00313114
Mesto Trnava
Hlavná 1, Trnava, 91771, SVK
34139184
DOPRAVNE ZNAČENIE, s.r.o.
Ulica Zavarská 9290/10J, Trnava, 91701, SVK
Údržba zvislého a vodorovného dopravného značenia a dopravných zariadení na miestnych komunikáciách
dopravné značenie, dopravné značky, dopravné zariadenia
Stavebná práca, Tovar, Služba
1. Predmetom obstarávania je údržba, dodanie a osadenie/demontáž zvislých dopravných značiek (ZDZ), nosičov a spojovacieho materiálu, dopravných zariadení vrátane dopravy a pokládka (VDZ) vodorovného dopravného značenia miestnych komunikácií.
|
|
---|---|
Funkcia |
Pre účely tejto verejnej súťaže sa miestnymi komunikáciami rozumejú všeobecne prístupné a užívané ulice, cesty a priestranstvá, ktoré slúžia miestnej doprave a sú zaradené do siete miestnych komunikácií. Ako verejný obstarávateľ je povinný miestne komunikácie udržiavať v stave zodpovedajúcom účelu, na ktorý sú určené. |
Predpokladaný rozsah bežných výkonov a dodávok v rámci údržby dopravných zariadení a značiek uvedený vo výkaze výmer je vymedzený na 5 mesiacov /v termíne 30.04.2018 - 30.09.2018/ alebo do vyčerpania finančných prostriedkov. |
Položkovité ceny uvedené uchádzačom vo výkaze výmer, budú súčasťou prílohy k rámcovej zmluve . Objednávateľ konkrétny objem prác bude upresňovať podľa skutočných potrieb v priebehu plnenia a to len do výšky jemu schválených finančných prostriedkov na dané obdobie. |
Zhotoviteľ je povinný vykonávať údržbu dopravných zariadení a značení v takom stavebno-technickom stave, ktorý zabezpečí bezpečnú a plynulú premávku na komunikáciách. |
Odstránenie (demontáž) s naložením na dopravný prostriedok a s odvozom do vzdialenosti 5 km a) zvislých dopravných značiek zo stĺpov, stĺpikov alebo konzol, b)stĺpikov alebo konzol, c) zvislých dopravných značiek |
Predmetom sú i osadenia oceľového stĺpika alebo konzoly do betónového základu s vykopaním alebo vyvŕtaním jamôk, resp. ich osadenia na kotviacu pätku, montáže zvislých dopravných značiek na oceľový stĺpik alebo konzolu., na stožiar verejného osvetlenia. |
Opravy poškodených zvislých dopravných značiek, nosných konštrukcií a dopravných zariadení. |
Chemické čistenie zvislých dopravných značiek znečistených nástrekom farebných sprejov ekologicky nezávadnými chemickými prostriedkami. |
Mechanické čistenie zvislých dopravných značiek od nánosu mechanických nečistôt a lepivého materiálu pomocou bežne využívaných čistiacich prostriedkov, napr. suchou handrou, kefou, špongiou, tlakovou vodou a ekologicky nezávadnými chemickými prostriedkami. |
Údržba vodorovného dopravného značenia: a) Pokládka pre potreby obnovy VDZ alebo zmeny VDZ vrátane dopravy. b) Obnova existujúceho vodorovného značenia nástrekom farby určenej výrobcom na tento účel v predpísanej hrúbke. c) Realizácia nového vodorovného značenia nástrekom farby alebo plastového materiálu určeného výrobcom na tento účel v predpísanej hrúbke. d) V prípade nového vodorovného značenia rozmeranie a predznačenie plochy. |
Pred realizáciou nového vodorovného značenia, pri zmene existujúceho alebo pri obnove existujúceho vodorovného dopravného značenia očistenie povrchu vozovky, plochy parkoviska alebo inej spevnenej plochy v závislosti na rozsahu a druhu znečistenia mechanickým odstránením nečistôt, pozametaním, povysávaním a kropením vodou. |
V prípade zmeny existujúceho vodorovného značenia odstránenie pôvodného značenia brúsením. |
Operatívne v čase do 0,5 hodiny od nahlásenia poruchy zodpovedným pracovníkom verejného obstarávateľa, príslušníkom OR alebo KR PZ , zabezpečiť osadenie poškodených alebo odcudzených ZDZ skupiny P upravujúcich prednosť a dodatkové tabuľky s tvarom križovatiek (P1, P2), ďalej skupiny B zákazové značky ( B1, B2, B3, B4,), skupiny C príkazové značky (C1-C6c) a skupiny IP informatívne prevádzkové značky (IP3a, IP3b). |
V prípade dodania, montáže a osadenia zvislého alebo vodorovného dopravného značenia, začať s montážou a osadením do 2 pracovných dní odo dňa objednávky |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Betonáž stĺpika do trávy Ø60,76 mm | ks | 1 | 42 | |
Betonáž stĺpika do spevnenej plochy Ø60,76 mm | ks | 1 | 48 | |
Betonáž stĺpika Ø90 mm | ks | 1 | 14 | |
Betonáž nosníka FeZn I180 | ks | 1 | 9 | |
Jadrový vrt pre osadenie DZ / Ø100 mm - 0,4m / | ks | 1 | 8 | |
Inštalácia DZ - základný rozmer | ks | 1 | 212 | |
Inštalácia DZ 1500/330,1500/500, 1000/1500, 1500/1500mm | ks | 1 | 16 | |
Inštalácia DZ na stĺp oceľovými páskami | ks | 1 | 6 | |
Inštalácia DZ 1000/1500mm, 2000/1500mm a 3000/2000mm | ks | 1 | 6 | |
Inštalácia prenosnej DZ /základný rozmer/ | ks | 1 | 42 | |
Inštalácia prenosnej DZ /zväčšený rozmer/ | ks | 1 | 6 | |
Demontáž DZ / odstránenie značky a stĺpika/ | ks | 1 | 7 | |
Prenájom DZ / 24h -vrátane stĺpika a podstavca - základný formát | ks | 1 | 25 | |
Prenájom DZ /24h - vrátane stĺpika a podstavca - zväčšený formát | ks | 1 | 29 | |
Prenájom CSS - 2ks signalizácia+batéria/24h | hod. | 1 | 2 | |
Dočasné prekrytie DZ /páskou, neprehľadnou fóliou/ | ks | 1 | 29 | |
Montáž spomaľovacieho dorazu | ks | 1 | 3 | |
Montáž spomaľovacieho prahu | ks | 1 | 37 | |
Montáž vodiaceho prahu /Klemmfix/ do vozovky | bm | 1 | 39 | |
Montáž dopravného zrkadla | ks | 1 | 4 | |
Zábradlie trubka Ø60/3mm dvojmadlové - osadenie | bm | 1 | 3 | |
Stĺpik pevný Ø 90mm/1500mm červeno - biely- osadenie | ks | 1 | 12 | |
Dopravný gombík Kyklop do vozovky - osadenie | ks | 1 | 130 | |
Dopravný gombík Kyklop do obrubníka - osadenie | ks | 1 | 40 | |
Dopravné náklady v rámci obce, vrátane miestnych častí | km | 1 | 500 | |
Prenosný obrubník plastový - osadenie | ks | 1 | 189 | |
Smerový vodiaci stĺpik - osadenie | ks | 1 | 28 | |
Montáž merača rýchlosti na VO | hod. | 1 | ||
Servisné prehliadky meračov rýchlosti | hod. | 1 | 2 | |
Montáž merača rýchlosti so solárnym panelom | hod. | 1 | ||
Montáž inteligentných priechodov pre chodcov | hod. | 1 | 2 | |
Servisné prehliadky Inteligentných priechodov pre chodcov | hod. | 1 | 4 | |
Sklopný parkovací stĺpik – osadenie | ks | 1 | 21 | |
Dopravné značky A1-A26, A31-A34, P1, P4-P7 Δ 900 fólia triedy 1 | ks | 1 | 32 | |
Dopravné značky B1 - B39, P10 Ø 700 fólia triedy 1 | ks | 1 | 41 | |
Dopravné značky C1 - C18 Ø 700 fólia triedy 1 | ks | 1 | 13 | |
Dopravné značky C20 - C25 1000/1500 fólia triedy 1 | ks | 1 | 2 | |
Dopravné značky C20 - C25 1500/1500 fólia triedy 1 | ks | 1 | ||
Dopravné značky C26 - C30 750/1000 fólia triedy 1 | ks | 1 | ||
Dopravné značky C26 - C30 1000/1500 fólia triedy 1 | ks | 1 | 2 | |
Dopravné značky P9, P11-P13, IP1, IP2,IP3b-IP11 500/500 fólia triedy 1 | ks | 1 | 49 | |
Dopravné značky IP3a 900/200 fólia triedy 1 | ks | 1 | 7 | |
Dopravné značky P14, P15, IP12 - IP20b 500/700 fólia triedy 1 | ks | 1 | 28 | |
Dopravné značky IP24 - IP27, IS15,IS16 750/1000 fólia triedy 1 | ks | 1 | 2 | |
Dopravné značky IP24 - IP27, IS12-IS16 1000/1500 fólia triedy 1 | ks | 1 | 2 | |
Dopravné značky IP28 1000/750 fólia triedy 1 | ks | 1 | 3 | |
Dopravné značky IS17 - IS20, IS23, IS24 1500/330 fólia triedy 1 | ks | 1 | 3 | |
Dopravné značky IS17 - IS20, IS23, IS24 1500/500 fólia triedy 1 | ks | 1 | 4 | |
Dopravné značky IS21, IS22 1500/330 fólia triedy 1 | ks | 1 | 9 | |
Dopravné značky IS21, IS22 1500/500 fólia triedy 1 | ks | 1 | 4 | |
Dopravné značky IS36 1000/500 fólia triedy 1 | ks | 1 | 4 | |
Dopravné značky IS35, IS37a,b 700/300 fólia triedy 1 | ks | 1 | 2 | |
Dopravné značky II1a - II17c 500/500 fólia triedy 1 | ks | 1 | 7 | |
Dopravné značky E1, E9-E13, E15 500/500 fólia triedy 1 | ks | 1 | 24 | |
Dopravné značky E2 -E8 500/150 fólia triedy 1 | ks | 1 | 8 | |
Dopravné značky Z3a 2000/500 fólia triedy 1 | ks | 1 | 2 | |
Dopravné značky Z3b 500/500 fólia triedy 1 | ks | 1 | 4 | |
Fluorescenčné DZ triedy3 - 750 x 750 mm - IP6,7, P1,2,3, A12,A fólia triedy 1 | m | 1 | 2 | |
Dopravné značky Z2a 1500/200 fólia triedy 1 | ks | 1 | 4 | |
Bandimex páska 16 mm, stredné kotvenie | bm | 1 | 57 | |
Bandimex spona 16 mm, stredné kotvenie | ks | 1 | 69 | |
Krytka stĺpika priemer 60 mm, plastová | ks | 1 | 74 | |
Krytka stĺpika priemer 76 mm, plastová | ks | 1 | 19 | |
Krytka stĺpika priemer 90 mm, plastová | ks | 1 | 16 | |
Rúra FE Zn, 60/2 mm | bm | 1 | 229 | |
Rúra FE Zn, 76/2 mm | bm | 1 | 75 | |
Rúra FE Zn, 90/3 mm | bm | 1 | 59 | |
Nosník FeZn I180 | bm | 1 | 62 | |
Spomaľovací prah, koncový diel, 50 mm | ks | 1 | 12 | |
Spomaľovací prah, priebežný diel, 50 mm | ks | 1 | 29 | |
Objímka AL, priemer 60 mm (nerezový spojovací mateiál) | ks | 1 | 221 | |
Objímka AL, priemer 76 mm | ks | 1 | 99 | |
Objímka na VO - bez pásky | ks | 1 | 98 | |
Upínacia spona 16mm | ks | 1 | 48 | |
Dopravné zrkadlo 1000 x 800 mm | ks | 1 | 2 | |
Dopravné zrkadlo 800 x 600 mm | ks | 1 | 1 | |
Dopravné zrkadlo 600 x 400 mm | ks | 1 | 3 | |
Dopravné zrkadlo Ø900 mm | ks | 1 | 7 | |
Dopravné zrkadlo Ø 600 mm | ks | 1 | 3 | |
Vodiaci prah Klemmfix, s L82 každych 5 m | bm | 1 | 40 | |
Sklopný parkovací stĺpik | ks | 1 | 20 | |
Stĺpik pevný Ø 90mm/1500mm červeno - biely | ks | 1 | 16 | |
Konzola pre montáž DZ na stenu | ks | 1 | 2 | |
Predĺženie stĺpika | ks | 1 | 6 | |
Dopravný gombík Kyklop do vozovky | ks | 1 | 152 | |
Dopravný gombík Kyklop do obrubníka | ks | 1 | 58 | |
Prenosný obrubník plastový CZ9 | ks | 1 | 180 | |
Zábradlie trubka Ø60/3mm dvojmadlové | bm | 1 | 44 | |
Parkovací doraz | ks | 1 | 4 | |
Merač rýchlosti - napájanie solárnym panelom | ks | 1 | 1 | |
Merač rýchlosti - napájanie z VO | ks | 1 | 1 | |
Pokládka VDZ čiar šírky 125 mm , farba biela, žltá, oranžová -1.zložková farba | bm | 1 | 2000 | |
Pokládka VDZ čiar šírky 250 mm striekaním1.zložková farba biela | bm | 1 | 1100 | |
Pokládka VDZ čiar šírky 120mm lepením, oranžova farba Stamark | bm | 1 | 65 | |
Pokládka VDZ priechodov pre peších1.zložková farba biela | m2 | 1 | 260 | |
Pokládka VDZ dvojzložkový plast za studena, vrátane odstránenia | m2 | 1 | 150 | |
Pokládka VDZ - symbol cyklista, chodec - 1.zložková farba | m2 | 1 | 90 | |
Pokládka VDZ - symbol cyklista, chodec - 2.zložkový plast | m2 | 1 | 25 | |
Pokládka VDZ - plocha svetlo zelená , červená - 1.zložková farba | m2 | 1 | 160 | |
Pokládka VDZ - plocha svetlo zelená - červená - 2.zložkový plast | m2 | 1 | 80 | |
Pokládka VDZ šípky, symboly1.zložková farba biela | m2 | 1 | 110 | |
Pokládka VDZ zatienené plochy1.zložková farba biela | m2 | 1 | 220 | |
Predznačenie čiar VDZ | m2 | 1 | 560 | |
Predznačenie čiar VDZ | bm | 1 | 3200 | |
Chemické čistenie značiek | m2 | 1 | 80 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Dopravné značky (tiež ako "DZ") zahŕňajú | zvislé dopravné značky: výstražné značky, značky upravujúce prednosť a dodatkové tabuľky s tvarom križovatky, zákazové značky, príkazové značky, informatívne prevádzkové značky, |
... | informatívne smerové značky, informatívne iné značky, dodatkové tabuľky, osobitné označenia a dopravné zariadenia: vodiace dopravné zariadenia, výstražné dopravné zariadenia, |
... | ostatné dopravné zariadenia (podľa zákona NR SR č. 8/2009 Z. z. a vyhl. MV SR č. 9/2009 Z. z. v znení neskorších predpisov); |
... | rozmery DZ: zmenšený/základný/zväčšený rozmer - v zmysle STN 01 8020 v platnom znení; DZ musia vyhovovať požiadavkám platných technických noriem a predpisov |
... | Výrobky ZDZ musia byť označené certifikačnou značkou zhody v zmysle zákona 264/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
... | Minimálne požadované triedy funkčnosti výrobku podľa STN EN 12899-1: a. prederavenie líca : P3, b. použitie okrajov : E2, c. dynamické zaťaženie snehom : DSL1, d. zaťaženie pôsobením vetra : WL5, |
... | e. bodové zaťaženie : PL2, f. odolnosť proti korózii : SP1, SP2, g. dočasné výchylky : TDB1, TDT1 |
Písmo na výrobu dopravného značenia: | a. Presný tvar, typ písma podľa normatívnej prílohy podľa STN 01 8020, čl. 4.3.1 2 STN 01 8020. Výška písmen a číslic na informačných dopravných značkách podľa STN 01 88020, čl. 4.3.2. |
... | Vzťah medzi modulom a výškou použitého písma podľa tabuľky 1 STN 01 8020. Veľkosť medzier medzi písmenami alebo číslicami podľa tabuľky 2 tejto normy . |
... | b. Názvy zahraničných cieľov na návestných a smerových tabuliach uvádzané latinkou, v reči príslušného štátu, na ktorom území cieľ leží. |
... | c. Podkladové tabule dopravných značiek na cestách I. triedy majú ochranný okraj s dvojitým prelisom - lemom. |
.... | d. Podkladová tabuľa do rozmeru 1000x1500 mm je celoplechová. Ak je potrebné použiť na výrobu viac plechových tabúľ ich počet bude čo najmenší. |
... | e. spojovací materiál je v antikoróznej úprave |
Okraje značky: | a. ZVD budú vyrobené na FeZn podklade, s dvojitým prelisom - lemom. DZ do rozmeru 1000x1500 musia byť so zahnutým lisovaným okrajom a nad rozmer 1000x1500 môžu byť so založeným okrajovým profilom. |
... | b. Funkčná plocha zvislej dopravnej značky a dopravnej značky s aplikáciou reflexnej fólie bude vyhotovená z retroreflexnej fólie triedy 1 (Ref1), triedy 2 (Ref2) alebo triedy 3 (Ref3)-podľa potreby. |
Požiadavky na nosiče velkoplošných dopravných značiek: | Nosiče musia mať antikoróznu povrchovú úpravu žiarovým zinkovaním. |
Označovanie a informácie o výrobku: | Výrobok musí byť označený certifikačnou značkou zhody v zmysle zákona 264/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
a. Výrobca alebo dodávateľ sprístupní nasledovné informácie o ZDZ, dopravných zariadeniach a ich súčastiach: | 1/ návod na montáž a osadenie, 2/ podrobné informácie o akýchkoľvek obmedzeniach týkajúcich sa umiestnenia alebo použitia, 3/návod na používanie, údržbu a čistenie. |
Osadenie a montáž dopravnej značky vrátane nosiča - cena zahŕňa: | osadenie a montáž DZ na nosič vr. montáže upínacích prvkov, rezanie nosiča na potrebnú dĺžku, osadenie nosiča vrátane plastovej krytky, zemné/výkopové/ búracie práce, |
... | zabetónovanie pätky/zaklinovanie nosiča, odstránenie výkopku/vybúranej sute (naloženie, premiestnenie, zloženie na skládke), poplatok za uskladnenie, spätnú úpravu dotknutej plochy |
Osadenie a montáž dopravnej značky: smerový stĺpik osadený do krajnice - cena zahŕňa: | osadenie, zemné/výkopové práce, odstránenie zeminy/ výkopku (naloženie, premiestnenie, zloženie na skládke), poplatok za uskladnenie, spätnú úpravu dotknutej plochy |
Demontáž dopravnej značky - cena zahŕňa: | demontáž (odstránenie) DZ z nosiča vrátane upínacieho materiálu a ich odstránenia (naloženie, odvoz, zloženie, likvidácia) |
Demontáž nosiča dopravnej značky - cena zahŕňa: | demontáž (odstránenie) nosiča dopravnej značky vrátane jeho odstránenia (naloženie, odvoz, zloženie, likvidácia) a spätnej úpravy dotknutej plochy, po odrezaní/ odpálení nosiča osadeného v pozemnej |
... | vr. zaklepania do úrovne nivelety pozemnej komunikácie |
Oprava dopravnej značky, nosiča - cena zahŕňa: | otočenie DZ, vyrovnanie nosiča, opravu uchytenia DZ, opravu osadenia nosiča a pod. |
Dopravná značka - cena zahŕňa: | dodávku DZ - pozinkovaný plech s dvojitým ohybom lisovaným, na zadnej strane s lištou na uchytenie, retroreflexná fóĺia tr. 1 (životnosť min. 7 rokov),nosiče a spojovací materiál, |
... | STN 01 8020, STN EN 12899-1, STN EN 12899-3, STN EN 13422+A1 v platnom znení |
Prenosné dopravné značenie - cena zahŕňa: | potrebný upínací materiál, kvalitatívne požiadavky na prenosné DZ podľa STN EN 12899-1, STN EN 12899-3 v platnom znení |
Prenosné dopravné značenie: demontáž (odstránenie) prenosnej DZ vrátane nosiča s podstavcom - cena zahŕňa: | naloženie, odvoz z miesta plnenia |
Prenájom prenosnej dopravnej značky, nosiča s podstavcom - cena zahŕňa: | potrebný upínací materiál |
Spomaľovací prah - cena zahŕňa: | dodávku spomaľovacie prahu; spomaľovací prah musí vyhovovať požiadavkám TP 023 |
Demontáž spomaľovacieho prahu - cena zahŕňa: | demontáž (odstránenie) vrátane upevňovacieho materiálu a ich odstránenia (naloženie, odvoz, zloženie) |
Dopravné zrkadlo - cena zahŕňa: | dodávku dopravného zrkadla vrátane upevňovacieho materiálu; zrkadlo musí vyhovovať požiadavkám TP 023 |
Demontáž dopravného zrkadla - cena zahŕňa: | demontáž (odstránenie) dopravného zrkadla z nosiča/nosnej konštrukcie vrátane upevňovacieho materiálu a ich odstránenia (naloženie, odvoz, zloženie) |
Demontáž (odstránenie) parkovacieho dorazu - cena zahŕňa: | demontáž (odstránenie) zariadenia vrátane upevnenia a jeho odstránenie (naloženie, odvoz, zloženie) |
Retroreflexný dopravný gombík - cena zahŕňa: | dodávku retroreflexného dopravného gombíka s obojstranne osadenými odrazkami a upevňovacieho materiálu; dopravný gombík musí vyhovovať požiadavkám TP 015 a TP 023 |
31. Projekt dočasného dopravného značenia - cena zahŕňa: | vypracovanie projektu dočasného dopravného značenia pre zabezpečenie oblasti dlhodobého pevného pracoviska cesty v obci (dvojpruhová resp. štvorpruhová cesta, križovatka)/cesty mimo obce |
... | (dvojpruhová resp. trojpruhová cesta) odborne spôsobilou osobou a jeho odsúhlasenie Krajským dopravným inšpektorátom KR PZ |
Názov |
Dodávateľ si k realizácii prác musí zabezpečiť a v čase realizácie prác osadiť prenosné dopravné značky požadovanej kvality v zmysle aktuálnej Vyhlášky pre práce na ceste, zúženie vozovky z jednej strany v smere jazdy vodiča/A4b-zúžená vozovka sprava a A4c-zúžená vozovka zľava/, smerové dosky Z4/Z4a pre smer vľavo a Z4b pre smer vpravo/, B31a /30/, prípadne blikajúce svietiace šípky usmerňujúce dopravu doľava alebo doprava. |
V prípade dodania, montáže a osadenia zvislého, alebo vodorovného dopravného značenia, začať s montážou a osadením do 2 pracovných dní odo dňa objednávky. |
Činnosti súvisiace s predmetom tejto zmluvy bude dodávateľ na základe jednotlivých požiadaviek objednávateľa realizovať počas lehoty plnenia, v pracovných dňoch, dňoch osobného voľna ako i počas štátnych sviatkov a v dňoch pracovného pokoja, podľa aktuálneho stavu komunikačnej siete v danom období za účelom zaistenia plynulej a bezpečnej cestnej premávky. |
Dodávateľ je povinný spolupracovať s Policajným zborom Okresného dopravného inšpektorátu Trnava vo veci použitia dočasného dopravného značenia a plne rešpektovať jeho podmienky. |
Dodávateľ odovzdá objednávateľovi predmet tejto rámcovej dohody bez technických závad, riadne, včas a v dohodnutom rozsahu. Ak budú mať odovzdané práce vady už v čase odovzdania a preberania, objednávateľ ich neprevezme a dodávateľ je povinný vady odstrániť do 3 pracovných dní, ak sa zmluvné strany v konkrétnom prípade s prihliadnutím na charakter vád nedohodnú inak. Do času, kým dodávateľ nedodá predmet služby bez vád, je v omeškaní s jeho dodaním. |
Dodávateľ zodpovedá za bezpečnosť a ochranu zdravia vlastných zamestnancov a za bezpečnosť cestnej premávky v úseku, kde sa práce realizujú. Dodávateľ zabezpečí, aby dopravné prostriedky neznečisťovali pozemné komunikácie. |
Dodávateľ zodpovedá, že všetky vecné dodávky, materiál použité plnenie predmetu zákazky podmienky technických a kvalitatívnych požiadaviek v zmysle zákona č. 264/99 Z. z. vyhovujú technickým požiadavkám na výrobky o posudzovaní zhody, že sú vyrobené zo vzájomne kompatibilných materiálov, nie sú nebezpečné pre životné prostredie a ochranu zdravia obyvateľstva a ich vlastnosti zodpovedajú požadovaným normám značiek: |
Musia spĺňať ustanovenia STN EN 1436, STN 01 8020/Z2:2005, STN EN 12899-1:2008, STN EN 1436:2007 + A1:2009 STN EN 12899-1 – Trvalé zvislé dopravné značky. Časť 1: Trvalé dopravné značky. STN 018020 a zmena 1 a zmena 2 – Dopravné značky na pozemných komunikáciách. Vyhlášky MV SR č. 9/2009 Z. z. – ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. zákona NR SR č. 8/2009 Z. z. - o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
Dodávateľ je povinný umožniť objednávateľovi vykonávanie technického dozoru, a to najmä: - oboznámiť sa s podkladmi dodávateľa, podľa ktorých práce realizuje;- kontrolu vecnej a cenovej správnosti a úplnosti oceňovacích podkladov a platobných dokladov, ich súlad so zmluvnými podmienkami; - kontrolu tých častí, ktoré budú v ďalšom postupe zakryté alebo sa stanú neprístupnými; - kontrolu postupu prác podľa odsúhlaseného harmonogramu; - sledovanie vedenia stavebného denníka; - kontrolu odstraňovania vád a nedorobkov; - kontrolu nakladania s odpadmi; - kontrolu uvoľnenia staveniska. |
Dodávateľ zodpovedá za prípadné škody za vykonané práce až do doby písomného odovzdania prác obstarávateľovi. |
Dodávateľ je povinný viesť stavebný denník od prvého dňa prípravných prác až do skončenia stavebných prác a je povinný v stavebnom denníku denne zaznamenať všetky podstatné udalosti, ktoré sa stali na stavenisku. Technický dozor objednávateľa priebežne sleduje obsah stavebného denníka a odsúhlasuje jeho záznamy. |
Dodávateľ zodpovedá za to, že nepoužije materiál, o ktorom je v čase jeho použitia známe, že je škodlivý. Použité stavebné výrobky a materiály musia spĺňať podmienky a požiadavky v zmysle platných právnych predpisov a platných technických noriem. |
Dodávateľ je povinný hlásiť priebežne denný dispečing prác v ktorom uvedie druh pracovného výkonu a miesto kde bude táto činnosť vykonávaná. Dodávateľ je povinný bez meškania informovať objednávateľa o vzniku akejkoľvek udalosti, ktorá bráni alebo sťažuje realizáciu objednávky a v dôsledku toho na možné omeškanie s jej plnením. |
Po vykonaní prác predloží dodávateľ objednávateľovi na odsúhlasenie súpis prác, ktorý musí obsahovať rozsah skutočne vykonaných prác a objednávateľ podpisom potvrdí jej správnosť. Potvrdený súpis prác bude podkladom pre fakturáciu. V rámci odbornej starostlivosti dodávateľ predkladá objednávateľovi návrhy najvýhodnejšieho technického a finančného riešenia s potrebným zdôvodnením ak je o to objednávateľom požiadaný. |
Vyhotovenie vodiacich dopravných zariadení musí spĺňať podmienky TP 07/2005, ktorý stanovuje ich vzhľad, rozmery a umiestňovanie. Požiadavky na vodorovné dopravné značky: 1/ Viditeľnosť - cez deň je viditeľnosť vodorovných dopravných značiek určená farebnosťou špecifikovanou trichromatickými súradnicami tolerančných oblastí v kolorimetrickom trojuholníku CIE (tabuľka 7 a STN EN 1436+A1 tabuľka 6), koeficientom jasu alebo koeficientom jasu pri difúznom osvetlení (STN EN 1436 tabuľka 1 alebo 2). |
2/ Viditeľnosť – v noci určená hodnotou koeficienta vratného odrazu (retroreflexie) podľa STN EN 1436+A1 tabuľky 3, 4, 5.Odolnosť proti šmyku sa musí merať metódou uvedenou v prílohe D STN EN 1436+A1 a musí spĺňať požiadavky STN EN 1436+A1 tabuľky 7.Minimálne požadované triedy funkčnosti výrobku podľa STN 01 8020/Z2:2005, STN EN 12899-1:2008, STN EN 1436:2007 + A1:2009; a. koeficient vratného odrazu za sucha trieda RL R2; b. koeficient jasu trieda B2; c. protišmyková odolnosť trieda SRT S3; d. koeficient jasu pri difúznom osvetlení trieda QdQ2; e. trvanlivosť IO 1. |
Písomné čiastkové výzvy (objednávky) počas platnosti rámcovej dohody bude objednávateľ vystavovať podľa svojich potrieb a finančných možností, pričom v nich uvedie konkrétnu špecifikáciu plnenia, jeho rozsah, miesto, výšku ceny, dobu plnenia (požadovaný termín ukončenia plnenia) a príp. ďalšie podmienky potrebné pre vykonanie plnenia. Množstvá uvedené v technickej špecifikácii sú predpokladané množstvá plnenia počas platnosti rámcovej dohody. |
Cena plnenia čiastkovej výzvy (objednávky) bude stanovená na základe prílohy „Súpis prác a dodávok“, ktorý bude obsahovať konkrétny popis položiek a jednotkové ceny za položky z podrobného rozpočtu, tvoriaceho prílohu rámcovej dohody, a požadované množstvá. Cena plnenia čiastkovej výzvy bude určená ako súčet súčinov jednotkovej ceny príslušnej položky a množstva. |
Dodávateľ do 7 dní od uzavretia rámcovej dohody oznámi objednávateľovi nasledovné údaje: kontaktné údaje pre zasielanie čiastkovej výzvy (objednávky) v listinnej podobe vrátane e-mailovej adresy pre zasielanie čiastkovej výzvy v elektronickej podobe a e-mailovej adresy a kontaktných údajov osoby s telefónnym číslom, na ktoré bude objednávateľom zasielaná/nahlasovaná čiastková výzva na vykonanie plnenia v havarijnom prípade. Zmeny v oznámených údajoch je dodávateľ povinný oznámiť objednávateľovi bezodkladne. |
Objednávateľ do 7 dní od uzavretia rámcovej dohody oznámi dodávateľovi mená zamestnancov objednávateľa vrátane ich kontaktných údajov poverených zadávaním, kontrolou a preberaním plnenia. |
Objednávateľ doručí dodávateľovi čiastkovú výzvu (objednávku) prostredníctvom e-mailu minimálne 2 pracovné dni pred požadovaným termínom začiatku plnenia, okrem havarijných prípadov (najmä ohrozenie bezpečnosti účastníkov cestnej premávky), a následne aj v listinnej podobe na adresu poskytnutú dodávateľom. |
Pre plnenie v havarijných prípadoch sa dodávateľ zaväzuje vykonať požadované plnenie okamžite, najneskôr však do 3 hodín od prijatia požiadavky objednávateľa na jeho vykonanie, ak sa nedohodne s objednávateľom inak. Ak k vykonaniu tohto plnenia bude potrebná aj dodávka súvisiaceho výrobku, dodávateľ vykoná toto plnenie najneskôr do 24 hod. od prijatia požiadavky, ak sa nedohodne s objednávateľom inak. V takýchto prípadoch bude čiastková výzva (objednávka) doručená dodávateľovi dodatočne. |
Na základe požiadavky objednávateľa, najmä v prípadoch súvisiacich so zaistením bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, sa dodávateľ zaväzuje vykonávať plnenie aj mimo pravidelný pracovný čas vrátane dní pracovného voľna, pokoja a sviatkov. |
Ak sa pre vykonanie plnenia vyšpecifikovaného objednávateľom v čiastkovej výzve (objednávke) vyskytne potreba vykonania plnenia väčšieho rozsahu resp. plnenia nešpecifikovaného v čiastkovej výzve (ďalej len „naviac plnenie“), dodávateľ bezodkladne oznámi túto skutočnosť objednávateľovi (telefonicky/e-mailom). Dodávateľ bude pokračovať v plnení po odsúhlasení naviac plnenia objednávateľom (telefonicky s následným potvrdením písomnou formou/e-mailom) a čiastková výzva na naviac plnenie bude dodávateľovi doručená dodatočne. |
Ak toto naviac plnenie bude mať vplyv aj na zmenu termínu ukončenia plnenia podľa pôvodnej čiastkovej výzvy, nový termín ukončenia plnenia sa dohodne po vzájomnej dohode zmluvných strán písomným záznamom. Cena za naviac plnenie, ktoré dodávateľ vykoná bez súhlasu objednávateľa, nebude dodávateľovi uhradená. |
Fakturácia bude uskutočňovaná po odovzdaní a prevzatí plnenia vykonaného dodávateľom na základe čiastkovej výzvy (objednávky). Faktúra bude vystavená na adresu objednávateľa. Dodávateľ uvedie vo faktúre kód klasifikácie CPA. Dodávateľ je povinný doručiť faktúru do sídla objednávateľa najneskôr do 10. dňa nasledujúceho kalendárneho mesiaca. |
Dodávateľom fakturovaná cena za plnenie vykonané na základe čiastkovej výzvy (objednávky) bude vypočítaná na základe skutočne vykonaného rozsahu plnenia, ktoré bude odsúhlasené objednávateľom v súpise vykonaných prác a dodávok. Daň z pridanej hodnoty sa bude fakturovať v zmysle platných právnych predpisov v čase fakturácie. |
Ak sa predmetný výrobok použije viackrát, dodávateľ nie je povinný preukázať úroveň kvality tých istých použitých výrobkov opakovane. |
Dodávateľ pri vykonávaní plnenia bude dodržiavať všeobecne záväzné právne predpisy a nariadenia, technické normy a technické predpisy v platnom znení, najmä: STN EN 12899-1 Trvalé zvislé dopravné značky. Časť 1: Trvalé dopravné značky: 2008/O1: 2009, STN EN 12899-3 Trvalé zvislé dopravné značky. Časť 3: Smerové stĺpiky a odrazky: 2008, STN EN 13422+A1 Dopravné zariadenia na pozemných komunikáciách. Prenosné vodiace bezpečnostné zariadenia. |
Dopravné kužele a dopravné valce (Konsolidovaný text): 2009, STN EN 12352 Zariadenia na riadenie dopravy. Výstražné a bezpečnostné svetelné zariadenia: 2006, STN 01 8020 Dopravné značky na pozemných komunikáciách: 2000/Z1: 2003/Z2: 2005, STN 73 6021 Svetelné signalizačné zariadenia. Umiestnenie a použitie návestidiel: 1995/Z1: 2001, STN 73 6102 Projektovanie križovatiek na pozemných komunikáciách: 2004/O1: 2004, STN 73 6110 Projektovanie miestnych komunikácií: 2004/O1: 2006/Z1: 2011/Z1/ O1: 2014/Z2: 2015, STN 73 6101 Projektovanie ciest a diaľnic: 2008/O1: 2009; |
primerane k vykonávanému plneniu technicko-kvalitatívne podmienky (ďalej len „TKP“), najmä: TKP časť 0 Všeobecne; MDVRR SR: 2012, TKP časť 11 Dopravné značenie; MDVRR SR: 2010, TKP časť 20 Oceľové konštrukcie; MDVRR SR: 2014 a technické podmienky (ďalej len „TP“), najmä: |
1/ TP 012 (TP 04/2005) Použitie zvislých a vodorovných dopravných značiek na pozemných komunikáciách; MDPT SR: 2005, TP 013 (TP 05/2005) Systém hodnotenia zvislých dopravných značiek a vodorovných dopravných značiek; MDPT SR, SDI: 2005, TP 018 (TP 15/2005) Zásady navrhovania prvkov upokojovania dopravy na úsekoch cestných prieťahov v obciach a mestách (Upokojovanie dopravy); |
2/ MDPT SR, SDI: 2005 + Dodatok 1/2006, TP 023 (TP 09/2006) Použitie, kvalita a systém hodnotenia dopravných a parkovacích zariadení; MDPT SR, SDI: 2006, TP 069 (TP06/2013) Použitie dopravných značiek a dopravných zariadení na označovanie pracovných miest; MDVRR SR, SCDPK: 2013; TP 074 (TP 11/2013) Nosné konštrukcie s pasívnou bezpečnosťou pre vybavenie pozemných komunikácií; |
3/ MDVRR SR, SCDPK: 2013; TP 105 Použitie smerových stĺpikov a odrážačov; MDVRR SR, SCDPK: 2017; TKP a TP sú dostupné na webovej stránke SSC: www.ssc.sk (http://www.ssc.sk/sk/technicke-predpisy-rezortu.ssc); zákony a predpisy o cestnej premávke - zákon NR SR č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, vyhláška MV SR č. 9/2009 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov; |
4/ zákony a nariadenia týkajúce sa bezpečnosti a ochrany zdravia, ochrany životného prostredia, bezpečnosti práce a technických zariadení; Všeobecne záväzné nariadenie mesta Košice (ďalej len „VZN“) č. 98/2009 o miestnej dani za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta Košice a o režime užívania historickej časti mesta Košice (nariadenie o historickej časti mesta Košice) v znení neskorších úprav; VZN mesta Košice je dostupné na stránke Mesta Košice www.kosice.sk (http://www.kosice.sk/vzn_list.php) a. i. súvisiace. |
Zvislé dopravné značky musia byť upevnené tak, aby vplyvom poveternostných podmienok a premávky nedochádzalo k ich deformácii, mechanickému kmitaniu, posunutiu, pootočeniu a pod. a aby nezasahovali do vymedzenej časti dopravného priestoru stanoveného voľnou šírkou a voľnou výškou pozemnej komunikácie (STN 73 6010, STN 73 6101). |
Odovzdanie a prevzatie prác bude uskutočňované po ukončení ucelenej, vopred vzájomne písomne dohodnutej etapy. O odovzdaní a prevzatí sa vyhotoví zápis podpísaný oprávnenou osobou objednávateľa a oprávnenou osobou dodávateľa. Zápis o odovzdaní a prevzatí bude obsahovať súpis vykonaných prác, popis zistených vád, prípadne konštatovanie, že práce boli prevzaté bez vád. Zápis o odovzdaní bude podkladom pre vystavenie faktúry a bude jej prílohou. |
Záručná doba na vykonané plnenie je 36 mesiacov okrem dopravných značiek; záručná doba na dodané dopravné značky s reflexnou fóliou tr. 1 je 84 mesiacov. Záručná doba začne plynúť odo dňa odovzdania a prevzatia plnenia objednávateľom. |
Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré sú zistené pri prevzatí prác objednávateľom a sú konštatované v zápise, ako aj za vady ktoré sa vyskytnú po odovzdaní prác, ak ich obstarávateľ uplatní v záručnej lehote. |
Zhotoviteľ nezodpovedá za vady vzniknuté nezávisle na kvalite dodávky /vis major/ napr. v dôsledku živelnej pohromy. Reklamácia musí byť objednávateľom podaná v záručnej lehote, inak je neplatná a musí obsahovať označenie vady, opis ako sa prejavuje a návrh a lehotu vybavenia reklamácie. Uplatnený nárok na riešenie reklamácie nemôže objednávateľ svojvoľne meniť bez súhlasu dodávateľa. Termín odstránenia vád musí byť dohodnutý písomne. |
Objednávateľ má právo požadovať a dodávateľ povinnosť bezplatne odstrániť vady a nedorobky plnenia zistené pri jeho odovzdaní a prevzatí a vady vzniknuté počas plynutia záručnej doby a to v termíne dohodnutom medzi objednávateľom a dodávateľom písomnou formou. |
Dodávateľ bude vykonávať plnenie bez vylúčenia cestnej premávky na dotknutej pozemnej komunikácii, len s jej čiastočným obmedzením. Dočasné dopravné značenie (ďalej len „DDZ“) potrebné na označenie miesta plnenia obstará a dopraví na miesto použitia dodávateľ, ktorý zabezpečí jeho osadenie v súlade so zákonom NR SR č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a vyhláškou MV SR č. 9/2009 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
Dodávateľ zodpovedá aj za udržiavanie Dočasného dopravného značenia (DDZ) a jeho odstránenie po ukončení plnenia. |
Dodávateľ je povinný vykonávať plnenie tak, aby bol zaistený bezpečný prístup/vjazd k jestvujúcim nehnuteľnostiam, aby svojou činnosťou nezasahoval do práv a právom chránených záujmov vlastníkov týchto nehnuteľností hlavne nadmerným hlukom, prachom a zbytočnou prevádzkou strojov a mechanizmov, nespôsobil škodu na cudzích nehnuteľnostiach a majetku, neohrozoval zdravie alebo život ľudí, životné prostredie a bezpečnosť účastníkov cestnej premávky. |
Dodávateľ je povinný uhradiť všetky škody spôsobené na cudzích nehnuteľnostiach, zariadeniach, majetku, zdraví alebo živote osôb spôsobené pri vykonávaní plnenia alebo ako jeho dôsledok. Uvedené sa netýka prípadov, keď ku škode došlo na základe nevhodne vydaného príkazu zo strany objednávateľa, pričom na jeho nevhodnosť bol objednávateľ zo strany dodávateľa upozornený, ale tento i napriek tomu na jeho vykonaní trval. |
Dodávateľ zodpovedá za bezpečnosť a ochranu zdravia vlastných pracovníkov a pracovníkov svojich subdodávateľov, za dodržiavanie bezpečnostných predpisov platných pre stavebnú činnosť, pre prácu so strojmi a na nich, za zabezpečenie a udržiavanie miesta plnenia v zmysle platných právnych predpisov vzťahujúcich sa na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci, za bezpečnosť používaných technických a strojových zariadení, za ochranu životného prostredia a za zaistenie bezpečnosti účastníkov cestnej premávky v súvislosti s vykonávaním plnenia. |
Dodávateľ zodpovedá za čistotu a poriadok v mieste vykonávania plnenia, okamžite odstráni vybúrané hmoty, sute, prebytočnú zeminu ako aj iné odpady vznikajúce v súvislosti s vykonávaním plnenia alebo ako jeho dôsledok, akékoľvek znečistenie dotknutej pozemnej komunikácie spôsobené vykonávaním plnenia a po ukončení plnenia uvedie všetky dotknuté plochy do pôvodného stavu. Na verejnom priestranstve je zakázané skladovanie materiálu/odpadu/vybúraných hmôt/sute/zeminy. |
Dodávateľ zabezpečí komplexnú ochranu okolitej prírody a krajiny pred poškodením, bude rešpektovať okolité dreviny a krovité porasty tak, aby nedošlo k bezprostrednému alebo následnému zníženiu ekologických a estetických funkcií ich podzemných a nadzemných častí, resp. k ich odumretiu, v prípade použitia mechanizmov, nástrojov a pomôcok musí dbať na minimalizáciu poškodenia predmetnej lokality aj po ukončení činností. |
Dodávateľ bude nakladať s odpadmi v súlade s platnou legislatívou. Zakazuje sa uložiť alebo ponechať odpad na inom mieste ako na to určenom, zneškodniť odpad alebo znehodnotiť odpad inak ako v súlade s platnou legislatívou. |
Držiteľ odpadu je povinný odovzdať odpady len osobe oprávnenej nakladať s odpadmi, ak nezabezpečuje ich zhodnotenie alebo zneškodnenie sám, stavebný odpad využiteľný ako zdroj druhotných surovín odovzdať výkupcom alebo spracovateľom týchto odpadov, nerecyklovateľný a nevyužiteľný stavebný odpad ukladať na riadenú skládku odpadov, v prípade výskytu nebezpečného odpadu tento odovzdať organizácii s oprávnením podľa platných predpisov. |
Dodávateľ je povinný mať uzavreté poistenie pre obdobie odo dňa začatia vykonávania plnenia až do termínu jeho ukončenia alebo posledného termínu pre odstránenie vád (podľa toho, ktorý z nich je neskorší) proti poškodeniu alebo zničeniu majetku iných osôb spôsobeným činmi alebo nedbalosťou dodávateľa a poistenie proti usmrteniu alebo zraneniu spôsobeným činmi dodávateľa alebo jeho nedbalosťou. Kópiu dokladu o poistení je dodávateľ povinný predložiť objednávateľovi do termínu začatia vykonávania plnenia na základe prvej čiastkovej výzvy (objednávky). |
Dodávateľ je povinný uviesť celkovú cenu plnenia v eurách bez DPH, sadzbu DPH 20 % (pokiaľ je dodávateľ platcom DPH) a celkovú cenu plnenia vrátane DPH (aj napriek skutočnosti, že sa jedná o stavebné práce, ktoré podľa štatistickej klasifikácie produktov (CPA), budú fakturované s prenosom daňovej povinnosti). |
Objednávateľ požaduje predloženie podrobného aktualizovaného rozpočtu /cenník/ a to v lehote do 7 dní od uzavretia rámcovej dohody. V rozpočte dodávateľ uvedie jednotkové ceny v € bez DPH, celkovú cenu v € bez DPH, výšku DPH a celkovú cenu v € s DPH (pokiaľ je dodávateľ platcom DPH). V jednotkových cenách sú zahrnuté všetky náklady spojené s úplným, vecným a odborným plnením záväzkov dodávateľa vyplývajúcich z rámcovej dohody a osobitných požiadaviek objednávateľa vrátane nákladov na všetky vedľajšie, pomocné a iné činnosti nevyhnutné pre plnenie ako sú: |
1/ colné poplatky, náklady na dopravu výrobkov/materiálov na miesto plnenia, presuny, použitie potrebných strojov/mechanizmov a zariadení (ako napr. vŕtacie zariadenie, zbíjačka, zváracia súprava, rezačka rúrok a pod.), potrebný spotrebný materiál, potrebné očistenie podkladu, náklady súvisiace s odstránením odpadov, vybúraných hmôt a sute (naloženie, odvoz, zloženie) vrátane poplatkov za ich uskladnenie v zmysle platnej legislatívy, uvedenie dotknutých plôch do pôvodného stavu, |
2/ náklady na dočasné dopravné značenie potrebné na označenie pracoviska vrátane jeho osadenia, premiestňovania, údržby a odstránenia po ukončení plnenia, náklady vyplývajúce z rámcovej dohody, technickej špecifikácie a osobitných požiadaviek na plnenie a. i. súvisiace s riadnym a plynulým vykonávaním plnenia. |
Plnenie zmluvy je vrátane dopravy na miesto plnenia a vrátane inštalácie na mieste plnenia. |
Interval opakovaných plnení každý mesiac pri rámcovej dohode. |
Ak počas účinnosti tejto zmluvy príjmy mesta nedosiahnu rozpočtovú výšku finančných prostriedkov rozpočtu mesta v bežnom roku, predpokladaný objem prác týkajúci sa opravy a údržby dopravného značenia v zmysle tejto rámcovej dohody bude regulovaný v závislosti od objemu finančných prostriedkov v rozpočte obstarávateľa. Dodávateľ sa uvedené zaväzuje akceptovať. Objednávateľ je povinný bezodkladne informovať dodávateľa o finančných korekciách rozpočtu mesta týkajúcich sa predmetu zmluvy. |
Po písomnom odovzdaní a prevzatí prác objednávateľom, vyhotoví dodávateľ v súlade s platnou legislatívou v lehote 10 dní faktúru a zašle obstarávateľovi. Podkladom pre vyhotovenie faktúry bude súpis skutočne vykonaných prác a dodávok materiálu potvrdený obidvoma zmluvnými stranami, ktorý bude tvoriť prílohu faktúry (ďalej preberací protokol). |
Preberací protokol o odovzdaní a prevzatí prác a fotodokumentácia pred a po zrealizovaní dohodnutých prác musí obsahovať súpis skutočne vykonaných prác a dodávok materiálu a musí obsahovať množstvo merných jednotiek a ich ocenenie. |
Úhrada faktúr bude vykonaná na základe preberacieho protokolu, potvrdeného zodpovedným zamestnancom objednávateľa a bude neoddeliteľnou súčasťou každej faktúry. Fakturácia bude uskutočňovaná formou čiastkových faktúr, po ukončení jednotlivých etáp prác vykonaných na základe čiastkovej požiadavky objednávateľa. Lehota splatnosti faktúr je 14 dní od doručenia faktúry obstarávateľovi. |
Objednávateľ je oprávnený požadovať od dodávateľa zaplatenie zmluvnej pokuty za nedodržanie dohodnutých lehôt pre opravy oznámené objednávateľom ako havarijný stav za každých začatých 12 hodín omeškania vo výške 33.- € až do splnenia si povinnosti riadneho odovzdania prác, pričom 12 – hodinová lehota začína plynúť od nahlásenia poruchy v zmysle tejto zmluvy. |
Za nedodržanie termínu realizácie prác dohodnutého v harmonograme, zaplatí zhotoviteľ objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 1% z hodnoty príslušnej fakturovanej čiastky. |
Zaplatenie zmluvnej pokuty nie sú dotknuté nároky objednávateľa na náhradu škody, ktorá vznikla nesplnením záväzkov zo strany dodávateľa. |
V prípade omeškania s úhradou faktúry v dohodnutej lehote má dodávateľ právo požadovať od objednávateľa úrok z omeškania vo výške 0,05 % z neuhradenej faktúry za každý aj začatý deň omeškania. |
Ustanovenia ohľadom zmluvných pokút neplatia v prípade nedodržania lehôt z dôvodu zásahu vyššej moci na strane objednávateľa, alebo dodávateľa. V prípade zásahu vyššej moci je dotknutá zmluvná strana povinná túto skutočnosť ihneď oznámiť druhej strane a preukázať jej trvanie. Pre účely tejto rámcovej dohody sa za vyššiu moc považujú prípady, ktoré nie sú závislé od vôle zmluvných strán ani ich zmluvné strany nemôžu ovplyvniť - vojnový stav, mobilizácia, živelné pohromy a pod. |
Ak sa plnenie tejto zmluvy stane nemožným z dôvodu vyskytnutia sa vyššej moci, zmluvná strana, ktorá sa bude chcieť odvolať na vyššiu moc, požiada druhú stranu o úpravu zmluvy vo vzťahu k cene a času plnenia. |
Ak je dodávateľ identifikovaný pre DPH v inom členskom štáte EÚ a miesto dodania služby je v SR alebo tovar bude prepravený do SR z iného členského štátu EÚ, tento dodávateľ nebude pri plnení zmluvy fakturovať DPH. Vo svojej kontraktačnej ponuke však musí uviesť príslušnú sadzbu a výšku DPH podľa zákona č. 222/2004 Z.z. a cenu vrátane DPH platnú pre SR v čase odovzdania ponuky. V prípade, ak víťazný uchádzač z iného členského štátu EÚ spĺňa podmienky podľa zákona č. 222/2004 Z.z., je povinný sa pred začatím vykonávania činnosti registrovať. |
Požaduje sa predložiť podrobný aktualizovaný rozpočet do 7 dní od uzavretia zmluvy. |
V prípade, ak dodanie predmetu zmluvy nebude zodpovedať objednávke (napr. množstvo, druh položky, požiadavky v zmysle technickej špecifikácie a pod.) Objednávateľ je oprávnený práce a dodávky neprevziať. |
Objednávateľ trvá na dodržaní technických parametrov predmetu zákazky a dodržaní príslušných noriem STN. |
Nedodržanie ktorejkoľvek podmienky a požiadavky Objednávateľa týkajúcej sa technickej špecifikácie alebo osobitných požiadaviek na plnenie uvedených v tejto Rámcovej dohode sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
Hlavná 1, Trnava, Trnava, Trnavský, Slovenská republika
12
1,00 celok
53 333,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
16.04.2018 14:15
23.04.2018 11:00
23.04.2018 11:15
20 min.
2 min.
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
17.04.2018 10:54 - Vstupná ponuka | 52 998,00 | € | Cena s DPH |
17.04.2018 10:54 - Najvýhodnejšia ponuka | 52 998,00 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: