo ním splnomocneného zástupcu. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť Dodávateľovi cenu za zhotovenie Diela vo výške a v termínoch špecifikovaných v Zmluve, VZP, Špecifikácii a
pokračovanie 10. : Zmluvnej špecifikácii.
11. Dodávateľ sa zaväzuje vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť zhotoviť a Objednávateľovi odovzdať Dielo a Objednávateľ sa zaväzuje Dielo prevziať a poskytnúť Dodávateľovi nevyhnutnú súčinnosť v súlade so Zmluvou. Dielo bude realizované podľa Ohlásenia vzťahujúceho sa na Dielo,
pokračovanie 11 : podľa Projektovej dokumentácie, Výkazu výmer a prípadne ďalších podkladov odovzdaných Objednávateľom Dodávateľovi. Objednávateľ má povinnosť po účinnosti zlmuvy o NFP zabepečiť Ohlásenie.
12. Dodávateľ sa zaväzuje použiť na vykonanie Diela len také materiály a zariadenia, ktoré majú platné certifikáty kvality a spĺňajú podmienky kladené na stavebné materiály daného typu príslušnými všeobecne záväznými predpismi. Dodávateľ nepoužije žiadne materiály, zariadenia, technológie alebo
pokračovanie 12. : technické riešenia, ktoré by boli odlišné od podkladov poskytnutých alebo schválených Objednávateľom, pokiaľ takáto zmena nebude najskôr písomne schválená stavebným dozorom a Objednávateľom zápisom v stavebnom denníku v súlade s podmienkami dohodnutými v tejto Zmluve. Pokiaľ na
pokračovanie 12. : niektorú dodávku alebo jej časti neboli dohodnuté osobitné technické podmienky pre voľbu materiálov a výrobkov určených k vykonaniu Diela, musia dosahovať vlastnosti a technické a technologické parametre určené Projektovou dokumentáciou a príslušnými právnymi normami. Na žiadosť
pokračovanie 12. : Objednávateľa je Dodávateľ povinný zdokumentovať navrhované materiály a výrobky na vzorkách a predložiť v dostatočnom časovom predstihu v zmysle technologických postupov, dodávky a dohodnutého harmonogramu na odsúhlasenie.
13. Dodávateľ je oprávnený použiť podklady pre realizáciu Diela (Ohlásenie vzťahujúce sa na Dielo, Projektová dokumentácia, Výkaz výmer) výhradne pre účely plnenia tejto Zmluvy.
14. Dodávateľ je povinný upozorniť Objednávateľa na chyby Projektovej dokumentácie a ostatných podkladov pre realizáciu Diela najneskôr do času, kedy má dôjsť k realizácii časti Diela, ktorej sa chybná a/alebo nepresná Projektová dokumentácia a/alebo iný podklad k zhotoveniu týka, tieto chyby na
pokračovanie 14. : vlastné náklady odstrániť a zabezpečiť riadne a včasné vykonanie Diela.
Prevzatie staveniska a Termín realizácie Diela
15. Zmluvné strany sa dohodli, že vykonanie Diela bude Dodávateľ realizovať v časovom harmonograme stavebných prác (ďalej len „Časový harmonogram“), ktorý dodávateľ predloží objednávateľovi a bude podliehať schváleniu objednávateľom.
pokračovanie 15.: Dodávateľ je povinný dielo odovzdať najneskôr do 24 mesiacov od podpisu zmluvy o NFP.
(i) Dodávateľ je povinný predložiť ocenený Výkaz výmer (t.j. Výkaz výmer doplnený Dodávateľom o všetky ceny jednotlivých položiek uvedených vo Výkaze výmer) na základe podkladov poskytnutých Objednávateľom v Špecifikácií a Zmluvnej špecifikácii, a to najneskôr do troch (3) kalendárnych dní odo dňa
pokračovanie (i) : poskytnutia Výkazu výmer vo formáte MICROSOFT EXCEL alebo inom editovateľnom formáte Dodávateľovi zo strany Objednávateľa elektronickou poštou na emailovú adresu Dodávateľa;
(ii) Dodávateľ prevezme Stavenisko od Objednávateľa najneskôr do dvatsiatich (20) kalendárnych dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto Zmluvy, pričom túto skutočnosť zmluvné strany potvrdia zápisnicou o odovzdaní a prevzatí Staveniska podpísanou zástupcami oboch zmluvných strán;
(iii) Dodávateľ začne s výkonom stavebných prác na zhotovenie Diela najneskôr dvatsiatichpiatich (25) kalendárnych dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto Zmluvy;
(iv) Dodávateľ riadne vykoná a odovzdá Dielo Objednávateľovi najneskôr do dvatsiatichštyroch (24) mesiaocv odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto Zmluvy, pričom túto skutočnosť zmluvné strany potvrdia zápisnicou o odovzdaní a prevzatí Diela podpísanou zástupcami oboch zmluvných strán.
16. Dodávateľ je povinný Stavenisko označiť na vlastné náklady a v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Od odovzdania Staveniska zodpovedá za Stavenisko Dodávateľ. Dodávateľ nie je oprávnený bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa umiestňovať na Stavenisku, na zariadeniach
pokračovanie 16. : nachádzajúcich sa na Stavenisku a ani na oplotení Staveniska akékoľvek reklamy a/alebo iné pútače. Dodávateľ je oprávnený umiestniť na Stavenisku svoje logo s rozmermi 2m x 2m.
17. Dodávateľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však do troch (3) kalendárnych dní písomne informovať Objednávateľa o vzniku akejkoľvek skutočnosti, ktorá bráni alebo sťažuje realizáciu Diela, a ktorá by mohla mať vplyv na termíny Časového harmonogramu, prípadne na čiastkové termíny
pokračovanie 17. : vykonania Diela vzájomne dohodnuté v súlade so Zmluvou.
18. Ak hrozí, že dôjde zo strany Dodávateľa k omeškaniu prác v termínoch definovaných v Časovom harmonograme, je Dodávateľ povinný posilniť výrobné a technické kapacity k eliminácii časového sklzu, resp. zahájiť viaczmenné práce, a to všetko bez nároku na zvýšenú odmenu.
Cena Plnenia
19. Cena Plnenia zahrňuje všetky náklady Dodávateľa pri vykonávaní Diela podľa Projektovej dokumentácie a Ohlásenia až do doby odovzdania celého Diela Objednávateľovi, a to najmä, ale nie výlučne:
(i) všetky materiálové, dopravné a vedľajšie materiálové náklady, príslušenstvo, stroje, prístroje, nástroje a stavebné pomocné materiály, ktoré sú potrebné na vykonanie prác, náklady na bezpečnosť majetku a nákladov na dočasné napojenie elektriny, vody a kanalizácie, telefónneho a iného dočasného
spojenia výlučne pre účely zhotovovania Diela, (ktoré zriadi a odstráni Dodávateľ) a to vrátane nákladov na ich prevádzku výlučne na účely zhotovovania Diela, náklady na zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci podľa príslušných predpisov (BOZP);
(ii) náklady na vyloženie, skladovanie materiálov;
(iii) náklady na zhotovenie a údržbu informačnej tabule po dobu odo dňa prevzatia Staveniska v súlade so Zmluvou až do dokončenia Diela a jej následnú likvidáciu. Informačná tabuľa musí spĺňať všetky náležitosti Stavebného zákona a pravidiel Pôdohospodárskej platobnej agentúry
pokračovanie (iii) : bude min. obsahovať text s názvom stavby, obchodné meno Objednávateľa, meno Projektanta, obchodné meno Dodávateľa, termíny začatia a dokončenia Diela, meno zodpovedného stavbyvedúceho ako aj prípadné ďalšie informácie požadované všeobecne záväznými právnymi predpismi;
(iv) všetky mzdové a vedľajšie mzdové náklady Dodávateľa, náklady na pracovníkov, dane, odvody, náklady na nadčasy, odmeny, odlučné, cestovné a iné vedľajšie výdaje výlučne na strane Dodávateľa;
(v) náklady na všetky bezpečnostné opatrenia do doby prevzatia dokončeného Diela Objednávateľom, certifkáty, revízne správy, záručné listy v kópii, doklady o vykonaní skúšok, doklady a certifikáty na akúkoľvek časť Diela
pokračovanie (v) : pokiaľ sa takéto doklady v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo technickými normami a stavebným konaním vyžadujú;
(vi) náklady spojené s poskytnutím záruky na realizované Dielo, v dôsledku porušenia povinnosti Dodávateľom;
(vii) vypratanie Staveniska a odvoz stavebného odpadu a sute
(viii) náklady spojené s dovozom materiálov a výrobkov zo zahraničia, (vrátane colných a iných poplatkov), dopravných nákladov, certifikácie výrobkov a materiálov (ak potrebné);
(ix) náklady na vykonanie všetkých potrebných skúšok k realizácií, prevádzke a odovzdaniu Diela;
(x) náklady na dodávku vody, elektrickej energie, plynu a pod. na Stavenisku;
(xi) náklady na ochranu Staveniska,
(xii) náklady na prípadnú bankovú záruku garantujúcu riadne a včasné vykonanie Diela a náklady na prípadnú bankovú záruku garantujúcu kvalitu Diela počas plynutia záručnej lehoty;
(xii) náklady na zriadenie zariadenia Staveniska a jeho likvidáciu;
(xiv) náklady na akékoľvek vedľajšie rozpočtové náklady (najmä ale nie výlučne mimo Stavenisková doprava, územné vplyvy, prevádzkové vplyvy);
(xv) náklady na dočasné dopravné značenie a náklady na zriadenie mobilných chemických suchých WC;
(xvi) vytýčenie všetkých existujúcich podzemných inžinierskych sietí, v rozsahu podľa ich aktuálneho zakreslenia, ktoré poskytne Objednávateľ Dodávateľovi najneskoršie pri odovzdaní Staveniska;
(xxii) akékoľvek iné náklady, ktoré vzniknú Dodávateľovi pri realizácii Diela podľa Zmluvy;
(xiii) náklady na pravidelné čistenie komunikácií, ak došlo k ich znečisteniu stavebnými a/alebo dopravnými mechanizmami Dodávateľa pri zhotovovaní Diela a náklady na prípadné proti prašné opatrenia;
(xix) akékoľvek náklady na školenia a zaučenie prevádzkového technika (technikov) počas kompletizačných prác technológie a príprav na skúšky;
(xx) náklady spojené s prenájmom nehnuteľností potrebných na zriadenie Staveniska;
20. Dodávateľ vyhlasuje, potvrdzuje a zaručuje, že Dodávateľom predložená cenová kalkulácia – Cena Plnenia je úplná a záväzná a teda aj v prípade vzniku potreby činností, ktoré Dodávateľ v čase uzatvorenia Zmluvy z akýchkoľvek dôvodov nepredvídal, nevzniká Dodávateľovi nárok požadovať akékoľvek
pokračovanie 20. : zvýšenie Ceny Plnenia. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade ak sa niektoré práce podľa Výkazu výmer nevykonajú alebo vykonajú v menšom rozsahu, Dodávateľ tieto nevykonané práce nebude Objednávateľovi fakturovať. Cena Plnenia môže byť zvýšená výlučne po predchádzajúcej písomnej
pokračovanie 20. : dohode Zmluvných strán.
21. Zmluvné strany sa dohodli, že Dodávateľ nie je, bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa, oprávnený postúpiť akúkoľvek pohľadávku voči Objednávateľovi na tretiu osobu. Zmluvné strany sa tiež dohodli, že Dodávateľ nie je oprávnený jednostranne započítať akúkoľvek svoju pohľadávku
pokračovanie 21. : voči pohľadávke Objednávateľa.
22. Zmluvné strany sa dohodli, že Objednávateľ bude uhrádzať Cenu Diela (i) na základe čiastkových faktúr vystavených Dodávateľom (pre ucelené časti Plnenia) a (ii) na základe konečnej (zúčtovacej) faktúry vystavenej Dodávateľom.
pokračovanie 22.: Úhrada prvej faktúry dodávateľovi bude realizovaná po odsúhlasení stavebným dozorom a objednávateľom, max. Vo výške 25% hodnoty celej zákazky. Nasledujúce faktúry budú dodávateľovi uhradené iba po refundácií predchádzajúcej faktúry dodávateľa platobnou agentúrou MPRV SR.
23. Čiastkové faktúry musia byť dokladované súpismi vykonaných prác, ktoré budú odsúhlasené oboma Zmluvnými stranami v súlade s týmto bodom Zmluvy. Dodávateľ je oprávnený fakturovať iba skutočne vykonané práce raz za kvartál. K súpisom bude vždy priložený zisťovací
pokračovanie 23. : protokol. Objednávateľ sa musí do desiatich (10) pracovných dní odo dňa doručenia súpisu vykonaných prác vyjadriť k predloženému súpisu vykonaných prác (ďalej len „Súpis vykonaných prác“). Ak sa Objednávateľ v danej lehote k Súpisu vykonaných prác nevyjadrí,
pokračovanie 23. : Dodávateľ je oprávnený vystaviť čiastkovú faktúru a Objednávateľ je povinný takto vystavenú faktúru uhradiť v súlade s podmienkami Zmluvy. V prípade ak Objednávateľ preukázateľne preukáže, že z objektívnych príčin sa nemohol k Súpisu vykonaných vo vyššie uvedenej lehote vyjadriť,
pokračovanie 23. : námietky, ktoré by mohol uplatniť voči Súpisu vykonaných prác mu zostávajú zachované. Všetky Súpisy vykonaných prác predložené Dodávateľom, musia byť členené podľa položiek, množstva a zoznamu prác. Faktúry, vrátane popisu vykonaných prác, budú číslované priebežne s udaním
pokračovanie 23. : fakturačného obdobia tak, aby bolo možné vykonať ich vecnú a finančnú kontrolu. Lehota splatnosti faktúr je šesťdesiat (60) kalendárnych dní odo dňa schválenia Objednávateľom a podlieha schváleniu PPA MPRV.
24. Pre účely tohto článku Zmluvy sa faktúra Dodávateľa považuje za zaplatenú okamihom odpísania príslušnej peňažnej sumy z účtu Objednávateľa.
Ďalšie osobitné podmienky Plnenia
25. Dodávateľ je povinný zabezpečiť Stavenisko tak, aby počas výkonu prác a tiež v období pracovného pokoja, na stavbe nedošlo k poškodeniu života, zdravia a majetku tretích osôb.
26. Zmluvné strany sa zaviazali, že budú vzájomne spolupracovať a poskytnú si vzájomnú súčinnosť pri riešení konkrétnych technických otázok a problémov, ktoré vzniknú počas realizácie Diela. Dodávateľ je povinný upozorniť Objednávateľa na
pokračovanie 26. : možnosť realizácie jednoduchších a finančne menej náročných riešení ako predpokladá Projektová dokumentácia, Zmluva, Špecifikácia alebo Zmluvná špecifikácia.
27. Objednávateľ je oprávnený nechať sa zastupovať stavebným dozorom alebo zástupcom. Rozsah práv a povinností každého zástupcu Objednávateľa bude presne vymedzený v písomnom plnomocenstve.
28. Dodávateľ sa zaväzuje určiť do dvoch (2) pracovných dní od dňa prevzatia Staveniska v súlade so Zmluvou osobu stavbyvedúceho. Stavbyvedúci musí byť bezúhonný a musí svojimi odbornými a profesionálnymi znalosťami a dĺžkou praxe zaručovať riadne a včasné splnenie povinností Dodávateľa. Mená a
pokračovanie 28. : fotokópie dokladov o jeho odbornej spôsobilosti budú predložené Objednávateľovi vo vyššie uvedenom termíne. V prípade jeho neprítomnosti musí byť na Stavenisku prítomný zástupca stavbyvedúceho. Dodávateľ sa zaväzuje v prípade neplnenia povinností stavbyvedúceho na základe
pokračovanie 28. : odôvodneného písomného oznámenia Objednávateľa ho nahradiť bezodkladne inou osobou.
29. V prípade, ak Objednávateľ organizuje koordinačné porady a kontrolné dni, je Dodávateľ povinný sa týchto zúčastniť, a to prostredníctvom stavbyvedúceho a ďalších splnomocnených zástupcov Dodávateľa. Miesto a termín konania koordinačných porád a kontrolných dní je Objednávateľ povinný oznámiť
pokračovanie 29. : Dodávateľovi písomne, najmenej päť (5) pracovných dní vopred, pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak.
30. Do stavebného denníka sa zapisujú všetky rozhodujúce skutočnosti týkajúce sa realizácie Diela. Zástupca Dodávateľa umožní prístup technickému dozoru Objednávateľa k denným záznamom v stavebnom denníku na posúdenie a vyjadrenie zástupcovi Objednávateľa najneskôr nasledujúci pracovný deň ráno,
pokračovanie 30. : pričom v prípade zaznamenania udalosti vyžadujúcej okamžité riešenie je zástupca Dodávateľa povinný bezodkladne oboznámiť aj technický dozor Objednávateľa na stavbe. Zástupca Objednávateľa je povinný najneskôr do troch (3) pracovných dní odo dňa vykonania záznamu v stavebnom
pokračovanie 30. : denníku poznačiť v ňom svoj súhlas, prípadne nesúhlas, s obsahom predloženého denného záznamu a to aj s uvedením dôvodu nesúhlasu. V prípade, ak sa Objednávateľ v stanovenej lehote k záznamu Dodávateľa nevyjadrí, platí, že so záznamom súhlasí. Stavebný denník sa bude viesť do
pokračovanie 30. : doby prevzatia Diela Objednávateľom a v prípade zistenia vád alebo nedorobkov až do ich riadneho odstránenia zo strany Dodávateľa. Stavebný denník musí byť na stavbe Diela trvalo prístupný Objednávateľovi a/alebo zástupcovi Objednávateľa. Zápisy do stavebného denníka budú
pokračovanie 30. : oprávnené vykonávať nasledovné osoby:
(i) Stavbyvedúci Dodávateľa;
(ii) Technický dozor Objednávateľa a jeho poverený zástupca;
(iii) Projektant;
(iv) Štatutárne orgány oboch Zmluvných strán;
(v) Zástupcovia príslušných orgánov štátneho dozoru a štátneho stavebného dohľadu.
31. Dodávateľ je povinný vopred písomne alebo zápisom v stavebnom denníku vyzvať Objednávateľa na vykonanie kontroly prác, ktoré v ďalšom pracovnom postupe budú zakryté alebo sa stanú neprístupnými. Výzva musí byť doručená Objednávateľovi najneskôr dva (2) pracovné dni vopred. Ak si Dodávateľ túto
pokračovanie 31. : svoju povinnosť nesplní, je povinný na žiadosť Objednávateľa tieto práce odkryť a zakryť na svoje náklady.
32. Dodávateľ je povinný chrániť Dielo počas jeho realizácie a zabezpečiť hotové časti Diela ochrannými prostriedkami tak, aby nedošlo k ich zničeniu, poškodeniu alebo znehodnoteniu do doby odovzdania Diela Objednávateľovi. Nebezpečenstvo vzniku škody na Diele prejde na Objednávateľa dňom prevzatia
pokračovanie 32. : Diela na základe protokolu.
33. Dodávateľ nie je oprávnený pri realizácii Diela použiť náhradné materiály a výrobky oproti predpokladaným v Projektovej dokumentácii bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa alebo oprávnenej osoby Objednávateľa.
34. Objednávateľ môže požiadať Dodávateľa, aby bezodkladne odvolal z práce na Diele akúkoľvek osobu pracujúcu pre Dodávateľa, ktorá podľa názoru Objednávateľa zneužíva svoju funkciu alebo je nespôsobilá alebo je nedbalá pri riadnom plnení svojich povinností, alebo ktorej
pokračovanie 34. : prítomnosť na Stavenisku je považovaná Objednávateľom za nežiaducu, a tejto osobe nebude bez súhlasu Objednávateľa umožnený prístup na Stavenisko. Osoba takto odvolaná z práce na Diele bude Dodávateľom bez zbytočného odkladu nahradená inou osobou na náklady Dodávateľa.
pokračovanie 34. : prítomnosť na Stavenisku je považovaná Objednávateľom za nežiaducu, a tejto osobe nebude bez súhlasu Objednávateľa umožnený prístup na Stavenisko. Osoba takto odvolaná z práce na Diele bude Dodávateľom bez zbytočného odkladu nahradená inou osobou na náklady Dodávateľa.
35. Dodávateľ v plnom rozsahu zodpovedá za dodržiavanie právnych predpisov vzťahujúcich sa na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a ochranu životného prostredia u svojich pracovníkov / iných osôb vykonávajúcich svoju činnosť pre Dodávateľ a u pracovníkov svojich dodávateľov.
pokračovanie 35. : Dodávateľ na Stavenisku a je povinný vykázať zo Staveniska osoby, ktoré odmietajú tieto podmienky dodržiavať alebo ich porušujú. Zároveň zabezpečí, aby všetci jeho pracovníci a
pokračovanie 35. : pracovníci jeho dodávateľov absolvovali právnymi predpismi ustanovené školenia alebo mali príslušné platné atesty a osvedčenia. Dodávateľ je povinný zabezpečiť svojim pracovníkom príslušné osobné pracovné pomôcky. Dodávateľ bude v prípade nehody, pracovného
pokračovanie 35. : úrazu alebo inej podobnej udalosti postupovať v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Zároveň okamžite upovedomí Objednávateľa, resp. oprávnenú osobu Objednávateľa, na Stavenisku najmä o (i) pracovných úrazoch, (ii) škodách na vybavení a strojoch na stavbe a
pokračovanie 35. : Stavenisku, (iii) škodách na životnom prostredí a (iv) požiaroch.
36. Objednávateľ, oprávnená osoba Objednávateľa, resp. stavebný dozor Objednávateľa je oprávnený dať pracovníkom Dodávateľa / iným osobám vykonávajúcim svoju činnosť pre Dodávateľa príkaz prerušiť práce, ak zodpovedný pracovník / iná osoba vykonávajúca svoju činnosť pre Dodávateľa nie je
pokračovanie 36. : dosiahnuteľná, alebo ak je ohrozená bezpečnosť vykonávaného Diela, život alebo zdravie osôb nachádzajúcich sa na Stavenisku, alebo ak hrozia iné vážne škody.
Bankové záruky
37. Zmluvné strany sa dohodli, že Dodávateľ poskytne v prospech Objednávateľa na zabezpečenie svojho záväzku na riadne zhotovenie Diela podľa Zmluvy neodvolateľnú bankovú záruku vo výške 200 000,00 Eur vyhotovenú podľa ustanovení § 313 a násl. Obchodného zákonníka bankou, v ktorej
pokračovanie 37. : mal Dodávateľ bankový účet, ktorý identifikoval vo svojej ponuke. Objednávateľovi predloží doklad o neodvolateľnej bankovej záruke do desiatich (10) kalendárnych dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto Zmluvy. Objednávateľ odovzdá bankovú záruku Dodávateľovi do tridsiatich (30)
pokračovanie 37. : pracovných dní po protokolárnom odovzdaní a prevzatí Diela podľa Zmluvy.
Povinnosti Zmluvných strán
38. Dodávateľ je povinný zhotoviť Dielo v zmluvne dohodnutom rozsahu, bez vád a nedorobkov brániacich užívaniu Diela, v súlade s touto Zmluvou a jej prílohami v termíne uvedenom v Zmluve.
39. Dodávateľ vykonáva priebežnú kompletizáciu a kontrolu dokladov v súvislosti s dodávkami materiálu, konštrukcií a technológií. Dodávateľ je povinný vykonať alebo zaistiť overenie, rovnako ako zabezpečiť doklady o všetkých revíziách, meraniach a skúškach, ktoré dokladujú kvalitu a spôsobilosť
pokračovanie 39. : častí technických zariadení, najmä z hľadiska požiadaviek STN hygienických, požiarnych a ochrany životného prostredia.
40. Dodávateľ znáša nebezpečenstvo škody na zhotovovanom Diele, a to až do doby odovzdania Diela Objednávateľovi na základe protokolu.
41. Dodávateľ je povinný zabezpečiť na svoje náklady dopravu všetkých materiálov a dielov, výrobkov, strojov, prístrojov a zariadení a ich presun na Stavenisko.
42. Dodávateľ je povinný udržiavať Stavenisko a jeho okolie v čistote, odvážať stavebný odpad a vykonávať pravidelne denne hrubé čistenie stavby po ukončení svojich prác. Ak Objednávateľ vyzve Dodávateľa k vyčisteniu Staveniska a ten práce bezdôvodne nevykoná v dodatočne poskytnutej lehote, má
pokračovanie 42. : Objednávateľ právo vyčistenie Staveniska vykonať na náklady Dodávateľ. Dodávateľ je povinný v zmysle zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov počas zhotovovania Diela dodržiavať čistotu na stavbou znečisťovaných komunikáciách a
pokračovanie 42. : a verejných priestranstvách a výstavbu zabezpečiť bez porušenia bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky.
43. Odpady, zvyšky stavebných materiálov a stavebných prvkov je treba vecne, správne a odborne odstrániť, a to v súlade so zákonom č. 223/2001 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a s ním súvisiacich predpisov a v súlade so všeobecne záväzným
pokračovanie 43. : nariadením príslušného kraja a obce o nakladaní s komunálnym a stavebným odpadom v znení neskorších predpisov a všeobecne záväzným nariadením o dodržiavaní čistoty a poriadku na území príslušneho kraja. Dodávateľ
pokračovanie 43. : je povinný odovzdávať odpady na zneškodnenie fyzickým alebo právnickým osobám, ktoré majú na to všetky oprávnenia a licencie.
44. Dodávateľ je povinný počas uskutočňovania stavby Diela rešpektovať ustanovenia zákona č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny, chrániť zeleň a prírodné hodnoty na pozemku a v okolí Staveniska a dodržiavať všeobecné záväzné nariadenie príslušného kraja
pokračovanie 44. : Dodávateľ nesmie pri výkone stavebnej činnosti poškodiť alebo vyrúbať dreviny nad rozsah uvedený v Projektovej dokumentácie.
45. Dodávateľ je povinný mať na stavbe overený projekt stavby Diela a stavbyvedúci Dodávateľa je povinný viesť o prácach stavebný denník.
46. Dodávateľ je povinný hlásiť akékoľvek škody a krádeže už zabudovaných dodávok a prác bez zbytočného odkladu Objednávateľovi.
47. Dodávateľ preberá v plnom rozsahu zodpovednosť za bezpečnosť a ochranu zdravia pracovníkov, prostredníctvom ktorých bude Dielo vykonávať. Zaväzuje sa udržiavať Stavenisko a Dielo v náležitom stave, až pokým nebude riadne
pokračovanie 47. : dokončené, odstránené všetky prípadné vady a nedorobky a Dielo bude prevzaté Objednávateľom na základe protokolu. Dodávateľ prehlasuje, že pracovníci Dodávateľa budú pred nástupom na Stavenisko oboznámení so zásadami ochrany a bezpečnosti pri práci a so všetkými bezpečnostnými,
pokračovanie 47. : požiarnymi a inými predpismi, ktoré sa prípadne vzťahujú na výkon činností pri realizácii Diela podľa Zmluvy.
48. Dodávateľ je povinný odovzdať Objednávateľovi certifikáty na použité materiály a zariadenia pred ich zabudovaním do Diela v zmysle platných právnych predpisov.
49. Dodávateľ zodpovedá, že pri realizácii Diela nebude použitý materiál, o ktorom je v čase jeho použitia známe, že je škodlivý. Použité stavebné výrobky pri realizácii Diela musia spĺňať podmienky a požiadavky uvedené v zákone č. 133/2013 Z.z. o stavebných výrobkoch v platnom znení.
50. Dodávateľ najneskôr do piatich (5) kalendárnych dní odo dňa účinnosti Zmluvy predloží Objednávateľovi overenú kópiu uzatvorenej platnej poistnej zmluvy/poistných zmlúv na toto Dielo a na škody spôsobené činnosťou pri zhotovovaní Diela s limitom poistného plnenia ročne minimálne 1.000.000,- EUR
pokračovanie 50. : (slovom: jeden milión euro) pričom limit poistného plnenia z jednej poistnej udalosti musí byť minimálne 1.000.000,- EUR (slovom: jeden milión euro) a tiež dokument preukazujúci vinkuláciu poistného plnenia v prospech Objednávateľa. Celkové poistenie
pokračovanie 50. : sa Dodávateľ zaväzuje udržiavať v platnosti poistnú zmluvu/poistné zmluvy na toto Dielo a na škody spôsobené činnosťou pri zhotovovaní Diela počas celej doby platnosti a účinnosti Zmluvy. Všetky náklady vzniknuté v súvislosti s uzatvorením a udržiavaním platnosti
pokračovanie 50. : takejto poistnej zmluvy/poistných zmlúv uhradí Dodávateľ v plnom rozsahu.
51. Dodávateľ vykoná na vlastné náklady všetky skúšky, kontroly a merania, ktoré sú potrebné pre riadne ukončenie Diela alebo jeho uvedenie do prevádzky.
52. Dodávateľ sa zaväzuje, že pred realizáciou jednotlivých častí Diela predloží a odovzdá Objednávateľovi na schválenie vzorky materiálov, výrobkov, vybavenia alebo iných náležitostí tvoriacich predmet plnenia, a ktoré budú použité pri realizácii Diela. Ich zámenu môže Dodávateľ previesť iba po
pokračovanie 52. : predchádzajúcom písomnom súhlase Objednávateľa. Objednávateľom schválené vzorky budú uložené počas celej doby realizácie Diela u Objednávateľa resp. ním povereného zástupcu.
53. Objednávateľ je oprávnený kontrolovať všetky postupy pri realizácií Diela, najmä či sa realizácia Diela vykonáva podľa Projektovej dokumentácie, Ohlásenia, touto Zmluvou dohodnutých podmienok, technických noriem a iných právnych všeobecne záväzných právnych predpisov.
54. Objednávateľ je oprávnený kontrolovať všetky postupy pri realizácií Diela, najmä či sa realizácia Diela vykonáva podľa Projektovej dokumentácie, Ohlásenia, touto Zmluvou dohodnutých podmienok, VZP, technických noriem a iných právnych všeobecne záväzných právnych predpisov.
Odovzdanie a prevzatie Diela
55. Dielo, ktoré je predmetom tejto Zmluvy, bude odovzdané Dodávateľom Objednávateľovi vo forme protokolárneho odovzdania riadne a včas dokončeného Diela. Predmetom odovzdania Dodávateľom a prevzatia Objednávateľom bude Dielo ako celok.
56. Po riadnom vykonaní Diela navrhne Dodávateľ písomnou cestou jeho protokolárne odovzdanie Objednávateľovi (ďalej len „Výzva na prevzatie Diela“). Vo Výzve na prevzatie Diela Dodávateľ určí termín odovzdania Diela, ktorý nesmie byť skôr ako desať (10) kalendárnych dní odo dňa doručenia Výzvy na
pokračovanie 56. : prevzatie Diela Objednávateľovi. Ak sa Objednávateľ napriek riadnemu a včasnému určeniu termínu odovzdania Diela Dodávateľom nezúčastní odovzdania Diela, Dodávateľ je povinný dohodnúť sa s Objednávateľom na inom termíne odovzdania Diela; odovzdanie Diela nemôže prebehnúť bez
pokračovanie 56. : prítomnosti Objednávateľa. Objednávateľ Dielo prevezme výlučne v prípade, že na Diele nebudú zistené také vady a nedorobky, ktoré by bránili riadnemu, bezpečnému a plne funkčnému užívaniu celého Diela. Prevzatie Diela môže byť Objednávateľom odmietnuté v prípade zistených závad
pokračovanie 56. : funkčnosti, ktoré bránia užívaniu Diela ako celku.
57. Dodávateľ spolu s Výzvou na prevzatie Diela predloží Objednávateľovi predpísanú dokladovú časť vzťahujúcu sa k Dielu (ďalej len „Dokladová časť“) na kontrolu. Dokladová časť bude obsahovať v dvoch (2) vyhotoveniach najmä, ale nie výlučne:
(i) certifikáty;
(ii) stavený denník;
(iii) záručné listy v kópii;
(iv) doklady a certifikáty a skúšky na akúkoľvek časť Diela, pokiaľ sa takéto doklady v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo technickými normami a stavebným konaním vyžadujú.
58. V prípade, že Objednávateľ odmietne podpísať protokol o odovzdaní a prevzatí Diela (ďalej len „Protokol“), spíšu Zmluvné strany zápis, v ktorom uvedú svoje stanoviská a ich odôvodnenie.
59. Pokiaľ nebude medzi Zmluvnými stranami dohodnuté inak, Dodávateľ uvoľní Stavenisko najneskôr do piatich (5) pracovných dní po podpise Protokolu alebo po vyhotovení zápisu. Po tejto lehote ponechá na Stavenisku iba zariadenie, stroje a
pokračovanie 59. : materiál, nutné na odstránenie vád a nedorobkov Diela.
60. Protokol bude obsahovať najmä, ale nie výlučne:
(i) základné údaje o Diele;
(ii) súpis zistených vád a nedorobkov na Diele;
(iii) lehoty na odstránenie vád a nedorobkov Diela;
(iv) zoznam odovzdaných dokladov vzťahujúcich sa k Dielu (Dokladová časť);
(v) prehlásenie Zmluvných strán o tom, že Dodávateľ Dielo odovzdáva a Objednávateľ Dielo preberá;
(vi) podpisy oprávnených zástupcov Zmluvných strán;
(vii) konštatovanie, že dňom odovzdania a prevzatia Diela začína plynúť záručná doba.
61. Podpisom Protokolu oboma Zmluvnými stranami sa Dielo považuje za odovzdané.
62. V prípade ak Dodávateľ zhotoví Dielo pred dohodnutým Termínom zhotovenia Diela, je Objednávateľ povinný takto zhotovené Dielo prevziať aj v skoršom termíne, najneskôr však do tridsiatich (30) kalendárnych dní odo dňa doručenia Výzvy na prevzatie Diela.
Miesto zhotovenia Diela, vlastnícke právo k zhotovovanému Dielu
63. Zmluvné strany berú na vedomie, že Dodávateľ bude Dielo zhotovovať na lesných cestách, ktoré sú vo výlučnom vlastníctve Objednávateľa. Zmluvné strany sa dohodli, že nebezpečenstvo škody na zhotovovanom Diele počas realizácie Diela znáša Dodávateľ. Vlastníkom Diela počas jeho zhotovovania
pokračovanie 63. : je Objednávateľ.
Zodpovednosť za vady, záruka za akosť Diela a záručná doba
64. Dodávateľ zodpovedá za úplné, kvalitné a kompletné zhotovenie Diela v celku a v súlade so Zmluvou, Projektovou dokumentáciou a Ohlásením, vrátane jej zmien a doplnkov počas vykonávania prác, ak budú schválené v súlade s ustanoveniami Zmluvy. Dodávateľ zodpovedá za to, že ním vykonané
pokračovanie 64. : práce a dodané materiály budú zodpovedať príslušným právnym predpisom a normám platným v SR a Európskej únii. Kvalita vykonaného Diela musí byť v súlade s platnými technickými normami a štandardmi, obvykle aplikovanými v stavebníctve, ako aj s požiadavkami špecifikovanými Zmluvou,
pokračovanie 64. : Projektovou dokumentáciou, Ohlásením a platnými právnymi predpismi.
65. Dodávateľ zodpovedá za vady Diela, ktoré má Dielo v čase jeho odovzdania Objednávateľovi. Za vady, ktoré sa prejavili po odovzdaní Diela zodpovedá Dodávateľ v prípade, ak boli tieto spôsobené porušením jeho povinností vyplývajúcich mu zo Zmluvy.
66. Dodávateľ poskytuje Objednávateľovi záručnú dobu na stavebné časti Diela v trvaní päť (5) rokov (ďalej len „Záručná doba“).
Podstatné porušenie Zmluvy
67. Zmluvné strany sa v zmysle bodu 17.4 VZP v spojení s bodom 17.2 písm. a) VZP dohodli, že za podstatné porušenie Zmluvy, na základe ktorého je Objednávateľ oprávnený odstúpiť od tejto Zmluvy, je možné považovať aj nasledovné konanie:
(i) nedodržanie termínov Dodávateľom stanovených v Časovom harmonograme a to v prípade ak je Dodávateľ v omeškaní s ktorýmkoľvek jednotlivým termínom Plnenia po obdobie viac ako päť (5) kalendárnych dní, s výnimkou termínu špecifikovanom v bode 15 písm. (i) tu uvedených Osobitných požiadaviek na
pokračovanie (i) : na Plnenie (predloženie oceneného Výkazu výmer), pri ktorom platí, že k podstatnému porušeniu Zmluvy dochádza nepredložením Výkazu výmer Dodávateľom v lehote troch (3) kalendárnych dní odo dňa nadobudnutia účinnosti tejto Zmluvy; alebo
(ii) je zrejmé, že Dodávateľ nedokáže zhotoviť Dielo podľa termínov uvedených v Časovom harmonograme; alebo
(iii) Dodávateľ neplní kvalitatívno-technické parametre a/alebo podmienky zhotovovania Diela určené Projektovou dokumentáciou, VZP, slovenskými technickými normami, európskymi normami, všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky a/alebo touto Zmluvou; alebo
(iv) Dodávateľ aj napriek písomnému upozorneniu Objednávateľa, resp. oprávnenej osoby Objednávateľa (zápis v stavebnom denníku na vadné plnenie Dodávateľ) pokračuje vo vadnom plnení; alebo
(v) Dodávateľ aj napriek upozorneniu Objednávateľa alebo oprávnenej osoby Objednávateľa v primeranej lehote určenej na odstránenie vady, vadu Diela neodstránil. V rozsahu vadného plnenia nie je Objednávateľ povinný zaplatiť za vykonané práce a až do odstránenia vady nie je v omeškaní s platením.
pokračovanie (v) : Výšku takto neuhradenej sumy určí Objednávateľ výpočtom podľa rozsahu vadného plnenia.
(vi) voči Dodávateľovi sa vedie konkurzné konanie, bol podaný návrh na začatie konkurzného konania, návrh na začatie konkurzného konania bol zamietnutý z dôvodu nedostatku majetku, ak bolo začaté reštrukturalizačné konanie, alebo ak Dodávateľ vstúpil do likvidácie; alebo
(vii) sa splnenie Zmluvy stane nemožným z dôvodu vyššej moci.
Záverečné ustanovenia
68. V prípade ak kontraktačnú ponuku predkladá dodávateľ z iného členského štátu EÚ, predkladá ju vrátane DPH v príslušnej výške %, pričom fakturácia zo strany dodávateľa bude v takomto prípade bez DPH a DPH zaplatí objednávateľ v príslušnej výške % do štátneho rozpočtu na Slovensku
pokračovanie 68. : cez príslušný daňový úrad.
69. Upozorňujeme na doplnenie ustanovenia § 26 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní od 29. 4. 2015 o podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia o skutočnosť, že verejného obstarávania sa môže zúčastniť len subjekt, ktorý nie je v reštrukturalizácii.
pokračovanie 69: Táto skutočnosť sa preukazuje potvrdením príslušného súdu, nie starším ako tri mesiace aj ako aktualizačný údaj Zoznamu podnikateľov, ktorý vedie Úrad pre verejné obstarávanie.
70. V prípade ak cena dodávateľa bude neprimerane nízka, bude nižšia o 30 % od uvedenej maximálnej výšky zdrojov na daný predmet, je povinný dodávateľ predložiť na požiadanie objednávateľa doklady a vyjadrenie, ktorým preukáže v rozsahu § 42 ods.3 zák. o verej.obst. reálnosť plnenia za zmluvnú cenu.
71. Ak dodávateľ nepredloží na základe výzvy doklady a vyjadrenie preukazujúce reálnosť plnenia predmetu zákazky za cenu vykazujúcu znaky neprimerane nizkej ceny, považuje sa to za podstatné porušenie zmluvných podmienok a za dôvod na odstúpenie od zmluvy
Názov Upresnenie
72. Požadujeme dodanie predmetu zákazky: minimálne v uvádzanej špecifikácii v technických a osobitných požiadavkách v opisnom formulári Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok.
73. Vrátane dopravy na miesto plnenia.
74. Vrátane inštalácie na mieste plnenia
75. Dodávateľom navrhnutá cena je súčtom cien uvedených vo výkazoch výmeroch VYKAZ - VYMER ,, NÁZOV “. pdf. ( jedná sa o 13 samostatných príloh vo formáte pdf, ktoré tvoria prílohu Objednávkového formulára.
76. Požaduje sa predložiť rozpis sadzby DPH a ceny s DPH alebo bez DPH, ktorá ako údaj v zmluve chýba v prípade plnenia zahŕňajúce rôzne sadzby DPH do 3 dní od uzavretia zmluvy
77. Nedodržanie ktorejkoľvek požiadavky objednávateľa uvedenej v článku „Predmet zmluvy“ alebo v článku „Zmluvné podmienky“ sa bude považovať za podstatné porušenie Zmluvy.
78. Dodávateľ vyhlasuje, že je spoločnosťou, ktorej predmetom podnikania je stavebná činnosť a je oprávnený uzavrieť túto Zmluvu.
79. Dodávateľ vyhlasuje, že je spoločnosťou odborne spôsobilou na vykonanie Diela v zmysle príslušných platných všeobecne záväzných právnych predpisov a technických noriem Slovenskej republiky a Európskej únie.
80. Dodávateľ je povinný dodržiavať všetky príslušné platné všeobecne záväzné právne predpisy a technické normy Slovenskej republiky a/alebo Európskej únie vzťahujúce sa na vykonanie Diela.
81. Dodávateľ potvrdzuje a zodpovedá za to, že Dodávateľ disponuje všetkými licenciami, povoleniami potrebnými pre vykonanie prác a dodávok v súlade s touto zmluvou
82. Dodávateľ potvrdzuje, že sa pred uzavretím tejto Zmluvy riadne oboznámil s podrobným výkazom výmer (ďalej len „Výkaz výmer“).
Prílohy
Názov Veľkosť (bajtov) Dátum vytvorenia

Rozpory k zákazke ?

Zmluvná špecifikácia

Slovenská republika

01.03.2016 00:00 — 01.03.2018 00:00

1,00 projekt

1 151 948,48

Zákazka je financovaná z finančných zdrojov EÚ

Podmienky súťaže

Hodnotiace kritériá
Názov Merná jednotka Výhodnejšia hodnota Váha
Cena bez DPH € Menšia 100

28.08.2015 14:13

04.09.2015 15:00

Výzva na účasť v elektronickej aukcii

V tejto zákazke sa elektronická aukcia nepoužije

Ponuky

 783
 23
 8
Dátum predloženia Hodnota MJ Kritérium
03.09.2015 18:59 - Vstupná ponuka 1 120 000,00 € Cena bez DPH
04.09.2015 14:59 - Najvýhodnejšia ponuka 700 000,00 € Cena bez DPH

Zmluvné dokumenty

Názov Dátum vytvorenia
Prevziať všetky dokumenty
Späť

Hodnotiace kritériá ponuky

Názov Váha Hodnota Hodnotenie
Cena bez DPH Menšia
Sadzba DPH Menšia
Cena s DPH Menšia

História rozporu opisného formulára

Podanie rozporu na zákazku

Rozpor musí byť podaný v súlade s OPEP, t.j. musí obsahovať identifikáciu pôvodného rozporovaného textu, návrh nového textu a odôvodnenie podania rozporu. Rozpor nesmie obsahovať vulgarizmy a nesmie byť v rozpore s dobrými mravmi a dobrou praxou vo verejnom obstarávaní. Správca si v tejto súvislosti dovolí upozorniť, že aj keď je podanie rozporov anonymné, vie v prípade potreby identifikovať Používateľa podľa IP adresy.


Zobraziť iný text
Opíšte text uvedený vyššie

Zoznam chýb

EKS  Elektronizácia verejného obstarávania

Vážený používateľ,

v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša:

  • Elektronizáciu verejného obstarávania
  • Nový dizajn systému EKS
  • Nové funkcionality systému EKS