37910337
Akadémia ozbrojených síl generála Milana Rastislava Štefánika
Demänová 393, Liptovský Mikuláš, 03101, SVK
44473214
MGU s. r. o.
Snežienková 74, Prievidza, 97101, SVK
Energetický audit budov
technický stav budov určených na používanie energie, audit, energetika, zákon č.321/2014 Z.z. o energetickej efektívnosti
Služba
1. Energetický audit budov
|
|
---|---|
Funkcia |
Vypracovanie energetického auditu v zmysle zákona 321/2014 Z.z. o energetickej efektívnosti a vyhlášky č. 179/2015 MHSR o energetickom audite pre objekty, ktorý sú vo vlastníctve objednávateľa. |
Energetický audit musí byť spracovaný v súlade s vyhláškou Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky č. 179/2015 o energetickom audite. |
Energetický audit musí byť spracovaný v súlade s "Odporúčaniami na spracovanie energetického auditu verejnej budovy SIEA", ktoré sú zverejnené na webovom sídle Slovenskej inovačnej a energetickej agentúry. |
Objekty sú vykurované z centrálnej kotolne a napájané elektrickou energiou z trafostanice T1,T2,T3.T4 |
Cieľom energetickej analýzy bude posúdenie a zhodnotenie súčasného stavu tepelného hospodárstva v areáli objednávateľa |
Súčasná centrálna výroba tepla, potrebného pre areál objednávateľa je zabezpečená prostredníctvom parnej plynovej kotolne, ktorá je situovaná priamo v areáli objednávateľa a pri súčasnej technickej úrovni je neefektívna, nehospodárna a po technickej životnosti zariadení. |
Účelom analýzy tepelného hospodárstva v areáli objednávateľa je posúdenie možnosti racionalizácie a modernizácie výroby a spotreby tepla v energetickom hospodárstve s cieľom optimalizovať výrobu tepla a náklady na tepelnú energiu, znížiť emisie vypúšťané do ovzdušia pri spaľovaní palív a zvýšiť spoľahlivosť a bezpečnosť energetického zariadenia. |
Predmetom energetického posúdenia je tepelné hospodárstvo areálu objednávateľa ako celku, tzn. výmenníkové stanice, plynové kotolne, miestne zdroje tepla pre vykurovanie a prípravu TÚV (plyn, elektrika), areálové rozvody tepla (para, vykurovacia voda, TÚV) a vykurovacie sústavy v jednotlivých objektoch, bazén a kuchyňa. |
Technické vlastnosti |
Jed |
Mi |
Ma |
Pres |
Areál obstarávateľa, počet objektov | množstvo | 35 | ||
Objekt 1, podlahové plochy | m2 | 5623,00 | ||
Objekt 1, zastavaná plocha | m2 | 981,00 | ||
Objekt 1, počet poschodí | posch. | 11 | ||
Objekt 2, podlahové plochy | m2 | 2315,00 | ||
Objekt 2, zastavaná plocha | m2 | 931,00 | ||
Objekt 2, počet poschodí | posch. | 2 | ||
Objekt 3, podlahové plochy | m2 | 15651,00 | ||
Objekt 3, zastavaná plocha | m2 | 3647,00 | ||
Objekt 3, počet poschodí | posch. | 8 | ||
Objekt 4, podlahové plochy | m2 | 10290,00 | ||
Objekt 4, zastavaná plocha | m2 | 4654,00 | ||
Objekt 4, počet poschodí | posch. | 7 | ||
Objekt 5, podlahové plochy | m2 | 6810,00 | ||
Objekt 5, zastavaná plocha | m2 | 3122,00 | ||
Objekt 5, počet poschodí | posch. | 2 | ||
Objekt 6, podlahové plochy | m2 | 17195,00 | ||
Objekt 6, zastavaná plocha | m2 | 2736,00 | ||
Objekt 6, počet poschodí | posch. | 8 | ||
Objekt 7, podlahové plochy | m2 | 816,00 | ||
Objekt 7, zastavaná plocha | m2 | 927,00 | ||
Objekt 7, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 8, podlahové plochy | m2 | 1514,00 | ||
Objekt 8, zastavaná plocha | m2 | 1195,00 | ||
Objekt 8, počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 9, podlahové plochy | m2 | 2533,00 | ||
Objekt 9, zastavaná plocha | m2 | 2632,00 | ||
Objekt 9, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 10, podlahové plochy | m2 | 1121,00 | ||
Objekt 10, zastavaná plocha | m2 | 690,00 | ||
Objekt 10, počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 11, podlahové plochy | m2 | 307,00 | ||
Objekt 11, zastavaná plocha | m2 | 380,00 | ||
Objekt 11, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 12, podlahové plochy | m2 | 6435,00 | ||
Objekt 12, zastavaná plocha | m2 | 2401,00 | ||
Objekt 12, počet poschodí | posch. | 3 | ||
Objekt 13, podlahové plochy | m2 | 6005,00 | ||
Objekt 13, zastavaná plocha | m2 | 3396,00 | ||
Objekt 13, počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 14, podlahové plochy | m2 | 12399,00 | ||
Objekt 14, zastavaná plocha | m2 | 3568,00 | ||
Objekt 14, počet poschodí | posch. | 6 | ||
Objekt 15, podlahové plochy | m2 | 2643,00 | ||
Objekt 15, zastavaná plocha | m2 | 4432,00 | ||
Objekt 15, počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 16, podlahové plochy | m2 | 2742,00 | ||
Objekt 16, zastavaná plocha | m2 | 1287,00 | ||
Objekt 16, počet poschodí | posch. | 2 | ||
Objekt 17, podlahové plochy | m2 | 354,00 | ||
Objekt 17, zastavaná plocha | m2 | 382,00 | ||
Objekt 17, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 18, podlahové plochy | m2 | 3363,00 | ||
Objekt 18, zastavaná plocha | m2 | 3520,00 | ||
Objekt 18, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 19, podlahové plochy | m2 | 354,00 | ||
Objekt 19, zastavaná plocha | m2 | 382,00 | ||
Objekt 19, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 20, podlahové plochy | m2 | 705,00 | ||
Objekt 20, zastavaná plocha | m2 | 809,00 | ||
Objekt 20, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 21, podlahové plochy | m2 | 713,00 | ||
Objekt 21, zastavaná plocha | m2 | 883,00 | ||
Objekt 21, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 22, podlahové plochy | m2 | 1584,00 | ||
Objekt 22, zastavaná plocha | m2 | 745,00 | ||
Objekt 22, počet poschodí | posch. | 2 | ||
Objekt 23, podlahové plochy | m2 | 573,00 | ||
Objekt 23, zastavaná plocha | m2 | 576,00 | ||
Objekt 23, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 24, podlahové plochy | m2 | 3732,00 | ||
Objekt 24, zastavaná plocha | m2 | 3522,00 | ||
Objekt 24, počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 25, podlahové plochy | m2 | 2488,00 | ||
Objekt 25, zastavaná plocha | m2 | 2461,00 | ||
Objekt 25, počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 26, podlahové plochy | m2 | 5868,00 | ||
Objekt 26, zastavaná plocha | m2 | 4839,00 | ||
Objekt 26, počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 27, podlahové plochy | m2 | 529,00 | ||
Objekt 27, zastavaná plocha | m2 | 426,00 | ||
Objekt 27, počet poschodí | posch. | 1 | ||
Objekt 28, podlahové plochy | m2 | 70,00 | ||
Objekt 28, zastavaná plocha | m2 | 116,00 | ||
Objekt 28, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 29, podlahové plochy | m2 | 155,00 | ||
Objekt 29, zastavaná plocha | m2 | 188,00 | ||
Objekt 29, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 30, podlahové plochy | m2 | 96,00 | ||
Objekt 30, zastavaná plocha | m2 | 111,00 | ||
Objekt 30, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 31, podlahové plochy | m2 | 10,00 | ||
Objekt 31, zastavaná plocha | m2 | 11,00 | ||
Objekt 31, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 32, podlahové plochy | m2 | 2081,00 | ||
Objekt 32, zastavaná plocha | m2 | 1031,00 | ||
Objekt 32, počet poschodí | posch. | 2 | ||
Objekt 33, podlahové plochy | m2 | 142,00 | ||
Objekt 33, zastavaná plocha | m2 | 1495,00 | ||
Objekt 33, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 34, podlahové plochy | m2 | 34,00 | ||
Objekt 34, zastavaná plocha | m2 | 63,00 | ||
Objekt 34, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Objekt 35, podlahové plochy | m2 | 82,00 | ||
Objekt 35, zastavaná plocha | m2 | 129,00 | ||
Objekt 35, počet poschodí | posch. | 0 | ||
Spolu podlahové plochy objektov obstarávateľa | m2 | 117332,00 | ||
Spolu zastavaná plocha objektov obstarávateľa | m2 | 58668,00 | ||
Spotreba el. energie celého areálu za predchádzajúce zúčtovacie obdobie | MWh | 2206,27 | ||
Spotreba tepelnej energie celého areálu za predchádzajúce zúčtovacie obdobie | kWh | 23953138,62 | ||
Spotreba vody v celom areáli za predchádzajúce zúčtovacie obdobie | m3 | 180790,00 |
Technické vlastnosti | Hodnota / charakteristika |
Zastavané plochy sú orientačné s presnosťou | +- 10% |
Rozsah požadovaných služieb: | |
1. Identifikácia predmetu energetického auditu: | |
Technické zariadenia a budovy, | |
Adresa, majetkovoprávny vzťah | |
2. Zistenie a vyhodnotenie súčasného stavu: | |
Energetická bilancia za 3 roky, | |
Ročné využitie inštalovaného výkonu, | |
Špecifická spotreba energonosičov a spôsob prevádzky, | |
Rozvody energií, dimenzie, typológia, technické vyhotovenie, stav tepelnej izolácie a bilančné údaje o prepravovaných energonosičoch, identifikácia tepelných strát, | |
Budovy - výpočet energetickej spotreby na základe skutočnej spotreby za posledné 3 roky, | |
Spotreba energie na vykurovanie a prípravu teplej vody, spôsob a efektívnosť využívanej meracej a riadiacej techniky, ročná spotreba tepla na jednotku plochy vykurovaného priestoru a spotreby teplej vody na osobu, | |
Spotreba energie na technologické a výrobné procesy, v rámci ktorej sa identifikuje celková špecifická spotreba, | |
Spotreba energie na ostatné procesy, vetranie, chladenie a osvetlenie sa hodnotí príkon, časové využitie a špecifická spotreba energie, | |
Výsledkom vyhodnotenia súčasného stavu predmetu energetického auditu je posúdenie energetickej náročnosti, potenciálu dosiahnuteľných úspor energie a možných úspor nákladov na energie | |
3. Návrh opatrení na zníženie spotreby energie: | |
Charakteristika opatrenia, | |
Základná schéma opatrenia aplikovaného do prevádzky, | |
Technické a prevádzkové údaje opatrenia, | |
Energetická bilancia po realizácii súboru opatrení, | |
Porovnanie s energetickou bilanciou súčasného stavu, | |
Stanovenie investičných nákladov, | |
Úspora energie v technických jednotkách, | |
Úspora nákladov na energiu, | |
Porovnanie prevádzkových nákladov po realizácii súboru opatrení s prevádzkovými nákladmi súčasného stavu, | |
Ekonomické hodnotenie, | |
Environmentálne hodnotenie, v ktorom sú uvedené názvy znečisťujúcich látok a skleníkových plynov, emitované množstvo za kalendárny rok predchádzajúci spracovaniu energetického auditu a predpokladaný stav po realizácii súboru opatrení na tento účel sa môžu využiť údaje zistené podľa osobitného predpisu, | |
4. Vypracovanie ekonomického a environmentálneho hodnotenia súboru opatrení: | |
Náklady na realizáciu súboru opatrení, | |
Zmena nákladov na zabezpečenie energie, | |
Zmena osobných nákladov, | |
Zmena ostatných prevádzkových nákladov, opravy, údržba, služby, réžia atď., | |
Doba hodnotenia, | |
Diskontný faktor, | |
Jednoduchá doba návratnosti, | |
Reálna doba návratnosti, | |
Čistá súčasná hodnota NPV, | |
Vnútorné výnosové percento IRR, | |
Daň z príjmov. | |
5. Odporúčanie optimálneho variantu súboru opatrení: Optimálny variant súboru opatrení sa odporučí na základe výsledkov ekonomického a environmentálneho hodnotenia | |
6. Vypracovanie písomnej správy: | |
Písomná správa bude vypracovaná v dvoch rovnopisoch, súčasťou písomnej správy budú všetky prevedené merania a diagnostika vybraných energetických zariadení v prevádzke, ktoré budú neoddeliteľnou súčasťou energetického auditu. Energetický audit bude spracovaný v súlade s platnou legislatívou SR. | |
7. Spracovanie súboru údajov na monitorovanie efektívnosti pri používaní energie: | |
Súbor údajov na monitorovanie efektívnosti pri používaní energie pozostáva zo zaradenia spotrebiteľa energie do SK NACE, celkový potenciál úspor energie, súbor úsporných opatrení, | |
stručný opis odporučeného variantu súboru opatrení, náklady na nákup energetických technológií, náklady na nákup výrobných technológií, celkové náklady na súbor opatrení, | |
bilančné údaje pred a po realizácií súboru opatrení, prínosy z hľadiska ochrany životného prostredia, ekonomické vyhodnotenie Cash-Flow projektu, jednoduchá a reálna doba návratnosti, diskontovaný Cash‐Flow, NPV, IRR, údaje o energetickom audítorovi, dátum a podpis. |
Názov |
Predmet zákazky - Vypracovanie povinného energetického auditu musí byť v súlade s platným zákonom č. 321/2014 o energetickej efektívnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov. |
Spracovateľ predmetu zákazky - energetický audítor musí byť zapísaný do zoznamu energetických audítorov v súlade s §12 zákona č.321/2014 o energetickej efektívnosti( Osvedčenie predloží Objednávateľovi mailom do 3 dni od uzavretia zmluvného vzťahu) |
Spracovateľ predmetu zákazky - energetický audítor musí mať absolvovanú aktualizačnú odbornú prípravu pre energetických audítorov v súlade s § 12 ods. 10 zákona č. 321/2014 Z. z. o energetickej efektívnosti a o zmene a dopl. niekt. zákonov. |
Uchádzač musí mať k dispozícii osobu, ktorá je zapísaná do zoznamu energetických audítorov v súlade s §12 zákona č.321/2014 o energetickej efektívnosti v prípade, ak energetickým audítorom nie je uchádzač sám.Táto osoba musí mať absolvovanú aktualizačnú odbornú prípravu v súlade §12 ods.10 cit. zák. |
Uchádzač predloží do troch dní od uzavretia zmluvy kópiu dokladu o odbornej spôsobilosti a kópiu dokladu o absolvovaní aktualizačnej odbornej prípravy pre energetických audítorov v súlade s § 12 ods. 10 zákona č. 321/2014 Z. z. o energetickej efektívnosti a o zmene a dopl. niekt. zákonov. |
Uchádzač predloží do troch dní od uzavretia zmluvy meno osoby, ktorá bude k dispozícií uchádzačovi počas celej doby výkonu energetického auditu a tiež uvedie vzťah /napr. zamestnanec, zmluvný vzťah/ v prípade, ak energetickým audítorom nie je uchádzač sám. |
Počas výkonu energetického auditu v areáli verejného obstarávateľa /objednávateľa/ musí audítor a s ním spolupracujúce právnické a fyzické osoby rešpektovať interné predpisy auditovaného subjektu. |
Energetický audítor a s ním spolupracujúce právnické a fyzické osoby musia spĺňať profesijné a odborné predpoklady na výkon energetického auditu. |
Energetický audítor musí disponovať finančnými a technickými prostriedkami k výkonu energetického auditu. |
Audítorovi bude poskytnutá potrebná súčinnosť a umožnená potrebná obhliadka objektov |
Nedodržanie ktorejkoľvek podmienky a požiadavky verejného obstarávateľa /objednávateľa/ uvedenej v Opisnom formulári sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvných podmienok a objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy. |
Vrátane dopravy na miesto plnenia |
Predmet plnenia musí spĺňať všetky technické vlastnosti uvedené v technickej špecifikácii |
Spôsob, čas a miesto dodania služby : |
a) termín dodania služby je do 60 pracovných dní od účinnosti zmluvy v pracovných dňoch v čase od 7:00 hod. do 15:30 hod. |
b) súčasťou dodávky je povinne protokol o energetickom audite, ktorý obsahuje najmä súpis objektov, jeho množstvo, jeho celkovú cenu bez DPH a s DPH, sadzbu DPH a číslo zmluvy |
c) termín poskytnutia služby oznámi predávajúci kupujúcemu najmenej 3 dni vopred na jeho emailovú adresu |
d) oprávnená osoba objednávateľa a jeho e mailová adresa pre účely dodania a prevzatia služby bude upresnená dodávateľovi do 72 hod. po nadobudnutí účinnosti zmluvy |
Zmluvné a platobné podmienky: |
Dohoda o splátkach : |
-Prvá splátka bude dodávateľovi zaplatená do 25 dní nasledujúceho mesiaca po dodaní tovaru |
-Kupujúci uhradí kúpnu cenu za tovar v 12 pravidelných rovnomerných mesačných splátkach vždy ku 25 - dňu príslušného mesiaca |
- zmysle Obchodného zákonníka č.513/1991 Zb. §340 b) ods.5 požadujeme lehotu splatnosti faktúr 60 dní odo dňa doručenia Fa |
- Faktúra sa vystaví dňom splnenia dodávky. Podkladom na vystavenie faktúry je povinne dodací list/ preberací protokol |
- Kúpna cena je stanovená ako pevná a úplná , zahŕňa kúpnu cenu služby vrátane nákladov na dopravu |
-Dodávateľ nie je oprávnený postúpiť svoju pohľadávku |
Sankcie: |
- V prípade omeškania predávajúceho s poskytnutím služby má Objednávateľ právo požadovať od dodávateľa zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z kúpnej ceny za každý kalendárny deň omeškania , nárok na náhradu škody nie je tým dotknutý |
- Objednávateľ má nárok na voľbu nárokov uvedených v § 436 OZ ods.1 písmen. a) až d) ak ju oznámi dodávateľovi včas v zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. |
- Objednávateľ má popri nárokoch uvedených vyššie, aj nárok na náhradu škody a zmluvnú pokutu |
V súlade s ustanovením Nariadenia vlády SR č.303/2014, ktorým sa mení a dopĺňa nar. vlády SR č.21/2013 Z.z., ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia OZ článok 1 §1 ods.2 môže dodávateľ požadovať : |
- úroky z omeškania v sadzbe, ktorá sa rovná základnej úrokovej sadzbe ECB platnej k prvému dňu omeškania zvýšenej o deväť percentuálnych bodov. Takto určená sadzba úrokov z omeškania platí počas celej doby omeškania |
Ukončenie zmluvného vzťahu: |
- zmluvu možno ukončiť dohodou oboch zmluvných strán |
- zmluva môže zaniknúť okrem riadneho splnenia všetkých práv a povinností zmluvných strán z nej vyplývajúcich , na základe dohody zmluvných strán alebo spôsobmi uvedenými v zákone a v obchodných podmienkach Elektronického trhoviska účinných od 18. 04. 2016 čl. XVIII |
- výpoveďou s výpovednou lehotou dva mesiace pri výpovedi zo strany dodávateľa a jeden mesiac zo strany Objednávateľa . Výpovedná lehota plynie odo dňa nasledujúceho po dni doručenia výpovede |
Objednávateľ môže odstúpiť od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvy dodávateľom za: |
a) nedodržanie termínu dodania služby dohodnutej v zmluve, resp. v objednávke |
b) dodanie predmetu zmluvy, ktorý nezodpovedá vlastnostiam, akosti, množstve dohodnutých v zmluve |
c) neodovzdá doklady, ktoré sú potrebné na prevzatie služby a ostatné podstatné porušenia zmluvy , ktoré upravujú ustanovenia Obchodného zákonníka . |
d) ak dodávateľ v čase plnenia zmluvy je zaradený do Zoznamu s kvalifikovanými negatívnymi referenciami ( black-list)trhoviska |
Podľa ustanovení Obchodného zákonníka môže predávajúci / dodávateľ/ odstúpiť od zmluvy pre podstatné porušenie zmluvy upravené v tejto zmluve a ustanoveniach Obchodného zákonníka |
Nedodržanie ktorejkoľvek požiadavky objednávateľa uvedenej v tomto opisnom formulári sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvných povinností dodávateľa , pričom objednávateľ : |
- ukončí s dodávateľom zmluvný vzťah v súlade s OPET z dôvodu, že dodávateľ podstatne porušil svoje povinnosti |
- vystaví dodávateľovi negatívnu referenciu v EKS, |
- vystaví dodávateľovi negatívnu referenciu pre Úrad pre verejné obstarávanie, v ktorej objednávateľ úradu pre verejné obstarávanie oznámi, že došlo k predčasnému ukončeniu zmluvného vzťahu z dôvodu podstatného porušenia povinností dodávateľom. |
Názov | Upresnenie |
Dodávateľ do 7 prac. predloží v písomnej forme objednávateľovi rozpis jednotkovej ceny za ks v rozsahu cena bez DPH, cena s DPH | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
Požaduje sa, aby do 30 dní od momentu uzatvorenia zmluvy mal dodávateľ ako aj všetky zúčastnené osoby na strane dodávateľa v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona o VO, inak v zmysle OPET zmluva nadobudne účinnosť najskôr v deň zápisu dodávateľa do tohto registra. | Porušenie tejto povinnosti sa považuje za podstatné porušenie zmluvných podmienok. |
Demänová 393, Liptovský Mikuláš, Liptovský Mikuláš, Žilinský, Slovenská republika
31.10.2017 14:14 — 15.12.2017 14:15
1,00 zákazka
7 000,00
Názov | Merná jednotka | Výhodnejšia hodnota | Váha |
---|---|---|---|
Cena s DPH | € | Menšia | 100 |
18.10.2017 14:17
23.10.2017 14:12
23.10.2017 14:27
20 min.
2 min.
Dátum predloženia | Hodnota | MJ | Kritérium |
---|---|---|---|
22.10.2017 17:16 - Vstupná ponuka | 7 000,00 | € | Cena s DPH |
23.10.2017 11:17 - Najvýhodnejšia ponuka | 6 999,00 | € | Cena s DPH |
Vážený používateľ,
v súvislosti s povinnosťou elektronizácie verejného obstarávania od 18.10.2018 a zároveň s cieľom vylepšenia používateľského komfortu sme pre vás pripravili novú verziu systému EKS, ktorá so sebou prináša: